**Joulun odottajat** Huhtikuu

:wave: Heips kaikille.

Tiitu 83 ja Repola tervetuloa joukkoon. =) Ja onnea! :flower:

Onnea myös Schätzchen yökkäilystä. Toivottavasti oli kivaa. :D

Peppi toivottavasti sun pahoinvointi/oireet on vähentynyt oikean syömistahdin vuoksi, todennäköisesti näin on. =) Mullakin iltapahoinvointi on vähentynyt, kun olen alkanut iltaisin syödä vähän väliä jotain...

Oon miettinyt samaa sun kanssa Veeruska -81 pahoinvoinnista, väsymyksestä ja saikkarista. Mä joudun koulussa varmaan pian kuraattorille, kun päivittäin joku opettaja kysyy onko kaikki hyvin kun oon niin väsyneen näköinen. \|O Sano siihen sit jotain kun koko luokka katsoo... :whistle: Mut mä tuskin koulusta saikkua saisin... :whistle:

Niin, saas sitten nähdä miten käy tämän valmistumisen kanssa, kun se ois vasta pari viikkoa lasketunajan jälkeen. :D No, sitten siirtyy, kyllä se odottaa. =)

Kertokaan tyhmälle, miksi niitä inkiväärikapseleita syötte? Pahoinvointiin? Ihan ulkona taas... :ashamed:
 
tässä istuu hyvin vihainen ehkä-ehkä en- odottaja :kieh: mitä ihmeen pahaa mä oonkaan aikaisemmassa elämässäni tehnyt ku piti syntyä tänne, jossa ei sairaanhoidosta oo harmainta aavistusta, saati näköhavaintoja.

kuvittele tilanne: sinulla on 100 prosenttiset raskausoireet, normaaleissa tapauksissa he tekevät sinulle raskaustestejä kunnes positiivista näyttää, ja jos ei auta sekään niin sitten ultraan ja alakautta kyttäämään että mikäs se siellä koputtelee.mutta ehei täällä :kieh: tällä lähetetään ultraamaan mahanpäältä.ja sitten vielä selkä! \|O fiksua, ja islti ei yllättävää.
ja sitten kun kysyy että näkyykö mikään, niin ihanne tapauksissa sanotaan et joo täällähän on ihan terve kymmensorminen sikiö.
täällä sanotaan et soittele ja varaa aika,kiitos ja hei.

eli siis nyt tiedän vähemmän kuin eilen :(

sitte sillä persoonalla jolle pitäs soittaa ei oo aikoja ennenkuin enskuun alussa, mut onneksi sain puhuttua ympäri että he ottavat yhteyttä maanantaina.siis lisää odottamista!

ei auta.aijon huomenna ostaa raskaustestin ja katsoo jos vaikka nyt näyttäis jotakin.jos ei niin sen verran varma oon että tilaan ajan yksityiselle parinviikonpäästä.
sen verran tullu tota kropantutkimis neuroosia jo ennen raskausepäilyä että tietää miten oma keho toimii ja mikä on normaalia milloinkin, että noin helpolla minä en usko :)

mut mä nyt siirryn taustalle ja palaan astialle myöhemmin.oon vähän niinkiu ekstrana :D

onnee teille kauheesti! :flower: =) over and out.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 13:24 Shamandalie kirjoitti:
Onnea myös Schätzchen yökkäilystä. Toivottavasti oli kivaa. :D
Kiitos Shamandalie =) , oli ihan huippua :kieh: . Hymyissä suin yökin, vaikka vedet valui silmistä. Toivotaan, ettei tapaus kohdallani ollut ainutkertainen ja pyttyäkin edelleenkin toivon kovasti pääseväni kaulailemaan \|O .

Tervetuloa minunkin puolestani Tiitu 83 ja Repola :wave: !
 
Pahoittelut möhkölle :hug: ja voimia rutkasti.
Tervetulotoivotukset ja onnittelut uusille!
:flower:
Niin ja onnea tosiaan teille jotka olette päässeet autuaasti oksentelemaan.. täällä sitä vielä odotetaan.. ehkä ihan pikkuriikkisen oli aamulla kuvotusta mutta se meni ohi nopeasti ;)
 
Tervetuloa uudet!
Määpäs poltin jo ekan kerran ihoni pihalla, aurinkorasvaakin laitoin ja kokonaiset 45minuuttia badenbadenissa luin ulkona lehtä ja johan punertaa paikat :headwall:
nibbler Pazkamainen tilanne mutta osta nyt ihmeessä testi ja tee se. Sinähän kerroit että äidilläsi raskaus ei ollut näkynyt testissä. Se tuskin nykypäivänä on mahdollista muuta kuin siinä vaiheessa että raskaus on ihan alku tekijöissään tai testi pahasti maanantaikappale. Ite oon testin osto tilanteessa ostanut aina kaksi testiä niin saa toisella sitten varmistella.

Ei mulla mitään asiaa ollut, muuten vaan sadannen kerran tulin tänne tänään.. :D

:wave:

Eiku juu Burberry ota iisisti. Saa laiskailla nyt luvan kanssa ja ite ainaki sitä teenkin (vähän liikaakin)
 
Tuli mieleen et onko jo sovittu kuka ottaa vastuulleen toukokuun päivitykset? Jos ei, niin mä voisin vaikka ottaa, mikäli sen saa näin etukäteen varata? :D Kesä- ja heinäkuussa ollaankin sitten osittain ainakin lomalla enkä pääse koneelle, et sillon en sitten voi hommaa ottaa... :whistle:

Kävin muuten aamulla puntarilla, ja ne näytti nyt yli 2kg miinusta... :whistle: Varmaan tän iltapahoinvoinnin seurausta... No, eihän se toisaalta haittaa... :D

Väsyttää vaikka nukuinkin tuossa jonkin aikaa... :ashamed:
 
Soittelin muutamaan paikkaan ja kyselin varhaisraskauden ultran hintaa... Turussa Pulssissa maksaa n. 95?, josta KELA korvaa n. 20?, Turun Gynekologikeskus omavastuun jälkeen maksettavaa jää n. 80?, ja Kaarinassa Varsinais-Suomen Lääkäripalvelussa omavastuun jälkeen maksettavaa jää 55?...

Mihinkään en vielä varannut aikaa, pitää nyt hetki vielä pohtia ja kysyä miehenkin mielipidettä. Kallistahan tuo on (varsinkin kun mä vielä opiskelen...), mutta antaisi se ainakin hetkellisen varmuuden missä mennään... Voisi sitten yhden asian ressaamisen unohtaa ja alkaa ressaamaan seuraavaa... :whistle: :D
 
Kiitti kaikille tukijoille :) On kyllä mukavaa kun täällä saa aina tukea ja lohdutusta :flower:

Puhuin puhelimessa tänään yksityisen lääkärikeskuksen gynepuolen hoitajan kanssa, sekin rauhoitti vähän mieltä.. Mutta eipä tässä siltikään auta kuin odotella ja tutkailla tilannetta. Ja lepoa lepoa lepoa. Tänään oonkin kunnolla lepäillyt; maannut ja lukenu vauvalehtiä.

Mitäs kaikkee muuta mun taas pitikään kirjotella.. Ajatus vähän pätkii taas :whistle:

Ja kukas onnellinen (anteeks en muista nyt yhtäkkiä nimeä :ashamed: ) olikaan nähny jo pikkuisensa ultrassa, ONNEA siitä :heart:

Ja tervetuloa ja onnea myös uusille! =)

Vielä pikkusen omaa napaa: tänään on ollut jatkuvasti pissuhätä, ja pyörryttää tosi kovasti, kun nousee seisomaan ja välillä muutenkin. Voi että mä niiiin odottelen lisää oireita, vaikkapa kunnon pahoinvointia, niin tietäisin et kaikki ois ehkä hyvin.. On nytkin muutamana päivänä ollut lievää huonoo oloo, mut sekin voi johtua pelkästä jännityksestä ja pelosta :/ No mut toivotaan nyt, et kaikki olis tuolla munkin masussa kunnossa, ja että meistä kaikista tulis sitten joulukuussa äippiä :heart:
 
Iltaa naiset! Veilä kerran tuun tänne tänään kurkkimaan tilannetta =)

SHAMANDALIE: Mielelläni luovutan sulle vastuun päivityspuuhista, kesä-heinäkuu täälläkin kiireistä.. Saat aika kivasti kopsattua tuon listan kun otat sen "lainaa" jutskan ja sit leikkaat ja liität.. jne.. Kääk, meille tuli joku, apua. Mul ei oo housuja jalassa :eek: see juu
 
Shamandalie pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 18:07 Mauahtavaa kirjoitti:
Iltaa naiset! Veilä kerran tuun tänne tänään kurkkimaan tilannetta =)

SHAMANDALIE: Mielelläni luovutan sulle vastuun päivityspuuhista, kesä-heinäkuu täälläkin kiireistä.. Saat aika kivasti kopsattua tuon listan kun otat sen "lainaa" jutskan ja sit leikkaat ja liität.. jne.. Kääk, meille tuli joku, apua. Mul ei oo housuja jalassa :eek: see juu
Jeps, mä sit varaan tuon ens kuun. B) Muistuttakaa mua sitten kun kuu vaihtuu mitä oon menny lupaamaan... ;)
 
Mauahtavaa pikana
Shamandalie: Muistutetaan kyllä.. Toukuulla varmaan tulee jonkin verran lasketun ajan muutoksia kun np-ultras se sit muuttuu jos muuttuu. Harvemmin ne enää sitä muuttaa rakenneultran perusteella?
Sä voit tehdä tuosta pinosta sit vähä nätimmän ku tuo mun kyhäämä tylsän tavallinen :kieh:
Vieras lähti, velipoika vaan et ei olis ollu niin kauheeta vaik olis mut pikkareis nähny. Kohta linnottaudun sohvalle ja teen vähä vatsalihas liikkeitä ja venyttelen. Oon nyt muutamana päivänä toistanu tuon homman ja jos sais siitä tavan itelleen niin hyvä, jumppailtua ei tuu yhtään liikaa..
Nyt peukut pystyyn et olis mun vuoro oksentaa huomenna ja te joilla pahoinvointi on todella kamalaa ja inhottavaa, saisitte vapaapäivän huonosta olosta. :wave:
 
Ummali harmaana
Schäntsen(menikö oikein?) Onnittelut ykän vierailusta! Enpä ois uskonu että siitä joku päivä onnittelen :LOL:

Möhkö :hug:

Mmilia Toivotaan paras :hug:

Itse sain tilattua neuvolan tänään. Oliko se nyt 16.5 eka neuvola. Viikkoja sillon jotain 9. Terkkari on vaihtunu ja olin enemmän kuin tyytyväinen siitä. Ei oikein entisen terkan kanssa synkannu. Miestä en meinaa mukaan ottaa. Molempiin ultriin tottakai sitten tulee.

täällä on monet puhunnu peloistaan että raskaus menee kesken tai onkin tuulimuna tai muuta vastaavaa. ite en hirveesti sitä mieti, koska tiedän että se asia olisi koko ajan takaraivossa.
 
Mulla olis kovat suunnitelmat huomenna raahautua mummun ja papan luona käymään, vaikka yrjöttääkin koko ajan.
Kumminkin kun jotain saa aikaan, niin tulee vähän parempi olo.
Äsken suoriuduin pyörälenkiltä =).

Mietin tuota huomista, kun ei olla kerrottu kun mun vanhemmille raskaudesta. Ja ens maanantaina on se eka neuvola..
Niin miten sitä pystyy mummun edessä olemaan ihan pokkana sitten, mä en tiä miten mulla on niin vahvasti semmonen olo, että se saattais jotain aavistaa, vaikka ihan hissusseen asiasta olisin.
En tiedä, hassu tunne.

No, toivottavasti kohta saa sitten kertoilla asiasta =).
 
Iltoja.

Mä tossa kattelin et joillain on tolleen hienosti sydämet tuossa ketjun nimessä, miten niitä saa laitettua? :D

SariS Kummasti noilla vanhemmilla/isovanhemmilla (naisilla siis) tuntuu joillain olevan se vaisto et tietää muka et odottaa vauvaa. :eek: Se on kumma homma, miten sen mukamas voi nähdä. Siis jostain silmistä tai selän asennosta. :D Mun äiti on sellanen; "tiesi" mun odottavan esikkoa ennen kuin mä tiesin. :eek: Ja nyt on monta viikkoa jutellut että näkee unia et hoitaa pientä poikavauvaa, jonka nimi on Matti-Antero. :LOL:

Mä varasin ajan siihen ultraan, tosin mieskin sinne halusi mennä... Se on nyt sitten 7.5. Oli todella ihanan tuntuinen lääkäri ja jotenkin sai mun mielen rauhallisemmaksi. Mies totesi, että on se sitten kuitenkin pieni hinta mielenrauhasta... Nyt olen eilen ja tänään ollut jotenkin rauhallisemmalla mielellä, mut eilen oli neiti vapaalla niin ei ollut aikaa jäädä miettimään. Näin yksin ollessa (mies sählyssä ja tyttö nukkumassa) on aikaa ja sillon ne vajaan vuoden takaiset jutut tulee mieleen... Vaikka tiedän kyllä ettei niitä enää pitäis ajatella, mut en vaan voi sille mitään... :'( Jospa tää tästä... :/ Sitten viimeistään jos joskus vielä sais pienen oman vauvan. =) :heart:

Nyt hakemaan jotain iltapalaa, tuntuu et alkaa taas pahaaoloa pukkaamaan. :x Jos säästyis tältä illallta pytyn halailulta... =)
 
Iltaa kaikille!!

Möhkö suuret pahoittelut ja voimia :hug:

On kyl kiva kun on ahkeraa porukkaa, aina riittää paljon luettavaa,kun vaan ehtis kaikki lukee..
Kamala päivä oli, koko ajan huono olo, Nyt se siis alko =) aamulla käytiin kerhossa ja piti yrittää olla normaalin olonen ja iltapäivällä tuli äiti miehineen käymään ja edelleen hammasta purren yritin näyttää hyvinvoivalta!!
Ja hirveen hankala syödä kun ei oikeen mitään tee mieli,kahvistakin menee jo maha sekasin, kiva juttu.
No mutta hyvä juttu että tuntuu jo joltain, en siis aiemmissakaan raskauksissa juurikaan oo oksennellu, on vaan huono olo vuorokauden ympäri pari kuukautta, ai kun ihanaa :LOL:

Uusiakin oli joukkoon liittyny, paljon onnea kaikille

Jepulis mutta palaillaan taas :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 13:24 Shamandalie kirjoitti:
:wave: Heips kaikille.


Oon miettinyt samaa sun kanssa Veeruska -81 pahoinvoinnista, väsymyksestä ja saikkarista. Mä joudun koulussa varmaan pian kuraattorille, kun päivittäin joku opettaja kysyy onko kaikki hyvin kun oon niin väsyneen näköinen. \|O Sano siihen sit jotain kun koko luokka katsoo... :whistle: Mut mä tuskin koulusta saikkua saisin... :whistle:

Niin, saas sitten nähdä miten käy tämän valmistumisen kanssa, kun se ois vasta pari viikkoa lasketunajan jälkeen. :D No, sitten siirtyy, kyllä se odottaa. =)


mulla oli siinä mielessä hyvään aikaan eka raskaus saanu alkunsa,että ekat pari viikkoa oli koulun lukuvuoden viimeset,jona aikana kyllä olin "kipeä" jokusen päivän,idiootille miesopettajalle kun en asiaa halunnut sanoa.kesälomalla sit yökkäsin ja nukuin paljon,ja kun koulun toka vuos alko niin viikkoja oli niin paljon että muutkin näki,ja uudelle naisopettajalle kerroin,joka sanoi että pistän asiat tärkeysjärjestykseen.oma vointi eka.eli tekstari aamulla vaan opelle jos ei päässy sängystä.en tosin saanu sitäkään jaksoa suoritetuksi.ja keskeytin siis opinnot joskus viidennellä kuulla,enkä oo vielä palannut. :)
 
nyt on taas sellanen olo ettei tästä tuu lasta ollenkaa... eilen oli sellane fiilis et kyl kaikki hyvin on..

aaargh! Mä varmaa torstaina tuun pyytää tsemppausta siihe pe-aamuun.. huomenna ukko lähtee sinne portugaliin niin otan pe uutisen sitten yksin vastaan.. :/

Tänään aamulla likka 3v juoksi syliin ku istuin nojatuolilla ja suoraan kädet ojossa tisseille!!! \|O \|O auuuuuuuuts!!!!!!!!!!!!! otti kipeetääää!!!!!!

Eilen oli koko pvän sellasta menkkamaista kipuilua alavatsalla ja selässä mutta ei kuitenkaa tullu mitään.. juoksin vessassa koko ajan..

Tänään on vähän mieli maassa....
 
ja sellainen juttu piti vielä kysyä,kun nyt huolestuttaa:
eilen tuli riitaa miekkosen kanssa,ja siinä sohvalla väitellessä pitkään istuin ja pikkuhiljaa alkoi mahaan tulla tunne,kun ois vatsalihakset kipeet.

sitten kotvasen kuluttua kun nousin ja puin lapsen rattaisiin ja lähin kävelylle,niin selkää poltti kuin ois supistus ollu!ja kesti siis jtn puoli tuntia!

kävely piti lopettaa heti ku mahollista,ei pystyny kävelee normaalisti.ei se kuitenkaan niin kuin kipua ollut.ja meni sit ohi ku menin sänkyyn lepää pariksi tunniksi.

oli kyllä ollu koko aamun sellanen olo että olis kohtu arka liikkeille.

mikäköhän oli??

:eek:
 
Mauahtavaa harmaana
Chrissy: Juuri sua ajattelinkin.. Tsemppiä koitokseen :hug: Toivotaan että pelkäät turhaan ja perjantaina pieni ihmisen alku olisi näkyvissä :)


Palaan paremmalla ajalla... :wave:
 
jee...pahaolo tullut tännekkin.Eilen illalla kamala olo ja tänä aamuna...en vielä ole oksentanut mutta ihan kurkun päässä on...

jospa tämä oire kertois että masussani on jotain...tissit kipeet...väsyttää ja nyt PAHA OLO...(jota olen odottanut).

Mä todella odotan että jouluna ois pikkuinen tuhisija sylissä...ois se NIIIN ihanaa...no päivä kerrallaan.On se kumma kun pitää itseään koko ajan tarkkailla :LOL:

no semmosta tämä alku ainakin on...ja loppu raskaudessa oli aina paniikki jos vauva ei tarpeeksi liikkunut olin ihan paniikissa.

tsemppiä mammat! :hug:
 
Huomenta kaikki! Shamandalie olen samaa mieltä miehesi kanssa, että se ultran hinta on pieni hinta mielenrauhasta. Meillä maksaa varmaan kela-korvauksen jälkeen n.70?, mutta se raha voisi mennä niin paljon huonompaankin tarkoitukseen.

Odotin niin kovasti, että eilinen yökkäily olisi tänään jo muuttunut oksentamiseksi. Luulisi, että tässä vaiheessa (5+6) laatta lentäisi \|O .

Tää itsensä tutkailu on tosi raskasta :ashamed: . Kyllähän mä nyt itseni tunnen, että mietin asioita joskus (=usein) liikaa, mutta voi kun osais ajatella, että nauttii nyt tästä hetkestä ja suree sitten, jos on jotain surtavaa :( .

Oon AINA tiennyt haluavani lapsia ja mies kanssa. Viime aikoina sitten tuntui, että joka tuutista toitotetaan kuinka paljon ihmisiä jää lapsettomiksi :snotty: . Iski tietenkin kauhea pelko, että meille ei koskaan tule lasta, vaikka me sitä niiiiiiiiiiiin kovasti ollaan toivottu. Toiset saa "vahingossa" ja ne, jotka koko :heart: :stään haluaisi, eivät ollenkaan tai joutuvat vuosia yrittämään.

No, sitten meillä tärppäsikin aika nopeasti ja tuli heti pelko, että mitä jos se menee kesken :eek: . Tai mitä jos np:ssa huomataan, että jokin on pielessä :snotty: ? Tai rakenneultrassa, kun raskaus on jo niin pitkälläkin?
Tai mitäs jos synnytyksessä jokin menee pieleen?
Ja jos synnytyksessäkin kaikki menee hyvin, niin mitäs jos se lapsi ei kehitykään normaalisti vaan hänellä todetaankin joku vakava kehityshäiriö myöhemmin :'( ...

Tiedän, että me ollaan jo näitä juttuja jauhettu useampaan otteeseen ja "onneksi" muillakin on samankaltaisia pelkoja :saint: , mutta milloin koittaa se aika, että uskaltaa täysin rinnoin (täyteläisiltä ne tätä nykyä tuntuvatkin =) ) nauttia tästä suuren unelman toteutumisesta? Kertokaa te jo toista tai kolmatta tai neljättä tai...odottavat, että tuleeko se päivä koskaan :/ .
Miksei se oksennus nyt vaan voisi lentää kaaressa, niin en ainakaan sillä hetkellä miettisi näitä juttuja. Kaksi kaveriani on nyt n.25. viikolla ja kummallakaan ei ollut kuin pientä pahoinvointia ja silti sikiöillä on kaiken aikaa ollut kaikki hyvin. (Kumpikaan - kuten kukaan muukaan miestä ja teitä lukuunottamatta ei tiedä siunatusta tilastani.) Ja kuten joku teistä totesi, voi se mennä kesken vaikka oksentaisi sisuskalut pihalle \|O . Mutta nyt ei ole mitään oireita lukuunottamatta hieman kipeitä rintoja ja ajoittaisia outoja tuntemuksia alavatsassa (kohdun kasvusta toivottavasti johtuen :whistle: ). Pohdiskelen sitten 24h/vrk, että milloinkohan se eka oksennus tulee ja jos ei tule, niin onko siellä masussa ketään vai onko se sitten kuitenkin hyvä asia, kun voin kertoa kaikille kuinka helppo raskaus mulla oli. (Henkisesti ei kyllä tällä vauhdilla kovinkaan helppo... :$ ) Ja kun tulee kuvottava olo, tai jopa yökkäyksiä kuten eilen, niin johtuuko ne kuitenkin vaan mun alitajunnasta, kun olen niitä niin kovasti halunnut :headwall: .

Voi tätä syväanalyysia... Sori, että avauduin, mutta kun päässä kulkee ajatus sellaista pikavauhtia, ettei meinaa itsekään vauhdissa pysyä.

Huomenna kun alkaa 7. viikko niin silloinhan niitä oireita olisi lupa odottaa ja todella toivon, että silloin ne myös alkavat :saint: .

Luin muuten jostain, että pahoinvointiin auttaa jos syö terveellisesti ja monipuolisesti... Mitäs jos mä vaan syön niin terveellisesti, monipuolisesti ja paljon, ettei se oksu siksi pääse yllättämään :saint: :saint: :saint: ? Täytynee alkaa ahmimaan hamppareita, ranskiksia, pizzaa, leivoksia.... :p
Sori nyt vielä tää vuodatus ja mukavaa päivää kaikille B) !<br><br>
 
Onpa teillä syvällisiä pohdintoja. Edelleen ihmettelen itsestäni, oonko joku kummajainen kun en pelkää keskenmenoa tms. Eilen puhuttiin miehen kaa sängyssä et ollaan melkein unohdettu koko raskaus, siis ei olla yli viikkoon katottu netistä, miten iso alku mahassa jo kasvaakaan!

Oireet normaalit, oksu-olo alkaa hellittää onneksi kun inkivääri kapselit alkaneet vaikuttaa. Iltaisin viimenen tunti töissä on ihan kamala, oksettaa, janottaa, nälättää, kakittaa, pissittää... Kun tuun kotiin, meen suoraan nukkumaan ja nukun seuraavat 10h. Aamu meneekin sit tsempatessa itseään tulevaa työiltaa varten. Otan tän rakauden jotenkin huolettomasti ja se vaivaa mua...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 10:27 Schätzchen kirjoitti:
Mutta nyt ei ole mitään oireita lukuunottamatta hieman kipeitä rintoja ja ajoittaisia outoja tuntemuksia alavatsassa (kohdun kasvusta toivottavasti johtuen :whistle: ). Pohdiskelen sitten 24h/vrk, että milloinkohan se eka oksennus tulee ja jos ei tule, niin onko siellä masussa ketään vai onko se sitten kuitenkin hyvä asia, kun voin kertoa kaikille kuinka helppo raskaus mulla oli. (Henkisesti ei kyllä tällä vauhdilla kovinkaan helppo... :$ )

kuin mun päästä ja suusta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 09:19 menninkäinen kirjoitti:
mulla oli siinä mielessä hyvään aikaan eka raskaus saanu alkunsa,että ekat pari viikkoa oli koulun lukuvuoden viimeset,jona aikana kyllä olin "kipeä" jokusen päivän,idiootille miesopettajalle kun en asiaa halunnut sanoa.kesälomalla sit yökkäsin ja nukuin paljon,ja kun koulun toka vuos alko niin viikkoja oli niin paljon että muutkin näki,ja uudelle naisopettajalle kerroin,joka sanoi että pistän asiat tärkeysjärjestykseen.oma vointi eka.eli tekstari aamulla vaan opelle jos ei päässy sängystä.en tosin saanu sitäkään jaksoa suoritetuksi.ja keskeytin siis opinnot joskus viidennellä kuulla,enkä oo vielä palannut. :)
Niin, mä kanssa on toisina aamuina miettinyt et jos jäiskin sänkyyn vaan, mut tuolla ollaan menty niin tarkaksi poissa olojen kanssa, et niitä pohditaan ihan kuraattorin kanssa. :headwall: Ja joo, en ole enää yläasteella. :D Meillä kyllä mukavat opettajat, että sen puoleen voisi kertoa, ja sosiaalialalla (ja vielä lasten koulutusohjelmassa :D ) lapsista tykätäänkin, mut jotenkin on sellanen olo että kuitenkin mieluummin nyt teen mahdollisimman paljon pois. Päättötyön aion saada kesällä valmiiksi, esitellä ennen syksyn harjoittelujaksoa ja jos sitten mahdollisesti ei jäis kuin harjoittelu kesken... Tosin sielläkin on mahdollista sitten pyytää fyysisesti helppoon paikkaan, että voisi sitten olla mahdollisimman pitkään koulussa. No, pitänee kai mennä luokanvalvojan kanssa jossain vaiheessa jutustelemaan kun on ensin saatu edes pieni merkki kaverista. ;) Ennen kesälomaa siis kuitenkin, kun en tiedä koska alkaa syksyn työssäoppimispaikkoja hommaamaan. =)

Schätzchen Paljon olit kirjoittanut samaa mitä mun mielessä pyörii. =) Mulla ei esikoisen kanssa odotuksessa suurempia pelkoja ollu np-ultran jälkeen, mut siihen saakka pelkäsin joka päivä et menee kesken (johtuen et ennen oli km). Kolmannessa raskaudessa taas en alusta saakka mitään pelännyt, ja se meni sitten kesken. Nyt jotenkaan ei uskalla olla vielä luottavaisin mielin. Mutta jos niin pitkälle pääsen, niin ei synnytys mietitytä eikä sitten elämä vauvan kanssa (vaikka koskaanhan ei voi tietää), mutta harvemmin kai enää niissä pääsee yllätyksiä sattumaan, jos sairauksia ei mietitä. Suomessa onneksi niin ammattitaitoiset kätilöt sun muut, että lapsen ja äidin ensihoito synnytyksen aikana ja välittömästi sen jälkeen on hyvää. =) Ja hienosti meillä ainakin on esikon kanssa mennyt, ainakin tähän saakka. ;) Koita tässä sitten toisen mieltä saada tyyneksi kun ite miettii suht samoja asioita. :D

Väsymys on mulla taas ilmeisesti lisääntymään päin... :/ Viime yön nukuin hyvin, enkä muista kertaakaan heränneeni (paitsi pari minuuttia ennen kellon soittoa kun oli ihan jättihätä \|O Hyvä et vessaan ehti.. :D ) ja äsken nukuin tunnin. Ja vielä väsyttää. :eek: Mahtaisko tähän jokin auttaa, muu kuin nukkuminen... :whistle:

Mies tossa kanssa mietti tota mun valmistumista, että jos jääkin kesken... No, heitin sitten vitsillä, että koska se ei jää paljon kuitenkaan (toivottavasti) kesken, niin hän voikin sitten jäädä vanhempainvapaalle ja mä meen suorittaan koulun loppuun. :D Isäntä oli hetken hiljaa, ja kysyi sitten että koska sellanen sitten olisi... En sitten muistanut, et loppuuko äitiysloma 8kk jälkeen, mut sitten tuo laskeskeli, et vois hyvinkin jäädä. :eek: :saint: :heart: Kyllä mä uskon että tuo koti-isänä lasten kanssa pärjää, mutta muuta täällä sitten ei olekaan tehty kuin syöty, leikitty ja nukuttu. :D Hyvä sekin... =) Ehkä noita juttuja on vielä turha alkaa miettimään.. ;)
 
ollaanko tääl muuten yöt nukuttu kuinka? mä oon alkanu nukkuun tooosi levottomasti.. mikään asento ei ole hyvä.. ja muutenki.. tuntuu et olisin jo suht pirtee siin 4-5 maissa ku vessahätä iskee..

en tiiä mistä johtuu.. saattaa olla et ku on nii paljo asioita mieles
 

Yhteistyössä