**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Mäkään en tajunnut, että Shamandalien mahdollinen käynnistys on tänään. Hurjasti onnea matkaan :hug: !

Vetiver:
Päivät ei oo koskaan ollu näin pitkiä.
Musta taas tuntuu, että aika menee ihan siivillä. Kun mies tulee töistä, olen ehkä yhden asian saanut tehtyä ja sitten mulla on ihan huono omatunto, kun olen vaan löhöillyt ja katsellut telkkaria :ashamed: . Tiedän, ettei hän odotakaan minun tekevän muuta kuin lepäävän, jotta vauvakin voisi hyvin :saint: , mutta itselle tulee paska fiilis siitä, että kämppä on kaaoksessa enkä saa tehtyä asialle mitään. Nytkin oon yrittänyt aloittaa jostain, mutta en saa mitään näkyvää aikaiseksi |O . Palaan siis mopin varteen täältä notkumasta :whistle: ....
 
Mä voisin kanssa äänestää ton puolesta että lasketuksi ajaksi ilmotettaisiin toi 42 vkoa, jolloin viimeistään rupeaa käynnistelemään. Niin ei tattis kituutella!

Mä olin jotenkin niiiiin asennoitunut että tää syntyy siinä 38 vkon jälkeen, mun mutsi on synnyttäny kaikki silloin ja moni mun kavereistakin ja KETTU miksi en minä!
Ja sitkun ei tunnu missään, niin ei oo ees toiveikas olo. Jos supistelis vois olla peukut pystyssä että jokojokojoko. Mut ei. Argh!

KUN TÄTÄ LASTA ON JO VUOSIA TOIVONUT NIIN PITÄÄKÖ NYT LOPPUSENTEILLÄ KUPATA VIELÄ!

Kysyn vaan. :D
 
Hapikolle Onnea pojasta!!!! :heart: :heart: Ja kannattaa ajoissa hakea apua, jos pienellä koliikkivaivoja. Itse kärvisteltiin esikoisen kanssa aika kauan, kun oli paha koliikki. Sitten vein hänet vyöhyketerapiaan ja voin sanoa, ett se auttoi todella. Vauvaa voi myös itse hieroa kotona hellästi. Sekin auttaa... Tsemppiä sinne ja ihanaa vauva-aikaa!!!!

Kaikille joilla sektio tai käynnistys tai synnytys edessä niin tsemppiä myös... :flower:

Asrai: Luin juttujasi tuossa ja ajattelin, ett äkyllä hienosti olet jaksabnut, vaikka kovasti vauvelia jo maailmaan odotat. Enää ei VARMASTI mene kauan... Tsemppiä... :hug:

Oma(.): Perjantain supistelujen jälkeen viikonloppu sujunut ihan rauhallisesti. Olen nukkunut todella hyvin ja vessassa ei ole tarvinnut ravata läheskään yhtä paljon kuin ennen... :D Viime yönä heräsin kunnon supistuksiin (polttoihin),mutta ne ei kestäneet sitten 15 minuuttia kauempaa... :kieh: aamulla miehen kanssa sitten kypsyteltiin paikkoja ja se aloitti taas sitten tämän ihmeellisen supistelun. Se on niin erilaista kuin tuo "oikea" supistus. Semmoista kipua selässä ja alavatsassa, ei selllaista menkkamaista jomotusta. Nyt niissä on vaan se muutos, ettei ne ole koko ajan jatkuvia, vaan niissä on taukoja. Niitä tulee 10-5 minuutin välein... Katselen tässä nyt vielä muutaman tunnin ja jos ei ota loppuakseen, niin soitan miehelle ja lähdetään tyksiin näytille. Nyt on niin paljon 3 viikon aikana supistellut, etten uskalla enää kovin kauan odotella. Tänään ois neuvolakin... =)

Asrai kyselit omien äitien odotuksista... Mä olen esikoinen ja tullut viikon etuajassa niinkuin mun tyttönikin. Mun sisko ja veli on menneet sitten viikolla yli... Ja taitaa täälläkin näyttää sille, että yli menee, kun ei vaan sitä viimeistä valmista koitosta tule!!!!!!!! :kieh: Mun synnytys on kuulemma ollut helppo, äiti on lukenut kirjaa ihan tyynenä, kun kätilö on sanonut, ett nyt oot auki niin paljon, että ala ponnistaa... :whistle: (joillakin se on sitten helppoa), siskon ja veljen synnytykset on kuulemma ollut kivuliaita ja suht pitkiäkin..

Tämmöistä tänne... Voimia naiset ja mukavaa päivää...

Riikkuli 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Musta taas tuntuu, että aika menee ihan siivillä. Kun mies tulee töistä, olen ehkä yhden asian saanut tehtyä ja sitten mulla on ihan huono omatunto, kun olen vaan löhöillyt ja katsellut telkkaria :ashamed:
Sama täällä - päivät menee ihan hujauksessa! Ja mä kun kuvittelin että aika kävisi tosi pitkäksi, ja varailin kaiken maailman kursseja ja rekrytoin paniikissa kavereita viihdyttäään mua. Nyt päivän ohjelmaksi riittää mainiosti käynti neuvolassa, puolen tunnin happihyppely, yläkerran imurointi tai ruokaostokset lähimarketissa. Siis joku yksi tapahtuma näistä per päivä - sitten katselenkin House-boxia loppupäivän :D

Paradoksaalisesti olen kuitenkin jo tosi kärsimätön ja haluaisin vauvan syliin HETI - mitenkähän sitä saisi laitettua aivot hyllylle ja nautittua näistä viimeisistä viikoista...? Eihän siitä ole kenellekään mitään hyötyä että kiukuttelen itselleni kun synnytys ei nyt just tänään käynnisty. Kivempihan se on Pikkullekin että äiti ei ole ihan raivona kun toinen uskaltaa vihdoin työntää päänsä esiin :heart: :LOL:

:flower: kaikille jotka saa nyytin syliin tänään! Ihan mieletöntä, oon kade!! Olikohan mmilia tosiaan jo pienen prinssin onnellinen äiti?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Sama täällä - päivät menee ihan hujauksessa! Ja mä kun kuvittelin että aika kävisi tosi pitkäksi, ja varailin kaiken maailman kursseja ja rekrytoin paniikissa kavereita viihdyttäään mua. Nyt päivän ohjelmaksi riittää mainiosti käynti neuvolassa, puolen tunnin happihyppely, yläkerran imurointi tai ruokaostokset lähimarketissa. Siis joku yksi tapahtuma näistä per päivä - sitten katselenkin House-boxia loppupäivän :D
Hyvä kun lisäsit ton vikan lauseen :kieh: . Mulla alkoi jo tuskanhikea pukkaamaan sun aktiivisuudestasi ;) .


Tyhmä kysymys
lähinnä kohdistuen noihin Hapikolle osoitettuihin kommentteihin: Ei kai yhden yön itkujen perusteella vielä koliikkia tarvitse pelätä |O ????
 
Schätzchen: Ei todellakaan, älä huoli... Meillä se alkoi ihan yhtäkkiä, kun tyttö oli 2 viikkoinen... Mikään ei ollut hyvin. Yöllä kahdesta aamuseitsemään meillä huudettiin täyttä kurkkua lähes ilman taukoja. No, vietiin tyttö sitten vyöhyketerapiaan ja 2 päivää, niin tyttö alkoi kakkaamaan ja nukkumaan paremmin. Se oli niin iso helpotus... kyllä oman vauvan ja lapsen itkua ja pahaa olo on niin hirveä katsoa... Meidän tytöllä on muuten edelleen välillä vatsakipua ja vatsavaivaa... Siis kova vatsa...yms... Silloin voi puhua vasta koliikista, kun itku alkaa yleensä samaan aikaan illasta/päivästä ja on jatkuvaa, vauva kipristelee ja hänellä on selvästi huono olla...Ja itku siis on päivittäistä...
 
en tarkottanu että hapikon vauvalle alkaisi koliikki :ashamed: mutta pointti oli se että hakea apua vauvalle mahdoliisimman pian jos itkut jatkuvia ettei väsää koko perhe.
täytyy myöntää että ite en usko edes koko koliikkiin :snotty: meillä lapset itkeneet "ummetusta" tai allerkioita...ja jos lapsella kääntyy rytmit sekasin niin eikö vyöhyketerapiasta ole sillonkin apua...ei me aleta piruja maalaan seinille sätseen :D
 
Heippa.


Hapikolle onnittelut :flower:

Kukas se mmiilian tilannetta miettikään? No, näin olisin käsittänyt että poika ois heille jo syntynyt, mutta antaa mmiilian tosiaan sitten itse paremmin kertoa asiasta :)

Lasketun ajan ylittäneitä alkaa olla jo niin paljon että en ala erittelemään. :hug: ja jaksamista kaikille!! Ja jos jotain positiivista niin ero viikolla 38 ja 42 viikkoisen vauvan välillä on niin hurja että sen puolesta jos vaan kaikki on ok, virtaukset sun muut kunnos niin "yliaikainen" vauva on paljon valmiimpi pakkaus. Syöminen tehokkaampaa, vähemmän keltaisuutta, ovat jämäkämpiä ja muutenkin valmiimpia. Eipä silti sillä etteikö tässä ois voinu jo käydä sen vauvan synnyttämässä aiemminki, mutta täytyy löytää ne hyvät puolet joka asiasta.

Mikäs shamandalien tilanne mahtaa olla.. Onkohan käynnistely jo aloitettu??

Kävin neuvolassa toivon mukaan viimeisen kerran. Kaikki oli taas niiiiin mainiosti.. Painoa olin kerännyt muutamas päiväs kilon mut ei ihme tällä turvotuksella :| Nooh, sf oli taas aloittanut kasvunsa ja lukemaksi tuli mahtavat 38cm. Polille laitettiin sähköinen lähete ja odottelenkin nyt puhelua sieltä koska saan mennä näytille, vauva kun oli pari viikkoa sitten jo huomattavasti suurempi kun esim kakkonen viikoilla 41+4 jolloin syntyi. Ja mun tuurillahan polin päässä oli puhelimes joku törppö joka ei osannut antaa aikaa kun neukkutäti sinne soitti joten nyt sit vaan oottelen ja jänskään et koska koska.. Voi mennä jopa huomiseen yhteyden otto mutta toivon ainaki että viimeistään keskiviikoksi saisin kontrolliajan ja perjantaina alkais sitte käynnistely jos ei se haikara itsenäisyyden päivänä ihan ite osaja perille. Joo näin suunnittelin mutta sen nyt tietää ettei hommat mee niin mutta joo. Täytyy vaan pysyä järjissään ja ajatella positiivisesti, onneksi kaikki on kuitenki hyvin jopa verenpainetta myöten. rr vaivaiset 122/70 (huomasitkos joulumami, heheh ) :D

Mun massu on ainaki nyt muuttanut muotoaan silleen että tyttöä on aika kiva kanniskella sen päällä :D Neiti tarttuu mua kaulasta kiinni ja istuu mahan yläosan päällä ja kunhan vaan on sellanen ihonmyötäinen ja ei liukasta kangasta oleva paita niin tytskä pysyy siinä hienosti. hih. Täytyy koittaa jos saisin kuvan tuosta tilanteesta, on kuulemma aika hassun ja hellun näköstä, neukkatätiki nauroi kun katsoi sylittelyämme :D


Jeps, palaan myöhemmin kuikuilemaan mahdollisia vauvauutisia..

Niin ja tuitsu: Otetaanko tavoitteeksi synnyttää viimeistään kahden viikon päästä?? :kieh:


maukkis 40+2
 
Nyt oon aatellut alkaa ajattelemaan positiivisesti!!! Alan nauttia viimeisistä päivistä kun saa nukkua niin pitkään kun tahtoo ja saa tehdä ihan mitä itse haluaa kun sit kun vauva on syntynyt niin ei kaikkea pystykkään niin helposti. Ja yritän olla ajattelematta synnytystä ja odottamasta synnytykseen viittaavia oireita koska synnytys alkaa kun on tullakseen. Helppo sitä on ajatella näin mut toteutus eri.

Voimia kaikilla la ylimeneville ja muillekkin kärsimättömille :LOL:

Peppi 40+0
 
Ilmottauvunpa pitkästä aikaa, vaikka eipä minua kukkaan oo kaivannukkaan... :'( ;) Eikä kyllä oo kauhiasti asiaa... Keskiviikkona vissiin käynnistettään, saa nähä. En oikeen jaksa ennää tätä soutamista ja huopaamista, eka pysäytellään ja jarrutellaan ja sitten aletaan käynnistelleen etuajassa... Enpä tiä miten sitte loppujen lopuksi käy. Enkä oo vielä ees lopullisesti päättäny annanko käynnistää vai en... Ehkä kuitenki annan, ko tartteehan nämä minun lapset äitinki. Saa nähä... Supistellee kyllä niin perkelleesti, että voi olla, ettei mittään käynnistelyjä tarvitakkaan. Loppuviikosta olin osastolla pari päivää ja lähtötarkistuksessa oli kanava lähteny ja kolmatta senttiä suu auki. Varmaan tapahtunu siitäki jotain, ko niin kovia supistuksia tullu jopa 3 minnuutin vällein koko viikonlopun.

Kaikille, joilla käynnistys tai sektio nyt ajankohtanen hirmusesti onnea ja tsemppiä matkaan!!!

Ja te jokka kärvistelettä yliajalla, koittakkaa jaksaa! Vaikka enpä kyllä yhtään eppäile etteikö vituttais ja aikas rankasti... Mulla ottaa aivoon vaan tämä, ko tilanne on niin hemmetin epävarma koko ajan! Aina ko entisestä "vaivasta" selviiää, nii uus tullee tilalle |O

Koliikista. Kyllähän ne vauvat itkee toinen enemmän ja toinen vähemmän, oli koliikkia tai ei. Tuolla koliikilla on minusta vähän turha pelotella, ko se ei oo ko yks mahollinen syy jatkuvvaan kovvaan itkusuutteen. Voi olla ihan mikä syy vain tai sitte että ei oo syytä ollenkkaan, vauvat on luontteeltaanki erillaisia... Vähän kärkäs kommentti, ja siitä anteeks, mutta mulla meni lopullisesti hermot tuon koliikki homman kans, ko tyttö huusi joka ikisen yön kurkku suorana ensimmäiset kolmisen vuotta, eikä toellakkaan ollu koliikkia. Aina ko yritti apua hakea, niin puhuttiin vaan, että ko koliikkivauvat nyt vaan tekkee näin eikä ees tutkimuksiin päässy ja huutoa oli kuitenki jatkunu jo vuosia, eikä esim paria viikkoa...

Niin joo...

:flower: Onnea hirmusesti kaikille, joilla vauvat on muuttanu vattasta ulkomaailmaan!

Meillä ei oo vieläkkään lähellekkään kaikki valmiina vauvaa varten... Tännään sain kuitenki vaatteet laitettua lipastoon. Hirmunen ostoslista oottaa, ko vain sais jalat, joilla kävellä kauppaan ostaan kaikki loput jutut. Mies ossaa kyllä ostaa ne, mutta haluaisin ite... Ei anna sinni periksi myöntää, että en pääse itte ostaan vauvan tavaroita... :snotty: Taloaki on purettu viikonloppuna vähän joka puolelta ja nyt pitäs ennen vauvan tuloa saaha rakennettua takas vessa, suihku ja kuisti... :whistle: Ai miten niin vähän viime tingassa :whistle: No, onhan täsä vielä kaks päivää aikaa :D

Tulipa paska teksti... Ei vaan irtoa mittään kovin hyväntuulista tällä hetkellä.... :saint:

Apa ja Martti 36 tasan
 
hajos sitten mulla tietokone pari viikkoa sitten.. ennenkin tehnyt temppuja kone ettei lähde käyntiin, jospa se taas lähtis kohta toimiin...

hirveesti oli asiaa mitä piti kirjoittaa kun kaikki tekstit sain luettua mut nyt pää tyhjeni... :ashamed:

no onnea hirveesti kaikille vauvautuneille!! :heart: :heart:

itsellä huomenna aika pelkopolille synnytystä miettiin, pari kertaa kun olen niin kipeänä ollut etten tiedä kestänkö synnytystä, aiemmin en oo pelännyt sitä, mutta nyt kun ei ole mietsä tukena niin tuntuu ajatuskin hirveältä et viimeisträän synnytyksessä romahdan.. tuntuu hirveältä miettiä että "yksin" pitää sinne mennä.. olis tietty eriasia jos olis alusta asti ollut yksin odottaja...

ja hieman mietityttää et kasvaakohan tää vauva ku mulla sf mitta oli 28 ja nyt viime viikol enää 26cm.. jospa ne huomen oys sit sen tarkistaa samalla... tää on kyl nii pieni tää maha muutenki, alussa meni ihan käyril mut nyt ihan ala ala käyrällä... ei kyl neuvolasta oo sanonu siihen mitää, muutako et pieni on vaavi, hyvä jos 3kiloa laskettuna aikana, ei tyttökää kyllä ollut ku vajaa 3kiloa...

täytyy sit ilmoitella huomenna pelkopoli käynnistä, jos vaan pääsee koneelle jossain.. jos ne vaik vois käynnistää nii ei tarvis yksin kotona miettiä synnytyksen alkamista ja sais heti kunnon lkipulääkkeet... pelottaa vaan et romahdanko jo siellä ku pitää taas kaikki asiat käydä läpi ventovieraan kans... ärsyttävää!!!

liinuli84+vaavi 37+4
 
Olitte kaipaillut. :D Kivaa. No, täällä taas. :wave:

TYKSissä käytiin, salit kaikki täysi joten mentiin osastolle ihmettelemään. Käytiin sydänkäyrällä ja kaikki ok. Parin tunnin odottelun jälkeen ei tuntunut saleja vapautuvan, joten lähdin kotiin... Huomenna aamulla soittelen seiskan jälkeen, et onko kauhee ruuhka, jos ei niin sitten sinne kahdeksaksi. Jos on ruuhkaa, niin odotellaan keskiviikkoon. Keskiviikkona sitten mennään sinne aamulla, ja sillon sitten käynnistetään, oli tilaa tai ei. :D Kun ne ei sitten mielellään käynnistele kuin aamulla, kun tiedä kauanko menee ennen kuin lähtee käyntiin. Lääkäri meinas, et kun eka ollut nopea synnytys (4,5h) niin kunhan tämä käyntiin saadaan niin sitten varmaan kauaa mene... :D Toisaalta harmittaa et tuli turha reissu tehtyä, mut helpottunut olo kun tietää et viimeistään keskiviikkona sit pääsee hommiin. :D

Nyttenkin koko ajan supistelee, kivuttomasti tosin mut kuitenkin... Jospa sitä vaikka pääsis jo aikaisemmin lähtemään... ;) Joo turha toivo taitaa olla... :whistle:

Nyt vois mennä hetkeks nukkumaan kun isäntä menee takas töihin kun ei äksöniä tullutkaan. :D

Shamandalie ja Torsti 39+0 :heart:
 
hula mulla särkee ainakin napaa ja ympäristöä. Olen rasvannut ihoa vaikka kuinka mutta tuntuu että repeää... :LOL:

koliikista esikoisella oli koliikki. Käytin vyöhyketerapiassa ja opettelin vauva hierontaa. En osaa sanoa auttoiko se, mutta ainakin tusi tehneesä jotakin vauvan hyväksi. Itkut loppui 3kk iässä. Joillakin auttaa kun vaihtaa D-vitamiinin toiseksi.

anopista mulla ei ole ollut anoppi ongelmia, kun anopit on kaikonnut samalla, kun lasten isätkin. Äitini asuu 2km päässä ja ollaan päivittäin tekemisissä ja meillä on hyvät välit. Hänelle voi suoraa sanoa, että nyt en kyllä jaksa sun seuraas, ilman että loukkaantuu. Toimii puolin ja toisin. Ja auttaa arjessa tosi paljon. Se on tärkeä tieto. Tänäänkin on tulossa peseen ikkunoita, kun en ulkoa itse yltä ja en uskalla enää penkeillä kiipeillä. Äiti on pidempi ja ylttää.

itsenäisyys päiväksi synttärit minäkin olen vähän suunnitellut et jos silloin lähtis synnyttään. (vaikka mulla la 24.12.) aion olla kotona jouluna! Ihan kun sen voisikin itse päättää... :whistle:

Menen syömään imellettyä perunalaatikkoa - se on mun herkkua!
Pinkeiju 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Kyllä sua on kaivattu apa!
Aamulla kattelin tuolla mitäsnyt-puolella kun pesuaineista kyselit että säkin oot vielä kasassa... :hug:
:D Heti parempi mieli :D Ja vitut oo... Aivan iiteäki alkaa kohta naurattaa tämä oma vittuuntuneisuus... Huoh, ku pääsis ees itteänsä pakkoon, mutta en oo vielä onnistunu yrityksistä huolimatta. Aina mie seuraan ittiäni mukana niin ko joku perskärpänen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Nobody:
Tsempit ens viikolle käynnistyksiin, sektioihin Shamandalie, Porsche, Tk82 ja oliko muita. Sori jos en muistanut kaikkia. Ja toivotaan Asraille ja Vanessallekin jo pikaista vauvautumista.
Komppaan =) !

Ja hapikolle kovasti onnitteluita! Kuulostaa hiukan pelottavalta tuo eteisvärinä, mutta hyvä, jos olet jo kunnossa :hug: .

Ystävät kävivät eilen ja toivat vaippakakun pehmolelukuorrutteella, mutta muuten ei vietetty babyshoweria. Oli kuitenkin kiva nähdä pitkästä aikaa, kun viimeksi tapasin heidät syyskuussa :) . Mukavaa, että helsinkiläiset saavat aikaiseksi raahautua kehä III:n ulkopuolelle. Ja parasta oli kuulla, kun kaverit ihmettelivät, kun en ole levinnyt enkä turvonnut yhtään, näyttää kuulema kuin olisin nielaissut vain rantapallon. Musiikkia korvilleni :D .

Mulla on takana taas niin levoton yö, ettei tosikaan. En varsinaisesti valvonut, mutta juoksin vessassa lukemattomia kertoja, hikoilin, käänsin kylkeä, vaihdoin asentoa, riuhdoin peittoa jne. Herätyksiä oli varmaan ainakin 10.

Vauva oli eilen hyvin hissukseen ja maha on hiukan taas laskenut. Ihanaa, kun penska ei enää potki niin kipeään, mutta yöllä se taas oli mun kylkiluiden välissä ja kylkiluut ja selkä olivat ihan kipeät eikä henki kulkenut. Tää syntyy varmaan oikeesti yläkautta :x .

Jännä juttu muuten, luin Vau-kirjasta, että näillä viikoilla synnytystä kammoavatkin alkavat kyllästyä odotukseen ja haluaisivat jo synnyttämään. Saman olen huomannut itsestäni! Vaikka pelkäänkin sitä operaatiota, niin nyt olisin valmis lähtemään ihan koska vain. Ja pahimmillaan tätä on jäljellä vielä kuukausi. Hassua, että alan olla hiukan kärsimätön jo, kun mullahan on laskettuun aikaan vielä reilu kaksi ja puoli viikkoa. Ei pitäisi olla mikään hoppu. Ehkä se on tää pitkä loma takana ja kyllästyminen mahan kanssa temppuilemiseen. Ja miksi ihmeessä puolitutut alkaa tässä vaiheessa jo kysellä, onko jakauduttu?!! Ei se mua toistaiseksi ole haitannut, mutta kummastuttaa. Laskettuaikahan on vasta joulun maissa, eikä mulla ole aikomusta synnyttää yhtään aiemmin, ellei vauva toisin päätä. Miehen työkaveritkin (joita en ole ikinä nähnyt ja mieskin on tuntenut heidät alle vuoden) ovat kuulema jo kyselleet :eek: . En tajua.

Nyt mä meen pakkaamaan sen sairaalalaukun. Johan tuota on hartaasti suunniteltu pari viikkoa.

tivoli 37+3
 
|O ja taas suoistuksekas yö takana. Tää on oikeesti tosi kivaa!! Soitin neuvolaan ja onneks antoi huomenaamulle ajan lääkärille, saapi kattoo onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään. Terkkari oli toiveikas, että tutkimus saattaisi vauhdittaa tätä touhua. Itse en kyllä usko että mitään on tapahtunut tai tulee tapahtumaan. Pojan synnytyski sillo 6v sitten meni niin että tipassa 24h:n säännöllisillä suppareilla aukesin kokonaiset 4cm, jonka jälkeen sektio. :kieh: ai s******** että sattuu nää suoistukset. (mut sattukoon, kuhan jotai vaan tapahtuisi)
 
Minäkin täällä edelleen. Ei mitään tuntemuksia, ei siis yhtään mitään. Vähän pidemmällä kävelyllä alavatsaa alkaa vähän vihloa, mutta muuta ei ole tapahtunut.

No, ainakin oli mukava viikonloppu, eilinen lumimäärä sai mulla ihan joulufiiliksen. Mies on jo tosi kärsimätön, tänään aamulla oli ihan ihmeissään, että pitäiskö tässä oikeesti lähteä töihin. Oli ihan varma, että olisi jo syntynyt tää nyytti. Myös äiti ja sisko soittelevat päivittäin, että joko. Ei ole onneksi vielä mennyt hermot, mutta kyllä ne vielä ehtii :whistle:

Mutta sellaista piti kysyä, että olenko ainoa lasketun ajan ohittanut (tai sitä lähellä oleva), joka ei vielä tiedä millainen on kipeä supistus? Siis oikeasti, ei hajuakaan, yhtään ei ole ollut. Aikookohan tää syntyä ollenkaan? Entäs te uudelleensynnyttäjät, oletteko esikoisen kohdalla tunteneet kaikki kipeitä supistuksia jo ennen synnytystä? Mua alkaa kohta huolestuttamaan, kun kaikilla muilla tuntuu noita supistuksia olevan jo jatkuvasti.

Niin, ja onnea Porche ja tk82 tämänpäiväisiin tapahtumiin, vaikka ette te tätä enää ehdikään lukea. Ja siitä Polkasta haluaisin jo kuulla, mutta taitaa olla jo nyytti sylissä. Ei, en ole kateellinen, en :headwall:

Landir 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Landir:
Mutta sellaista piti kysyä, että olenko ainoa lasketun ajan ohittanut (tai sitä lähellä oleva), joka ei vielä tiedä millainen on kipeä supistus? Siis oikeasti, ei hajuakaan, yhtään ei ole ollut. Aikookohan tää syntyä ollenkaan? Entäs te uudelleensynnyttäjät, oletteko esikoisen kohdalla tunteneet kaikki kipeitä supistuksia jo ennen synnytystä? Mua alkaa kohta huolestuttamaan, kun kaikilla muilla tuntuu noita supistuksia olevan jo jatkuvasti.
Esikoisen raskausaikana en tuntenu yhen yhtäkkään supistusta. Sitten meni vain yhtäkkiä veet ilman minkkäänlaisia ennakoivia merkkejä. Älä vaivu synkkyyteen, synnytys voi alkaa vaikka puolen tunnin päästä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Landir:
Minäkin täällä edelleen. Ei mitään tuntemuksia, ei siis yhtään mitään. Vähän pidemmällä kävelyllä alavatsaa alkaa vähän vihloa, mutta muuta ei ole tapahtunut.

Mutta sellaista piti kysyä, että olenko ainoa lasketun ajan ohittanut (tai sitä lähellä oleva), joka ei vielä tiedä millainen on kipeä supistus? Siis oikeasti, ei hajuakaan, yhtään ei ole ollut. Aikookohan tää syntyä ollenkaan?
Landir 40+1
Mua ei ehkä teihin 40+viikkoisiin verrattuna viikoilla 38+4 edes lasketa lähellä laskettua aikaa oleviin, mutta tuntemusten laita sama kuin sulla: ei mitään :headwall: . Ja äskenkin silitin, pesin pyykkiä, tiskasin (käsin |O ), petasin pinniksen...Kaikki se suppareiden toivossa, mutta EI. Ei ensimmäistäkään kipeää supistusta. Alan yhtyä Asrain ajatuksiin siitä, että olen vain lihonut :ashamed: . Valeraskaana varmaankin, kun niin kovasti sitä vauvaa haluan :heart: .
 
Meillä on tyttö toistaiseksi säilyttänyt melko hyvän rytmin, eli kun syötän oikein urakalla (ensin tissiä, sitten vauva nukahtaa->vaipan vaihto, ja kas tissi maistuu taas, vauva nukahtaa, röyhtäytys [ehkä vielä tissiä] ja unille) vauva nukkuu noin 2-4 tuntia kerrallaan. Prosessi vie noin tunnin.

Eilen aloitin Rela tipat, jospa niistä saisi sektiovaaville hyvää bakteerikantaa suolistoon.
Eilen tipahti myös napa (nuora) vaippaan, eli nyt on jo ihka oikea kuoppanapa!

Imetys on alkanut sujumaan, paljon joudun käyttämään vielä rintakumia, mutta jos saa rinnat sen verran tyhjiksi että tyttö saa otteen niin paljaaltaankin kelpaa :)

Suotta pelkäsin laitoksella, että maitoa ei ala tulemaan. Nyt vauvan ei tarvitse kuin avata suunsa niin alkaa maito norua! Pelkäsin tosiaan, että joudun luopumaan imetyksestäkin kun maitoa ei tuntunut nousevan jouduinhan luopumaan "oikeasta" synnytyksestäkin...

Nyt suihkuun kun tyttö nukkuu!

Onnea vauvan saaneille! Lykkyä tykö odotukseen odottaville äideille :heart:
 

Yhteistyössä