*JOULULAHJAT heinäkuussa*

Kiitos vaan kaikille, mukavaa lukea kuulumisianne! Kirjoittelen myös tuonne yli 35-v osastolle, kun nyt sinne erittäin painavasta syystä kuulun.

Miten te selkäkipuiset liikutte? Itselläni ei sitä ongelmaa ole nyt odotusaikana ollut, vaikka ennen sitä se olikin usein läsnä. Olen havainnut vesijuoksun mitä mainioimmaksi tavaksi harjoittaa selkä- ja vatsalihaksia silloin kun painoja ei oikein voi käyttää, varsinkin vatsalihaksia vesijuoksu vahvistaa hyvin. Ja mikä parasta, vesijuoksu on todella rentouttavaa. Uinti tietenkin myös, mutta sitten pitäisi osata uintitekniikka todella hyvin, jotta ei jännitä niska- ja sitä myöten selkälihaksia väärällä tavalla ja pahenna selkäkipua. Itse en ole mestariuimari, sen vuoksi olen käynyt vesijuoksussa, koska siinä on kroppa automaattisesti suorassa, Mutta, en halua olla mikään besserwisser, olen vain oman kokemukseni perusteella pystynyt pahimpina selkäkipuaikoina liikkumaan lähinnä vedessä, siksi tällainen neuvo.

Nyt koiran kanssa lenkille. Rentouttavaa sunnuntaipäivää meille kaikille!

-akkamänty-
 
Sunnuntai-iltaa kaikille :flower:

Meillä huomenna toinen neuvola. Josko siellä kaikki hyvin.
Välillä tuntuu, että mukula liikkuu tosi paljon, mutta sitten taas mietityttää, että josko ne vaan on ilmakuplia. Viime yönä heräsin siihen, että tuntui olevan joku ralli menossa :D

Muuten voin kohtuuhyvin olosuhteisiin nähden, jos ei kipuja lasketa mukaan. Väsymystä on, varmaankin johtuen noista kivuista (kiitos endometrioosin).

Onkos teillä aina otettu hb neuvolan aikana? Multa kun sitä viimeksi ei mitattu.

Huomenna lisää kuulumisia.

AnnClaire ja "tirppiäinen" 16+6
 
^On otettu kyllä aina, mutta ei siitä mitään maailmaa mullistavaa seuraa vaikka olisikin pidempää taukoa mittausten välillä. Neuvolassa kun ei muuta suositella laskeneeseen hemoglobiiniin kuin lisärautaa.

Mä hoksin, kun olen ihmetellyt näitä alavatsakipuiluja, että muahan on lapsena leikelty tuolta virtsarakon seudulta ja kukas sitä tietää vaikka minkälaiset kiinnikkeet sinne olisi kasvanut :eek: ! Kipuiluthan voi osittain olla ihan siitäkin johtuvaa.
 
B-7
Meillä ei neuvolassa oteta hb lainkaan vaan aina keskus sairaalaan lähetteellä.Yleensä on noin 3 krt raskauden aikana otettu ellei mitään kovaa pudotusta tms.

Kamommilla!Se on totta että ne kiinnikkeet voi tehdä temppujaan.Mulla leikattiin esikoisen raskausaikana(rv 16+)umppari ja sen kiinnikkeet kiusas kovasti loppuraskauden ja seuraavissakin tuntunut usein kipua just tuossa edesmenneen ;) umpparin kohdalla...
 
Uutta viikkoa taas kaikille ! Itsellä alkoi toinen lomaviikko ja vakkei tuo sää nyt mikään paras olekaan, niin ihan hyvä puuhastella pihalla kaikenlaisia hommia. Ei tule heti turhan kuuma =)
Meillä kans neuvolassa hb otetaan joka kerta. Mutta tuntuupa kaikessa muussakin olevan eroja neuvola- kuin ultrakäynneissäkin. Mulla on seuraava neuvola perjantaina. Ihan innolla odotan, pääsee taas kuuntelemaan sydänääniä :heart: :heart: :heart:
Kyllähän tää aika muutenkin tuntuu, varsinkin näin kesällä ja lomalla, menevän hurjan nopeesti. Taas on viikko täys ja pääsee siirtymään seuraaville lukemille.
Aurinkoisia päiviä minunkin puolestani kaikille !

Aurinkomamma 18+
 
täällä paluu arkeen taas koitti :| viime viikon olin lomalla mutta nyt taas piti töihin viikoksi tulla ennenku pääsen taas pitämään kaks viikkoo lomaa, vähän inhottaa tälleen pätkissä lomia pitää mutta tyhjää parempi näinkin :) kohan marraskuu koittaa nii ei onneks tarvii pitkiin aikoihin töihin tulla :LOL:

ja onneksi nyt torstaina on vihdoin toinen neuvola, jos niitä sydänääniäkin jo kuulisi :heart:

maria & pikkuinen 16+4
 
Moi kaikille!
Silloin tällöin olen jo seuraillut listaa mutta nyt vasta sain aikaiseksi osallistua itsekkin. Odotan siis toista lasta, esikoinen 02/06. La olisi tontulla 21.12 eli nyt mennään 16+2. Pahoinvointi alkaa jo helpottaa mutta väsymys on välillä ihan armoton ja päänsäryistäkin olen kärsinyt vaikka normaalisti en tiedä pääkivuista mitään, liittyisiköhän väsymykseen? Maha on mielestäni jo tosi iso, esikoista odottaessa oli ehkä viikoilla 25 tällainen kumpu :LOL: , yksi siellä ultran mukaan kuitenkin vain on (ehkä on tullut syötyä liikaa jäätelöä). Liikkeitä tunsin viime viikolla muutamana päivänä, sellaisia pikku puksauksia mutta nyt on ollut hiljaista ja tietenkin mielikuvitus alkaa heti laukata että onkohan kaikki ok...Kesäloma alkaa vasta elokuussa että myös sitä odotellessa. Ai niin Savon sydämmessä asustellaan joten KYS on todennäköinen joulunviettopaikka.
Mukavata viikonalkua kaikille!
 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81

*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri------------/esikoinen/----------------TYKS
Kamomilla-81---------/esikoinen/----------------KOKS
Caffee81--------------/toinen/--------------------K-SKS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna-------------------/viides/---------------------LUAS
Viivi76------------------/toinen/
Sikuriina1987
Sammal----------------/toinen/--------------------K-SKS
Maamuskainen-------/kolmas/

Joulukuun 3.päivä:
DoB---------------------/esikoinen/
Kathrinelle-------------/toinen/
Aubrieta----------------/neljäs/--------------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin--------------------/viides/

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä-------------/neljäs/
syysusva05------------/toinen/-------------------LPKS
Pinkkinen---------------/toinen/
Sikuriina1987----------/esikoinen/---------------SeKS
Valas77-----------------/neljäs/--------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-----------------/toinen/--------------------PHKS
Petite-te----------------/seitsemäs/---------------TYKS
Kuulapyssy------------/esikoinen/
Tsigu--------------------/toinen/--------------------TYKS
Melissa-83-------------/kolmas/-------------------K-SKS
Lisbethh----------------/esikoinen/----------------NKL
käppyrämallut---------/toinen/--------------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli---------------------/esikoinen/
Sydänkäpyset---------/toinen/

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------/esikoinen/
Pikatsu-----------------/esikoinen/
Laurelias---------------/toinen/--------------------HYS
Nyty---------------------/neljäs/--------------------HYS
vumpe------------------/kolmas/
Aurinkomamma-------/kolmas/-------------------K-HKS
neitim-------------------/neljäs/

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA--------------------/kolmas/

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-------------------/esikoinen/
Saparo-81--------------/esikoinen/---------------K-SKS
iittala--------------------/kolmas/-------------------K-SKS

Joulukuun 11.päivä:
Härkänainen-----------/viides/--------------------KYS
Nasu30-----------------------------------------------NKL
itunen-------------------/toinen/-------------------TYKS
merkkari----------------/esikoinen/---------------K-SKS
Findgirl------------------/toinen/-------------------KOS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79---------------/kolmas/-----------------OAS
zaika---------------------/toinen/------------------SKS
Äittä-67------------------/kolmas/-----------------SAS

Joulukuun 13.päivä:
Boe---------------------------------------------------NKL
äittä-67
Millimenninkäinen------/toinen ja kolmas/-----K-HKS


Joulukuun 14.päivä:

ViikinkiHelga-------------/kolmas/-----------------K-PKS
Valaskala----------------/toinen/------------------VKS
Sintzi---------------------/toinen/------------------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81----------------/esikoinen/--------------NKL
Terhikki------------------/kolmas/------------------PHKS
Annukka84--------------/esikoinen/--------------KYS
Divina--------------------/esikoinen/---------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84----------------/toinen/------------------TAYS
AnnClaire----------------/toinen/------------------JS
joululahja-08-----------/esikoinen/
Gisele--------------------/esikoinen/

Joulukuun 17.päivä:

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88-----------------/esikoinen/--------------VAS
tyylilyyli-80------------------------------------------PS
Taikametsä-------------/kolmas/------------------VAS
Tara84-------------------/esikoinen/--------------EKKS
maria-08----------------/esikoinen/---------------SKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87-----------------------------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady------------------/neljäs/--------------------JS
Jasuliini------------------/toinen/-------------------LKS
Aniida--------------------/toinen/
Skye85------------------/toinen/-------------------RAS
maarith-----------------/kuudes/-------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April---------------------/esikoinen/-----------------KOS
DaylightDancer-----------------------------------ulkomailla
vennu------------------/toinen/---------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74----------------/esikoinen/
taapero---------------/kolmas/---------------------OAS
katherine-------------/esikoinen/
kaisukka81-----------/esikoinen/------------------KOKS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-------------------/toinen (1.enkelivauva)/--PS
Äippä-75--------------/toinen/-----------------------KOKS
Grynna----------------/toinen/-----------------------NKL
nevi--------------------/viides/
Viivi82-----------------/esikoinen/

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85---------------/esikoinen/-------------------K-SKS
Torey------------------/toinen/-----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06-------------/toinen/-----------------------KOS
Mrae-------------------/esikoinen/-------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
Jive- ---------------------------------------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-------------/esikoinen/--------------------EKKS
Basilicum-------------/esikoinen/--------------------NKL

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------/esikoinen/
Juli05-----------------/esikoinen/--------------------KOS
jennae---------------/toinen/------------------------NKL
Vaapukka------------/viides/
akkamänty----------/esikoinen/--------------------TAYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------/esikoinen/
aiaifi------------------/toinen ja kolmas/
vauvahaaveita-----/esikoinen/--------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence-------------/toinen/
********************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
***************************************************
 
Hei!

Minäkin löysin näille sivuille pari päivää sitten noilta vauva-sivuilta, toivottavasti mahtuu vielä mukaan. Eli odotan toista ( Eka 06/98 eli aikas pitkä aika viimeisestä ja kaikki tuntuu aivan uudelle ) rv 16+1 laskettu aika olisi siis 22.12. Tämäkin tyttönen Kuopion suunnalta eli Kys on sairaala missä syntyy ( Vennu: Sitä saatetaan hyvinkin olla samaan aikaan näillä näkymin synnyttämässä ) =)

Vielä olis 8 päivää lomaan jota odotan jo innolla, kun aivan mahtava väsymys vaivaa, neuvola on vasta 28.7 joten sillon saa vaasta tietää johtuu hemoglobiinin laskusta. Verrattuna aiempaan raskauteen (muistaakseni) tämä on aivan oireeton, muutaman kerran pientä kuvotusta,lantio on kyllä vähän löystynyt, mut sen huomaa vain kun on maannut pidempään esim aamulla, ei meinaa jalat pitää.

Täytyy kysyä teiltä et onko teillä rinnat arat? Mulla ei ole nyt pariin viikkoon olleet, nännejä on kutittanu ja huomannu ns.haavaumia ja välillä tuntuu et vihloo, mut ei mitään muuta, onkohan tää nyt ihan normaalia? Täytyy itseään pelotella tällaisilla huolilla, et onko nyt kaikki varmasti normaalia... Mahaa on jonkun verran, ei oikein erota ku on niin paljon tuota läskiä seassa :)...

Mut taas töitä jatkamaan ja mukavaa viikon jatkoa kaikille, voidaan päivä päivältä paksummin.

Marttan + nakki
 
Huomenia!

Kaikki oli nlassa ok, paitsi äiti :D Verenpaine huiteli korkealla (oliskohan ollu 144/91) ja hb oli laskussa (121). Passittivat raudan ostoon. Tirppiäisen sydänäänet kuului heti :heart:
Tuntuu olevan vilkaslikkeinen mukula, kun liikkuu sen verran ahkerasti välistä. Eräskin yö heräsin heräsin siihen, kun masussa tuntui olevan menossa rallikisa :D

AnnClaire + Tirppiäinen rv 17
 
Tänään oli neuvola. Kaikki ok.

Verenpaine 122/67 ja pissa puhdas.
Sydänäänet löytyivät molemmilta ja liikkuivat erittäin vilkkaasti pois anturin alta. Toisaalta. olen tuntenut liikkeitä jo 2 viikkoa, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ainoa murhe nyt on että istukka vuotaa tuolta kohdunsuulta edelleen tuhruuttamalla.

aiaifi + burman simpanssit Iiro & Esko rv 15+3

Ai niin, voisikos mun kohdalle päivittää synnytyssairaalaksi TYKS. Kaunis kiitos etukäteen.
 
;) Täältä tulee taas yks uus olento. Minäki oon plussasta asti käyny täältä tähyileen muiden samassa tilassa olevien kuulumisia vaan ei oo tullu ilmoittauduttua mukaan.

La 13.12, Oys ois sairaala ja kolmas ipana

Viime aikoina kummastuttanu tämä minimaha, kasvaako se poikanen olleskaa? paino noin samassa ja mahaa ei vielä oli nimeksikään ja viikkoja 17+3. Tuntu et edellisiltä oli kunnon jalkapallo jo tässä vaiheessa.

Eihän se mitää haittaa jos kaik on ok.

Näkyy noita alamahakipuiluja olevan muillakin, jos menisivät sitte vaikka liitoskipujen piikkiin, please? :ashamed:

En melkein uskalla neuvolassa mainitakkaan niistä, painontunteesta ja muusta. On nimittäin "kriittiset viikot" menossa kun kuopus meinasi syntyä ekan kerran viikolla 18, ja makkuutti loppuraskauen sitten.

Olen käynyt alkuraskauden ajan neuvolassa n. kerta viikossa ja nyt kerran kahdessa viikossa eli suht. tarkassa syynissä ollaan noiden omien sairauksien ja kaiketi myös sen ennenaikaisuuden riskin takia.

No, täytyy toivoa vaan että pikkuotuksella on kaikki ok ja itekki sais vielä elää ihmisten lailla :kieh: , ettei keskellä kauneinta kesää joudu petin pohjalle kuukausiksi :eek:

Mukavaa olotilaa kaikille :flower:

Omituinen ja PikkuOtus 17+3
 
Kaikille uusille tervetuloa mukaan!
:wave:

Awww...mahaa vihloo jatkuvasti..ei oo enään kivaa.. :( täytyy vaan lohduttautua, että tämä on normaalia.... :/
Muuten tosi ihana olo, kun on tuo pahoinvointi ja väsymys lakannut..tuntuu, että olisi taas elämänsä kunnossa! Mahakin pulpahti jostain esille..tuntuu, että ryhti meni siinä samalla.. :LOL: katellin meinaa tänään itteäni peilistä ja oli aikamoinen näky ...maha pystyssä ja ryhti niin huonona, että tuli enemmänkin mörökölli mieleenn, kuin odottava äiti! :LOL:
 
Johan tänne oli löytänyt tiensä uusia, ja tietenkin heti kun päivityksen ehdin laittamaan näkyville :D! Ei kun sitä vaan tahdoin sanoa, että lämpimästi tervetuloa pulisemaan OmituinenOtus ja MARTTAN!

Mäkin olen huomannut ryhdin vähän lysähtäneen! Täytyy oikein kiinnittää siihen huomiota, korjata asentoa. Etenkin istuessa hartiat on ihan lysyssä (paitsi tässä sohvalla kun istuu kone sylissä, tää on ennemminkin makuuasento :D) ja sen oikein huomaa miten rintakehään sattuu kun oikoo itseään.

Olin kaverin kanssa kauppoja kiertelemässä, makutuomarina lähinnä, "et saa antaa mun ostaa mitään"-periaatteella liikenteessä. Kolme tuntia ja ihan paskat kengät jalassa -> selkä huusi hoosiannaa kun kotiin pääsi! Not nice. Nyt otan rauhakseen loppuillan ja jatkan tätä loman aikana hyväksi havaittua laiskottelulinjaa. Koittaa karu arki meikäläiselle loppuviikosta kun palailen töihin :eek: !

Mutta siis ei tuo laiskottelukaan ihan kokopäivän aktiviteetista käy, kuten eilen sain huomata. Katteltiin miehen kanssa iltapäivällä leffaa, olin siis istunut sohvan nurkassa pieniä taukoja (vessaan ja jääkaapille :D ) lukuunottamatta jo muutaman tunnin, kun leffa oli vaan yksinkertaisesti laitettava pauselle ja pakotin miehen mun kanssa lenkille. Alavatsa alkoi olla siihen malliin kipeä että oli päästävä kävelemään. Sitten kun käveli, niin ilma ja "tavara" lähti suolessa liikkeelle silleen että teki hetkittäin kyllä tosi kipeää! Mutta pääsinpä taas pitkästä aikaa vessaan, oi autuus sitäkin! Tää ummetus tekee musta kyllä vielä sekopään!
 
heippa!!
on taas vähän venähtäny edellisestä kirjoituksesta..
toisessa ultrassa jo käyty. kaikki oli hyvin ja paino arviot oli siis rv 16+3 n 150g ja 146g! pään halkasumitta oli 4cm ja reisiluu 2cm! pieniä ovat vielä.. :)
nyt seurataan kahden viikon välein ultralla koska riski vaihe menee nyt viikkoon 25 asti siinä toinen kasvaa toisen kustannuksella...
viikon päästä on jo rakenneultra!! jos sais vaikka sukupuolet tietää!

kylppäriremppa on valmis!! kyllä oli taivaallista viikonloppuna käydä neljän kk jälkeen omassa suihkussa! ja saa pestä pyykkiä kotona! ihanaa!

eilen ajeltiin sitte vantaan variston lastentarvikkeesta ostamaan rattaita ja mukaan lähti herquleksen tuplat, väri black/lime! on muuten hienot!

nyt olen muuten saanut pahoinvoinnin takaisin tai sit mulla on tosi sitkeä vatsa pöpö... lauantaista asti ollu tosi vetämän ja oksettavav olo.. vatsa aina sekaisin..
seistä ei voi kauaa kun alkaa pyörryttää. tänään sain neuvolasta sairaslomaa 3 päivää.. jospa levolla helpottais.. ei tällaisena vois töissä olla! :x

millimenninkäinen ja murut 17+3
 
Hei,

Kivut siis tuttuja täälläkin ja noita supistelujakin taas ollut eilen röiden jälkeen. odottelen nyt huomiseen, kun sitten alkaa loma. Loppuviikosta on kyllä varmaan pakko käydä sitten näytillä, kun kummittelee mielessä tuo tilanne. OmituinenOtus Oliko sulla ihan kunnon supistuksia silloin kun tuli ennenaikaisen synnytyksen riski ja pistivät lepäämään? Mä siis olin viime viikolla pari päivää levossa juuri suppareiden takia, mutta missään vaiheessa eivät ole tosi kovia ollut... pikemminkin sellasia napakoita ja sen verran kipeitä, että pitää vähän rauhotella. On kyllä varmaan ollut tosi ikävää noin aikasilta viikoilta joutua lepäämään. Mun äitillä on ollut hyvin samanlainen esikoisraskaus ja synnytys kun mullakin ja mun kanssa (olen siis kuopus) se joutu kanssa enneaikasen synnytyksen riskin vuoksi aikasin töistä pois, joten senkin takia vähän jännittää. No, pitänee nyt lomalla vaan ottaa mahdollisimman rauhallisesti, vaikka se ei aina ton kasvuotiaan villikon kanssa helppoa ookaan.

Meillä on rakenneultra vasta elokuun 1, joten hassulta tuntuu,e tää joku on jo käynyt. Seuraava neuvola on parin viikon päästä, mutta niistä nyt ei oikeestaan muuta iloa ole, kun ne sydänäänet.

Nyt pitää mennä vahtimaan esikoisen puuronsyöntiä, että pääsee joskus nukkumaankin.
 
HHahaa, Kamomilla, meinasinki kuitata et odotettin tuo päivitys eka ja sitte jonossa ilmottautumaan ;)

OLIVIA06

Oli ne ihan supistuksia, tyhjensi suolen jne ihan perusteellisesti ja sitten kun menin päivystykseen kun en enää uskaltanu kotonakaan kärvistellä, lekuri tuumas et synnytys koettaa käynnistyä. Muistaakseni pari senttiä auki eikä juuri kanavaa jäljellä.

Mulla on omasta takaa niin paljon kipuja että kipukynnys on aika hurja, enkä olisi silloinkaan uskonut että oli noin paikkoja kypsyttäny ne supistukset.

Mutta toivotaanpa parasta tälle nykyselle kaverille, että se malttaa mielensä :) Samoin ku sulle ettei kovin pitkäksi aikaa tartte jäädä makoileen. Kyllä siinä aika pysähtyy ku usiamman kuukauden köllöttelee, osin sairaalassa jossa vielä tylsempää ku kotona.

Nyt on poikaset sängyssä ja puurot mahassa, eli vois itekki mennä vaakatasoon unta kaipaileen!

Vointeja!
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

Moni täällä on maininnut jotain supistuksista, ja minua näin ensisynnyttäjänä kiinnostaisi tietää miltä ne tuntuu. Onko ne jotenkin selvästi erilaista kuin esim. pahat vatsan vääntelyt, joita voi tulla joskus jonkun ruuan jälkeen tai vatsataudissa. Sen olen ymmärtänyt kai, että vatsa jotenkin kovettuu, mutta tuntuu että se vatsa on joskus muutenkin (?) sellainen pinkeä, kova ja aristava. Onko tällainen tunne ilman suurta kipua jotain muuta kuin supistelua?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne!

Nasu 17+5
 
B-7
Tara84 kyllä ottaisin nlaan yhteyttä!
Vauva se varmaan on joka painaa ja saattaa olla kivuton supistuskin!Mutta kun lääkärikäynnistä on se 4 vkoa ja nää alkanut sen jälkeen,niin tarkistuttaisin asian!
Varmaan on vaaratonta mutta parempi katsoa kun katua!!! :hug: Ja kysyisin myös onko sulla suoli toiminut hyvin? B) Sekin jos ummetusta voi tehdä paineen tunnetta alapäähän...
Soita vaan lääkärille,näissä asioissa se ei koskaan ole turhaa!!!

Petite-te ja bebe rv 18+ ja 6 muuta murusta
 
Moi kaikille ja tervetuloa uusille! Kyllähän tänne mukaan mahtuu =)
Mä oon ollut muka niin kiireinen, etten oo ehtinyt kirjoitella tänne. Oikeesti oon vahdannut huuto.netin sivuja ja huudellut sieltä äitiysvaatteita =) Noh, enää en voi kun kohta on tili tyhjä :LOL:
No oon mä käynyt töissäkin.. (seli seli)
Nyt mies lähti tytön kanssa pariksi päivää mökille niin on rauha maassa! Ja tänään vapaata töistä, jee!

Noista suppareista.. Mulla ei esikoisen aikana ollut mitään kipeitä harjoitussuppareita, just vaan semmosia että masu meni ihan pinkeeksi ja kovaksi, mutta ei se mun mielestä mitenkään sattunut, ehkä vähän epämiellyttävää oli.. Sitten kun ne on oikeita supistuksia synnytyksessä niin eron kyllä huomaa!=) Niitä supistuksia kuvailisin niinku alaselässä tuntuvat menkkakivut mut moninkertasena tuntuvat! En kyllä haluu pelotella, kaikki niistä kyllä selviävät, niinku ovat tuhansia vuosia ennenkin selvinneet =)

Täällä kun lueskelee juttuja niin huomaan kyllä että saan olla tosi tyytyväinen, kun tuntuu tää raskaus taas sujuvan ilman mitään kummempia vaivoja. Samoin oli esikoisen kanssa, ihan loppuraskaudesta vähän närästi mut ei sen kummempaa. Mä nautin kyllä ihan täysillä ja oon tosi ylpee mahasta! :heart: :heart: :heart:

Findy 17+6
 
B-7
Tara84 Vaikka ootan seiskaa,tunnen ihan samoin.että ajattelevat:taas se on täällä valittamassa tms :ashamed: Mutta ajattelen kuitenkin että on minun kehoni,minun lapseni ja minun täytyy saada tietää onko Kaikki hyvin!Se on minun oikeuteni!Ja siitä he palkkansa saavat että kuuntelevat ja tutkivat!!!Nolous pois ja soittoa :hug: Tsemppiä!Mä itse kanssa just mietin että soittaako neuvolaan vai ei...Kun en oo kunnolla tuntenut muutamaan päivään liikkeitä
:eek: Varhaisilla viikoillahan tässä ollaan mutta kyllä silti laittaa hermostumaan...

 

Yhteistyössä