**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Hohohoijjaa |O

Eikö se mun vauva ikinä synny? Alkaa jo vähän tympiin,kun joka päivä tulee soittoja, että eikö vieläkään.. Kuinka teidän muiden hermot kestää noi utelut? Mä alan oleen jo NIIN kypsä niihin :/ Vaikka tuskin kukaan niillä mitään pahaa tarkottaa..
Aivan ihanan sulosia vauvoja on porukka täällä saanut. :heart:

Joopa joo, jos sitä vaikka rupeis tekeen joulusiivoja... Vaikka ei oikeen taho napata. :whistle:

JOOKIS rv 41+5
 
Moi vaan täältäkin, "hengissä" ja kokonaisena ollaan :LOL: :LOL:

Eilisen illan istuin sitte kokouksessa paremman tekemisen puutteessa ja nyt olen lähes joka päivälle tehnyt suunnitelmia mitä tehdä ja yrittänyt asennoitua että sitten joulun jälkeen torstaina katellaan millon käynnistetään :eek:

Nyt jos lähtis laittelen pojalle pientä syötävää ja lähettäis perhekerhoon ja illalla meinasi tyttöjen kans mennä joulukonserttiin ja huomiselle olis pari kokousta vielä... ja perjantaille jouluruokailu :whistle:

Ja jos tänään kerhosta tullessa hakis kaupasta foliovuokia ja yhden kinkun jo sulamaan kellariin kun lupasin paistaa sen vanhemmilleni kun meillä on leivinuuni ja huomenna tekis itelle lanttu- ja porkkanlaatikot :p
elikkä pitää yrittää tätä toimintaa kehittää ettei tartte miettiä ja odottaa että millon millon :kieh: :kieh:

tsemppiä vaan kaikille muillekkin :hug: :hug:

 
Huomenta!
Täälläkin ollaan yhtenä kappaleena. Yöllä juostu vessassa varmaan sata kertaa ja joka kerta vessareissulla supisteli ja nipisteli tonne alavatsalle mut ei sen kummenmpaa...ei oo tainnu kukaan lähtee yöllä mihinkään, tai ainakaan ei oo sitä käynyt tänne kirjottelemassa...Joo kannattaa myrskynmerkki jättää suihkut väliin kun näyttää sulla aina lopettavan supistelut.

Mulla on vasta nyt alkanut tulemaan noita kyselyjä että joko? joten täällä se ei ole vielä haitannut mut mulla vähemmän viikkoja kun sulla Jookis joten varmasti noilla viikoilla jo kypsyttääkin, koita jaksella, eikös sulla muutenkin jo kohta käynnistetä kun meet jo noin pitkällä?

Minky tiedän ton tunteen, mulla kans tulee herkästi kipeeksi jos vähänkin tulee tehtyä enemmän jotain. Mulla tuli viimeksi kun erehdyin ottamaan pari juoksuaskelta kun yritin juosta bussiin niin alko tuntumaan tosi pahalta tossa häpyluun kohdalla ja seuraava päivä oli kamala, mulla lepo auttaa.

Misse81 38+4
 
hohhoijaa :/ täällä muutaman kerran oon kirjotellu tossa syksyllä ja aattelinpa näin kantaa jälleen omaa korttani kekoon..
Ei oo vauvaa täälläkään vielä ja viikkoja 40+5 |O en ois ikänä arvannu näitten yli menevien päivien olevan oikeesti näin TUSKAA!!!

Moni on saanu jo nyyttinsä kainaloon ja me loput täällä tuskaillaan, mur!
Innolla joka päivä käyn lukemassa mitä täällä tapahtuu ja kenelle on tullut lähtö! Jänskään teijän kans vaikka taustalla lymyilenkin :D

Supistelee joka ainoa päivä, mutta sitähän on tässä ollukkin jo aikaisilta viikoilta asti kun on tupannut niitä tulehduksia olemaan ja muuten oireeton virtsatietulehduskin todettiin viikolla 38.. Noh, nyt sitten on 2pv suppaillu ihan mukavasti ja vauvakin on jo lähtökuopissa kiinnittyneenä, mutta kun noissa supistuksissa ei oo tehoa, eivät ees satu, älytöntä mahan kiristymistä vaan |O

Millä viikoilla/päivillä teillä joilla jo LA ylitetty ni on käyntejä polille tai neuvolaan?

Entäpä te joilla on käynnistetty ja on kokemusta myös ei käynnistetystä synnytyksestä, niin kertokaahan plussia ja miinuksia :attn:

Kun näyttää nyt pahasti siltä että käynnistykseen mennään.. perjantaina pitäis varailla aikaa polille ja sitten 28pv ois vissiin se käynnistys..

Kaikille kovasti tsemppiä, kyllä mekin viel joskus sinne synnärille päästään :p

mammamamma rv40+5 :headwall:
 
Pikaisesti ilmoittelen että täällä ollaan ja yhdes koos!! |O
Minä sain kellotettua suppareita vähän yli puolen yön ja se oli tarkasti joko 8min tai 11min. sit kyllästyin ja olen ilmeisesti nukahtanut.. Ja tiedättekö.. Olo on mitä parhain!! Taaskin ne kaikki kivut ja kolotukset häipyi kun oli yhden päivän kipee!!!! Ainut mikä on nyt erilaista on ettei vauva kyllä pahemmin enää potki..Mut muutama muljahdus on tuntunut että kyllä kai se hengissä on..

Ja nyt viimeistään sit tyttäret päätin sen että ennen tammikuuta minä en jakaudu.. koska mun kaveri jolla oli la tammikuussa on mennyt sit jakautuu eilen.. Että sillee.. Otin sit sen paikan sieltä tammikuulta! :headwall:

Ja meistä ei sit kukaan viime yönä ole lähteny.. :D No onpahan seuraa mulle kun nyt kerta aion tosissani pitää kintut ristissä sinne tammikuulle!! Minähän oon kyllä sen verta sinnikko.. :p :p

Mut nyt häipyy hän kaupunkiin.. iltapäivällä palaamme!!
 
Misse81: Joo täytyy kyl sanoa, et on tää vimppa kuukausi menny mullakin noiden häpyluukipujen kanssa. Erittäin kurja vaiva, ku ei tunnu mikään hyvältä. Mutta tosiaan tänään aijonkin lepäillä ku huomenna pitäis jaksaa synnyttää! :attn:

Mua ahdistaa nää vimpat päivät niin järjettömästi, että voin vain kuvitella teidän yliaikaisten ylipäiviä. Äitiliinillä ainakin on virtaa vielä touhuta! =)

Ja mäkin kaipaisin tietoa käynnistämisestä. Olen kuullut monen sanovan, että usein kivuliaampi ja pidempi avautumisvaihe, mutta kätilöt ja lääkärit "pitää parempaa huolta" ku käynnistetään. Siis lähinnä tsekkailee sun tilannetta useammin ja tarjoo herkemmin kivunlievitystä. Ja siis tämä taas kuulopuhetta, en tiedä... Kertokaa viisaammat!

Lumienkeli: Mulla kans kaveri just ilmoitti, et sen raskaus on sinä pistees, et lähtö voi tulla koska vaan ja sillä siis LA tammikuun puoles välis. Mä kyl sanoin, et koitaki lähtee ennen mua, niin se on ystävyys ohi! =)

Mulla on siis ihan koko ajan muka nälkä.. Vaivaako jotain muuta jatkuva nälkä ja jano siihen vielä lisäksi?
 
Täällä kans yks LA:an ohittanut kärvistelijä :/ Joka toinen päivä oon onnistunut asennoituun että tää meidän nyytti syntyy vasta joulun jälkeen ja joka toinen päivä (kuten tänään) ketuttaa ihan suunnattomasti että oon vielä yhes koos!

Jookis: Jep, "joko, joko"-kyselijät saa täällä kans verenpaineet nouseen! Ihan kun voisin itse tällä jotain... Jokseenkin hyvin mun sukulaiset ja ystävät tuntee mut: eilen kun oli LA, kukaan ei soittanut kysyäkseen tyhmiä tai todetakseen jotain hyvin idioottimaista! Sen verran heillä tais olla itsesuojeluvaistoa tallella, että jättivät mut eilen rauhaan :D

Äitiliini75: Täällä kans keksitty joka päivälle jotain ohjelmaa, muuten sitä leviää pää tänne kotiin, kun miettii liikaa että milloinkohan se lähtö tulee omalle kohdalle! Itse asiassa tänään oli tulla ongelma tekemisen kanssa mutta päätin lähteä kohta puoliin kaupungille bussilla. Vielä viimeiset joululahjat olis ostamatta.

Mammamamma: Mulla on neuvola huomenna (40+2) ja siellä katsotaan aika äitipolille. Sitä en kyllä osaa sanoa meneekö se poliaika kuinka pitkälle. Mutta huomennahan se selviää :) Oon tässä pohtinut käynnistyksen mahdollisuutta, joka näyttää hyvinkin todennäköiseltä, koska mitään oireita synnytyksestä ei ole ilmaantunut... Niin mä melkein toivoisin että käynnistäisivät vasta vuoden 2008 puolella! Mulla on tasan 42 rv 31.12. joten jos mitään hätää pienellä ei vatsassa ole niin voisin kysyä josko käynnistysaika voitais sopia vaikka 1.1.08. Olis nyytti ainakin vanhempana tyytyväinen äiskän ja iskän päätökseen: ihan eri asia viettää synttäreitä vuoden viimeisenä kuin vuoden ensimmäisenä :D

Jeps, ehkä poistun taka vasemmalle eli bussipysäkille ja lähden hakeen kaupungilta muutaman kipeän supistuksen (toiveajattelua) :wave:

Nora ja Vilma 40+1
 
Kohta tähän kyllästyy. Vaikka viikot ei vielä ees täynnä... kolme viikkoa sitten lääkäri sanoi, että laps voi syntyä käytännössä minä hetkenä hyvänsä eikä ole mitään syytä jarrutella tai estellä synnytyksen käynnistymistä. Viikko sitten oli neuvolan täti aivan varma, että nyt syntyy... eikä mitään.
Eilen hain miehen autolla töistä. Samaan aikaan supistelikin, mutta ei kovinkaan kipeää tehnyt. Tuumasin vain siinä ajellessa, että näihin päivittäisiin supisteluihin nykyään suhtautuu kuin johonkin huonoon vitsiin. Alkaa olla sen verran turha fiilis, että ans kattoo, hoksaanko lähtä minnekään synnyttämään, vielä lapsivesien menon jälkeenkään.

Aamulla herätin miehen pussailemalla ja lahjomalla syntymäpäivänsä kunniaksi. Tuumasi siinä sitten heti, että "Ei se pentu sitten syntynytkään syntymäpäivänäni". Totesin vain, että vastahan tuota synttäripäivää on se 9 tuntia menny ja 15 jäljellä... Kyllähän tuo mönkii ja supistelee, muttei vieläkään riittävästi.
 
Ihanaa Jookis, mä en ollukkaan Viraliinen Pisimmällä Kärvistelijä! :) Mullekin tulee noita jokojoko-puheluita jonkin verran, mutta suurin osa tuntuu tajuavan et ei oo kivaa kun koko ajan kysellään. Oon sanonu kaikille että varmasti ilmotan sit heti ku lapsi on syntyny. Ja lähimmille jo tietty matkalla sairaalaan.

Höh, Myrskynmerkki. Kuulosti niin lupaavalta. Suihkukielto sulle... oikeestaan ehkä parempi jos kukaan meistä ei nyt enää kävis suihkussa ollenkaan ennen ku vauvat syntyy ettei vaan oteta mitään turhia riskejä ;) Pääseehän sitä sit sairaalassa.

Mammamamma: Mulla on polikäynti huomiseks varattu. Neuvolantäti sano että kun on raskaus menny 12 pv yli LA:n (mulla huomenna) sovitaan eka yliaikaiskontrolli. Tänään kun tota aikaa varasin niin kätilö sanoi puhelimessa että yleensä pari kolme pv tosta käynnistä sovitaan käynnistys. Et ei mulla vaan VOI mennä enää kauaa! Eikös Jookis sulla pitäis olla kans polikäynti tänään tai lähipäivinä?

Jep, täytyy viedä koirut ulos. Palaan asiaan.

Vetiver 41+4
 
Päivää

Tässä aikani kuluksi kirjottelen, odotan että poika nukahtaisi päiväunilleen. Ajattelin iltapäivällä lähteä hakemaan supistuksia kaupungilta, vaikka saldona onkin varmasti vain karmeet liitoskivut |O

Seuraava neuvola olisi ylihuomenna (silloin rv 40+5), saas nähä varaako valmiiksi yliaikakontrollia kun tunkee tuo joulu tuohon väliin.

liplap ja kiree pinna 40+3
 
Torstaina on äippäpolille aika raskauden seurantaan.. Kuinka helposti yleensä ne tahtoo käynnistää synnytyksen? Jännityksellä sit saa oottaa, et mahdanko olla jouluaattona sairaalassa. En nyt muista,mutta onko täällä immeisiä jotka on joskus viettänyt jouluaattoa vauvan kanssa sairaalassa? :xmas:

Tuntuu, että ei tahdo tulla joulusiivouksistakaan mitään... Eikä kyllä tunnu oikeen joululta, kun ei oo luntakaan :whistle:

JOOKIS rv41+5
 
Kirjoitanpa minäkin, LA 16.12. etten vielä haluais edes synnyttään! Kun kaikki alkaa olla kuin persieelleen ammutu karhut, niin täytyy eriävä mielipidekin kirjata.


Sitten lauantaiksi raivatkaa mulle synnärille tilaa, synnytän sit lauantai-iltana ja tulen aattona kotiin suoraan joulupöytään ja pukkia vastaanottamaan. Sopiiko kaikille. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jookis:
Torstaina on äippäpolille aika raskauden seurantaan.. Kuinka helposti yleensä ne tahtoo käynnistää synnytyksen? Jännityksellä sit saa oottaa, et mahdanko olla jouluaattona sairaalassa. En nyt muista,mutta onko täällä immeisiä jotka on joskus viettänyt jouluaattoa vauvan kanssa sairaalassa? :xmas:

Tuntuu, että ei tahdo tulla joulusiivouksistakaan mitään... Eikä kyllä tunnu oikeen joululta, kun ei oo luntakaan :whistle:

JOOKIS rv41+5
Sullahan on torstaina yliviikotkin täynnä? Eiköhän ne käynnistä, pois joulunalta. =)
 
Meille syntyi pikkunen prinssi 11.12 aamupäivällä. Tänään kotiuduttiin, ko meinas pienun bilirubiinit seilata ylös alas. Valohoidossa vierähti sitten muutama vuorokausi. Mitat oli 3090g 49,5cm ja syntyi siis rv 37+1.

Synnytys meni loppujen lopuksi hyvin. Ensimmäisestä kipeästä supistuksesta meni tunti siihen, että poika oli rinnalla. Ponnistusvaihe oli neljä minuuttia. Kotiahan tämä herra olis syntyny, jos en olis ollu valmiiksi sairaalassa, en olis tajunnu lähteä niin äkkiä supistusten alkamisen jälkeen. Vähän jäi hölmistyny olo, ko ei ite kerenny ollenkaan mukaan. Just ko alko tajuamaan, että synnytys taitaa olla nyt käynissä niin poika oli jo sylissä. Muutama päivä meni sulatellessa, että viimein tajus, että oikeasti se synty nyt ;) Sen verran vauhtia oli herralla, että oli koko kasvot sinisenä mustelmista, nyt on jäljellä enää mustat silmänympärykset.

:flower: Onnea kaikille muillekki vauvan saaneille, en jaksanu lukea kaikkia tekstejä nyt, ko oli 20 sivua tullu tällä välillä :eek:

Apa ja pikku herra 1vk
 
Jookis, mulle sanoi täti neuvolassa, et jos ei nuppi enää kestä niin kannattaa ilmaista siellä polilla että haluaa sen käynnistyksen mahd. pian. Eli saattavat periaatteessa ehdotella että siirretään käynnistystä joulun jälkeen, jos vauvalla on kaikki hyvin. Mä en ainakaan halua odotella joulun yli, mielummin oon vaikka aaton sairaalassa kun kotona kaivelen napaani.

Navasta puheen ollen, omassa siinä ei kummempia muutoksia vieläkään. Supistukset on muuttunu napakammiks, mutta tulee niin harvakseltaan että ei kauheesti herätä toivoja. Eiköhän tää käynnistykseen mee. Olisinko ainoo meistä jolla on menny ihan vaan yliaikasuuden vuoks käynnistykseen? Jos ei nyt Jookiksella sitte mee.

Vetiver 41+4
 
Keksikää mulle tekemistä!!!! |O
Mulla on tylsää!! :headwall: :headwall: :headwall:

Eilisen kipuilun jäljiltä olo siis mitä parhain. En vain jaksais koko aikaa järjestellä ja siivota. Eilen sain leivottua piparitki ja lahjat on ostettu.. Mitä vielä?? :headwall:

Vauva on kyllä ollut todella vaisu masussa. Mitäs ootte mieltä pitäiskö mun lähtee tarkistaa sen vointi vai onko se vain rauhoittunu? pari kertaa se on tälle päivää "myljähtäny" tuolla mutta muuten aika vaisu. Onko se vaan sit rauhottumista mikä on normaalia lopussa? Mistä sen voi tietää?? :headwall: Ei kyllä heti uskois että mulle jo kolmas tulossa ku tällasia kyselen.. Mut ku noista kahdesta aikasemmasta ei oo tarvinnu pähkäillä.. Se on ollut menoa kerta laakista! :D

Mies tuossa tuskaili että enkö vois jo synnyttää? Ettei tarvis tosiaan sitä aattoa olla sairaalassa ku sit pitäs noi ipanat saada roudattua sadan kilsan päähän joulun viettoon.. :headwall:
Sanoin etten synnytä ennen vuodenvaihdetta! ja siitä ei lipsuta.. :x
Tuumas vaan perään että muista sit mitä lupasit.. :whistle: :whistle: :D
 
Apalle ja muille vauvan saaneille onnea! :) Meillä oli tyttö kanssa valohoidossa vuorokauden ja sit käytiin viä kontrolleissa.

Sitten :hug: kaikille jotka tuskailee vielä masunsa kanssa, yrittäkää ajatela positiivisesti, ootte kestäny jo näin kauan, enään ei mee kun muutama viikko maksimissaan niin saatte nyytit syliin. :hug:
 
RAUHOTU Lumienkeli :) En oo täältä mihinkään kadonnut. Tarvon sun kanssa kohti tammikuuta. Pääasia ettei helmikuulle mene. :kieh: Ei mitään merkkiä että synnytys lähenisi, en oo tuntenut supistuksen supistusta ja vajaa viikko laskettuun aikaan. Kävin itse asiassa lääkärillä ja se sanoi mulle, että vietä rauhaisa joulu (tulkitsin tuon että en synnytä silloin)
 
Shamandalie, sullahan oli myös limppumainen turvotus jalassa, mitä sua neuvottiin tekemään? Liikkumaan vai lepäämään? Mulle tohtori eilen puhui liikkumisen puolesta ja omin päin söin yhden kokonaisen ananaksen illalla ja tänä aamuna join vihreää teetä ja nyt olen ravannut vessassa koko päivän ja jalka näyttää pienemmältä!

Onnea suloisen tytön johdosta! :heart: Ei minkään pikkuvauvelin kokoinen vaan kunnon mimmi! :D
 
Täällä ollaan vielä, nou hätä, Lumienkeli ;)

Eipä ollut apua kaupungilla pyörimisestä, supistuksia nolla mutta etovan olon sain jostain aikaiseksi :/ Sellainen olo että joko tulee p..ka tai pieru tai vaihtoehtoisesti oksennus tai vaan röyhtäisy. Mies jo totesi että jos sieltä tulisikin vaikka vauva :D Heh, heh, semmoinen olo ei kyllä ole...

Mutta joo, vähiin on käyny kirjoittelijat?! Missä kaikki on?! Kun onhan tässä vielä joulukuuta jäljellä vaikka kuin paljon :xmas: Ihan jo pelottaa jäänkö viimeiseksi tänne mahani kanssa... No, eihän sille mitään sitten voi :)

Jeps, illan jatkoja kaikille :wave: Palaan ainakin taustaileen vielä ;)

Nora ja Vilma 40+1
 
Elkää enää säikytelkö mua noin!!! :eek: :eek:

Minähän nora sanoin tuossa muutama päivä sit että minäki olin kaupungilla ja olo oli sen jälkeen ihan huippu!! ei mitään kipuja saati sit suppareita.. :/
Ja lämmintä suihkua en enää ikinä ota jos supistaa!! :headwall:
ja just sama homma täälläki että tuon pask.. tai pierun suhteen!! :LOL: Siis prikulleen sama olotila!!!
 
Älä huolehdi Lumienkeli, täällä ollaan.
Ja tiedustelit että mitä sitä oikeen tekis... kuule, mä en kyllä osaa auttaa. Mulla oli tälle päivälle suunniteltu tekemistä, mut se tais sitte mennä mönkään. Olin nimittäin ajatellu lähtee synnyttää :LOL: Oon kans siivonnu, leiponu piparit, kutonu vaippahousuja, ostanu joululahjat ym. ja kattonu joka päivä jonku leffan. En kyllä keksi enää mitään tekemistä. Niin, paitsi se synnytys.
 

Yhteistyössä