Joulumenkat, voi hemmetti!

  • Viestiketjun aloittaja täti punainen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmmmm";25261516]Mä en kyllä ymmärrä miten nykyään enää voi menkat kenenkään aikuisen ihmisen joulua pilata. Tai mitään muutakaan päivää sen puoleen.[/QUOTE]

Mää oon aina niin kipeä että vaikka yritän syyä lääkkeitä niin yleensä oksennan kivusta ja pyörryn sen jälkeen.

Eli kyllä mää voisin ainakin alkuun valittaa että joulu on pilalla ja olisin sitten tyytyväinen jos selviäisin "pelkillä" kivuilla.

Edit. Nyt kun toistaiseksi syön e-pillereitä niin nautin menkoista harvoin, mutta kunhan lapsen yritys alkaa niin jokainen kuukausi on verilöyly. Onhan se ihanaa että kroppa toimii, mutta toimispa se ilman kohtuuttomia tuskia. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
En mäkään oikein ymmärrä asiasta harmittelua. Toisaalta se kertoo, että muita ongelmia ei ole, joka on oikein hyvä asia :)

Mulla ei ole ollut menkkoja lokakuun alun jälkeen johtuen lääkityksestä. Outoa tämänkin. Tiedä palaako enää koskaan.
Miksi et ymmärrä menkoista harmittelua ?
Toisella voi olla menkkojen aikaan todella kurja olo, kovia kipuja tai taas joutuu
toteamaan suruksi ettei ole raskaana, miksi oloaan ei saisi harmitella ?
 
Miksi et ymmärrä menkoista harmittelua ?
Toisella voi olla menkkojen aikaan todella kurja olo, kovia kipuja tai taas joutuu
toteamaan suruksi ettei ole raskaana, miksi oloaan ei saisi harmitella ?
Olen ajatellut, että kipuihin saa lääkettä (varsinkin jos on säännöllistä) ja joka kierrosta ei voi tulla raskaaksi. Mutta joo, en ymmärrä miten nämä pilaavat joulun. Ellei sitten ole todella kipeä, jota vain harvat onneksi ovat.
 
jaikss
mulla pitäis jo alkaa menkat mutta hitto ei vaan kuulu... :/ on ny outo juttu ko mulla kierto on nii kellon tarkka. seksiä oli viimeksi kp23 ja sitä ennen viimeksi 3kk sitten. eikai sitä nyt enää kp 23 kovin suurella todennäköisyydellä pitäis raskautua varsinkin kun ehkäisynä pillerit.....
 
Olen ajatellut, että kipuihin saa lääkettä (varsinkin jos on säännöllistä) ja joka kierrosta ei voi tulla raskaaksi. Mutta joo, en ymmärrä miten nämä pilaavat joulun. Ellei sitten ole todella kipeä, jota vain harvat onneksi ovat.
Kipulääkkeitäkään ei viitsi monta päivää popsia, kun muutenkin haluaa välttää kipulääkkeitä,olo voi olla muutenkin todella
epämielyttävä ja turvoksissa, rinnat kipeät tai arat.

Kylässä on sitten mukava juosta vähän väliä vaihtamassa sidettä ja aina niitä
lääkkeitä sitten ei ole saatavilla.
Miulla on kierto n 21- 28 pv ja joskus on tullut jo kp 19 ja menkat voi siis yllättää.
Juu joka kierossa ei voi tulla raskaaksi, mutta kun lasta haluaa ja yrittää, niin
tieto ettei taaskaan ole onnistunut tulemaan raskaaksi ja aikaa on on mennyt riitävästi, voi menkat olla todella kipeä, surullinen ja joskus ehkä musertavakin.
 
tu kele tana
Mä istun parhaillaan rätti perseessä. Ja vuodan ku pistetty sika vielä jouluna. Mutta eniten kyrsii se, että punainen vaara iskee aina just sillä viikolla, kun mun lapset on isällään ja meillä olis miehen kanssa tilaisuus kunnolla panna. No, eipä panna ei.
 
"eee"
Mää oon aina niin kipeä että vaikka yritän syyä lääkkeitä niin yleensä oksennan kivusta ja pyörryn sen jälkeen.

Eli kyllä mää voisin ainakin alkuun valittaa että joulu on pilalla ja olisin sitten tyytyväinen jos selviäisin "pelkillä" kivuilla.

Edit. Nyt kun toistaiseksi syön e-pillereitä niin nautin menkoista harvoin, mutta kunhan lapsen yritys alkaa niin jokainen kuukausi on verilöyly. Onhan se ihanaa että kroppa toimii, mutta toimispa se ilman kohtuuttomia tuskia. :whistle:
Ootko sä käynyt asian takia lääkärillä/gynekologilla ja pyytänyt apua?
 
"jippii"
Mulla alkaa varmaan lauantaina.
Mut oon kyllä iloinen siitä. että omat menkkani ovat tosi vähäiset.
Periaatteessa kaksi sidettä päivässä riittäisi. Neljäs ja viides päivä ovat vielä niukempia.
Pahalla tuulellakaan en ole vaan olen itkuherkkä muutamaa päivää aiemmin.
Ja särkylääkkeitä joudun ottamaan ekana päivänä n. kolme kertaa.
 
joulumenkka
Mulla autto kivuliaisiin teurastusmenkkoihin kuukuppi ja ruokavalion muokkaus. Nykysin ei enää mee sokeria eikä viljoja eikä pastöroituu maitoa. Niiden sijaan menkkojen aikana helposti sulavaa kamaa kuten esim pastöroimattomia juustoja, lämmitettyä tomaattimurskaa ja kookosjauhoa.

Jännä et varsinkin toi kuukuppi auttoi! En tiedä johtuneeko siitä että kun en ole synnyttänyt, niin kohdunkaulakanavakin turpoaa menkkojen aikaan ja veri ei meinaa päästä pois ja bakteerit rupeavat sitten käyttämään sitä hyväksi...
Kuukupin kanssa tulee veret helposti pois. Ja kroppa kiittää : p
Myös jostain vahvoista maitohappobakteereista voi olla apua.

P.S. Joulumenkat täälläkin : pp
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25264156]En kyllä käsitä kans. Jos ei vauva ole toiveissa niin niihin menkkoihin pystyy niiin paljon vaikuttamaan... Vaikka syömällä pillereitä 3-4 levyä putkeen ja hupsis tyhjennysvuotokaan ei ole niin iso ja runsas kun vois kuvitella. Myös lääkkeitä kipuun ja todella runsaaseen vuotoon saa lääkäriltä, typerää kärsiä asiasta jolle on helposti tehtävissä jotain.[/QUOTE]

No hupsis vaan kun kaikille ei käy pillerit. Hyvä se on sellaisen päivitellä joka saa syödä pilleireitä terveyttään vaarantamatta.
 
Miulla alkoi sitten yöllä joulumenkat. :D
Kipuja on toki jonkin verran ja vähän on : / olo mutta kyllä se tästä helpottaa, pitäisi kohta
lähteä anoppilaan.
 
"Meimi"
Kiva termi:joulumenkat.

Täällä on joulumenkat x 3, mulla ja tyttärillä. Enää ei haittaa kun kuopuskin tokeni alun kivuista. Mitähän pillereitä sille tulis hankkia kun se on niiiiin kipee ja oksentelee eka päivän. Burana auttaa hetkeksi ellei satu puklaamaan sitä heti ulos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jöylypykki;25291631:
Iäntä ei saa piparia, siis sitä aitoa ja oikeaa. Vituiks meni teidänkin joulu, mutta hauskaa joulua kuitenkin :D
Meillä kyllä saattaa mies saada piparia, vaikka onkin menkat, ellei ole sitten kipuja liikaa. :D
Hyvää joulua kaikille, oli sitten joulumenkat tai ei. :)
 
on se kauheeta! Ite vietin just ekan joulun ilman rakkainta henkilöä, joka nukkui pois keväällä... mutta että menkat jouluna,huh!
:hug: On tietysti rankkaa olla ilman rakasta ihmistä, mutta ei tarvia silti väheksyä muiden oloa menkkojen aikaan ja jos lasta on yrittänyt pitemmän aikaan ja menkat tulee joka
kuukausi, voi menkkojen alkaminen tehdä kipeää, olla surullista, pettymistä aiheuttavaa ja
joskus jopa musertavaa.
Menkat voi olla myös todella kivuliaat, siulla on ehkä henkistä kipua olla ilman rakasta, toisilla voi olla todella kovat fyysiset kivut.
Kumpikaan suru tai kipu ei ole sen huonompi tai väheksytympää.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä