**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Onnea synnyttäneille :heart:

Yökkövaroitus :attn: Mulla lorahtelee usein pöksyihin yskiessä, nauraessa ja ponnistellessa jotain kosteaa. Oon tulkinnut sen valkkariksi... Ja kun vaavi innostuu potkimaan niin silloin sitä tulvahtelee myös. Täytyykin kysäistä asiasta neuvolassa tänään. :/ Miten lapsiveden määrää seurataan? Ultralla?

Mä olin jo ihan valmis menemään synnärille viime yönä, kun koko eilinen päivä kipuineen, kolotuksineen ja supistuksineen oli niin hirveä. Toisin kävi, nukuin kuin tukki yhteen putkeen 10 h... :whistle: Nyt toivon, että saisin olla jouluaaton vielä yhtenä kappaleena. Sen jälkeen otankin käyttöön kaikki mahdolliset ässät ja kikkakolmoset :kieh:

Tosi hienoa myrskynmerkki, että sait apua :hug: Ja se sun unesi käy varmaan toteen hyvinkin pian :heart: Hus, siitä synnyttämään! :saint:

Vertiverille tsemppiä huomiselle vauvanhakureissulle!

Voimia ja jaksamisia minimille ja perheelle :hug: Tukekaa toinen toisianne, toivottavasti isäpuolesi jaksaa taistella.

Nora79 mielenkiinnosta kyselisin, mitä tuo vyöhyketerapia suunnilleen kustantaa..? Ihan vaan varmuudeksi, josko tämä vapeli aikoo vielä uudenvuoden jälkeen kölliä kauankin äiskän masussa... :whistle:
 
Tampereella vyöhyketerapia on n. 35?/krt eli ei mielestäni ihan mahdottoman kallis!

Tulin ihan pikana katsoon muiden kuulumiset :) Tää rouva lähtis kyläileen! Huomatkaa, mulla on muutakin elämää (tänään) :D

Nora ja Vilma 40+3
 
Anteeksi :saint: mulla unohtui tuossa aamupäivällä kans ihan onnitella kaikkia pienosia jo/taas saaneita :flower: :flower: Lämpöiset onnittelut tasapuolisesti kaikille ja koko perheille :heart: :heart:

Menee näköjään tähän oman malttamattomuuden jauhamiseen ihan että meinaa unohtaa toiset onnelliset kokonaan :LOL: :LOL:

Mutta tsemppiä kaikille "kärvisteleville" ja laitelkaahan mullekkin niitä suppareita kun tuntuu että ne on täältä kadonneet jonnekkin kokonaan :(
 
Myrskynmerkki toivottavasti vaavi syntyy pian, hyvä että kävit kuitenkin tarkistaa että kaikki kunnossa :hug:

Täällä unet helpotti oloa kummasti, nyt olo paljon virkeämpi. Vähän kipuilee tuolla alavatsalla mut ei mitään suurempaa...taidan kyllä viettää tän päivän sohvalla peiton alla leffoja katellen ei jaksa tehdä mitään |O
 
ONNEA VAUVAUTUNEILLE! :flower:

Vika äitiysneuvolakäynti takana! Pitäs soitella aikaa polille siihen yliaikaiskontrolliin, eivät vastanneet kun terkka soitteli sinne. Viikon päästä ois se sitten mahdollisesti edessä.

liplap 40+5

 
Onneks sulla Myrskynmerkki oli kaikki kunnossa! Ja kokemusta on tosta hoitohenkilökunnan "nihkeydestä", tässä tilassa sitä ei todellakaan tarttis tippaakaan! Voi tuntua tosi pahalta jo pelkästään se että ei tarpeeks huomioida... saatika sitte jos ihan suoraan v***uillaan. Jotkut sais kyllä valita alansa tarkemmin. Ja toivottavasti flunssa helpottaa että jaksat synnyttää! :hug:

Taas tuntuis olevan tunkua synnyttämään. Minttuliina onkin varmaan lähteny jo...? Ja ei se Misselläkään kaukana varmaan ole!

Pitkästä aikaa oikeesti sellanen olo tänään, että mielellään siivoilee yms. eikä vaan siks että sais ajan jotenki kulutettua. Nyt aikaa on enää niin vähän että tuntuu kivalta laittaa vähän kotia kuntoon ennen ku tuun sit vauvan kanssa kotiin. :heart: Sellanenkin pelko vaan ruvennu hiipimään takaraivoon, et mitä jos kaikki ei meekkään niinku pitää? Ettei ikinä pääsekkään sen vauvan kanssa kotiin? :'( Kun on jotenki luvattoman hyvä fiilis, niin alkaa tuntua et tää jotenki kostautuu... Äh, ei pitäis miettiä tollasia. Etukäteen murehtiminen on aina kuitenki turhaa, koska jos kaikki EI mee niinkun piti, niin joutuu kuitenki murehtimaan uudestaan ;)

Vetiver 41+6
 
:D

Tyttö syntyi maanantaina 17.12 yli vuorokauden tuskallisen synnytyksen jälkeen! Painoa 3345 g ja pituutta 51 senttiä.
Supisteli koko sunnuntai päivän ja limatulppa alkoi mennä kanssa. Illalla sitten lähettiin kättärille jossa supisteltiin kivuliaasti aamuun asti. Supistukset ei kuitenkaan avanneet paikkoja ja pääsin oksitosiini-tipalle josta sitten riemu repesi. Hengitin ilokaasua varmaan enemmän kuin ilmaa ja epiduraaliakin lisättiin pariin otteeseen.
hauskaksi meno muuttui vasta kun ponnistusvaiheen alkaessa huomattiin tytön olevan avosuisessa tarjonnassa ja jumissa.
Ponnistus vaihe kesti toista tuntia ja olin aika varma että mä kuolen siihen. Lopulta imukupin, kolmen kätilön, epparin ja mun ihanan miehen avulla saatiin tyttö maailmaan. Verta karkas litran verran ja olinkin jonnin aikaa tiputuksessa.
Eilen olo oli vielä kuin olisi mattopiiskalla hakattu, mut tänään elämä voittaa.
Paitsi alapäässä.
Tyttö on ihana ja kamalan rauhallinen, syö nukkuu ja kakkaa. Siinä järjestyksessä.
Mulla on ehkä maailman ihanin lapsi!

Tsemppiä Vetiverille ja kaikille muillekkkin. Tuun lukeen vauvautuneet paremmalla ajalla. Just tultiin kaksi tuntia sitten kotiin (ja heti palstalle!)


:heart: Tuitsu ja Tyttö 4 päivää!
 
Porsche:
Onnea Schätzenille :flower: , kyllä Stadin treffeillä meinasin sulle sanoa että näytät ihan tyttövauvan äidiltä! :D
Kiitos =) . Sulla on tarkka silmä ;) .
Mitenkäs teidän pikku-kaunotar voi?


Minttuliina
varmasti pääsee tositoimiin ihan pian. Tsemppiä!!!
Ja jos Snoopyllakin siellä jo lorisee, niin ei varmaan mene kauan. Eikä muillakaan,vaikka tiedän ettei se nyt lohduta yhtään :hug: .

Lapsiveden menoahan mäkin silloin ihmettelin, kun en koskaan pongannut limatulppaa enkä mitään uutta ja ihmeellistä, mut sit kun elämäni ekat pari kivuliasta supistusta oli tullu, menin suihkuun ja kylppärin valkoiselle lattialle tippui vaaleanpunaisia isoja pisaroita. Siinä vaiheessa tuntui varmalta, että lapsivettä se on ja niinhän se olikin.

Vetiver: Pois sinusta tuollaiset ikävät ajatukset! Kaikki menee ihan varmasti hyvin :hug: . Tietäisitpä kuinka paljon mä oon vauvan syntymän jälkeen surkutellut mielessäni maailman pahuutta ja pelännyt, et mitä jos vauvalle sattuu jotain... On varmaan ihan normaalia, että miettii asioita. Pahempihan se olisi jos olisi niin kyyninen, ettei yhtään välittäisi :hug: .

*muoks* ONNEA TUITSU!!! :flower: :heart:
 
Onnea Tuitsu!!!! :hug: :heart: :heart: Hienoa, että huolimatta hurjasta synnytyksestä voit jo paremmin.

Neukkakäynti takana, kuulumisia:

rv 39+1
Paino ei viime kerrasta ole noussut ollenkaan (?) -200g...
Turvotus +-
RR 122/82
Pisu puhdas
Sf-mitta 33
:heart: 136-140
Liikkeet ++

Lapsirakas oli syvällä lähtökuopissaan. Neukkatäti sanoi että tuskin menee tammikuulle :D Oisko tääkin jotain ennettä, kun oon ravannut jo pari päivää kakkoshädällä tosi tosi usein... Vai johtuneeko siitä että vapeli kiinnittyi tuonne alas?

Mies on niin ihana, kun ei uskalla sählytreeneihinkään lähteä kuin pakottamalla :p Oon koittanut selittää, että ei nää vauvelit (yleensä) syöksynä tule ja varmasti uskaltaa ja pitääkin käydä kavereita näkemässä. Kyllä mä täältä sitten ilmoittelen jos täytyy lähteä ;) Miehelle alkaa selvästi konkretisoitumaan tää meidän vauva, kun on alkanut itsekin höpötellä tulevasta vauva-arjesta, isänpäivistä, vauvanhoidosta... :D
 
Onnea paljon kaikille vauvan saaneille...

Elikkäs, tosiaan eilen aamusta menin käynnistykseen... Paikat oli suht epäkypsät ku menin ja sit alettiin kypytteleen. Sain aamulla ja päivällä Cytotec tapletin suun kautta. Supparit alkoi jo kyllä sen ekan jälkeen ja kesti koko illan. Sit sovittiin, et yö nukutaan kunnolla ku ei ollut vielä niin kivuliaita suppareita. Aamulla mun piti saada sitten taas lisää vauhtia, mutta KOTONA OLLAAN ja ilman vauvaa.. Eli pistivät kuitenkin sitten kotia, ku supparit ei ollut saanu paikkoja tarpeeksi auki ja sattui olemaan ruuhkainen aamu. "Tervetuloa lauantaina sit uudelleen kattomaan jos vaikka kerittäis käynnistää... "

Voitte vaan kuvitella ku ottaa päähän. Koko eilisen ja tän päivän siis taukoamatta supistelee 3-6 minuutin välein. Silti pistivät kotia ja takaisin saan mennä VAIN siinä tilanteessa, että kivut kovenee tai vedet menee. Mä oon niin totaallisen vit...tunut tästä tilanteesta! Sori nyt kun meni vähän omanapaiseksi, mutta nyt ei pysty muuhun...

Minky 40 ja helkkari +1
 
Paljon onnea Tuitsulle rinsessasta! Että oli se se sit loppujen lopuks tyttö kuitenki...;)

Kiitos Schätzchen lohduttavista sanoista... ja muillekin tsemppauksesta!

Hitto kun jännittää. Huomenna siis ysiltä pitäis olla sairaalassa, eli aikaa on tosi vähän. Reilu 16 tuntia. Ja yhtäkkiä nyt olis vaikka mitä tekemistä vielä, vaikka ehkä parempi olis vaan levätä. Ainakaan nukkumisesta ei varmasti tuu yhtään mitään :/ Noh, poistun tästä nyt tekemään jotain mukamas hyödyllistä...
 
Kiitos Snoopy ja Vetiver! Sitä mä tässä olen koko päivän miettinyt, että miksi näin kävi... Mä olin eilen illalla jo ihan valmis tositoimiin, mut piti kuulemma levätä yön yli, et jaksan sitten aamulla. No mähän tietenkin sitten makoilin koko illan ku sanoivat, et mitään vauhditusta ei ennen aamua kuitenkaan anneta. Nukahtamis- ja kipulääkettäkin lykkäsivät, että nukun hyvin... Ja kaiken lisäksi eilen illalla koko helkkarin osasto oli tyhjä ja kätilöt istuivat kahvihuoneessa! Tänään aamulla sit ruuhka. Kyllä ketuttaa...

Mut koittakaahan nyt te muut lähteä tositoimiin! =) Vetiver: Sinä varsinkin! :D

Ja vielä ihan erikoisonnittelu Tuitsulle! Olit sä jo kyllä nyyttisi ansainnutkin niillä ylipäivillä!
 
Oi että! Onnea kanssa Tuitsulle, synnytys kuulosti pahalta, mutta
palkinto on varmasti korvannut sen tuskan.
Voitteko nyt kuvitella miksi halusin sektion.... :saint:

Schätzen kiitos kysymästä me voidaan hyvin hyvin. =)
Pikku ihme on mun silmäterä, ja olo on kun esikoisen kanssa,
tyypillinen neuroottinen äiti joka haluaa joka taitteessa puuttua lapsensa
hoitoon ja jakelee neuvoja miehelle sen minkä kerkee :LOL:

Pitäisi varmaan siirtyä tuonne vastasyntyneiden joulukuun puolelle,
mutta en mä ole jotenkaan vielä osannut. HAluisin että
kaikki muutkin olisitte siellä. Ja tietty yksi syy on tämä vauva
kun tuppaa äidin kädet olemaan työtä täynnä ja koneellekin
pitäisi keretä! :D

Nähdään ja kuullaan mammat tässä. :heart:
 
Onnea Tuitsu ja Liinuli :heart: :heart: :heart:

Minkyllä ollut rankkaa, jaksamista :hug: Toivotaan että käynnistyis kunnolla

Tänne ei mitään uutta, päivä tosissaan vietetty sohvalla telkkaria katsellen ja suklaata syöden. Kauhulla odotan ensi yötä että meneekö taas valvoessa. Huomenna onneks vähän ohjelmaa ettei tarvii koko päivää taas sohvalla viettää, vaikka teki kyllä tosi hyvää olla tekemättä mitään. Täytyy nyt ottaa tästä kaikki ilo irti kun kohta ei enää vietetä sohvalla koko päivää...Pitäis vain aina muistaa se kun rupee ärsyttää tää odotus.
Tsemppiä kaikille viimesiin päiviin ja viikkoihin raskaana ja tietysti kaikille ketkä on jo nyytinsä saaneet kainaloon

Misse81 38+6
 
Onnea vauvatuneille! :flower: :heart:

Kiiuska: Oli tosiaan neuvo, jota en ite ois keksiny. :kieh: :LOL:

Minky: :hug: Tiedän tuon tunteen epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen... :'( :hug: Mulla tosin koitettiin tipalla, mut lopputulos sama: ei mitään... :whistle: Toivottavasti sullakin sitten toinen kerta toden sanoisi, tai mikä vielä parempaa et pääsisit vielä tosi toimiin ihan luonnostaan. :hug:

Tsemppiä myös kaikille jotka matkaan lähteneet tai lähdössä, ja loputkin mars matkaan. :)

Nyt iltapuuhiin vielä kuopuksen kanssa... :wave:

P.S. Tuitsu ihana kuva. :heart: liinulilla myös profiilissa ihana kuva. :heart: Ylpeä isosisko... :heart:
 

Yhteistyössä