***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Nii, ja piti vielä sen verran jutella että eiks ookki kauheeta kun on niin harvoin noita neuvoloita ja muita että saisi näin alussa kontaktia tohon papuseen joka ei vielä potki. Mullakin nyt np-ultran ja seuraavan neuvolan välillä on yli kk! ja kun ei potki ja ei oo oireita edelleenkään sitä rupee vaan miettimään että jos sitä mahaa turvottaakin vaan joku pieru... vaikka kaikki on varmasti ihan hyvinki...

Np- crl-mitoista oli kyselyä, mulla oli 7,1 viikolla 12+6 eli kaveri on parisen päivää vanhempi kun laskettu aika, mutta ei sitä muutettu silti.

ja mua on vieras ihminen taputtanu jo mahaa!!!
mä olin ihan järkyttynyt. tai ei ihan vieras mutta anopin kaveri joka tietää tyyliin mun nimen! taputti mahaa ja sanoi että taitaa tää rouva olla pieniin päin ja mä olin ihan että :eek: .

Kohta alkaa kuudestoista viikko. mitens te laskisitte noita viikkoja, kun mulla on ultran mukaan nyt 14+6 ja la:n mukaan 14+4 eli todellisen iän mukaan vai la:n mukaan. Taidan laskea ton missä ollaan pidemmällä, kun se on sitten päheempää kun viikot vaihtuu ihan ku tosi paljon nopeempaa!

sattuu edelleen, aattelin jos sinnittelen ens viikon loppuun ja sitten vedän viikon sairasloman. ellen sano ihan raks ennen sitä...


Tui ja Napa 14+6
 
Kummeista Ei ole viel mietitty. kirkkoon ei kuuluta mut silti meinataan siviilikummit tulokkaallekin kun esikollakin on.

Tuitsu Musta taas tuntuu et näitä käyntejä on liikaakin, tosin mä käyn normaalisti neuvolassa ja sit lisäksi viel polilla 3-6 viikon välein niin kai se on hiukan eri.
Viikot lasken menkoista lasketun eli la:n mukaan kuten neuvolassa ja polillakin. Laskettua ei lähdetä muuttamaan jos sikiön ikä ei sitten heitä reilusti eli yli viikolla. Meillä Pulla vastas paria päivää nuorempaa ultrassa mitä menkoista on ja paikkansahan se pitää kun ovis oli vähän myöhemmin, mutta ei sitä muuteta parin päivä takia.

Onko joku muu vielä tuntenu liikkeitä?
 
Huomenta B) ! Ihanaa, kun helle jatkuu...
Kiitos onnitteluista Mmiilia, Asrai, Mauahtavaa ja Lilleriina :heart: . Kyllä se pelko oikeasti hellitti aika kovastikin, etenkin kun selkäranka näkyi. Se olis ollut mun seuraava pelko rakenneultraa ajatellen, mutta nyt kun se näkyi, niin nyt aion olla vaan onnellinen ja seesteinen mama :saint: .
Mmiilia: Mun mahaan sattuu aina kun aivastan tai venyttelen. Tuntuu, et koko kohtu irtoaa liitoksistaan :/ . Kaikki jo synnyttäneet kaverit on sanonu, et se on kyllä ihan normaalia.
Lilleriinalle kovasti onnea ensi viikon ultraan :hug: !
Kummeista: mä mietin niitä jo ennen kuin olin raskaana. Haluaisin (tai siis me haluaisimme) ehkä pyytää sellaisia hyviä ystäviä, joita nykyään näkee liian harvoin. Vois sit ainakin kutsua heidät aina kummilapsensa synttäreille yms. Omasta kokemuksesta ollaan huomattu, että yhteys meidän kummilasten vanhempiin on ainakin lisääntynyt.
Tuitsu: ihana maha sulla ja todella kaunis se tunika tai mekko =) . Tahdon samanlaisen!!!!

Mirkkui ja Siilip tervetuloa joukkoon :flower: !
 
Mulla on nyt menossa rv12, ens viikolla on vasta np-ultra, joten ei olla vielä kamalan monelle asiasta kerrottu, vaikkakin maha alkaa olla jo näkyvissä, ei taho mahtua mitkään vaatteet päälle, eikä viittis hankkia kesäks hirmusti uusia! Mahassa tuntuu outoa liikehdintää, ihan ku joku potkis mahasta(varsinkin, ku kannan noita vanhempia lapsukaisia), vaikka eihän vielä pitäs liikkeitä tuntea!!! Johtuisko jostain suolista?!? Onko muilla mitään tuntemuksia?
 
Ihania massuja teillä! Ei tää oma masukaan enää taida olla vaan kuvitelmaa vaan totisinta totta! Uskomattomalta kyllä edelleen tuntuu, että masussa on pikkuinen :heart:

Kummeista oli puhetta. Meillä on ongelmana lähinnä se, että hyviä ehdokkaita on niin monta! Siis ihan oikeesti ihania ystäviä ja sukulaisia. Esikon kohdalla yritettiin miettiä sellaisia kummeja, joilla ei ole vielä älytöntä määrää kummilapsia ja ollaan muutenkin paljon tekemisissä. Esikolla on 5 (!) kummia ja rannalle jäi useita hyviä ehdokkaita, joista sitten tullee tämän pikkumurun kummeja. Mitenkäs muut, jos toisen hyvä kaveri on esim. avoliitossa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole niin paljon tekemisissä (=ei olisi tekemisissä jos eivät olisi yhdessä, vaikka onkin tosi mukava), oletteko pyytäneet/aiotteko pyytää molemmat kummeiksi vai vaan sen toisen? Esikon kohdalla jätettiin pyytämättä yksi kummiehdokas, koska ei haluttu muodon vuoksi pyytää toista puolikasta ja olisivat loukkaantuneet, jos vain toinen olisi pyydety. Toisaalta musta tulee hyvän ystäväni lapsen kummi ja miehestäni ei ja ymmärrän sen kyllä ihan hyvin. Jos erottaisiin (TOIVOTTAVASTI EI), ei nämä olisi tekemisissä toistensa kanssa vaikka muuten iltaa yhdessä usein istutaankin tämän pariskunnan kanssa. Olipas pitkä selostus!

Liikkeistä oli puhe. Eilen tunsin illalla maatessani sellaista ihanaa kutinaa sisältä päin kuin esikostakin alkuun, mutten jotenkin usko, että voisi vielä liikkeitä olla. Mieskin sanoi, että älä höpsi. Tosin esikon potkut tuntui jo ulospäin vieraillekin rv 18, eli kai ne hiljalleen voi alkaa tulla. :heart:

Lasketusta ajasta vielä... Tiedän käytännön, ettei la:ta muuteta ellei heitä viikolla. Meidän äippäpoli muuttaa ajan kuitenkin (mullahan siirtyi 3pv aikaisemmaksi kuten esikosta) ja se on todennäköinen la. Eli meidän neuvola laskee sen mukaan ja minä myös :). Tässä on mm. se etu itseäni ajatellen, että viimeksi synnytys käynnistettiin siinä 40 viikon tuntumassa, kun lantiomitat näytti siltä, ettei isompi vauva mahtuisi tulemaan alateitse. Nytkin synnytystapa-arviota tehdään sitten useempaan kertaan eikä pääse kamalasti menemään "yli".

Jaahas, pakko mennä kotihommiin, kun esikkko nukkuu, kohta lähdetäänkin juhliin...

-Terppari ja pikkumuru 14+3
 
Porsche Juu siellä ultrassa neiti totes et koira haukkuu kun sydänäänet kuului. Ehkä siksi vieläkin kuvista sanoo kaveria koiraksi. :D Mun ystävä oli perjantaina kylässä, ja arvaamatta esikko tuli taputtamaan mun mahaa ja totesi "täällä minun pikkukisko". :heart: :D Ilmeisesti siis sisko tilauksessa. ;) Mä olin ihan :eek: ja kaveri alkoi nauramaan ettei neidiltä mikään pysy salassa. :LOL:

Jajepoo toivottavasti sulla alkaa pian helpottaa pahoinvointi. :hug: Mä olin np:ssä 12+4 ja pää-perämitta oli 65,2mm. Ja mulla silloin kone näytti et ois ollu 12+6 mut mitään ei muutettu.

Onnea Schätzchen hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Eikö oo muuten kumma, miten nopeesti se fiilis ultran jälkeen muuttuu. Mulla kävi kans niin, ja yllättäen edelleen on huoli pois. :D

Mirsu meidän kaveri ei ultrassa just liikkunut, tais nukkua... =)

Tervetuloa uudet, nimiä en nyt muista kun pikaseen koitan lukea ja vastailla et ehtii viel tiskaamaan. :D Joku oli menossa TYKSiin ja melko samoilla päivillä kuin mä. Siellä nähdään. :D

lilleriina kyseli kummeista. Mielessäni oon miettinyt, mut ei vielä olla miehen kanssa niistä juteltu... Siskon poikaa aattelin yheksi, kun pääsee pian ripiltä. :D

Olikin tullut paljon juttua sitten perjantain. :whistle: Pikaseen piti lukaista, ja nyt onkin pakko kiiruhtaa tiskaamaan ja laittaan ruokaa ennen kuin isäntä ja esikko tulee sisälle. :)
 
Ihania masuja teillä :heart: Oma vatsanseutu on sen verran tuhdissa kunnossa muutenkin, ettei siitä vauvamahaa erota parhaalla tahdollakaan :kieh:
Jospa se sitten tuossa puolivälissä alkais erottua makkaroiden välistä :whistle:

Kummeista sen verran, että me päätettiin esikoista odottaessa jo mahdollisen seuraavan lapsenkin kummit (tai siis ketä pyydetään kummeiksi, eihän ihmiset välttämättä suostu). Esikolla on 4 kummia ja niin tulis tälle toisellekin. Pariskuntia ovat, mutta voisin kyllä itse pyytää vain ystävääni kummiksi, ilman puolisoaan, jos tämä puoliso olisi sellainen henkilö, jota en kummiksi niin tahtoisi. Terppariko sitä mietti? Ja jos loukkaantuisivat, niin pahoillani olisin, mutta eikös sitä saa jokainen valita ketä kummiksi pyytää, eikä siinä ole mitään hyvien tapojen vastaista.

Mulla kans ultran mukaan olisi rv:t hiukan pienemmät kuin menkkojen mukaan nlan laskemat, eli mennään nyt sen neuvolan laskujen mukaan kun ultraajakaan ei sitten viikkoja muuttanut, kun vähän niinkuin pyysin ettei. Toisaalta, jos yli menee niin olis se myöhäsempi la ollut kivempi, menis sitten ens vuoden puolelle, eikä just uuden vuoden (aaton)aatolle :p Nooh turha moista miettiä tässä vaiheessa.

Nyt hetki lepoa ja sitten valmistautumaan ulkoilemaan!

liplap & tontuntekele rv 13+1
 
sätseeni kiitoksia. onnea tosiaan tarvitaan. aina tulee jotain takapakkia. huomenna jännään koko päivän löytykö siitä pissasta mitään.

terppari meillä tilanne se ettei oikein sopivia ole ja enää ei viiti kysyä edes ku jo meillä kummina. et sinä lainaisi meille muutamaa =)

jajepoo meillä juuri toi tilanne ettei ketään ole. eikä tosiaan viittis tuosta kadultakaan napata.

tuitsu ihana maha :heart: mistä noin ihana mekko. mä en ikinä löydä kun etsin vaatteita, vai oonko niin ranttu?

ei kait se auta ku alkaa siivoileen ja valmisteleen synttäreille lähtöä.

lilleriina ja tonttu-ukko 12+1
 
liplap mulla sama meininki tuon vauvamasun näkymisen kanssa... :whistle: Masu näkyy kyllä liiankin hyvin mutta ei siitä mitään asukasta pysty päättelemään... :ashamed: Paitsi sitten kun nostaa makkaras kireelle niin sit näkyy kumpu. :LOL: :saint: :D :ashamed: Noo, eiköhän se meilläkin joskus ala näkymään. Viimeistään kun on vaunuissa. ;)

Meillä kans kummien kanssa vähän se, että parhaat on jo käytetty. ;) Esikolla on kolme kummia, ja kakkoselle haluisin ainakin kaksi... Kun me ollaan mietitty kummit sen mukaan, että jos meille jotain sattuisi niin että heistä joku sitten pystyisi huolehtimaan lapsen ja kans mielellään sen tekisi. Toisaalta taas ei samoja, ainakaan kaikkia, koska meillä kummit on kovin auttavaisia ja kovasti tykkää ostella synttäreiksi, jouluksi, matkoilta tuliaisia ym, niin sitten ois tuplakustannukset. Vaikka ei sen takia kummeja valita tai jätetä valitsematta. Ja onhan se tärkeämpää, että se kummi on osana lapsen elämää eikä vaan lahjoja antamassa...

Nyt on kotihommat tälle päivälle tehty, ruokakin uunissa... Iltapäivällä ois tarkoitus lähteä taas fillaroimaan, ihana ilma kun on. :)

Ja piti vielä Katherinelle kirjoittaa, että upeaa miten positiivisella mielellä jaksat olla kaikesta huolimatta. :hug: Hienoa! :flower: Ja paljon onnea uuteen yritykseen kun sen aika koittaa, ja toivon teille pikaista tärppiä. =) Tuu tosiaan sitten kertoilemaan kun on uutisten aika. =)

Mulla on tiistaina neuvola, saas nähdä saako siellä sydänäänet kuuluviin ja koittaako edes.. Mulla tuota vararavintoa on ja istukka edessä, saas nähä kuin käy. Esikollakin oli näin mut silti kyllä kuului äänet hyvin melko alusta asti. :)

Edelleen jaksan ihmetellä miten tää aika menee näin nopeesti... Huomenna alkaa jo rv 14. :eek: Tässähän on joulu ennen kuin huomaakaan. :D :xmas:
 
Nonni, alkaa vihdoinkin yrjön kanssa kiihkeillä treffeillä juokseminen loppumaan. Mä täällä kärvistelen vielä ultran odotuksessa, joka on vasta 4.7. Eli viikolla 15, (ja just kun kerkesin kehua olon helpotuksella, niin juoksin vessaan oksentamaan). Muuten menny ihan hyvin, ja jos on jotakin niin se on henkistä.

Maija ja rääpäle 11+4
 
Hei!

Yhdyn pariin aiempaan mielipiteeseen tuitsun hameesta (tms?) Aivan ihana, ja massu kans :)

Kummeista oli siel puhe ja meillä on lapsilla enemmän kuin kaksi kummia ja tulevalle sama homma. Ainoo ongelma et kaksi olis mut sitte ei oikein ole sellaisia vaihtoehtoja joka tuntuis oikeelta. No onneksi tässä on aikaa viel niitä tuumailla. Nimiasioita on tullu mietittyä, tytölle olis jo kiva nimiehdotus ja pojallekkin melkolailla kiva mutta hienosäätöä vaatii vielä.

Ensimmäiset "ihan varmasti oli potku"- liikkeet rekisteröity eilen :D Aiemmin on tuntunu sellaista hipsutusmaista ja eilen ei enää voinu erehtyä kun olivat sellaisia "kuplamaisia". Keskityin ihan vain ja ainoastaan kuuntelemaan masukkia ja jonkin ajan päästä pikkuinen tervehti potkimalla yksiönsä seiniä.. Kyllähän tätä mammaa hymyilytti :)

Tänne ei kummempia, rv:t nyt 15+1.. HUI! :whistle:
 
Kiitos Shamandalie :heart: . Oli se kyllä ihme, että yhtäkkiä teki mieli huutaa koko maailmalle, että meille tulee vauva, kun tähän asti ei ollut kunnolla uskaltanut edes ajatella asiaa, ettei lumous katoaisi =) . Ja kaikki pelot unohtui sillä samalla sekunnilla, kun terkka oli sanonut niskaturvotuslukeman ääneen.

Meilläkin toi kummiongelma on ennemminkin siinä, että kaikkia tekisi mieli pyytää :/ . Hirveästi olis hyviä ystäviä, mutta kun kaikkia ei mitenkään voi pyytää. Onneks osalla on niin monta kummilasta entuudestaan et se helpottaa päätöstä heidän osaltaan ja sit taas sukulaisia en haluais pyytää, kun lapsillamme tulee muutenkin olemaan tosi niukasti tätejä, setiä, enoja ja serkkuja. Se on hassua, et itsellä niitä on kymmenkunta ja serkkujakin monta kymmentä, mut meidän lapsilla enää muutama :| . Sit en tiedä sitäkään, et viitsiikö niitä pyytää kummiksi, joiden lasten kummeja me ollaan... Meilläkin kun on kummilapsia jo aika monta. Mutta eiköhän se ratkaisu löydy. Kummiushan on suuri kunnia ollut ainakin meille, joten täytyy valita ne ihmiset, jotka kokee meidän pikku-vauvelista samalla tavalla :saint: .

Nyt taas aurinkoon B) .
 
Mauahtavaa onnea kunnon potkuista. :D Niitä täällä odotellessa... ;) Mulla on nyt pariin otteeseen tuntunut sellaista pientä kutittelua, mut oisko se sitten mielikuvituksen tuotetta... :whistle: Nää kutittelut on tuntunu mahallaan/puolimahallaan ollessa. Ihanaa kun taas voi nukkua mahallaan, tosin nyt alkaa taas pieni pallo tuntua mahassa. :D

Schätzchen meillä taas kummeina esikolla on just sukulaiset, kun kunnollisia kummiehdokkaita ei ystäväpiiristä löytynyt. Tai siis olisihan miehellä pari hyvää kaveria ja mulla yksi, mutta kun ei esikkoa odottaessa tiedetty miten paljon nämä sinkkuina elävät kaverit sitten jaksaisi perheellisten kanssa pyöriä ym. Mutta saman verran kuin ennenkin, joten siinä olisi sitten jokunen ehdokas valmiina. ;) Toisaalta oon miettinyt, että vaikka pariskunnasta pyytäis vaan toista kummiksi, mut miten sitten kaksosten kanssa? :D Kun nää miehen kaverit on kaksosia, ja päivittäin tekemisissä ja tosi läheisiä toisilleen... :whistle: No, onneks tässä on aikaa pohtia, ja ehkä miehelläkin on sanansa sanottavana. :D Mun serkulla on hänen omat vanhemmat molempien lapsiensa kummeina... :whistle: :whistle: No, jokainen tietty tyylillään mut mä esikkoa odottaessa jo ilmoitin mun äidille, että heitä ei kummeiksi pyydetä. :D Äiti oli :eek: , että ei ois kyllä suostunutkaan. :LOL: Meillä tytöllä on nyt kummeina mun isosisko ja miehen veli vaimonsa kanssa.

Esikko suuttui isännälle kun piti pihalta lähteä kotiin. :D Onneksi tuo (neiti siis :saint: ) jaksoi vähän syödä ruokaa ja sammui sitten sänkyynsä kun maate pisti. :heart: Jos nyt sitten menisi itsekin huilaamaan jos isäntä ei keksi tulla parvekkeelta muihin aktiviteetteihin... :saint:

Päivänjatkoa kaikille. :wave:
 
Mulla on ollut nyt tästä palstailusta pitempi tauko. ollaan oltu reissussa, eikä ole ollut mahdollisuutta päästä koneelle. Paljon on tullut uusia palstailijoita.. pitää ihan ajatuksen kans lukea nää jutut moneen kertaan että tutustuu uusiinkin.
onnea Lumienkeli, Mrs Nobody, Ulpu23, Schätzchen ja kaikki muut ketä en nyt muistanu mahtavista ja helpotuksen tunteen tuomista ultra kuulumisista!! Eikö oo ihana helpottunu olo. :heart:

Ummali: meilläkin molemmat lapset vesirokossa, ilmeisesti sitä on paljon liikkeellä.

Tivoli kyseli uimisesta.. mä ainakin uskallan mennä uimaan sitten kun vesi on tarpeeks lämmintä. olen uinut edellisissäkin raskauksissa eikä silloin ole mitään tulehduksia tullu. eikä mun tietääkseni tulehduksia voi tulla jos ei kohdun suu ole auki,,, tietenkin pissatulehdus voi tulla jos oikein kauan kylmässä veessä on. korjatkaa jos oon väärässä. kysyit myös tuosta sikiön mittauksesta ultrassa.. multakin otettiin vain pää-perämitta. ei koko pituutta.

Jajepoo toivottavasti pahaolo hepottaa sullakin pian, voimia sulle päiiviisi. Ja kyllä se pian helpottaakin. mä olin ultrassa viikolla 12+4 ja pää-perämitta oli tuolloin 59.0 mm

Snoopy kyseli housuongelmaa. ite löysin h&m:n kuvastosta tosi hyvät jazz housut, siis urheilu housut joissa ei oo tiukkaa resoria vaan sellanen mikä käännetään kaksinkerroin, ne on kyllä tosi hyvät, en paljon muita enää pidäkkään. käyppä kurkkaan onko niitä vielä. suosittelen lämpimästi =)

Kiiuska kyseli että onko muilla semmosta oloa että maha ois pienentyny.. kyllä on! ja aloin jopa vähän huolestumaan, tuntu että jossain vaiheessa oli maha paljon isompi, mutta ehkä se suurin turvotus on sitten ohi.

Tuitsu ikävää kun sulla selkä reistailee.. kyllä sä ansaitsisit ihan kunnon loman, ei ketään voi pakottaa töihin jos selkä on ihan paskana. toivottavasti saat pitemmän loman ja selkäs kuntoon :heart:

Mauahtavaa voin uskoa miltä tuntui kun tunsit vauvan liikkeet. ihanaa.. odotan jo niitä niitä niin kovasti.. viime raskaudessa tunsin ne jo tällä viikolla.

Ihania masukuvia olitte laittaneet.. Miten muuten kuva liitetään tänne? en ole aiemmin käyttänyt tuota aijaa. comia.. ja nyt laitoin sinne kuvan, mutten tiedä miten se tänne liitetään. tyhmä mikä tyhmä :headwall:

Pi pa re ja kidneypapu 15+2




 
katherine :hug: Kovasti jaksamista sinne surun kekskellä.

Tervetulemast uusille vaan munkin puolesta :wave:

Tivoliko se murehti vatsanvääntelyistä?Mulla itellä kun on ollut vähän ummetusta niin on monena iltana tullut aivan hirveet väännöt,maha aivan kouristellu ja tuntuu että nyt just tulee housuun ja kun vessaan pääsee niin ei mitään ja varpailla pitää yrittää kävellä ku käy niin kipeää ja sitten se menee ohi ja tuomisa saatto tulla ihan muutama samana iltana.5kertaa varmaan nyt nuin käyny ja sitten yleensä aamulla saanu helpotuksen kun saanu mahan tyhjennettyä ja mitään en semmoista ole syöny mistä ois voinu johtua.Tämmöstä ihanaa juttua täältä.

Oi mie olen kade nuille teidän ihanille mahoille,itellä tuomonen entinen röllykkä roikkuu tuossa kummun edessä ettei sitä näy :( no toivottavasti pääsee vielä nauttimaan omasta ihanasta masusta.

Nuista testeistä joku kyseli,minä olen sillä periaatteella menny että kaikki testit voi tehdä jos niistä ei ole haittaa vauvalle eikä minulle.

Uimisesta sen verran että uskon että uskaltaa käydä uimassa ihan huoletta,käy vain uinin jälkeen pesulla ja märät vaatteet heti pois.Rintatulehduksesta en tiedä kuin helposti tulee tässä vaiheessa kun eihän nuissa vielä kovin mitään murkinaa ole,itse kävin esikon raskausaikana kerran uimassa eikä ainakaan silloin tullut mitään,mutta jos tuntuu rinnoissa ikävältä niin nousisin pois vedestä,koska rintatulehdus on aivan hirveä mulla oli se neitin synnyttyä 4 kertaa ja voin sanoa että suojelkaa niitä rintoja koska sitä te ette halua.

Kummeista,meillä on aika lailla varmaan tiedossa ketä sitten pyydetään kummeiksi.

Neuvolanmääristä,mulla on on olu nyt yhen kerran ja se oli viikolla 9+4 ja seuraava on viikolla tai tuoki on lääkäri 13+2(viikot saattaa heittää pikkusen) ja sitten ultra on 24.7 ja sen jälkeen neuvola eli periaatteessa toinen neuvola on n.24 viikolla.Joten ei kovin tiheää.Minua se ei haittaa muuten,mutta oishan se mukava päästä useammin ne sydänäänet kuuntelemaan.Nyt kauhulla ja pelolla odotan tuota lääkäri aikaa että kuuluuko sydänäänet vai onko sielä ketään kun ei vielä ole mitään todistusta murusta vatsasta.Toivotavasti saan kuulla pienen sydämmen sykkivän.

Tuitsullako se selkä reistaili kannattee hakea sairaslomaa jos vain on mahdollisuus,jotta selkä ei lopullisesti mene.Minä liityn sinun kans tähän ihan hirvee selkäsärky ja niskat on ihan jumissa ja sen takia pää vähänväliä kipeä eikä auta särkylääkkeet.Ei pysty kyykkimään eikä kantelemaan juuri mitään,mutta pakko on kyykkiä aika paljonkin kun on tuomonen 1v6kk kaveri ja nostelakin pitää,olen yrittäny miehelle sanoa että saa nostella sitä aina kun vaan mahollista ja tarvetta on ettei minun tarvi.

Mahassa on koko ajan jotain tuntemusta,kiristää,vihloo,nipistää ja välillä on vähän menkkamaisia kipuja kun on tuo selkäkin kipeä,mutta eiköhän nuo ole ihan normaalia jos tuo maha yrittää tuolta röllykän alta puskea esille :LOL:

Nyt poistun taas sivulle,kun romaaninkin sain aikseksi tänne kirjoittaa.

Voikaahan hyvin ja kasvatelkaa pieniä kumpujanne :)

Mintuliina ja joulutähti ehkä 11+6 ehkä

 
Yhdyn edellisiin: Tuitsulla ihana masu ja mekko :heart: Siis mulla ei oo mahassa muuta kun höllyvää läskiä, musta tuntuu sitlä! Katselen kaiholla teitin masukuvia, ne näyttää jo oikeesti siltä miltä pitääkin! Olen ollut aina vähän mahakas, joten tuntuu ettei kukaan ees huomaa vielä että odotan. Masentavaa. Vaikka viikko sitten laitoin tänne kuvan, ni joku teistä sanoi ettei tos jää enää arvailun varaa... Mut silti!!

Kummeista...meillä on suht. selvillä. Tulee vain kummisetä ja -täti. Se riittää meidän mielestä siihen tarkoitukseen johon kummit tulee. Ei siis lahjojen antajiksi. Kummisetä on miun veli, kummitäti on vähän auki ku ei miehellä ole sisaruksia. Tämä täältä tähän.
 
Thanks maha-kehuista! Mustakin se on aika ihana.
Mekko on jc:stä ja viime vuonna ostettu, ainoita vaatteita mitä voi nyt kiristelemättä pitää.
Mut lauantaina pitäisi päästä shoppinki reissulle! kivaa!
 
Heips!
Sanon minäkin mielipiteeni tuohon laskettu aika-asiaan. Eli mulla oli kuukautisista 28.11 ja ultrassa vaihdettiin 4.12 vaikka sikiö oli vain 6 pv nuorempi sen mukan. Olin ihan maani myynyt... miehelle viurasin että olen menettänyt elämästäni 6pv mutta hän lohdutteli että olemme saaneet 6pv lisää ihanaa odotusaikaa... :LOL: Se 4.12 ei kyllä täsmää minun milestäni, mutta kai se riittää että marras-joulukuussa syntyy...
Ihania mahakuvia kaikilla!!! Minulla eka raskaus eikä näy mitään vaikka viikkoja 14+5 (15+4). Millään ei malttaisi odottaa! Kaveri sanoi että viimeistään viikolla 20 näkyy, mutta siihenhän on ikuisuus :/

Moksa 14+5
 
Iltaa..
Kiitos Shamandalie :) Ja kyllä vaan Pi pa re, tunne oli sanoin kuvaamaton.
Täällä myös tuntuu mahallaan/puoliksi mahallaan jotain jumppausta yksiöstä.. Kai ne niitä liikkeitä on, uskomatonta että se Barbi nukkea pienempi voi pitää sellaista elämää. Ihmeellinen on elämä...
Mötkylän kanssa varmasti kaikki samaa mieltä, eihän niitä kummeja lahjoja varten pyydetä. Ihan hullua niin ees ajatella. Esim kuopuksen kummit meillä on sillä periaatteella että sylikummi on sukua(pikkusiskoni) ystäväpariskunta ja miehen lapsuuden ystävä, tai siis ovat vieläki tekemisissä. Eli vähän kaikkea. Kun elämä saattaa tuoda vaikka mitä tullessaan niin kun kummit on erilaisia niin ainakin yksi heistä pysyy varmasti lapsen elämässä. Ja osallistuu elämään omalla tavallaan.
Se olin muuten mötkylä minä joka sanoin sun masusta et ei jää arvailun varaa, mahan malli muuttuu kummasti pikkuhiljaa sellaiseksi vauvamahamaiseksi, vaikka siinä ylimääräistäki tavaraa olis, täältä löytyy kans ainaki 10kiloa ihraa pelkästään mahasta
:LOL:

LA jutusta et mä ainaki meen sen mukaan mitä neuvolakortissa lukee lasketun ajan kohdalla.

Ei nyt täytyy saada jätskiä kun hiostaa..
Hei ny :wave:
 
joku jo kysyi että onko muut tuntenu,mä tunsin tossa keskiviikkoiltana ku nukkumaan käytiin,sellaista mönkimistä,ja ku käden laitto päälle niin tuntu tosi hyvin! ja seuraavana iltana sama juttu,vaikka olin istualtani...oli kyllä ihana tunne,tuli niinku helpottunutkin olo siitä että siellä on oikeasti elämää,ei ollu vaan sairaalan telkku missä se vauva oli... =)

on niin ihania masuja teillä,olen kade.....ei täällä näy vielä tuollaista noin selkeää,vaikka ihmiset onkin huomanneet...se kohtu kai on vaan muokannu sitä päälläolevaa vähän vauvamahan näköseks.jos joku tulis taputtelee niin makkarat hölskyis!ei ihan....

mutta me ollaan nyt kerrottu "kaikille".tai siis anoppi hoitaa miehen suvun tiedotuksen,ja mun äiti tämän suvun.kerroin sille kun saatiin toinenkin uutinen kerrottavaks,kun mies sai töitä!(on muuten sähkömies,mikä on kyllä kätevää!saa kytkeä sähköjä kotona ihan itse.)niin samalla oli kiva kertoa.vaikka oli se jo arvannu.....ja sitten oltiin mun veljellä kylässä,ja jälkeenpäin kun kerroin niin nekin oli vähän uumaillu! että kai ne raskaudesta vähänkään tietävät ihmiset huomaa sen jo näillä viikoilla.... torillakin yks myyjä yritti kaupata mulle tavaraa vauvaan vedoten,et jos tulee poika niin tää sopii sille......

mutta kummeja olen minäkin miettinyt.....kun ystävät on vielä niin omissa maailmoissa,ja sisarukset on kaikki mitä nyt ovat....kun mulle kummi merkitsee kans just sitä että jos meille käy jotain niin ne on meidän mielestä sopivat pitämään huolta....miehelle on kai ihan sama ketkä on,mulle se on tarkempi.haluan että kummit on meidän lisäks niitä ihmisiä jotka antaa kunnon ihmisen mallia,joilla on aika samat arvot ku meillä.pikkuveljen ja sen tytsyn haluisin,muist en tiiä....stressaa jo nyt!

MAIJA80,toivottavasti sulla on joku kenen kanssa puhua ajatuksista,on varmasti paljon mielessä.mun sisko tuli yllättäen raskaaks jstn yhen illan jutusta,ja vaikka oli vuosia halunnu lapsia niin masentui.....raskaus oli aika rankka ja sitten vauvan isä ei mikn lastenystävä ollut.vieläkin on sisko masentunut,mutta nyt lapsen ollessa lähemmäs 3 alkaa arki helpottamaan.puhu vapaasti tunteistasi täälläkin,varmasti saat myötätuntoa! :hug:

puhuin jo aikaisemminkin et on verenpaineesta varmaan johtuvaa mun heikotukset,joku kivasti silloin vastasikn,että alhainen verenpaine on varmaan kyseessä,niin eikös salmiakki ja laku nosta verenpainetta?

pitäis neuvolasta kysyä neuvoa,mut on vasta ens keskiviikkona niin täytyy odotella.oon muuten ajatellu et jos täti kysyy niin mulle se kuukauden väli on tarpeeks pitkä!on aina niin kiva ku ju hetkeks keskittyy vaan mun oloon ja vauvaan.....oikein kyseleekin ja on huolissaan!

eipä tässä muuta,pistäkää kaikki ihmeessä noita masukuvia jo nyt,niin voidaan sitten analysoida että näkyykö ja huomataan sitten ero! mä en taida osata ihan kauheasti vielä laittaa ,mutta opiskelen........

ja muistakaa kanssasisaret vedenjuonti näillä helteillä! ite oon jo saanu monet päänsäryt ku en oo "ehtiny" juoda ku kuuma vie voimat.....

=) =)

menninkäinen 15+3
 
Pi pa re hienosti sait kuvat laitettua. :D Kyllä sä oot hakkeri... B) Ihanasti sullakin alkaa masu pyöristyä. :) Mä täällä "kateellisena" katselen nuita kuvia... :snotty: ;)

Mötkylä sulla todellakin näkyy jo vauvamaha, älä yhtään masennu. :hug: Jos ei yhtään mitään häpeis, niin laittaisin sulle lohdutukseks oman kuvani, mut todellakaan en vielä hetkeen ala masua kuvaileen. :D Siitä sais jo syytteen rääkkäämisestä... :whistle:

Menninkäinen joo muistaakseni salmiakki ja laku on sellaisia verenpaineen kohottajia, ja suolainen kai yleensäkin. Mikäli lihaa syö, niin metwursti ois kans hyvä... Mulla on viime aikoina tehnyt mieli just lakua ja metua, johtuisko sit alhaisista paineista... Aamulla herätessä ja venytellessä tuntuu et taju lähtee, vaikka makuuasennossa venytteleekin. :| Ja sama homma kun hetken päästä nousee istumaan ja sama taas seisomaan noustessa... Ja kiva sitten yöllä herätä jos esikko itkee tms... :kieh: Muutaman kerran rojahtanut takaisin sänkyyn... :|

ON: Täällä meininki ennallaan, ja alkaa hiljalleen palelun oireet kadota. :D Mä normaalisti palelen aina, ja nyt on alkanut olla jo hiki vaikka vaan olisi. Kivaa kun ei tarvii palella. ;)

Oltiin lauantaina miehen sedän 70v päivillä, ja eräs rouva kovin koitti juomaa tyrkyttää. Eikä millaan meinannut lopettaa (ei tiedä raskaudesta eikä kerrottu), vaikka sanoin (ja mieskin...) että minä ajan ja kun mies oli jo paukkua tehnyt niin en ota koska on vielä tuo 2v mukana... Meillä on se periaate, että vaikka ei yksi olut/siideri/paukku sekaisin saa kumpaakaan, niin toinen on kuitenkin ihan ottamatta kun neiti on paikalla. Eikä se toinenkaan montaa ota... Kuulin sitten että olen tiukkapipo, mut sit olen. :/ Tiedän et olen joissain asioissa turhankin tarkka, mutta tässä en anna periksi! Se ei ollut lapsena kivaa kun toinen vanhemmista on humalassa, vaikka toinen ihan selvänä olikin... :/ Samaa en omalle/omille lapsille halua, ja jos joku sitä ei voi ymmärtää, niin sitten on ymmärtämättä. |O Ja sit tää samainen rouva tarjosi itsepäisesti juotavaa myös miehen veljenvaimolle, jolla heinäkuun lopussa la. |O |O On kuulemma tiukkapipoista jos ei yhtään voi ottaa! Tää tuleva äiti sit totes et pystyy kyllä olemaan ilman viinaakin... :whistle:

Eiköhän tämä valitus riitä tällä kertaa... :ashamed: Jos menis valmistautumaan lähtöön; menen tänään siskolle joka lupasi leikata mun huiksia ja laittaa mulle värinpoiston niin saa sitten ensi sunnuntaisiin rippijuhliin uudet hiukset. :D

Shamandalie ja Histamiini 14+0
 

Yhteistyössä