***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Mulle tuli sellanen olo kun me ollaan suunniteltu sitä tapaamista että
eihän niille ketkä ei pääse tulemaan tule nyt pahaa mieltä.. :(
Jotenkin tuntuu jos ite asusin jossain kaempana ja olis huusholli/hotelli ;)
ympärivuorokautisessa vetovastuussa tulis vähän ulkopuolinen olo kun porukka suunnitelis tapaamista... :ashamed:

Porche vei sanat suustani! Menin jotenkin ihan hiljaiseksi kun pelästyin että olinkohan tosi itsekäs kun olen täällä vaan että jipii kaikki Helsinkiin shoppailemaan, anteeksi. En ymmärtänyt ajatella niin pitkälle että osalla ei ole mahdollisuutta päästä pitkän matkan, lastenhoidon tai finansiaalitilanteen takia :headwall: Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä :ashamed:

Ei kai siitä loukkaantua kukaan voi (toivottavasti) :ashamed: kun kaikki on kuitenkin tervetulleita. Eikä se edes rajoitu pelkästään pk-seudun joulumammoihin, vaan minäkin tulen edustamaan tätä keskisempää osaa Suomenmaasta :saint: .

Riikkuli ja Tracykös ne oli väsyneitä? Täällä sama vika. Tänäänkin tuntui töissä, että lähtee taju, kun väsytti niin kamalasti. Ja mä nukun kuitenkin melkein 8 h yöunia |O .

Kävin Kelan sivuilla sähköisen asioinnin kautta katsomassa, joko paperit on saapunu perille. Siellä oli vaan tieto, että asiakirja saapunut. Ei mitään, milloin ne lähettää mulle äitiyspakkauksen :/ .

Mihinkäs aikaan ja missä se meidän tapaaminen lauantaina on? Ottakaa mun 2 tunnin junamatka huomioon (lue: ei heti aamukymmeneltä)...
Ja mun pitäis käväistä pikaisilla asioilla Töölössä, ellei sitten joku teistä tule siltä suunnalta ja pysty auttamaan... :whistle: Vielä ei edes "tunneta" mutta palveluksia pyydetään :kieh: ...

Kattelin tuossa noitten peräkkäin istuttavien hintoja jos laittais meidän peräkkäin istuttavat kärryt myyntiin ja mietin että jos varalta ostais seisoma laudan niin törmäsi tollaseen... onko kukana nähnyt luonnossa minkälainen tuo on...
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=1199

Tuitsu kiva kun voit jo paremmin! =) Meidän neuvolassa ainakin suosittelivat omega3-valmistetta. Syön itse Lysi omega fortea.

Nora vitsit kun aloin kiehua...savu nousi sieraimista. Toivottavasti mies otti nyt opikseen, raskaus on jo ihan tarpeeksi mullistavaa muutenkin että kotona ei tarvis olla yhtään mitään ylimääräistä kärhämöintiä :hug:

äitiliini75 minusta tuo sivuvaunu oli kiva idea! en oo tuollaisia nähnyt livenä mutta usein olen miettinyt mitä teen nykyisillä vankkureillani jos saisin pykättyä pikkuveljen nopeasti tälle joulukuiselle pojulle, tuohan ratkaisisi probleemin. :xmas:

polka: mä en muusta tiedä miten päin mahassa ollaan, muuta kuin silloin kun potkut tuntuu. Tai siis luulen tietäväni, oletan siis et potkut on kovemmat kuin nyrkkeilyt. ;) Nyt on alkanut tuntua osumat kovempina ylhäällä, et pääasiassa kai ollaan pää alas. En mee vannomaan. :D

Mrs Nobody: kyllä mä ainakin sunkin kirjoitukset luen. :) En vaan jaksa kommentoida aina jos ei ole mitään oikeaa sanottavaa. ;) Varsinkin näin arkisin on sellanen olo ettei jaksa kirjoittaa. :o Ja mulla kans ongelmaa löytää sopivat liivit ihan normaalistikin, saati nyt kun on jo paisuksissa... :headwall: Anttilan postimyynnistä tilasin kahdet imetysliivit, ja aattelin ettei ne hyvät ole kun hintaa oli vaan 12e/kpl. Yllätykseksi ne kuitenkin mahtui päälle ja oli vielä kasvuvaraakin. :o :)

Asrai ei saa puhua jätskistä, nyt tekis sitä(kin) mieli... |O :D :saint: Nyt tuntuu et on sellanen et jos joku syö/puhuu jostain hyvästä, niin sitä ois saatava heti... :headwall: Onneks sataa vettä niin ei viiti lähteä ees hakemaan jätsikä. :D Nooh, iltakahvi ja leipäjuusto korvatkoon jäätelön tällä kertaa. :laugh:

Minttuliina isyys-/sisaruspakkauksesta kyseli... Mä teen sellaiset, tosin en esikkoa odottaessa tehnyt joten kaikki mitä siellä on, tulee isännälle yllärinä. :) Miehelle olen sinne hommannut DVD:n, avaimen perän jossa on taikuri ja siinä lukee "iskä". :D Ja sitten on paksu Baby Bluen sarjakuvapokkari. Ja oisko ollu vielä jotain muuta, en muista (tavarat on mun vanhemmilla piilossa ;). Tytölle siellä on kirja missä kerrotaan vauvan kotiin tulosta, ja mitä sitä ennen tapahtuu masussa. Sit siellä on muumi puuhapaketti (värityskirjaa sun muuta), vetoketjukoru tytön nimellä, isosisko-paita ja sitten ostan sinne vielä pienet nuken matkarattaat (nuken neiti sai isovanhemmilta lomatuliaisiksi niin sitä ei tarvii enää hommata). Sitten vauvalle siellä on paita jossa lukee "my dad is stronger than your dad" ja vauva/lapsuusvuosien kirja. Vielä ajattelin jos sinne tilais sellaisen "I love dad" tuttipullon. :) Sitten aion ostaa ammeen johon laitan kaikki. Yksi amme meillä on, mutta on sitten molemmille oma jos porukalla joskus kylpyyn mennään. :D Niin, ja tavarat laitan valmiiksi hyvissä ajoin, ja sitten mies saa sen sieltä hakea kun olen laitoksella. :D Ja vielä lisäksi ajattelin kirjoittaa näille yhteisen saatekirjeen sinne mukaan. :)

jennipenni odottelee kans BB:tä, samoin. :wave: Alkaa iltahommatkin aikaistua ja neiti alkaa olla ajoissa sängyssä et mamma saa katsoa telkkua. :D

Noralle ja muillekin :hug: . Toivottavasti kaikilla alkais parisuhde toimimaan taas hyvin. Vaikka ainahan normaalissa suhteessa alamäkiäkin on, mutta ei ne silti kivoja ole... :/

ON: Meininki muuten ennallaan, tuntuu vaan et kävelyvauhti hidastuu... :/ Ei kai se vielä saisi hidastua? :o Siis niin paljoa, et itestäkin tuntuu matelulle... :ashamed: Höh...

Sokerirasitus mulla on vasta parin viikon päästä, ja mun tuurilla just samalle aamulle osuu sitten anatomian koe... :headwall: No, sitten mennään vaan uusintaan tekemään se koe... :| Pääasia kai et menee läpi. :D Työharjoittelupaikkakin selvisi, menen TYKSiin muutamalle polille, kolmelle eri polille yhteensä 8 viikoksi. :) Menen astmapolille, neurologiselle ja ja gastropolille. Kivaa. :D Vielä kun jaksais sitten olla loppuun saakka... :whistle:

Mutta nyt meen kirjoittelemaan valmiiksi koulujuttuja, jos pääsis vaikka ajoissa nukkumaan... :)

Shamandalie ja Torsti 25+1 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Schätzen koska lauantaina???

Mä olin ymmärtäväni Tracyn kirjoituksesta, että nyt tulevana tavataan ja sitten uudemman kerran myöhemmin :whistle: ... Ymmärsinkö ihan väärin? |O

BB:tä täälläkin (kauhulla) odotellaan, kuten Shamandalie ja Jennipenni. Kauhulla siksi, että vaikeat aamuherätykset tulee seuraavat kuukaudet olemaan entistä vaikeampia :headwall: .

no nyt unohdin kuka sitä poliklinikka synnytyksestä kyseli. mut meillä on ensin juteltu neuvolassa ja yleensä oyssista ne on yhteydessä vielä neuvolaan kun on synnyttänyt. synnytyksen jälkeen täytyy olla tarkkailussa 6 tuntia ja sitten lääkäri tulee katsomaan lapsen ja äidin kunnon. synnytykseen mennessä kannattaa mainita haluavansa kotiin, koska tietyt kivunlievennykset on sit kiellettyjä.
tuitsu en todellakaan ollut ensisynnyttäjä silloin kun kävin poli synnytyksen. ekan kanssa vietettiin 8 vrk. no siitähän on jo aikaa 15v.

Jep jep.. kato menny ihan ohi. No mulla ei ens lauantaina olekaan mitään suunnitelmia päivälle.. Paikka ja aika siis uupuu vielä.
Eikä sitten mitää aikaista tapaamista, meinaa tän on pakko saada aamulla nukkua :saint:

Kiitokset ihanasta kommentista mun imetys ongelmaan,siis jota ei edes vielä ole.. Meillä neuvolassa täti "tuomitsi" heti kun kerroin ajatuksesta että en imettäs vaan alotan lääkityksen heti kun vauveli syntyy, mulla ollut jo pari pahaa ruokatorventulehdusta.

.......on täysin ymmärrettävää että raskaanaoleva nainen haluaa että mies vähentää menojaan.joku täälläkin sanoi,on myös ymmärrettävää että "odottava" isä kokee sellaisia pelkotiloja ja ahdistuksia että yrittää purkaa tai unohtaa ne juhlimalla. mutta toi oli törkeä kommentti että hänellä on oikeus juhlia..... saisit sanoa hänelle että kannat sisälläsi hänen lastaan ja sinulla on oikeus saada miehesi kotiin tukemaan ja hemmottelemaan,ja ainakin tietää missä liikkuu! mun mielestä miesten pitäisi palvoa maata sen naisen jalkojen alla,joka hänen lastaan kantaa......(hyvä mun on sanoa,ite aina keksin kunnon takaisinsanottavaa vasta tuntien päästä,kun mielessäni pyörittelen typeriä lohkaisuja... :D ). kovin paljon jaksamista,tiedän miten loukkaavalle ja kauhealle tuntuu.esikoisen odotusaikana mies oli milloin missäkin vknlppua viettämässä,itseasiassa sen raskauden aikana aika monta kertaa riideltiin siitä kun musta tuntui että oon miehelle vaan kämppis,jonka kanssa nyt sattuu seksiä harrastamaan.mutta en arvannut että vauvan synnyttyä sama meno jatkui,mies meni menojaan,ilmoitti mihin oli ajatellut lähteä,minä vastasin juu,ja kun ovi oli sulkeutunut niin itkin pahaa oloa.en halunnut miehen tuntevan että vauva muka on pilannut hänen elämänsä.sitten vauvan kanssa odotin milloin mies tulee koulusta tai töistä tai kaverin luota ja antais mun hetken levätä,mutta ei sen kotiintulokaan helpottanu,samalla tavalla vauvan hoidin minä,aina.jos vessaan oli pakko päästä,mies oli jo oven takana oottamassa huutavan vauvan kanssa,että otan ja rauhoitan. vauva taisi olla 8pvän ikäinen kun mies ekan kerran synnytyksen jälkeen lähti kaverille iltaa viettää.ja sen muistan! neuvola oli ollut samana pvänä ja vauva kai järkyttynyt,illan itki vain,ja niin itkin minäkin.kun mies vihdoin yöllä tuli,oli vauva vihdoin nukahtanut ja mies vähän pahoitteli kun kesti,mutta ei musta ollut sanomaan että itkin koko sen ajan vauvan kans kilpaa.olis pitänyt jo silloin vaatia niitä parisuhteen sääntöjä.

romaanikirjoittaja menninkäinen

:attn: väsymyksestä ja alhaisesta hb:sta kärsiville sain vinkin, että jos hb ei ole niin alhainen, että neuvolasta määräisivät rautaa, mutta laskenut rajusti kehon totutusta niin HYVÄÄ PÄIVÄÄ voimistava juoma on hyvä apu. Sisältää rautaa ja magnesiumia. Sitä saa juoda raskaana ollessa, ei tietty pullo tolkulla mut lasillisen päivässä. Itse ainakin ostin tänään ja toivon että auttaa tähän väsymykseen. mulla ei ole ikinä ollu hb alle 130 ja nyt 116.

tapaamisesta minä en ainakaan pahoittanut mieltäni vaikka aiotte pienemmällä porukalla tavata jo aiemmin. Olisin varmasti itsekin etunenässä, jos tapaaminen olisi kotipaikkakunnalla. Ja jokainen päättää itse haluaako/pystyykö tulemaan. Odotan innolla marraskuun tapaamista!!! Ja teidän tapaamisen lkuulumisia! Varmaan jänskää nähdä ihmiset nimimerkin takaa... Kun on kuitenkin jokaisesta jonkunlaisen mielikuvan luonut...

Vaunut todellakin kannattaa koota heti, kun saa. Kaveri osti Hesasta Emmaljungat ja sit kotona kun kokosi ne niin jarrut ei toiminut. Eikun takaisin. Kiva ajella 100km edes takasin "turhaa". Joku toinenkin puhui et Emmaljungissa oli vikaa. Itse ostin Briot ja ainakin kootessa toimi ihan ok. Tuolla ne varastossa odottaa :xmas: Esikoisella oli Emmaljungat ja nekin kyllä oli hyvät. Sattuu kai maanantai kappaleita kaikille valmistajille...

Saa nauraa - :laugh: - opettelin sitomaan kantoliinaa niin vanhempi kissa tunki kokoajan syliin. Tungin sen sitte liinan sisään niin siellä se nukkui tyytyväisenä tunnin! Pikkusen tuli kuuma! Sekopäistä! :laugh: :headwall:

Noralle en voi muuta sanoa, että kärsivällinen olet! Minä olisin tuollaisen miehen heivannut elämästäni pois.

Tosin yksinhän minä olekin... Olen kuitenkin sitä mieltä, että parisuhteessa pitää olla tasa-arvoisia menojen ja töiden yms. kanssa. Parisuhde ei ole suhde hoitamatta. Toinen pitää huomioida ja pitää olla yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia ja haaveita. "Mannapuuroa ja mansikoita..." Arkea, mutta pientä ekstraa, yllätyksiä jne.. Olen vaativa. Mutta miksi tyytyä vähempään, jos yksinkin pärjää. Esikoisen kanssa asuttiin 5 vuotta kaksin ja hyvin sujui. Masuasukin isukin kanssa todettiin, että parisuhde ei ole enää kuin kämppiksinä olemista, tosin sillä erotuksella, etä hän kuvitteli elävänsä täydenpalvelun hotellissa... Hänelle ero tuntui olevan kovempi paikka, kun minulle. Hetkeäkään en ole katunut eropäätöstä. Olen ollut onnellisempi, kuin vuoteen. Huono parisuhde vain ahdistaa ja kiukuttaa, ei jaksa enää nauttia arjen pienistä iloista.
No tulipa taas puhuttua suunsa puhtaaksi. Anteeksi paatoksellisuus!
Poistun :ashamed:

Unohdin kysyä, että onko kellään muulla ollut kohdun pohjan mitta alle 20cm rv 23? Minua alkoi huolestuttaa kun mulla oli 18cm. Neuvolan täti ei kyllä sanonut mitään, mutta kaikilta joita olen vaatinut kaivamaan vanhat neuvolakorttinsa esille on mitta ollut yli 20cm.

Kaikki joilla elämässä alamäkeä: :hug:

Oma napa: Kävimme tänään vaunujen tsiikailulla. Teutonian prestige on meidän juttu! Nyt vain niitä kyttäämään ebaystä. Tietääkö joku mistä muualta niitä uutena vois netistä ostaa halvemmalla kuin liikkeestä? Suomesta kenties?

Mä en vie kelaan papereita ennenku vasta 1.9. koska sillon tulee 4kk kun oon viimeks saanu oopintotukea, ni ei tuu sen kaa ongelmia ku laitoin papereihin etten oo viimeseen 4kk saanu. Joten viikon vielä odotan papereiden viemistä. Kauanko yleensä pakkauksen tuleminen siitä kestää? Joku teistä sanoikin että omassa kelassa oli sanottu että 2 vkoa. Aika nopeesti!

Mies lähti tänään reissuun ja tulee ylihuomenna takas. Mä en oo tottunu olemaan yötä yksin kotona, joten olen jo nyt yksinäinen :/ Mun on kuitenkin korkea aika opetella yksinolemista joten hyvää tää vaan tekee.

Nyt iltatoimiin... =)

Käskystä kävin kaivaan nuo vanhat kortit :laugh:
Esikoiselta oli eka mittaus 23+3 20,5cm ja 27+1 24cm jne ja viimesin mitta 40+1 35cm;
kakkoselta 19+5 14cm ja 23+5 18cm ja 28+6 25 cm ja lopulta viimesin mitta 38+5 32cm;
kolmoselta oli 21+1 18cm; 25+6 26cm jne ja viimesin 41+1 34cm
nyt neloselta oli 21+5 19cm

esikoinen syntyi 40+1 ja paino 3520g, pituus 50,5 cm ja pään ymp 34,5 cm
kakkonen syntyi 38+6; 3350 g; 50,5 cm; 34cm
kolmonen syntyi 41+4; 4180 g; 52 cm; 34,5cm

tulipas sekavaa:) toivottavasti saat selvää

Kiitos!!!
Kyllä se siitä kasvaa - ilmeisesti, mulla oli esikoisesta tosi pikkuinen maha ja silti mitta oli rv 22+1 jo 21 viimeisin mittaus on ollut 35+4 silloin 29cm Syntyi 38+5 2750g, 47cm, 32cm
Ehkä näitä ei kannata vertailla... :)

Mukavaa päivää kaikille! :heart:

Kuten huomaat nuo munkin mitat heittää ihan eriraskauksien aikaa, joten ei kannata ressata sillä ittiään, kyllä se pikkunen kasvaa sielä ;)
ja mulle neuvolassa sanoikin että vaikuttaa sekin jos on eri mittaaja välillä ja nyt alkuun kun pikkanen pyöri vielä niin sekin voi jonkun verran vaikuttaa onko sivuttain vai ylösalasin sielä :laugh:

Pinkeiju: Mulla myös nyt pienempi sf-mitta kuin esikoisesta. Esikoisen aikana rv 22 oli mitta 25cm, reippaasti yli käyrän ja nyt samalla viikolla "vain" 18cm ja ihan keskikäyrällä mennään =)

Mä oon niiiiiin tyhmä, mutta osaako joku auttaa...? Kysymys koskien noita kelan papereita ja ä-rahaa: Mulla ma. työsopimus tämän vuoden loppuun saakka. Sitä kuitenkin jatketaan raskaudesta ja ä-lomasta "huolimatta" (arvatkaa hypinkö riemusta!!!! :D ). Työnantaja maksaa palkkaa ekalta 3:lta kuukaudelta (72 arkipvää). Mitä tää käytännössä tarkoittaa? Nyt mulle täytyy vääntää rautalangasta. Olen ystäviltäkin kysellyt, mutta muilla ei tällaista "etuutta" ole ollut... Kolme kuukautta saan siis palkan kuten ennenkin, jonka jälkeen ä-raha määräytyy v. 2005 työtulojen perusteella...? Kelan sivuista ei nyt ollut paljonkaan apua... *huoh* :headwall:

ON muuta: Lonkat muljuu ja nivusia vihloo. Kävely on aika tuskallista ja sängystä nousu tekee kipeää. Liikunnalliset harrastukset ei tässä jamassa paljon innosta. Ajattelin kokeilla uimista, josko se olisi kivuton tapa pitää kuntoa yllä. Käykö joku muu mammoista uimassa/ vesijumpassa? Kokemuksia?

Snoopy: Sun ei tartte siitä itse huolehtia. Sä viet täytettynä ne Kelan laput teidän palkanlaskijalle ja se toimittaa sun palkkatiedot ja muut tarvittavat sitten Kelaan. Mulla on sama juttu, työnantaja maksaa ekat 3 kk palkkaa ja palkanlaskija tosiaan lähetti paperit mun puolesta Kelaan ja toimitti mulle ehdotuksen äitiyslomasta talvilomien ja ens kesän kesäloman kera :D .
*muoks* niin ja jos sun tulot on noussut sen 20% vuodesta 2005 niin sit sun palkanlaskija toimittaa laskelman viimeisten 6 kk:n ansioistasi. Muussa tapauksessa menee sen 3 kk:n jälkeen 2005 mukaan.

:hug: :flower: Schätzchen!!!

Mutkistan tilannetta vielä vähän... v.2005 olen ollut koko vuoden töissä (eri työnantajalla kuin nyt), ja nykyisellä työnantajalla palkkatulo on noussut 20% /kk tuohon v. 2005 verrattuna. Ei juma, mun täytyy varmaan käydä kelassa hlökohtaisesti ihmettelemässä näitä päiväraha-asioita. Mun pitäisi näistä asioista jotain jo ihan työtehtävieni takia tietää, mutta oma tilanne on nyt aika sekava :headwall:

Huomenta :wave:
Nähtäisiinkö lauantaina vaikka puolen päivän aikaan jossain Kampissa? Sopisiko yhteen Tampereen juna-aikataulujen kanssa? Ihan huippua kyllä nähdä teitä :heart: Ei varmaan tarvitse mitään neilikoita napinläpeen, mut on ainakin helppo tunnistaa jo kaukaa kun masu saapuu paikalle :laugh:

Joo, kyseleen vaan kaikilta mahakkailta että ootteko mun kaa? :D

eilen tuli vasta äippäpakkauspäätös. :kieh: TOSI hidasta. en mä vienytkään sen kun viime kuussa... mut päätös oli annattu viime viikolla joten sitten vaan ootellaan. ärsyttävää kun kuola valuen jotain oottaa ja se ei tuukkaan HETI!

Mulla oli sf-mitta rv 22 21 cm, sen jälkeen ei oo mitattu vielä. varmaan taas ens viikolla neuvolassa. sit seuraavalla viikolla mulla on se istukkakyttäys-ultra, eli kun mulla oli lähellä sitä kohdunsuuta. Ihanaa nähä Tirppakin taas.

Ärsyä kanssa kun tuntuu että kaikki housut painaa ja varsinkin kun istuu autossa ja alamahaa painaa niin Tirppa sätkii kun pikkuinen lintu. Mut ei kai se vauvassa tunnu , vaikka on musta epämielyttävä tunne. Ja kyse on äitiyshousuista että tiiä mitä tässä jalkaansa laittaa. Pitänee ostaa jotkut kauheet mammaverkkarit ja ruveta elämään niissä sitten. Päivästä toiseen Trikoot kinttuun loppuun asti.

Ihanaa kun on tullut syksy! Syksyn jälkeen tulee nääs JOULU! :xmas:

Tuitsu ja Tirppa 26+1

Snoopy: Mun mielestä se lasketaan 6 kk:n mukaan, eli ne 2005 ansiotkin suhteutetaan 6 kuukauteen. Ja jos siis nyt oot 6 kk:n aikana tienannut enemmän kuin silloin puolessa vuodessa, sen pitäis riittää. Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Tracy: Voisin olla 11:52 Helsingissä, jos VR on luotettava... :whistle: Eli puoliltapäivin sopisi hyvin. Sopiiko muille?

Moi!

Äske sain neukkatädiltä tekstarin että sokerirasituskokeen tulos oli normaali. Hyvä niin.

Tuitsu: h&m:llä on niitä rentoja mammahousuja, maksaa 14,90. Erittäin mukavat päällä eikä ihan kauheista kauheimmat mammaverkkarit. Suosittelen. Tai sit nää mahan päälle tulevat farkut on ehkä paremmat jos muunlaiset painaa. Mulla sellaset ei vaan tahdo pysyä jalassa, massu niin kumman mallinen ainaki vielä.

Imetyshommasta tk82: Ei se oo mikään äitiyden mitta että kauanko imettää vai imettääkö ollenkaan. Perhepiirissä yksi on imettänyt kahta lastaan yli vuoden kumpaakin ja molemmat lapset on sairastellut tosi paljon. Itellä hyytyi maidon tulo esikon aikaan siinä kuukauden puolentoista paikkeilla ja ihan suosista annoin korviketta. Ja tyttö hylkäs tissin kahden-2,5kk paikkeilla ja silloin kun oli kesäaika niin katsoin parhaammaksi antaa korviketta taistelun sijaan. Ainakin sai pieni ruokaa. Ja kipeinä meillä on oltu todella harvoin.
Sulla on kuitenki hyvä syykin ja jokainen tekee kuinka parhaaksi näkee. En esimerkiksi ymmärrä niitä jotka eivät imetä että saisivat poltella ( vielä vähemmän ymmärrän niitä jotka polttaa ja imettää..) Eräs tuttavani ei edes yrittänyt imettää kun sai toisen lapsensa, koki sen stressaavaksi huonon kokemuksen kautta ja tyytyväinen ja terve lapsi hänellä on. En tiedä oliko tästä apua mutta kerroinpa nyt kuitenki oman näkemykseni :)

Kiitos pinkeiju juomavinkistä, tänään hyvää päivää ostoksille tieni vie.. :)

Napaan ei kummempaa, tänään jorma potkii tai nyrkkeilee ylös, luulen niitä potkuiksi kun ovat niin kovia iskuja. Jospa ois nyt pää alas päin sitten, tiedä häntä, eilen kun iskut tuntui kyljessä, joka muuten tulee tosi ilkeen kipeetä, tai siis kutittaa silleen kylläs tiedätte :D

Nyt tarvin rennietä ja uusimman katsolehden.. :wave:

maukkis ja jorma 26+4

Yhteistyössä