*JOULULAHJAT heinäkuussa*

Terve taas.. On jotenkin kirjoittaminen jäänyt, lukemassa käyn kuitenkin päivittäin! Huonovointisuus on onneksi loppunut kokonaan ja virtaa riittää nyt paljon enempään.

Viimeksi neuvola ollut 11.6. ja seuraava on vasta 12.8.!! Näin täällä kun neuvola on sulussa viis viikkoo, että pistää vähän kismittää. Välillä tuntuu sitä lepatusta, joten luotan nyt että kaikki olis hyvin..

Oon myös miettinyt, saakohan täällä sitä synnytystapa-arviointiakaan ollenkaan.. Onko siitä kokemuksia tai aiotteko mennä??
 
20. viikko alkoi!! Ens lauantaina jo puoliväli :eek: Hirvittävän nopeesti menny aika.
Täällä kans kaivosmiestä tai -naista ilmeisesti odotellaan, kun on välillä semmoinen möyrintä ja myyräily menossa :heart: Sikälihän se sopii, kun asutaan täällä tooooosi ison kaivosalueen tuntumassa :D
Ens perjantaina on rakenneultra ja lievästi pelonsekaisin tuntein sitä odotellaan. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja saatais sukupuolikin selville. Jotenkin mulla on poika-olo vaikka en osaa sitä mitenkään selittääkään. Siltä se vaan tuntuu :D
 
Olen tuolla vauvan sivuilla kirjoitellut joulukuisissa nimimerkillä 010308, mutta tänne nimimerkki ei saanut alkaa numerolla. :|

Nyt kun tännekin löysin, niin mukaan haluaisi vaihtelevaan tahtiin kirjoitteleva mamma Kempeleestä. Kotona vaavia odottelee lisäkseni avomies, kaksi tyttöä(-01 ja -03) sekä kissa- ja koiraneidit. :)

Alun pahoinvointien ja väsymysten väistyttyä riesana on nyt ollut selkä- ja liitoskivut. :( Muuten odotusaika sujunut ihanasti. :heart: Vaikka minullakin tässä odotuksessa tuntuu koko ajan joku mörkö olevan taustalla. Mietityttää jatkuvasti, onko vaavilla kaikki ok. Jos en koko päivän aikana ole tuntenut liikkeitä, olen illalla tönimässä vauvaa hereille varmistaakseni että hänellä on kaikki kunnossa. En mikään stressaaja tällaisissa asioissa normaalisti ole, mutta nyt tämän vauvan kohdalla on koko ajan huoli mielessä.

Mama-Mii ja rv 19+1
 
pitkästä aikaa..luen melkee joka päivä mut sit tulee aina jotain ku alan kirjoittaa...
mulla ihan kamalia alapää/liitoskipuja ollu,mut löysin pelastuksen,tukivyö...ihanaa ku ei juurikaan vihlo vaik oliski touhunnu enempi!Esikoisen aikana ei tällästä ollu ku vasta lopussa nyt kestettävä siis se 20viikkoo vielä,au :| yöllä asennonvaihto on yhtä hel... ku vihlasee!
mut se siitä valituksesta, muuten odotus sujuu hyvin ja liikkeitä tuntuu "muljahduksina" ja sillein ku kala uisi masussa :D Kaapo tökkii mun masua ja sanoo pooeka, eli katotaa onko isoveli oikeessa, aijon kysyä 30pvä rakenneultrassa...
Mulla tuli meidän häissä huono mieli ku kerrottiin tai pappi kerto sielä että meille on tulossa vauva, niin sukulaisilta kuulu että "olisipa tälläkertaa se tyttö", suututti ihan sikana,miksi?miksi tyttö, mä olen niin onnellinen ku on terve ja sukupuolella ei ole väliä, et suksikoon ne pois jos ei meidän Kaapo kelpaa ku on poika :kieh:
onko mulla turvotusta?mulla tuntuu jaloissa olevan, tänäänki oltii 9tuntia liikenteessä ni johan on jalat turvoksissa ku kuumakin on..
mut nyt töllön ääreen! mukavaa masun kasvatusta kaikille!täällä masuu näkyy jo tooosi selkeesti =)
sini ja asukki 17+6
 
Harjotussuppareista..missä vaiheessa niitä kuuluu olla? Mä en ees tiedä miltä ne tuntuu?! minkälaisia ne on? onko niitä kaikilla näiden viikkojen paikkeilla?

Ihanaa, tänä aamuna meijän pikkunen on viihdyttäny äitiä potkuilla ja möyrimisellä jo toista tuntia..! :heart:
 
Mun supparit tuntuu sellaisena kiristymisenä alavatsalla, ei niinkään tee kipiää. Nyt kun kohdullakin on jo kokoa huomattavasti enemmän kuin ennen, sen voi kädellä ihan tuntea kuinka kohtu kirjaimellisesti supistuu: menee kovaksi ja hieman pienenee.

Siihen en osaa vastata, että milloin näitä pitäisi tuntua ja minkä verran, ja melkein arvelisin, ettei jokainen odottaja edes huomaa harjoitussupistuksen olevan päällä.
 
Mä en ole vielä tuntenut liikkeitä, mutta en ole huolissani, kun luin, että ensiodottajilla ne tuntuu hyvin harvoin näin aikaisin. Maha ei myöskään ole kasvanut, toki olen vähän pyöristynyt, mutta selvää raskausmahaa ei ole. Suppareita ei myöskään ole, en ole tuntenut alavatsan kiristymistä tms.. Nyt rv 16+3
 
Hei vaan, täältä yöstä kirjoittelen, olen siis töissä ja valvoskelen vielä. |O Väsyttää kyllä melkoisesti ja tänään juuri totesin että onneksi ei ole enää kuin seuraavassa listassa kaksi yötä ja sitten ne on ohi tältä erää. Normaalisti tykkään yövuoroista mutta kyllä nyt huomaa että elimistö pistää vastaan, vaikka meidän yövuorot on kevyitä lähinnä kirjallisia töitä koneella ja lupa on ottaa torkutkin sohvalla. Täytyy kyllä myöntää että viime yönä vetelin täysiä hirsiä 3-6 välillä olin niin poikki ;) , enkä pode yhtään huonoa omaatuntoa! Viikolla oli tuossa iltaisin supisteluja ja inhottavia viiltelyjä alavatsalla mutta nyt on onneksi ollut mukavampi olo ja tonttukin ilmoitti tänään olostaan pyörähtelemällä voltteja masussa. Piti ihan pysähtyä tunnustelemaan kun se tuntui niin ihanalta näiden hiljaisten päivien jälkeen mutta tietenkin liike loppui siihen paikkaan mutta nyt ainakin tiedän että siellä jotakin eloa on. Neuvolakin on viikon päästä vasta, vähänkö odotan että pääsee kuuntelemaan sydänääniä :heart: :heart: :heart: . Mulla noi harjotussupparit tuntuu myös sellaisena pinkeytenä alavatsalla, ei kipeitä mutta epämukavia, mutta ne viiltelyt tuntuu inhottavilta, en muista että esikoisen kanssa olisi näin alussa vielä tuolta tuntunut joskus loppupuolella kylläkin. Supistuksiakin tuli esikoisen kanssa vasta ihan loppupuolella että kai se on tosi vaihtelevaa milloin ne alkaa, kovin yksilöllisiä nämä raskaudet ovat näköjään :) No taidampa mennä hieman syömään yöpalaa jotta jaksaa loppuyön. Taidan kyllä tänäkin yönä ottaa ihan ihan pikku tirsat sohvalla ;)
Terkut kaikille yökyöpeliltä! Tänään 17+0, jihuu!
 
Huomenta kaikille!On niin kauhea kiire töitten kans(6pvä/vko töissä :/ ) ja jossain välissä pitäisi keretä vielä järjestää elokuussa olevia häitä :eek: ,ettei paljoa ole kerennyt palstailla. Omassa nassussa ei mitään uutta,todella hyvin on mennyt. Mutta taas jatkamaan, aurinkoista päivää kaikille:) :wave:
 
Iloista maanantaita kaikille!

Mun oli nyt pakko tulla tänne purkamaan, kun oon nähnyt niin ihmeellisiä unia viime aikoina :eek: Edellisyönä näin unta, että synnytin pienen tytön, siis todella pienen. Tämä vauveli on 30cm pitkä ja painoi hieman yli kilon, mutta oli kuitenkin täysaikainen! Ongelmana oli ettei sille löytynyt vaatteita ja vaipaksikin jouduttiin laittamaan nenäliinoja :LOL: Muuten ei ollut mitään ongelmaa, koska kyseinen vauva ei itkenyt tai syönyt, joten se vaan oli ja tillitti kaikkia muita...NO viime yönä laitoin sitten paremmaksi ja synnytin kolmospojat! Ota tästä nyt selvää :LOL: Ultran mukaan kyllä olis vain yksi tulossa... Onko muilla näin ihmeellisiä unia? Mielenkiinnolla menen aina nukkumaan, kun aamulla on yleensä hauska muistella öisiä tarinoita :D

Eipä täällä muuta ihmeempiä, maha kasvaa ja liikkeet voimistuu :D

sindi 17+6
 
Heip ja hyvää alkanutta viikkoa!
Jeee! Enään viikko rakenneultraan!! :) Meillä on jo tytöllekin hoitojärjestelyt selvänä ja päästään miehen kanssa rauhassa kurkkimaan masuun :) Vaikka olisi se kiva ottaa tyttökin mukaan, mutta kättärillä ei saa tuoda pieniä lapsia mukaan ultraan.. :(

Me oltiin eilen koko päivä Korkeasaressa. Oli ihan kiva reissu!

Harjoitussuppareista.. Mulla ei oo niitä tässä ollut, eikä esikoisestakaan ollut ku ihan lopussa. Enkä niitä edes kunnolla tajunnut supistuksiksi..

Mä oon kyllä edelleen jonkin verran väsynyt, mutta muuten kaikki on hienosti. Vaavi välillä ihan riehuu! :LOL:

Kauppaan pitäis lähteä.. Sii juu!

Findy :heart: 18+4
 
Tämä lienee sitten myös minun pinoni. Olen taustalla hiiviskellyt jo tovin jos toisenkin, mutta nyt kun kasvavaa vatsaa ei saa piiloon edes itseltään, niin lienee muutenkin hyvä tulla julkisuuteen. :D Ensimmäistä odotellaan täällä, laskettu aika on 6.12. ja tällä hetkellä taidetaan siis mennä jossakin 19+2 tietämillä. Odotuksen odotus oli aivan riittävän pitkä ja piinallinen aika, nyt mä vaan ihmettelen kaikkea uutta ja ihanaa tässä oman navan ympärillä.

Vointi on ollut välillä jopa loistava, vaivojen ajattelen vain olevan osa tätä enkä enempää osaa niistä murehtia. Paino tuli vauhdilla alas ekat 12 vkoa, joten nyt voi hyvällä omallatunnolla kasvattaa lisää. B) Jo muutenkin alhaisen hb:n vuoksi rautalisää menee mega-annoksin, onneksi olo pysyy suhteellisen virkeänä. Ensi viikolla ohjelmassa on neuvolaa ja rakenneultraa, jei! Mä en vielä tunnusta tunteneeni masussa mitään varsinaisia liikkeitä; iltaisin on outoa kuplintaa, joka tulee paikasta-jossa-normaalisti-ei-mitään-ole.

Kesälomatunnelmissa terkut täältä ja hyviä vointeja teille kaikille!

:flower:

Ente
 
Boe
Terkkuja Ikaalisten kylpylästä! Nyt on saatu esikolle aimo annos TiTi-nallea ja Riitta-tätiä (pitäis riittää loppuelämäksi...) ja äitille pissatulehdus. Plaah! Nyt antibioottikuurilla eikä ole yhtään kivaa syödä mitään mömmöjä.

Loma lähestyy. Sitä ennen huomenna käynti neuvolassa ja 22. pvä II-ultra. Olen nähnyt unta poikavauvasta ja ajattelinkin olla silmä tarkkana, josko vilahtais... :LOL:

Nautitaan kesäpäivistä ja masun kasvattamisesta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrae:
Hei vaan,
uusi tulija löysi tännekin :) Esikoinen olisi tulossa jouluaattona ja näillä näkymin Kätilöopistolla. Selailin tuossa vanhaa ketjua enkä voi olla ihmettelemättä, miten eri aikoihin eri paikkakunnilla on neuvoloita. Meillä takana vasta yksi käynti neuvolassa, toinen viikolla 17 ja lääkäriin pääsee joskus syyskuussa :headwall: Mutta eipä tässä väsymystä kummempaa onneksi ole enää joutunut kärsimään, muuten voisi jo hermostuttaa enemmänkin... :)
ensi alkuun valittelut etten ole aktiivisesti täällä odotus-osiossa pyörinyt :ashamed: meillä oli viimekuussa ultra,jonka mukaan laskettu olisi 25.12.eivät sitä kumminkaan vielä korttiin vaihtaneet,mutta sen mukaan itse viikkoni lasken.eikös se ultra kuitenkin tarkempi ole kuin menkat?
ja itse lainaukseen,
Mrae:mehän saatetaan olla samaan aikaan sit samassa paikassa päkertämässä,hihkase jos tunnistat :D
mulle tuli kans yllätyksenä toi,miten noita neuvolakäyntejä on karsittu.eikä mitään terveyskeskuslääkäriä,kun ultrassahan se nähään onko kaikki kunnossa...oli aika tuskasta ootella sinne vko:lle 12 asti,siispä retkahdinkin käväsemään yksityisellä :D nyt on vähän jo rauhallisempi mieli,kun on mahaasukin nähnyt ja rupee raskaus oleen vähän turvallisemmalla pohjalla.
 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------/esikoinen/----------------TYKS
Kamomilla-81-------/esikoinen/----------------KOKS
Caffee81--------------/toinen/-------------------K-SKS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------/viides/--------------------LUAS
Viivi76----------------/toinen/
Sikuriina1987
Sammal---------------/toinen/-------------------K-SKS
Maamuskainen-------/kolmas/

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------/esikoinen/
Kathrinelle------------/toinen/
Aubrieta---------------/neljäs/--------------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin------------------/viides/

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------/neljäs/
syysusva05------------/toinen/-------------------LPKS
Pinkkinen--------------/toinen/
Sikuriina1987---------/esikoinen/---------------SeKS
Valas77----------------/neljäs/--------------------K-HKS
Mama-Mii-------------/kolmas/

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-----------------/toinen/-------------------PHKS
Petite-te----------------/seitsemäs/---------------TYKS
Kuulapyssy------------/esikoinen/
Tsigu--------------------/toinen/-------------------TYKS
Melissa-83-------------/kolmas/------------------K-SKS
Lisbethh----------------/esikoinen/---------------NKL
käppyrämallut---------/toinen/-------------------OYS
Ente---------------------/esikoinen/

Joulukuun 7.pv:
Ineli---------------------/esikoinen/
Sydänkäpyset----------/toinen/

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------/esikoinen/
Pikatsu-----------------/esikoinen/
Laurelias---------------/toinen/------------------HYS
Nyty--------------------/neljäs/-------------------HYS
vumpe------------------/kolmas/
Aurinkomamma------/kolmas/-----------------K-HKS
neitim------------------/neljäs/

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA------------------/kolmas/

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-------------------/esikoinen/
Saparo-81--------------/esikoinen/---------------K-SKS
iittala-------------------/kolmas/-----------------K-SKS
Härkänainen----------/viides, tyttö/-------------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30-------------------------------------------NKL
itunen------------------/toinen/-------------------TYKS
merkkari---------------/esikoinen/---------------K-SKS
Findgirl----------------/toinen/-------------------KOS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------/kolmas/-----------------OAS
zaika--------------------/toinen/------------------SKS
Äittä-67----------------/kolmas/-----------------SAS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
äittä-67
Millimenninkäinen---/toinen ja kolmas/------K-HKS
OmituinenOtus-------/kolmas/-----------------OYS

Joulukuun 14.päivä:

ViikinkiHelga---------/kolmas/-----------------K-PKS
Valaskala--------------/toinen/-------------------VKS
Sintzi-------------------/toinen/--------------------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------/esikoinen/-------------------NKL
Terhikki----------/kolmas/----------------------PHKS
Annukka84------/esikoinen/-------------------KYS
Divina------------/esikoinen/-------------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------/toinen/-----------------------TAYS
AnnClaire--------/toinen/-----------------------JS
joululahja-08----/esikoinen/
Gisele------------/esikoinen/
sindi--------------/esikoinen/
Äitikkäliini------/toinen/

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82---------/kolmas/

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------/esikoinen/-------------------VAS
tyylilyyli-80-------------------------------------PS
Taikametsä------/kolmas/----------------------VAS
Tara84-----------/esikoinen/-------------------EKKS
maria-08---------/esikoinen/-------------------SKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87--------------------------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady-----------/neljäs/-----------------------JS
Jasuliini----------/toinen/-----------------------LKS
Aniida------------/toinen/
Skye85-----------/toinen/-----------------------RAS
maarith-----------/kuudes/-----------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April--------------/esikoinen/------------------KOS
DaylightDancer--------------------------------Yhdysvallat
vennu-------------/toinen/---------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74------------/esikoinen/
taapero------------/kolmas/---------------------OAS
katherine----------/esikoinen/
kaisukka81-------/esikoinen/------------------KOKS
MARTTAN------/toinen/----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara--------------/toinen (1.enkelivauva)/---PS
Äippä-75---------/toinen/-----------------------KOKS
Grynna-----------/toinen/-----------------------NKL
nevi---------------/viides/
Viivi82-----------/esikoinen/
Naputtaja--------/toinen/-----------------------Lontoo

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85----------/esikoinen/------------------K-SKS
Torey-------------/toinen/-----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06-------/toinen/-----------------------KOS
Mrae--------------/esikoinen/-------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
Jive- -----------------------------------------------K-SKS
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83---------/esikoinen/--------------------EKKS
Basilicum--------/esikoinen/---------------------NKL

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine---------/esikoinen/
Juli05--------------/esikoinen/--------------------KOS
jennae------------/toinen/-------------------------NKL
Vaapukka---------/viides/
akkamänty-------/esikoinen/--------------------TAYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87---------/esikoinen/
aiaifi---------------/toinen ja kolmas/-------------TYKS
vauvahaaveita--/esikoinen/----------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence----------/toinen/

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints--------/toinen/

*********************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
**********************************************
 
Terveiset lomalta! Tänne ei kummempia.Mahassa on tuntunu välillä ihmeellistä pörinää enkä nyt oikein tiiä mitä mahtaa olla.Vaunuja käytiin tänään katsomassa ja hiukan vauvan vaatteita.Itselle ostin äippävaatteita,vaikka eipä tuo massu oo vielä kovin paljoa kasvanut.

Juli+nuppu 16+2
 
Minä en näköjään ole tärkeitä tietoja itsestäni muistanut ilmoittaa. =) Eli Mama-Mii odottaa kolmatta muksua, jolla la 6.12. Oysiin suuntaisi tän mamman matka synnytyksen käynnistyessä. =)

Ja vähän kuulumisia. Täällä on useampikin nyt puhunut harjoitus-supistuksista. Mullakin nuo supistukset ilmenee alavatsan kiristymisenä. Työssäni(siivooja) joudun olemaan koko ajan jalkojen päällä ja nostelemaan/siirtelemään pieniä huonekaluja yms., ja töissä usein supistuksia ilmaantuukin. Tänään oli aika raskas/kiireinen päivä ja sen huomasi. Onneksi supistukset ei kuitenkaan ole kipeitä ja helpottaa kyllä aina kun muistaa levähtää. Oonkin hyvällä omalla tunnolla aina tauoilla pistänyt kunnolla pitkäkseni. =)

Rakenneultraa odottelen, olisi 28.7. ja sitten seuraava neuvola-käynti heti elokuun alussa.

Mama-Mii rv 19+3
 
Pikakuulumiset omasta navasta täältäkin :D

Lomat lomailtu ja tänään olikin neuvola - ihan turhaan olin huolissani liikkeiden vähyydestä jne. Tätsy kun kuunteli sydänääniä (ensin oli tyyppi taas hukassa, meinas paniikki iskeä :eek: ) niin kävi sykkeiden välissä hillitön töminä kun potki vimmatusti.

Ikäänkuin tuon jälkeen on sitten ne liikkeetkin tuntunut selvemmin... kaikkea se mielikuvitus teettää :whistle: . Vielä ei masun päältä kuitenkaan tunnu kuin ehkä aavistus, mies ja tytöt odottaa kovasti että pääsevät osalliseksi möyrintään.

Väsymys on täälläkin hellittänyt, toki loma osaltaan asiaan auttoi. Pissalla pitää ravata yölläkin, ellei käy niin aamun tunnit kärvistelee hädissään kun ei jaksa nousta vessaan ja pelkää herättävänsä muun perheen :whistle: .

Kuvotustakaan ei enää tule vaikka syömiset unohtuisikin - mutta jatkuvasti on kyllä nälkä! Painoa tullut kokoajan sellaiset 200-500g / viikko, eli sais vähän katsella syömisiään... tosin molemmissa edellisissä odotuksissa sama juttu, ja aina on sitten kaikki lähtenytkin.

Nyt vaan kun koitan työelämässä olla väh. äitiysloman alkuun niin ois mukava mahtua työpöytänsä taakse loppuun asti :ashamed: .

Verenpaineet loistavat, hemoglobiinikin jopa 140 - mikäs tässä ollessa :saint: . Täytyy tosissaan nauttia tästä keskivaiheen ajasta, ennenkuin alkaa ne lopun kärvistelyt ja tuskailut :D

Onnea meille kaikille, hyvässä vaiheessa jo ollaan :heart: . Onnea Härkänaisellekin, vihdoin pääset tosissasi nauttimaan odotuksesta.

Meillä muutes ei kunta tarjoa kuin sen alkuraskauden ultran, eli ei olla menossa rakenneultraan. Ei mennä yksityisellekään jos nyt kaikki ihan hyvin sujuu.

Vielä en osaa sanoa onko tyttö- vai poikaolo, odotus kaikkinensa hyvin samanlainen kuin edelliset eli veikkaan tyttöä tästäkin. Eiköhän se kolmas samaa merkkiä ole kuin edellisetkin. Tässä muuten hyvin voin sanoa tietäväni miltä Härkänaisesta tuntuu, meillä myös suku tuntuu odottavan automaattisesti poikaa ja olisin hyvin mielissäni tytöstä ettei aiemmat tunne jäävänsä varjoon. Toki meidän tytöt olleet myös hyvinkin palvottuja ja ovat edelleen, ja poikakin tervetullut - mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.

Onnellista odotusta ihan kaikille :flower:
 
Maanantaita kaikille :D

Mä täällä tuskailen, että millaseks mun maha taas mahtaa kasvaa, ku kaks edellistäki on ollu ihan järkyttävän kokosia ja vaatekaapissa ei oikeestaan mitää kunnollista päälle pantavaa enää :eek: Perjantaina sain onneks tilattua henkkamaukalta uudet äippäfarkut, joten ne vähä helpottaa tilannetta, ku vanhat on sen näköset, ettei niitä voi jalkaansa laittaa, miten sen mallisia on joskus voinu käyttää, ku ei istu sit ollenkaa.

Seuraava neuvola olis sit keskiviikkona ja silloin onki sit kesäloman sijainen paikalla, yks tuttu onneks ja ihan untuvikko koko hommassa, mä jo pelottelinki, et kyselen sit kaikki mahdolliset, mitä vois mieleen juolahtaa :p No, ei vaines, en viitti kiusata yhtää sen enempää, ku on pakollista.
 
Nyt lyhyesti omaa itkuista minääni: Minut voi poistaa listalta! Kävin eilen neuvolassa kun en ollut varmaksi tuntenut liikkeitä, eivät saaneet niitä kuuluviin joten passitus synnärille missä lääkäri ultras ja kamalan uutisen sain sieltä; kyllä täällä nyt on asiat niin ikävästi että ei täällä sydän enään lyö! :'( :'( :'(
Joten huomenna joudun menemään synnärille synnyttämään meidän pienen enkeli vauvan.
Vauva menee patologille tutkittavaksi samoin istukka, toivottavasti sieltä sitten löytyy syy tähän koettelemukseen!?
Itkusta ei tunnu tulevan loppua.

KAIKILLE TEILLE MUILLE TOIVOTAN HYVÄÄ LOPPU MATKAA JA TOIVOTTAVASTI KAIKKI MENEE TEILLÄ HYVIN! :heart: :heart:

äittä-67
 
Voi kamala, äittä-67 :'( Sanoja ei ole, joilla saisin tuskaasi pois. Anna aikaa surulle, päivä kerrallaan hiukan eteenpäin. Voimia kovasti, älä hautaa kaikkea tuskaa sisääsi vaan yritä saada sitä purettua sinulle sopivalla tavalla. :hug: :hug:
 

Yhteistyössä