***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Huomenta.. Meillä miesväki nukkuu vielä, tytön kanssa ollaan jo pari tuntia oltu pystyssä..

Shamandalie: Ymmärrän yskän.. Meillä myös nollalinja kun lapset mukana ja nyt odotuksen aikana ollaan molemmat miehen kans absolutisteja. Ja ihan varmasti porukka pitää mua tiukkiksen mut samaa mieltä ollaan miehen kans molemmat asiasta. Lasten ei tarvi katsella aikuisten juomista. Kukin tavallaan mut meillä ei oteta ollenkaan lasten aikana. Muistuu kyllä mieleen helposti kuinka pelottavia känniset ihmiset oli kun ite oli lapsi, silloin näiden asioiden kans oltiin löysempiä muutenkin. Ja edelleen oon sitä mieltä että odottavan äidin (/isän) on osattava luopua alkoholista ja tupakasta. Itsekkyyttä jos ei pysty sen vertaa tekemään pikkuisensa eteen. Noh. Se on vaan mun mielipide. Ja anteeksi purkaus, helpotti :D
Jaaha neiti hermoilee lattialla.. täytyy kait rakentaa sille torni tai kaks, tai vaikka sata :)

:wave:
 
Oon vaan niin samaa mieltä Shamandalien ja mauahtavaan kanssa. En todella ite juo ollenkaan raskausaikana, enkä aio kyllä lapsenkaan aikana juoda. Muutenkaan ei hirveesti toi alkoholi maistu, joten mulle ei oo mikään ongelma. Moni on jo tässä sääliny kun on ollu yhet polttarit ja häät tulossa, että sä et sit voi ottaa mitään. Mua ei kyllä yhtään haittaa. Mä oon miehelle järjestämässä elokuussa 30w juhlia. Mun kaverit kyllä tietää että ei oo mitkään ryyppyjuhlat tulossa, mut miehen kavereista en oo varma. Toivotaan että siinä vaiheessa viimestään tajuaa kun sinne tulee ja mulla on iso maha, että ei ihan örveltään ala.. Huih. Mä oon kans tän asian suhteen välillä vähän turhankin fanaattinen. Kaikkee sitä vaan aina näkee, viime viikolla luin lehdestä kuinka 3w poika oli jouduttu huostaanottaan satamassa, kun vanhemmat oli niin kännissä laivalta tullessa että ei pystynyt lapsesta huolehtiin. :'(
 
Hei vaan!

Yhdyn edellisiin mielipiteisiin alkoholista. Mä en juo pisaraakaan silloin kun poika on paikalla ja mies tilanteesta riippuen saattaa ottaa yhden oluen, tää sallitaan, ei tunnu missään hänellä. Ja nyt odotusaikana mun viikottainen saunasiiderikin on muuttunut alkoholittomaksi, on paljon paremman makuistakin ;) Tää absolutismi on niin helppoa, viimeiset pari vuotta kun on tullut oltua melkeinpä kokonaan ilman alkoholia, niin enpä taida enää viitsiä aloittaakaan, sitten kun se taas olis mahdollista.

Mirsu, mihis aikaan sulla tänään on se ultra? Toivotaan hyviä uutisia!

Ensi viikolla olis toka neuvola ja lääkärikäynti tällä kertaa, nyt taidetaan jo kuunnella niitä sydänääniä... :heart:

Täytynee tästä laittautua ulos, ilmakin on enemmän mun mieleen kuin viime viikon helteet B)


liplap rv 13+2
 
Huh huh, olipa tänne kertynyt monta sivua tekstiä sitten viime käynnin. Kivahan se on kuulumisia lukea! =)

Hirmuisesti onnea kaikille hyvistä ultra- kuulumisista ja onnittelut valmistuneille! Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolestani ja kiitokset kun toivotitte minutkin tervetulleeksi! :heart:

Katherinen elämänasenne on kyllä ihailtava, toivon teille paljon voimia ja onnea. Tulethan sitten kertomaan kun hyvät uutiset ovat ajankohtaisia. :hug:

Täällä oli niin monta juttua mihin piti kommentoida, enkä enää muista... :LOL:
No, vastailen sitten myöhemmin.

Tuosta alkoholista, meillä on ihan sama periaate kun tässä muillakin, että lasten seurassa ei oteta enkä todellakaan juo tippaakaan odotusaikana. Meillä sitä on käytetty muutenkin todella harvoin, ehkä kerran tai pari vuodessa, etteipä tuo ongelma ole muutenkaan. Tupakoinnin lopetin heti kun sain tietää odottavani esikoista ( siis joskus 6 vuotta sitten ), enkä ole sitä uudelleen aloittanut enkä muuten aloita!

Mutta nyt on taas mentävä. :)

Kuukiitäjä rv. 15+2
 
alkoholista samaa mieltä täällä, eli ei lasten seurassa kuin korkeintaan esim. 2 olutta tms. Lapsena sai katsoa kännisiä vanhempia lähes joka viikonloppu ja poikkeuksetta juhannukset, uudet vuodet jne. Ei kiva. Terve alkoholin käyttö on ihan hyväksyttävää lastenkin nähden ts. ruokajuomana tai saunaolut joskus.
Raskausaikana en juo ekan kolmanneksen aikana lainkaan. Myöhemmin saatan ottaa esim. puolikkaan oluen mut en enempää ja esim. esikoista odottaessa taisin juoda koko raskauden aikana tuohon tyyliin yhteensä 2 olutta. Nyt en ole juonut mitään jos ei simää lasketa :LOL:

Mulla on hartiat niin jumissa että sormet puutuu kokoajan :headwall:
 
Kiitos ja kumarrus Pi Pa Re housuvinkistä, käyn vielä tänään tsekkaamassa tilanteen :) . Mulla tais tuo turvotus alkaa muuttumaan oikeaksi vauvamahaksi, kun aamusta saakka on pömpöllään. Ihanaa, kun tämän kesän kesämuoti suosii noita pitkiä paitoja, niin voi rauhassa availla housunnappeja kun alkaa kiristämään! :D

Eilen käytiin anoppilassa, eikä kyseinen täti saanut silmiään millään irti mun masusta, vaikka yritin sitä kaikinpuolin piilotella. Ei kuitenkaan kehdannut kysyä mitään... Päätöksessä on pysytty, että vasta np-ultran jälkeen laitetaan tietoa eteenpäin. Viikko vielä tätä kärvistelyä!

Tohon alkoholijuttuun vielä kommentoin. Toi juomien tyrkyttäminen on oikeasti ihan P***stä. Ihan hyvä, että Shamandalien miehen veljenvaimo lykkäs mokomalle tädille jauhot suuhun. Luulisi uskovan jo, kun kerran kieltäytyy. Meitä on niin moneen junaan...

Onneksi olkoon kaikille, ketkä on liikkeitä jo tunteneet! Varmasti ihan mieletön fiilis. Vauva alkaa päivä päivältä konkretisoitumaan.

Kyselin jokin aika sitten saakos r-aikana maalata. Sain vastauksen alan ammattilaiselta, kahden lapsen äidiltä. Saa toki maalata, nykyisissä vesiliukoisissa sisämaaleissa ei ole liuottimia. Tässä siis tiedoksi, jos jotain kiinnostaa...
 
Tervetuloa mirkkui! Kiva että teillä on tulossa jo kuudes, voit sitten neuvoa täällä meitä noviiseja :D Schätzchen, hienoa että ultra meni hyvin! Mulla ois np-ultra ylihuomenna, sinne asti pitäis jännätä mutta onneksi ei ole enää pitkä aika. Mirsulle ja muillekin tällä viikolla ultraajille onnea matkaan!

Kiiuska ja Snoopy, mä sympatisoin täysin teidän reissuelämää kun itsekin joudun tällä hetkellä matkustelemaan siellä sun täällä (tänäänkin taas lähden töistä suoraan lentelemään mut onneks jo huomenna illalla takas). Vaikka reissut ovatkin usein kivoja (kunhan niitä ei liian usein ole...) niin mukavinta on kotiin palaaminen ja se kun pääsee taas omaan sänkyyn nukkumaan :D Varsinkin kun uni maittaa vielä tavallistakin paremmin. Snoopy, mäkään en ole vielä töissä kertonut. Mä voisin omista kokemuksista jo melkein koota kirjan "Tuhat ja yksi tekosyytä miksi en juo" :LOL: Viimeksikin kun oltiin viikon työreissulla ja joka ilta ulkona syömässä, niin kyllä siinä oli mielikuvitus lujilla että sain aina livettyä juomatarjoiluista.

rautarusina, mulla ei ole uidessa särkenyt rintoja mutta tuossa keväämmällä särki pariinkin otteeseen kun kävin lenkillä ja oli kylmä tuuli. Särky oli aika kovaakin, mutta se hävisi saman tien kun join jotain kuumaa, kannattaa vaikka kokeilla josko siitä olisi sullekin apua. Jos särky jatkuu niin kannattanee sitten pitää uinnissa taukoa?

Kummiasiasta oli paljon puhetta, me ei olla asiaa vielä syvällisemmin pohdittu, jossain vaiheessa heitettiin jotain ajatuksia ilmaan. Vaihtoehdoista ei kyllä ole pulaa, ennemminkin pitää ruveta karsintatouhuun =) Shamandalie, mun mielestä hyvin voi pyytää vain toista kaksosta kummiksi. Mua ja mun siskoa pyydettiin just pienen pojan kummeiksi (olen siis kaksonen), ilman siippoja, mutta molemmat oltiin sitä mieltä että ei oltais todellakaan loukkaannuttu vaikka ne olisi pyytäneetkin vain toista. Samoin meillä on sellaisia kummilapsia jotka on vain joko miehen tai mun, vaikka ollaan oltu kimpassa 12 vuotta ja naimisissa 7, eli en usko että se siitä johtuu että ihmiset epäilee tuleeko tässä ero vai ei.mun mielestä on ylipäätään vanhempien asia ketä ne pyytää kummeiksi, eikä siitä kenenkään pitäisi loukkaantua :)

Monilla oli jo mahtavia masukuvia, ihanaa! Odotan jo innolla että koska oma maha alkaa pyöristyä ihan kunnolla...

Nelma rv 11+6
 
Snoopylle mikäli h&m:n mallistosta ei enää löydy niitä niin saman tyyppisiä oli myös kappahl:issa, kun ostin sieltä vissiin joku "soft" tms mallisto, olivat semmoset ohkaset ja kääntövyötäröllä ja mulla ainakin näyttää että niillä mennään aika pitkälle :kieh: eneku rupeavat kiristää :LOL:

Alkoholista, täällä kans ollaan ihan nollalinjalla menty ja sillä olis tarkotus jatkaa loppuun asti ja vielä imetysaikakin :saint:
 
alkoholista täällä kans nolla linja. jatkunut jo 7 vuotta. juhannuskin aina vietetty sellaisten ihmisten kanssa jotka ei ota. mies saattaa yhden saunakaljan ottaa, mut se ei mua haittaa. ite myös nähnyt pienenä isän känni viikonloput ja päätin ettei mun lasten tarvi sellaisia kokea koskaan.

neuvolasta soitettiin. pissa oli puhdas. ja seula verikoe oli hyvä. laitan illalla sen lukeman ku saan haettu sen kopion terkkarilta. to olis meno sinne ultraan. pelottaa tosi paljon, ku koko ajan vastustanut. nytkin ollut kummia maha kipuja. varsinkin yöllä kun kääntää kylkeä. :eek:

mä haluan kans sellaiset housut jotka menee pitkään. siivoilin kaappeja ihan sillä et mulla piti olla 2 äitiyshousut, mut eipä löytynyt. oon tietenkin ne lahjoittanut jollekkin. saakutti ku sitä on niin hyvä sydäminen. viimeksi annoin pieniä vauvan vaatteita jätesäkillisen, hoitopöydän, sängyn ja kaukalon. pitäs vaan oppia pyytää jotain korvausta. onhan ne itekki ostettu.

mut nyt tää kätkeran kuuloinen täti poistuu päiväkahville ja työn pariin.

lilleriina ja tonttu-ukko 12+2
 
Kirjoittelenpa nyt pitkästä aikaa kuulumisia. Tulin juuri niskapoimu ultrasta, turvotusta oli 1,6 eli ihan normaalin rajoissa. Ja kaikki oli hyvin, vastasi viikkoja, tai oli jopa yhden päivän edellä. 57mm oli pää-perämitta. Syke kuulua, ja selkäranka ja mahalaukku näkyi. Virtsarakkoa ei mut se on normaalia et jompikumpi mahalaukku tai virtsarakko ei viel näy.

Se oli aivan älyttömän hellyyttävän näköistä kun vauva joi lapsivettä, suun aukeaminen näkyi niin selvästi. Ja kovasti myös heilutteli meille.

Pahoitteluja kaikille tippuneille ja onnea myös muille hyvistö ultranäkymistä.

Tiitu 12+3
 
moi mammat :) Just äsken tultiin ultrasta. Vauvelilla kaikki hyvin. Sydän nelilokeroinen, virtsarakko näky, selkäranka ok, maha kiinni. Niskapoimuun ei tk lääkäri ottanu kantaa, sano että äitiyspolilla sitten arvioivat. Mutta ei ainakaan miehen kanssa nähty mitään niskapoimua, tosin mahan päältä ei näkymät ollut niin hyvät kun emättimen kautta. Vauveli liikkui siellä taas koko ajan. Tuli kyllä tosi hyvä olo. Vauva on sen vajaan viikon pienempi, mutta laskettua aikaa ei nyt muutettu. Istukka oli marginaalinen, joten siitä meen vielä syksyllä ultraan tk:hon, koska äitiyspolille tuskin tulee mitään uusia käyntejä kun en lapsivesipunktioo halua. Näin täällä. :) Ihanaa. Vauva oli hirmusti kasvanu. On se niin ihanaa.
 
Ihania masukuvia teillä! :heart:
Mulla olis toinen neuvolakäynti viikon päästä. Np-ultrassa en edes käynyt, en ole aiempienkaan kohdalla käynyt kuin rakenneultrassa sitten.
Alkoholista: Me ei miehen kans käytetä juuri lainkaan alkoholia, muutaman kerran vuodessa ehkä yksi siideri. Muutenkaan mä en tykkää että lasten nähden juodaan, siis ymmärrän saunakaljan-pari kerran-pari viikossa mutta enempää en tykkäisi että omat lapseni joutuisi näkemään. Itse nimittäin lapsuudessa näin oman isäni juomista ja se jätti kyllä jälkensä. Muutenkaan mä en ole ottanut alkoholia raskausaikana yhtään.
Kivoja kuulumisia oli ultrassa käyneille! On se vaan niin ihanaa nähdä oma pieni rakas siellä heilumassa.
Liikkeitä mä olen tuntenut vajaan viikon verran. Tuntui jälleen kerran hassulta ne ihan ekat liikkeet kun mietin että olikohan nää nyt niitä =)

Tiia 16+3
 
Laitampa minäkin näitä ultrakuulumisia, eli kävin np-ultrassa rv 12+3 ja silloin pää-perämitta oli 64mm, vastasi viikkoa 12+6, mutta eivät laskettua aikaa mihkään muuttaneet. Np oli 1,6. Sama taisi olla myös Tiitu83 vauvalla. =)
Aikaisemmin en ole näihin tutkimuksiin osallistunut, niin ei ole vertailukohtaa millaisia lukuja muilla vauvoilla on ollut. Kaikki oli pikkuisella kuitenkin hyvin, se on tärkeintä! :heart:

Hirveän pitkä aika odottaa rakenneultraa, vielä yli kuukausi. Seuraava neuvolakin vasta juhannusviikolla, olisi kiva päästä sinne vähän useammin.

Joku kirjoitti tässä aikaisemmin luomien postattamisesta odotusaikana, mun pitäisi kans mennä, mutta meilläpäin ei omalääkäri ollut olenkaan innostunut asiasta mun viime odotuksessa, vaan käski varata aikaa sitten synnytyksen jälkeen. No melkein muistin joo :whistle: , ja nyt se häiritsee taas ja vatsan kasvaessa repeää. :/

 
justiinsa juu... minä vaan huomauttelen vääristä raskausviikoista, enkä ollenkaan muistanut onnitella hyvistä ultrauutisista :flower: Varmasti on nyt helpompi mennä ä-polille kun on nähnyt että pikkuisella on asiat hyvin =) Eiköhän se niskaturvotuskin ole ihan ok!
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=640601.jpg Tässä yksi kuva lisää.
Katselin kun kaikki on niin somasti pyöristyneitä, mulla ei vielä kovin iso oo mut aikaisemminkin oo pystyny piilottelee vatsaa aika pitkälle. Johtuneeko siitä et oon aika pitkä (170).

Nyt tytöt tuli ulkoo ja pitänee laittaa iltapalaa.. palaan takaisin myöhemmin :wave:
 
Munkin maha on sitten nähtävillä tuolla profiilissa :)

Eipä ole muissa raskauksissa pitänyt siirtyä äippä vaatteisiin raskausviikolla 13...Sentään päästy muissa rv 16-17 asti :whistle:
No huomena on mullakin se eka ultra,niskapoimu, niin selviää montako tuolla masussa köllii :eek: Jännittää...

oli puhetta tuosta alkoholista, mulla kans on täys nolla linja sekä raskausaika että imetys(ed.kerroilla imettänyt 1v ikään) eli aika selvinpäin tässä on oltu viimiset 6v kun nuo lapset on tehty nuin putkeen :D Mieskin ottaa aika vähäsen eikä ikinä lasten nähden. Mies joutunut katsomaan koko lapsuutensa kännäämistä ja minä en ole vieläkään nähnyt kuin kerran aikuisena isän päissään ja äitiä en ikinä.

Maikka+nelonen 13+1
 
Taustaillut olen plussasta asti mutta jotenkin kirjoittaa en ole uskaltanut ennen kuin np-ulrassa raskaus "todentui". Siellä massussa oli ihan oikeasti pieni elämä =) Turvoketta oli 3,1mm eli vähän yli raja-arvon. Verikokeissa kävin kans ja vastauksia edelleen odotan. Jos verikokeissa ei mitään hälyttävää ei ilmene en jatko tutkimuksia halua mutta jos ilmenee niin sitten mietitään isännän kans asiaa. Esikoisella (nyt 3v) oli sama tilanne, verikokeita ei silloin otettu mutta emme halunneet jatko tutkimuksia np-ultran perusteelle ja terve tyttö syntyi.

Tämä raskaus on ollut niin erillainen kuin esikoisella jolla hyvä kun tiesin olevani raskaana ensimmäiset neljä kuukautta. Nyt on pahoinvointia, väsymystä, migreeniä, toinen kunnon flunssa jo päällä. Yleensä en flunssia sairastele. Vatsakin pulpahti esiin heti ja raskauden huomaa heti jos on vähänkin tiukempi paita päällä.

No niin jopas tuli vuodatettua.... helpotti, kiitos =)

Nyt taidan nukkumaan tätä väsymystä pois, palaillaan.

Saparo 12+2 (kai)
 
Kylläpä sammahti neidit pikaisesti! Koko päivän ulkona, hyvä että malttaa tulla välillä syömään. Mä olen touhunnu pihalla ja otin kunnon päikkärit 17-19.. Yöllä ei sitten varmaan nukutakaan.

Alkoholista, juu kyllä me otetaan viiniä ja saunaoluita, muttei todellakaan kännätä. Raskausaikana olen juonu muutaman ykkösoluen sillontällön saunan jälkeen, mies ei myöskään juo muutamaa olutta enempää. Kyllä meillä käy paljon vieraita ja saatetaan sillontällön avata
viinipullo jos toinenkin ei siinä mitään ole. Ei meillä käyttäytyminen muutu lapsia kohtaan. Ja yleensä sen jälkeen kun lapset nukkuu saatetaan sitten jatkaa jutustelua aikuisten kesken. Eikä koskaan käydä missään baareissa.
Musta se on yököttävää kun lapsia näkee vanhempien kanssa terasseilla!

Mutta mitäpä tässä kummempia jaaritella kun ei mitään asiaa.
onnittelut ulrassa käyneille ja sinne meneville! :heart:
Rakenneultraa ootellessa.. Porsche ja Niilo 14+5
 
Hei millasia pikkuhousuja te alatte käyttään ja koska vaiheessa raskautta? Kuka olikaan tässä jonka profiilissa näkyi mahan päälle vedetyt mustat? Mistä niitä saa? Mitä jos käyttääkin tavallisia? Entä sukkahousut? Joudun käyttää töissä hameen kaa ja alkaa tavalliset ikävästi kiristää. En ole käynyt vielä ollenkaan sellasissa mammakaupoissa, en oo yksinkertaisesti ehtinyt!! Voiko tuottaa vahinkoa sikiölle jos käyttää tavallisia housuja jotka kylläkin matalia ja kiristää niitä liikaa alamasun kohdalta? Sorry hassut kyssät mut oon aika noviisi :ashamed:

Ensi viikolla kolmas neuvola! Toivottavasti katottas myös ultralla. Voiskohan sellasta toivoa..?
 
Mä oon käyttäny semmosia mitkä jää mahan alle muttei purista, lopussa oon käyttänyt oikeitakin mamma-alkkareita joita saa ainakin HM:ltä. En tiiä tarkotikko mua tuolla profiililla,mutta tuo musta resori kuuluu nuihin farkkuihin(äitiyshousut) ei siis ole pikkuhousut...
 
maikalla huomenna ultra, hui. tsemppiä sinne.tuleekohan meidän pinoon tuplien odottaja? jännittävää. ja nelmalle kans keskiviikkona tsemppiä. ja lilleriinalle torstaille.
itsellä keskiviikkona np-ultra, ja vatsa alkaa olla melkoisen sekaisin. eihän tässä muuta osaa ajatellakkaan. pitääkö sinne mennä siis virtsarakko täynnä? neuvolassa ei sanottu siitä mitään. ja tekeekö/onko tehnyt teille muillekin sen ultrauksen kätilö? jotenkin olis odottanut että lääkäri, mutta kätilö kuulemma. miten muilla on ollut?

en käytä alkoholia raskausaikana, ei vaan tulis mieleenkään. mies voi saunan päälle oluen ottaa. ja jopa muutaman oluen. onhan tuota tullut nähtyä jos mitä, ei tule minun lapset sellaista näkemään.

onnittelut vielä hyvistä ultrauutisista, joilla jo np-ultra takanapäin.

ollaan kerrottu esikolle vauvasta, ei ole oikeastaan yhtään välittänyt koko asiasta.. paitsi kysyi tänään että mun navastako se vauva sitten tulee :whistle: =)

nyt nukkumattia oottaa, meillä on yleensä tärskyt jo aikaisemmin illalla.

kinka 12+2 :wave:
 
Kolmatta odotellaan syntyväksi 2.12 ja edellisistä niin kauan aikaa, että vauvakeskustelupalstat on mulle aivan uusi juttu. Nyt kun kaikki on näyttänyt hyvältä ultrassa ja neuvolassa, niin uskaltaa itsekin alkaa odottaa oikein tosissaan. Onhan tää melkein kuin ekaa odottais, aika ihanaa. Kertoisko joku ´hakkeri´vielä, miten saan tietoni näkymään tohon joulukuun odottajien listaan?
Hellepäiviä kaikille!
 

Yhteistyössä