Mä lupasin pysyä poissa neuvolakuulumisiin asti, mutta se oli mahdotonta...
"Onneksi" sitten vauvan (tai siis kahden pienen) kanssa ei varmasti ole aikaa näin pahasti notkua koneella.
Juli ja
Vauvis, mulla myös on hyvin vahvasti sellainen tunne että tästä harkkasuppailusta huolimatta olen täällä vielä tammikuussakin viimeisiä tsemppaamassa. Kun edellinenkin syntyi vasta 42+3 (ja käynnistettynä, ei itsekseen) niin en jaksa uskoa, että tämä täältä ainakaan ennen laskettua aikaa tulee, vaikka raskaudet ovatkin erilaisia. Koskaan ei voi vannoa, mutta itse en anna itselleni lupaa ruveta toivomaan yhtään mitään ennen vuodenvaihdetta vaan ainakin yritän kaikin voimin elää sen mukaan kuin LA olisikin vasta tammikuussa.
Seksistä kyseli
Viivi (vilkutukset vain takaisin LA-kaverille
): tästä oli joskus aikoja sitten jotain gallupia myös, ja silloin vastasin, että ei kertaakaan sitten plussatestin, ja sama vastaus edelleen... :ashamed: Ukko-parka. Ollaan sitten kyllä muuten hellitelty aina silloin tällöin, mutta ei sitäkään kovin usein. Tosin olen pari kertaa sanonut miehelle että antaa kuulua vain jos kokee itsensä kovin hyljätyksi, mutta se on aina vastannut olevansa itsekin niin poikki ettei ole silläkään olleet halut katossa. Tekee pitkää päivää ja sitten tämä riiviö-esikoinen vielä viemässä viimeisetkin mehut. Mies kun aina välillä nukkuu hänen kanssaan jotta minäkin saan joskus levätä yöllä (jätkä 1 v 4 kk ja edelleen yöheräilyjä ) ja onhan noi illatkin aika tahkoamista sen kansssa.
En muuten minäkään
Jive ekan kanssa edes tajunnut supistelevani (toisaalta silloin eivät olleet aivan näin napakoitakaan), kerran neuvolassa just kun dopplerilla kuunneltiin niin th sanoi että sua taitaa supistaa, minä olin ihan että ai jaa
. Sitten niitä jossain vaiheessa oppi huomaamaan ja kuulostelemaan.
Autolla ajo: Ajan tosi harvoin, ei täällä kaupungissa ole oikein autolle tarvetta. Joskus käyn yksikseni kaupassa tekemässä isommat ostokset (yritämme heräteostosten välttämiseksi shopata aina vain 2 kertaa viikossa) ja toistaiseksi olen ihan huoletta ajellut, kun matkat lyhyitä eikä ole tosiaan mitään synnytyksen lähestymisuhkaa ilmassa =).
Vihlonnasta: riippuu varmaan vähän millaista vihlontaa on, kaikkihan me olemme erilaisia ja jollain sitä voinee liittyä supisteluunkin? Eli olla jonkinlaista kohdunsuuta avaavaa myös? Mun vihlonnat (ne ihanat puukoniskut emättimeen ja häpyluussa sellainen tunne kuin joku olis potkaissut siihen) ovat kyllä omasta mielestäni selkeästi liitoskipuja, siis sitä lantion- ym. luiden liitosten löystymistä jotta sitten paikat antavat paremmin perään vauvan mahtua ulos.
Marttan: raskaushormonit kyllä saa mielialan heittelemään helposti, ja tässä lopussa asiaa tietysti pahentaa vielä oma tukala olo. Jaksuja kovasti!
Sairaalakassia olen vähän alkanut kokoilla omien romppeitten osalta. Vauvalle pakkaan sit myöhemmin, jätän sen pussin turvakaukaloon niin mies tuo sitten kun hakee meidät. Täytyy toki sekin laittaa hyvissä ajoin, tai sit joutuu vain luottamaan että ukkokin osaa ne tavarat keräillä (khm). Ja kolmaskin paketti on tehtävä, nimittäin esikoisen survival kit siltä varalta että kävis niin onnekkaasti, että saisimme hänelle hoidon ja mies pääsisi synnytykseen mukaan.
Vanilijalle ja muille flunssasta kärsiville pikaista paranemista, on muuten todella kova lentsuaika nyt menossa, tuntuu että kaikki on kipeinä koko ajan! Millähän sitä muuten sais hoopot sukulaiset uskomaan, että eivät sitten tule vastasyntyneiden osastoa lähellekään jos ovat nuhassa ja taudissa...
Mun isä varsinkin on sellainen, että se suorastaan loukkaantuu jos sitä esim. pyytää pesemään kädet, siis oikeasti - sain kirjaimellisesti tapella sen kanssa aiheesta kun ne kävivät ekaa kertaa katsomassa esikoista meillä kotona! Luuleekohan se sitä joksikin vihjailuksi vai miten voi olla niin vaikeaa? :headwall:
Taitaa olla ikävyyksien kerjäämistä mennä tekemään voikkari (esikoisen kuudes aisti kertoo aina milloin äiti yrittää käyttää hänen päikkäriaikaansa sellaiseen toimintaan kuten syömiseen), mutta koetan silti. Katsotaan, pysynkö täältä loppupäivän poissa
Grynna 36+6