**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Onnea Elmeri ja Landir :heart: :heart:

Onnea matkaan Hulalle ja timantille =)

Vetiver täällä myös ollaan edelleen, et jää yksin...

Mä sain yhden kovan supistuksen aikaan kun pesin ammetta mut siinä kaikki...

Misse81 38+3
 
enkuli
Teretulemas perästä... Kymmenen minsan välein supistelee, joten kohta lähdetään. Tahtoo vain odottaa kuopuksen halit vielä, kun tulee tuolta naapurista.

Ehkä tää on vaihteeksi suoraan toimintaan -synnytys, ettei tarvii yötä olla etukäteen.
 
Täällähän alkaa porukka paeta taas laitokselle. Lapsivedetkö menee sillä, että jutustelee täällä teidän kanssa? :D Onnea matkaan Hula ja timantti :wave: !

Mä olen imuroinut tänään 100 neliön asunnostamme jokaisen kolon sohvan alusia ja päällysiä myöten, tiskannut, pessyt pyykkiä, laittanut astioita kaappiin jne, eikä ainuttakaan supistusta. Väsymys kyllä iski, enkä taida suostua illalla tekemään muuta kuin kuuntelemaan joulumusiikkia, suunnittelemaan joulun ruokia ja kattomaan telkkaria. Ai niin, värjäsinhän mä aamulla hiuksetkin ja kynsilakat vois pistää taas uusiksi.

Jotenkin taas ollut apeampi fiilis. Kummallista heittoa näiden tunteiden kanssa :/ .
 
Hulalle ja Timantille huisisti tsemiä koitokseen =)
Ja kyllä tosiaan kuten muutkin on kommentoineet, nuo vauvojen kuvat saavat aikaseksi aivan mielettömän vauvakuumeen :D Ihania :heart: :heart: :heart:

Enkä myöskään ole mihinkään lähdössä synnyttelemää joten kukaan ei ole jäämässä yksin..onkin muuten omalla lailla sekin jännää, kuten myös kuka on pinossa eka synnyttäjä, että kuka on se viimeinen!!!

Kävin tossa työpaikalla ja oli kyllä mukava nähä porukkaa ja vein mä niille vähän hyvääkin jotta niistäkin ois kiva nähä mua :LOL:

Tänään päivällä kolme kertaa minuutin sisään tuli sellainen nipistys vatsassa..ei voi sanoa että supistus koska mielestäni mikään ei kovettunut eikä noin, mutta nipisti niin että ihan ääneen sanoin ai....en tiedä mitä oli..
Nyt on tossa navan kohdalla sellaista pientä nipistelyä ollu hetken...

No, otin piparitaikinan sulaan, käyn kävelyllä tänään ja tiskaan....menee aika hyvin tän netissä notkumisen lisäksi ;)
 
timantti ja hula onnen potkut persuuksiin teille!! hvää matkaa! :wave:

Vetiver: minäki oon täältä lukenut että se vois olla yks merkki ettei ruoka maistu mut ku mulla oli pari viikkoa sit samanlainen tunne ja olin vähemmällä ruoalla mut sitte kyllä viime viikolla otin sen syömättömyyden takaisin.. :ashamed: :whistle: Mut jännä että paino ei oo silti noussu ku 300g kolmen vikon aikana.

lilleriina: jotenki tuntuu ettei synnytys lähe käyntiin vaan tuolleen säikäyttää vaan välillä.. :( eihän mulla vielä aikakaan oo mut olis vaan niin kiva päästä jouluksi kotiin.. Olen sit psyykannut itteä että sit välipäivinä.. :/

Nyt on sellainen olo että pissat menis koko ajan housuun tai sit olis kakkoshätä mutta mitään ei tuu!!! |O Tai sit tuntuis että helpottaa jos tulis vaikka iso pieru.. ei edes sitä.. :ashamed: Sori oikeesti nää mun jutut taas tänään mutta on vaan outo olo.. Nyt on kyllä osuva sanonta tähän mun olotilaan ettei tästä tuu kyllä lasta ei kakkaa..
Mut onkohan toi vauva saanu jostaki puukon käteensä ku välillä pistää aika kipeesti tonne alas?? :eek:
 
Pikaiset kuulumiset,luen juttunne myöhemmin kuhan kerkeen.

Eli meidän "jööti"-poika joka ei ollutkaan rääpäle eikä myöskään tyttö syntyi lauantaina 15.12.2007 klo 18.31. Kokoa 4100g ja 54cm,pipo 36cm. Synnytys kesti lopulta 3h ja ponnistus 7min.
Kaikki meni tosi hyvin ja hallitsin kivun kokoajan ilokaasun avulla sekä lopuksi sain vielä kohdunkaulanpuudutteen joka kerkes olla n. 30sek. kun sain ponnistaa:)2 tikillä selvisin, ja kotiin päästiin jo tänään kun äiti ja poika molemmat hyvässä kunnossa.

Onnittelut myös muille vauvansa saaneille ja tsemppiä niitä vielä odottaville!!!

Maikka, 2n tytön ja 2n pojan onnellinen äiti

Profiilissa kuva jöötistä:)
 
Täällä alko viikonloppuna jo hermot kiristymään, et meinaako vaavi koskaan syntyä... Tänään sitten yllärinä neuvolassa oli paineet ennätyslukemissa ja pissa yhdellä plussalla -> sairaalaan tutkimuksiin. Tarkemmissa tutkimuksissa selvisi, ettei ole raskausmyrkytystä, mutta ultralla (yliaikaiskontrolli tehtiin samalla) selvisi että lapsivettä on niukasti jäljellä. Huomenna siis käynnistykseen!!! Voi luoja kun mä olen shokissa. Niin olisin toivonut että kaikki olis mennyt luonnollisesti, mutta kohdunkaulaa oli jäljellä 2-3 senttiä ja kohdunsuu yhdelle sormelle auki...joten käynnistykseen tässä olis varmaan joka tapauksessa joutunut.

Kimallus 41+2
 
Heips

Pikaisesti tulen kertomaan, että saimme kuin saimmekin pikku neidin kanssa saman syntymäpäivän :D Eli neitimme näki päivänvalon 14.12 klo.4.31. Painoa toisella oli 3435 g ja pituutta 49 cm. jouduttiin tekee hätäsektio, mutta kerron tarkemmin asiasta myöhemmin. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja molemmat voimme tosi hyvin :heart:

Onnea kaikille muillekin vauvan saanneille :hug:

Veeruska
 
oi oi oi..veeruska ja maikka, onnea vaaveleista :heart: :heart: :heart:

Ja kimallus..tsemppiä huomiselle....onhan se toki niin että aina sitä toivoisi että luonto hoitaisi käynnistyksen ja muutkin "työt" lasten teon eteen mutta pääasia että teidän molempien parasta ajatellaan ja saatte sen vauvan sieltä masusta hellittäväksi=)
Jänskää, huomenna se sitten alkaa sullakin ;)

Mä kävin äsken veskissä......pyyjkiessä, huomasin jotain(anteeksi kuvannollisuus seuraavaksi)kirkasta limaa..ei siis ollut mitään veriviiruja eikä tuota ko limaa ollut kauheetsi, mutta siinä kun sitä venyttelin paperin välissä(anteeksi taas :ashamed: ) niin se oli sellaista "kiinteää" eikä mitään normi valkovuotoa..
voisko se olla jo osa sitä limatulppaa, kokonaanhan tuo ei se voinu olla, mutta enteilisköhän tulpan irtomaista..???

Voi noita vauveleiden kuvia taas :heart:
 
yhes koossa täälläkin vielä..
niin on vissyttäny tänään että en oo tänne ees jaksanu tulla..
heräsin neljältä koviin supistuksiin viime yönä..olin jo heränny monta kertaa mutta sitten oli niin kovia että nousin ylös ja vaelsin ja kellotin suppareita.
Väli oli toista tuntia 4-5 min ja koveni..menin suihkuun ja mietin miehen herättämistä. Nooh..tulin suihkusta ja yhtäkkiä taas loppu niiiiiiiin lupaavat supparit. Puol tuntia oli taukoa..sitten alko taas. Sitten oli väli 7-8 min ja niitä jatku toista tuntia. Iski taas päänsärky ja päätin että olkoot kun vaan lievenee että yritän nukkua. Torkahtelin aamun ja supistukset jatku epäsäännöllisinä koko aamupäivän.
Nyt on ulkoiltu,siivoiltu,harrastettu sitä yhtä S:sää ja supistukset vaan LIEVENEE!!! Vauva melskaa mahassa kovasti ja tietty niinä hetkinä kun oon yrittäny levätä tai ottaa iisisti..onneks liikkeet ei enää satu niinkuin vielä viikko sitten.
Mä olin iiiiihan varma aamukuudelta että nyt tuli lähtö kun supistukset koveni ja oli niin tiheinä..limaa tuli ja rintoja kuumotti. Mutta kun ei niin ei.. :'(

Mä oon niin kypsä enkä jaksais enää valvoa..tänään päässy itku monta kertaa ku oon väsy ja vähän flunssanenkin olo. Uskomatonta että edes seksi ei vahvistanu supistuksia kun aikasemmin niin on käyny monta kertaa.

Mä meen muualle kiukuttelee taas..hitto kun ei oo edes suklaata niin ei voi itteesä syödä tainnoksiin :kieh:
 
Minä taas täällä.. :ashamed:

Myrskynmerkki: kuulosti ihan minun viimeviikkoiselta kertomukselta.. Että tiedän tunteen! :hug:

Nyt on koko päivän jomottanut noita menkkakipuja enemmän ja vähemmän kipeenä. Argh!! Alkaa olla kiukkuinen olo. Tulis nyt kunnolla kipeeksi tai loppus toi kolotus!! Niin ja ku tuntuu ettei taas voi pissaa pidättää.. koko ajan juosta vessassa ja just ja just se teelusikallinen sieltä tulee!! :headwall: aivan sama jo olis päästellä housuun! :headwall: :x |O |O

Niin ja vauva ei kyllä hirveesti liikkunu oo tänään.. Että kyllä näitä "merkkejä" on ilmassa että lähtö vois tulla mutta kun EI!!!!!!
Et eikös ole sama asennoitua siihen välipäiviin..
Muuten en edes hermoilis vielä tuon lähdön kans mut ku on sillee pahimmoilleen kipeä niin se saa hermot riekaleeksi!!

Veeruska ja maikka oli ainaki jakaantunut!! Onnea!! :flower:

Vesseli: Mulla on tullut juuri tuota kuvailemaasi limaa ja olen olettanut että se on osa limatulppaa.. Mullaki ihan kirkasta ja sitä tulee välillä ja välillä on sit taas pitempi aika ettei sitä tuu.. :x
 
ONNEA VAUVANSAANEILLE!!!! :heart:


Täällä olen edelleen :(
Menin illalla nukkumaan ja aamulla heräsin kokonaisena :p
Tosin nyt taas on alkanut juilimaan, toivottavasti olis kohta tosi kysees!

Hula
lle tsemppiä, koitan päästä huomisille treffeille :D

liplap 40+2
 
Onnea Maikka ja Veeruska :heart: :heart:

Liplap olin jo varma että sä oli päässyt tositoimiin...

Täällä on kans supistellut pitkin päivää erittäin epäsäännöllisesti. Nyt taas iltaa kohden enemmän jomotellut...

Myrskynmerkillä ollut rankka yö, näköjään lähes kaikilla supistukset lopahtelee. Se on niin ärsyttävää kun kerkeää jo "innostua" että nyt tulee lähtö ja sit loppuukin. :headwall:

Yritetään jaksaa...katotaan kuka lähtee tänä yönä =) Mä luulen kyllä että myrskynmerkki saattas olla seuraava kun niin kovia supistuksia sulla ollut viime yönä....

Kimallukselle tsemppiä huomiseen käynnistykseen :flower:

Misse81 38+3
 
Minä taas.. täällä.. :ashamed:

Misse kiitos myötätunnosta!!! :heart:

Täähän alkaa mennä jännittäväksi kun kaikilla alkaa olla samoja oireita ja tuntemuksia.. Tosiaan niinku misse sanoit katotaan kuka ensyönä lähtee! =)

Minä kävin tuossa äsken saunassa kun se on yleensä kivasti rentouttanut mutta ei ainakaan vielä vaikutusta.. :/ Ajattelin et jos sais yön nukuttua paremmin ja noi juilimiset hellittäis. Koska mun mielestä ei oo mitään niin raivostuttavaa kuin valvoa yö ihan turhaan kipujen kans jos niistä ei oo hyötyä! |O Siis tajuskohan tuostakaan sepostuksesta yhtään mitään..?? :$

Kyllä musta misse tuntuu että toi myrskynmerkki tai liplap on seuraava lähtijä.. Niin ku kimallusta ei lasketa ku se tietää jo huomenna lähtevänsä.. ;)
 
Ompas täällä porukka yhtäkkii menopäällä... Voi kun toi Shamandalie ois ny oikees, et me loputki pästäis ny samalla... Mä koitin äsken vetää puolen tunnin puolijuoksu lenkin ja voin kertoo, et tuskaa oli, mut jos vaikka saisin ensimmäisen tuntuvan supistuksen aikaiseksi, niin sen arvoista oli. Niin kovasti haluaisin ennen keskiviikkoa lähteä omin voimin, ettei tarttis käynnistää...

Tsemppii kaikille ja koittakaas ny lähtee te joilla jo supistukset ja muut tuntemukset noin vahvasti päällä... Mä meen nyt nukkuun ja toivon, et jotain tapahtuis, mut todennäköisesti aamullakin vielä olo on sama kuin nyt, eli ei mitään....
 
Näyttäs siltä että Lumienkeli että Myrskynmerkki lähtee kun Liplapillakin loppu tuntemukset. Täällä vähän sama homma...mut eihän sitä tiedä kellä meistä ne alkaa yöllä uudestaan =) Niin varmaan :LOL: Tää lähtee kans nukkumaan, öitä :wave:

 
Mä pistän pari egee likoon Myrskynmerkin puolesta!

Täällä tosiaan muutama surkee supistus koko päivänä ja that's it! Ei auta ku mennä nukkumaan. No, vauveli on sentäs ollu pari päivää hiljasempi ku aikasemmin (ei enää niitä monen tunnin jokailtaisia potkunyrkkeilyharjotuksia) että toivottavasti se meinaa jotain.

Ja hei ihanaa et ette oo kaikki jättämässä mua... oishan se kai aika outoakin jos mä olisin vika kun kuitenki 7.12. oli la...

Toivottavasti huominen tuo tullessaan jotain kivaa kaikille :hug:

Vetiver 41+3
 
täällä kukutaan..ja kokonaisena!!
Ai mua veikkaatte seuraavaks lähtijäks..noh tässä mä vielä oon ;)
Yhentoista aikaan tuli taas tunnin verran sitä 5 min välein mutta loppu kun menin suihkuun. Mä päätin että suihkuun EN enää mene jos näyttää lupaavalta koska se taitaa rentouttaa vähän liikaakin :kieh:

Tässä kukun kun poika itkeskeli puol viiden aikaan enkä sitten saanu enää unta..rupes miljoona asiaa pyörimään päässä. Iski huoli ja paha mieli siitäkin että tällä menolla mä vietän joulun laitoksella..varsinkin kun mun äiti ja veli on tulossa meille 2-3 päiväks jouluna ja ajatus että mä en ole kotona sillon on :'( no onhan täällä muutkin meiän perheestä mutta..silti.

Joululahjat pyörii mielessä ja ootan että pääsen ne ke. hakemaan kun tulee sitä rahaa viimein kelalta. Onneks on lähes kaikki valmiiks mietitty että ei tarvii ku hakea..enkä kyllä rupee juoksemaan tarjousten perässä vaan ostan mitä ostan kun vastaan tulee.
Pitäis varmaan hei lähipäiville tehdä hirveesti suunnitelmia ja muuta niin sitten toukka tulee varmasti ulos ;) mulle käy ainakin AINA niin että kun jotain enemmän suunnittelen niin jotain käy ja tapahtuu niin että reisille menee kaikki! Mietinkin että saiskohan kampaajalle vielä ajan tälle viikolle..tukka on aika karsee.

Mitäs muuta tää märehtii..heh..näähän alkaa kuulostamaan jo ihan päiväkirjalta nää mun horinat täällä :ashamed:
Niin sitä pyörittelen että miten oikeesti meiän arki sitten menee kun on kaks näin pientä..siis mietin ihan käytännön juttuja esim että missä me pidetään sitä vauvaa päivisin kun toi taapero on tässä.. :/ sylissäkään ei voi koko ajan pitää,kantoliinasta en tykkää,rintareppuun on alussa liian pieni ja ja ja ja ..
Siis kun pojalla on nyt vielä joku ihme läpsimiskausi menossa niin mitäköhän se vauvasta meinaa..ja onko koko ajan läpsimässä tai terrorisoimassa sitä :/

No kyllä se arki sen sitten näyttää..ei pitäis liikaa kelata.

Taidan yrittää hetkeks pötkölleen,koko talo (vielä) hiljanen ja masussakin rauha..EI edes supistele.
Kiitos tuesta ja yrittäkää muutkin jaksaa..ei tätä onneks loputtomiin kestä

:hug:
 
täällä ollaan. on tosi inhottavaa ku väsyttää ja nukahdat puoleksi tunniksi. sit käyt vessassa ja kalastelet unta tunnin. ei viiti nousta ylös että muut saisivat nukkua. ja ettei ukko hermona pomppais ja alkais kyseleen joko joko... muuten kyllä sain nukkua sit paitsi niitä monta monitusta herätystä.

mitähän sitä tälle päivää?? tuntuu ettei jaksa edes mitään aloittaa. aamulla kun nousin ylös niin heti supisti. vois vaikka lähtä käveleen pojan kans. neuvola täti sanoi et kävely on oikeastaan ainoa mikä auttaa. en sit tiiä.

loppuviikosta pitäs noita jouluruokia viel hakee jos on kotona. ne pyörii koko ajan mielessä. ne kun ei säily jos nyt hakis.

mut nyt lähden kahvin juontiin ja pois valittamasta.
 
Mäkin olin kyl ihan varma et Myrskynmerkki ois jo matkalla... :|

Noh itekki kärvistelen entistä kiukkuisempana ja kipeämpänä kuin eilen. Ei tullut sitten ainuttakaan supparia, mutta häpyluu tuntuu halkeevan ton eilisen lenkin jälkeen... Että tänään taidan sitten yrittää ottaa rennosti näin niin kuin viimeisen päivän ennen vauvan kotiutumista... IIIK, kyllä jännittää huominen...

Minky 39+6
 

Yhteistyössä