***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Moi uuteen ketjuun! Hienosti päivitetty.

Tervetuloa uusimmille :wave: . Hämmästellen totean, että nuorena on moni tämän ketjun mama päässyt äidiksi, kun monella on jo useampi lapsi! hulivili-80 etenkin, 5. lapsi ja olet mua pari vuotta nuorempi :eek: . Vauhtisi alkaa huimata hitaamman päätä :LOL: .

Mun hemppa oli perjantaina 119 ja terkkari sanoi, että voisin alkaa nappailemaan rautaa nestemäisessä muodossa, Opsidan-merkkistä. Joka toinen päivä kuulema riittäisi alkuun, kun mäkin popsin raskaus-Multitabseja 2 päivässä (sekä kalkki+D-vitamiinitabun). Mua kyllä nukuttaa oikein hyvin yöllä ja silti päivällä väsyttää älyttömästi. Väsymys voi tietty johtua viime viikon flunssasta, joka ei vieläkään ole täysin ohi, ja muutenkin on ollut sen verran hektistä viime viikot, etten ole ehtinyt huilimaan tarpeeksi.

Synnytys on alkanut viimein pyöriä munkin mielessä, enkä nyt osaa sanoa, pelkäänkö sitä vai odotanko vain jännittyneen innostuneesti. Varmaan kaikkea tuota edellä mainittua.

Vauvan nimeä olen yrittänyt miettiä tiiviimmin myös, mutta en tiedä...Mulla on ehkä yksi suosikkinimi ylitse muiden ja jos ei parempaa tule, saa se miehelle kelvata.

Huomenna alkaa sitten perhevalmennukset. En lakkaa ihmettelemästä, miten raskaus voi edetä näin nopeasti.

Miltä viikolta alkaa viimeinen raskauskolmannes?

tivoli 28+3
 
Mulla kanssa toi unettomuus vaivaa..tai siis jatkuva heräily. Ottaa päähän kun lapset nukkuis niin minä pyörin ja pyörin,vaihdan asentoa. Herään vauvan melskaamiseen mahassa tai selkäsärkyyn tai supistuksiin. Toivottavasti tää ees vähän helpottaa että jaksais vähä paremmin päivisin. Ja joku täällä mainitsi myös jalat..mulla oli ensimmäistä kertaa sitä eilen!!!! Siis tässä raskaudessa ja ai hitsi kun olinkin unohtanu kuinka ärsyttävä tunne se on kun niitä on pakko liikutella koko ajan :kieh:
Mitens muuten muilla..nouseeko maitoa? Mulla on pari viikkoa ollu rinnat toooosi kipeet ja kuumat. Sellasta viiltelyä on ja välillä paita vähän märkänä.. :ashamed:
No on se hyvä että toimivat nyt jo mutta...
 
Heips mammat!

pipare on tehnyt hienoa jälkeä uuden pinon kanssa! :flower:

Jajepoo, täällä kans yks joka kärsii unettomuudesta,ei uni tule millään silmään vaikka miten väsyttää!

Tervetuloa kaikille uusille!
(.) Soitin tossa sokerikokeiden tuloksia ja taas paastoarvo on koholla, nyt oli 5,3 (raja 4,8). Toinen arvo oli normaali. Aion keskiviikkona neuvolasta pyytää kotiin sen mittarin jolla voi mittailla sokereita kotona,en jaksa tuolla labrassa ravata enää! Kaveri on massussa ollutu taas aktiivinen pienen hiljaisen kauden jälkeen. Tekee oikein kipeetä välillä kun änkee ihteensä vatsanahkasta läpi!
Se on sitten 30viikkoa täynnä,enää 9 jäljellä kun sektioon ollaan menossa viimestään rv:lla 39!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tossa yksi päivä tuli mieleen... Pitääkö mun ihan oikeesti synnyttää. Oon ollut niin skeptinen kokoajan että mikään ei voi mennä hyvin. Mut kyllä se nyt rupee näyttään siltä että pitää synnyttääkki. Ja sit ne laittaa mut tän vauvan kanssa kotiin ja mä en osaa MITÄÄN!

Ei mulla muuta. :D

Hieno etusivu, Pipare!
 
Äääääääh kävin tänään ultrassa(meillä on viikolla 28 nykyään myös)ja siellä kelli 1.5kg hirmu mahassa :D ..mutta koko päivän on supistanu ihan pirskutisti,lekurikin kommentoi että oho ei voi ees mahaan koskea..kohdunkaula ja suu siistit ja normaalit,eli sen mukaan ei oo synnytys alkamassa mutta tää vitsin supistelu ottaa aivoon kun ei voi tehä mitään..ihan napakoitakin tulee.Paljonko mä nyt uskallan hyöriä ja tehä hommia,kertoisitteko hölömölle :/ ?
 
Tossa yksi päivä tuli mieleen... Pitääkö mun ihan oikeesti synnyttää. Oon ollut niin skeptinen kokoajan että mikään ei voi mennä hyvin. Mut kyllä se nyt rupee näyttään siltä että pitää synnyttääkki. Ja sit ne laittaa mut tän vauvan kanssa kotiin ja mä en osaa MITÄÄN!

Ei mulla muuta.
:LOL: :LOL: :LOL:
Aivan huippu juttu :LOL: .

Tracylle pikaista paranemista ja mukavaa/rentouttavaa saikkua =) !

Uusille tervetuloa!

Univaikeuksia, unettomuutta tai muutakaan unen puutteeseen liittyvää ei todellakaan ole. Joku sen sijaan voisi repiä mut joka aamu sängystä töihin |O . Nukun niin autuaan sikeästi, etten millään malttaisi nousta :saint: . 24 työpäivää vielä - sitten voin köllötellä rauhassa :D .

Tivoli: Eikös vika kolmannes ala 29.viikolta?
Korjatkaa jos olen väärässä...

Vauveli viihdyttää mua täällä töiden lomassa :heart: . On se ihanaa nauttia hänen jumppatunneistaan =) .
 
Hei taas kaikille.

Nyt on sitten vaunut ostettu, kalliimmat tuli kuin piti, mutta kyllä on helpottunut olo, kun ne on hankittu. Ongelma vaan että nyt ne ovat meidän eteisessä, ja liikkuminen kotona on vähän ahdasta. En ymmärrä miten me tullaan mahtumaan tuohon asentoon kun kaikki muut vauvan tavarat pitäisi vielä sinne tunkea :headwall: . Aikamoinen organisoiminen pitäisi tässä vielä tehdä.

Mitäs mieltä te olette turvaistuimista. Etenkin niiden mielipidettä kaivataan, joilla on jo lapsia. Onko sellainen turvaistuin, jossa on telakointiasema autossa kiinni, selvästi helpompi käyttää kuin turvavöillä kiinnitettävä. Me ollaan saamassa vanha turvaistuin, joka on vöillä kiinnitettävä, mutta mietin että meneekö sen kanssa sitten hermot. Eli kannattaako suosiolla sijoittaa uuteen, jossa on se telakointiasema?

Hitsi kun alkaa nykyisin olla vaikea välillä aamuisin saada sukkia, varsinkin tukisukkia jalkaan. Vaavi öisin kääntää itseään aina vähän pystympään asentoon (mullahan on poikkitilassa), ja on sitten ihan kiinni kylkiluissa. Yritä siinä sitten kurkoitella omia jalkoja, kun vauva painaa kylkiluita ja tuntuu ettei saa vaan itseään niin kasaan. Mihin tämä vielä tässä kahden kuukauden aikana oikein meneekään :eek:

En nyt muista oliko muuta sanottavaa. Ei varmaankaan, eli takaisin töiden pariin.

Landir ja pönkääjä 31+1
 
Hieno etusivu!

Istuimesta Landir kyseli. Olin aluksi ihan vannoutunut ostamaan telakkaistuimen, mutta sit iski tajuntaan se, että se telakka on AINA siin istuimella ja jos menetkin johki ilman vauvaa esim esikoisen kanssa niin sit se paikka on kuiteski varattu. Ja kyllä ne vyöt nopsaa laittaa kiinni, ku tulee rutiiniksi. Joten itse ostin britaxin 5-pistevöillä.
Se on monen vuoden ajan ollu turvallisuus testien voittaja.

Ahdistus ä-loman alusta ja sijaisen puutteesta jatkuu. Tuntuu, että pää räjähtää! Tahtoisi voida laskea päiviä loman alkun ja OLLA ILOINEN! Mutta kai se on liikaa vaadittu! ARG!

Pinkeiju 28 tasan
 
Kiitos kovasti listan kehuista. kiva että miellyttää silmää. :D kyllä siinä jonkin aikaa tuhertelinkin. :xmas:

Shamandalie, onnea uuteen kotiin! ihan hyvä vaan, kun ehdin ottaa tän kuun listapäivityksen kontolleni.. onhan mulla tuota aikaa varmasti enemmän kun
sulla, kun ihan kotona vaan olen lapsien kans. sulla muuttohärdelli ja koulujuttuja.

tervetuloa hulivili-80 ja myrskynmerkki.

voimia tracy75:lle sinne sairasvuoteeseen. parane pian!

porsche, sain viestisi.=) kiitos. vastaan ku kerkeän.

Riinuska81: joo ei ollut sulla lukihäiriö ;) tais olla mulla kirjotushäiriö. :D noh korjasin virheen. Ja hyvä kun sanoit. sanokaa muutki heti jos huomaatte jonku virheen.. niitä kun voi helposti meikäläisellä tulla.

suurperheellinen; ota vaan niin rennosti kuin suinkin voit. älä itteäs liikaa rasita, jos kerran kokopäivän supistellu napakasti.. vaikkei ne oo edes kipeitä niin lepää edes pari päivää. voisko sulla mahdollisesti olla joku tulehdus? nehän aiheuttaa suppareita.

tivoli: viimeinen kolmannes alkaa 29 viikolla.

(.)
neuvolakuulumiset:
rv31+2
painoa tullu viikossa 758g
ei turvotusta
verenpaineet: 120/70
pissa puhdas
hemppa: 118
sf-mitta: 30cm
raivotarjonta
:heart:: 146
liikkeet ++

En nyt muista kuka sanoikaan tuosta raudan syönnistä. Mutta mulle määrättiin kyllä heti rautaa kun oli taas laskenut edellisestä jonku verran.

ei ole vieläkään tullu äippäpakkausta, eikä edes kuulunut mitään. pitääpä soittaa huomenna kelaan ja kysyä että mikä maksaa.

 
Kiitos Pi pa re! Hienosti päivitetty uusi pino! :D

Kenellä muulla sitä flunssaa olikaan...? Täällä yksi, joka potee ihan hirmuista flunssaoloa... :snotty: Kurkku kipeä, kuumetta ja pää jyskyttää. Eikä voi oikein mitään troppiakaan ottaa. Mustaviinimarjamehulla sinnitellään...

Hyviä vointeja kaikille, tulen kommentoimaan enemmän kun olo kohenee...!
 
Hieno uus pino Pi pa re! Mulle voi laittaa sinne perään tyttölupauksen :heart:

Äippäpakkauksesta: Mun mieleen ne vaatteet kyllä oli, niinkun varmaan aiemminkin oon sanonu :) En ymmärrä niitä jotka niistä valittaa ja sanoo rumiks kun kuitenkaan sitä pakkausta ei ole kenenkään pakko ottaa ja pakkauksen sisältö on nähtävissä monessa paikkaa eli yllätyksenäkään se ei voi tulla. Pitäis osata arvostaa tollasta hienoutta mikä meillä täällä suomessa on! Jos siitä pakkauksesta ei pidä niin ottakoon rahana sen sitten vaikka se paljon pienempi summa onkin. Ainakaan siinävaiheessa kun tietää mitä saa ja on sen vielä itse valinnu niin ei pitäis valittaa väreistä! Sitten jos se pakkaus ois täynnä kirkkaita värejä niin ei sekään kelpais... :/ Enkä nyt tarkota että pelkästään tällä palstalla oltais kauheesti purnattu tms mutta kun seuraa noita muita palstoja ja kuuntelee muutenkin ihmisten juttuja niin kovasti kyllä valitetaan.

Univaikeuksista: Täällä on nukuttu yöt ihan hyvin, mitä nyt viimeyö meni valvoessa..toivottavasti ens yö menee paremmin! :)

Mulla on välillä ihan ihme olo, en tiedä mistä se oikeen johtuu...Sitä on nyt tullu kaks kertaa ja molemmilla kerroilla oon ollu liikkeessä mutta vaan rauhallisesti ja tänäänkin se tuli kun käppäilin kaupassa. Eli yht´äkkiä rupee heikottaan,tuntuu et lihakset menee ihan voimattomiks ja maitohapoille.Tuntuu et jos ei nyt pääse istuun niin pyörryn ja tulee sellanen tuskanen kylmähiki ja pulssi on korkeempi kun normaalisti. Se menee kyllä sitten jonkin ajan kuluttua ohi mutta sellanen pieni voimattomuus jatkuu. Ekan kerran tää tuli viikko sitten ja sillon oli mahakipu samassa ja menin tayssiin,otettiin verikokeet jotka oli ok ja mitattiin verenpaine joka oli 135/75 eli himpun verran ehkä koholla mutta ei nyt kauheesti. Sen jälkeen on jokapäivä lenkillä välillä tullu jalkoihin tunne että on voimattomat mutta ei pahempaa kun nyt taas tänään sitten tuli. Huolettaa että mistäköhän mahtaa johtua... Onko muilla ollu samanlaista?
 
Olipas kiva tulla lokakuunlistalle, kun oli niin pirtee aloitus. Kiitos Pi pa re!

Margaret kyselit rautatableteista. Mulla on ollut koko ajan aika alhainen hb. Korkeimmillaan 124 ja sit se laski 103. Silloin terkkari suositteli rautaa. Syön Odsidania 2krt päivässä. Kuukauden kuluttua aloittamisesta hemppa oli noussut 113:sta. Joten ei hirveesti, mut kun mä tässä syön niitä, niin kai se nousee vähän lisää. Toi Obsidan on sellainen jota mä pystyn syömään ilman mahavaivoja. Se harmaan/hopean värisen paketin rauta, jonka nimeä en muista, ei sopinut mulle ollenkaan. Oksetti vaan...Oon syönyt sitä siis joskus aikoja sitten kun hb oli 99.
Puhuit Margaret myös tukivyöstä. Onko sulla tai kellään muulla tietoa vaikuttaako se suonikohjujen syntyy ehkäisesvästi? VIelä ei oo ollut näkyviä merkkejä niistä, mutta oishan niitä kiva ehkäistä jollain tapaa.

Hulivili-80 tervetuloa mukaan! Kerroit syöväsi maitohappopillereitä. Mihin ne vaikuttaa? Mun äiti ehdotti että söisin niitä, mut en oikein tiedä, että miksi.

Onks ketään jolla on tosi rauhallinen maha-asukki? Mulla on tosi rauhallinen. oikeestaan täytyy olla paikoillaan, jotta tuntee ne vaimeat potkut. Täytyy myöntää, että huoli on koko ajan, koska liikkuminen on niin tuntematonta. Mut aina kun meen neuvolaan, niin sydän lyö hyvin. Oon pari kertaa käynyt paniikkineuvolassa ja kynnys sinne menemiseen nousee, koska aina on kaikki kunnossa, vaikka itsestä ei tuntuiskaan siltä. Onks jollain tietoa, mistä tietää että vauva ei liikukkaan yhtään vaan sillä on oikeesti joku hätä?


Hula 30+3

 
suzyco: Kuvailit just mun oireet tuosta heikotus kohtauksesta! Mulla ollu nuita joka raskaudessa ja syytä ei tiiä...Mulla ne tulee yleensä aamulla kun joutuu johonkin lähtee esim. viemään lapsia kerhoon tai kauppaan,ym. Pelottaa tosissaan et millon pyörryn oikeesti kun niin lähellä ollu monta kertaa. Tässä raskaudessa osaan ennakoida ne jo aika hyvin ja heti kun tuntuu että "kohtaus" alkaa (eka tuntuu et jalat menee veltoksi) pistän esim. sokeripalan, jota kuletan nykyään kokoajan varalta mukana, suuhun ja istun hetken niin kohtaus saattaa jättää tulematta. Tuoremehu yleensä auttaa kans. Mä uskoisin et mulla ainakin nuo liittyy jotenkin siihen et sokeriarvot jotenkin tippuu liian alas ja se tekee tuon koska yleensä äkkisokeri auttaa. Ja sen oon huomannu että jos niskat jumissa tulee nuita tiheempään ja viime raskaudessa kävinkin säännöllisesti hierojalla niin ei ollut niin pahoja kohtauksia. Tosi inhottavia nuo on!

Maikka+nelonen
 
Onkos kenelläkään muulla kauheaa yöhikoilua? Mä herään välillä siihen, että oon ihan hiessä. Varmaan jotain hormonijuttuja. Toivottavasti ei enteile pikkuisen syntymää liian aikaisin.

Ja sitten toinen. "Kirveleekö" jollain muulla keuhkot? Mulla on välillä ihan kumma olo keuhkojen kohdalla, liekö ne sitten jo niin lytyssä.

Tällaisin uusin vaivoin

Polka + pikkuinen rv 31
 
polka: Täällä toinen hikoilija.. :ashamed: Tyyny on välillä ihan kostea / märkä, kun niska ja pää hikoaa. Välillä taas yöpaita on märkä.. Ei oo kiva tunne mutta täytynee sekin vaan hyväksyä. Mulla on jatkunu tätä jo n. 1,5kk.

Keuhkoja ei kirvele (vielä ainakaan), mutta tää mun vauveli onkin aika alhaalla jo.. Johtuisko siitä ettei niin kirvele. Mutta herääkö joku semmoseen, että lonkat särkee ja vihloo ??? Mulle tää on uus vaiva, mutta joka aamun riesa.. :|

Jajepoo tuolla tuskaili aikaisen heräämisen kanssa. Mulla on ihan sama, menen sitten nukkumaan milloin tahansa niin herään aamulla 5.00-6.00. Ja sen jälkeen ei vaan saa unta. :eek:


elmeri & Hatti-tyttö 29+5
 
Sätsen ja pi pa re, tarkoittaako siis, että olen jo viimeisellä kolmanneksella, nyt rv 28+4 eli 29.viikolla?

Suzyco ja Maikka79, mulla on myös ollut tuota heikotusta, ja polka, öisin hikoiluttaa myös.

Kävin aamulla sairaalassa istukkaultrassa, kaikki kunnossa. Vauvan painoarvio on 1400 g ja pituus lähempänä 40 cm:ä kuin 30 cm:ä :eek:. Normaalikokoinen kuitenkin ja pirteä vauva, sanoi lääkäri.

Tänään sitten sinne perhevalmennukseen, aiheena loppuraskaus ja isäksi-video.

Snoopy, mun flunssa talttui mustaviinimarjamehulla ja levolla, vaikka kestikin vajaan viikon. En siis nappaillut Panadolia, jota en laske flunssalääkkeeksi ;) (niitä ovat Finrexin ja Posivil/Posinova *mikälie*).
 
Nukkumisesta, täällä nukutaan aika vaihtelevasti, välillä kun pieni porsas kun taas ajoittain on öitä että heräilee aamuyöstä koko ajan. Lonkat ei ole puutunut kertaakaan tän odotuksen aikana ja muutenkin kroppa lepää ihanasti johtuen varmaan huippu hyvästä sängystä.
Ainoo mikä välillä vaivaan on Anninkin mainitsemat levottomat jalat,
se on ärsyttävä vaiva mutta olen huomannut magnesiumin auttavan.

Flunssa, :snotty: se on täälläkin tulossa, saa nähä miten pahaksi yltyy.
Voimia Tracylle ja Snoopylle sen voittamiseksi. :hug:

Äitiyspakkausta mä en ole vielä edes tilannut, tällä viikolla on pakko käydä pistää ä-raha anomus+ muut asiat vetämään.
Sitten äitiyslomalla pääsee niitä tavaroita järjestelemään kotona.

Hula, mulla on aika rauhallinen napero massussa.. iltaisin se innostuu
kääntelehtimään ja vääntelehtimään mutta päivisin saatan ihan unohtaa
koko vauvan olemassaolon kun on niin rauhakseen siellä.
Tai sitten on niin että liikkeisiin on niin "tottunut" ettei tule rekisteröityä
kaikkia pikku liikahduksia.. (?) Hurjalta tuntuu että pitäisi päivisin tuntea
kymmenen liikettä tunnissa. :whistle: Iltaisin tulee sama määrä minuutissa..
 
Moi!!

Polka: Mulla oli kans tuotan hikoiluhommaa havaittavis muutamia viikkoja sitte, ihan oikosenaan valui hiki öisin ja oli tosi ällöä..

Snoopy: Täällä yx räkänokka :snotty: Nyt on alannu tosissaan pelottamaan poskiontelotulehdus kun hampaita vähän särkee ja räkää piisaa. Kipeet noi posket ei oo et toivon kuuluvani siihen onnelliseen 60-80%:iin joilla tulehdus menee itekseen ohi..

Suzyco: Kuulostaa tutulta tuo jalkojen voimattomuus. En oo asiaa niin miettiny mutta kun luin juttusi niin tuli sellainen ahaa elämys et niimpäs muuten tekeeki. Joskus vaan voimat ihan katoaa ja tekis mieli lyhistyä lattialle. Ei oo kyl mitään tietoo mistä moinen johtuu mut ohi se on aina menny.

Tuitsu oli saanu ahaa- elämyksen. Ihanasti :D Mä lupaan sulle että sä pärjäät ihan hyvin. Esikoista oottaes olin ekana päivänä synnytyksen jälkeen ihan paisees et kuinka tää toimii :eek: Mut ne neuvoi laitoksella hyvin ja kun kotiin pääsi niin asiat vaan alkoi rullaamaan itekseen ja mä olin kuitenki yksin pojan kans ilman miehen tukea. Ja synnyttämään lähties päätin antautua täysin kätilöiden käsiin, luotin vaan siihen et kyllä ne sit sanoo mitä pitää tehdä ja tulihan sielt vauvaki pihalle kaiken muun lisäksi :D

Massukuvan otin tänään, kuvassa tuo näyttää aika hassulta, pitkä ja ei niin iso. Ei uskois et sf on ollu koko ajan yli yläkäyrän.


Nyt vaan jännään näkyykö se myös teille..

Navassa kaikki ok, jorma on kovasti liikuskellut ja potkut tunnistan ylhäällä ja navan vasemmalla puolella muuta pönkäilyä joten pää alaspäin kai se sit on.

Nyt pakko saada ananasta ja vaniljajukurttia :p Voisin syödä sitä ihan loputtomasti, ainoo et ananas (-kin ) laittaa närästämään. Tuosta tulikin mieleen et ei keuhkoja kirvele täälläkää vaikka vauva on tosi ylhäällä mut närästää senki edestä.

:wave:
 
Landirille unohtui sanoa turvakaukoasiasta.. Pinkeijua peesatakseni ehottomasti vöillä kiinnitettävä, varsinkin silloin jos perheessä on kaksi autoa. Telakointi asema on hankala siirtää autosta toiseen.
Britaxilla on hyviä vöillä kiinnitettäviä istumia. Mulla itelläni on se Römer malli ja tykkään!
 
univaikeuksista vielä... aika hassua että mulla oli just tuollasta että heräsin aamuyöstä, eikä sitten enää uni tullu.. mutta nyt taas viikon ajan olen nukkunu tosi hyvin.. mistähän tuokin johtuu?. voi johtua ehkä siitä että olen mennyt tavallista myöhempään nukkumaan.

suzyco ja maikka79: voisko enää paremmin kuvailla tuota oiretta, miten suzyco sen kuvaili.. mutta. mulla ei ole tässä raskaudessa ollut sitä lainkaan,(paitsi vähän alkuraskaudessa oli) mutta edellisessä oli ja muistan kyllä tasan tarkkaan miltä se tuntu.. se oli ihan hirveää. Olen samaa mieltä maikan kans, eli uskon että se johtuu verensokerin äkillisestä noususta/laskusta. Mulla autto siihen esim. porkkana tai joku muu pieni hedelmä. ja tietty piti mennä makoileen. Uskon että mulla ei ehkä ole sen takia tässä raskaudessa kyseistä vaivaa, kun olen alkanut syömään tosi säännöllisesti kolmen tunnin välein.. sopivan kokoisia aterioita.. en enää mitään jätti hevosen annoksia. 4 tuntia on minusta liian pitkä väli.(verensokru kerkeää laskea liian alas).
Ja toinen mikä voi vaikuttaa miksei ole, on ehkä kun olen makealakossa. eli en syö ollenkaan mitään makeaa.. nyt olen ollut jo lakossa yli kolme viikkoa.. ja hitto täytyy kyllä sanoa että olen itsestäni ylpeä. :D

tivoli: juu, niinhän sä olet.. viimeisellä kolmanneksella.. eikö oo hirveän nopeaa aika mennyt? Ajattele, että kolmen päivän päästä on sullakin jo 29 viikkoa täynnä.. ja alkaa 30.
 
"Räkänokille" toivotan pikaista paranemista! :) Raskauden aikana on muutenkin tarpeeks muita vaivoja...

Kyllä mullakin on välillä ollut semmosta voimattomuutta. Mulla jopa meikatessa pulssi nousee ja vähän "hengästyttää".. aika outoa.

Aloin nyt nappaamaan hemppaan (114) 2kpl:tta niitä RaskausMultitabseja päivässä. Syön niitä ny seuraavat 3 viikkoa kunnes on seuraava neuvola ja kontrolli. En mä oikein uskalla ittekseni rautatabletteja popsimaan...

Unettomuutta tai vähäunisuutta myös täällä; aamuyöstä jos/kun herää pissalle noin 04 aikaan kestää kauan ennekuin uni taas tulee. Muutenkin herään aikaisemmin ja voi hemputti jos joku asia askarruttaa mieltä niin vie kyllä todellakin unet!

Margaret 29+5
 
Kiitti Maukkis kun mainitsit vanilja jugurtin ja ananaksen, iski kauhee himo
päälle! Miten mä nyt kesken työpäivän hommaan sitä itelleni. :| ;)

Tuitsulle kyllä pärjäät, muistan ite kun esikoisen kanssa päästiin sairaalasta kotiin, kotona laitoin vauvan sängylle makaamaan ja mulle tuli kauhee itku yhtäkkiä kun jotenkin se vastuu toisesta ihmisestä iski niin kovaa vasten kasvoja ja mietin että todellakin tuon pienen ihmisen henki on minun vastuullani. Hyvin olen äitinä onnistunut kun katsoo likkaa
nyt kahdeksan vuoden jälkeen :D
 
Kiitos pi pa re :)
Mä tääl notkun vaikka ois pakko mennä vähä lepuulle tytön päikkäreiden ajaksi että jaksaa taas iltaan asti mahdollisimman vähillä tinttafiiliksillä. Kirppiskamojaki pitäis laittaa mut se taitaa jäädä iltaan, saa mies jeesailla sitte ku lapset on menny jo unille.

Margaret: täällä kans tuota pulssin nousemis juttua. Se vaan nousee yhtäkkiä ihan sairaan nopeeksi ja ainaki itelle tulee ihan huono olo jo sen takia. Eikä tarvi tosiaan tehdä mitää varsinaisesti fyysistäkää.

No ni. Ajakaa mut pois täältä. :kieh:
 
...Täälläkin tuota yöhikoilua ajoittain, vaikka nukun t-paidalla ja alkkareilla ja yleensä olen aikamoinen vilukissa. Eilen mies just sanoi, että täällä on aika kylmä, ett täytyy lämmittää takka, niin mulla oli kuuma. Eli kai nää mun hormonit tekee tehtävänsä...

Oma(.) sairaslomalla tää viikko... Olisin saanut sairaslomaa 16.10 saakka eli seuraavaan neuvolaan, mutta mä kyllä ajattelin vielä mennä töihin yrittämään. Nlalääkäri oli tosi ihana. Sanoi heti, että soitat, jos et jaksakaan. Mut kyllä mä hullux tulen, jos meinaan 10 viikkoa kotona olla. En kuitenkaan ihan niin sairaax itseäni tunne. Tosin levon ansiosta kaikki vaivat hiukan hellittänyt, eli ehkä tää pikkuinen lepotauko tuli ihan hyvään kohtaan...

Yöheräilyt täälläkin normaalia. Taas viime yönä heräsin neljän aikaan ja pyörin tunnin kaksi taas sängyssä. Tyttö meni päiväkotiin aamulla, niin menin takaisin nukkumaan ja nukuin kymmeneen. En muista, koska olisi niin myöhään viimeksi saanut nukkua. =) Ja eilen nukahdin kesken täydellisten naisten sohvalle. Mies sanoi, ettei kkuullut mitään, kun kuorsasin niin kovaa. :LOL: Eli tällainen uusi ihana vaiva täällä... :ashamed:

Riikkuli 30+2
 

Yhteistyössä