**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

onnea vauvansaaneille ja tsemppiä synnyttäjille.

tuntuu tosiaan että mun vuoro on vasta tammikuus. illat supistelee mut sit ne loppuu. masentaa tosi paljon. ja neuvolassakin ne sanoi ettei sinne ketään oo jäänyt. eniten ahistaa ku ei oikein keksi mitään puuhaa, ku vasta loppuviikosta sitä on sit vaikka muille jakaa.

myrskynmerkki. tiedän tuon tunteen ku ei kuunnella. täällä se on hyvin yleistä. me päästään vasta äippäpolille ku on aivan pakko. yliaikaiseksikin pitää mennä se kaks viikkoa ennen kuin edes harkitsevat käynnistystä. eli tammikuulle menee ja reilusti.

mut ei kait se auta ku lähtä tuon pikku ukon kans vaikka kauppaan niin saa muuta ajateltavaa. ennen kuin alkaa taas kyselyt joko joko...
 
Onnea matkaan Minky (vaikka ootkin jo menny aikoja sitte...)

Ja isot onnittelut Apalle ja Tiia-Mariannelle! :flower:

Mulla on nyt sit aika yliaikaiskontrolliin klo 13. Jänskättää hirveesti et mitä siellä sanotaan...

Vetiver 41+5
 
Kiitti Lilleriina olisin kyllä jo ihan valmis luopumaan siittä :p :p

Mutta näyttää sille että tätä pikkusta ei paljon joulu kiinnosta kun ei meinaa tulla joulupukkia kattomaan ollenkaa mutta jospa sitten tulis edes raketteja kattelee :LOL: :LOL:

mutta nyt kiireellä ottamaan laatikot uunista :p

 
Äitiliinin kuvasarja on tosi hieno! Ja komea massu tuossa viimeisimmässä :heart:

Täälläkin tylsyys jatkuu. Mies tuli just töistä ja meni suoraan koisimaan... Mä koitan viihdyttää itseäni. Supparitkin loppui. Voi venäjä, ei täksikään päiväksi synnärireissua...

*muoks* mitä laatikoita äitiliini laittoi? Teitkö itse ihan alusta saakka? Vitsit, kun tekis itsekin mieli alkaa kokkaamaan...
 
Onnea Tia-Marianne :heart:

Minkylle kans tsemppiä toivottelen vaikka taitaa olla tositoimissa jo =)

Myrskynmerkki voi mitä kohtelua sait, mä olen Snoopyn kanssa samaa mieltä että soita parin tunnin päästä uudestaan kerro tilanne uudestaan. Nyt on kuitenkin vauvan hyvinvointi tärkeintä, koita jaksella :hug:

Täällä käyty neuvolassa
rr 145/92 ja 128/85, edelleen mittailen kotona päivittäin.
sf 35
rt ja vauva lähtövalmiina =)
vauvan syke 148
turvotusta hirmuisesti edelleen
painoa tullut viikossa +1000g yht 18kg :kieh:
pissa puhdas (soittoa ei ole kuulunut ainakaan vielä)
Veikkaili että ei varmaan kauaa mene, mutta sitähän ei kukaan voi ennustaa

Mulla oli eilen illalla ihan hirveesti turvotusta joten otin sellasen tehokuurin nesteenpoistoon, söin ananasta, join vihreää teetä ja vettä litkin hirmuisesti. Illan ja yön juoksinkin sitten vessassa, eli kai siitä jotakin hyötyä oli. Tosin aamulla jalat oli kyllä taas ilmapallot. Yöllä supisteli ja jomotteli vähän mutta ei sen kummempaa.

Tänään jos sais hankittua loput joululahjat ja vietyä ne oikeisiin osoitteisiin =)

Misse81 38+5
 
Snoopylle eilen isäntä lämmitti leivinuunia ja nyt aamulla tein lanttu ja porkkanalaatikot ja just katoin niin hetken saavat vielä olla... periaatteessa tein ite mutta sen verran luistin tänä vuonna että ostin niitä valmiita soseita jotka on 1kg paketissa (en jaksanu alkaa keittelee ja soseuttaa porkkanoita ja lanttuja) mutta jospa tuo nyt suotanee ;)

tuohon turvotukseen... vihreästä teestä en osaa sanoa (mutta näköjään misse tiesi jo kommentoida) mutta ananas ja mansikat pitäis olla ihan hyviä ja sanoin juoda paljon ja levätä ainakin mulle suositeltiin lepoa (ei liikuntaa)
 
Hyvin paksusti voidaan täälläkin!

Tätä on varmaan kysytty sit sen miljoona kertaa mutta kun se nyt itsellä on edessä.. Mistä minä tiedän tuleeko mulla lapsivettä tippoja vai onko se pissaa?? :ashamed: oikeesti ku siteeseen ei jää mitään jälkiä eikä kyllä pissa haise.. SORI! mutta tuntuu että jotain lorahtais muutama tippa pöksyyn.. Olisko viisasta käydä näyttää lekurilla? joku oli saanu neuvolasta jotain liuskoja millä tutkitaan et onko kyseessä lapsivesi mut olen menossa sinne vasta perjantaina ja vähän huolettaa.. Kun toi vauvan liikkuminenki on edelleen vähäisempää..

Äitiliinillä kyllä on komee masu!! Mulle sanoi jo vanhempi lapsiki että äitin maha on kohta jalkoissa. Siis sen täytyy olla todella matalalla jos lapsiki kiinnittää siihen huomiota.. :eek:

Vitsi toi myrskynmerkki kirjoittaa kyllä just kuin mun olotilasta!! Minäki heräsin viime yönä kolmelta ja valvoin sit puol seiskaan.. Sit nukahdin ja kello soikin tasan seiskalta.. |O just samanlai noi liikkeet vähentynyt kuten mullakin ja välillä tuntuu pöksyt märältä.. Munki mielipide on että soitat vaan uudestaan sinne polille! Ja jos sattuu sama täti niin anna kuulla kunniansa että nyt tässä on SINULLA asiaa ja täti vaan kuuntelee.. tai pyydä toista ihmistä puhelimeen.
Vitsi ku itekki joutuu arpoo että lähenkö käy siellä lekurissa vai en!! ärsyttävää ku ei tiedä!!! ja just jos sattuu vielä tuollainen äiläke ku myrskynmerkille niin minähän skitsahdan siellä aivan täysin!! :x :whistle:
 
Vielä tohon turvotus asiaan mun mielestä paras mikä on ainakin tehonnut mulla on vettä 2-3 litraa päivässä ja ananas. Itse oon syöny purkkiananasta mut muistan jonku kehuneen että tuore olis parempi. Mansikoita itse olen syönyt aika vähän, niistä ei hirveesti kokemusta...Sit on kans selleri mut se on mun mielestä niin kamalan pahaa et en oo sitä kokeillut...
 
lumienkeli mulla nuo vauvan liikkeet jo pari viikkoa ollut hiljaiset ja täti neuvolas sanoi että ihan normaalia. mulla lorahtelee valkovuotoa aina sen verran että juoksen vessaan tähyileen onko se mitä.

mä kans voisin luopua tästä mahasta.
 
lilleriina: mulla on lähestulkoon valkovuoto loppunut kokonaan.. Siis sitähän tuli vaikka muille jakaa mut nyt on vaan todella sellainen olo että niinku en vois pidättää pissaa.. no toivotaan et se olis sit tuota valkovuotoa niin vetisessä muodossa että se tuntuu tältä.. :eek: alkoi vaan pelottaa ku tuolla toi myrskynmerkki kirjoitti että on voinut huomaamatta tiputella tuota lapsivettä.. :eek:

tää on inhottavaa ku ei tiedä!!!!! :headwall: :headwall:
 
lumienkeli. niin on. ja täällä meillä kun ei pääse edes tilannetta tarkistaan näin pyhien kynnyksellä. yritin maanantaina kysellä tota kohdunsuun tilannetta, että jos vaikka katsois mut tuumas tylysti ettei osaa. tietäs tekeekö noi supparit sit mitään.

mullako tylsäää. ei ku ei oo muuta elämää ku tää kone :LOL:

jokohan se tuitsu on päässyt vauvan hoitohommiin?
 
lilleriina: mulla kun on tosiaan toi edellinen synnytys ollut suht nopee niin olis kiva tietää missä mennään!!! :headwall: piti tulla näin siivouksen lomassa taas kurkkii.. niin huomatkaa tosiaan siivouksen.. ei oo enää muuta ku siivota tätä kämppää.. onpa ainaki puhdasta ku kolme kertaa viikossa luutuaa lattiat!
on mulla se neuvola sit perjantaina että saa vielä kattoo ennen joulua että onko edennyt tilanne tuolla.. Mullahan on se kaula jo hävinnyt ja auki n.3cm... :/ ja miehen piti tulla kotiin klo 18 kun työt loppuu.. soitti just että menee tovi.. käy heittää rapiat kolmesataa kilsaa tuolla mailla.. |O että se siitä lääkäri reissusta..
 
Heips!
Kylläpä ehtii päivässä "tapahtua" täälläkin=)

Käväsin neuvolassa ja kaikki hyvin..euvolatätikin snaoi että sulla sen ku arvot vaa paranee mitä enempi viikkoja ;)
painoa oli tullut +700(yhteensä 17kg)
turvotusta +-
paineet 131/78
pissa puhdas
sf 30
vauvan sykkeet 140

Joulupyhien takia varattiin yliaikaiskontrollikin tyksistä jo varmuuden vuoksi ja sellainen on 4.1.08 mutta toki toivomme että tuota ei tarvita ;)

Mä kysyin että onko hänen mielestään kaikilla siivokusilla yms tehoa että saisi vauvan ulos, niin hän snaoi että hänen mielipiteensä on että kannattaisi ottaa ennemmin rennosti viime päivät ja tehdä mitä haluaa, katsoa leffoja, syödä hyvin yms koska synnytyksen alkmaiseen tarvitaan endorfiineja, ei adrenaliinia mitä sitten kuulemma urheilussa ja siivouksessa(varsinkin pakolla tehdyllä) saadaan aikaiseksi...
No,päätin että koitetaan nyt tuotaki neuvoa ja hain pari leffaa, toinen illaksi ja toinen huomiseksi ja sit päätin että selevä, ei tässävoi niin pahasti enää kilojakaan tulla että nautitaan loppu aika :p

Voi sielä on tosiaan Minky joko tositoimissa tai hyvässä lykyssä se nyytti on jo kaikussa..voih :heart:

Lumienkeli: meilläkin on ollu tässä parin kuukauden aikana joka päivä siistiä, siis uskomatonta=) aina ekaksi aamulla tulee vähä siivottuu tavaroita pis ja laitettuu konetta pyörii yms.
Mutta tuo on ihan positiivista mun mieklstä koska mä jopa pidän tuosta......apua :LOL:

Joulukortteja on tullut tän viikon ja ihana niitä vaan on saada...jo neljässä koritssa on lukenut myös tuo vaavi jollain lailla..esim "tuleva" ja sitten on ollut että minä, mies ja ???....ihkua :heart:

Pitänee laittautua kuntoo ku äippä tulee hetken päästä hakee ku mennää yhen pikkupojan joulujuhliin joten iltaseen siisja tsemppiä kaikille ja supistustuulia ;) :wave:
 
vesseli: en minäkään usko tuohon siivouksen voimaan et se sais synnytyksen aikaan.. mut saa se ajatukset muualle. ku tuntuu et täällä kotona vaan sit kävelee ympyrää levottomasti. Voishan sitä lasten kans vaikka askarrella tai jotain mutta kun ei osaa keskittyä.. ja ei sitäkään jaksa joka päivä.. :x

lilleriina: toivottavasti se munki kiintiö täyttyis just nyt!!!! |O :D
Nyt olis sitte valmista.. enää puuttuu kahviseura.. pipareitaki löytyy.. :whistle: =)
 
... ja tällä kertaa nyytin kera :heart: :heart: :heart: .
Pikkuinen tytöntyllerömme tuli sunnuntaiaamuna maailmaan 8.5 h synnytyksen jälkeen. Kipu oli tähtitieteellinen ja jäin vaille kivunlievityksiä |O mutta kun se pieni ihminen siinä rinnalla lepäsi, niin kaikki muu tuntui täysin merkityksettömältä.
Äidinvaistoon olisi vauvan sukupuolen osalta ollut tällä kertaa luottaman :D .
Kullannupusta ja synnytyksestä myöhemmin lisää.

Vielä kärvisteleville JAKSAMISTA! Tiedän miltä se tuntuu... Ja 3 tuntia ennen elämäni ensimmäistä kivuliasta supistusta olin varma, että taas meni yksi päivä, eikä synnytys käynnistynyt. Siitä 9 h myöhemmin olinkin jo äiti :heart: :heart: :heart: - eli se todellakin voi tapahtua vaikka tänään, tytöt!

ikionnellinen Schätzchen & söpöläinen :xmas:
 
lilleriina: mun piti varata aika vyöhyketerapiaan, mutta aloin empiin asian kanssa! Päivittäin tulee mieleen että pitäiskö soittaa jollekin vyöhyketerapeutille ja kysästä hänen mielipiteensä asiasta... Mutta en oo saanut aikaiseksi :/ Mut jos vaikka huomenna soittaisin, mulla on numerotkin jo katsottu valmiiks :)

Tylsistynyt Nora ja Vilma-Vilkas 40+2
 
onnea setseenille tytöstä. täällä vielä kärvistellään ja roikutaan palstalla haitaksi asti

nora mulla tuttu tekee tota hermorata hommaa ja taas tänään ehdotti et tuu hän tekee. kuulemma vuorokauden sisällä tulee lähtö, mut ku mietityttää uskallanko
 
Haa, en olekkaan ainoa joka roikkuu palstalla! Mietin jo että menisköhän jollain hermo jos viestittelisin itse itselleni ja täyttäisin sivut omilla järki-ajatuksilla :D

lilleriina: oon kuullut vyöhyketerapiasta samaa että jos vauva on tullakseen niin se saattaa tulla sitten vauhdilla tollasen hoidon jälkeen! Mullakin ajan varaus tökkäs uskallukseen :whistle: Mut mee sä siihen hermorata hierontaan niin mä yritän saada ajan vyöhyketerapeutille perjantaiks?! Voidaan sit vertailla kokemuksia myöhemmin ;) Ei mut ihan tosissaan, otan huomenna itseäni niskasta kiinni ja soitan ammattilaiselle, luulis sen sanovan suoraan mitä mieltä on yhdistelmästä raskaus ja vyöhyketerapia!
 

Yhteistyössä