***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pi pa re, kiva jos vaan suinkin viitsit ottaa päivityksen harteillesi! Mä muokkaan tuota listaa ennen syyskuuta vähän paremman näköiseksi, saat sen sitten suoraan kopioitua uuteen ketjuun.
Aika paljon juttua kuukaudessa näemmä kertyykin, mutta onhan meitä monta täällä! Pi pa re oli ahkerana laskenutkin. Taisi olla 120 x joulumammaa... :xmas:

Mun suonikohjuongelma oli sivuutettu... Mut palaan siihen itse. Kävin ostamassa nipun lentosukkia (erittäin "tukevaa" mallia). On niitä joskus tullut koitettuakin, nyt tuntuu että tulevat tosi tarpeeseen. Joku jalkarasvakin voisi tehdä terää, täytynee (taas) käydä apteekissa kysymässä konsultointia... (Sveitsin lääke- ja kemikaaliteollisuus kukoistaa mun raskauden myötä... :ashamed: ).

Mä olen tulossa Hkiin päin jossain vaiheessa syksyä, katsotaan osuuko päivä siihen teidän shoppailupäivään. Vai onko tuo ens vkonloppu jo lukkonlyöty...? Jokatapauksessa tarkoitus on kiertää Kampin liikkeet läpi. Jättäkää jotain minullekin! ;) Täällä Turun suunnalla järjestetään ensi viikonloppuna Babyboom&kidz -messut, pyhä tarkoitus olisi ehtiä siellä käymään. Katsotaan paljonko sieltä tarttuu rompetta mukaan... :whistle: Mies lupasi sponsoroida, kun ei itse mukaan pääse (lue: halua), koska on työkiireitä (lue: evvk) ;) .

suurperheellinen, kun sinulla kerran on tuota lampurin kokemusta, osaatko sanoa miten pestävät lampaantaljat oikein on käsitelty?! Törmäsin eräillä markkinoilla moisiin, ja hintaa niissä oli aika reippaasti. Onko sellaiset edes ihan "oikeita" taljoja...?

Mä kävin vippaamassa kelan paperit eilen. Vein ne ihan hlökohtaisesti paikanpäälle. Suurin yllätys oli, kun pääsin alle viiden minuutin odotuksen jälkeen luukulle! :o Yleensä kun tuolla tuppaa vierähtämään tovi jos toinenkin. Ja useimmiten ulkonakin parveilee tyyppiä jos jonkinlaista, nyt oli tosi hiljaista. "Täti" oli minua nuorempi, erittäin mukava naisihminen. Muutama rasti minulta jäi lomakkeelta puuttumaan ja täytettiin ne siinä paikanpäällä. Käsittelyaika on kuulemma 1-1,5 kk, jonka jälkeen menee vielä pari viikkoa ä-pakkauksen tuloon. Mun mielestä aika kauan... :/
Riinuska, sulla osunut kyllä tosi kökkö asiakaspalvelija, itse kyllä odotin jotain samantyylistä...

Nyt lounaalle! Hyvää tiistaipäivän jatkoa! :wave:

Heippa taasen!

Kiiuska, kiitos kysymästä. Parempi. Mulla on ollut kaikenlaista puuhaa tässä viimepäivät niin en oo kerennyt rypeä itsesäälissäni. Oon jopa leiponut ja se on jotenkin harvinaisen terapeuttista, varsinkin se syömäpuoli. :D saako Epaa tosiaan syödä raskausaikana. Mulla on urheiluhullumies joten kaikkea pillerii ja mömmöö löytyy kyllä kaapista, pitänee kokeilla.

Shoppailureissussa oon mukana. Voisi mennä vaikka aluksi kahville tutustumaan ja sitten vinguttaa visaa ja sit syömään. Kiinalainen passaa vallanmainiosti!

Mä en ikuna uskaltaisi lähteä tommoseen polikliniseen synnytykseen. Mä kun oon ihan noviisi ja kauhulla ootan että osaanko ylipäätänsä hoitaa vauvaa kun en oo ikinä (uskokaa tai älkää) niitä hitanut. Mun läheisin vauvakokemus on varmaan kun jonkun sukulaisen tenava on lykätty syliin. Mut kai luonto tikanpojan puuhun ajaa, tai jottain.

Mut perhe huoneeseen mä haluun.

Mulla ei oo maha revennyt vielä yhtään. Mulla on muutenkin tommonen paksunahka ja ei kuiva iho, eli voi olla että pääsen sitten vähän pienemmällä raidotuksella. toivottavasti.

mulla mitään asiaa oo. navan alla ei mitään ihmeellistä. tuntuu että vauva on jo aika iso kun muljuu tuolla mahassa.

Tuitsu ja Tirppa 26 tasan

Kiva kuulla, että Tuitsu voi paremmin :D .

Kahvittelu, lounas ja visan vingutus kuulostaa hyvältä. Kivaa nähdä, vaikka toisaalta tietty jänskättää, että mitä psykopaatteja te oikeasti olette :laugh: . Ette sitten saa tehdä ohareita, kun tuun täältä parin sadan kilsan päästä :/ .

Tivoli: Tuu ihmeessä mukaan -en mäkään ole helsinkiläinen. 2 tuntia junassa hyvän asian puolesta menee hujauksessa =) . Missäs päin sä asuitkaan?

Me ollaan hirveitä' psykopaatteja :laugh: ja tehdään oharit, kuinkas muutenkaan! ;) No ei todellakaan!!
Kahvit kuulostaa hyvältä heti ensalkuun, jotta saa selville kuka on kuka!
Jännää kun pääsee näkee teitä ihan livenä!!
Pyydetäänkö kaksplussan toimitus tekemään meistä vielä juttu lehteen :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Pyydetäänkö kaksplussan toimitus tekemään meistä vielä juttu lehteen :laugh:

Hyvä idea kannatan :kieh: :kieh: tai vähintää ottakaa kamera mukaan ja laittakaa kuvia tulee että mekin täällä "syrjässä" asuvat päästään edes virtuaalisesti mukaan ja iloitsee teidän löydöistä...
kun täällä on tasan tuo k-kauppa ja sale :) joten valikoima on vielä heikompi kun jajepoolla jonka kotinurkilta löytyy sentään lindex :whistle:
täällä lähin sellanen vaatekauppa minkävalikoimaan kuuluu edes muutama äitiysvaate on jotain 80km päässää ;)

mutta ei saa valittaa on tälläsessä pikkupaikassa sitten toisaalta omat ihanat ja hyvät puolensakkin:) enkä kovin hevillä täältä kaupunkiin muuttais varsinkaan nyt kun lapset on pieniä,
ehkä sitten kun jäämme isännän kans eläkkeelle ja siihen ei ole aikaa kun jotai 35v :o

Sätsen, toki mä tulisin, mutta hiukka pukkaa reissaamista Hesaan tulevina viikkoina. Huomenna on Femedassa 4D-ultra ( :heart: ), sunnuntaina olisi kaveritreffit Vantaalla (jonne en jaksa matkustaa), tiistaina on kurssi Helsingissä ja seuraava kurssi taas Helsingissä seuraavan viikon ma- ja ti. Syyskuun vika viikonloppu on veljeni häät Treella ja tässä välissä pitänee hakea Helsingistä huutamani pinnasänky, jos voitan huudon. Niin että ajattelin, jos en enää enempää matkustaisi syyskuussa :whistle: . Lokakuussa tietty voisi heittää keikan taas sinne päin, mutta jos totta puhutaan, niin mulla ois koko marras-joulukuu aikaa keksiä kivaa tekemistä, jos vauva menee lasketun ajan yli. Ei menisi viikonloput matkaamiseen, kun arkenakin ehtisi. Niin ja mä itte asun Kaakkois-Suomessa.

Mut totta, isolla porukalla olisi helpompi mennä jonnekin syömään ja turisemaan kuin shoppaamaan. Sitä paitsi mun huomiselle tarkoittamani äippävaateshoppaus taitaa pian olla turhaa. Hain juuri postista MissyMom:n paketin, jossa oli farkkuhame, pitkähihanen trikoopaita ja rennommat pökät ulkoiluun ja vapaa-aikaan. Listasin viime viikolla mun äitiysvaate- tai siksi sopivaa vaatevalikoimaa ja mullahan on vaatteita hankittu vaikka millä mitalla ja ihan huomaamatta :o . Kuka se sanoikaan, että eihän tässä enää montaa kuukautta ole, kun äitiysvaatteille on käyttöä :o . Elokuun alussa tilaamani Nanson kietaisumekkokin tuli 3 viikkoa myöhässä ja kiukuspäissäni vein sen asiakaspalautuksena takaisin postiin, koska mitäs mä kesämekolla enää teen :kieh: . Oishan se ihana taas ensi kesänä, mut 81 euroa siitä riemusta, että ensi kesälle on mekko, niin no way. Ostan tuolla rahalla jotain muuta tällä hetkellä tarpeellista.

Tänään iltapäivällä menen odottavien äitien jumppaan, toivottavasti siellä on mukavaa porukkaa. Tunnit alkavat siis tänään =) .

Heipä hei ja hyvää alkanutta viikkoa :wave:

Kiitos kaikille asunto-onnitteluista! Elämä olikin yhtä hymyä sunnuntai-iltapäivään asti. Eli sama ongelma miehen kanssa kuin ainakin Margaretilla: mies lähti lauantaina mökiltä kaupunkiin juhliin poikien kanssa "kesäkauden lopettajaisia". Se ei mua haitannut, ihan ok että lähtee välillä tuulettuun. Mulla oli seuraa mökillä, eikä tarvinnut miettiä tuleeko mies kotiin yöks vai ei. No, kotiin se ei ollut yöksi päässyt, jatkoille oli eksynyt (kuten AINA). Otin asian ihan rauhallisesti ja hain hänet kotiin päivällä, samalla reissulla kun ajoin mökiltä kotiin. Luulin että kaikki oli kivasti ja mies sammuu sohvalle, niin ehei, tunnin unien jälkeen se ilmoitti lähtevänsä juhliin kaverinsa synttäreitä! Olin ihan äimänä että eikö yks päivä juhlimista riitä?! Vastaukseksi sain että "älä rutise, hänellä on oikeus juhlia niin paljon kun haluaa, sillä hän tuo perheelle rahan". Jes, siitä se riemu sitten syntyi, minä väänsin porua ja mies on ääliö-paska-kusipää -asenteella. Illan mittaan kyllä rauhoituin, ja nukuin yöni ihan kivasti. En edes odottanut sitä yöksi kotiin. No, koitti maanantai aamu ja ajattelin soittaa miehelle kymmeneltä aamulla ja kysästä mistä voisin tulla hakeen hänet. Eipä vastannut puhelimeen! Kun puolilta päivinkään ei ollut kuulunut mitään niin soitin hänen kaverinsa läpi, ja kaikki oli ihan äimänä kun kerroin että mies ei ollut löytänyt tietänsä kotiin. Oli kuulemma ollut kotiin tulossa vielä yöllä. Soittelin sitten vartin välein miehelle, mutta eipä vastannut, kunnes soitti itse ihan muina miehenä kolmelta, ja ihan pää jäässä! Huusin ja itkin sille puhelimessa minkä pystyin, ja mies kysyi vaan että "mikä kulta sua vaivaa"?! V...u mikä kusipää!!! Hain sen sitten baarista eilen viideltä ja voin kertoa ettei itkulle ollut tulla loppua. Huusin sille taas kerran samat asiat mitkä joka kerta kun se ei vaivaudu ilmoittaan missä yönsä viettää. Onneks näitä ei satu kuin n. 1krt/2kk mutta silti oon väsynyt kuuleen samat lässytykset "korjaan tapani, tää ei tuu toistuun jne". Plääh, voisin vaahdota aiheesta vaikka koko päivän, mutta uskon teidän jo ymmärtäneen mun pointin :) Voitte uskoa miten nöyrää poikaa mies oli tänään kun päivä valkeni! Oli kaverilla pikku krapula :kieh: Eniten tilanteessa kuitenkin ketuttaa se että juuri kun kaikki on enemmän kuin hyvin niin äijän on vedettävä matto alta! Luulis että sillä itselläkin olis parempi olla jos se noudattais ees jotenkin parisuhteen "sääntöjä". En kuitenkaan mikään pirttihirmu ole. Oon itse ihan samanlainen ollut ennen raskautta, tiedän kyllä millaista on juhlia 4 päivää putkeen! Ehkä mun mies on vaan jollain tasolla "kateellinen" mulle siitä kuinka nopeasti onnistuin vaihtaan bilehile-elämän vastuuntuntoisen vanhemman rooliin?! Äh, en minä tiedä, toivotaan että mies ottaa viimeistään lapsen syntymän myötä itseään niskasta kiinni! Korkea aika hänen on kuitenkin aikuistua sillä ikää mittarissa on kuitenkin "jo" 33v. Tuli muuten itkettyä niin paljon että katkes verisuoni silmästä! Ihan sika kipeä silmä, eilen tuntui etten voi laittaa silmää kiinni, kun se sattui niin paljon! On se vieläkin kipeä ja tosi punainen, vähän kuin särjellä... Jeps, ja sitten muihin aiheisiin...

Tuitsu: Mua on vaivannut aina sillon tällön myös armoton masennus, sillon tuntuu kuin olis aivan yksin tän raskauden kanssa, silloin tuntuu myös ettei mies huomioi raskautta millään lailla. Siitä asiasta onkin monet itkut itketty. Oon yrittänyt miehelle sanoa että kun mulla on asiat hyvin niin silloin myös maha-asukki voi hyvin (ja toisin päin). Että toivoisin sen huomioivan mun henkisen hyvinvoinnin paremmin! Viimeiseen kuukauteen ei masennusta ole ollut, jos ei tän viikonlopun tappeluita lasketa. Mutta iso :hug: sinulle ja jaksamista arjen keskellä!

Ihmeoireista: heräsin tänään armottomaan veren makuun suussa, ja kun nousin ylös, tulvahti nenästä verta! Ällöä, mutta heti kun parit hyytymät oli tulvahtaneet pihalle, loppui verenvuoto. Mulla on muutenkin tullut verta ihan kiitettävästi ja notkeasti: ikenet ovat vuotaneet lähes päivittäin (ei ole ientulehdus) eikä neuvolassakaan tarvi mitään temppuja tehdä että veri tulisi sormen päästä! Kuulemma yleensä raskauden aikana verinäyte on vaikea saada. Seuraava "outo oire" on molempien pohkeiden kramppaus öisin. Se on onneks vähentynyt magnesiumin myötä (300mg/pv).

No niin, eiköhän tässä ollut taas hetkeksi asiaa! Tuli keventynyt olo kun sai purkaa ulos pahan olon, joten kiitos teille jotka jaksoitte lukea
:)
Melko aurinkoisin terveisin: Nora ja Toukka 24+1

Mä sain tänään Kelasta päätökset ja aikaa siihen meni vajaa kaks viikkoa. Että aika ripeesti ne tässä kylässä niitä päättää =) Nyt vaan odottelen pakkausta postista.

Alkuperäinen kirjoittaja Nora79:
Heipä hei ja hyvää alkanutta viikkoa :wave:

No, kotiin se ei ollut yöksi päässyt, jatkoille oli eksynyt (kuten AINA). Otin asian ihan rauhallisesti ja hain hänet kotiin päivällä, samalla reissulla kun ajoin mökiltä kotiin. Luulin että kaikki oli kivasti ja mies sammuu sohvalle, niin ehei, tunnin unien jälkeen se ilmoitti lähtevänsä juhliin kaverinsa synttäreitä! Olin ihan äimänä että eikö yks päivä juhlimista riitä?! Vastaukseksi sain että "älä rutise, hänellä on oikeus juhlia niin paljon kun haluaa, sillä hän tuo perheelle rahan". Jes, siitä se riemu sitten syntyi, minä väänsin porua ja mies on ääliö-paska-kusipää -asenteella. Illan mittaan kyllä rauhoituin, ja nukuin yöni ihan kivasti. En edes odottanut sitä yöksi kotiin. No, koitti maanantai aamu ja ajattelin soittaa miehelle kymmeneltä aamulla ja kysästä mistä voisin tulla hakeen hänet. Eipä vastannut puhelimeen! Kun puolilta päivinkään ei ollut kuulunut mitään niin soitin hänen kaverinsa läpi, ja kaikki oli ihan äimänä kun kerroin että mies ei ollut löytänyt tietänsä kotiin. Oli kuulemma ollut kotiin tulossa vielä yöllä. Soittelin sitten vartin välein miehelle, mutta eipä vastannut, kunnes soitti itse ihan muina miehenä kolmelta, ja ihan pää jäässä! Huusin ja itkin sille puhelimessa minkä pystyin, ja mies kysyi vaan että "mikä kulta sua vaivaa"?! V...u mikä kusipää!!! Hain sen sitten baarista eilen viideltä ja voin kertoa ettei itkulle ollut tulla loppua. Huusin sille taas kerran samat asiat mitkä joka kerta kun se ei vaivaudu ilmoittaan missä yönsä viettää. Onneks näitä ei satu kuin n. 1krt/2kk mutta silti oon väsynyt kuuleen samat lässytykset "korjaan tapani, tää ei tuu toistuun jne". Plääh, voisin vaahdota aiheesta vaikka koko päivän, mutta uskon teidän jo ymmärtäneen mun pointin :) Voitte uskoa miten nöyrää poikaa mies oli tänään kun päivä valkeni! Oli kaverilla pikku krapula :kieh:

Urhoollisen tyynesti sä kuitenkin suhtaudut tuollaiseen. Meillä mies kyllä joutuisi ulkoruokintaan :kieh: jos uskaltaisi aiheuttaa mulle tuollaisia sydäreitä, ettei ilmaantuisi yöksi kotiin.
Missä hän sitten yönsä viettää? :o

Tivoli: Yhdistä treffit meidän kanssa ja Vantaan kaveritapaaminen :D . 2 kärpästä yhdellä iskulla...

J**ma**ta, että laittoi raivoksi Nora79:n kertomus! Mä olisin varmaan raahannut ukon niskap**seotteella vaikka korpikuusenkannonalta kotiin! |O Meillä on ollut sopimus, että kotiin tullaan aina, vaikka missä kunnossa... Ja tää on onneksi pitänyt.

:hug: :hug: :hug: Sulle Nora, TIEDÄN miltä susta on täytynyt tuntua... Mulla kokemusta myös noista yöhiipparimiehistä... :/ Pidäthän kunnon kurinpalautuksen miehelle munkin puolesta!!! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
J**ma**ta, että laittoi raivoksi Nora79:n kertomus! Mä olisin varmaan raahannut ukon niskap**seotteella vaikka korpikuusenkannonalta kotiin! |O Meillä on ollut sopimus, että kotiin tullaan aina, vaikka missä kunnossa... Ja tää on onneksi pitänyt.

Meillä sama diili ja ei varmasti kannata kokeilla onneaan jatkossakaan :laugh: ... No onneksi ei ole kyllä sellaisia merkkejä ollut ilmassakaan, ettei haluaisi ihanan vaimonsa viereen yöksi kömpiä ;) .

Ohhoh, jopas oli Noralla viikonloppu! Sietääkin miehen olla erittäin nöyränä tuollaisen tempauksen jälkeen! Meillä onneks mies tulee aina yöks kotiin, oli kunto mikä hyvänsä. Mutta eniten pisti vihaks tuo kommentti, että "on oikeus juhlia..." mun mielestä kun perheeseen odotetaan lasta, niin silloin ylimääräiset juhlat sopii jättää. En tarkoita etteikö sais kerran, kaks käydä, mutta maltilla.

No enivei, :hug: sulle =)

Ja pidä meidän kaikkien puolesta kunnon puhuttelu miehellesi, :| ja sietää kyllä olla nöyrää tuollaisen jälkeen :ashamed:
ite en varmaan noin rauhallisesti olis jaksanu ottaa kun sinä, joten hatun nosto siittä...

Meillä on ollut puhetta miehen menoista yleensä kun on ollut mettäreissua, futisreissua ym nyt elokuussa joka viikonloppu ja ilmotinkin jo että jostain pitää rahat ja aikaa löytyä että yhessä käydään jossain enne vertin syntymää, saas nähä miten käy ;) toiveissa kuitenkin...

Voin kuvitella miten kauheaa sulla on ollu soitella ja yrittää saada kiinni ja kun ei tiedä missä on... meillä oli jossain vaiheessa kans kun vaikeinta oli niin vastaavia juttuja, että montapäivää menossa ja mulla pelkoa että on löytänyt uuden kun viesteilyjä ym epämäärästä...
ja mulla on paha tapa että kerään itteeni kaiken enkä saa puhutta vaan ennemmin "pakoilen" ja etäännyn kaikesta... mutta onneksi sillon sain sitten suuni auki ja saatiin kaikki puhuttua ja purettua...
mutta vieläkin välillä jos isäntä on jollain sellasilla reissuilla etten oikeen tiedä kenen kans tms niin mustasukkasuus nostaa päätään... nykyään mies onneksi on vähä tuollaisilla ryyppyreissuilla ja olen kyllä välillä ilmottanutkin että nyt et mene yhtään minnekkään vaan olet perheen kaa kotona, ja tyytynyt on siihen joskin välillä pitkin hampain :laugh:

Mutta :hug: Noralle ja muillekkin ja yritetään pitää nuo ukot aisoissa :laugh:

Nora79, kyllä mäkin oisin ollut aivan että *bling* pimahtamisen partaalla parkunut! Mekin ollaan kyllä ennalta sovittu, että kotiin tullaan AINA, ja jos on tarkoitus olla yötäkin pois, niin siitä puhutaan ajoissa! Meillä mies kans on aina menoissaan pilkkuun asti; todella ärsyttävää ettei osaa ottaa sillai fiksusti ja tulla ajoissa kotiin! Voin siis hyvin kuvitella olotilasi! Ja tuo 'oikeus juhlia'.. niin meillä kans mies sanoo, kun hällä on niin raskas työ ja rakennuksillakin pitäis jaksaa.. eli raskas työ vaatii raskaat huvit. Mun mielestä hippasen vanha vitsi :/ Koittakaahan jutella oikein kunnolla...

Margaret 24+5

Siis tooodella iso myötätunto noralle, mulla pulssi nousi ton kertomuksen myötä kans. Raivostuttavaa että kun toiseen luottaa ja antaa siimaa menemisille luottamus petetään tollatavalla. Mä varmaan kanssa hyppisin tasajalkaa ja mököttäisin viikon jos mun mies tekis tollaset temput.

Mulle tuli sellanen olo kun me ollaan suunniteltu sitä tapaamista että
eihän niille ketkä ei pääse tulemaan tule nyt pahaa mieltä.. :(
Jotenkin tuntuu jos ite asusin jossain kaempana ja olis huusholli/hotelli ;)
ympärivuorokautisessa vetovastuussa tulis vähän ulkopuolinen olo kun porukka suunnitelis tapaamista... :ashamed:

Ketäänhän ei jätetä ulkopuolelle sitten!! Ja jos tapaamisesta tulee nyt jotain niin ILMANmuuta otetaan valokuvia ja jaetaan kaikki TEIDÄN
kanssa ketkä ette pääse mukaan!! :attn:

Muista asioista vielä sen verran että, eilen haettiin miehen kanssa takka klapeja talveksi iso peräkärryllinen kotiin. Siinä sitten illalla reippailtiin ja pinottiin puita autotalliin yhdessä ja mies varotti moneen kertaan mua rehkimästä liikaa, otinkin tosi rennosti enkä yhtään rehkiny omasta mielestäni liikaa. No sitten mentiin saunaan ja kunnon löylyt päälle,
ja tänä aamuna on sitten viillellyt alavatsalta vähän väliä, että näin!
Mikä siinä on että kun vähän jotain touhuaa, saa seuraavana päivänä
olla sydän syrjällään kun jostain kohti pistää. :/ Luulis nyt että on parempi harrastaa jotain ruumiillista puuhaa kun makaa matona sohvalla!

Huomenna meen muuten synnytyssairaalaan "kätilökeskusteluun",
siitä mun synnytystavasta vaihteeksi keskustelemaan... |O
Sit se onkin toka vika käynti ennen lääkärin "tuomiota".
jännää mä saan jo ens kuussa sitten mahdollisesti tietää vauvan
syntymäpäivän! Sit alkaa varmaan paniikki iskeä päälle mitä lähemmäs
h-hetkeä tullaan. Varmaan menee siihen marras-joulukuun vaihteeseen.

Ei mut nyt tarvii mennä syömään.. :wave:

Eli kiitos että ootte olemassa. Ihan tippa kihos (taas) silmään kun luin kannustavat tervehdyksenne! Ja joo, saarna on puhuttu (minä huutanut, mies nöyränä kuunnellut) ja ketuttaa kuinka mies on aina niin pahoillaan, ja meen siihan "lankaan"! Mutta jaksan uskoa kerta toisensa jälkeen että se vielä joskus tekee parannuksen. Joku kysyi missä se yönsä viettää niin aina löytyy joku jonka luona jatkot on. Ja tähän saakka oon tiennytkin mistä/keneltä hän aamulla löytyy. On sillä yleensä ees yritystä tulla kotiin ennen aamua, mutta kummasti sitä tulee uni siihen kaverin sohvalle. Ja olenhan sen itsekin nähnyt: ennen raskautta oltiin lähes aina yhdessä liikenteessä ja ainahan se sammui jatkoilla sohvalle (jos jatkoille eksyttiin). Onneks voin olla aina varma siitä että pettänyt se ei ole eikä sitä tule tekemään! Kunnollisia arvoja mieheltä kyllä löytyy, vaikka selkäranka onkin makaronia... Olis aivan kauheeta jos joutuisin sellaistakin miettimään!! Jeps, viikonlopun toilailuja en ole antanut anteeksi, muutama päivä hyvin viileellä linjalla niin tietää känni-ääliökin tehneensä jotain väärin. Väänsin kyllä niin rautalangasta asian eilen kun annoin huudon tulla, että tavallinen tollo saa olla jos ei siitä ymmärtänyt yskää! No, eiköhän tämä vielä iloks muutu :)

Nyt täytyy alkaa tekeen lähtöä kouluun, eilen en ihan ollut siinä jamassa että olisin voinut istua koulun penkissä.

Terv. Nora

Jajepoo: piti jo aiemmin osoittaa sinulle iso :hug: ja toivottaa jaksamista. Oon aiemminkin huomannut yhtäläisyyksiä sun kertoessa miehestäs. Sä olet jaksanut mielestäni hienosti, ottaen huomioon että sun vastuulla on useampikin huollettava! Meillä ei onneks oo (vielä) kuin koira ja miehen 12v. tytär joka majailee luonamme puolet kuukaudesta. Onneks nää äijän hölmöilyt ei ajoitu niille päiville kun hänen tyttärensä on meillä. Jeps, mut kiva etten oo yksin ongelmani kanssa! Ikäväähän se on että joku muukin kokee samoja ongelmia kuin minä, mutta silti se lohduttaa kummasti! Kyllähän me tästä selvitään :)

Nyt on oikeesti suljettava kone tai en pääse tunneille ollenkaan :wave:

ISO :hug: kaikille joilla ukoista murhetta.. miehet on kyllä aina välillä niin "ihania".. :headwall:

Hitsi kun tekis mieli tosiaan lähtee mukaan hesaan shoppaileen, mutta kun tekee taloudessa vähän tiukkaa ja täältä kumminkin on se 500 km sinne niin ei houkuttele istua junassa kuutta tuntia.. |O
Lampaantalja ois meilläkin tarkoitus jossain vaiheessa hankkia vaunuihin.. Ois aivan ihana ja lämmin talvella sitten kärräillä vaavaa pihalla..

Kävin eilen neuvolassa, kaikki oli taasen hyvin. :) Hb oli noussu 109->115, rr 120/65, pissa puhdas (niinkuin aina) ja Pikkuinen liikkui ihan hurjasti.. Saatiin kelan paperit mukaan, kävin saman tien viemässä kelaan ja siellä sanottiin että pakkauksen pitäis tulla KAHDEN VIIKON päästä!!!!! :heart: Oon täälä jo ihan intona oottelemassa että millon pääsee hiplaan niitä vaatteita ja tavaroita.. :D Ja tänään käydään todennäkösesti hakemassa mun kummilta meille vaunut, Emmaljungan vaunut vuosimallia 2003.. Ei hajuakaan minkä mallin ne on mut semmoset mustakeltaset ne on, tosin ei oo sitä heittoaisaa, mutta se ei paljon menoa haittaa kun ilmatteeks saadaan.. Ja tosiaan olleet vain yhdellä lapsella, niin ovat melkein uuden veroiset.. :)

Kahen viikon päästä ois lähtö Lappeenrantaan miehen siskon pojan ristiäisiin.. :heart: Sinnekin ajaa autolla semmoset viis ja puol tuntii.. :headwall: Voi selkä raukka.. Mutta on se sen väärtti kun sielä on niin ihania ihmisiä vastassa.. :heart:

mafiamamma & taapero (rv 22+6)

Heippa!
Noralle ensinnäkin iso :hug: ja täytyy sanoa, että mun tempperamentilla ukkeli ois lentänyt jo pihalle... Tai siis ainakin vähäksi aikaa. Meillä on kanssa sopimus, että yöksi kotiin. Kyllä meillä välillä on jatkoja ollut kavereitten luona ja meillä, mutta silloin ollaan oltu yhdessä.

Mä olen niin rättipoikki-väsynyt, ettei mitään järkeä. Mä en ole 3 yöhön saanut kunnolla unesta kiinni ja olen vaan hyörinyt ja pyörinyt kuin väkkärä sängyssä. Mä olen niin tajuttoman väsynyt. |O |O ja töissä pitäis jaksaa. Tänään kauhulla mietin, että miten jaksan, jos tää unettomuus jatkuu... :( Onko kellään muulla samaa ongelmaa? Tää on ihan hirveetä. Tänäänkin olin töissä kuin zombie ja ensi viikolla mulla on pelkkiä aikaisia aamuja työvuorolistassa... :'(
Joku puhui närästyksestä... Täällä sitä myös paljon. Ihan sama mitä syö tai juo, niin puolen tunnin sisällä alkaa armoton närästys... Kestän kyllä senkin kunhan sais vain nukkua kunnolla... Muuten tulen hullux... :o
Sori taas tunteenpurkaukset, mut tää olotila on ihan hirvee. Tuntuu kuin ois krapulassa ollu pari päivää...
Huomenna olisi sitten neuvolalääkäri. Täytyy tästä unettomuudesta jutella. Mitenköhän pitkään on terveellistä pitää tällaista väsymystilaa raskaana? Ja töissä ei tietenkään kukaan ymmärrä tai jaksa olla edes kiinnostunut voinnista, sillä oletus on ihan selvästi, että jaksan varmasti marraskuun alkuun.
Anteex! Tuntuu, että tästä tuli oikea valitussaarna...
Onneksi pikkuinen on vilkkaalla päällä ollut ja ilmoitellut taas päivän mittaan mukavilla potkuilla itsestään. Ei millään jaksais odottaa joulukuuhun... :xmas:
Riikkuli 25+2

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Mulle tuli sellanen olo kun me ollaan suunniteltu sitä tapaamista että
eihän niille ketkä ei pääse tulemaan tule nyt pahaa mieltä.. :(
Jotenkin tuntuu jos ite asusin jossain kaempana ja olis huusholli/hotelli ;)
ympärivuorokautisessa vetovastuussa tulis vähän ulkopuolinen olo kun porukka suunnitelis tapaamista... :ashamed:

Porche vei sanat suustani! Menin jotenkin ihan hiljaiseksi kun pelästyin että olinkohan tosi itsekäs kun olen täällä vaan että jipii kaikki Helsinkiin shoppailemaan, anteeksi. En ymmärtänyt ajatella niin pitkälle että osalla ei ole mahdollisuutta päästä pitkän matkan, lastenhoidon tai finansiaalitilanteen takia :headwall: Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä :ashamed:

Nora79:lle iso :hug: Voi raasu, kauheeta että silmästäkin katkesi suoni, en muista milloin olisin itse itkenyt niin paljon, vaikka tuossa alkuraskaudesta olikin pari tunnemyrskyä/itkuraivaria *kröhöm* (Schätzen älä pelästy, normaalisti en ole psykopaatti :saint: )

Riikkuli - mulla kanssa iskee armoton väsy päälle välillä (viimeksi tänään |O ) Siis todellakin niin että on vaikeuksia pysyä hereillä. Meillä onneksi pystyy olemaan 1-3pv töistä poissa ilman lääkärintodistusta, ja olen päättänyt käyttää sitä hyödyksi jos alkaa tuntumaan siltä. Olisiko sulla mahdollista pyytää pari päivää että saisi levätä? En usko että on terveellistä rasittaa itseään liikaa kun elimistö on muutenkin kovilla. Tsemppiä sinne - koetetaan pinnistää yhdessä ;)

Noralle :hug:

Täällä närästää kans ihan kivasti,mulla todettu pari vuotta sitten refluksia ja nyt raskausaikana en voi mun "normaalia" lääkitystä käyttää, on niin sanotusti VÄÄRÄ LÄÄKITYS kun ei mikään tehoo jatkuvaan närästykseen. Olen kerra jo päivystykseen rynniny kun ylävatsa oli niin kipee että itku tuli ja hikikarpalot otsalta valu. Kahden viikon kuurin söin pelkopersiissä omepratzolia,sitä kun ei sais käyttää raskaana ollessa, voipi tulla epämuodostumia jne! Mut onnex on menty jo ekan kolmanneksen yli niin riskit pienemmät.. Joulukuussa palataan normaaliin lääkitykseen,ettei mahahaavaa tule tai muuta kauheeta. Imetyksen kannalta on vaan huonompi toi lääkitys,sillon ei saa imettää. Mut pitää osata omaa terveyttä myös ajatella,esikoinen terve vaikka pulloruokinnalla oli koko vauva-ajan. En koe olevani huonompi äiti kun muut,jos en lastani imetä. Mitä ajatuksia tämä muissa herättää?

Nora79 :hug: , tosi ikävästi ukkos teki.Meillä on kans sopimus että yöksi tullaan kotiin jos johonkin lähtee tai sitten erikseen sovitaan asiasta jo etukäteen.

Riikkuli: Täällä on kans aivan hirveä väsymys, koko ajan väsyttää ja nyt on jo parin viikon ajan pitänyt ottaa päikkärit kun tyttökin on unilla ja silti väsyttää. Onko sulla katottu hemppa milloin viimeks?
Ite veikkaan että mulla johtuu siittä tämä väsymys, no perjantaina sekin selviää.Kannattee tosiaan ottaa pari päivää töistä lomaa jos on mahdollista, minä en vois kuvitelakaan että kävisin töissä ja joutuisin luopumaan päikkäreistä.
Ei ole Jajepoo sullakaan helppoa varsinkin kun sulla ei ole edes mahdollisuutta ottaa lomaa, se huono puoli tässä kotiäidin elämässä on, vaikka muuten niin antoisaa onkin.

Noralle :hug: Toivottavasti miehesi uskoi saarnasi ainakin hetkeksi :whistle:

Voi, kun olisi kiva tavata teidät, mutta en taida päästä mukaan :ashamed: Välimatka on hieman liian pitkä :(

Kelasta oli puhetta. Minä vein viime keskiviikkona paprut ja perjantaina tuli päätös :) . Kerrankin nopeaa toimintaa Kelalta. Äitiyspakkaus pitäisi tulla 2 viikon sisällä :D Ja kerrankin minua oli onnistanut, tuloni olivat nousseet sen vaaditus 20 % :D

Enää tämä viikko lomaa ja paluu töihin olisi taas edessä ens maanantaina :$ Mistäköhän löytäis motivaation reiluksi 6 viikoksi :whistle: Noh ehkä se taas siitä, kun pääsee töihin käsiksi.. hieman kyllä pelottaa tuo mun selkä, kun en ole joutunut 4 viikkoon seisomaan pitkiä aikoja :o Samoin pelkään tuota väsymystä, kun meillä menee aika usein vuorot niin, että jos olen illassa tänään niin huomenna on aamu ja ennen kuin saan unesta kiinni iltavuoron jälkeen on kello yli puolen yön :kieh:

Sateisin terkuin
Veeruska & Heppu Huoleton 26+1

Nora: jessus et oisin möyhentäny ukon uuteen uskoon jos tekis tolleen vaikka vaan kerran.. |O Ihan kylmät väreet meni ja oon kiukus sun puolesta!!

Mul ei mitään asiaa oo taaskaan, juttunne luen kyllä ja harmittelen etten pääse mammatapaamiseen mukaan mutta hengessä mukana :D

Vointeja ja jaksamista :hug:

HEIPPA MAMMAT! :wave:

Mä olen ahkeraan käyny juttuja lukemassa, mutta olen ollut niin sikaväsynyt ja laiska :ashamed: etten ole jaksanut kommentoida mihinkään.

Muutama uusi oli joukkoomme tullut, tervetuloa! :)

Mulla oli viimeviikolla sokerirasitus ja yksi ainoa arvo (paasto-arvo) oli 4,9 kun se olisi saanut olla 4,8, joten meikä saa nyt mittailla noita sokereitakin sitten joka hiton päivä. :kieh: On se tarkkaa, vaikka hyvähän se toisaalta tietenkin on. Ei ole nyt mikään mittaustulos heittänyt yhtään kertaa yli sallittujen, joten ihan hyvällä mielellä senpuoleen.
Hemppa oli vähän laskenut, ei mulle rautaa siltikään vielä suositeltu, mutta jotenkin tämän armottoman väsymyksen toivoisi hellittävän.

Käsitöistäkin oli puhetta, minä aloitin vauvalle kutomaan tumppuja ja pikkuruisia sukkia. Ne taitaakin olla ainoat, joihin mun taidot riittää. :p

Hitto, olisi pitänyt muistilappu kirjoittaa, jotta olisin muistanut kaikkiin kommentoida. Tapaaminen olisi tosi ihanaa, mutta taitaa tuota matkaa olla vähän liikaa... :/

Noralle: :hug:
Meillä ei isäntä ole onneksi kovin innokas minkäänlaisiin biletyksiin, välillä (ennen raskautta) oikein harmitti kun sai olla sitä naukumassa jonnekin.

Ai niin, äitiyspakkauksenkin sain jo eilen. Kyllä ne vaatteet vaan on söpöjä! :D

Hmm, mutta nyt poistun jorisemasta ja palaan taas paremmalla aikaa.

Yhteistyössä