Joululahjat *vko21*

Hello kaikille :)

Työelämästä sen verran että olen ollut nyt 7kk tässä viimeisimmässä työssä (asiakaspalveluala) ja tosiaan tuossa 15.4. sain ylennyksen - ehdin sopivasti sen reilu 6kk nauttimaan vähän parempaa palkkaa eli on sitten äippäraha hitusen parempi. Se onkin erittäin tervetullut - kuopuksen kanssa olin minimirahoilla ja esikoisenkin aikaan aika pienillä tuloilla - tosin pärjättiinhän me :) .

Asumisesta - me muutettin viime syksynä juuri iki-ihanaan kolmioon, eli tytöillä omat huoneensa ja meillä oma. Meidän makkari ei ole mikään aivan tilaihme, mutta ajateltiin sinne nyt kuitenkin vaavi aluksi sijoittaa - mitä luultavammin pinnasänky + sängyn päälle viritettävä hoitotaso. Täytyy muutoinkin tässä lähiaikoina tehdä isohko remppa makkariin - lähinnä koskien uusia säilytysjärjestelmiä vaatteita jne varten. Mutta aikomus ei siis ole muuttaa - ei nyt ainakaan pariin vuoteen.

Sukupuolesta Minkäänlaista 'oloa' ei vielä ole, molemmista aiemmista olen veikannut poikaa ja toisin kävi :whistle: . En siis nyt aio veikata mitään - ainakaan vielä. Pahoinvoinnin yms. suhteen olen nyt päässyt suht kevyesti, mutta niin oli toki aiemmissakin - parempi kun ei vedä johtopäätöksiä. Täytyy taas kysyä mummoiltani - molempien tyttöjen syntymän jälkeen totesivat että 'tiesihän sen että tyttöä se odotti' - niinhän nuo mummot tuntuvat tietävän aina ;) .

Muutoin tässä mennä porskutellaan normaalisti. Pomo tänään otti 'puhutteluun', ja sanoi olleensa vähän huolestunut minusta ja kysyi voinnistani :eek: . Pakkohan sille oli kertoa, mitkä lie tuntosarvet olleet tarkkana :whistle: . No, hyvinhän tuo asian vastaan otti. Tarkoitus kuitenkin laajemmin ihmisille puhua vasta ultran tienoilla.

Ei tässä kummempia - mieletön himo perunaan ollut pari viime päivää :eek:

- Terhikki rv 10 -

Heippa, iloista tiistaita kaikille =)
Mulla ei ole tyttö- eikä poikaoloa, saa nähdä kumpi tulee.. AIvan varmasti aion kysyä sukupuolta sitten rakenneultrassa. Mulla ei ole toimineet noi ei pahoinvointia - poikavauva -uskomukset. Esikoisesta halailin vessanpyttyä monta alkuraskauden viikkoa, ja poikahan se oli kuitenkin. Toisaalta tytöstä oli varsin tällainen samanlainen olo kuin nyt - kaamea väsytys ja kuvotus, mutta ei juurikaan oksentelua. Ja toisaalta sellainen olo oli myös keskimmäisestä, joka taas on poika. Eli mielenkiinnolla vaan sitten odotellaan..

Mulla on tänään kymmeneltä nt-ultra =) Jännää =) Kiva päästä vilkaisemaan mitä pikkusintille kuuluu. Se kotidoppler on kyllä aivan ihana keksintö, kun sillä voi voinnit edes jotenkuten tarkistaa milloin vaan - ei tarvi sitten paniikkia kasata. Mutta ei ultran voittanutta =)

Kivaa päivää kaikille! :heart:

Aubrieta 11+6

Boe
Heip pitkästä aikaa!

Onpa ollut mukavaa aikaa muutamat viime viikot kun se hemmetin pahoinvointi loppui. Välillä on vaan ollut kammo kipuja alavatsalla, mutta johtuu kuulemma "triljoonista" kiinnikkeistä, joita vuosien varrella tullut.

Tässä välissä on käyty ultrassa viikolla 7+3. Täti väitti että ollaan n. viikon nuorempia kuin laskujen mukaan. No, tuo selviää ensi viikolla kun uusi ultra. Mulla ei myöskään toimi nuo tyttö-poika-uskomukset, en oo koskaan edes tajunnut ajatella sitä. Nyt haluaisin tästä toisesta tulokkaasta tietää kumpi tulee, mutta isäntä on kovasti sitä vastaan. Olen ajatellut 4d-ultraa, koska on jotenkin "hysteerinen" fiilis babyn hyvinvoinnista.

Aurinkoisia päiviä kaikille ja toivotaan, että ilmat alkaa lämpenemään.

B-7
AubrietaOnnellisia hetkiä ultraan,tulehan sitten kertomaan kuulumiset!
Mulla ultra tasan viikon päästä,hui!

Sukupuoli aiotaan kysäistä nyt kuitenkin.Ensin mietittiin että pidetään yllätyksenä tämä viimeinen mutta nyt kuitenkin tullut siihen aatokseen että helpottaa esm hankinnoissa kun tietää kumpaa laatua tulee. =)

Mutta nyt moi!

Työelämästä, mulla on ollut ihan hyvä työtilanne viimeiset neljä vuotta, vaikka en vakituista paikkaa olekaan saanut niin vain yhden päivän olin työttömänä ja senkin vain työvoimatoimiston pakotuksesta (vuorotteluvapaalle pitää palkata työtön sijainen). Hoitoalan palkat kuitenkin nousivat tänä vuonna sen verran että viimeisen 6kk mukaan aion hakea tuota äitiysrahaa. Tällä hetkellä mulla on sopparia tuonne elokuun loppuun mutta toivon että mun kunto on kesän lopulla sen tasoinen että sitä voisi vielä 1½ kuukaudella jatkaa! Äitiysloman laskin aloittavani 27.10. viikolla 35, mutta voisi sitä hyvillä mielin jäädä sairaslomalle jos olisi perupalkan tulot sitten kuitenkin taattu viimeisille kuukausille. Työttömyysrahoista mulla ei ole mitään käsitystä!

Onko muilla jo esintynyt vaikeuksia vatsan toiminnassa? Mä täällä kauhulla odottelen miten vaikeaksi toikin asia tulee tämän odotuksen myötä muodostumaan kun se on nyt jo vähän hankalaa! Täytyy vaan muistaa ja yrittää syödä mahdollisimman paljon kuituja, ja tämän viikon 4-viljanpuuro+marjasurvos on kyllä auttanut asiaa huomattavasti :D Mutta viime viikolla piti ihan juoda pussillinen Movicolia, joka ei niinkään vaikuta suolen vilkkauteen kuin siihen tavaran koostumukseen. Paino mulla laskee koko ajan mikä on toisaalta =) ja toisaalta :eek: kun liikunta on ollut nyt sitten kaikista aikomuksista huolimatta ihan minimissä, nollassa. No onhan tuota mistä lähteä edelleen! Ennen raskautta lähti 10kg ja nyt tämän ekan kolmanneksen aikana on lähtenyt vielä kolme siihen päälle! Eilen naureskelinkin että pitäisköhän koettaa ylppäreissäni käyttämääni iltapukua päälle kun viimeksi silloin painoin näin vähän :D

Kamomilla-81: Mulla on kans tota ummetusta.. mietin just et voispa ottaa Movicolin tai jonku mikä vähän avittais. ei oo ees sellasta tunnetta yhtää et pitäis mennä. Vatsa vaan kipuilee ja ilmaa tulee välillä ja on tietenki täyden tuntunen. Tää on nyt neljäs tai viides päivä ku ei oo toiminu.

kukka88: Meillä on samana päivänä toi np-ultra! Mihin aikaan sulla on se? Tekeeköhän sen aina kätilö vai lääkäri?

Heippa!

Kuinkas myöhään teillä muilla on ollu eka neuvola, mulla vasta ens viikolla ensimmäinen ja viikkoja silloin 10+4...ei malttais odottaa enää.. :) entäs eka ultra? Ja milloinkas se oli kun ultrassa mahdollisesti näkyisi lapsen sukupuoli? On mietitty josko otettais selville niin ois helpompi laittaa vauvalle kun tietäis kumpi tulossa.

Terve!

Kiirusta piti koko viikonlopun vaikka mistä syystä.. huoh.. onneksi nyt on ihan tavallinen arki taas!

Vanhoista asioista: Meillä omakotitalo n. 140m2 ja makareita 5, mutta silti tulee kuopus vanhempien huoneeseen, kun meillä muutenkin jo kaikki kamarit käytössä (4 lasta jo).

Vauvan tavaroita en ole laittanut, enkä laita. Ei ole itseasiassa mitään enää tallella, luovuin niistä heti nelosen jälkeen. No, kyllä niitä vielä kertyy, kun siskollani on kohta vuosikkaat kaksoset. Kerkeen laitella niitä vauvajuttuja sitten syksyllä, lähempänä laskettua. Kärryt saanen ystävältä. Mulla olis tollaset ylimääräiset ABC:n vierekkäinistuttavat tuplat, tosi kätevät, mutta meillä ei enää tarvita. Niissä ei toimi polvitaipeen tuki, kun toinen "nappi" on kadonnut, enkä löydä mistään varaosaa siihen. Noh.. jospa se jostain sit joskus tulis vastaan niin vois myydä pois toimivana.

Huonovointi on kadonnut ja väsymys alkaa hellittämään. Alan olla jo ihan hyvässä kunnossa jo ja jaksan oikeestaan vaikka mitä. Eilen oli pyykkipäivä ja pesin 5 koneellista kertynyttä pyykkiä, nyt on sit sekin tehty.

Kotiäitinä olen ollut jo melkein 8 vuotta ja samaa rataa jatkan. Jättäydyin nyt liiton rahalle, että saan huomattavasti suuremman äitiyspäivärahan. Viimeisin hoitovapaa päättyy syyskuussa, kun kuopus täyttää 3, mutta siirryin nyt työkkärin kirjoille ihan taktisesti. En etsi aktiivisesti hommia, kun kakkonen alottaa eskarin syksyllä ja kouluun kuskaukset ja kyytien vahtimiset on minulle tärkeintä, eli siis se turvallinen matkan alku jne. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Esikoisen viimeiset eskariviikot on menossa ja kohta päästään taas kesän viettoon, tulis vaan se kesä... Nyt viikkoja kasassa neuvolan laskelmien mukaan 10+5 ja ihmeen hyvä olo oikeasti.

Sokerirasitustahan ne tulee minullekin tarjoamaan.. olen kyllä pieni ja hoikka ja ongelmia ei ole, mutta suvussa pyörii se niin voimakkaasti, että varmuus ennenkaikkea.

Sukupuolesta ei toiveita. Meillä on 4 tyttöä ennestään, joten sarjaa täydentää ihan milllainen tapaus vaan!

Nyt pitää joutua hakemaan esikko tuolta linja-autolta, joten mukavaa päivän ja arjen jatkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
kukka88: Meillä on samana päivänä toi np-ultra! Mihin aikaan sulla on se? Tekeeköhän sen aina kätilö vai lääkäri?
Mulla tais olla se aika 9.30.. En tiä kyllä käytännöstä kumpi sen tekee, mutta mulla ainakin oli se lääkäri samaan aikaan, eli siis mulle sen tekee lääkäri.. Luulisin, että lääkäri.. ?? Monelta sulle se sitten on ja paljon on sillon viikkoja?? Mulla muistaakseni 12+5..

kukka ja kirppu 9+5

Äsken tulin np-ultrasta ja olo on kyllä jotenkin niin kevyt :) Niskapoimuturvotusta oli vaan 0,8mm ja kaikki on muutenkin hyvin, ihanaa! Selvästi pystyi jo laskemaan sormet ja varpaat ja siellä tuo meidän pieni nyytti kovasti jumppasi :heart: Laskettuaika siirtyi päivää aiemmaksi eli 1.12.08. Pikku vauvelilla on pituutta nyt 52,7mm.

Caffee ja nyytti 12+1

Täällä innon ja pelonsekaisin tunteinen odotellaan 28.5 olevaa np-ultraa...
Ihanaa päästä taas kurkistamaan massuun, mutta samalla pelottaa että jos siellä ei olekaan kaikki hyvin. Varmaan kaikki hieman jännittää sitä np-ultraa, mä ainakin ihan hirveesti.
Täällä nyt ei ihmeitä oo tapahtunut. En oo ehtinyt tännekään paljon kirjoitella. Asuntoa etsitään kuumeisesti kun lähtö tulee tästä nykyisestä :/ Siinä mielessä pahoilla mielin ollaan, mutta muuten ihan mukavasti on mennyt =)

Muuten, kun mietitte noita np-ultran antamia mittoja että vauvalla on pituutta nyt jotain 4-6cm, niin muistakaa lisätä siihen jalat, noin 3-5cm lisää! Tuohan on pääperämitta, kirjaimellisesti! Näin kätilö meitä muistutti kun ihmettelin että eikö enempää. Eli meidän muksu, jonka pääperämitta oli jotain 4,7cm onkin pituudeltaan lähes kymmensenttinen. Ihana ruipelo =)

Eilen otin ekoja masukuvia kun viikkoja tuli 12 täyteen, olikin oikein mahoton iltapömppö!

Heippa kaikille!
Enpä ole juuri jaksanut kirjoitella viimeaikoina, laiska kun olen :D mutta jos nyt sitten jotain.. Nolottaa kyllä kun täällä on aikasta aktiivista porukkaa kuulumisia kertomassa.

Näihin kyselyihin hieman, me asutaan miehen ja kissan kanssa 60 neliön kaksiossa ja se saa riittää toistaiseksi.
Tyttö tai poika odotuksiin on mulle ihan sama kumpi sieltä tulee kunhan jompi kumpi tulee! ;)

Tosiaan olen ollut todella oireeton ja välillä jopa ihan unohtaa olevansa raskaana kun ei tunnu missän paitsi yöllä rintoja kiristää ja mahaa vihloo jos kääntyy nopeasti. Kävin ultrassa reilu viikko takaperin ja siellä näytti kaikki olevan hyvin mutta eivät varmistaneet vieläkään tarkkaa laskettua aikaa joten se selviää 2.6 tehtävässä np ultrassa viimeistään. Nyt kuitenkin viimeisen mittauksen mukaan ehkä rv9+6.

Ja vielä muistaessani onnittelut kaikille jotka saaneet hyviä uutisia, myös tuplien odottajille ja suuret pahoittelu heille jotka saaneet km. :hug:

Tää menee nyt!

Ultra kuulumisia! Suuri paino putos harteilta tänään kun ultrassa käytiin. Kaikki oli hyvin. Laskettu aika siirtyi nyt sit tuonne marraskuun 30 päivälle joten taidan vaihtaa tuota pinoa nyt taas vaihteeks. Voikaahan mamma hyvin. :wave:

Ai niin.. sellainen jännä erikoisuus mulla on tässä ootoksessa edellisiin verraten, että mulla on koko ajan ihan tajuton nälkä!!! Turvotusta on paljon ja maha näyttää siltä kuin olisin jo 6:lla kuukaudella.. :LOL: Kaikki vaatteet kiristää ja liivejä on saanut suurentaa yhdellä ja osaa jopa kahdella koolla. Sellaiset tuettomat ja venyvät liivit on nyt "IN". :whistle: Illalla pitää aina syödä iltapala, ennen en voinut edes kuvitella syöväni illalla ja yleensä herään vielä yöllä karmeeseen kurinaan ja ei muuta kuin tankkaamaan jääkaapille. Saapa nähdä miten painoa tällä kertaa kertyy.. :ashamed: aiemmin on tullut vain 10-14kg kaikki on lähtenyt pois 3:ssa viikossa.

Terveisiä ultrasta! :wave:

Pikkuinen oli 3,5cm iso ja mahottoman eläväinen! Heitti kovasti volttia masussa! :) Laskettu aika on nyt virallisesti 10.12. Eli sen voipi päivittää tuonne etusivulle! Ihana tunne oli nähdä pikkuisen liikkuvan ja olevan tosi eloisa! Huolet häipy saman tien!! Nyt on siis viikkoja 10+6 :) Olipa taas suunnaton helpotus, mieli keveni ja taas tuntuu niin paljon todemmalta tämä! Painoa mulle oli tullut tasan 1 kg! Kovasti odotan massun kasvua! Voi olla että ei ihan heti pompsahda esiin kun joku lekuri joskus mulle sano että mulla on taakse päin kääntyvä kohtu... saa nähdä nyt sitten kuinka myöhään maha tulee esille.

Onnea kaikille muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille! Tuosta np ultrasta piti kysymäni, että onko se teillä tehty ihan kunnallisella puolella? Minulla ei nimittäin ole ollut mitään puhettakaan kyseisestä ultrasta ja en ole tajunnut sitä kysyäkään!?! Seuraava neuvola olisi sitten vasta 25.6.

T. Saparo ja nöppänä 10+6

Kai se on vähän asuinkunnasta vielä toistaiseksi kiinni, kaikissa ei tuota nt-ultraa ja riskiseulaa tarjota, tarjotaan vaan rakenneultra siellä puolivälin tienoilla. On se kyllä tosi hyvä että kunnat on nyt pakotettu yhtenäistämään tätä ultraamiskäytäntöään vuoteen 2010 mennessä!

Mä itken ja nauran täällä yhtäaikaa katsellessani "Tanssi jos osaat", ihan hormonien syytä! Etenkin Anyan ja Dannyn valssi sai mut ihan kyyneliin!

Vatsaa kirraa ja nippailee kun olin äsken taas perennojen kimpussa pihamaalla. Ei vaan voi olla kyykkimättä!

Tää menee vähän ohi tästä palstan tarkoituksesta ehkä, mutta minun mielestä suomen versiossa Tanssii Tähtien Kanssa tulisi olla monipuolisempia tansseja. En tarkoita hiphoppia, vaan paritansseja, esim. charlestonia, rockia, twistiä, kantria... Tuntui tosi tylsältä kattoa viikosta toiseen samoja samboja jne eikä mitään mielikuvitusta asuvalinnoissa! Olihan ne asut hienoja, mutta kaikilla samantyylisiä. Esim. Jivessä ei kukaan hyödyntänyt amerikkalaista musiikkia tai 50-luvun asua.

Tiistaiaamua =) Ja onnea ultrakuulumisista, niitä oli eilen taas tupsahdellut. Ja oikein iloisen kuuloisia =) :heart:

Kamomilla-81 meillä Lahden seudulla taas tarjotaan yleisesti vaan nt-ultra.. (no, Nastolassa esim ultrataan tk:ssakin, joten siellä pääsee sit herkemmin, mutta enpä kuulu siihen vaikutuspiiriin..) Mä olisin toivonut pääseväni rakenneultraankin. Mut ajattelin sitten että kai sitä voi investoida sen verran ja mennä yksityiselle, niin sais sitä sukupuoltakin udeltua samalla.. Sairaaloissa käsittäkseni kertovat nihkeämmin. Niin ja vatsan toiminnasta kyselit, mulla ei ihme kyllä ole vielä ollut vaikeuksia, vaikka yleensä muuten aina on. Toisaalta en ole syönyt suklaata kun ei tee mieli, ja yleensä mätän sitä aika paljonkin - jospa se on se vatsaa kovettava tekijä sit mun kohdalla? En tiiä. Musta oli outoa et se ainokainen peräpukama joka mua on kiusannut synnytysten jälkeen ilmaantui hetikohta raskaaksi tulemisen jälkeen- -ja nyt se on taas kadonnut. Outoa. Luulis että alalantion paineolosuhteet olis koko ajan kovemmat eikä paranemaan päin? Onko teille muille muuten koskaan sanottu että olis lantion alueella suonikohjuja? Mulla kuulemma on :/ No, eipä ole säärissä :D

Härkänainen Mullakin tekee mieli ruokaa koko ajan.. Tai siis ei nyt varsinaisesti tee mieli, mutta "pakko" on syödä koko ajan kun muuten ällötys iskee. Toisaalta eilen kävin tyttökamujen kanssa syömässä illalla, ja kotiin tultua oksensin oikein perusteellisesti.. Nyt on sitten naama, kaula ja silmänympärykset kirjavat kun katkeilee pieniä verisuonia kun oksentaa :/ Yäk. Onneks se ei ainakaan tähän asti oo ollut jokapäiväistä läheskään.

Terveisiä ultrasta myös :wave:
Käytiin eilen. Siellähän se pikkarainen köllötteli ja kiemurteli. Ensin aluksi oli kyllä niin unessa, että piti sitten herätellä että saatiin nt katsottua. Pituutta oli huikeat 11cm, ja kaikki mitä siinä nyt voitiin nähdä oli kunnossa. Nt oli lähes mittaamattoman pieni. Sydämen nelilokerorakenne ja läpät, munuaiset, mahalaukku, aivojen keskiviiva oli niin kuin pitää, kallo oli oikean muotoinen, selkäranka kaunis ja säännöllinen. Ja pikkuruisia sormia ja varpaita oli 5kpl kussakin raajassa =) Ja mitähän kaikkea vielä. Aika pitkään katseltiin, kun ipanainen ei suostunut ensin kääntymään otolliseen asentoon turvotuksen mittaamiseksi. Kohdunsuulla oli pieni vanhan hematooman näköinen massa, siitä kätilö sanoi että se on ihan vaaraton mutta saattaa esim yhdynnän jälkeen innostua vuotamaan pois. Tosin oletti ettei, kun näytti vanhalta vereltä. Okei - toisaalta jos vuotoa tulee niin hätääntyisin mä tuosta sinänsä huojentavasta tiedosta huolimatta. Mutta ehkä nyt sit vähemmän. Pitäisköhän ryhtyä selibaattiin hätäännyksen välttämiseksi ;) Laskettu aika pysyi samana, eli ihan virallisesti nyt sit odotellaan joulukuun kolmatta päivää. Ja jotta raskaana tuntisin olevani, niin eilen vilahti jo liitoskivun tunne ja iskiasvaiva. Murr... Olis ne voineet kyllä "vähän" myöhemminkin ilmaantua.

Kivaa ja aurinkoista päivää! :heart:

Hienoja ultrakuulumisia monella =)

Minäkin pääsin eilen ekan neuvolakäynnin yhteydessä kuulemaan vauvan sydämensykettä :heart:
Kyllä tuli niin huojentunut olo =)

Seuraavaksi odottelen kutsua np-ultraan joka on täällä viikoilla 12-13. Silloin on samalla ensimmäinen lääkärin tapaaminen.

Mukavaa keskiviikkoa teille kaikille :wave:

Nevi ja Vilttitossu rv 9+1

Täälläki ihmetellään, kun huono olo on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Ihmeellistä ja ihanaa! Esikoisen kanssa oksentelin melkein puoliväliin raskautta. Nyt ONNEKSI pääsin vähemmällä. Meinas olla jo aika apea tunnelma, varsinkin ku mies on tehnyt töitä aamusta iltaan. Huoh. Menasi masennus iskeä. Mutta onneksi nyt on helpottanut. Ja mieskin sai uuden kesätyöpaikan (mehän ollaan siis molemmat vielä opiskelijoita), jossa tulee olemaan selkeät työajat ja varmaan parempi palkkakin. Nyt pääsee nauttimaan kesästä oikeastikin!! B)

Toivotaan nyt, että masussa ois kaikki hyvin. Kun pahoinvointi loppui, niin iski pieni epäilys, että elääkö se sikiö vielä. Mutta uskon niin, kun ei mitään isoja kipuja ja vuotoja ole ollut. Seuraava neuvolakäynti on vasta kesäkuun toisella viikolla.

Onnellista odotusta kaikille edelleen! :wave:

12+1

maarith
Mä olen pitänyt täyttä hiljaiseloa,mutta olen kyllä seurannu ja lueskellu joka päivä muiden juttuja.
Mulla ei ole tyttö eikä poika oloa ja vaikka kuinka aikasemmissakin raskauksissa on veikkailtu poikaa niin eka on poika ja muut 4kpl on tyttöjä,joten melkosen samanlainen masu,jne.Ainoastaan pojan kanssa oli hoikka ja nyt sitten ei todellakaan.Jokainen tyttö tuonu painoa lisää :ashamed:
Sokerirasitus on täällä edessä eikä siitä kukaan nauti.Nyt täytyy vaan koittaa syödä oikeesti jo nyt tuon diabetes ruokavalion mukaan,jotta ei kasva vauva isoksi vaikka meillä ei olekaan lapset mitään pieniä kukaan ollut.isoin on ollut 5025g :LOL: ja sekin tuli alakautta erittäin liukkaasti(koko synnytys kesti 3,5h),mutta kyseessä ei ollut sokerivauva vaan muuten isokokoinen neitonen,joka lähes heti synnytyksen jälkeen tuntu ryhtyneen dietille ja nyt on erittäin solakka ja siro neiti,josta ei koskaan uskoisi olleen niin ison
:D
Meillä ei muuttoa lapsiluvun takia suunnitella vaan talo on ja pysyy ellei sitten joskus hankita sitä meijän haaveilemaa maatalo tyyppistä systeemiä,jotta mahtuu koirat ja lapset,jne.
Vauvalle täytyy etsiä jostain ensisängyx,joku pienempi systeemi vaikka sellanen rottinkinen kehto sänky,kun ei pinnasänky mahdu meijän makkariin..eli jos joku haluaa luopua omasta kehto systeemistä niin tänne saa tarjota :D

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri ja alustava laskettuaika oli 20.12,mutta nyt se siirtyi tuonne 26.12 ainakin mittojen mukaan.Mutta ei se voi pitää paikkaansa..koska,jos tänään on lääkärin mielestä tasan 9vk niin tasan 40vk tulee 24.12...Ihana lääkäri kuitenkin :D
On muuten aina yhtä ihana nähdä vaavi masussa ekaa kertaa vaikka näitä ekoja kertoja on ollu jo 5 kertaa aikasemmin edellisten lasten kanssa :kieh:
Mulla ei pahoinvointia ole sinänsä ollu,mutta aina raskauden aikana on limaklimppi kurkussa,joka aiheuttaa sitten sen oksennusreaktion vaikka ei mitään ylös tulekaan.

Onko täällä muilla myös paljon kotieläimiä perheessä monen lapsen lisäksi? meillä on tällä hetkellä kaksi koiraa,mutta kaksi lisää on tulossa heinäkuun alussa,jos suunnitelmat menee putkeen
B)

masukäärö 9vk

maarith, lääkärisi ehkä laskee sen mukaan, et keskiarvona lapsi syntyy rv 40+2. Tai sit on ihan tyhmä :D Mulla on toi 24.12 annettu ultras LAksi, viikoissa annettiin 8+0 +- 2 kun se oli, ja päätin laskee tol 8+2 kun se menkkojen mukaan täsmää. Silti pidän ton LAn, just siks ku 40+2 usein syntyy, ja jos sit vaik kuitenkin ois ollu vaan toi 8+0 vko sitten :)

ON: Pahoinvointi hiukan hellittää, tein eilen jopa illallista ja sain syötyä. Muuten en olekaan mitään järkevää saanut alas useempaan viikkoon. Mut niinhän sitä sanotaanki, et monesti täs vaihees lähtee oksentelu vähenemään. Töissäkään ei oo niin kauheeta tuskaa, mut väsy on semmonen et ei meinais sen puolesta jaksaa. Mut sisukkaasti yritetään :) Ihanaa kun tänään pääsee vaan kotiin täältä, eikä illalla oo mtn. Eilen ja tänään oli häätanssikurssi. :/ Mut niin, viel vajaa 2h ja sit kotiin ja jotain hyvää lounaaksi, voi ku malttais odottaa :D

DD ja pieni pallokala 9+2 :heart:

Yhteistyössä