JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Heissan kaikille!!!
Vihdoin saatiin yhteydet toimimaan...En ole netti riippuvainen mutta kuitenkin :LOL:
Vauveli potkuttelee masussa vieläkin eikä ole oikeastaan minkäänlaisia merkkejä siitä että haluaisi edes ulos tulla. Kivuttomia suppareita kyl tulee silloin tällöin mutta siinä kaikki.
6v.siskokin jo odottelee malttamattomana vauvaa. Viimeksi aamulla kyseli ennen tarhaan lähtöä että syntyykö vauva tänään, laskettu aika kun on tänään.
Flunssa iski :snotty: tosi rajuna viime torstaina ja henki on tukossa ja räkää tulee joka reiästä.
Huomenna on taas neuvola käynti, laittavat kuulemma jo lähetteen TAYSiin yliaikais kontrolliin.
Onnea kaikille vauvan saaneille :hug:
Ja tsemppiä kaikille jotka kärvistelee..!!!

Terveisin Vanilija ja jäbä 40+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja nasu30:
Hienoa,että on joulukuu :D

Täällä viikonloppu meni ilman selkeitä supistuksia,harmi. Sintzi, selkää mullakin on särkenyt viikon päivät ja vatsa toiminut yllättävän hyvin, mutta oli tosiaan perjantaina vielä 2cm kohdunkaulaan jäljellä. Mutta varmaan vaikuttanut siten,että sormelle auki ja pehmeä. Mutta voihan sulla olla jo tosi toimet käsillä, kaikki synnytykset on niin erilaisia!
siis voihan tietty olla et innostun ja kohta petyn ku kaikki oireet häviää...
vatsa vaa toiminu lauantaista monta kertaa päivässä ja tänää jo 3 kertaa ja muuten koko odotus ummetusta!
mulla esikoinen kännistettii ja supistukset heti ihan kaameita ja alle 5min välein...poika synty 42+2 ni ehkä tääki menee viel sinne asti,heeh :x
 
Moikkelis!
Muistankohan mä kaikki, mitä piti kirjoittaa??? Raskausajan dementia vaivaa! :LOL:
Autolla ajan jonkun verran vielä. Miehellä on työputket aika tiiviitä, joten jos jossain tahdon käydä, on pakko ajaa itse. Onneksi meillä on kaksi autoa, koska asutaan sen verran korvessa, että julkisten käyttö ei oo oikein mahdollista.. Jokatapauksessa, aina kun mahdollista kauppareissut sun muut hoidetaan ukon kanssa yhdessä, ettei mun tarvi ajaa..
Minäkin kuorsaannykyisin, lähinnä silloin, kun otan sohvalla päiväunia! Huvittavinta on se, kun joskus itsekin herään omaan kuorsaukseeni! :LOL: Miestä tämä lähinnä hymyillyttää, onneksi pystyy nukkumaan hyvin "sahauksestani" huolimatta! :)
Seksiätekisi mieli, mutta miestä se ei oikeen enään nappase. Välillä koittaa hoitaa homman mun mieliksi, mutta ei toisen "pakottaminenkaan" kovin kivaa ole.. Mä oon ollut koko raskauden ajan märkä kuin Niagaran putous, ja se on kyllä aika ällöttävää.. :ashamed: Siinä varmaan suurin syy, miksi ei ihan hirveesti petijumppaa harrasteta..
Marttan, mä oon ainakin ollut tosi herkkä raskauden aikana. Koen kaikki tunteet hyvässä ja pahassa kymmenkertaisena. Eniten kyllä tulee itkettyä ihan liikutuksesta. Eilen katsoin Disneyn kanavalta Karhuveljeni Kodan ja mahdoin olla näky, kun veivailin crosstrainerilla ja samalla itkin ihan täyttä kurkkua... :LOL:
Mutta tosiaan, jos joku asia normaalisti ärsyttää vähän, niin nyt raskauden aikana se on ehkä maailman ärsyttävin ja kamalin asia..
[/b]Mua arvelluttaa nuo Etelä-Suomen sairaaloiden sulut. Mulla on matkaa esimerkiksi kättärille n.90 kilsaa, eli kiva jos Hyvnkäältä sinne käännyttävät..Huonolla tsäkällä vielä mieskin on töissä kun lähtö tulee ja hällä kestää tulla töistä kotiin n.tunti. No jos meille ei oo sairaalassa tilaa ja oon yksin kotona, niin soitan kyllä ambulanssin..Neuvolan tätikin oli sitä mieltä, että mulla on siihen täysi oikeus..Itse en kuitenkaan rattiin uskalla lähtä ja taksin tulossa tänne korpeen kestää ruuhkista riippuen puolesta tunnista eteenpäin..Ja sairaalaan kestää ajaa n.40minuuttia..Mä toivon, että synnytykseni alkais vesien menolla, niin pystyy sitten miehen hälyttämään heti töistä kotiin ja on sitten täällä mua valmiina kuskaamassa kun aika koittaa. Tai paras ois tietenkin, että vauva syntyis kun mies on vapaalla...Ärsyttää, kun ei voi yhtään tietää..Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin..
Sairaalakassin pakkasin eilen omalta osaltani. Vauvanvaatteet tuo sitten mies sairaalaan, saattaa kävästä vielä uusia juttuja hankkimassakin..
Pahoinvoinnista, mulla on kanssa palannut krapulan oireet loppuraskauteen. Juon älyttömästi appelsiinilimpparia, muu ei auta..Ikävän ahdistava olo on usein, mutta eiköhän se viimeistään neljän viikon päästä helpota! =)
Oma olo on ihan hyvä muuten. Nukun välillä ihan tosi pitkiä yöunia ja aina vähintään riittävästi. Liikuntaa jaksan harrastaa vielä vähän, toki kävelylenkille en tuohon liukkauteen uskalla yksin lähteä. Onneksi meillä on Crosstrainer, jolla veivailen väh.kolme kertaa viikossa, samalla kun katselen tv:tä..
Mutta ei muistaakseni ollut tämän kummempia tällä erää, jaksamisia kaikille ja supistuksia kaikille, jotka niitä kaipaa! =) =) :flower:
T: Joululahja-08 37+6
 
Vauvan kotiintulovaatteista.. Oon pakannu tohon kaukaloon vauvalle siis toppapuvun, aika ohkanen sellanen, mut jotain toppaa kuitenki, pitkähihasen bodyn, fleecetakin, sukkikset, sukat, puuvillahousut, ohkasen myssyn ja talvihatun, hanskat ja töppöset + harson. Olikohan siellä muuta... :whistle: Ei kai!

Suppareista miltä ne tuntuu.. Mulla on just noita mahan kovettumisia, lievempiä ja voimakkaampia, voimakkaammat tuntuu sitte alamahalla epämääräsenä inhottavuuden tunteena ja selässä/lantiossa myös..Ja supistuksen aikana henkeä ahistaa hirveesti..tuntuu et keuhkot painuu jotenki kasaa ja tosi vaikee hengitellä! Sais kyllä tulla nyt niitä kunnolla kipeitä supistuksia, että sais homman käyntiin!! Niin monet yöt menny valvoessa noitten puolikipeitten supistuksien kanssa et välil meinaa mennä oikeesti hermot. |O

Ainiin Talvicci! Kiitos kuulumisten kyselemisestä! =) Täällä tilanne on ihan hyvä, kävin tossa viime viikolla lääkärissä ja paikat oli erittäin kypsät ja kohdunsuu auki 1cm! Eli vauveli voi lähteä syntymään millon vaan! =) Että jotain noi pirun harkkasupparit on kuitenki saanu aikaseksi.. Ja pimpin vihlonnat ym mukavat!! :D

pikku ja potku-iita 37+3 :heart: :xmas:
 
Toivottavasti pääset kohta vauvan hakuun pikku87 :heart:

Mulla ei ollut perjantain lääkäri-neuvolassa tapahtunu alakerrassa oikeestaa mitää.
Paikat oli pehmentyneet, mutta kiinni ja kaulaa 2 cm jäljellä...No, oikeestaa oli nyt jotaki kuitenki :LOL:
 
Vihlonnasta huhuilen vieläkin, onko jollekin sanottu tarkalleen miksi vihloo ja mitä se tekee tuolla? :whistle: Voiko siis avata paikkoja vai onko vaan vauvan poraamisesta johtuvaa tms.

Vasta kun on kolmas niin eihän tässä mistään mitään tiedä :ashamed:
 
Sintzi, voihan se vaavi sieltä nyt tulla aiemmin kuin viimeksi :) Ainakin olen ystäviltä kuullut, että ei ne samankaan ihmisen raskaudet/synnytykset mene aina samlla tavalla. Pidän peukkuja pystyssä!

Mä tylsistyn täällä pahasti. Yhtäkkiä edessä on täysin ohjelmaton viikko, olin varmaan kuvitellut, että vauva tulee maailmaan jo näin ajoissa enkä ollut sopinut mitään tapaamisia. :LOL: Liikkuminen on muuttunut sen verran hankalaksi, että ei shoppailukaan oikein luonnistu (tietysti hyvä siinä mielessä kun rahat säilyy tilillä), täytyy siis viihdyttää itseään tietokoneen, tv:n ja kirjojen avulla. Ihan kivojahan nekin on, mutta johan tässä on saanut reilu 4 viikkoa rentoutua kotona. Olisin siis täysin valmis vauvan hoitoon :)
 
Maanantaita kaikille,

Autolla ajoon:Meillä kanssa 2 autoa ja mulla sellanen pieni kauppakassi jossa joutuu istumaan lähellä maantasoa joten nyt ihan suosiolla luovuttanut sillä ajamisen kun en vaan taivu siitä ylös jne.Torstaina/Perjantaina ajattelin kuitenkin käväistä jumbossa sillä mutta muuten yritän välttää koko ajamista.

Seksiä:Aika vähän eikä kauheasti tee mieli kun on maha niin jättimäinen ja asennot hankalia..lähinnä aattelin jos alkaisi sitä enemmän harjoittaa jotta jos vauva irtisananoisi vuokrasopimuksen aikasemmin, ei miestäkään kyllä kauheasti innosta =)

Supistuksista:Eilen viimeksi tullut kun oltiin synttäreillä,inhottavaa kun supistaa kun nousee ylös ja samaan aikaan pakara kramppaa..ei tiedä kumpaan kipuun edes reagoisi.
Harkkoja on melkein koko ajan mutta noi kivuliaat sillon tällön on ärsyttäviä, alkaisi sitten kokonaan tai pysyisi pois.

Rade vaivaa ja en nyt muista mitä muuta piti laittaa.. =)

Punahattu 36+2 :heart: :xmas:
 
Mä lupasin pysyä poissa neuvolakuulumisiin asti, mutta se oli mahdotonta... :whistle: "Onneksi" sitten vauvan (tai siis kahden pienen) kanssa ei varmasti ole aikaa näin pahasti notkua koneella.

Juli ja Vauvis, mulla myös on hyvin vahvasti sellainen tunne että tästä harkkasuppailusta huolimatta olen täällä vielä tammikuussakin viimeisiä tsemppaamassa. Kun edellinenkin syntyi vasta 42+3 (ja käynnistettynä, ei itsekseen) niin en jaksa uskoa, että tämä täältä ainakaan ennen laskettua aikaa tulee, vaikka raskaudet ovatkin erilaisia. Koskaan ei voi vannoa, mutta itse en anna itselleni lupaa ruveta toivomaan yhtään mitään ennen vuodenvaihdetta vaan ainakin yritän kaikin voimin elää sen mukaan kuin LA olisikin vasta tammikuussa.

Seksistä kyseli Viivi (vilkutukset vain takaisin LA-kaverille :)): tästä oli joskus aikoja sitten jotain gallupia myös, ja silloin vastasin, että ei kertaakaan sitten plussatestin, ja sama vastaus edelleen... :ashamed: Ukko-parka. Ollaan sitten kyllä muuten hellitelty aina silloin tällöin, mutta ei sitäkään kovin usein. Tosin olen pari kertaa sanonut miehelle että antaa kuulua vain jos kokee itsensä kovin hyljätyksi, mutta se on aina vastannut olevansa itsekin niin poikki ettei ole silläkään olleet halut katossa. Tekee pitkää päivää ja sitten tämä riiviö-esikoinen vielä viemässä viimeisetkin mehut. Mies kun aina välillä nukkuu hänen kanssaan jotta minäkin saan joskus levätä yöllä (jätkä 1 v 4 kk ja edelleen yöheräilyjä ) ja onhan noi illatkin aika tahkoamista sen kansssa.

En muuten minäkään Jive ekan kanssa edes tajunnut supistelevani (toisaalta silloin eivät olleet aivan näin napakoitakaan), kerran neuvolassa just kun dopplerilla kuunneltiin niin th sanoi että sua taitaa supistaa, minä olin ihan että ai jaa :LOL:. Sitten niitä jossain vaiheessa oppi huomaamaan ja kuulostelemaan.

Autolla ajo: Ajan tosi harvoin, ei täällä kaupungissa ole oikein autolle tarvetta. Joskus käyn yksikseni kaupassa tekemässä isommat ostokset (yritämme heräteostosten välttämiseksi shopata aina vain 2 kertaa viikossa) ja toistaiseksi olen ihan huoletta ajellut, kun matkat lyhyitä eikä ole tosiaan mitään synnytyksen lähestymisuhkaa ilmassa =).

Vihlonnasta: riippuu varmaan vähän millaista vihlontaa on, kaikkihan me olemme erilaisia ja jollain sitä voinee liittyä supisteluunkin? Eli olla jonkinlaista kohdunsuuta avaavaa myös? Mun vihlonnat (ne ihanat puukoniskut emättimeen ja häpyluussa sellainen tunne kuin joku olis potkaissut siihen) ovat kyllä omasta mielestäni selkeästi liitoskipuja, siis sitä lantion- ym. luiden liitosten löystymistä jotta sitten paikat antavat paremmin perään vauvan mahtua ulos.

Marttan: raskaushormonit kyllä saa mielialan heittelemään helposti, ja tässä lopussa asiaa tietysti pahentaa vielä oma tukala olo. Jaksuja kovasti!

Sairaalakassia olen vähän alkanut kokoilla omien romppeitten osalta. Vauvalle pakkaan sit myöhemmin, jätän sen pussin turvakaukaloon niin mies tuo sitten kun hakee meidät. Täytyy toki sekin laittaa hyvissä ajoin, tai sit joutuu vain luottamaan että ukkokin osaa ne tavarat keräillä (khm). Ja kolmaskin paketti on tehtävä, nimittäin esikoisen survival kit siltä varalta että kävis niin onnekkaasti, että saisimme hänelle hoidon ja mies pääsisi synnytykseen mukaan.

Vanilijalle ja muille flunssasta kärsiville pikaista paranemista, on muuten todella kova lentsuaika nyt menossa, tuntuu että kaikki on kipeinä koko ajan! Millähän sitä muuten sais hoopot sukulaiset uskomaan, että eivät sitten tule vastasyntyneiden osastoa lähellekään jos ovat nuhassa ja taudissa... :eek: Mun isä varsinkin on sellainen, että se suorastaan loukkaantuu jos sitä esim. pyytää pesemään kädet, siis oikeasti - sain kirjaimellisesti tapella sen kanssa aiheesta kun ne kävivät ekaa kertaa katsomassa esikoista meillä kotona! Luuleekohan se sitä joksikin vihjailuksi vai miten voi olla niin vaikeaa? :headwall:

Taitaa olla ikävyyksien kerjäämistä mennä tekemään voikkari (esikoisen kuudes aisti kertoo aina milloin äiti yrittää käyttää hänen päikkäriaikaansa sellaiseen toimintaan kuten syömiseen), mutta koetan silti. Katsotaan, pysynkö täältä loppupäivän poissa :p

Grynna 36+6
 
Nimra
heips kaikille :wave: ja heti alkuun pahoittelut, että en ole kirjoitellut piiiitkäään aikaan, mutta olo on tosi huono ollut...ja jaksamaton olo.. :eek: Oksettaa, närästää, ei ole unta, vihloo, särkee, polttaa, kiristää ... ja kuulin tuossa toissapäivänä, että olen mitannut verensokeriarvoni väärin |O |O |O eli voipi olla, että sokruvauvan lisäksi meille tulee sit makrosominen lapsi :headwall: :headwall: Tosi kiva juttu, kun täällä kerrotaan EI MITENKÄÄN, että miten asiat pitää hoitaa... :kieh: :kieh: Noh, mullahan on se ahdas lantio niin nyt aloin sit pelätä tuota alatiesynnytystä, kun makromisella vauvallahan on yleensä hartiat ja vartalo paksumpi kuin pää.. :eek: :eek: niin mä PALKÄÄN sitä hartiasystokiaa :ashamed: :ashamed: Siis, miten ne EI kerro noista mittauksista!! Mä olen ihan huoletta mittaillut ja.. nyt sit tälläinen!! Anteeksi kova vuodatus, mutta mä olen niin vihainen itselleni ja muille tuosta asiasta :headwall: |O |O |O

Täällä jo aamulla ajattelin, että hurraa synnärille käy taival, kun juosten sai vessaan mennä...haaroväli ihan märkä :D Ni kakat kanssa... :| Se oli vaan runsasta valkovuotoa :x Eli se siitä synnyttämisestä. Hyvät täällä on oireet ja suppailut ym, mutta siihen se jää.. Ei siis tosissaan mitään tapahdu :snotty:

Autolla olen ajellut ihan normaalisti, kun bussit on Jyväskylässä ihan SIKAhintaisia (3 ?/suunta ) ja isännällä ei korttia, joten "pakko" itse ajella, kun en kykene kivuilta kävelemään... Tuo vihlonta on muuttunut niin TUSKAKSI :eek:

Seksiä en ole kyennyt ajattelemaan pitkiin aikoihin, kun mulla on ollut tosi voimakkaat liitoskivut ja nyt tuo totaalinen vihlonta, mutta isäntä on kyllä ymmärtänyt ja osaa olla kiltisti, kun tietää että antaisin JOS kykenisin :LOL: :heart:

Mukavaa jatkao kaikille! Mä yritän päästä tänne useammin :wave: Ai juu, neuvolassa käyty ja siellä ei siis tullut hullua hurskaammaksi... eli ei mitään uutta.. Eivät antaneet enää neuvolaan aikaan, kun polikäynti on to ja saavat siellä sitten suunnitella, että uskallanko alakautta edes yrittää.. :whistle: ja mullahan on muutenkin niin, että EI mielellään anneta mennä yli, kun on tuo rd ja varsinkin, kun olen mitannnut väärin :headwall: Meillä on LA 6.12 joten haluaisin, että leikkaus olis mahdollisimman pian :heart: ja nyytillä olisi kaikki LOISTAVASTI äidistä huolimatta :/

Nimra + KultaMuru
 
Nimralle nopsasti vielä :hug: tännekin (vastailin myös sinne rd-pinoon). Toivon ja uskon, että saat hyviä uutisia torstaina vauvan koon suhteen! Sullahan on lähinnä paastoarvo ollut hiukan koholla (eikä sekään paha), se ei ole makrosomian kannalta mitenkään paha juttu. Se kyllä ihmetyttää, miten monet ovat saaneet todella puutteellista neuvontaa rd:n suhteen. Muista, että vaikka jotain olisikin (enkä usko että on), niin itse et ole syypää mihinkään! Tsemppiä!
 
Terveisiä mammat sairaalasta ! Meidän pikkuneiti päätti syntyä 38+5, 29.11.08 klo 10.15 :heart: Painoa 3390 g ja pituutta 50 cm. Täyden kympin tyttö ja niiiiiiiin ihana. Tänään tultiin kotiin.
Tulen jossain välissä kertomaan lisää, kunhan maltan :)

Terkuin Aurinkomamma ja ihana pikku tuhisia :heart:
 
B-7
Onnea Aurinkomamma ja prinsessa :flower:

Mä oon ollut tänään tehokas.Oon imuroinut,pessyt pyykkiä,vein lapset pikku sateesta huolimatta tunniksi puistoon,kävin kaupassa,paistoin pihvit perheelle,leivoin pullataikinan ja huoh-nyt ihan poikki. :whistle:

Kiukkuisena saa kummasti aikaiseksi :kieh:

Ja kohta taas menoksi.tytär ratsastustunnille ja ajattelin jospa ikean kierros olis sopiva tähän saumaan B)
 

Yhteistyössä