***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää maanantaita kaikille!

Täällä ollaan sitten tämä viikko ainakin saikulla. Eilen kävin lääkärissä, ja kerroin supistuksista ja selän kivuista, ja että mulla on istumatyötä, niin laittoi viikon sairaslomaa alustavasti, ja käski mennä lisää hakemaan jos supparit jatkuu. Lisäksi mulla on flunssa ja lauantai-iltana nousi kuume.. Kiva kun viimeviikolla alotin siellä töissä, ja nyt heti saikulla :ashamed: Oikeesti, nolottaa aika kovaa.. Mutta en mä viitti mennä itteäni sinne "kiduttamaankaan" kun selvästi huomasin että töissä supistukset vain lisääntyi ja entistä kipeämpiä oli, ja puhumattakaan selästä, auts! En halua, että joutuu sitten myöhemmin katumaan jos vauva syntyykin liian ajoissa, että miksen ottanut vakavasti supistuksia..

mafiamamma Täällä kans yks jonka tekee koko ajan mieli ruokaa! Varsinkin just iltaisin käyn jääkaapilla jatkuvasti, ja jos sieltä ei löydy jotain mitä tekis mieli, niin tulee tosi levoton olo! Pakko koko ajan napsia jotakin.. Ja painoakin on tullut ruhtinaalliset 11kg :laugh:

Mä muutes nyt mietiskelin, kun on epävarmaa, että meenkö töihin enää ennen äitiyslomaa, että jos alottaisinkin sen äippiksen jo 50pvää ennen LA:ta, eli sillon se alkais mulla 10.10. Mutta oon tosin vienyt jo Kelaan paprut ja merkkasin et alotan 30pvää ennen, mutta tietääkö joku voiko sitä käydä vielä muuttamassa?? Ajattelin, jos tänään kävis vähän Kelassa, ja kyselisin myöskin et millaisia mahiksia mulla olis saada sairaspäivärahaa... Hitsi kun on niin monimutkaisia kaikki tämmöset jutut.

Olikos se MsNobody joka kyseli, että luetaanko hänen juttujaa, niin ihan varmasti luetaan! :) Minä ainaki luen kaikkien jutut yleensä. Paitsi jos en oo hetkeen aikaan käynyt täällä ja kirjotusta on tullut monta sivua, niin silloin yleensä pikakelaan vaan ne sivut ja silmäilen vähän.

Mullekin välillä tulee semmonen olo, että jaksaako kukaan näitä mun tylsiä kirjotuksia lukea, varsinki jos joihinkin kysymyksiin kukaan ei kommentoi. Mutta eihän täällä voi kaikkeen kommentoidakkaan kun juttua tulee jo yhden päivän aikana vaikka kuinka paljon.. :)

Huh, eilen alkas jo 26. viikko. Kuukauden päästä mennään jo rv 30! Kyllä kuulkaa ei siihen mee kauaa, kun ne omat rakkaat nyytit on sylissä :xmas: :heart: JOULU TULE JO!

Mun piti kyllä vaikka mihin taas kommentoida.. Täytyis varmaan ottaa käyttöön muistilappu tästä lähtien! Mutta palailen myöhemmin uudelleen.. Kivaa viikon alkua kaikille =)

mmiilia Kannattaa ennemmin hakea vaan saikkua lisää mitä tuota varhennettua äippälomaa kun se on sitte sieltä lopusta pois joka päivä :laugh: ja tarttis viedä pikkanen hoitoon jo lähes kuukautta ennemmin :( kun kuitenkin nyt jos olet sairaslomalla niin sehän on tiettyyn rajaan täydellä palkalla ja sitte osalla, vai millä alalla olet riippuu vissiin minkä työsopimusjutun piiriin kuulut ;)

Kyllä täällä kans luen kaikki jutut mutta vissiin olen vähä laiska tai "tyhmä" mutta en jaksa ja osaakkaan kaikkiin aina kommentoida mutta päivittäin luen kuitenkin kaikki tulleet viestit läpi, ja isäntä siittä välillä kiusaakin että mitäs sinne nyt onko jotain uutta ja mielenkiintoista :laugh: no tän viikon saan rauhassa illat lukea kun mies on reissussa ja tulee vasta ens su-ma välisenä yönä kotiiin :whistle:

jaahas takas töitten pariin :) mutta kaikille oikeen aurinkoista alkanutta viikkoa B) laskin että mulla olis tän viikon jälkeen enää 7vk töitä ja sitten se loma :o alkaa, vaikka ei se taida ihan pelkkää löhöilyä ja lomaa olla ;)

.png

Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Jos te oikeasti tapaamista suunnittelette, niin kyllä mäkin voisin olla mukana. Etenkin Helsingin seudulle voisin tulla jo pelkällä shoppailu-verukkeella :kieh: . Muutenkin olis tarkoitus jaksaa hypätä junaan ja tulla sinne suunnalle joululahjaostoksille hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää.

Mistäköhän olin saanut sen käsityksen että ollaan naapureita...? Onko pitkäkin junamatka?

Jos on muita innostuneita shoppailijoita niin voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi oppaaksi Helsinki-kierrokselle - voisi tavata vaikka Kampissa kun siellä on monta kivaa äitiys- ja lastenvaateliikettä vierekkäin! Mutta, ei stressiä, ihan oman jaksamisen mukaan, itseni mukaan lukien ;)

Täällä on ainakin yksi innostunut shoppailija, käyn harva se viikko kampissa kattelemassa mitä uutta löytyy, sen lisäksi että käyn syömässä siinä kiinalaisessa pikaruoka ravintolassa ( sushibaaria vastapäätä )
mun lemppari annoksen nashi goreingiä! Oon ihan hulluna siihen ruokaan, voisin tutustuttaa teidätkin siihen annokseen, mut varokaa kun sen ruoan himo iskee sitä on saatava! :D

Ainiin, piti vielä sanoa Äitiliinille: Luen sun juttuja aina suurella ihastuksella, ihanaa kun jollakin on niin laaja elämänkokemus aiheesta kuin aiheesta! En aina muista kommentoida erikseen mutta suurkiitokset kaikista ruoka/vauvatarvikehankinta/työsuhde-vinkeistä :flower: :heart: Ja lisää saa mielellään laittaa tulemaan meille untuvikoille :p

Jajepoo-meillä ainakin otetaan pienet ennen 'isoja' vastaan tk:lla,tietty mahisten mukaan muuta koittavat kyllä mahduttaa väleihin niin hyvin kun voivat.Sama jos on isolla porukalla liikkeellä(no meillä usein 4 vilistää pitkin käytäviä..)niin ovat monta kertaa tehneet pikkumyönnytyksiä jotta päästään nopeemmin pois.En tiiä onko hoitsujen hermot siotten enemmän koetuksella ko meikäläisen ja siksi koittavat :laugh: !

Täällä ollaan taas saikulla myös,iskiaksen takia ei jalat pidä oikeen alla ja tulee juututtua millon minnekin..se siitä supernainenasenteesta..ei se oikeen käytännössä toimikaan..
Saatiin kans tieto että ukolle pesti rekkahommaan tulossa joka kestää ainaskin tammikuulle!
Eli jotenkin helevatussa tässä on kärvisteltävä talvisten lumihankien keskellä,viimesillään raskaana ja maatilan hommia hoidettava.Mutta pakko se on,että saa velkoja maksettua :/
Onko kukaan muu jäämässä 'yksin' h-hetkeen asti ja sen jälkeenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Täällä on ainakin yksi innostunut shoppailija, käyn harva se viikko kampissa kattelemassa mitä uutta löytyy, sen lisäksi että käyn syömässä siinä kiinalaisessa pikaruoka ravintolassa ( sushibaaria vastapäätä )
mun lemppari annoksen nashi goreingiä! Oon ihan hulluna siihen ruokaan, voisin tutustuttaa teidätkin siihen annokseen, mut varokaa kun sen ruoan himo iskee sitä on saatava! :D

Nam tulipa kauhea nälkä! Kampissa Satkar (nepalilainen) ja Empire Plaza (kiinalainen, kaupungin parhaat dim sumit) on kans ihkuja :D :p

Tracy75:
Mistäköhän olin saanut sen käsityksen että ollaan naapureita...? Onko pitkäkin junamatka?

:laugh: Ehkä me ollaan "henkisesti" naapureita =) .
Tampereelta, eli ei mun mittakaavassa pitkä, kun muutenkin tykkään siellä Helsingin suunnalla shoppailla. Eli jos oppaaksi joskus mama-kaupoille tarjoudut, niin otan tarjouksen innolla vastaan =) .

ankeaa manantaita

mulla kauhea flunssa ja olisin jäänyt saikulle tän olon kans, mut ku heti tuli kakkaa niskaan. eli nyt sit kärvistellään töitten parissa :kieh:

mä ainakin luen kaikki jutut tosin kommentoin harvoin, kun en muista kuka sanoi ja mitä. antakaa anteeksi :( ( mut harvemmin myös minun juttuja muistetaan)

mies on aika paljon töissä myös iltaisin. jotenkin kans olen tottunut yksin pyörittään tätä "hotellia". joskus sit tuntuu että nyt en enää jaksa...niinkuin vasta avauduin täällä. mut toisalta ku mietin niin en varmaan edes osaisi olla täällä jos mies olisikin yhtäkkiä koko ajan kotona. viikon päästä se lentää italiaan ja kuun lopussa alkaa metsästys. eli yksinäisiä päiviä tulossa. mut eihän tätä loputtomiin kestä. eikä se vaihtamalla kummene.

täällä olis yks oulusta ja tapaaminen kyllä kiinnostais :wave:

asrai teet hienoa työtä. nykyään vaan kaikki lääkärit "karkaa" yksityiselle ja meillä on ollut täällä kova homma saada pysyvää omaa lääkäriä.

täälläkin jääkaappi jo vonkuu ku saranat kärsii. mut eilinen oli kaiken huippu. yhtäkkiä alkoi tekemään mieli täytekakkua :o

kävikö kukaan oululaisista oulunsuunpirtillä kirpparilla?

hei mut nyt on pakko jatkaa töitä

Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Tracy75:

:laugh: Ehkä me ollaan "henkisesti" naapureita =) .

No se nyt on itsestään selvää :laugh:

Loistavaa! Eiköhän me kiva shoppailu poppoo saada kasaan - laitetaan vaikka yv:tä tai koodataan täällä ku aikataulut tarkentuu. Mulle käy kyllä käytännössä milloin vaan, oon tosi helppo :D

Moi!

Voi jos pääsiski sinne etelämmäs vähä shoppaileen yms.. Mut ei oikein tahdo onnistua..No saan toki rahani täälläkin hussattua :D

Sätseen: Katoin et hobbyhallis ei enää ollu taljoja ja anttila myi suomalaista taljaa joka ei kuitenkaa oo vesipestävä kuten tuo saksalainen mikä itellä on. Googleen ku laitat hakusanan lampaantalja niin tulee muutamia sivuja mistä niitä voi tilata :)

Ei mul mittää asiaa oo, aamulla olin sokerirasituskokeessa ja huomenna sais soitella neukkatädille et mikä on tuomio.. :whistle:

Mukavaa alkavaa viikkoa :wave:

Maukkis ja jorma 26+2

Elikkäs pariviikkoa sitten kävin täällä ihmettelemässä mahakipuja jotka siis olivat ja ovat supistuksia :/
Ja jos oikein muistan niin tivoli taisi sitä meikäläisen synnäriä tonne listoille kysellä, HUS

Tosiaan, supistuksiski ne mahakivut sitten tajusinkin ja vertakin alkoi himpun verran tulemaan niin sain viikon sairasloman ja toinen viikko perään olikin sitten ihan pitämättömät vuosiloma päivät :)
Veren vuotoa ei tullut kuin kahtena päivänä joista toisena soitin äitiyspolille ja käskivät levätä ja katsoamikä tilanne seuraavan päivänä, no soittelin sitten seuraavana aamuna ettei verta tule mutta supistuksia kyllä. Eivät sieltä sitten suostuneet lomaa kirjoittamaan kun ei kuulemma ollut vakavaa kun verenvuoto jo loppunut, mutta käskivät päivystyksestä hakemaan jos ei koe jaksavansa töihin mennä.
Tällä kertaa TK:n päivystyksestä sain todella hyvää palvelua ja olen erittäin tyytyväinen, TK:sta täällä näyttääkin keskustelua olleen joten :)

Supistukset ei vieläkään ole ottaneet rauhoittuakseen, enkä tiedä pitääkö niistä kuinka huolissaan olla.. joskus vähän epämielyttävän tuntuisia mutta muuten kivuttomia, tosin niitä tulee PALJON! En ole laskenut kuinka monta esim. tunnissa, mutta päivän aikana tulee reilusti ja varsinkin pitkän istumisen yhteydessä :/

Miten muilla? onko teillä supistuksia? kivuliaita? milloin pitäisi huolestua?

mammamamma Hui, onneksi loppui verenvuoto kuitenkin! Täällä myös kärsitään supistuksista ja tuolla ylempänä kirjoittelinkin, että saikulla oon myös tällä hetkellä.. Ja mulla ainakin supistukset on semmosia polttavia, menkkakipumaisia. Useimmiten polttaa vain alavatsaa, mutta joskus myös selkää. Ja mulla myöski pitkään istuminen lisää supistuksia :/ Mä kävin muutama viikko sitte ihan synnärillä tarkistuttaas ku sillon pelotti kivuliaat supistuket, mutta ei ainakaan vielä ollut tapahtunu mitään kohdunsuulla.. En tiedä onko nyt jo sitten tapahtunu muutoksia :| Toivotaan nyt vaan, että vauvat pysyy tarpeeksi kauan masussa turvassa!

Kuinkas moni aikoo tehdä isyyspakkauksen tai on jo tehnyt?
Itse mietin, että voisi tehdä kun tein semmosen esikon odotus aikanakin niin niin mitäs sitä vois laittaa nyt kun sen tekee jo toistamiseen, ideoita otetaan vastaan ja samalla ajattelin tuolle neitillekin tehdä jonkunlaisen selviytymispakkauksen kun vauva tulee =)
Ajattelin isänpäivänä paketin antaa niin vois nyt pikkuhiljaa alkaa jo kerämään tavaraa sinne niin ei tarvitse kaikkea kerralla ostella.

Minä käyn nykyään tk:ssa vain ajan kanssa, eli päivysyksessä en ole käynyt moneen vuoteen ja yritän tehdä näin vastakin, varsinkin jos neitiä olen sinne menossa käyttään.
Monesti olen tehnyt niin että kun vkl lähestyy ja neitille iskee räkätauti vaikka to iltana ja kuume niin saatan käydä näyttämässä lääkärille pe ihan vain ettei sitten vkl tarvitse päivystykseen mennä.
Minä arvostan lääkäreitä suuresti, he tekevät todella tärkeää työtä ja tk lääkärinä ei varmasti helppoa ole olla.

Minä kans luen kaikkien jutut, mutta monesti jää komentoimatta kun ei enään muista mitä pitikään komentoida ja jotkut jutut ovat semmoisia mistä minulla ei ole tietoa tai kokemusta (ja niinkuin lilleriina sanoi niin harvemmin minunkaan juttuihin komentoidaan :( , mutta välillä on ihana huomata että joku ainakin on lukenut minun kirjoitukset.)

Taas väsyttää niin pirusti että taidan painua pienille päikkäreille kun neitikin nukkuu.

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Tosin tuntuu, että kun ei ihan joka pv ehdi viestejä lukemaan ja lukee sitten kerralla ison kasan juttujanne on jo ihan pihalla kuka kirjoitti mitäkin:)

mmiilia, snoopy ja mafiamamma, muistaakseni mainitsitte tuosta jääkaapin saranoiden kuluttamisesta... Sama täällä... Vähän väliä täytyy käydä kurkkaamassa mitä jääkaappiin kuuluu :kieh: Olen aika luottavainen, että kilot lähtee synnytyksen jälkeen taasen hyvin, mutta toisaalta pelkään, että jos sitä nyt ihan itsensä päästää repsahtamaan niin ainahan voi olla, että ne kilot eivät lähdekään... Ja laihduttamiseen minulla tuskin riittää itsekuria... Eli yritän välttää raahaamasta kotiin, ainakaan joka päivälle, herkkuja ja laitan esim. kuorittuja vihanneksia esille, joilla sitten yritän tyydyttää pahimman syöpöttelyn...

Joku kyseli isäpakkauksen kokoamisesta. Itsekin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan ja jos joku on joskus tehnyt ns. sisarpakkauksen niin sekin kiinnostaa! Itse mietin kovasti miten esikoisemme suhtautuu uuteen tulokkaaseen ja ajattelinkin laittaa sairaalakassiin pienen uuden lelun esikoisellemme valmiiksi, jonka vauva sitten voi "antaa" hänelle kun tulee isukin kanssa laitokselle meitä katsomaan.

Onko kenelläkään kokemusta polikliinisestä synnytyksestä? Itse valvoin esikoisen ennakoivien supistusten vuoksi monta vuorokautta ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen sitten huomasin valvovani sairaalassa kun siinä huoneessamme oli valtava meteli ja liikenne kaiken aikaa. Kaikki eivät osanneet noudattaa vierailuaikoja ja joku äideistä laittoi aina yöllä hereillä ollessaan huoneen kattovalon päälle vauvaansa hoitaesaan... Huoh! Käytännössä sitä siis valvoi ennen ja jälkeen synnytyksen monta vuorokautta :/ Eli millä verukkeella sitä saisi itsensä kotiin mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen?!

Hippula taisi hoitopöydästä kysellä... Meillä kun ei aivan valtavasti ole asunnossamme tilaa päädyimme ostamaan hoitopöydäksi sellaisen vauvansängyn päälle asetettavan hoitotason. Se oli mielestäni todella näppärä ja ajoi asiansa pienessä tilassa. Tosin meillä oli varsin pian tapana hoitaa lapsi sylissä...siis pukemiset jne. Neuvolantäti sanoikin sitten myöhemmin kun ihmetteli miten esikoisemme "edistyi" liikkumaanlähdössä niin nopeasti, että juuri tuo sylissä hoitaminen edistäisi lapsen oman kehon hahmottamista valtavasti. Tosin onhan se itselle aina hankalampaa kun hyvällä hoitotasolla toimiminen:)

masku78 rv 22+1

Tracy75 ja muut Helsingissä shoppailusta kiinnostuneet: Olisko syyskuun joku lauantai sopiva, kun vielä jaksais lyllertää ;) .

Minttuliina: Kyllä olis tarkoitus isyyspakkaus tehdä B) . Pitäis vaan taas jaksaa aktivoitua surffailemaan kaikkea daddy-kamaa täältä netin uumenista.

Mammamammalle parempaa vointia :hug: . Toivottavasti verenvuotoa ei enää tuu. Olisin varmaan ihan paniikissa, jos itse vuotaisin pisarankin :o .

Maukkis: Kiitos taustatyöstä =) :heart: ! Täytyykin nyt saman tien googletella niitä taljoja.

Schätzen: Jee! Olisiko vaikka la 08.09. sopiva shoppailupäivä? Ohjelmassa lyllerrys äitiysvaate/lastenvaateliikkeissä ja lounas tms.? Ketä muita tulee mukaan? B) Oliko ainakin Porche tulossa? Näen jo silmissäni iltasanomien lööpit: Jättimasut valtasivat Helsingin - poliisi voimaton :D

*muoks* tai la 01.09. - mitä nopeammin sen kivempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Tracy75:
Schätzen: Jee! Olisiko vaikka la 08.09. sopiva shoppailupäivä? Ohjelmassa lyllerrys äitiysvaate/lastenvaateliikkeissä ja lounas tms.? Ketä muita tulee mukaan? B) Oliko ainakin Porche tulossa? Näen jo silmissäni iltasanomien lööpit: Jättimasut valtasivat Helsingin - poliisi voimaton :D

*muoks* tai la 01.09. - mitä nopeammin sen kivempi?

:laugh: Pitäisiköhän poliisille (ja iltasanomiin) antaa ennakkovaroitus :laugh: ...
8.9. on kuun ainoa lauantai, joka ei sovi, mutta tuo 1.9. ei ole ollenkaan huono. Vai mitä mieltä ovat muut kynnelle kykenevät?

Myönnän suoraan, että vedin kaikki kaksi sivullista tekstiä pikaluvulla läpi. Väsyttää vaan ja on tosi outo olo ollut koko päivän.

Sätsen (?) kysyit lampaantaljoista. Meillä on kotona sellainen, sain sen joku vuosi sitten joululahjaksi äidiltäni, joka osti sen mökkinaapuriltamme, joka kasvattaa lampaita. Myös joidenkin kaupunkien toreilla myydään taljoja (esim. Joensuun torilla olen nähnyt, lienee siis muuallakin) ja olisinko nähnyt kauppahalleissa tai muissa vastaavissa paikoissa. Meidän talja on valkea ja ihanan pörröinen, mutta yllättäen se ei ole ehta puhdas, kun koira on saanut tartutettua siihenkin kuivaa heinää tai muuta roskaa. Mietin itsekin, että mitenkähän puhdas taljan pitäisi olla, että sen voisi vaunuihin laittaa. Pölyinenkin se varmasti on.

Mulla on supistuksia, etenkin kävellessä. Tulin juuri kaupungilta ja ostin nyt tukivyön helpottamaan koiran lenkkeilytystä. Mun supistukset kun iskee useimmiten kävellessä ja sitten koskee niin hemmetisti tuonne navasta hiukan oikealle vatsaan. Neuvolan täti meinasi, että jos se johtuisi joidenkin kiinnikkeiden venymisestä ja tukivyö saattaisi pitää mahaa paremmin kuosissa eikä se silloin supistelisi niin paljon. Eilen ja tänä aamuna maha kyllä veti taas ihan kivikovaksi ilman liikuntaakin, kun puuhasin kotihommia.

Mun vauveli on ilmeisesti vaihtanut asentoaan sivusuuntaan, koska viikonloppuna liikkeet tuntuivat kyljissä vasemmalla ja oikealla. Illalla ne tuntuivat navassa ja äsken taas rintsikoitten reunassa, joten heppu ilmeisesti pyörii ihan miten sattuu tuolla.

Olen alkanut jännittää vaihteeksi 4D:tä ja nähnyt siitä unia. Unessa taas sanottiin, että poikahan siellä on. Ylihuomenna onneksi pääsen jännityksestäni, mutta siihenkin tuntuu olevan vielä pitkä aika.

Keskiviikkona kierrän Kampin, Stockan ja Beluan läpi, jos löytyis jotain kivaa hankittavaa. Jos Helsinkiin jossain vaiheessa tapaamista meinaatte, niin olisi kiva päästä mukaan. Marraskuun alusta passaisi mulle, kun olen siitä eteenpäin lomalla ja varmaan jaksaisin vielä matkustaa. Meiltäkin on sen 1,5 tuntia junalla Helsinkiin, mutta sehän ei ole matka eikä mikään.

Tänään tarttui H&M:stä mukaan parit pienet tumput ja sukat, kun kaverini sanoi, että sellaiset ovat ihan ehdottomia ja aina niitä ei ole saatavilla. Mitenkähän mun shoppausmanian käy keskiviikon jälkeen :whistle: :D .

hääpäiväänsä :heart: tänään viettävä tivoli 23+3

Heipat kaikille! Siis mitäs, täällä suunnitellaan shoppailureissua?? Kuulostaa kivalta, pääseekö mukaan vai onko tää jonkun pienen piirin juttu (kun en ehtinyt lukemaan kaikkia viestejä)?
Mä kun olen täällä pääkaupunkiseudulla niin olis helppo tulla mukaan. Täällä kaikki suht ok, hieman supisteluja (onneksi kivuttomia) ja vuodotkin toistaiseksi loppuneet, toivottavasti sais olla loppuajan ilman niitä!

Kiitos Tivolillekin lampaantalja-vinkeistä ja hyvää hääpäivää :heart: !

Anni76: Mukaan vaan!

ON: Heräsin viime yönä 2 kertaa kauheaan sormikipuun, kun oikean käden sormet oli turvonnu ihan hervottoman kokoisiksi ja ne oli vielä ihan puuduksissa, vaikken maannut käden päällä tms. :headwall: Nyt niitä ihme oireita piisaa... Onko muilla vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Jajepoo:
Voi hitsin vimpulat, kun mä niin mielellään tapaisin vaikka teistä jokaisen, mutta ei taida olla mitään järkeä lähteä täältä ajamaan Helsinkiin shoppailemaan NOIDEN KOLMEN KANSSA... :whistle:

Mä luulin aluks et tarkoitit noilla kolmella mua, Tracya ja Anni76:a :laugh: ...
Käyn ilmeisesti hieman hitaalla... Eikös sekin oo raskausoire ;) .

Uusimmat

Yhteistyössä