*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Mulla menee todella järki ton neuvolan kanssa!!!!!

Eilen siis neuvola ja eiköhän se eukko taas ruennut tyrkyttämään mulle diabeettestä. Jessus! Kolmas raskaus ja ikinä ei oo ollut sokereissa mitään lapset olleet pieniä jne. Nyt pissa puhdas 1 rasitus takana ja kaikki ok. Ei liikaa painon nousua eikä turvotusta ja silti se tyrkkii mulle sitä. Ihan intona vaahtoo kuinka vaarallinen tauti se on raskausaikana. Kysyi sitten ,että onko oyssista sanottu toiseen rasitukseen menosta mitään. Sanoin, että eivät oo puhuneet mitään kun rasitus oli ekalla kerrallakin on eikä oireita mitään. Halusi kuitenkin laittaa vielä tämän kerran rasitukseen ja maanantaina menen sitten taas litkimään niitä sokeriliemiä. Kyllä minä voin sen mieliksi sinne taas mennä mutta tiedän, että niissä mitään ole. Varmaan niille maksetaan jotain extraa jos saavat jonkun odottavan kiinni sokereista tai sitten niillä on joku joskus päässyt seulan läpi ja sattunut jotain... Lisäksi kehtasi vielä minulle rueta ,että hän on niin ylityöllistetty ja tehnyt jo nyt koko vuoden työmäärän ja monta kk vielä vuoden loppuun.
Oikeesti onko se mun ongelma, vaihtas alaa jos tuntuu,että ei jaksa työtä. Sitä se kaupungin hommissa on, että työt ei lopu kesken. Ei puhettakaan, että mitään vois jutella mikä mieltä painaa tai askarruttaa. Onneksi on oys jossa oma kätilö ja lääkäri sinne voi ana säästää kysymykset sun muut. Kylläpäs helpotti vuodatus |O eilen sieltä tullessa kävin kyllä niin kierroksilla.

Sf-mitta oli 30 ja paineet ok. Nyt mietin tuota hemppaa, kun oyssista sanoi tuloksia luetellessa, että kannattas syödä rautaa kun on tuo 115 ja neuvolasta kysyin sitten eilen niin ei todellakaan tarvitse kuulemma syödä. Saa mennä alla 100 ennen kuin mitään lisärautaa. Niin ristiriitaista tietoa! Ajattelin kyllä käydä kuurin hakemassa kun niin väsynyt olo kokoajan.


Naputtaja ulkomailla varmasti asiat vielä huonommin kun täällä suomessa, vaikka monen tasoista löytyy :) Monesti tuntuu, että ottavat liian summittaisesti koko raskauden seurannan ja itsellä huolettaa varsinkin jos jotain normaalista poikeavaa on aiemmin ollut.

Nyt laittamaan esikoista mökkireissuun :)

Mukavaa viikonloppua kaikille

Auris ja "iikka" 32+6 jes huomenna jo tasan 33!
 
henkilökohtainen kysymys...
kuis muilla noi makkarijutut?
mulla tulee ihan kauheita supistuksia ja sit sen jälkee viel seuraavanakin päivänä vaikee kävellä ja sattuus aikas pirusti :/
meillä ei taideta enää tuota hetkeen harrastaa... :ashamed:
 
sintzi täällä meni useampi kuukaus että ei makkarin puolella mitään muuta tehty ku nukuttu...jotenkin vaan pyöri koko ajan mielessä että entäs jos pikkuselle sattuukin jotain, mutta nyt kuukausi sitten rupesi taas touhua löytymään :D miehen kanssa juteltiinkin että nyt varmaan on "levollisempi" mieli ku pikkunen on kasvanut jo isommaksi ja liikuskelee enemmän nii tietää ainakin että se on vielä elossa :LOL: mutta siis mitään vaivoja kuten supistuksia ei ole ollut ollenkaan ...

maria & pikkuinen 31+1
 
Mulla on menny tolla halupuolella ihan vuoristorataa koko ajan... ekaks ei halunnu ku seksin jälkeen oli aina pientä vuotoa. Sitte tuli kovat halut ja vähän aikaa touhuttiin ja sitte taas hiljeni pitkäks aikaa. Se johtu lähinnä noista alapään kivuista ja säryistä. Nyt taas satunnaisesti harrasteltu, mutta tässä vaiheessa homma vaatii jo vähän miettimistä, ihan siis asentojen takia. Mulla ei oo tullu supisteluja seksin vuoksi, mutta tuntuuhan se koko akti jo vähän erilaiselta jo ihan kaiken alapään muuttumisten vuoksi. Mutta on tuntu tää määrä molemmille riittävän, joten eiköhän näillä eväillä mennä :D
 
Täytyy heti ottaa osaa tähän kyselyyn.. :) Siis meillä makkarissa ihan kuollutta..melkein. En tunne itseäni mistään kohtaa seksikkääksi ja muutenkin se tuntuu niin oudolta mahan kanssa. Mutta molemmat ihan sujut tän asian kanssa näinkin =)
 
Kyselyyn haluun pikaisesti vastata...
Meillä menee muutenkin niin et mä oon se halukkaanpi.Ja nyt raskausaikana myös...tosin vähän vaihtelevasti...välillä asia ei etes käy mielessä monee päivään.Joinaki hetkinä mielessä ihan jatkuvasti. :p Nyt raskausaikana musta se tuntuu monta kertaa mahtavammalle ku normisti...Ja tunnen oloni paljon seksikkäämmäks.Me mennään vähän vaihtelevasti siis..välillä mua ahistaa jos o kauhee halutus kausi päällä ja isäntä ei meinaa syttyä moneen päivään ja sitten välillä mä oon ihan tyytyväinen.
Vaihtelevaa siis.....Mut näillä mennään..en oo isäntää liikaa viihtiny ahistella asialla kummiskaan ettei toiselle tuu paineita...

Mut mä kysysin tähän asiaan liittyen semmosta et onko teijän ukkeleilla ollu sitä pelkoa siitä että hä jotenki vahingoittas pikkusta Joko sillä tökkimisellä tai sitten litistämällä sen pikkusen???tai jtnkin...
Meillä isännällä se pelko on tullut...tai ainakin ollut.Tiiä sit et onko vielä...että hä jotenki sitä pientä satuttaisi...Isännälle sitä selitin että ei sitä saa siinä hommassa satutettua...ja se on ennemmi minä joka ensi kertois sen et nyt ei hyvä...ku pikkunen tuolla pötsin suojassa.Tökkimällä sinne ei pääse ja jos litistämistä meinaa ni mä kyllä ite ensin kerron litistyväni ku se pieni...On nuo ukkelit sitte ihania...tän asian kanssa. :heart:

Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen mötkyn pötkylä POKS 28+0 :heart: :heart: :heart:
 
Perjantaita kaikille,

Piti tulla ottaa osaa kyselyyn:Hiljaista on sillä saralla, kerran ehkä viikkoon toimintaa, mutta täytyy kyllä myöntää ettei mulla ole kauheasti haluja ja lisäksi on todella epäseksikäs olo ja tosiaan asennot alkaa olee aika hankalia, lisäksi ei mieskään nyt mikään yli innokas ole nyt ollut tässä tilassa.
Kai tää tästä sitten kun synnytys ja kaikki vuodot on loppuneet alkaa virkistymään. =)

Tosin edelleen tää on perätilassa että miten sitten käykin sen synnytyksen kanssa.

Daizz:Lueskelin sun profiilin ja jäin miettimään että miten se toinen kaksosista joka menehtyi niin aiheuttaako se jotain tulehdusvaaraa raskausaikana vai tuliko se ulos sillon kesäkuussa?Isot pahoittelut kuitenkin siitä ettei molemmat pysyneet mukana :hug:

Punahattu ja Pesonen 29+6 :heart:
 
meillä mies pelkäsi sitä vauvan vahingoittamissa esikoisen kanssa mut ei nyt...
lähinnä se on sitä et mä en kipujen takii pysty!
nykyää se jos pystyn ni on AINA niin et oon selällää ja muuten ei onnistu, onpa kiva maata aina ku norsu :LOL:
sori mulla pieni kriisi tän mahan kanssa ja ketuttaa ku ei noikaa puuhat onnistu ja sit menee se oma aika synnytyksen jälkeenki!mut eipähän paikat ainakaa umpee mee ku muksu sieltä meinaa puskea ulos :LOL: :LOL:
vähä väsyny mamma täällä ni jututki sen mukaiset, neiti masussa pitää yöllä aika paljo hereillä!

sini ja elsa 31+5
 
Kyselyyn.....
On ollut hiljaisempaa, mut on ollut syitäkin.
Ekaks pelkäsin keskenmenoa, kun mun eka alkoikin seuraavana päivänä seksin jälkeen. Sattumaahan se oli mut jäi pääkoppaan.
Sit mulla oli sitkee hiiva ja sillon en viittiny sitä miehelle antaa ja kortsut taas on kortsuja... |O
Nyt on ollut hyvä olo, eli ollaan harrasteltu useammin, MUTTA kuten Sintzillä seuraavana päivänä sit supisteleekin pirusti. Eli siimapäät vissiin haluavat rökittää kateellisena toista yksiöstään ulos. :headwall:
Mul ei satu muuten paikkoihin ja vielä taivun ok, mutta ei oo kiva jos jo näillä viikoilla alkais paikat pehmenee............. Ei siis oo kiire.
Eli olisiko seksilakko vai kortsut otettava kehiin. En tiedä. Pitää katsoa asiaa ja jos pahenee tilanne, niin ehkä sit joo....... :(

NullPoints ja Tirri 29+1
 
Punahattu...Ei mua kyllä varoiteltu tulehuksista ollenkaan...Oli muutenkin jotenki tuo aika niin sekavaa et kukaan ei meinannu kärryillä pysyä.Kahta sikiötä ei kertaakana nähty ultrassa samaan aikaan mutta enemmän tavaraa ku yhestä.Toinen näkyi varjoina tms.Mutta sitten se toinen pieni enkeliksi läksi kahden muun meidän enkeli lapsen luokse vkolla 12 tasan.Ja vuoto oli kovaa...löytöinä istukka ja pikkuruinen sikiö...niin selkeet oli että luultiin että sinne ei mitää jäänyt.Ainut ohje mitä oon aikasemminkin km:nojen aikaan saanut et ei jälkivuodon aikaan yhdyntöjä mielellään...juuri noijen tulehusriskejen vuoksi.Naukkatäti ja kaikki oli ihmeissään koko tilanteesta... oli se niin kauheen suuri ihme kun vähän reilun vkon päästä vuodon alkamisesta menin ultraukseen ja siellä silkutteli virkeä sintti...Meni KAUAN että vasta sisäistin tämän nyt mahassa jytkäävän kaverin olemassa olon.Mutta nyt mä oon niin onnellinen tästä pienestä...mä ooooon niiiiiiiin onnellinen. :heart: :heart: :heart: Kyllä mä olin ihan shokissa siitä kaameen kovasta vuodosta jota lainehti koko vessan lattia täynnä...Mutta tämä masussa meiskaava ihanuus on niin odotettu...että varmasti vähentää tuskaa noista muista keskenmenneistä pienistä enkeleistä.Elämä jatkuu...sen on jatkuttava.

Mä odotan ihan....redinä isäntää kotiin...Mä tahtoo...hmmph... :D

Daizz
 
Mä sain tänään siskolta kuulla suru-uutisia, hän oli saanut keskenmenon jokin aika sitten. Tyhjentyminen oli käynnistynyt itsestään mutta keskeytynyt, joten oli joutunut käymään lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Lääkäri oli lisäksi suositellut olemaan nyt ainakin vuoden ajan kunnon ehkäisyllä, kun tämä oli kuitenkin jo neljäs km lyhyen ajan sisällä. Tuommoisia uutisia oli jotenkin kamalan vaikea ottaa vastaan kun itsellään alkaa odotus olemaan jo loppupuolella ja kaikki mennyt niin kamalan hyvin. Sanattomaksi veti kyllä todellakin.

Mutta ihan aiheesta kukkaruukkuun;
Tuohon kyselyyn seksielämästä vastaten voisin todeta että ei kamalasti ole tämä odotus muuttanut meidän "tahtia". Mulla on siinä mielessä jotenkin semmoinen antistereotyyppinen mies, että hänellä ei nuo panohommat pyöri mielessä kovin tiuhaan, semmoinen kerta viikkoon on ollut meillä ihan normaali tahti (jos ei lasketa hedelmöityksen aikaa mukaan ;) ) ja siinä ollaan aika hyvin pysytty. Paikat on kyllä kuivahtaneet huomattavasti, eli liukkareilla leikitään toistaiseksi. Mä olen myös havainnut että kunnon orgasmin jälkeen saattaa supistella pitkäänkin, mutta mitään vuotoja ei ole onneksi ollut. Ihan rehellisesti en itseäni ja olomuotoani kamalan seksikkääksi koe, mutta mies kyllä tykkää. Perinteisessä lähetyssaarnaajassa ei enää puuhailla juurikaan, maha alkaa olla niin haitolla, mutta onneksi niitä muitakin vaihtoehtoja on käytettävissä.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä heti aamusta ajamaan Tampereelle kavereiden synttäreitä viettämään. Mulle selvisi tänään, että kun meidän oli tarkoitus majoittua näiden kavereiden luokse, niin eipä oltukaan ainoat jotka sinne oli luvattu majoittaa ja vuodesohvapaikat oli jo varattu. Tarjolla oli pelkkää patjapunkkaamista lattialla. Sen kuultuani menin välittömästi varaamaan meille hotellihuoneen, kyllä mä vaan nimittäin ihan vuoteessa haluan yöni viettää, jukulauta :kieh: ! Enhän mä pääsisi sieltä lattialta enää ylös omin avuin!
 
Täällä on ollut nyt pari päivää ihan julmettu iskias särky.Ei oikein mikään asento oo hyvä.
Sänky rintamalla on ollu hiljaista jo pitkän aikaa.Ei yksinkertaisesti haluta yhtään ja mahaakin yritän varoa koko ajan.

Juli+nuppu rv30
 
hiljaista on täälläkin makkarin puolella. Oon vaan ollut niin väsynyt! Vähän tää töiden lopettaminen on halujakin tuonut takaisin... Mut onhan se vähän vaikeeta kieltämättä tän mahan kanssa :D

Ootteko muut muuten vielä harrastaneet miten liikuntaa? Mä oon yrittänyt tehdä lenkkejä koiran kaa, välillä tuntuu et alkaa supistella tai tulee muuten lonkka/lantiokipuja, ja välillä ei edes huomaa että on raskaana kun on niin hyvä fiilis kävellä! Tosin vauhtihan on kovasti hidastunut, koira jää aina odottelemaan et mamma ehtii perään :D
 

Löysin tämän keskustelupalstan ihan sattumalta perjantain tylsyyden kourissa, mutta onpa kiva lueskella kohtalotovereiden juttuja. Pidän blogia helistimen sivuilla ja tuo omien ajatusten kirjoittelu on tähän asti riittänyt raskauteen ja muutenkin elämään liittyvien tunteiden puimisessa. Nyt aikaa tuntuu olevan niin paljon (kun kaikki vauvaan liittyvät hankinnatkin on jo tehty), että pakko keksiä kaikkea puuhaa ettei liikaa mieti tulevaa synnytystä. Hulluksihan siinä tulisi, herranjumala.

Kiva aika liittyä keskusteluihin, kun seksipuheet on valloillaan ja meillä on jo jonkin aikaa ollut todella hiljaista sillä saralla. Sängyssä nukutaan. Huokaus. Mies on lukenut jostain raskausoppaasta, että: "Odottavalla äidillä ei tee mieli raskauden viimeisellä kolmanneksella". Tekee mieli, mutta itse SE ei tunnu yhtään kivalta. Ei pysty jotenkin yhtään keskittymään siihen tilanteeseen... Ei meillä niin aktiivista ennen raskautumistanikaan ollut, että miestä tämä selibaatti ei ainakaan haittaa. Onhan sillä kaks tervettä kättä. :D Hellyyttä ja hellittelyä kuitenkin on ja on aina ollut. Se on molempien mielestä paljon tärkeämpää kuin itse yhdyntä.

Sitten lainaan:
Alkuperäinen kirjoittaja merkkari:
Ootteko muut muuten vielä harrastaneet miten liikuntaa? Mä oon yrittänyt tehdä lenkkejä koiran kaa, välillä tuntuu et alkaa supistella tai tulee muuten lonkka/lantiokipuja, ja välillä ei edes huomaa että on raskaana kun on niin hyvä fiilis kävellä! Tosin vauhtihan on kovasti hidastunut, koira jää aina odottelemaan et mamma ehtii perään :D
Siis aivan sama juttu mulla! Mutta oon ajatellu, että kunhan jaksaa pyörähtää pienelläkin lenkillä vähintään kolme kertaa päivässä, on se parempi kuin ei mitään. Jumppaan kotona välillä, pallon kanssa tai ilman, mutta kaikki muu liikunta on jäänyt. Uimassa olisi hyvä käydä, mutta en kertakaikkiaan jaksa sitä kyyläilyä. Ja matkat uimahalliin ja se vaatteiden vaihto ja kuivattelu ja hohhoijaa. Pelkkä shoppailukin on jo todella uuvuttavaa. Pari tuntia sitä jaksaa ja sit kotiin päiväunille.

Palataan!

Aino & Kiukkunen rv33+ öö jotain, ehkä 4?
 
maarith
Tuohon makkari kyselyyn..meillä mä olen tällä hetkellä se halukkaampi osapuoli,mutta kyllä mies on aina mukana touhussa.Mulla on aina se pari ekaa kuukautta pikkasen hiljasempaa ja sit alkaa kamalat himot,jotka jatkuu loppuun asti.Joten sillä mennään.Aiheuttaahan se supistelua ja on alapään lihakset ihan krampissa,mutta se menee ohi onnex.

Tuohon liikunta juttuun..me käydään uimassa ainakin kerran viikossa,kun se tuntuu olevanmulle se vähiten supisteluja aiheuttava liikunta muoto.Sit käydään kävelyillä koirien kanssa,mutta se silloin supistelee kokoajan ihan kamalasti eikä se ole mitenkään nautittavaa.

Muutenkin tää nappula on kamalan villi ja liikkeet tuntuu todella vahvasti.Nytkin rytyyttää tuolla masussa sellasta tahtia,että vaikeeta istua aloillaan...joten eikun aamupalalle..

31+1
 
Nopsa vastaustupla..

Makkari pysyy täällä hiljaisena, ellei isännän kuorsausta lasketa mukaan |O . Mulla on molemmissa edellisissäkin odotuksissa halut olleet ihan nollilla, niin myös nyt lähes alusta asti. Toki tää valasmainen olo tekee oman osansa, rinnat arat jne... uni tulee myös heti kun itsensä vaakatasoon laittaa.

Toki tulee välillä sellaisia fiiliksiä et oikeasti voisi jotain kokeilla, mut tyssää siihen ettei oikein osaa keskittyä tai ei löydy mukavaa asentoa. Mieskään ei enää jaksa edes yrittää. Sillä kyllä haluja olisi kovastikin ja toki olen hellinyt (aina kun jaksanut :whistle: ), mutta minuu ei vaan kiinnosta. Täytyy tosissaan toivoa ettei tämä vähäseksisyys jatkuisi taas pitkälle imetysajan loppumiseen asti - kuten edelliskerroilla :headwall: .

Liikkumisesta, olen huomannut saman kuin pari edellistä että joskus pystyy ihan reippaamminkin liikuskelemaan ja joskus taas ei yhtään tavallista nopeammin. Juuri tuossa viime viikolla repäisin ja kävelin työkaverin tahdissa turhan pitkän matkan töistä poispäin, jo oli supistelua ja tuskaisia lihaspolttoja vatsan seudulla :( . Rauhallinen kävely ei niinkään tee mitään.

Samoin kun olen tyttöjen kanssa käynyt uimassa pariin otteeseen, huomaa siitäkin jälkikäteen että vähän turhan rankkaa ollut.

Täytyy nyt koittaa kuitenkin ylläpitää edes pienoista liikkumista, ettei kokonaan jymähdä paikalleen!

- Terhikki ja Pieni rv 31+6 -
 
Boe
Mulla esikoinen tyttö ja tulossa poika. Vertasin juuri sykkeitä neuvolakortista eikä niissä ollut mitään eroja. Mutta vatsan muoto on ihan erilainen nyt kuin tytön kanssa. Silloin maha lähti pitkältä kyljistä, nyt on ihan edessä.

Makkarissa on hiljaista, johtuen supisteluherkkyydestä ja väsymyksestä. Isäntä ei taida kovin iloinen :kieh:

Huomenna olisi neuvola. Jännittää paino kun on tullut mässättyä karkkia enemmän kuin laki sallii. Auta armias jos yöllä ei löydy suklaata jostain kaapista.

Palataan taas.

32+1
 
Heipat =)
Terveisiä Helsingin hevoskilpailuista.. =) Tulipa taas eilinen lampsutettua shoppailemassa pitkin Hartwall-areenan tungosta, istuttua pikkiriikkisessä ahtaassa välissä tuntikaudet katsomassa kuinka hepat hyppelee ja ajettua muutama sata km autolla. Kyllä ryydytti yöllä kun tultiin kotiin! Mut oli taas ihan mukavaa, Horse Show kuuluu mulla syksyyn; siellä on käyty melkein 20v joka syksy. Oih miten se aika meneekään.. Ja nyt on uutta kamaa poneille ja ratsastuskamppeita lapsille =) Ja kirjallisuutta mulle. Jes. Ja tuttuja nähtynä.

Sillä aikaa kun oltiin pois oli mies kavereineen häipynyt viihteelle - ja sitä ennen rakentanut mulle kodinhoitohuoneeseen viis komeroa B) Ihan superia! Meillä on ollut ihan hirvittävä pyykkikatastrofi, kun khh on ollut remontissa ja vaatteet suunnilleen kasoissa meidän makkarin lattialla. Eikä oikeastaan edes suunnilleen.. Vaan ihan oikeasti. Kaikkien meidän viiden, nimittäin.. Jee. Yks kaappi vielä puuttuu, sit viedään iso arkkupakastin mummulle ja me saadaan siltä kaappipakastin tilalle. Sit alkaa olla valmista =) Seinää kyllä katselin sillä silmällä että vaatii maalia pintaansa.

Makuuhuonekyselyyn.. Meillä oli aluksi hiljaista, koska mä olin älyttömän väsynyt, aika huonovointinen ja PALELIN törkeästi koko ajan. Eikä olisi voinut vähempää kiinnostaa. Jostain 15. viikolta lähtien on ollut varmaan sellainen 1x viikossa -tahti.. Se on vähemmän kuin ei-raskaana, tosin välillä on ollut sellaisia joka ilta -repäisyjä :whistle: Mut ne ei montaa päivää kestä. Ja ne tais kyllä ajoittua tuonne 20+ viikoille. Halukkuustaso on varmaan aika sama.. Mä tosin tunnen itseni niin hirveäksi mursuksi :LOL: että kivempi laittaa valot pois.. Jälkeenpäin aina supistaa, aluksi aika jämäkästikin ja sitten vähenee. En ole siitä ollut nyt sitten huolissani; samanlaista kuin aiemmilla kerroilla, ja kun kohdunsuun tilannekin oli ennallaan niin tuskinpa tuo kamalasti asioita edistää. Kunhan ei supista kesken touhujen; tehokkaampi fiiliksentappaja ei ole kuin pikkujalkojen tepsutus joka kuuluu lähestyvän makuuhuonetta.. Mutta kyllä makkarissa edelleen jotain tapahtuu. Synnytyksen jälkeen sit.. Oivoi. Ainakin edellisen synnytyksen jälkeen oli todellinen "Saharan kuivuus" joka kesti kuukausia, varmaan yli puoli vuotta. Eikä niin hirveästi huvittanutkaan.. Sektiohaava oli arka muutaman viikon, ja mua inhottaa rintoihin koskeminen imetysaikana. En kamalasti tykkää imettämisestäkään kun rinnat on ilmeisesti sitten aransorttiset olemassaankin. Saati että jos mies niitä vielä tahtoisi leipoa vuorollaan.. *puistatus*

Liikunnasta sen verran, että mä jätin joogan nyt odottamaan aikaa parempaa.. JOuduin muiden menojen takia oleen muutaman kerran sieltä pois, ja yöllinen lonkkakipu loppui oikeastaan kokonaan. Oletan siis että se venyttäminen ei nyt sit mulle ihan sovikaan. Käveleminen reippaammin tekee jo supistuksia, joten kovin pitkiä matkoja en oo kävellytkään sitten. Siis reippaasti - kyllä shoppailureissuilla jalkojen päällä voi vierähtää montakin tuntia :D Mut kaiken kaikkiaan mun liikunnat on aika vähissä tällä hetkellä.

Hassua miten aika vaan menee.. Puoltoista viikkoa, ja sit ollaan niillä kantimilla ettei synnytystä edes yritettäisi estellä jos se alkaisi.. Mä en nyt oikein osaa asennoitua että ollaan niin pitkällä!

Kivaa sateista sunnuntaita =)

Aubrieta + "Siiri" 33+4
 
Hei Aubrieta, ette ole virhe järjestelmässä =) täälläkin tyttö tulossa, sykkeet aika alhaalla ja maha edessä. Mutta voihan se olla että synnytyksessä tuleekin sitten tooooosi ylläri. heh heh.

Makkarin puolella on meilläkin hiljentynyt sitten alkuraskauden hirmu haluttamisen jälkeen. Paikat on kuivunut huomattavasti. Mutta kyllä meillä silti ainakin kerran viikossa sänkyhommia harrastellaan - tai saunassa =)

Maha kasvaa valtavaa vauhtia!! Aivan järkyttävää. Tuntuu että mikään vaate, mikä meni päälle vielä viime viikolla, ei mene enää - tai ainakin napa jää näkyviin :LOL:

Mulla on jo neljäs ultraus ens viikolla, kun tulee 32 rv täyteen. Tyttö haluaa kasvaa ihan omilla alakäyrillään, niin pitää vähän kontrolloida, että kasvua kuitenkin tapahtuu. Mulla on tullut painoa n. 4 kiloa, mutta olihan tuota alkupainoakin ihan reilusti, bmi 32.... Mutten kuten sanottu, nyt tuntuu tyttö kyllä kasvavan.

Onko täällä muita, joilla on pieni kokoinen vauva tulossa?
 
B-7
Marita73,mulle ensin oli tulossa pieni vauva,nyt viimeisimmissä ultrissa kirinyt kasvussa ja ns normaali 3,5 kg olisi odote B)

Mulla pojistakin ollut korkeat sykkeet läpi raskauden,siis luokkaa 150-160.
Pojista vaan sykkeet tasoittuneet sinne 130-140 krt/min ihan viimeisillä viikoilla!
 
Pakko oli tulla ottaan osaa kun oli niin mielenkiintoiset aiheet. ;)

Makkarin puolella meilla on ollut aika hiljaista mutta muuten hellyytta on riittanyt kylla. Joka ilta mies hieroo mut uneen. Seksi ei juuri kiinnosta kun se ei kertakaikkiaan tunnu oikeen miltaan talla hetkella. Kamala sanoa mutta ma en vain voi keskittya. Ja sitten alkaa narastaan niin etta tulee huono olo.. Sita paitsi, olo ei ole kaikkein seksikkain kun vatsa on niin iso, ja on narastysta, etta ei oikein ole tullut jalkoja tai muitakaan paikkoja ajeltua aikoihin. Mies parka, taitaa olla olo kuin Indiana Jonesilla kun edes yrittaa sinne pain lahtea seikkaileen. :LOL: Onneksi on niin ihana ja ymmartavainen. Juu, eli jos on ollut himoja niin me on molemmat sitten hoideltu itse itsemme viime kuukausina... :ashamed:

Liikunnasta sen verran etta mulla on ihan hirveasti alkanut jopa lyhyet kavelymatkat tuntuun alavatsassa. En ole ihan varma etta supisteleeko vaiko onko se pojan paa joka painaa paikkoja mutta tosi kamalalta tuntuu.

Pojasta puheen ollen, sen liikkeet on viime viikon aikana alkanut tuntuun ihan erilaiselta. Taitaa olla polvet tai kyynerpaat jotka valilla vaeltaa mahan yhdelta puolelta toiselle. Tosi terava ja ihan selvasti tyontaa vatsaa niin etta nakyy tosi hyvin. Tuli mieleen etta alkaisko siella oleen lapsivedet vahissa... :/ Siella se taas kuitenkin hyppii ja sita tarinaakin mista on ollut puhetta riittaa.

Mutta tama talta paivalta, palataan astialle!

Naputtaja ja Sean 30+5, 7 viikkoa aitiyslomaan!
 
Heh, käväisinpä Tampereella kavereita moikkaamassa. Olin varannut Omenahotellista huoneen mulle ja miehelle välttääksemme patjamajoituksen lattialla (enhän mä olisi päässyt sieltä yöllä vessaan tai aamulla ylös omin avuin!) ja heräsin sitten viime yönä neljän jälkeen palohälytykseen! Hetki meni ennenkuin sain aivot toimimaan ja itelleni vaatteet päälle ja pihalle, ja käytävä oli "savua" täynnä. Mies oli vielä palaamatta baarista, soitin sille niin se tuli juoksujalkaa paikalle. Eihän se hotelli sitten oikeasti onneksi palanut, joku valopää oli saanut kuningasidean laukaista jauhesammuttimen ja siitä se savun tapainen siellä käytävässä, mutta saipa koko hotellin jalkeille. Päästiin huoneeseen unia jatkamaan, mutta mun nukkumisesta ei tullut mitään pariin tuntiin, sen verran napakoita supistuksia tuli hyvinkin tiuhaan. Alkoi ihan alaselkää jomottamaan kuin menkkakivuissa konsanaan, enkä meinannut saada itseäni kylkikyyryasennosta oiottua kun jalkovälissä juili. Pikkasen kyllä alkoi jännittää, mutta sen verran tyynenä pysyin että kuitenkin nukahdin ja yhdessä koossa heräsin.

Olipahan reissu :D !
 

Yhteistyössä