***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Mauahtavaa kyllä toi vatsa on aika kovilla ollut! Kirjaimellisesti :LOL:
Tiedä sitten kuinka kauan joutuu tällästä kuuria vetämään,toivottavasti olis jo torstaina arvot noussu,mulla labrakokeet sillon.
Ens viikolla olis äippäpolikäynti ja seuraavalla viikolla neuvola ja sokerien mittaus labrassa..

Tuitsu mulla sama kun sulla et maha hirmu korkeella mut silti tuntuu pikkanen viihtyvän alakerrassa. Tosi komea toi sun massu!

Eipä mulla kummempia,taas vaihteeks änkesin tänne!

:hug: kaikille jotka ovat sen tarpeessa!

Olikos se tosiaan niin, että ennakonpidätys on vähintään 20 % Kelan myöntämästä äitiys- ja vanhempainrahasta (tai siis siitä, mitä Kela nyt alkaa meille kohtaa maksaa ;) )? Siis kakskyt prossaa pois siitä kuukausisummasta, mikä kelan päätökseen kullekin kuulle on merkitty? Törkeetä, mun veroprossa tuplaantuu sitten tästä syystä, kun palkasta ennakonpidätys on vain 9,5 % :kieh: . Kattelin saavani ihan hyvät äippärahat, mut tuo pidätys imaisee aika suuren osan.

tervetuloa Pippa81.

illu: poistin vilttitossun listalta. ;)

Nora79 ikävää että miehesi sairastui. Mitä oireita miehelläs oli ennen ku todettiin se haimatulehdus, tuliko oireet ihan puskan takaa vai oliko ollu kauemmin? anteeksi uteluni.. Voimia oikein paljon teille, ja toivottavasti ei tule miehelles vaikeuksia elää ilman alkoholia.

Mauahtavaa osanotot kissasi poismenosta. Mulla jäi mieleen joskus alussa kun kerroit kissastasi, kun se tuli kiehnäämään lähelles ja ihmettelit että mistä kamala haju, kissallas oli kakkakikkare tarttunu pitkään turkkiin..
On se kyllä niin surullista kun oma lemmikki kuolee.

kyselit onko kellään tunnetta että raskaus vois olla jo ohi. Mulla on just sellanen tunne. Siis haluaisin niiin kovasti jo tämän pienen nyytin syliini. Olo on ihan malttamaton. Ja tämä "rampana" olo alkaa jo kyllästyttämään. Voi kun olis ihana päästä kunnon reippaalle kävelylle. Olkaa te onnellisia jotka siihen vielä pystytte.

elviiratar, voimia päiviisi. :hug:

Margaret; minä en ole ikinä silittänyt vauvan vaatteita yms. siis huh siinähän olis ihan kauhea urakka, ja mielestäni ihan turhaa.

tervetuloa taas takas lumienkeli

menninkäinen87Ihan hyvä olis kyllä että saisit keskittyä nyt täysin itseesi, lapseesi ja tulevaan vauvaan. Ei kyllä kenenkään pitäs tuollasessa elämäntilanteessa enää omia voimavaroja kuluttaa toisen ongelmiin. Kuulostaa ihan järkevältä se päätös että muutat pois sieltä siskosi luota. ja mahtava asia että miehesi(tai exäsi) tila on lähtenyt parempaan suuntaan.

tk82: ompas sulla hb alhanen, :eek: toivottavasti lähtis nyt nouseen sen litkun ansiosta. Voin kuvitella että olokaan ei kovin virkeä ole jos hb huitelee noissa lukemissa.

mrs nobody: mietiskelit että vaikeutuuko raskaudet aina kerta kerralta. Juu ainakin mulla on mennyt näin. Muistan että esikoista odottaesani kävelin pitkän 7 km:n lenkin paria päivää ennen vauvan syntymää. Nyt ei puhettakaan että sellaiseen pystyisin. noh ehkä kaikilla tämä ei päde. Uskon että itselläni suurin syy näihin kaikenmaailman vaivoihin johtuu omasta huonosta kunnosta. ei ole tullut kahden lapsen kans harrastettua niin paljon liikuntaa kuin ennen.

suzycolle tsemppiä muuttoon. älä nyt sitte rehki liikaa tai kantele mitään painavaa.

Onko tästä meidän porukassa ketään joka meinaa alkaa käyttämään kestovaippoja? Tais muutama ainaki olla. Olen ihan hurahtanu siihen ajatukseen että meillä kestoillaan sit ku vauva syntyy. Saas nähdä kuinka se sit käytännössä toteutuu.

Olo on aika voimaton. Tuntuu ettei mitään oikein jaksa tehdä. Kävelenkin kuin vanhat ihmiset. Liitoskivut taas vaihteeksi pahentuneet. Mutta muuten kai kaikki ihan ok. Tulis jo se joulu ja se paras joululahja kaikista. jonka saan kylläkin etuajassa.
:heart:

Kannattaa laskettaa verotoimistossa MUUTOSVEROKORTTI ÄITIYSRAHAA varten niin sillon ei mene tota 20%:a! Minä laskin itse itelleni vero.fi osotteessa uuden muutosverokortin äippärahaa varten. Tarttet tiedot tähän asti kertyneistä tuloista ja veroista tai sit kannattaa soittaa verotoimistoon,puhelimessakin voivat sen tehdä.

Ensinnäkin Menninkäinen: voimia ja jaksuja sinne puhaltelen... :hug:

Muahtavaa: Osanottoni kisusi poismenon takia... :hug:

Tuitsu: Mahtava masu! Itsellä aivan täysin samaa koko luokkaa, paitsi että mulla on masu alempana... Laittaisin kuvan, jos vaan osaisin... =)

Pinkeiju: Juu, päiväkodissa työskentelen ja samoin työskentelin esikoisesta. ja tosiaan esikko tykkäs nukkua, kun esim. imuroin.. Meillä vaan tultiin liian varovaiseks esikon kohdalla, kun hänellä oli ihan hirmuinen koliikki, niin sitten kun hän vihdoin nukkui, oltiin miehen kans ihan hiljaa. Se oli kyllä virhe. tottui pienenä liian hiljaiseen nukkumiseen...

Mä en myöskään ole silitysihmisiä, joten en silitelly vaatteita joita pesin...

Oma(.) osio: Oli vihdoin tullut äitiyspakkaus postiin... jee =) Täytyy hakea se huomenna... Töissä kärvistelyä, kuten joka päivä... Mies oli kyllä niin ihana. Lähti tytön kanssa jääkiekkomatsiin, että saan levätä ihan rauhassa! =) tuli kyllä tosi tarpeeseen, oikeesti... Ei tänne kummoisempia...

riikkuli 31+2

Pi Pa Re kyseli palstan tulevista kestovaippailijoista!

Täällä ainakin ollaan perehdytty tiiviisti kestovaippailun saloihin. :wave:
Aluksi miehelleni puhellessa kestovaipoista, oli hänen ensireaktio, että "Meidän perheessäkö kestoiltaisiin?!! No ei todellakaan!", mutta ans olla kun posti alkoi tuomaan laatikkoomme pienen pieniä värikkäitä, somia pehmosia kestovaippoja... Johan tuon miehen sydän suli ja tässä on jo vajaa pari kuukautta totutellut ajatukseen, että meillä pestään koneessa kirjaimellisesti vaippapyykkiä.

Kestovaippainfoa oon lueskellut, minkä joutanut ja opiskellut asiaa kovasti. Miettinyt niitä muita vaihtoehtoja, että jos heti ensimmäisellä kestosysteemillä ei luonnistukaan, niin kuinka sitten toimia, ettei lannistu ja samantein kertiksiin siirry.

Muilta mammoilta kun yrittänyt kysellä ajatuksiaan kestoilusta, on ensireaktio se, että: "Sehän on valtavan työlästä, monimutkasta ja vaatii hirveän investoinnin... ja rahaa kuluu niihin vaippoihin niin älyttömästi...". Nyt kun vertaillut ja pohtinut, niin ei se välttämättä ihan noin ole, ellei osta jotain megakalliita systeemejä ja kaikkia uutena...

Osaisko täällä joku auttaa...kerroinkin tossa aikaisemmin että jäin saikulle supistusten ja kohdunsuun pehmentymisen takia. Tänään on levännyt koko päivän. Mulla on ollut koko päivän kummallista menkkamaista jomotusta alavatsalla ja alaselkää myös jomotellut. Vatsa on myös mennyt heti pinkeeksi kun oon kävellyt hieman. Soitin sitten äsken synnärille ja sieltä kehotettiin ottaa panadolia ja vuodelepoon. Jos kivut ei helpotu ja alkaa olla kivuliaita supistuksia niin sitten synnärille. Muuten otan aamulla yhteyden neuvolaan ja sit tarkistamaan taas kohdunsuuntilanne. Nyt rupesi vähän pelottamaan....

Misse81 28+4

Paljon voimia kaikille niitä tarvitseville! :hug:

Maukkikselle erityinen :hug: kisun poismenon johdosta. :'(

Misse81: Koeta lepäillä mahdollisimman paljon, toivottavasti supistelut loppuu!

Pi Pa Re : Täällä kans aiotaan kestoilla ja kovasti olen koittanut jo vaippoja etsiä!

Innolla tekisin vaikka vaihtokauppoja sellaisten kanssa, joilla äitiyspakkauksen kestovaippasetti jää käyttämättä. Laitoin profiiliin kuvan jossa käyttämättömiä/pesemättömiä bodeja, jos joku haluaisi vaihtaa vaikka sellaiseen tai pientä rahallista korvausta vastaan tms. Ehdottaa saa, laittakaa vaikka yv:tä. :D

Ja sitten oma (.)

Jomottaa, kolottaa ja vihloo, siinähän ne tärkeimmät tuntemukset juuri tällähetkellä! Todella lohdullista ajatella, että tästä se vielä loppuakohden pahenee! :LOL:
Mutta kaikesta huolimatta, nautin olla raskaana! :D :heart:

Iltaa.

En olekaan aikoihin kirjoitellut. Ensin oli kuukausi sitten muutto ja siitä johtunut nettipimento. Sen jälkeen onkin sattunut ja tapahtunut kaikkea ikävää. Perjantaina rakas mummoni siunattiin ikuiseen lepoon :'(

Vauvalla onneks on kaikki hyvin, vaikka tänään kyllä tuli muutama kivulias supistus haravoinnin päätteeksi. Neuvolassa kävin aamulla, kaikki hyvin! Verenpaine oli 131/89, hiukan koholla, mutta selittynee huonolla yöllä. Esikoinen hiukan kukkui. Paino mulla oli pysynyt grammalleen samana kuin kuukausi sitten, ihan oon ylpeä itsestäni =)

:hug: elviirattarelle ja menninkäiselle, kestämistä teilläkin. Kaikille teillle muillekin halit, jotka tunnette olevansa sen tarpeessa. Mä vetäydyn taas taka-alalle, luen kyllä juttunne, mutta katsotaan kuinka itse jaksan kirjoitella.

liplap rv 30+3

:hug: Osanottoni, liplap.

Tämä EI sitten ole mikään provo-kysymys, EIKÄ kannanotto suuntaan eikä toiseen. Mutta siis; huolestuttaako mahdollinen hoitajalakko millään tavalla? Itse olen pähkäillyt asiaa, ja tosiaan vähän alkaa huoli painamaan jos Tehy joutuu aloittamaan työtaistelun... :/ Ja kun kerran siunatussa tilassa ollaan, niin jos jotain odottamatonta sattuu tai jtn... Ja voiko työtaistelu ulottua tuonne ihan tuonne joulukuulle saakka...? Hui sentään...

Pi pa re: haimatulehdus ei varoitellut itsestään yhtään, se tosiaan tuli ihan puun takaa! Se ei tarvinnut alleen viikon juomaputkea, tais riittää lauantain six-pack, mikä tulehduksen laukas! Ja osaltaan haiman toimintaan vaikuttaa erittäin epäterveellinen ruokavalio. Olin itse viikko sitten maanantaina töissä jonka aikana miehelle oli iskenyt käsittämätön mahakipu. Kipu oli ollut niin voimakas että hän oli saman tien tajunnut sen olevan jotain muuta kuin ärtynyt suolenmutka tms. Ja koska haimatulehdusta enteilevä kipu on ylä vatsassa tuntuu kuulemma ensin siltä että kipu olisi rinnassa, joka puolestaan viittaisisi sydänsairuteen. No, niin vauhdilla mies oli lähtenyt sairaalaan että ei ollut lappua jättänyt missä selvittäis tilannettaan! Ja kun oli sairaalaan päässyt oli vointi niin huono ettei soittaminen onnistunut. Olin kyllä ihmeissäni kun tulin kotiin eikä ketään missään, vaikka valot ja tv oli päällä. Tunnin verran leikin salapoliisia kunnes aavistelin miehen lähteneen sairaalaan: ja ekalla yrittämällä sainkin tiedon että Tays'ista tavoittaa. No, loppu hyvin kaikki hyvin kunhan pitää mielessä että ilman alkoholiakin voi elää! Haimatulehdus kun tuppaa uusiutuun kellä mistäkin määrästä: toiset voivat jatkaa huoletonta juomista 10 vuotta ennen uutta tulehdusta kun taas toisille riittää pullo keskiolutta joka laukaisee kivun. Mutta uskon (ja toivon) että kerta tätä sairautta piisas meille (miehelle). No, aikahan sen näyttää :) Tänään itseasiassa hain miehen "kotihoitoon", tuppas oleen ruuhkaa sillä osastolla. Saa olla kotona yöt, ja päivällä joutuu käymään Tays'issa mittauttaan sokeri- ja tulehdusarvot. Mutta se tästä aiheesta...

Veroprosentista: olin hiukka pettynyt kun hain muutosverokorttia koskien sosiaalietuutta (äitiyspäivärahaa): mulla tippui veroprosentti 20%:sta 16%:iin! Olin odottanut sen tippuvan enemmän koska en ole ollut koko vuonna "virallisissa" töissä. Mutta verotäti totesikin että etuuksista kun ei vähennellä mitää (kuten palkasta) niin niitä ei voi verrata keskenään. Että sen summan minkä olen saanut työmarkkinatukea ei voi verrata saman suuruiseen palkkaan. Tai jotain... Olipahan sepustus :p

Oma (.): maanantaina oli neuvola, ja vaikka pelkäsin saarnaa painosta, sitä ei tullut: ei ollut viikkoa kohti tullut painoa kuin (?) 403g. Hb oli 116 eli melkein päästään alakäyrille :) Vilman sydän jumputteli 140-150 ja neiti oli melkein raivotarjonnassa, takapuoli oli oikean rintalastani alla, tai siinä kohti. Nyt alkoi neuvolat oleen 2 viikon välein, mikä musta on kiva asia: mitä isommaks vauva kasvaa sitä hankalampaa sen on mahassa liikkua eikä liikkeitä tunne niin paljon kuin nyt, pääseepähän kuuntelemaan :heart: -ääniä useammin :)

Siinä kai tärkeimmät! Huomenna olis tarkoitus mennä käymään Hulluilla Päivillä, josko löytäisin vaikka uudet rintaliivit sopu hintaan! Alkaa käymään kaikki (kahdet) pieneks ja ahdistaviks... Jeps, kuulumisiin :wave:

Nora ja Vilma rv 30+1

kiitos taas kaikille tsempanneille!
shamandalie sitä toivon minäkin,että jonakin päivänä mies huomaisi että niistä kallonkutistajapelleistä on oikeasti apua....hän on niin vaikea tapaus että varmaan menee kauan ennenkuin pääsee edes alkuun,muuta sitten joskus.samoin toivon myös että joku päivä,oltiin sitten yhdessä taas tai eri puolilla maapalloa,hän tulisi minua kiittämään siitä että hänen tukenaan olin vaikka hän kohteli minua kuin likaista sukkaa,kiittäisi vilpittömästi että olin vierellä vaikka hän ei pisti vastaan.silloin en enää kaipaisi edes anteeksipyyntöä huonosta kohtelusta ja syytöksistä.minulle olisi niin tärkeätä että hän ottaisi avun vastaan,koska on ansainnut parantua.

sätseen ensin ajattelin että kun pidän pari palaveria siskon kanssa aina tilanteen vaatiessa,pystyisin luottamaan että tärkeimmät asiat saataisiin yhteisymmärrykseen.mutta kun ensimmäisen kerran yritin hienovaraisesti mainita jostain,niin sisko oli totaalisesti puolustuskannalla;ei se siitä johdu vaan koska ja sitten tuli jo syytöksiä että minun lapsi on aiheuttanut jotain minkä hän on itse aiheuttanut,ja sen päälle pitkä litania mistä kaikesta asia johtuu,syytti mm lapsensa isää..... ja ymmärrän että siskoni tuohtuu,enhän minäkään halua kuulla siskoiltani arvosteluja omista kasvatustavoistani!neuvolasta otan kyllä vastaan kaikki neuvot mitä kulloinkin tunnen tarvitsevani.
joten päätin että enää en puutu siskoni kasvatusasioihin,vaikka hän sanoikin että kyllä hän mielellään kuuntelee mitä vinkkejä neuvolasta sain.

tänään oli se neuvola,ja kävi tuuri! koko aamun harmittelin sitä kun neuvolatätini on sellainen optimistinen myötäilijä,ja minusta tuntui että todella kaipaisin jonkun terveydenhuollon ammattilaisen ja tilanteeni tuntevan rehellisen ja suoran mielipiteen asiasta,kun olin ihan sekaisin että vaikka minusta tuntuu etten halua muuttaa siskoni ongelmien sekaan niin pitäisikö minun yrittää silti,kun talokin pestiin ja tavarat kaikki vietiin,vai onko minulla mitään mahdollisuutta pärjätä siellä vauvan kanssa vai uuvunko heti.
ja oman neuvolahoitajan viivästellessä luokseni tulikin juttelemaan se kesäsijainen,juuri häntä olinkin kaivannut juttuseuraksi asiasta! ja hän oli todella huolestunut,että taisin saada siskosta ja siskon tilanteesa vain lisästressiä jo valmiiksi vaikeaan tilanteeseeni,ja oli ehdottomasti sitä mieltä ettei minun pidä lähteä sitä sotkua asumaan kun pelkkä asiasta puhuminen sai minut itkemään.eli sain vahvistuksen tunteelleni että muutto ei olisi hyväksi minulle eikä lapsilleni,toisin kun ehkä siskolle,joka vähättelikin epäröintiäni ja painosti muuttamaan.
joten neuvolasta lähdin sillä tunteella että ihanaa että on joku joka pistää minut ja perheeni etusijalle! ja olin ja olen edelleen varma että teen tosiaan perheelleni oikein kun teen päätöksen oman vointini mukaan.olisi pitänyt uskoa vaistoani eikä alistua painostukseen ja vähättelyyn.nyt on kauhea urakka siirtää tavarat takaisin ja omille paikoilleen,mutta tulipahan siivottua! ;)
joten ihanan talo saa nyt jäädä siskoni murheeksi,minä keskityn siihen että saan omassa kodissa kerätä voimia vauvaa varten.eli jäänkin asumaan vanhempieni naapuriin.

neuvolakuulumisia sen verran,että paineet ja muut hyvät,ja
sf oli 35.....! mielestäni aika huimaa viikoilla 31+5,vai kuinka normaalia??
tuon verran oli esikoiselta vasta ihan vikoilla viikoilla,että oliko silloin pieni maha vai nyt iso?
vyötärönympärys oli 95,joka tosiaan hillitymmin kasvaa,kuin myös paino;
+360
tällä hetkellä tullut siis tasan 10kg yht.

pyysin ylimääräisen neuvolalääkäriajan kohdunsuun tarkistusta varten,tosin sain vasta 24.10,johon on...kaksi viikkoa! siinä ajassa ehtii tapahtua vaikka mitä.toisaalta enää en stressaa niin paljoa tuota kohdunsuun tilannetta,koska aika lähellä laskettua jo ollaan,ja joka päivä lähempänä,joten ennenaikainen synnytys ei olisi enää yhtä vaarallista kuin esim 2kk sitten.

ei vitsi,te kun täällä keskustelette (vaatteiden)SILITTÄMISESTÄ,niin väsyneenä luen joka kerta että SIITTÄMISESTÄ.....!! :headwall: :ashamed: :LOL: joo ehkä tämä vauva-aihe liittyy aivoissani niin paljon siittämiseen että se tulee ekana mieleen....

tuitsu komea masu! mulla ei lopussakaan ollut noin isoa,johtuukohan siitä että mulla kohtu takana.... mikäs sulla on masun sf kun noin mahtava on...? ihan vain mielenkiinnosta että vaikuttaako mahan malli mitenkään.....niin ja onko vauvasi pää alhaalla?
ja heh,ihana sun jatkokommentti rintsikoista! :D mulla kyllä ihan sama,yhdet ainoat menee,ja nekin on kaarituettomat imetysliivit..... :ashamed: kaarituelliset kävin heittämässä jorpakkoon jo ekojen raskausviikkojen aikana,ku alko varustus turpoo niin et tuntu tosi epämukaville tuet.ja mä kans peseilen jatkuvasti,onneks on kuivausrumpu.pesun aikana käytän joitain urheilutoppeja...nyt pitäis netistä tilata parit laadukkaat imetysliivit valmiiks.ovat vaan aika kalliita....

pi pa re kiitos kommentista....! juuri tuollaisia kaipaankin! tosiaan halusin siskoani ja lastansa auttaa,en vain silloin tajunnut miten syvällä heidän ongelmansa ovat,etten pysty itseäni siihen sekoittamaan ilman pahoja seurauksia.no,nyt on autettu ja sitten onkin aika unohtaa sisko ja keskittyä omaan perheeseen,ettei joudu lapsi kärsimään....
on tosiaan vaikeaa kutsua miestä exäksi,kun kuitenkin hänestä välitän eikä ero ollut sellainen -en enää ikinä halua nähdä sitä-tyyppinen.olkoon sitten mies,vaikka ei minun olekkaan.eikä kyllä mieskään,ennemmin poika....tai nuorimies.

kestovaippoja haluaisin käyttää tällä vauvalla,mutta nyt voimat on niin rajalliset että voi olla etten ainakaan ihan heti synnytyksen jälkeen jaksa.....harmi.

liplap osanotot isoäitisi poimenosta!

minunkin isoisä "lähti pois" tänään illalla,oli jo oikeastaan helpotus,hänelle ja lähimmille.oli jo pitkään huonona,sairasti altseimeriä(miten sitte kirjotetaankaan),eikä ymmärtänyt enää ihmisi,tuttuja,ei kävelemistä eikä pidätyskykyä taikka nielemistä,ja monta kertaa on vanhainkodista kiidätetty sairaalaan kun hoitajat ei olleet ehtineet vahtia että olisi saanut tarpeeksi nestettä ja sitten kuivui ja sydän pysähteli.tätini,sairas itsekkin,hoiti kyllä viimeiseen asti.
mutta nyt on rakas pappakin päässyt lepoon.on rauhaisa mieli tämän puolesta(ja kunnia hänen muistolleen).

suuri kiitos taas teille joulukuiset että olette niin myötäeläviä ja kannustavia,tämä on ihan mahtava joukko! toivottavasti kaikki saisitte terveet lapsoset syliinne kunhan aika on kypsä!

misse erityisesti lepoon!

kestoilusta aion ehdottomasti kestoilla, mutta ihan ekas käytän kertiksiä, koska kestoista ei saa pienelle pepulle sopivaa nyyttiä. En ainakaan saanut alle 3kg esikoiselle. Oli pepun kohta melkein isompi kun koko poitsu :LOL: Mut heti, ku kasvaa sen verran, et on järkevän kokoinen vaippapöksy. Minusta sideharsoista taitettu vaippa kuorivaipassa on paras. Kuivuu nopsaa ja on imukykyinen, mutta jokaisella on omat suosikit. Villapöksyt kuorivaippana on kans ihan jees.

Minä en vielä ole kyllästynyt raskauteen, kun joku sanoi haluavansa vauvan syntyvän jo. Ennemminkin odotankovasti voivani iloita, että äippäloma alkaa... mutta vieläkään en tiedä koska voin aloittaa, kun sijainen puuttuu... pula työntekijöistä suuri!
Palataan asiaan joulukuun alussa - on varmasti toinen ääni kellossa, kärsimätön kun olen....
Eilen tuli tilaamani 56cm toppahaalari. Että se on söpö ja pikkuinen... Olin aiemmin ostanut 62cm ja mittasin niitä keskenään niin 10cm pidemmät hihat ja puntit oli 62cm puvussa. :eek: tosi iso ero 20cm leveydessä ja pituudessa hiukka enemmän!

Alaselkää alkanut vihlomaan kurjasti.... kyllä olen todennut, että lapset kantsis tehdä nuorena. Ainakin mulla esikoisen odotus oli paljon helpompi - elimistö sopeutui paremmin???? Vai onko aika kullannut muistot? (liki 9v. ero)

nukkumaan...
pinkeiju+hikkaava keiju 29+2

Heipat taas, aamuisin täällä kukun!

menninkäinen, sf mitta oli kaksi viikkoa sitten 32 cm eli kyllä se ihan melkeen yläkäyrällä on. :D Mutta se vaan näyttää isolta kun on tommonen pallo. Itestä se ei niin valtavalta tunnu, tai sitten siihen on vaan tottunut.
Hyvä että sait neuvolasta jeesia. Toi on varmasti oikea ratkaisu. Kun oot päässsyt omillesi miehenaiheuttamasta stressistä eroon, niin turhahan sitä on muuttaa paikkaan joka jo aiheuttaa murhetta. :hug: Ja tosta muutosta ei varmasti olisi aiheutunut kuin riitoja ja eripuraa sinun ja siskosi välille.

Snoopy, mua kanssa huolestuttaa mahdollinen lakko ja sen seuraukset. Pelottaa että joutuu keskenään synnyttää sairaalassa jossa on joku kaksi hoitajaa osastolla ja eivät kerkeä joka paikkaan. Ja Entä jos joku on menossa pieleen ja kukaan ei ole sitä huomaamassa. Mä oon ihan kiukkunen tosta asiasta! Musta toi on kohtuuton vaatimus toi 400-600 e lisää, on täällä paljon muitakin palkkakuopassa...

Palkkakuopasta, meidän alalle tuli eilen Tes ja se käsittää nyt 3 kk palkallisen äitiysloman alkaen 1.10 2007. Mitenköhän nyt kun mun ä-loma alkoi 5.10? Pitänee soittaa töihin että mitäs nyt? että tuleeko mulle rahnaa? Eli kelalta oon nyt saanut tai siis saamassa, eka maksu on vasta ensi kuun 9 pvä.

Maukkikselle kissa-osaanotot. Meilläkin on katti ja kyllä sen poismeno surettaisi, vaikka onkin välillä raivostuttava elukka.

Kuukiitäjä, täällä samat fiilarit. Eilen vihloi ja kolotti ja tuntui että jalat oli ihan hirveessä paineessa. Ja turpoilivat. Mut mä luulen että mulla on vaan liikunnanpuute joka rassaa jäseniä.

kestoilusta oli puhe, minä mitään jaksa kestoilla. Multa saisikin sen setin ensimmäinen kiljaisia. Vaihtariksi voisin ottaa vaikka sen vaippapaketin. Mä oon ihan liian laiska ja mukavuuden haluinen kestoiluun... :ashamed:

Ja onko muita jotaka on "kyllästynyt" raskaana oloon? mä en oo silleen kyllästynyt, mut olo on välillä niin pinkee ja haluaisin jo vauvan syliin, olo on malttamaton. Mut enään kk ja olisi jo vallan turvallista syntyä. Mut sen ajan saa kernaasti olla masussa, ihan kauheeta olisi jos nyt rupeaisi syntymään...

tätä tää on, odottamista...

Olenko mä eka jo äitiyslomalla oleva? :wave:

Palaillaan taas,

Tuitsu ja Tirppa 32+1

Meni sitten eiliseen alkuiltaan saakka, että pikkuinen alkoi liikkumaan normaalisti. Mietin jo, että pitäiskö sydänäänistä huolimatta käydä päivystyksessä. Kuitenkin se neuvolan tätikin sanoi, ettei istukan repeytyminen tuollaisessa rajussa kaatumisessa ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin :heart: .

Onneksi sait neuvolassa vahvistuksen omille tuntemuksillesi, Menninkäinen. Teit varmasti ihan oikean päätöksen :hug: .

Kestoilla en aio.

Raskaana olemiseen en ole kyllästynyt. Olo on edelleen hyvä ja hehkeä :saint: . Kuitenkin kaipaan jo vauvaa syliini, eli odotan joulukuuta todella innokkaasti :xmas: . Äitiysloman alkukin varmasti 17 aamuherätyksen jälkeen auttaa siinä ainakin jonkin verran :D .

Lakko ärsyttää samasta syystä kuin Tuitsuakin. Moni muukin on palkkakuopassa eikä silti leiki ihmishengillä. Eipä tässä omakaan palkka kummoinen ole, vaikka on ylempi korkeakoulututkinto ja täydennyskoulutusta päälle. Koko joukkoirtisanoutumisjuttu on lähinnä naurettava. Palaako ne sitten samalla palkalla lomat ja muut menettäneinä vanhoihin työpaikkoihinsa (jos huolitaan...) jos ei sopua synny sittenkään?!? Toivottavasti kukaan ei nyt loukkaannu tästä, mutta kyseessä on vain vankka mielipiteeni.

Liplapille ja Menninkäiselle osanottoni isovanhemman menetyksestä :hug: .

Palataan...

Täällä yö meni hyvin, selkäkipu ja vatsakipu hävis särkylääkkeellä. Mut nyt taas selkää jomottelee ikävästi. Otin jo lisää särkylääkettä, parin tunnin päästä neuvolaan hakemana lähetettä ja sit synnärille tutkimuksiin. Toivottavasti ei joudu jäämään sisään sairaalaan, vaikka teen kyllä kaikkeni että toinen pysyis vielä monta viikkoa masussa.

Misse81 28+5

isot halaukset kaikille kellä nyt ollut vastoinkäymisiä!!!!
täällä mennyt normaaliin tapaan,paitsi nyt tän vko ollu jotenki ni allapäi olo...kait kun vkoloppuna oltiin niin tiiviisti perheen kans ja nyt alkuvkon ollu illat yhtä tohinaa että miestä nähnyt iltapalalla :/ ja ite oon ollu niin kuitti (päiväunista huolimatta) että oon simahatanu illalla heti yöunille kun tilaisuus tullu...eilen kun mies tuli illalla töistä kysyin että suuttuko se kun en jaksanu illalla alkaa "peiton alla hommaileen" niin sano että:ei siihen oon jo tottunu.mua se nauratti mutta kun iltapalalla vihjaski jottai siihen tyyliin että josko tälle iltaa ni purskahin itkuun :snotty: olin NIIN SIPPI ja jotenki alko tympiä että eikö toinen huomaa että oon väsyny kun tuommosia laukoo...mut on vaan nuita hetkellisiä ootusajan tunnepurkauksia =)
mää en oo koskaan silittäny vauvanvaatteita.meillä kuivausrumpu niin se näppärästi pehmittää vaatteet...ja poistaa hirviät pölyt mitä vaatteista tullee...
mää oon kuopuksella jonku verran kestoillu.ompelin ite vaippoja ja 2 ostin.niitä all-in-one-vaippoja.olleet kyllä käteviä!itellä kestoilussa ajatus että on sekin eteenpäin jos käyttää yhen kestovaipan päivässä.tekkee seki jo vuojessa 365 vaippaa vähempi kaatopaikalta B) mutta en varmaan ainakkaa alussa jaksa kestoilla vauvalta.tuntuu aina eka kuukauet että ne mennee ihan pakollisissa hommissa kun pyykkää,laittaa ruuat sakille ja huolehtii että astioita on puhtaana...vauvalla mennee aina aikasa ennen ku löytyy se "oma rytmi" niin tuntuu nyt ainaki ettei siiihen jaksa ottaa kestoilua ennää,antaa kaiken ylimääräsen ajan muille lapsille mitä vauvalta liikenee.
täällä sato viime yönä ensilumi =) =) =) ihanan piristävää!oli pakkasta 3,5 astetta. kaivoin koulukkaille toppakamppeet päälle.
joku puhu imetysliiveistä.mää oon ostanu h&m:ltä!!!!!oon tykänny niistä!hintakaan ei oo maata kaatava.vajaa 13?.nyt mulla on niitä edellisistä imetyksistä kolmet ja vois nyt käyä sitte sijottaan lisää kuhan näkkee mille kuppikoolle asettuvat.samoten siellä on hyviä mammapikkareita!neki oisko ollu 12?/2kpl.ja kestäviä ollu.
mulla nyt joku vko sitte alko rinnat turvota iha kunnolla.ja maitoo tullee jos vähänkää puristaa.mut ihan hyvä ni tietää että sitte varmaa on vauvalle ravintoo riittävästi :)
mut lähempä nyt kattoon mitä tässä hoksais.jos vaikka askartelis joulukortteja.
jaksuja kaikille!
hulivili ja masukki tänään täsän 30vko :eek: :heart:

Moikka! Onpas tullut tekstiä... muutamia kommentteja mitänyt muistan: ummetuksesta: mäoon suuremmilta ummetuksilta välttynyt ja tuntuis että magnesium tablettien syömisen jälkeen on varsinkin vatsa toiminut oikein normaalisti ja nyt on alkanut auttamaan myös levottomiin jalkoihin! Ihanaa!
Tsemppiä ja jaksamista kaikille joilla on murheita. Tuntuu tosi pahalle että joudutte kokemaan tuskaa nyt kun elämän pitäis olla yhtä juhlaa! :hug:
Onneksi asioilla on taipumus selvitä!
Silittämisestä: jaa... enpä ole kovin innokas silittäjä mutta just tässä ajattelin että saatanpa nyt silittää kun tätä saikkua on vielä tämä viikko jäljellä ja ä-lomaakin aika mukavasti kun pidän viikon talviloman ennen sitä. Alkaa nimittäin aika käymään pitkäksi jos en keksi tekemistä! :)
Liitoskivuista: joo, erittäin tuttua!! Mä en pysty kanssa kävelemään kun mateluvauhtia, muuten tulee hirveät liitoskivut ja supistelut. Eilen oli hyvä esimerkki kun menin kaverille käymään ja kävelin n. 2km johon meni aikaa aika kiitettävästi kun jouduin pysähtelemään ja matelemaan tosi hitaasti. Vauva sitten kiitteli illalla liian runsaasta liikkumisesta kovalla jumpalla ja supistelulla. Onneks ei ole kivuliaita supistuksia!
Jaahas, josko tästä keksisin tekemistä -pitäsköhän lähteä Stockan Hulluille Päiville?!?! :LOL:

Neuvola oli maanantaina, ja kaikki edelleen hyvin. Hemppa oli hieman tippunut, nyt 125 (aiemmin pyöri siinä 135 pintaan), mutta edelleen siis hyvä. Toivotaan nyt ettei enempää tipu. Verenpaineet edelleen kohtuullisen matalat (125/60), ja tähtiä näkyy. Itseasiassa enemmän kuin matalammilla paineilla, että kyllä siihen taitaa jokin muukin asia vaikuttaa.
Itse luulin että asukki on edelleen poikittain, mutta terkka oli sitä mieltä että oli raivotarjonnassa. Ei kuitenkaan ollut hänkään aivan varma, jotenkin oli kuulemma todella hankala saada tuntumaa, miten päin on. Mutta oli kuulemma todella alhaalla, ja pää olisi siis ehkä jo lähtökuopissaan. Mutta hyvä siis jos olisi kääntynyt, itse jo pelkäsin ettei mahdu enää ollenkaan kääntymään.

Monilla muilla on alkanut neuvolat olemaan jo 2 viikon välein. Minulla ei. Nyt oli 32 ja risat, edellinen oli vko 28 ja risat, seuraava kolmen viikon päästä. En sitten tiedä miksi. No, seuraava (viikolla 35+2) onkin sitten viimeinen lääkärineuvola, ja siellä tuota asentoa katsotaan oikein tarkkaan.

Tein eilen sitten sen, minkä jokunen muukin täällä on tehnyt, eli menin kaatumaan :( En mitenkään pahasti, liukastuin suihkussa, mutta löin kyllä pään seinään, ja puraisin samalla kunnon vekin kieleen. Onneksi ihan pienen vaan. Mies ryntäsi heti katsomaan mitä kävi, onneksi ei tosiaan pahasti. Selälleen luiskahdin, mutta kyllä sitä silti säikähti. Liikeet mahassa jatkuivat kyllä ihan normaaleina, joten vaaville ei käynyt selvästikään mitään. Yöllä itse asiassa herättikin minut kylkiluihin potkimalla (ei niin mukavaa).

Sairaanhoitajien vaatimuksista puhuttu. Itseltäni ei kyllä liikene mitään sympatioita enää. Tuollainen ihmisten hengellä leikkiminen ei mielestäni ole oikein. Itsellä tosiaan ylempi korkeakoulututkinto ja lähtöpalkkani oli käsittääkseni matalampi kuin sairaanhoitajien lähtöpalkka nykyisin, ja vasta kolmen-neljän vuoden jälkeen pääsin samoille palkoille kuin sairaanhoitajien vaatimukset olisivat lähtöpalkasta, ilman mitään lisiä! Eli tosiaan, on niitä palkkakuoppia muillakin. Ja kun puhutaan siitä, ettei noilla palkoilla elä pääkaupunkiseudulla, niin olemme eläneet mieheni kanssa tässä 5 vuotta lähes yksinomaan minun palkallani, ja hyvin ollaan toimeen tultu. Ja nytkin kun hän on vihdoin töissä, on minun palkkani meillä se todella tuntuvasti suurempi. Anteeksi paasaukseni. Vaatisivat lisää työntekijöitä ja parempia oloja, niin saisivat sympatiani, mutta ei näin.

Niin, ja kyllähän se huolestuttaa, mitä jos vaikka oma terkka irtisanoutuu? Tai synnyttämään mennessä ei olekaan "ketään" paikalla, joutuu yksin synnyttelemään, ensikertalaisena. Toivotaan vaan parasta.

Landir 32+3

Hei.

Kiitos taas kaikille osanotoista ja lohdutteluista. Pi pa re: Voi kuinka sä voit muistaa tuon jutun niistä haisevista kakkapalleroista kissan turkissa!! Joo tosiaanki Kissa oli sellanen pitkäkarvanen sekarotuinen ja kitukasvuinen ja erittäin lihava. Ja niitä kökkäreitä aina perskarvoissa.

LipLapille ja menninkäiselle :hug: ja osanotto isovanhemman kuoleman takia!! :|

Tuitsulla on kyl hauska pallomaha!! Mun pötsi on niin sellanen pitkulan mallinen enemmän ja ihan sellanen pöytä on tuo yläosa siitä. Testattu juttu, teemuki pysyy pystys ku istuu hiukan takakenos :D
Niin mäkin kyselin tuota ollaanko jo kyllästyneitä paksuun ulkomuotoon ja ite tunnustaudun sellaiseksi. Haluaisin paitsi tietenki vauvan jo syliin mutta myös vanhan vartalon pikku hiljaa takas, tää kankeus alkaa joskus tympiin :ashamed: Vaikka vaivoitta oonki selvinny.
Joo tosiaan onko tuitsu eka mammalomalainen? Oma loma alkaa lauantaina ja se on jonkin verran aikaistettu mutta onko tosiaan niin että muilla alkaa vast myöhemmin? Shamandaliellakos alkoi kans ihan näinä päivinä loma?

Asrai!! Huhuu!! Oot meistä pisimmällä, edelleen kaipailen kuulumisiasi!! :wave:

Misse81: Nyt tsemppiä paljon ja toivottavasti pikkuinen pysyy yksiössään vielä muutaman viikon. Pidä meidät ajan tasalla :)

Hulivili: Täällä kans hankittuna parit h&m:n imetysliivit. Saas nähdä kuinka käydään kun ne on sellasta tosi joustavaa kangasta ja mulla painavat tissit et tukeeko ne yhtään.. Nooh, asiansa ajaa varmasti ja pitäähän niitä olla koko ajan muutenki pesemäs ku ei itel ainakaa liivin suojat kauaa pidä kosteutta.

Snoopy: kyllä mietityttää tuo juttu, toivottavasti homma selviäis mahd pian ja vois turvallisin mielin jatkaa odottamista eikä tarvis olla siinä pelossa et onko henkilökuntaa riittävästi kun tulee aika jakautua.

Kukas sanoikaa jo aiemmin että on jyrkkä kanta tupakka-asiaan ja siihen ettei kännejä oteta lasten edessä? En nyt lähde selaan taakse päin mutta samaa mieltä siis olen. Ite oon lopettanu joka odotuksen aikana enkä imetyksenkää aikana oo ainuttakaa tupakkaa vetässy vaikka mieliki ois tehny. Omaa tyhmyyttä on sit ollu kun siinä välillä on tullu kessuteltua, ei toki enää siinä määrin mitä silloin joskus kun ei lapsia ollu. Ja ite en vois hyväksyä sitäkää et ukko vetäsis kännit ja vaik ite oisin selvin päin ja lapset ois sit siinä. Eipä tuo kännejä kaipaakkaa ja onkin tykästynyt alkoholittomaan siideriin, joka on kyl hyvää. Tupakkaa tekee mieli aina ajoittain mutta se menee ohi. Yleensä jos alkaa ketuttaan tai muuten vaan vastustaa tai jos oikein pitkä päivä takana niin sit ois päivän päätteksi kiva mennä ulos istuskeleen ja poltella omas rauhas ja hiljaisuudes. Nooh.. eipä silti himo niin suureksi kasva et tarttis sitä toteuttaa.

Ihana sää ulkona, aurinko paistaa.. toivottavasti sää on yhtä hyvä tytön päikkäreiden jälkeen niin sais vähä valohoitoa. Ei tekis pahaa..

jeps kukkuu, heippa mammat taas hetkeksi :wave:

Lakosta: Uutisissa tai jossain on puhuttu että lakko ei koske synnytys ja muita tärkeitä puolia ollenkaan... että siitä ainakin sais sen käsityksen että synnyttään voi mennä ihan huoletta ja sielä ois normaali määrä porukkaa töissä. Tiedä sitten... Ja onhan siä sitten lähihoitajat kuitenkin paikalla,vaikka ei se ammattitaito nyt ihan sama ole mutta aika lähellä kuitenkin. Mua ei ainakaan toistaseks huoleta synnytys muutenkaan ollekaan, on tosi rauhallinen ja levollinen olo sen suhteen :)

Mitä te nyt meette kaatuileen... :/ varovasti nyt. :) Onneks ei kellekkään oo kuitenkaan pahasti sattunu. Mä ihan ihmettelen kun en viä oo ite kaatunu suihkussa kun meillä on amme ja aina kun käy suihkussa,pitää kivuta sinne ammeeseen seisoon... Onneks kähta päästään siitä eroon kun muutetaan.

Huomas kyllä eilen että on tullu laitettua muuttoa valmiiks kun oli ihan voimaton olo ja suppaili vähänväliä...Tänään pitää ottaa rennommin.

Tänään laitoin ekaa kertaa toiselle koiralle takin päälle, kun eilen se raukka tärisi ihan jäässä kun hetki oltiin paikallamme. Toisen koirista leikkiessä kaverinsa kanssa, eikä ne ottanu tota pikku tirriäistä mukaan juoksuun. Heti tuli kylmä kun tuuli niin kovasti ja tolla kun ei ole aluskarvaa ollenkaan. Nyt aamulla olin senverta fiksu, että laitoin takin päälle sille ja johan oli reippaampi kun ei ollu kylmä :). Kovilla talvipakkasilla toi näyttää hauskalta kun sillä on kaverin kutoma villa haalari ja päällä vielä oikeen paksu hupullinen toppa takki! :LOL: Näyttää kaikkee muuta kun koiralta... Onneks toi onkin mun miehen koira eikä mun...noin niinkun virallisesti.

Nyt taas tavaroita pakkaamaan!

Nyt se on tullut, lumi maahan :) Saa nähdä kauanko pysyy... tuskin edes iltaan saakka.

Itse sairaanhoitajana täytyy sanoa että palkankorotus on paikallaan mutta en lähde spekuloimaan summia. Kaupungissa kun muinoin asuin, yksin ja kohtuuhintaisessa kämpässä, mulla jäi vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen n. 300-400e kuussa elämiseen/olemiseen/työmatkoihin eikä se ole kovinkaan paljon. Ja olen aina ollut säästäväisesti elävä mutta kyllä se tuntuu turhauttavalta paiskia töitä kolmessa vuorossa kaikki juhlat, pyhät, kesät ja talvet. Työ itsessään on se mitä haluan ja tähän varmaan moni sanookin että turha valittaa, itse olet ammattisi valinnut :) Mutta täytyy sanoa että ei se hirmu motivaatiota anna seuraavan 40 vuoden työntekoon että mitään et saa säästöön etkä juuri mitään kivaa osta yllättäen. Ja olen täysin samaa mieltä siitä että Suomessa on valtavasti myös muita aloja ja ammatteja joiden kohdalla palkat pitäisi ehdottomasti korjata ylöspäin! Sairaalassa työskennellessä ei välillä voi olla ajattelematta sitä miten hyvin lääkärit tienaa ja siinä sitten töitä tehdessä mietit että tämäkin toimenpide on itseasiassa lääkärille kuuluva mutta jostain syystä ne ovat hoitajille valuneet. Näkeepä sitäkin että päivystävä lääkäri kieltäytyy tulemasta paikalle mutta hoitaja ei kyllä voi sanoa että joo en mä nyt taida tulla kun joku potilas soittaa kelloa. Tai kun jonkun osaston kautta koitat lääkäriä tavoittaa niin sanotaan että se nukkuu, ei viitsitä herättää. Silloin palaa kyllä hihat meikäläisellä. Mutta nämä tietenkin vain pari esimerkkiä eikä kyllä saa yleistää kaikkiin lääkäreihin. Nämä ovat vain minun ajatuksiani ja täytyy sanoa että koska tilanne ei miellyttänyt, nostin kytkintä ja siirryin rajan taakse töihin :) Asun mukavasti Suomessa mutta tienaan Norjan palkat, ei hullumpi ratkaisu :) Nyt ei enää tarvitse valittaa palkasta mutta mielenkiinnolla seuraan mitä tuleman pitää...

(.) Pelkkää hyvää. Liikkeitä tuntuu mukavasti lähes joka päivä, välillä hiljaisempaa täälläkin. Neuvolakin pitäisi varata kun vaan muistaisi. Sokerit ovat olleet edelleen vähän koholla ja äsken mokasin viimeiset pussit tuota Guaremia. Laitoin likoamaan veteen ja unohdin juoda sen pian niin sehän jähmettyi kivaksi limaksi lasiin, ei kiitos :)

Äippäpakkausta vielä täällä odotellaan. Tulisipa se päätös pian. Joskin kestää nyt sen takia kun en ollut ihan hajulla tästä anomussysteemistä. Täällä olen lukenut kun ihmiset kirjoittaa saaneensa kelan paperit ja laittaneensa postiin. No minä sain sieltä vaan sen todistuksen raskauden kestosta ja eihän tämä pöllö ymmärtänyt että siinä ois pitäny olla vielä se itse anomuskin :D Minäpä pukkasin pelkän todistuksen postiin eikä kauaa mennyt kun kyselivät sen anomuksen perään :D Ois pitäny jo oppia että täällä peräkylillä pitää tietää kaikki itse ja osata kysyä ja selvittää, ei täällä välttämättä automaattisesti toimi kaikki niin hyvin kuin siellä etelämmässä. No josko nyt pian saisi päätöksen siitä pakkauksesta.

Kestovaippailija-aloittelija täällä ainakin tutustuu kovasti tarjontaan ja vinkkeihin. Ikinä en ole kestoillut kenenkään kanssa mutta jotenkin nyt iski innostus. Saa nähdä kuinka kauan se kestää. Täällä motivoi kyllä kestoilemaan se että tuossa kaupassa ei välttämättä ole aina niitä vaippoja mitä tarvitsee ja ne maksavat noin tuplasti sen mitä kaupungissa. Joten aina kun lähtee kaupunkiin niin saisi raahata niitä vaippapaketteja hullun lailla mukana. Sitten et koskaan tiedä milloin olet taas menossa niin on vaikea arvioida paljonko niitä pitää kerralla aina raahata. Ja tuurilla menee sitten pieneksi jos ostat liikaa :) Ja eikä se vähäinen juttu toki ole sekään että roskavuori kyllä pienenee kiitettävästi kun ei niitä kertiksiä tarvi ulos raahata. Ja täällä mielellään otetaan vastaan se ä-pakkauksen kestovaippa, voin vaikka laittaa niitä kertiksiä tulemaan paluupostissa.

Keittiöremppa alkaa meillä olla loppusuoralla. Nyt odotellaan että kaakelit kuivahtaa paikalleen, sitten vielä ovet kaappeihin, yhden kaapin ja tason asennus ja se on siinä :) Jee jee. Kodinhoitohuoneen saivat jo valmiiksi ja kyllä mä oon niiiiin tyytyväinen. On se ihanaa kun on tilaa mihin laittaa tavarat ja saa kaiken järjestykseen.

Kaikille :hug: jotka sitä syystä tai toisesta tuntevat tarvitsevansa!! Ja nyt mammat katsotte jalkoihinne ettei enempää kompastumisia tule. Itselläkin ollut pari kertaa lähellä täällä remottisekasotkussa mutta horjahduksilla selvitty.

Maukkikselle vielä osanotto kissaystävän menetyksestä. Meillä jäi toissavuonna myös vajaa vuoden ikäinen pieni ihana kissa auton alle tuossa kylätiellä. Sitä tavallaan osasimme odottaakin kun se ei yhtään pelännyt autoja, muutenkin oli mahdottoman utelias ja seurallinen. Tuosta se aina lähti ihmisten matkaan kävelylle. Mutta täytyy sanoa että koville se otti ja pitkään sitä surettiin. Ja vieläkin välillä. Viime syksynä meille tuli uusi kissaneiti Viivi ja kyllä sitä sydän kurkussa aina välillä on kun se viipyy tuntikausia ulkona eikä käy kotona välillä. Pelottaa sen kohtalo kyllä kovasti. Tuo ainakin autoja pelkää enemmän, täytyy toivoa että se säästyisi samalta kohtalolta...

Ei kait tänne muuta nyt, pitää alkaa syömään aamupalaa :p

liplap ja menninkäinen87: osanotot isovanhempien poismenosta.

Misse81, toivottavasti nyt vauvasi pysyis masussa eikä vielä pitäis niin kiirettä.

landir; hui varmaan säikäytti se kaatuminen, onneks vauva kuiten antanu sen jälkeen elonmerkkejä.

Mauahtavaa, muistan tuon sun kissajutun sen takia kun itelläki ollut just sekarotuinen eli puoliksi pitkäkarvanen kissa, ja olen kissaihmisiä.. rakastan niitä otuksia. Meidän kissa vaan katosi jonnekkin n. 3 vuotta sitten ja olen haikaillu kauan jo kisua.. mutta mies ei ole vielä lämmenny ajatukselle.. mutta aion vielä hänen päänsä kääntää. viimestään sitten kun meillä on oma talo.

kestovaipoista vielä.. Ajattelin aluksi käyttää kun vauva on pieni ihan vain harsoja ja niitä kuorivaippoja ja sit ku vähän kasvaa niin ostan niitä all-in-one vaippoja vaikka ne onkin kalliita. mutta jos niitä ei hirmusesti osta, niin kyllä se vaan tulee loppupeleissä halvemmaksi käyttää kestoja ku kertiksiä. Ja en minäkään nyt ihan täyskestoilemaan ala, yritän kuiten niin paljon ku jaksan.. itelle tulee ainaki hyvä mieli kun ei kuormita luontoa. No se siitä.

yhdyn mauahtavaan sanoihin, eli missä olet asrai ? tuu kertoon jo jotain itsestäs.

taidan lähteä ruuan laittoon :wave: moro siskot!

Yhteistyössä