JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Mussupussulle ja Aurikselle voimia ja :hug: pompotteluun! Ei ole montaa päivää enää jäljellä.
Aubrieta - itellekin tuli hyvä mieli, kun sait yksityiseltä noin hyviä uutisia :) Aika uskomatonta, että lääkärit antavat tuollaisia "sektiosairaus" ym. kommentteja. Ja hyvä, että sait äitinmies-jutunkin päätettyä. Kuulostaa hyvältä ratkaisulta kaikille osapuolille.
Caffeelle tsempityksiä, vaikka taitaa tulla jo liian myöhään...
Babysevenillä kuulostaa kans olevan viime hetket käsillä pullotuksineen :)
Annukka - ei ole hevosista kokemusta, mutta kyllä eläimet ovat ihkuja. Sen verran tajuan, että sulla oli erittäin onnistunut kärrykokeilu :) Nukkuma-asennot on täälläkin välillä varsin mielenkiintoisia...
 
Mihinkähän mun yöunet hävis??? Heräsin jo ennen kuutta, vaikka normaalisti saatan nukkua pitkälle aamupäivään. Nyt on jo pesty pyykkiä, tiskattu, päivän leivontareseptit on haettu valmiiksi ja siivoussuunnitelmat tehty... No kyllähän se aamu tässä koneellakin äkkiä hurahtaa enkä saa aikaiseksi enempää kuin muinakaan päivinä :LOL:

Aika hurjaa, kuvittelin olevani tämän pinon ensimmäisten synnyttäjien joukossa, mutta moni on jo kiilannut edelle ja lisää ohituksia taitaa olla tulossa :D Mietin tässä, että saankohan kokea edes yhtä oikeaa supistustakaan koko aikana, kun todennäköisesti oon sektioon menossa... No joo, turha kai tuollaisia on miettiä, kunhan saisi terveen vauvan kotiin :heart: Kaikenlaista sitä päässä liikkuukin :whistle:

*M* Pitää vielä retostella, että joululahjatkin on jo hankittu, jes! Tai no miehen lahja puuttuu vielä, mutta eiköhän parhain lahja hänelle löydy tuolta mun jättimahan sisältä :heart: Täällä siis vain odotellaan, milloin se loppuelämän ensimmäinen päivä koittaa :D

pulla ja Ihme 38+1
 
Ihanaa! Täällä sataa lunta! Täytyy ottaa tää jotenkin merkkinä, kun viittaa vauvan nimeenkin... Meidän pikkuiselle tulee kaksiosainen nimi ja alkuosa on Lumi. Pikkasen voi paljastaa. ;) Mulle muusikkona nimen sointu on tärkeempi ku tarkoittaako se jotain tms. En tiiä ymmärsikö kukaan... Haluaako joku muu paljastella jo omia nimisuunnitelmia? Vitsit ku tuntuu, että pojalle keksis vaikka mitä ihania nimiä, mutta tytölle vaan toi yks kolahtaa... No joo, ennenaikaista pohdintaa, tiedän! Mutku mutku...

Merkkari: Istukan kalkkeutuminen selvis kasvukontrollissa ultraamalla. Lääkäri sanoi heti, että tupakointi vaikuttaa siihen. Mähän tupakoin vielä raskauden alussa. Hyi minä. Mutta tollasta voi ilmetä täysin savuttomallakin! Eli mua taas piti vähän syyllistää siinä! Pointti oli kuitenkin se, että neuvolassa sitä ei mahan läpi mitenkään tunne. Jos sulle ei siellä mitään kokoarviota ole annettu ja tuntuu epävarmalta ja asia mietityttää, ni eihän se oo ku yks käynti ultraavalla lääkärillä, niin saat mielenrauhan! Kävitkin näköjään jo yksityisellä... Et kirjoittanut milloin? Kyllä ne olis siellä sanoneet, jos jotain epätavallista olis ollu, esim. pieni- tai suurikokoinen vauva viikkoihin nähden.

Ah, sitä lunta vaan tulee koko ajan lisää. Täytyy mennä ulos nautiskelemaan, jos jotkut paksummat, lämpimät vaatteet mahtuu päälle. :kieh: Nii ja kohta taas sinne kontrollikäynnille...

Aino&kiukkunen (Lumi-...) rv 38+2
 
Täällä taas, missäs muuallakaan :whistle: :ashamed:

Yöllä jopa sain nukuttua :eek: . Vessassa toki tuli käytyä, mutta sinne mennessäni hoksasin nukkuneeni oikein hyvin siihen asti ja uni jatkuikin makeana sen jälkeen. Toki hyvät unet katkaisee aina viimeistään isännän herätyskello, mutta onneksi vasta lähempänä seitsemää. ...ja ellei sitä herätystä olisi niin nuo tytöt kyllä pitäisivät herätyksestä huolen.

Lunta tosiaan, ihanaa! Kohta lähdetään pihalle, pohdin vaan tarvisko ulkokamppeiden päälle kiskoa kurikset vai pysyvätkö nuo kuivina.

Olin tänään aamupäivälle meinannut kirjastokäyntiä (ekan kerran täällä kaupunfissa asuessani), mutta aukeaakin tänään vasta yhdeltä. No jos iltapäivästä tai huomenna menisi. Tuossa lumessa riittää varmasti nyt tytöille ihmettelemistä ja touhua, itse ei jaksa kauheasti touhottaa.

Kyllä tässä entistä enemmän varmistuu olo siitä että yliajalle mennään ja reilusti... onhan tuota kipuilua ja muuta, mutta jotenkin ei enää jaksa uskoa että ajoissa pääsisi tositoimiin. Vaikka onkin jo kolmas kyseessä, niin kuitenkin kaksi menneet yliajalle niin tuskin tämäkään yllättää.

Babysevenillä onkin jo tosissaan jännät paikat! Sitä isoa Ässää en sinun tilassa enää harrastaisi, mutta vaan siksi että ajatuskin kammottaisi :ashamed: . Voishan se onnistuessaan sopivasti toki rentouttaa :whistle: :saint: .

Ens tiistaina lääkäri, sitten sitä on taas varmasti fiksumpi alakerran tilanteen mukaan... jos sanoo ettei mitään kypsymistä ole tapahtunut, niin sitten viimeistään luovun päivien laskemisesta ja annan olla.

Joululahjoista - miehen lahjapuoli on periaatteessa jo kunnossa ja tytöillekin paketoituna jotain pientä (mies ostaa mahdolliset isommat kun jaksaa ja helpommin pääsee kaupoille). Pari omien ja appivanhempien lahjajuttua kaipaa viimeistelyä, plus muutaman lähisuvun jutut.

Menee kuitenkin tämä vauva nyt niin edelle kaikista muista ajatuksista, ettei jaksa stressata enää yhtään Joulusta. Tärkeintä että saadaan olla yhdessä ja kuunnella joulumusiikkia, syödä herkkuja jne.

- Terhikki ja Pieni rv 36+3 -
 
Tuun kohta kommentoimaan lisaa (teen tanaan kotoa toita ja pitaa vieda likka kouluun), mutta NullPoints: Tiedan ihan tarkalleen milta susta tuntuu! Mullahan olis ollut tan viikon jalkeen viela kaksi viikkoa mutta sain "neuvoteltua" sen yhteen viikkoon. Sullahan on viela kolme viikkoa, eikos? Taytyy sanoa etta kylla tosi vaikealta tuntuu toihin lahtea ja siella olla. Sattuu, vihloo, vasyttaa - ja suoraan sanottuna v*****aa! Toivottavasti saat niista lomapaivista kursittua itsellesi mahdollisimman pitkan patkan ettei tarvisi kauaa siella enaa jaksaa!

Naputtaja ja Sean 35+2 - Aitiyslomaan 1 viikko, 1 paiva ja 9 tuntia
 
Terve taas minunkin puolestani!

Ja ensinnäkin onnittelut kaikille, jotka pian lähtee synnyttämään! Ja valtavat tsempit! Mussupussulle jaksamista sairaalassa ramppaamiseen niissä kontrolleissa! Ja Aubrieta, hyvä kun siihen äidin uusi mies- kuvioon löytyi ratkaisu, mun mielestä kuulostaa tosi kypsältä ja hyvältä päätökseltä. Vai pääsit taas oikein kurkkaamaan 4d:llä mahaan? Kyllä sua on hemmoteltu :)

TUntuu, että te kaikki jo odotatte niin innolla vauvan syntyä. Minä lähinnä keskityn toivomaan, ettei se vielä tulis. Toisaalta on fyysisesti niin helppoa, ei mitään vaivoja oikeastan. Ja toisaalta on näitä niinkin kypsiä syitä, kuin että haluaisin kurssin pikkujouluun neljä päivää la:n jälkeen ja kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. Ja sitten on se, että mua oikeasti pelottaa se elämänmuutos, jonka vauva tuo tullessaan. Että mihin sitä on mukavan elämänsä vaihtamassa? Osaanko minä rakastaa sitä? Mitä jos en nauti koko hommasta mutta se on sit sitä seuraavat 20 vuotta? Semmoisia ajatuksia pyörittelen mielessäni ja oon vaan iloinen näitä "omista" päivistä. Onko kellään muulla tämmöisiä ajatuksia? Varmaankin ne on yleisempiä esikoisen kohdalla.

Kävin tänään jo neuvolassakin, siellä ei mitään ihmeempää. No, sf-mitta oli noussu jo yläkäyrälle, mutta käteen se tuntuu kuulemma ihan semmoiselta la:na 3.6-kiloselta. Peruskamaa siis :D

LÄhdenkin tästä ulos vähän kävelylle, talvesta nauttimaan!

Ineli 37+4
 
Huomenta! Taas on tullut kauheesti juttua :whistle:
Ineli, varmasti jokaiselle tuttuja ajatuksia esikon kohdalla jollain asteella :heart: Babysevenin tilanne kuulostaa lupaavalta, saadaan pian varmaan lisää nyyttiuutisia! Ihanaa. Hyvä että puhuit olostasi lääkärlle :hug:
Mä kävin eilen siellä painekontrollissa ja se oli ihan ok, 122/85 =) Samalla oli kaikki muutkin normaalit neuvolajutut. Painoa tullu 300g/vko, pissa puhdas, verikokeiden tulokset oli tullu ja raudat on ihan viitearvojen rajoilla mutta kuulemma ok. Sf oli pudonnut, vauvan pää on ihan tuolla alhaalla ja terkan mukaan tuntuis olevan jo aikalailla kiinni!!! Iiik, nyt odotan ihan innolla ens viikon lääkäriä, olisko oikeesti tapahtunut jotain =) Illalla supisteli tosi paljon :eek:
Turvotusta on täälläkin sormissa ihan kiitettävästi :/ Ja närästää... Häpyluu on kipee, ja lonkat herätti taas yöllä kun särkee.
Mussupussu sen verran voin paljastaa että poika nimetään miehen edesmenneen parhaan ystävän mukaan :heart:

Viivi ja Masi 35+2
 
jaksamisia ja haleja kaikille tarvitseville!
Mulla oli eilen hammaslääkäri,kaksi paikattavaa ja reisuu meni ihan hyvin, mutta illalla sit supisteli KIPEESTI 3tuntia ja selkää särki ja särkee edellee!
otin 2 Panadolia ja seisoin kuumassa suihkussa ja ei meinannu auttaa yhtää,kunnes sit supistukset loppu seinää mut selkäsärky jäi!
jatkuiskos ne tänää ihan tosi toimiin asti :)

nyt pipareita leipomaan pojan kanssa :heart:

sini ja elsa 36+5
 
Elikkäs meidän pikkuinen tytöntyllerömme saatiin maailmaan 15.11.08.Painoa oli 3850g ja pituutta 51cm.
Saimme kuin saimmekin siis pikkuisen vauvelin tai ainakin se tuntuu ja näyttää siltä noiden kolmen edellisen körmyn jälkeen =)
Monien hankaluuksien kautta siis päästiin voittoon ja kahden ja puolenpäivän käynnistelyn jälkeen alkoi tapahtua ja sitten kaikki olikin ohi alle kahdessa tunnissa :p

Vauva voi hyvin ja itsellänikin tällä hetkellä näyttää siltä,että sydän voi hyvin ja saatan päästä keväällä noista lääkkeistä eroon.Ja omat verensokerit palautuivat hetimiten synnytyken jälkeen ennalleen...
Kerkesi tämä neito tuollla sairaalassa ollessa käydä istumassakin ja kahdesti juoduttiin käännyttämään mutta onneksi suostui jälleen palaamaan alkuperäiseen pääalas-asentoon.
Ekaa kertaa koettuna jäi varmaan ikuiset traumat tuosta ekasta kääntely yrityksestä.Se oli melkein kamalanpaa kuin synnytys mutta tulihan sitten sekin koettua.

Nyt pikkuhiljalleen rupeamme kokeilemaan paluuta arkeen tämän rankan 9kuukautta kestäneen ryöpytyksen jälkeen ja siinä on suuri apu siitä,että tyllerö on kovin tyytyväinen ja rauhallinen tapaus(ainakin vielä :D )

Tsemppiä ja voimia kaikille lähtölaskentaa odottavalle mutta nyt on jo itselläni se vaihe ,että kaikesta ja kaikista ongelmista huolimatta kyllä se kannatti ja oli sen arvoista on se niin ihana tuo lopputulos ja meillä on koko jengi aivan haltioissaan uudesta tulokkaasta joten mikäs tässä joulua odotellessa =) :heart:

terkuin valas ja tyttövauva (jo 5päivää vanha) :heart: :heart: :heart: :wave: :wave: :wave:
 
Nimra
:wave:

Kovasti täälläkin on tapahtunut :D ja tapahtuu - Kaikille voimia tasapuolisesti :p Sitä tässä lopussa tuntuu tarvitsevan...enemmän ja vähemmän :LOL:

babyseven Siitä se sit lähtee :D Mahtaako enää tosiaan mennä kauaa :whistle: ?

valas Onneksi olkoon tytöstä :heart:

Itse kävin siellä vauvan kasvukontrollissa ja samalla kuvattiin mun lantio.., että mahtuuko vaiko eikö ? Noh, vauvan painoarvio on nyt 3,6 kg ja syntyes noin 4 kg.. :whistle: Noh, me ei saatu kunnon sydän käyrää..sit kun ultralla katsottiin niin kaikki tuntui lääkärin mukaan olevan kunnossa, mutta sitten TAAS katseli jotain ihmejuttua, mistä voi päätellä vauvan oloa niin sitäkään ei saatu kunnollista, MUTTA vakuutti ja vannotti, että kaikki ON kunnossa eikä menty enää uudelleen käyrille tms. Nyt jään odottamaan, että mennäänkä sektiolla vai alatiesynnytyksellä. Vauva kasvaa kuulemma nätisti omalla käyrällään yläkäyrän tuntumassa.., että ei kai tässä voi muuta kuin odottaa ja sit nähdään onko se NIIN ISO, kun mitä veikataan...vai vieläkin ISOMPI :eek:

Noh, sisätutukimuksen lääkäri teki, kun sanoin, että supistelee ihan tasaseen ja en ole nukkunut tosiaan öitä hyvin niin sisäsuu auki, kohdunkaulaa ei juurikaan enää jäljellä, paikat pehmeät ja vauva jo tukevasti alhaalla, että ihan hyvä kun tuli tuo sairaalakassi (yöllä ) lopullisesti laitettua kuntoon :D

Nyt onkin sit tuon tutkimuksen jälken supistellut mukavasti =) Katsotaan miten meidän käy :snotty: Kovasti jo mielellään oikeasti menisin synnyttämään :wave:

Isännästä alkaa hieman jo huomaamaan, että odottaa aivan malttamattomana :heart: Ei aina tuppaa tietämään, että miten päin olis :LOL: Ja onhan se esikko kummallekin niin samoilla fiiliksillä edetään eli pelonsekaisin tuntein!

Nyt levolle :D

Nimra + KultaMuru 38+1
 
Terve!

Olin nettipimennossa koko eilisen ja sit tämän aamun. Nyt meni sit aikaa, kun luin TEIDÄN kuulumiset!!!

Auris Peukkuja!!!

Iso :hug: kaikille tarvitseville!!! Babyseven minäkin haluan jo kulkee "pallo" kinttujen" välissä!!! Siitä se lähtee!!! Ja kyllä sulla on oikeus haluta vauva ulos, että jaksat paremmin. Sairastelut suurperheessä on niitä karmeimpia aikoja, mitä vaan voi olla. Voimia vaan kovasti!!!

Ja TOTTA ON, ETTÄ JOS ÄITI VOI HYVIN, KOKO PERHE VOI HYVIN ja taas vastaavasti, jos äiti ei jaksa niin eipä jaksa kukaan muukaan ja kaikki vaan kuormittuu ja kasaantuu ja kaikki rupee ottamaan päähän enemmän tai vähemmän. Itestään on oikeesti pidettävä huolta, vaikka sitten ihan itse.

Nyt on mulla hieman maha valahtanut alemmaksi. Eilen saunassa sain rentoutettua alimpia lihaksia, että mahtuu menemään sinnepäin. Ukko vie pienet tänäiltana mummolaan yökylään, kun lapsenlikka perui tulonsa ja mulla kuitenkin aamulla se viimenen ultra.. siihen tutkimukseen EN ota lapsia mukaan. Ja piste. Viikonloppuna olis koulutus, viimenen tältä vuodelta.. voi olla aika raskasta.. mutta teen mitä jaksan ja pystyn.

Tällä neidillä on ihan törkee ralli päällä! Tämä sit päätti kääntyä vielä siten, että sen jalat ja kädet on kohtisuoraan mahaan, joten nahka vaan venyy... ouh.. Mutta siitä se paikkansa ettii ja alkaa mennä sinne minne aurinko ei paista.

Sain tänään uuden pyykkikoneen, viimeinkin. Nyt sit pesen vielä tolla entisellä, kun en jaksa raahata uutta konetta yksin paikalleen. Onneksi se kuljetusfirman ukkeli kantoi koneen sisälle, ettei jäädy tonne ulos. Meillä on 5cm lunta ja noin 5 astetta pakkasta. Pienet kävi jo hiihtämässä tänäaamuna!!!

Mutta. Nyt pitää mennä taas toimimaan. Palataan!

Härkis & Neiti 37+1
 
B-7
Onnea Valas :flower: :flower: Täällähän nyt alkaa tapahtua!

Kiitos sanoistasi Härkis :flower: Ja kaikille muillekin!!!

Täällä valuttaa veristä vuotoa ja suppailee,epäsäännöllisesti kylläkin.Joten enköhän minäkin sitten pian! :eek:

Ihanaa kun tänne etelään tuli lunta,aivan mahtavan näköistä katsella täältä ikkunan takaa kun aurinko paistaa ja hanget loistaa =) Ja ikkunan takaa koska 2:lle nuorimmalle todettiin eilen keuhkotulehdus kuten miehelläkin.Täällä ne yskii kuorossa :|
 
Onnittelut Valas!!! Aivan mahtavaa!!! Ihanaa!!! :flower: :heart: Me muut tullaan kyllä perässä!

babyseven Voi teitä.. Jospa lääkkeet (saitte varmaan) alkais pian tehota teidän sairastelijoihin! Ja jospa sinä ite pääsisit pian niistä kivuista ja säryistä, on se vaan kummasti helpompaa jaksaa synnytyksen jälkeen kaikkee, kuin tämän mahan kanssa. Vaikka kuinka synnytyksen jälkeen on muitakin kipuja, niin silti se on eriasia. Mulla ainakin on virtaa kuin pienessä kylässä heti synnäriltä pääsyn jälkeen.. :whistle:
 
B-7
^^ joo saivat kaikki zithromax-kuurit ja toivotaan että pian tehoaa.Kurjaksi ja masentuneeksi tämä sairastelu tekee olon,ehkä siinä yksi syy omaan väsymykseen.Kun nyt ovat niin paljon sairastaneet.Nytkin pienin yskii ihan hirmuisesti tuolla sängyssään päikyillä :|
Jep ja täällä myös energiapommi synnytyksen jälkeen,aina ollut alakuloa ennen synnytystä...
 
Nimra
Täällä supistelee taas mukavasti, kun ronkkivat sairaalassa :D Jospa se tulis ennemmin kuin LA koittaa :wave: :whistle: Isäntä sano, että korkeintaan viikko ...ja voi tulla jo vaikka viikonloppuna =) Saisi tulla :heart:
 
Jaiks, Nimrallakin lähtö lähellä :heart:
Mä yritän epätoivosesti ymmärtää mun mp3:sta että saisin sen tyhjennettyä ja laitettua kaikki uusiks, mut emmä osaa :p Haaveilen myös pienestä ulkoilureissusta kun on niin ihana ilma mut en tiä meneekö tänään kengät jalkaan. Hui, äsken tuli napakka suppari ja maha valahti :LOL: Oottelen soittoa niistä vaunuistakin, jos saatais ne jo hakea..
 
Valaalle suuret onnittelut rinsessasta :flower:

Babysevenille tsemppiä, eiköhän se synnytys ole jo toosi lähellä jos vuotaa ja suppailee. :hug:

Kaikille muillekin kanssa tsemppiä jotka ovat jo jalka oven välissä menossa, sektioon tai synnyttämään. :hug: :xmas:

Onkohan omituinen otus jo jakaantunut ja joku muukin oli mulla hukassa täällä, eli varmaan vauvauutisia alkaa satamaan enemmänkin. =)

Tuli muutes mieleen että mitäs kun luin et limatulppa ennustaa viikon sisällä syntymää mutta esikosta sitä alkoi tiputtaa jo kaksi viikkoa ennen, ei sen puoleen täällä mitään sellaista ole näkynyt, mutta tuli vaan mieleen, siis että onko se jokin uusi tieto asiasta?

Ineli:Täällä kanssa paniikki vauvasta ja elämänmuutoksesta kun esikko 9vee niin ollaan päästy todella jo helpolla muutaman vuoden, siinä mielessä ei kiirettä ulos tällä vauvalla.

Naputtaja:piti udella et mites siellä, mikäli vauva menee yliaikaiseksi niin kauan ne antaa mennä ilman käynnistystä vai onko samalla lailla kuin täällä n. kaksi viikkoa?

Täällä kanssa kauheita painajaisia yökaudet mutta en jostain syystä näe vauva painajaisia vaan kaikenlaisia murhaajia liikkuu unissa mun perässä-tyylisiä juttuja.
:LOL:

Punahattu 34+5 :heart:
 
Valas - suuret onnittelut pikkuprinsessasta :flower: :heart: Ja mahtavaa kuulla, että sullakin on nyt vointi noin hyvä :hug:

Naputtaja ja NullPoints - voimia viimeisille työviikoille :hug: ootte kyllä aika sissejä...

Ineli - paniikkiajatuksia täälläkin, kun esikko tulossa. Miten paljon elämä muuttuukaan.

( . ) ei mun yöunet sit hävinnytkään minnekään, ne vaan siirty päikkäreiksi |O muutama tunti tuli tuossa tirsailtua :ashamed: Pitää lähteä penkomaan vaatekaappeja, että löytäis jotain lämmintä vaatetta, joka mahtuu päälle, että pääsee ulos! Käyn taas illalla kurkkimassa, josko jollekin olisi lähtö tullut ;)
 
Heips!
Onnittelut Valaalle ja hurjasti tsemppiä kaikille joilla jo jotain varmempaa tuosta synnytyksen ajankohdasta :flower: :heart: :flower:
Itsellä oli tänään neuvola. Eipä siellä ihmeitä.
Paino laskenut viime viikosta -875 g
RR 120/73
hemppa oli noussut 127
sf 34
vettä normaalisti
vauvan syke 142 ja oli taas laskeutunut hieman alemmas, kun neuvolatäti vatsan päältä tunnusteli. Sanoi, vain, ettei kauheen pitkälle enää kannata lähteä, jos haluaa "omassa" sairaalassa synnyttää. Joo,no eipä oo tullut mieleenikään enää kovin kauas lähtee. Sitten taas viikon päästä neuvolaan. Toivossa kuitenkin elelen, että sitä ennen kuitenkin jo pääsis synnärille.
Tänä aamuna oli ilo herätä ja katsoa ikkunasta ulos; lumi peitti maan ja puut. Kumpa samanlainen näky olisi sitten jouluaamunakin. Musta ja lumeton joulu on jotain niin ei-jouluista kuin olla jo voi. Meidän pikkuinen hurrasi ja huusi jippii, jippii lunta ja olis heti pitänyt mennä ulos. No, syötiin aamupalat kuitenkin ensin ja sitten käytiin neuvola ja kauppareissulla, jonka jälkee kun tultiin kotiin haki hän heti lumikolansa ja rupesi kolaamaan. Syömään sai sitten houkutella, mutta tuli ihan kiltisti, kun lupasin, että päikkäreiden jälkeen pääsee taas lumitöihin =) Nyt on sitten siellä päikkäreillä. Sitten me täydennettiin lintulaudalle hieman sapuskaa siivekkäille, niin nyt siellä on talitinteillä suuret juhlat. Tässä kun istun, nään samalla suoraan tuonne ja niitä parveilee siellä ihan kymmenittäin. Pari harakkaa ja tikka seuranaan. Ja meitin kissat istuu tuossa ikkunalaudalla (sisäpuolella) ja mouruavat lintujen perään. On jotenkin paljon pirteempää kun lumi valaisee, eikä on sellasta synkän harmaata ja mustaa. Toivottavasti tämä lumi ei ennen kevättä sula pois. Viime talvena kun täällä oli lunta ehkä noin 3-4 viikkoa yhteensä koko talvena. Kovia pakkasia ei tietenkään tarvitsisi tulla, pääsee sitten paremmin ulkoilemaan vauvankin kanssa.
Annukka kyselit kokemuksia lymfahieronnasta. No, mulla on ihan hyvii kokemuksii, ei kylläkään odotusajalta. Olin monta vuotta sitten kolarissa, jonka jälkeen jalkaani kuntoutettiin fysioterapeutin avulla. Toinen jalkani keräsi tuolloin, jostain syystä nestettä, lähinnä nilkkaa, välillä ylempääkin turvotti tosi pahasti. Tällä fysioterapeutilla oli myös lymfaterapeutin koulutus ja hän hoiti sillä hieronnalla turvonnutta jalkaani, ihan hyvin tuloksin. Joka kerta lähdin "kevyemmin" jaloin hänen luotaan. Ensinnäkin se oli ihanan tuntuista, kevyttä hierontaa ja toiseksi laittoi kyllä nesteet liikkeelle. Olen itsekin meinannut tässä odotusaikana sitä taas hyödyntää turvonneisiin jalkoihini, mutten ole vielä saanut aikaiseksi ja kohta onkin myöhäistä. Täällä on vaan nuo tuohon lymfaan erikoistuneet terapeutit niin vähissä ja heillekin ajan saaminen voi kestää. Mutta kyllä neuvolatätinikin suositteli tuota avuksi, jos oikein pahasti turvottaa ja meneehän se sellaisena hemmottelunakin :)
Nyt täytyy mennä tarkastamaan koululaisen läksyt, olisi kuulemma valmiina.
Jännittäviä hetkiä täältä seuraillen ja omaa odottaen !

Aurinkomamma ja Tipu 37+3
 
Ensinnäkin Valas77:lle suurensuuret onnittelut :heart: !!

Täällä oikeasti alkaa tapahtumaan, hirveän jännää :). Synnytyskertomuksia olisi mukava lukea, jos joku jaksaa kirjoitella jossain vaiheessa!
Minäkin heräsin valkeaan aamuun :heart: . Vielä kun saisi oman joulutontun kainaloon.. :)!
 
Aurinkomamma ihana sun pikkuinen kun haluaa tehdä lumitöitä :) Toivottavasti innokkuus jatkuu isompanakin!

Täällä oli myös neuvolapäivä. Paino noussut viikossa 2 kiloa :ashamed: , mutta varmaan johtuu turvotuksesta kun ei sormuskaan mene ollenkaan sormeen. Hb oli vihdoin noussut yli 120, jee! Verenpaineet ja muut oli hyvät.
 

Yhteistyössä