**Joulun odottajat** Huhtikuu

Schätzchen harmaana
Kiitos Chrissy ja Shamandalie :hug: !

Nukkumisesta: mä nukuin viime yöhön saakka kuin tukki, enkä meinannut aamuisin saada silmiä millään auki :whistle: . Piti siirtää herätystä parilla tunnilla eteenpäin -kiitos liukuvan työajan :heart: .
Viime yönä olin tosi levoton :eek: . En aukaissut silmiä kylläkään koko yön aikana, mutta monta kertaa tuntui, että olen jo hereillä. Luulen kans, et se johtuu tästä liika kelailusta :/ ...
Vessassa ei oo tarvinnut käydä öisin kertaakaan, mutta en ole sitä kyllä harrastanut tähänkään mennessä.
 
Heips !

Nyt tein vielä viimeisen varmistuksen raskaudelleni ja niin se vaan näyttää plussaa, nyt jo tummempaa mitä aikaisemmin...pakko se nyt 4 testin jälkeen on uskoa että olen raskaana=)

Soitin neuvolaan ja varasin ensimmäisen ajan, se on vasta kuukauden päästä, miten maltan odottaa?! Mitä kaikkea ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään?Onko teillä ollut miehet mukana?

Kuinka moni on käynyt varhaisraskauden ultrassa?Itseäni hieman kiinnostais se, vois mennä vaikka rv 8:lla...Paljonkohan se suunnilleen maksaa?
 
Menninkäinen: Itsellä myös kokemuksia tuon opiskelu/valmistumisasian kanssa. Tietenkin se on oma huolen aiheensa, mutta kokemuksen myötä voin sanoa, että asioiden on tapana järjestyä :) Itsellä kävi ekasta kanssa niin "hyvä tuuri" että kirjoitin sitten ylioppilaaksi synnytyssalissa. Oli tyttö päättäny oikeen samaan aikaan tulla, kun se viimoinen kirjoituskin oli...
Toivottavasti ei ihan yhtä tiukille mene.. :x

ON: Huono olo hieman helpottaa, mut nyt tarvii syödä koko ajan ja tissit on aivan kamalassa hapessa. :LOL:
 
Moikka,

olen seurannut taustalta varovasti keskustelujanne, kun plussasin ihan hiljattain. Raskaus on vasta alussa, rv 4+, joten pelko km:sta ja kaikesta ikävästä on olemassa, ja siksi en ole uskaltautunut kirjoittamaan. Vuosi sitten riemuni plussasta meni samantien kesken, joten jos en asialla nyt hehkuta, niin ehkä kaikki meneekin hyvin :/ .

Ilmoittaudun nyt kuitenkin tänne, jos tulee tarvetta päästä jutustelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa. Alkuraskauden ultra on varattu 7.5., mutta neuvolaankaan en ole uskaltanut vielä soittaa. Tämä epävarmuus raskauden jatkumisesta on niin suuri, etten osaa oikein iloita asiasta :ashamed: . Raskausoireitakaan kun ei juuri ole, niin niitä tässä kuumeisesti odotan. Vain joitakin pieniä tuntemuksia on ollut, mutta en halua tulkita mitään, kun ennenkin olen kuvitellut oireet olematta raskaana :LOL: .

Onnea teille kaikille plussasta :heart: !
 
Moikkista tiineet toverit! ;)

TIITU83: mäkin ihan malttamattomana odotan sitä ekaa neuvolaakin, joka vast 4:N viikon päästä! Sinne asti kun ottais ny iisisti vaan ja relailis.. B)

Schzähen (!) ja kuka kirjoitti levottimista öistä.. mäkin nukkunnut melko huonosti ja väännellyt asentoa ja just joskus aamuyöstä kun sais viel nukkua niin tuntuu et ihan pirtee muka jo ois..miten saiskin levollista unta aikaseks..tekis varmaan hyvää tässä tilassa.. ;)

Mullakaan ei tiedä kuin tietty oma mies vaavista ja te netti-ystävät :hug:

Oliko se muuten panadol mitä saa syödä tms. lääke? Tarttis varmaan jossain vaihees jotain, kun välil vähä selkä vihloo ja vatsakin..mut joe ei ny kovempaa ni ilman olen kyllä niin kauan kun pystyy..

Täs nyt lattiaremppaa tehään ja ihanaa kun mieskin sanoo: "tänne lastenhuoneeseen" sitten.. :saint:

mutta älkää ny luulko et mitään vauvaan liittyvää ollaan ostamassa, luoja paratkoon.. :LOL:

toivottavasti sitten loppusyksystä on siihen tarvis.. ;)

mulla rv: 5+2 ja pientä pinnan kiristymistä ei oireita ja onnellinen;)

päivänjatkoja!
 
Schätzchen taasen
Tervetuloa Tivoli :wave: ! Toivotaan, että sinulla ja meillä kaikilla muillakin onni jatkuu :saint: . Jos tulee kuitenkin varovaisuudesta huolimatta halu purkaa mieltäsi, niin kuten olet meidän keskusteluistamme ehkä huomannut, pelokkuus ja neuroottisuus on käsin kosketeltavissa :kieh: . (Ja jos ei tätä foorumia olisi, niin joutuisin ehkä pyytämään saikkua ja makaamaan sängyssä 12. viikolle asti B) )

Katherine: Meilläkin on remppa suunnitteilla / alkamassa. Samalla kun tapetit / maalit vaihdetaan, niin pakkohan se "lapsen" huone on laittaa lapselle sopivaksi :D .
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 13:26 papana03 kirjoitti:
Menninkäinen: Itsellä myös kokemuksia tuon opiskelu/valmistumisasian kanssa. Tietenkin se on oma huolen aiheensa, mutta kokemuksen myötä voin sanoa, että asioiden on tapana järjestyä :) Itsellä kävi ekasta kanssa niin "hyvä tuuri" että kirjoitin sitten ylioppilaaksi synnytyssalissa. Oli tyttö päättäny oikeen samaan aikaan tulla, kun se viimoinen kirjoituskin oli...
Toivottavasti ei ihan yhtä tiukille mene.. :x

ON: Huono olo hieman helpottaa, mut nyt tarvii syödä koko ajan ja tissit on aivan kamalassa hapessa. :LOL:
Onhan niillä asioilla tapana järjestyä, mulla vaan alkaa tulla paniikki saada valmiiksi, kun ei oikein ole opiskeluaikaa enää paljon jäljellä... Edellinen hoitovapaa sitä jo jonkin verran kulutti, en haluis opintoja heittää hukkaan kun kuitenkin jää pienestä kiinni... Ehkä se kuitenkin on sovittavissa, kun ajoissa vaan menee asiat hoitamaan. =) Ja mua ei just niin paljon huolettais, mikäli se olisikin koulussa olemista, mutta meillä opiskelut käytännössä loppuu työharjoitteluun, niin se on kuitenkin pakko suorittaa... :whistle:

Ja tule ihmeessä Tivoli tänne meidän kanssa jännäilemään, ei sitä yksin kannata ressailla, täällä ressataan sitten omasta ja muidenkin puolesta. :D :wave: <br><br>
 
Moikka,

pakko kertoa pari hauskaa tapausta.

Viime viikonloppuna mun äiti kertoi nähneensä unta että odotin vauvaa jo aika pitkällä. Huikkasin vaan miehellekin että kuulitko, äiti oli nähny unta että taas tulis lapsia... mun pokka piti aika hyvin mutta en tiedä "tietääkö" hän jo. Yritän pitää salassa äitienpäivään asti.

Eilen näin yhtä työkaveria pitkästä aikaa (nähty viimeksi tammikuussa) ja tämä noin 50v nainen tokaisi heti että oletko vähän lihonu, mahdatko olla raskaana. Että näin se salaisuus säilyy... mutta pääasiassa ei olla kerrottu vielä kellekään.

Eka neuvola on ensi ma, ja sitten saan varmasti ajan np-ultraan. Kiva päästä. En ole kauheasti hermoillut, olo on aika rauhallinen. Älytön väsymys iski tällä viikolla, osasyynä varmasti vilkas viikonloppu. Eilenkin aloin silittämään miehen paitoja niin puolessa välin iski väsymys ja eikun sohvalle lasten kanssa katsomaan pikku kakkosta.

Innoissani kysyin mieheltä että arvaapa minkä keksi vauvalle työnimeksi? Ja tämä hyväkäs vastasi että Pieru! Miehet on niin miehiä! Työnimi on Oskari, lasketun ajan mukaan. Ja se sopii meidän poikien nimiin, molemmilla 3-tavuiset nimet.

Hyviä jatkoja kaikille!

Suski ja masuvauva-Oskari
rv 8+4 (?)
 
:( Voih, eilenä alkoi tulemaan rajun vatsataudin kourissa oksentaessani verta emättimestä. Menin lähetteellä keskusairaalaan ja siellä katsoivat vuodon olevan vanhaa verta,mutta kohdussakin näkyi vainen pieni vesimolluska. Lääkäri sanoi,ettei tiedä onko kehittymässä normaali raskaus vaiko jotain muuta.

Virtsasta kuitenkin plusaa saanut vahvasti kolmella testillä ja viimeisin juuri vkonloppuna.Tässä taas tänään tiputellut tummaa verta,ruskeaa.

Olen miettinyt,että kun en asialle mitään mahdakkaan jos se sieltä lähtee tulemaan,niin sitten se tulee. Pitää sitten vaan jatkaa yrittämistä ja toivoa,että onni olisi matkassa seuraavan kerran.

Mitenkäs noi raskaus viikot pitää kutinsa,kun laskurin mukaan olisin jo 6+3 raskaana mutta reaali ajassa tiedän,että hedelmöitys on tapahtunut vasta 4+3 sitten? Mulla kun oli se lääkityksellä aikaan saatu ovulaatio..

Muutamissa raskaukalentereissa sanotaan ettei ultrassa viellä voida nähdä 5 viikollakaan mitään????

Odottelen tässä et joko alkaa vuotamaan kunnolla tai sitten ei ja saan selvyyden asiaani 3.5 kun mulla on ultra. :headwall:
 
Jaana76 täällä vähän sama homma.. Viime perjantaina alkoi pieni vuoto joka kesti pari päivää, siitä asti tullut silloin tällöin pyyhkiessä ruskeaa limaisaa verta. No, sunnuntaina kävin lääkärillä, sisätutkimuksessa kohdunsuu kiinni ja muutenkin ok.. Tänään soitin uudelleen terveyskeskukseen ja pääsin ultraan. Äsken sieltä tulin.. Mulla myös sama homma että näkyi vain raskausrakkula eli ilmeisesti ruskuaispussi :'( Parin viikon päästä uudelleen ultraamaan.. Jos vaikka olisikin varhaisemmassa vaiheessa raskaus. Omien laskujeni mukaan tänään olisi 6+3. Eli sikiö pitäisi jo ilmeisesti näkyä, eikä ainoastaan se rakkula... Nyt oon entistä enemmän huolissani ja sekaisin. Se rakkulakin oli vain 11,9 mm ja lääkäri sanoi että kuudennelta viikolta lähtien sen pitäis olla jotain 22 mm.

Apua, hulluksi tässä tulee, pitää vaan odottaa odottaa odottaaaaa :'( :'( Kovin suuria odotuksia mulla ei kyllä enää ole, jos siellä kerta vain ruskuaispussi on... Tuskin mulla oviskaan myöhemmin oli. Plääh, surettaa...
 
helou everybody!

menninkäinen toivottavsti se kipu oli harmitonta kohdunkasvua tai jotain.. mutta kyllä mä sinuna menisin neuvolaan. voi olla että ne oli supistuksia..en oo kyllä varma voiko näin varhasessa vaiheessa olla suppareita mutta ainakin myöhemmässä vaiheessa jos niitä on , niin monesti ne supparit aiheutuu jostain bakteerista(streptokokista) tai hiivasta. ja siihen annetaan kuuri, niin ne supistuksetki sit loppuu. Koita ottaa iisisti ja lepäillä.

chrissy mä tsemppaan jo nyt sua valmiiks.. tsmppiä kovasti perjantaihin..toivotaan että saat ottaa iloiset uutiset yksin vastaan ;)
muuten. mullaki tuo kaks vuotias poika on jo monta kertaa tökkiny mua tisseihin..ai että se sattuu.. monesti aamulla ku se kömpii mun viereen se jotenki onnistuu huitaseen suoraan tisseihin \|O

Schätzchen äläs nyt hermoile vielä.. olen kuullu että pahoinvointi alkaa yleensä 7 viikolla ja ei se oksennus välttämättä kaaressa lennä ollenkaan.. mulla esim kuopuksesta tuli vaan armotonta kuvotusta ehkä muutama hassu oksu..

haaveilija83 et sä ole kummajainen.. tosi hyvähän se vaan on että osaa ja pystyy nauttimaan joka hetkestä, tää pelkohan on ihan turhaa. En minäkään osannut pelätä mitään noissa kahdessa ekassa raskaudessa, mutta kun tuli keskenmeno rv12 edellisessä raskaudessa ihan ylättäen.. en osannut ikinä odottaa sitä kohdalleni. se oli niin raskas kokemus että väkisinkin mietin ja pelkään että mitä jos käy samoin.. mutta en onneksi kokoajan. sillointällöin välähtää mieleen. Nauti joka hetkestä!! =)

Shamandalie täälläkin vaivaa väsymys, tuntuu että kokoajan vois vaan nukkua. Ei kai siihen auta kun lepo, ja ehkä raitis ilma ja vitamiinit. Syötkö sä mitään vitamiineja? mutta kaipa tää väsymys kuuluu tähän raskauteen.. hemoglobiini laskee jne. niin ja vielä semmosta että mäkin nukuin tavallista sikeemmin viimeyönä.. en edes heränny yöllä pissaamaan mikä on ihme :eek: aamulla oliki sit rakko ihan täynnä.

tivoli onnea plussasta :flower: ja tervetuloa!

katherine tietääkseni pandolia saa ottaa, mutta buranaa ei ainakaan..

suski multakin on muutama kysynyt jo ihan suoraan että ootko raskaana, miehen veli kysy että ootko raskaana kun olet noin lihonut? vähänkö sapetti. vastasin hänelle suoraan että joo olen kyllä lihonnut mutta raskaana en ole..ja yks toinen puolituttu kysy muuten vaan että olenko raskaana, ja valehtelin taitavasti myös hänelle. :D

Jaana76 no toivotaan että se on vuoto oli sitä harmitonta ja niin yleistä alkuraskauden vuotoa.. Niin ja nuista viikoista että kyllä sulla on raskausviikkoja se 6+3 ku ne lasketaan aina siitä kun menkat on ollu viimeks.

mmiilia :hug: älä menetä vielä toivoa.. monestihan ei tuossavaiheessa ultrassa vielä näy mitään.

Noh mennäämpä sit omaan napaan.. eli täälläkin alkoi tänään se kauan odotettu pahoinvointi,, mulla kuvottaa ihan kokoajan..tuntuu että oksennus on tuossa kurkussa okoajan, yhen kerran menin jo pönttöä halaamaan mutta ei sieltä mitään tullu.. mutta nyt tämä rouva lähtee kauppaan ostaan itelle jotain mitä voi edes syödä

sonmorot leidit!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:31 Pi pa re kirjoitti:
Shamandalie täälläkin vaivaa väsymys, tuntuu että kokoajan vois vaan nukkua. Ei kai siihen auta kun lepo, ja ehkä raitis ilma ja vitamiinit. Syötkö sä mitään vitamiineja? mutta kaipa tää väsymys kuuluu tähän raskauteen.. hemoglobiini laskee jne. niin ja vielä semmosta että mäkin nukuin tavallista sikeemmin viimeyönä.. en edes heränny yöllä pissaamaan mikä on ihme :eek: aamulla oliki sit rakko ihan täynnä.
Mulla aikaisemmissa raskauksissa hemoglobiinit olleet koko raskausajan oikein hyvät (mikä ei tarkoita et nyt niin olisi ;) ), mitään vitamiineja tai rautaa yms, en oo syöny ollenkaan. Siis raskauksien aikana. En siis nytkään aina ota, mut jos otan niin C:tä. Syön paljon hedelmiä ja kasviksia, lisäksi oon nyt juonu sitä marlin Vital- mehua, jossa 100ml sisältää puolet päivän C-vitamiinista. Sitä on tullut juotua ainakin kaksi desiä, eilen meni pahoinvoinnin kourissa puolipurkkia... :whistle: Vaikka voihan sitäkin vitamiinia liikaa saada... :whistle: Ulkoillu olen päivittäin, vapaapäivinä enemmän, mut kuitenkin päivittäin... Neuvolasta ajattelin kysyä josko ois joku poppakonsti, tuohon nukkumiseen kun harvemmin jää tarpeeks aikaa.. :/ Vapaapäivinä tulee otettua päiväunet, jaksaa sit paremmin. Mut koulupäivinä sitä on sitten iltaisin ruoanlaittoa sun muuta, niin ei ehdi nukkumaan. Onneks esikko nukkuu viimeistään normaalisti 21 aikaan, niin ajoissa kuitenkin pääsee koisaamaan... Isäntä alkaa varmaan olla ihan kypsä, kun ei muijasta muuta iloa ole kuin sängynlämmittäjänä... :ashamed: No, jospa se sitten piristyis jos sais tämän räkätaudinkin pois... :whistle: ;)

Mutta nyt taas jatkamaan opinnäytetyön parissa, se on niin koukuttavaa puuhaa. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:31 Pi pa re kirjoitti:
helou everybody!


chrissy mä tsemppaan jo nyt sua valmiiks.. tsmppiä kovasti perjantaihin..toivotaan että saat ottaa iloiset uutiset yksin vastaan ;)
muuten. mullaki tuo kaks vuotias poika on jo monta kertaa tökkiny mua tisseihin..ai että se sattuu.. monesti aamulla ku se kömpii mun viereen se jotenki onnistuu huitaseen suoraan tisseihin \|O

meinas kyl itku ja nauru tulla samaan aikaan... oli pakko kattoo et tuliko mustelma.. nii kovaa se sattu.. :ashamed: :whistle:

kiitos tsemppauksista! niitä tullaan tarviimaan!
 
Terppari
Jaiks, sitähän tippuu ihan kärryiltä, kun on päivän pois koneelta. Hyvä naiset, että pidätte pinon elossa!

En nyt millään muista kaikkien nickejä, mutta vastailen vähän mihin ja sattuu... Onnittelut Tivolille, teretulemast neurootikkojen seuraan! :wave:

Chrissy: mäkin nukun todella huonosti. Herään vessaan just klo 4 eikä uni tuu sit enää. Aamusta väsyttää sitten kiitettävästi :headwall:

Jaanalla oli jotain vuotoja. Kovasti tsempityksiä täältä. Mullahan oli ed. raskaudessa vuotoa, oli harmitonta. Samaa toivon sullekin :hug: Samoin joku muukin jännäili ultrajuttuja. Toivotaan todella, että kaikki päätyy vielä parhain päin. :hug:

Mulla ei oo mitään erityisiä oireita edelleenkään. Vähän huono olo, kun ei syö. Ja mähän sit syön. :LOL: Mut mikä vaan ei kelpaa... Limua joisin mieluiten, normaalisti ei oo mitään herkkua. Ens viikolla meillä on se ultra, siihen asti jännäillään kuinka menee.

Anoppi kuvittelee nyt et me ei olla onnellisia tästä vauvasta. En tiedä mihin ajatuksensa perustaa. Hullu nainen kaiken kaikkiaan taitaa olla. Sanoin, ettei vielä uskalleta täysillä riemuita keskenmenoriskin vuoksi. Kai sitä suojelee itseään. Mutta siis hullunonnellisia tästä tietysti ollaan molemmat. Hassu ajatus ettei oltaisi. :heart:

Täytyy varmaan ryhtyä iltapuuhiin esikon kanssa. Jaksamista kaikille ja erityiset voimahalit kaikille epätietoisuudessa eläville. Pidän peukkuja, että kaikki muuttuu hyväksi vielä ja olette vaan olleet liian aikaisessa ultrassa.

-Terppari 6+3
 
terppari ymmärrän kuinka ärsyttävää se on kun joku luulee että tää raskaus on vahinko. nimittäin kun mä menin neuvolaan, niin terveydenhoitaja kysy lopussa että onko tämä ei toivottu raskaus , minä siihen että no ei todellakaan. niin se vaan siihen että ajattelin vaan ku sä olet niin peloissaan ja epävarma, mutta sehän johtuu just tietysti siitä että ei uskalla vielä hehkuttaa tätä onnea ja pelkää että kaikki ei mee hyvin. eihän se tietenkään voinu tietää, mutta mua se loukkasi.
 
Heippa!


Ei mitään uutta auringon alla.
Kuvottaa edelleen ja ei ruoka maistu yhtään. Jotain raksuja vaan kiskon kitaani ja paljon mehua ja hedelmää.

Huomenna on sitten SE.
Eli ultra.
Kauhusta kankeana odotan, toivottavasti siellä on kaikki mitä pitääkin, sillä mä en oikeasti kestä jos ei ole.
Voi Luoja, anna siellä olla pikkuinen :heart: .

Tsemppiä teille joilla ultrasta ei löytynytkään mitä piti ja toivottavasti on vaan alkutekijöillään.

Ja tervetuloa uusille.

Ja tsemppiä muillekkin friikeille. Kyllä se yrjö lentää, ja jos ei lennä niin ei sekään mitään tarkoita. Muakin vaan sen maanantaisen kakomisen jälkeen iltapäivästä väsyttää ja kuvottaa (0iha ku krapula) ja ihan hyvä niin, sillä sairaslomaan ei oo oikeen mahdollisuutta.


Tui rv 7+3
 
:hug:mmiilia meillä siis olisi kummallakin menossa 6+3 ja ihan sama tilanne tuossa ultrassa...
mullakin oli kohdun suu kiinni,mutta se rakkula oli epämääräisen oloinen.
Itseänikin mietityttää,josko se olisikin vain ruskuaispussi...pitäisihän siellä jo näkyä enemmän tässä vaiheessa raskautta.

Plääh,aika tylsäähän tämä odottelu nyt on,kun itsekin jo odotin jotain muuta ultralta kuin mitä sitten näkyikään :'(

Kiitosta kuitenkin kaikille tsemppaajille =)

Ruskehtavaa vuotoa tulee vieläkin,erityisesti pyyhkiessä. Noh,ei auta kuin odottaa kuinka tämä tilanne ratkeaa.

Onnea nyt kaikille muille odotukseen,itse uskon pian tippuvani kelkasta.
Mutta yritellään sitten taas ensi vuodelle uudestaan jos niin käy et nyt pudotaan kelkasta. :wave:
 
Iltoja leidit

Täälä vaivaa nyt niin väsymys, etten millään jaksais kirjottaa... JOkin vetää tänne kuitenki. Tää palstailu alkaa käydä ihan työstä ku ei ehdi joka päivä koneelle niin menee sit koko ilta aina ku lukee teitin juttuja. :kieh:

Teretulemast uusille mammoille ja Möhkölle :heart: :llinen :hug: ! Muillekin kannustus :hug: , jotka kovasti pelkää pikkuisen kyydissä pysymisestä ja olemassaolosta yleensä.

Täälä pahaolo on edelleen pysynyt poissa, mut viime päivinä en sitä oo enää kaivannutkaan. Jostain syystä oon ollu aika rauhallinen nyt tän viikon. Viikonloppuna olin aivan paniikissa kaikista peloista, mut nyt on parempi... Ei tässä murehtiminen auta, niin päätin vain nyt aloittaa nauttimisen. (Yrityksen ainakin.. :kieh: )

JOku puhui pirteydestä aamuyöllä... Täälä kans useampana yönä kun oon aamuyöllä 4-5 aikaan käyny pissillä niin uni ei meinaa tulla sit millään. Todella raivostuttavaa ku mulla on aina ollu mahdottoman hyvät unenlahjat... Nyt sit väsyttää aamulla ku herää ja illalla jo aikasin. Päiväunia ei tahdo keretä ottaa arkena, et ehkä tuo iltaväsymys menee senkin piikkiin sit.. Muita oireita ton yökötyksen tilalla kyllä on, palelee iltaisin niin tajuttomasti ja tissit on älykipeet. Mikään asento ei oo hyvä nukkua.

Kovasti jo odotellaan ensviikon torstaita, et päästään neuvolaan ja taas jotain konkreettista tähän touhuun lisää.

hätähousu ja asukki 6+1
 
Huomenia. :wave:

Pakkohan tänne oli tulla kuristamaan ennen kouluun lähtöä.. :ashamed: Onneks on näitä kymmenen aamuja. :D

ON: Tasaiseen tahtiin pitää syödä, jotta öklötys pysyy poissa... Ja se syömättömyys ilman mitään muita ärsykkeitä tuntuu aiheuttavan suunnatonta yökkäilyä, mikä taas saa aikaan et alkaa lima irtoomaan ja sitä sitten oksennellaan. :kieh: Toisaalta ihan hyvä, mut kaipa tän flunssan sais helpommallakin loppumaan... :whistle: Iltaisin tulee aina kamala vilu, ja en enää usko et ois ainakaan pelkästään flunssasta, kuumetta kun ei ole... Ja väsyttää... \|O Viime yönä nukuin 8 ja puol tuntia heräämättä, silti en meinannu silmiä auki saada. Ja eilen nukuin tunnin päikkärit... :whistle: No, kouluun nyt sit nukkumaan... :D

Eilen juttelin miehen veljen vaimon kanssa puhelimessa, heille on heinäkuun lopulla syntymässä vauva... Hän sitten sanoi että menevät seuraavaks neuvolaan 3.5, ja ihan ajattelematta meinasin siihen sanoo et meillä onkin sit samalla päivällä ultra. :D Onneks tajusin mitä olin sanomassa ennen kuin aloitinkaan... :whistle: Ja viikon päästä on sitten eka neuvola, meneehän se aika kuitenkin sit melko äkkiä, toivottavasti... :whistle: Saatiin eilen polkupyörät huollosta, nyt pääsee sitten fillarilla kaahailemaan... :D

Mut nyt pitää lähteä valmistautumaan kouluunlähtöön, mut hauskaa päivää kaikille, ja paljon jarrusukkia pikkutontuille! :heart:

:wave:
 
Huomenta!
Olihan paljon luettavaa kun en eilen illalla ehtinyt koneelle

Tervetuloa TIVOLI mukaan :wave:

Tuitsulla on SE päivä.. Tuu heti kertomaan mitä ultrassa näkyi =)

Tuolla oli koulusta ja valmistumisesta juttua ja täällä se tilanne että jatkoin opintoja ja ehdin hetken koulussa olla ja sit tuli tää sairasloma.. No nyt saattaa olla se tilanne etten syyslomaan mennessä valmistu mutta väliäkös tuolla. Kuitenkin tykkään itestäni niin paljon että selkäni haluan kuntoon ja mielellään ennen kuin maha kasvaa valtavaksi.
Öisin täälläkin levottomuutta, milloin selkäsärkyjen, milloin hullujen unien takia. Tai sit vaan uni katoaa. Esikoisen aikaan mulla oli tosi paha ongelma tuosta "kun ei väsytä keskellä yötä" asiasta. Heräsin lähes joka yö kolmen neljän maissa tosi pirteenä ja siinä sit mietti et mitäs sitä tekis..

Nyt unohtui nimi mutta se jolla vuotoa ollut.. Älä oo ihan älyttömän huolissas (huolissas oot tietenki vaik mitä sanois) Mulla oli nuorempaa odottaes myös useempaan otteeseen vuotoa. Sellasta ruskeeta ja ihan vertaki tuli. Kaikki oli silti ok.

Taidan olla oikeesti ainut tällä meidän planeetalla jolla ei oo minkään sorttista pahoinvointia. Eilen kiskaisin roskaruokaa varmasti enemmän kuin laki sallii eikä ees närästäny. Aamulla voin olla syömättä niin kauan ku haluan mut yhtään ei heikota *koputtaa puuta*

Kukas siel kyseli et koska odotuksesta alkaa nauttia.. Ei muista ei. No mut tuota oikein mietin ja tulin siihen tulokseen että omalla kohdalla on ainakin näin että on niitä pieniä hyviä hetkiä (potkuja, ultraus jne) ja oikeestaan se raskausaika muuttuu ihanaksi vasta siinä vaiheessa kun lapsi on jo syntynyt. Niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Onkos teillä jotain harrastuksia mistä pitää luopua masun kasvaessa?
Ite käyn ratsastamassa ja eilen kävin taas kun selkä ei kovin pahasti kipuillut. Toki on sellainen pieni paniikki et jos sattuu jotain mut on se vaan niin ihanaa et kyllä harrastan niin kauan kuin vaan hyvältä tuntuu. Sitä lääkärikin suositteli, kun vaikuttaa just selkä ja vatsalihaksiin mukavasti ja tuo ratsastus on sellaista "pään hoitoa" siinä sivussa.

Nyt tää lähtee metsästämään aamupalaa.. heippa :wave:
 
Huomenta tytsyt B) !
7. viikko alkoi, eikä oksennusta näy ei kuulu :( . Pettymys. Mä kun niin odotin, et heti aamulla kun herään, saan kirmata pyttyä kaulailemaan \|O .
Tuitsulle kovasti tsemppiä ultraan =) !
Mahtaakohan mullakaan näkyä siellä ens viikolla mitään, kun on vasta 6+5 menossa siinä vaiheessa? Toivottavasti... Muuten alan kuvittelemaan kaikenlaista ja stressaannun ja ahdistun ja tuun ihan toimintakyvyttömäksi :x .

Mauahtavaa: et siis todellakaan ole ainoa, jolla ei ole paha olo. Sehän se ainoa ongelma tässä koko jutussa onkin.
Ja harrastuksista: juokseminen pitää jättää jossain vaiheessa, mutta nyt se on jäänyt sen takia, etten vaan kertakaikkiaan saa itseäni liikkeelle :headwall: .

Väsynyt siis olen. Eilen illalla nukahdin jo kahdeksalta... Töistä kun tuun (en meinaa jaksaa sinnekään herätä), makaan sohvalla silmät puoliummessa ja sitten menen nukkumaan. Hyödyllisiä päiviä :/ ...
Mukavaa torstaipäivää kaikille!
 
Huomenia! Nyt sitä sitten vietetään 2 kokonaista vapaapvää ilman miestä ja lasta.. mummo nappas tytön mukaan ja ukko porhaltaa portugaliin..

eipä ookkaa tällästä ollu sitten 3 vuoteen!


aamulla kun laitoin sukkia jalkaan niin meinasin polville tipahtaa! Iski armoton kipunuoli selkään! \|O en pystyny meneen kyykkyyn tai edes nojata eteen.. piti heittää ukko töihin (sieltä lähtevät sitten) nii en meinannu autoon päästä istumaan saatikka kytkimen painaminen ottaa kipiää!!!!!!!!!

tää istuminen on aika epämukavaa.. mut ei viittis seisookkaa.... :/


Onneks sain huomiselle mukaan likan kummitädin joka oli synnytykseskin mukana kun ukko ei ehtiny kun oli toisessa kaupungissa..
 
Huomenta!

Kaipa minäkin mukaan jo uskallan.. :) Elikkäs olen 26v esikoista odottava "tyttö" Helsingistä. Sairaalasta en vielä tiedä, mutta nyt on viikkoja 6+3 ja olo on aivan karsea. Siis kaikki hyvin! :D

:wave:
 
Aamupäivää!!

Voihan räkä,muhun iski eilen flunssa, jotenkin nyt ei ois sitäkin tähän jaksanu,eli olo on aivan hirvee, tietääkö kukaan mitään millä itseään vois tässä tilassa turvallisesti lääkitä,melkein kaikkihan on kielletty..jotain helpotusta olis kiva saada....

Mä kyl aattelin et jos siinä ensviikon ultrassa on kaikki kunnossa niin kerrotaan kyl läheisimmille,kun on tosiaan muutama sellanen läheinen ystävä ja tietty meidän äiti joitten kanssa tästä olis kiva jo jutella, no enää vajaa viikko niin tiedetään enemmän.

Kaikille epätietosille paljon tsemppiä ja koittakaa ottaa rauhallisesti, mikä ei tietysti oo helppoa mutta toivotaan kovasti että kaikki on hyvin =)

Nyt täytys kai yrittää lähtee selvittään tota keittiön kaaosta, jos vaan jaksais..... terveppä terve :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 09:11 Schätzchen kirjoitti:
7. viikko alkoi, eikä oksennusta näy ei kuulu :( . Pettymys. Mä kun niin odotin, et heti aamulla kun herään, saan kirmata pyttyä kaulailemaan \|O .
Täällä alkoi viikko 6 vasta ja silti olen helisemässä tuon pahoinvoinnin loistaessa poissaolollaan! =) Ehkä pitäisi vain osata nauttia kun olo on hyvä! Sain neuvola ajan 7.5. Tuntuu että aika matelee... Ajattelin kyl ennen sitä mennä ultraan tarkistaan, että siellä tosiaan joku köllii!

Tää on kyl niin superelävä pino, et en tosiaan muista vielä näin uutena nimimerkkejä, joten kaikille uusille pinolaisille onnea ja tervetuloa!

Tsemppiä ja jaksamista epätietoisuuteen mmiilialle ja Jaanalle!

Ja suuret pahoittelut km:n saaneelle! :hug:

Nyt tämä lähtis koiran kanssa "aamu"-lenkille, ku se tos kiehnää! Ihanaa, kun on vapaa päivä, eikä tartte taas kiirees yrittää ehtii joka paikaan!
 

Yhteistyössä