**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

vesseli-80 On mulla ollut oireita, jotka viittaisivat paikkojen kypsymiseen. Eli liitoskipuja, enemmän ja vähemmän tuntuvia suppareita, menkka tuntemuksia jne. Mut jostain syystä toi on tilanne.

Kyl tässä on mielessä käynyt, et on se onni asustaa Suomessa, kun meillä mm. tämä raskauden seuranta on suhteellisen hyvällä tolalla. Varsinkin kun asiat eivät ole menneet ihan niinku oli ajatellu. Eli jos joku "ei odottanut" joskus multa kysyy, et miltä raskaus tuntuu, ja neuvoja sen suhteen, ni ei voi muuta sanoo ku et avoimin mielin. Et jokainen on niin yksilö, ja tämä on yks niistä jutuista, johon voi valmistautua, mut ei kauheesti suunnitella sitä. Sama pätee varmaan synntyksessäkin. Näin varmaan säästyy monelta pettymykseltä, joita tulee, kun ei asiat menekkään niin ku on "suunnitellut". Ainakin omalla kohdalla aika moni asia on menny ihan toisin kun oli kuvitellut etukäteen.
Noh, vielä kun vauva ton viisi päivää jaksaisi mun vatsassa köllöttää, niin päästään uusien haasteiden, ilojen, huolien, väsymyksen, onnen yms tunteiden pariin. Sitä taitaa äitiys olla. Jo näin odotus ajasta lähtien. =)

T. J-P + :xmas:
 
HEI !!
Täällä VIELÄKIN!

Kerkesin vaan pyörähtää tänään,en ookkaa eilisaamun jälkeen kirjotellu.

Ihania vauvoja tullu taas..ONNEA!!! Tuitsun kuva oli herkkä.. :)

Me ollaan oltu tosi kipeenä eilisestä :( nyt alkaa jo elämä voittaa onneks.
Mies meni kipeenä eilen töihin ja sillä nous kuume liki 40 asteeseen sitten. Kävi työterveydessä ja tulehdusarvot 100!!!! :eek: meni sitten päivystykseen kun työterveydessä ei ollu lääkäriä. Määräs kokeisiin, anto KIELLON TULLA synnytykseen mukaan ja löi käteen pari tuhtia antibioottia.
Eilen me sitten vuorotellen täällä täristiin,kumpikin kipeinä ja surkeina. Minä vollotin kun ajatus yksin synnyttämisestä kipeenä tuntu niin pahalta ettei mitään rajaa. Että ei voi olla totta että meillä on aina tällänen säkä!! Joulusiivouskin tekemättä,osa lahjoista ostamatta ja kaikki levällään. Ja tästä sitten synnyttämään kipeenä ja kait ilman miestä,no way.
Kerrankin meni niin päin pitkästä aikaa että kauhulla odotin supistuksia..en ois mitenkään jaksanu synnyttää. Tänään on onneks parempi päivä,mäkin sain antibioottikuurin kun korvasärky ylty ja kurkkukipu myös.
Se vaan mietityttää että ei ole selvinny mikä tauti meissä on ja onko kuitenkin eri tautia. Mies on kuitenkin paljon kipeempi..ja tulehdusarvot tänään nousi entisestään (150!!!!) Keuhkokuvissa pieni varjostuma mutta ei selkeä keuhkokuume. Mutta kummallekkaan ei lääkärit osannu sanoa mikä vaivaa..mäkään en mielellään tota antibioottia syö mutta kai se on pakko että jaksaa synnyttää ja voi paremmin sen jälkeenkin.
En tiedä monta päivää miehen pitää lääkettä ottaa että pääsee osallistumaan synnytykseen..tänään ei ainakaan sais syntyä. Me jokatapauksessa mennään sinne yhessä ja kerrotaan tilanne,sanovat sitten tuomionsa. Me ei haluta kuitenkaan riskeerata vauvan terveyttä kun noi arvot viittaa bakteeriin :/ Bläääh..tää on niin sekavaa ja mulla pätkii. Toivottavasti tästä saa jotain selkoa ;)
Tän illan on supistellu 10 min välein ja pelottaa että lähtö tulee..edelleen uskomatonta että se kääntykin näin päin!! Onhan mun olo parempi ku eilen mutta oon tosi väsyny kun monta yötäkin menny perseelleen. Mutta pitkää ja raskasta synnytystä en nyt jaksais. :(
,
Ääh..mä meen nukkuu nyt että jaksan taas. Ja toi joulu..se tulee jokatapauksessa mutta en jaksa sitä enää stressata. Onpahan ainakin ikimuistonen joulu,vietetään se sitten kipeenä tai laitoksella.
Kun sais ton miehen kuntoon..on vähän huoli kun en oo sitä noin kipeenä ikinä nähny.

Omaa napaa tuli taas tuutin täydeltä sori..mutta koittakahaan muut jaksella masujen kanssa. :flower:
40+1
 
Voi kun ihania synnytyskertomuksia taas oli kaikilla, vaikkakin hieman rankkojakin! Tsemppiä toipumisille! Ja tosi sööttejä kuvia. Tuitsun kuva liikutti... :'( :)

Voi Myrskynmerkki, mä olin ihan varma, et oot jo synnyttänyt... Nyt yrität rentoutua ja unohdat lahja ja joulukiireet. Kyllä kaikki hyvin menee. Lepäilkää nyt sun miehen kanssa, niin ootte sitten kunnossa kun tosipäivä tulee eteen! =) Eihän kukaan halua olla yksin jouluna, joten mä luotan, että yhdessä ootte joko kotona tai synnyttämässä! :hug:

Tämä lähtis nyt taas sitten synnyttämään. 9.00 aika käynnistykseen, jos vaikka tänään en tulis enää kotiin ilman vauvaa... Ja nyt saavat kyllä viedä tämän asian loppuun asti. Mä en suostu lähtemään pois ilman vauvaa. Supistuksia ei enää eilen tullut, että sain ihan kunnon lepopäivänkin tähän väliin. Mutta nyt aamupalalle, pikasuihkuun ja sit toivottavasti tositoimiin! =)

Kaikille tsemppiä ja jaksamista. Toivotan tässä jo kaikille aivan ihanan ainutlaatuista joulua! Syökää paljon kinkkua, jotka ootte kotona... :D

Minky 40+3
 
Minky: Tsemppiä koitokseen=)

Myrskynmerkki: toivottavasti se vauveli haluisi pysyä joulun ylitse vaikka masussa niin ehdit parantua ja saisit mahdollisesti miehesi mukaan synnytykseen....tuota olen juuri joskus miettinyt että mitä jos on tosiaan kauhean kipeä(siis muusta ku synnytyksestä) ja joutuu tilanteeseen....koska urheilu kielletään esim flunssaisena, eikös tuo synnytys ole juuri kovaa urheilua..??
Jospa niillä sitten on aina se varasuunnitelma noiden tilanteiden varalta mutta parantumistuulia sinne!!!!

Itse olen nukkunut taas hyvän yön...siis kyllä taas paikat aina välillä kipeenä mutta taas vaan kaksi vessareissua......kumma ku ei osaa olla ees hyvistä öistä kitollinen ku heti miettii et miksi mulla oli niin hyvä yö :LOL:
 
:wave: Muitakin aamuvirkkuja!

Minky tekee just lähtöä jossei oo jo lähtenyt vauvaansa hakemaan. Tsemppiä kovasti koitokseen :heart:

Myrskynmerkille jaksamisia taudin kanssa.. :hug: Koittakaahan hoidella itsenne kuntoon. Voi kurjuuksien kurjuus kun tuollaisen piti sitten juuri nyt iskeä... Voimia ja pikaista paranemista!

Vähän tuollaisen jälkeen hävettää mainita näistä omista pikkuvaivoista... :ashamed: Mut mulle siis iski silmätulehdus. Terv.asemat on nyt sitten torstaihin saakka kiinni, mutta tää varmaan kannatta hoidattaa sitä ennen pois. Soittelen tuosta kohta yksityiselle josko saisi ajan jo heti aamupäivällä. Kaipa niitä antibioottisilmätippoja voi määrätä raskaana olevalle vai kuinka...? Ei kellään sattuisi olemaan kokemusta? :whistle:
 
Voi kun mä oon kade Minkylle, se saa kohta oman nyytin! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja loppuun asti tällä kertaa :)

Täällä kans nukuttu suht hyvin viime yö, kahdella wc-reissulla selvitty. Mut silti mä oon pettynyt ja kettuuntunut joka aamu: miks se ei voinut olla mun vuoro lähteä synnyttään?! No, mut onneks aina päivän mittaan ketutus helpottaa :) Harmittaa jo miehenkin puolesta tää odottelu; mies nukkuu alhaalla sohvalla mun kuorsauksen takia, ja se heräilee pitkin yötä jokaiseen rasahdukseen ja miettii aina että joko nyt lähdettäis :/ No, kai nää huonosti nukutut yöt joskus helpottaa!

Asiasta sadanteen, ollaan kohta lähdössä kaupungille osteleen vielä viimeiset jouluruoat, saa nähdä mikä tungos on vastassa! Mut mä luotan siihen että siel on vähemmän ihmisiä nyt aamusta kuin puolen päivän jälkeen :) Kohtahan sen näkee...

Ei muuta kun hyvää lauantain jatkoa kaikille kanssa-kärvistelijöille :wave:

Nora ja Vilma 40+5
 
huomenia

mä jo ehin käydä tuossa yhdessä halpakaupassa heti aamusta.

onnea minkylle :flower:

myrskynmerkille jaksamisia taudin kans.

täällä kans jyllää tosi sitkeä flunssa. tänään olis sit se kuuluisa la päivä. eli vuokrasopimus umpeutuu, mut ku ei osaa ulos. olo on tosi väsynyt ja paha olo jyllää. ei auta syöminen eikä juominen.

muta taidan alkaa kolaamaan tätä meidän asuntoa, jos vaikka mieli virkistys.

lilleriina ja uudenvuoden tonttu( jouluksi ei ehtinyt) 40 tasan
 
Huomenta vaan täältäkin kaikille ja anteeksi :saint: taisin sitte etuilla osaa :eek:

Mutta sitä teki kyllä meidän pikkuneitikin syntymällä 21.12 klo 03.05 syöksyllä kotiin ja isin käsivarsille. Painoa oli 4350g ja pituutta 53cm.
Oulaskankaalle sitte menimme "tarkistuksiin" ja eilen illalla jo tulimme kotiin. ja viikkoja oli tasan 41.

Mutta nyt vähä kiire joten tulen myöhemmin selittää tarkemmin...
 
Huomenta!

Ensinnäkin kiitos synnytyskertomuksista, niitä on aina ihana lukea, vaikka oma synnytys pelottaakin.

Minkylle onnea koitokseen, etköhän sinä tänään saa nyytin kainaloon =)

Myrskynmerkille isot :hug: On kyllä kurja tilanne, nyt toivotaan ettei synnytys lähde vielä käyntiin ja kerkeätte parannelle itsenne kuntoon. Ja tosissaan unohdat kaikki joulusiivoukset ja keskityt itseesi ja vauvan hyvinvointiin. Voihan se olla että huomenna olisi jo parempi päivä että kerkeät vähän paikkoja järjestellä.

Täällä olis tarkotus tänään tehdä joulusiivousta, eilen ostettiin jouluruoat. Tosin mennään aatoksi miehen sukulaisten luokse mut ostettiin kotiinkin vähän jouluruokia joulupäiväks ja tapanin päiväksi.

Mä en tajua, mulla tää menkkajomotus vaan jatkuu ja jatkuu mut mitään kunnon supistuksia ei tule. Eilenkin oli lähes koko päivän ja välillä tuntu tosi kipeltä alavatsassa, ihan siltä kun kohta alkais kuukautisvuoto. Mut silti ei mitään kunnon supistuksia. Nytkin jomottelee alaselkää. Aika monella tätä jomottelua on ollut, muistatteko te jo synnyttäneet että kauan teillä oli tällasta menkkajomotusta ennen kuin synnytys lähti kunnolla käyntiin?
Onneks huomenna on aika synnärille, käydään taas toksemiakokeissa ja siellä lekuri tsekkaa kohdunsuuntilanteen, kuulee ainakin et onko homma edennyt.

Misse81 39+1
 
Onnea Äitiliini :heart: :heart: :heart: Hui kuulostipa teidän synnytys hurjalta, tule kertomaan synnytystarinaa kun kerkiät. Tuota en uskalla kertoa miehelle tai se menee vielä ihan paniikkiin kun kuulee että noinkin voi oikeasti käydä! Onneksi kaikki meni hyvin, varmasti ikimuistettava tapahtuma =)
 
Huomenta!

Onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille!

Kiitos tsempeistä joka olin saanut. Nevarmasti auttoivat, sillä synnytyksestä jäi muistoksi pelkkää positiivisuutta...

Eilen kotiuduttiin tytöntyllerön kanssa. Ensimmäinen yö kotona meni yllättävän hyvin. Kerran heräsi tyttö syömään.

Tyttö 3815g, 52cm syntyi 18.12. klo 15.02.

Synntyskertomusta...

Kävinkin silloin maanantaina laittamassa tänne, että lapsivettä tihkutellut ja täytyy mennä synnärille yöksi. Joo silloin maanantaina aamuna heräsin ihan normaalisti ja yöhousut olivat hieman kotea. Mull ei ollut alushousuja, eikä sidettä, joten en tiennyt mitä se oli ja enpä sit ajatellut sitä minään. Lähdin koululle, vielä viemeeseen opintosessioon ja koko päivän siellä pikkuhousunsuoja tuli märäksi enemmän kuin aikaisemmin. no soitin ä-polille ja kysyin mielipidettä, niin käski tulla näyttäytyyn. Siis täällä ainakin pitää mennä aina sairaalaan, jos epäilee lapsiveden menneen, kun mielestäni joku sitä kyseli.
No siellä testi näytti positiivista. Pääsin käymään kotona ja sit takas.

Sairaalassa tarkkailuhuoneeseen, jossa vietin koko yön käyrällä. Ei supistuksia. Älytön menkkakipu alavatsassa välillä yön aikana. Aamulla lääkäri tutki ja oli 3cm auki, pääsin synnytyssaliin lue 6neliön koppi. Lääkäri puhaisi kalvot klo 9 ja loputkin lapsivedet meni. Mut ei supistuksia vaan alavatsakivut yltyivät, jotka lopulta olivat niitä supistuksia. Ne eivät näkyneet käyrällä...Kivut yltyivät ja vedin ilokaasua. Mutta olihan se koko tilanne hieman hämmentävä, kun ei ollu mitään kokemusta. Siinä sit kuunneltiin miehen kanssa Michael Boltonin joululauluja ja mä vedin ilokaasua, josta mun mielestä ei ollut mitään iloa. Kätilö tyrkytti aquarakkauloita, mut en halunnut, koska kipu oli vain alavatsassa ei muualla. 11.30 olin 6cm auki ja kätilö ehdotti epiduraalia. Ekas en halunnut, mut sit halusin ja sen laitto ei kyllä mulla tuntunut missään. Mies rauhoitteli tosi hyvin. Aika härskiä oli se, että anestesia lääkäri sanoi, että hänelläkin ihan käsi tärisee...Se auttoi hieman, mutta koska en hetikohta kääntynyt toiselle kyljelle, niin supistukset sillä ouolella tuntuivat, mutta ehkä hyvä, niin sillä epiduraalin laiton jälkeen 13.10 olin täysin auki. Eli tuolla ainakin voi laittaa sen tosi viime tippaan... No koska en oikein tiennyt mikä on ponnistamisen´tarve, vaikka kätilö hyvin selittikin, niin ponnistaminen jäi. No it kätilöiden vuorovaihtui ja sanoin, että kyllä nyt voisin ponnistaa. Toisaalta musta tuntuu, että oisin voinut ponnistaa paljon aikaisemmin, koska supistukset tuntuivat silloin paremmin. Kätilön hyvällä opastuksella tyttö syntyi 15.02. Joo joku mietti sitä, että kuinka osaa synnyttää ja ponnistaa. Tuolla ainakin oli tosi hyvät kätilöt jaa synnytyksestä jäi hyvä mieli. Ponnistus oli aika vaikeeta saada toimimaan, mut mitään kipuja en juuri tuntenut. Pari tikkiä, koska tyttö piti kättä poskellaan tullessaan maailmaan. Loppupeleissä synnytys tuntui nopeelta, vaikka kestikin kuusi tuntia.


Mukavaa päivää kaikille!

 
Rea
Pikku prinsessamme syntyi rv 41 eli 18.12.2007 klo.11.17 painoa 3385g ja pituutta 51cm päänympärys 34cm
Synnytys alkoi yöllä sännöllisillä supistuksilla ja kaikki meni hyvin.
Nyt ollaan kotona ja rauhoitutaan joulun viettoon:)
MA78 ja pikku prinsessa.
Voimia kaikille odottajille ja vauvansa saaneille.
 
ONNEA kaikille vauvan saaneille :flower: :hug:

Tsemppiä kaikille, jotka vielä kärvistelevät odotuksen kanssa :hug: Tiedän tuon tunteen, mutta muistakaa että palkinto minkä saatte on kaiken odottelun arvoista :heart: Vaikka olihan ne "yliaikaiset" päivät tosi tuskaa :whistle:

Jospa minäkin saisin hieman kerrottua synnytyskertomusta...

eli 13.12 alkoi tihrua lapsivettä housuun. Siinä sitten herättelin miehen ja päätettiin vielä soittaa äippäpolille. Kätilö käski rauhassa kerätä tavarat kasaan, syödä ja tulla sairaalaan muutaman tunnin sisällä. Siinä aika hurahti ja pian lähdimme hieman oudoissa fiilikseissä kohti sairaalaa. Sairaalassa oltiin noin klo.6 ja kätilö otti meidät vastaan. Minut laitettiin tarkkailulaitteeseen-tuloksena muutama supistus. Odoteltiin joku tunti ja minut meidät siirrettiin toiseen huoneeseen. Taas laitteeseen ja tulos sama. Sitten tuli lääkäri, joka tokas että paikat ovat kiinni, joten siirto yläkertaan osastolle odottelee :ashamed: Arvatkaa vaan oliko kiva joutua huoneeseen, jossa oli jo kaksi äitiä ja heidät vauvat. Supistukset hieman tiuheni päivän mittaan, mutta paikat pysyivät silti kiinni. Mies sai olla osastolla 19 saakka. Oli puhe, että hän lähtee kotiin nukkumaan ja kun minut siirretään takas alas, soitan heti hänet paikalle. Yö oli yhtä tuskaa -supistukset olivat tosi kipeitä ja oksensin heti kun sain jotain kipulääkettä. Kätilön kanssa meinasi mennä hermot, kun hän ei tajunnut sitä tuskaa.. käski vaan mennä suihkuun, juu auttoihan se sen aikaa kun olin siellä, mutta heti tuli kivut kun tulin pois. 14.12 klo.3.00 minut vihdoin siirrettiin alas ja soitin miehelle, että nyt tulee auttamaan minua. Minut laitettiin taas tarkkailulaitteeseen, tuloksena tytöllä sydänäänet yli 200. Lääkäri juoksi paikalle,ja oli ihan ihmeissään. Sitten seuraavaksi otettiin tytöstä joku verinäyte ja se kiidätettiin labraan- Minä menin ihan sekaisin, kun kukaan ei kerro mitään ja kaikki pyörii ja häärii ympärillä. Labrasta tuli tulos aika nopsaan ja seuraavaksi kuulin, että lääkäri tokas, tais tulla puukolle töitä. eli siinä sitten minut valmistettiin hätäsektioon. Minä en edes muista kaikkea, kun olin ihan paniikissa ja mieskään ei kerennyt paikalle. Leikkaussaliin minut kiidätettiin vauhdilla ja pian tajusin, että en tunne juuri mitään rinnoista alaspäin. Seuraavaksi kuulin parkaisun ja lääkäri onnitteli tytöstä :heart: Siinä tuli äidille itku ja samalla tajusin, että minä sain maailman ihanimman syntymäpäivälahjan :heart: Neitin siis syntyi 4.31. Tyttö vietiin isän huomaan ja minut siirrettiin takaisin osastolle odottelee tyttöä ja isukkia. Puoli kuuden aikaan näin molemmat ja itku tuli heti. tyttö oli oikein terve, pisteet 9-10-10. Äitikin parani tosi nopsaan ja jo samana iltana liikuin pitkin käytäviä. Kätilöt ihmettelivät pikaista paranemista ja kuinka vähän pyysin lääkettä - taisi tyttö olla aikamoinen motivaatio parantua pikaisesti. Haava on hyvässä kunnossa ja eilen kävin poistattamassa tikit. Neiti on oikein kiltti ja ei juuri itke. Yhteiselämä on lähtenyt oikein hyvin käyntiin.

Oikein rauhallista joulua kaikille :xmas:

Me lähdetään huomenna tervehtii ukkeja ja mummeja sekä muita sukulaisia Kuopion suuntaan :heart:

-Veeruska & Pikku prinsessa 1vk 1 pv-
 
Meille syntyi p"pikku" prinsessa keskiviikkona 19.12 klo 16.40!!!! Painoa huikeat 4450 grammaa ja pituutta 54 cm. :heart:

Synnytys käynnistettiin, koska raskausviikkoja oli 41+3. kaikki meni hienosti! Kalvot puhkaistiin klo 15.00 ja klo 16.40 tytö oli maailmassa. Synnytys oli todella nopea ja kivulias, mutta kaiken sen arvoinen... :heart: repeämiä 0 ja edes episiotomiaa ei tarvittu. Mitä kyllä suuresti ihmettelen...

Tulen myöhemmin kertomaan synnytystarinaa :D

Onnea kaikille muillekin vauvansa saaneille... on se niin ihanaa saada vihdoin se oma pieni syliin... ollaan koko perhe ihan huumassa. isäntäkin on niin innoissaan, että en olisi ikinä uskonut...

Riikkuli ja pikkuinen 3 pvää...
 
Onnea Hula, Rea ja Riikkuli :heart: :heart: :heart:

Mulla tuli ihan yllättäen äsken oksennus. Ei oo yhtään sellanen olo että olis mikään vatsatauti. Nyt vaan rupes pelottaa kun tota toksemiaa on epäilty. Oon menossa huomenna aamulla synnärille toksemiakokeisiin mut rupes nyt vain pelottamaan et pitäiskö ottaa sinne tänään jo yhteys. Sit oon myös kuullut että joskus oksentelu voi ennakoida synnytystä mut sitä nyt en viitsi ajatella, tosin tota menkkajomotusta on ollut jo monta päivää. Onko muilla kokemusta?
 
Saimme toisen tyttäremme 6,5 tunnin synnytyksellä torstaina 20.12 kello 23.00. Tytöllä mitat olivat 3,5 kg ja 49 cm. Ponnistusvaihe ihanat 5 minuuttia, 0 tikkiä ja 0 repeymää. Ja 2 tuntia synnytyksestä pystyin istumaan. Hieno kokemus, vaikkakin kivulias.

Aikas tyytyväinen tapaus, ja pitää metelistä. Toistaiseksi. Sisko (2 v 3kk) ottanut pienen hyvin vastaan. Halailulla ja pusuilla.

Henna ja vauva 2 pvä.

Voimia vielä odottaville!!
 
Onnea vauvansa saaneille
Poika tankkasi juuri masunsa täyteen, jotta jaksaa nukkua 4 tuntia =)

veeruska: olipas hurjan kuuloinen synnytys sinulla.. Onneksi kaikki meni hyvin ja sait todella ihanan synttärilahjan :heart:

On tämä vauva-arki ihmeellistä. Poika on vähään tyytyväinen. Terveydenhoitaja kävi eilen ja pojalla asiat niin kuin täytyykin. Ensi viikolla tulee sitten uudelleen. Täällä terkkari käy kolme kertaa kotikäynnin..
Kaikille lähtöä tekeville iso :hug:.

Rillukka ja poju 5pv

Profiilissa kuvaa pojasta
 
ASRAI: sinähän oot lääkäri? jos von kysyy sulta mielipidettä, et trttuuko vesirokko pieneen vauvaan? jouluks olis meno mun veljelle ja niillä nyt vesirokkoa, vauvalla olis ikää 6päivää kun sinne pitäis mennä... uskaltaakohan?


onnea taas vauvautuneille!! :flower: :flower:

 
Meille syntyi suloinen prinsessa torstaina 20.12. klo 14.27. Mitat olivat 3380g ja 48cm. Pipo 34,5cm. Synnytys kesti kaks ja puol tuntia.
Kotiin tultiin tänään iltasella. Nyt lueskelemaan teidän kuulumisia ja väsää kertomusta synnytyksen kulusta kunhan ehtii!!

Onnea kaikille vauvoja saaneille!! :flower:
 
Liinuli Soita neuvolaan ja kysy. Mulle terkka ainakin sano että nyt kannattaa vältellä paikkoja joissa on vesirokkoa, ilmeisesti vauvalle kuitenkin aika ikävä, isompana sen sairastaminen ei oo niin kurjaa... Siis kun se kyllä tarttuu kaikkiin vauvasta vaariin mikäli sitä ei ole jo sairastanut.. Mutta sinuna soittaisin ihan ja kysyisin, tosin nyt ei neuvolat auki niin soita vaikka lasten polille teidän sairaalaan ja kysy sieltä. Neuvovat varmasti.
 
onnea kaikille vauvan saaneille :heart:

mä täällä kärvistelen edelleen :kieh: taidan olla jo aika viimoisia. olo on tosi maseentunut. ja odottava. yritin tuossa tehä joulusiivoustakin, mut välillä piti levätä. tämä päivä ollut tosi väsynyt ja vit... olo.
 
liinuli, vierailevana tähtenä kerron, et kyllä vesirkko tarttuu vauvaankin. Meillä kaikki 3 lasta sairasti vesirokon, kun nuorin oli 3 viikkoa vanha. Ja vauva oli kaikista kipein :( Muut oli 3v ja 5v. Sillä kokemuksella välttäisin vesirokkoisia paikkoja :hug:

Jahvetti 34+2
 

Yhteistyössä