*JOULULAHJAT heinäkuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja äittä-67:
Nyt lyhyesti omaa itkuista minääni: Minut voi poistaa listalta! Kävin eilen neuvolassa kun en ollut varmaksi tuntenut liikkeitä, eivät saaneet niitä kuuluviin joten passitus synnärille missä lääkäri ultras ja kamalan uutisen sain sieltä; kyllä täällä nyt on asiat niin ikävästi että ei täällä sydän enään lyö! :'( :'( :'(
Joten huomenna joudun menemään synnärille synnyttämään meidän pienen enkeli vauvan.
Vauva menee patologille tutkittavaksi samoin istukka, toivottavasti sieltä sitten löytyy syy tähän koettelemukseen!?
Itkusta ei tunnu tulevan loppua.

äittä-67
Ei, ei näin saa käydä :(!! Olen todella pahoillani :(. Paljon voimia toivon sinulle :(. Mitkään sanat ei riitä tämmöiseen tilanteeseen.
 
Syvä osanottoni äittä-67! :'( :hug: Nämä on niin kauheaa luettavaa tässä vaiheessa. :( Voimia Todella paljon Teille!

Omaa napaa: Täällä ollaan kärsitty unettomuudesta aamuyön aikaan, rupeaa haittaamaan vähän töitä kun täällä sit väsyttää aivan mahottomasti. Suurin syy varmaan lapsen tuleva isukki, aina kun herään vessaan, herää hänkin myös ja sit on kauheasti, keskellä yötä, asiaa vauvasta ja kohta hyvällä omalla tunnolla jatkaa nukkumista, mut minä tietenkin jään valveille, kun rupeaa stressaa jo aamu herätyksestä...

Aika aikaa kutakin... Neuvola olis vasta 2 viikon päästä ja rakenneultra 4.8. Liikkeitä olen tuntenut aika paljonkin, mutta oireita ei ole sitten mitään.. Sillä huolestuttaa onko kaikki kunnossa? Te, jotka olette käyneet neuvolassa kuuntelee sydänääniä niin mitä te olette sanoneet aikaa tilatessa? Mietin et voisin käyd, mut jotenkin hävettää soittaa :ashamed: et siellä on yks hysteerinen nainen taas tulossa..

Jos jatkais töitä, vielä 3 päivää lomaan, JEE!

Marttan + nakki 17+1
 
Heippa!
Äittä-67 suuret osanottoni :( En voi edes kuvitella kuinka kamalalta sinusta tuntuu.. Otan osaa :hug:

Eilen tuli käytyä pikkusiskon kanssa ideaparkissa ja kylläpä on tuo shoppailukin nykyään rankkaa!!! Kävely otti jalkoihin ja parin tunnin päästä alkoi olla kohdussa sellainen painon tunne ja olo että pikkuinen tipahtaa kyydistä justiinsa! Pakko oli rampata vessassa kokoajan ja istahtaa huilailemaan! Kyllä oli illalla tämä mamma poikki! Uni tuli kyllä harvinaisen hyvin vaikka jalkoja särkikin! Mutta tuli shoppailtua kaikkea kivaa :) Äitiysvaatteita en edelleenkään löytänyt (mitään miellyttäviä ja halpoja siis), mutta vauvalle tuli muutama body ostettua (ei voinut vastustaa kiusausta! ) :)

Unista oli puhetta! Viime yönä näin unta että kiertelin vaateliikkeitä ja yhdessä liikkeessä mainostettiin äitiysalushousuja jotka ensinnäkin olivat aivan jumalattoman isot ja rumat ja sitten niissä oli vauvan pään kokoinen reikä haaruksissa, että sitten jos tulee kiire synnyttämään niin ei tartte edes alkkareita riisua ! :LOL: Siinä mainoksessa oli vielä kuva niistä housuista joista sitten vauvan hymyilevä pää kurkisti!!!! Kyllä nauratti aamulla kun heräsin! Muuten en ole kauheasti vauvaan tai raskauteen liittyviä unia nähnyt.. tai muista nähneeni..

Muuten olo entisellään. Liikkeitä en vielä tunnista, ehkä iltaisin jotain pieniä potkun tunteita olen tuntevinani mutten voi vielä olla niistä varma. Maha on pienellä kummulla mutta ei vielä selkeä vauvamaha!!??? :( Pelottaa kun ei masu kasva!!! Perjantaina nevola ja ensi viikolla takaisin töihin!! :kieh: Ei oikein olisi motivaatiota tai energiaa....

Mukavaa jatkoa mammoille ja massuille!
 
Kesäterkut Lapista. Niin on kiiretta pitäny etten ole palstaillut taas viikkoihin..
Tänään käytiin miehen kanssa rakenneultrassa. Tätillä oli vaikeuksia tarkistaa pienokaisen ylähuuli kun tää piti käsiään edessä. Varmuutta ei sukupuolesta osannut sanoa, mut veikkas kuitenkin tyttöä :heart: Ja kaikin puolin näytti asiat olevan niinkuin pitääkin:)
Mut nyt, esikko heräs, joten mentävä on..
 
Voi Aitta-67, meinas itku paasta kun luin sinun surulliset uutiset. :'( Voin vain kuvitella kuinka rankkaa aikaa tama on joten iso halaus sinne. :hug: Tallainen tuntuu niin vaaralta, varsinkin kun pitaisi olla jo "selvilla vesilla". Pieni enkeli ei vain ollut viela valmis jaamaan taman pidemmaksi aikaa. Iso, iso halaus ja todella sydamen pohjasta osanottoni. :heart: :hug: :heart:

Tuntuu nyt jotenkin pahalta alkaa hopottamaan omasta odotuksesta kun toisella on kaynyt noin surullisesti mutta ihan lyhykaisesti meidan kuulumiset. :ashamed:

Pottu on jo alkut potkiskelemaan ja eilen mieskin tunsi vatsan lapi ensin mongerrysta ja sitten napakan potkun. Meinasi etta voimakas vaavi tulee. Siina sitten makoillaan ja yritetaan pitaa naama vakavana kun mies lorpottelee vatsalle ja lupailee odotella aitsykan nukahtamista, kun "hanella on pari vinkkia sitten tulevaisuuden varalle".. :LOL: Joopa joo, isallisia neuvoja sikiovaiheessa. :$

Vatsakin on jotenkin nyt pullahtanut, vai johtuneekohan koltusta mika tanaan on paalla mutta tanaan tuntuu silta etta on raskaana. Rv. 17+0 tanaan! =)

Eilen oli neuvola ja jotenkin ihan yhta tyhjan kanssa se jotenkin oli... Kaikki oli vaan "ok", mika on kai sitten hyva. Tai ainakin "ok". Tuntuu etta ne lantion "osaset" on todellakin loystyneet kun nivusiin sattuu..

Paiva kerrallaan ja sita seuraavaa tarkeaa paivamaara odotellen - 4.8. rakenneultra!

Toivottavasti kaikilla menee hyvin ja vatsat ja vaavit kasvaa nopsasti! :heart:

Naputtaja ja Pottu 17+0 :heart:
 
Voi ei äittä67! :'( syvät osanottoni sinulle ja koko perheellesi! Itsekin koin keskenmenon helmikuussa viikoilla 11+4 joten pieni aavistus on siitä mitä joudut kokemaan.. Jos yhtään lohduttaa, niin kyllä siihen yleensä aina on joku syy ettei pieni jaksa matkassa mukana.. Paljon haleja :hug: ja voimia seuraaville viikoille!

 
elikkä ilmottaudun kanssa tänne :)
meillä odotetaan esikoista ja laskettuaika on 8.12 siskon syntymäpäivänä :)
HYS:ssille mennään synnyttämään näillä näkymin(ellei muuteta) ja ens maanantaina ultra
jossa toivottavasti selviää kumpiko on tulossa :)
Olen aika nuori mamma,täytin juuri 17vuotta mutta sitäkin innokkaammin
odottelen tätä lasta
 
Voi surku äittä-67!!!!!Ihan kamalaa,otan osaa.Varmasti kaamea tuska sinulla.

Itseänikin jänskättää kun to on NKL:ssa rakenneultra.Meillähän oli NT-luvut 4,9mm ja yksityislekurin mittaamana 3,5mm eli riski voi olla että jotain sydämessä tms.löytyy.Toivon niin että kaikki ok kummiskin.Tässä vaihessa on jo alkanut kiintymään tähän hommaan...Ettei vaan tarvitsisi kekeyttää pahojen rakennevikojen takia.

Noh,katsotaan ja to ollaan viisaampia!Tsemppiä kaikille!
t.D+ tytteli 18+3
 
Pahoittelut myös täältä äittä-67!!

Kaikki tuntuu käyvän rakenneultrissa.. Itsellä on vasta 1.9.!! Se on 4D, joten on vähän myöhemmin kun normi rakenne. Siihen tuntuu olevan ikuisuus!
Muutenkin neuvola vasta 12.8. (viimeksi ollut 11.6.!), tekisi mieli mennä kuuntelemaan sydänäänet ihan varmuudeksi, mutta ehkä maltan mieleni. Jospa ne kunnon potkut alkaisi tuntumaan lähiviikkoina.. *toivoo toivoo*
 
Käväsen täällä pikaiseen.
äittä-67 En osaa kuvitella suruasi, vain ehkä osan siitä, olenhan kokenut pari keskenmenoa. Sure lastasi, siihen sinulla on täysi oikeus. Sitä on joskus todella vaikeaa ymmärtää miksi tuollaisten asioiden täytyy tapahtua. Todella rankkaa.
Olen ainakin itse tajunnut sen et mistään ei ole takuuta. Pikku hiljaa otan tämän raskauden kanssa. Jätän juhlinnat muille...........
Paljon voimia sinulle! :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

NullPoints + tirri 15+5
 
Paljon voimia äittä-67:lle! :hug:

Täytyy sanoa, että ymmärrän täysin Härkänaista ja Terhikkiä. Meillä kaksi tyttöä ja nyt kun kolmatta odotetaan niin on yhdeltä sun toiselta kuultu että päätitte sit vielä yrittää poikaa. Tai, että kyllähän isi on onnellinen jos poika tulee.. Niin kuin ei olisi onnellinen jo kahdesta ihanasta tytöstään. Juuri miehelleni sanoinkin tuosta, että sääliksi käy tytöt kun kaikki tuollaista ajattelemattomuuttaan höpöttää. :'( Siis olisihan mieheni ihan varmasti onnellinen pojasta, mutta yhtä lailla tytöstäkin. Ollaan tyttöjen kans puhuttu asiasta muussa yhteydessä niin usein, että luotan kyllä siihen, että tytöt tajuaa kumpikin olevansa äidille ja isille tärkeitä juuri sellaisina kuin ovat, yksilöinä. Mutta silti surettaa,että aikuiset ihmiset ajattelemattomuuttaan voivat noin loukata lapsia.

Mama-Mii rv 19+4
 
äittä-67 :hug: pahoittelut... :'(

itsellä myös huomenna rakenne ultra ja kovasti pelottaa... tai mua pelottaa kaikki käynnit missä vain kun eletään tätä riski aikaa mikä yhteisen istukan kans on..
tulen sitte huomenna kertoileen lisää ...

millimenninkäinen ja murut 18+3
 
Äittä -67, otan osaa ja itku täällä kyllä puolestasi pääsee. :hug: :'(

Olen itse menossa huomenna gynelle ja siellä ultrataan, joten nyt alkoi kovasti pelottaa.... huh huh, mitähän se elämä tuo tullessaan.... Mutta, olen yrittänyt tsempata itseäni, että kaikella on aina tarkoitus, kävi miten kävi.
 
Moi vaan muutenkin tämän suru-uutisen keskelle.. jotenkin tuntuu ihan hirveeltä äittän kohtalo.

Minulla edelleen epätodellinen olo.. ja tuo kokemus ei nyt hirveesti nosta mielialaa...

petite-te Kyllä vain, meillä on todellakin kaikki tyttöjä ja tämä tulokaskin siis on. Ja ymmärsin täysin kommenttisi näistä lasten sukupuolista.. kuten muutkin olivat tuossa kirjoitelleet.. Ihmiset on toisilleen inhottavia ja ne typerät tungettelevat ja ajattelemattomat kommentit alkaa oikeesti nyppiä niin, että pian sanon suorat sanat jokaiselle, joka aukoo päätään sukupuolesta! :headwall:

Milja - 85 Synnytystapa-arvio.. en mene. Se on tehty jo useasti ja tiedän kyllä sen inhottavan tunteen. Tulen tekemään setä-täti-gynelle selväksi, että "älä kuule unta näe, että siihen reikään enää sohaset!!!" Ja jos ei mene perille niin vedän kintut yhteen, housut jalkaan ja kävelen sieltä ulos. Siinäpähän jää pällistelemään, että hups.. Arvio tehtiin ainakin minulle kokeilemalla sormilla yhtäaikaa sekä a- että b-rapusta... ymmärtänet?! Tunne OLI inhottava, varsinkin kun se ei kertonut sitä menetelmää etukäteen.. :eek:

Kiitos kaikille Teille mukana elämisestä minun koettelemuksessa ja kiitos onnitteluista! akkamänty kin saa nyt siis loman jälkeen tietää, että sain terveen tytön kromosomit tutkimuksesta, joten tässä nyt normaalisti jatketaan eteenpäin. Lämmöllä teitä kaikkia ajattelen, kuten myös tuossa "seulahälytys" ketjussa oleviakin, on teissä uskomatonta voimaa. KIITOS!

Nyt vaan jatketaan päivä kerrallaan eteenpäin ja nautitaan siitä mistä voidaan. Uusiakin on uskaltautunut mukaan, joten meidän jengi näyttää vaan kasvavan samaa tahtia mahan kanssa. ;) Koetan palata järkevämmin huomenna.. olette niin ahkeria olleet täällä, että meni aika pirusti aikaa lukea kaikki läpi.. Omat ajatukset siinä sitten karkasi, viimeistään siinä kohtaa, kun äitän kirjoitus tuli eteen. En oikein osaa taas aatella muuta.. Mutta huomenna uudestaan uusin voimin. Unia.
 
maarith
Äittä-67 olen niin pahoillani teidän puolesta..aivan kamalaa :hug:

findgirl Kyllä meidän perhe on aina ottanut koko lapsikatraan mukaan noihin kättärin ultriin eikä siellä mitään ole sanottu.Kuitenkin teillä on oikeus toimia niinkuin haluatte ei nuo sitä voi määrätä..se on vain suositus. :D
 
Tänään on uusi päivä. Ja ihanaa... ykätautiaalto jatkaa voittokulkuaan... la-su oli pienin ja viimeyönä iski isoimpaan. Kyllä ei naurata taas yhtään. Noh.. isossa perheessä nämä taudit on pahoja, jylläävät pahimmillaan 2 kertaa kaikki läpi ja voimme vain kiittää tuttavaperhettä, eivät muistaneet kertoa.. Noh.. lomat ja matka meni nyt sivusuun..

Nyt on sitten tasan 19 viikkoa kasassa eli viikko 20 alkoi, mieletöntä!!! Kyllä tämä tästä vielä aurinkoiseksi muuttuu. Liikkeet on jo selkeitä ja tuntuvat välillä päältäpäinkin. Maha näkyy jo ja kaikin puolin hyvä olla, kun vaan muistaa olla juomatta kahvia illalla, se turvottaa. Selkää on hieman särkenyt, kun päivän on jaloillaan, mutta venyttelemällä menee ohi.

Tuosta ultraan menosta.. meille rakenneultra Kysissä 30.7. ja en varmasti ota lapsia mukaan. Kysissä on kielto tuoda lapsia mukana, vain yksi aikuinen saattaja sallitaan ja mielestäni se on loistava systeemi, kun vaan kaikki noudattaisi sitä. Kyllähän se tosiasia on, että pöpöt leviää odottaviin äiteihin kulovalkean tavoin juuri sairaaloissa, joten riskien välttämiseksi olisi syytä jättää lapset kotiin. Ja muutenkin.. mietitään vaikka näitä huonoja uutisia, joita jotkut saavat ultrien yms. tutkimusten yhteydessä.. tuntuu varmasti silloin aika kurjalta, kun näkee toisten lapset... Ja myöskin se, että toiset äidit haluavat olla rauhassa edes siellä odotushuoneessa.. se ei kovin rauhallista ole, jos on lapsia mukana itsellä tai muilla. Tämä tietenkin on vain minun mielipide ja toivon vaan, etten itse kanna mukanani odotushuoneesta pöpöjä itselleni tai kotiin muille ja etten joudu väistelemään leikkiviä lapsia mahani kanssa, tilat on ahtaat ja käytävät kapeita. Kukin tekee tavallaan ja ajattelee asiat omalla tavallaan.

Tässä sadepäivää vietetään ja ykäpyykkiä pestään.. onneksi nosti jo kuumetta esikolle, tietää, että tauti on menossa ohi. Siitä sitten vaan seuraavaa sairastuvaa odottamaan.
 
Heippa.

Tuli eilen ensimmäinen potku kädelle asti :)
Sitä siinä sitte ihmettelin ja oli niin iloinen,nyt tuleva isukki pääsee
varmasti pian kanssa kokemaan sen. Sitä on jo kovasti odottanut.
Ja tuntuu jännittävän rakenneultraa enemmän kuin minä.
Onneksi sielä hyvinkäänsairaalassa on ihan mukavaa väkeä
niin ei ainakaan tule ilkeä olo.

Tänä aamuna vedin kunnon aamupalan.söin 1/4osan vesimeloonista :snotty:
eihän ollut yhtään nälkä? Heräilin monesti yöllä siihen että olis nälkä
mutta vaihdoin vaan reippaasti kylkeä ja odotin unta. Painajaisenkin kerkesin näkemään
 
maarith
Alkuperäinen kirjoittaja Härkänainen:
Tuosta ultraan menosta.. meille rakenneultra Kysissä 30.7. ja en varmasti ota lapsia mukaan. Kysissä on kielto tuoda lapsia mukana, vain yksi aikuinen saattaja sallitaan ja mielestäni se on loistava systeemi, kun vaan kaikki noudattaisi sitä. Kyllähän se tosiasia on, että pöpöt leviää odottaviin äiteihin kulovalkean tavoin juuri sairaaloissa, joten riskien välttämiseksi olisi syytä jättää lapset kotiin. Ja muutenkin.. mietitään vaikka näitä huonoja uutisia, joita jotkut saavat ultrien yms. tutkimusten yhteydessä.. tuntuu varmasti silloin aika kurjalta, kun näkee toisten lapset... Ja myöskin se, että toiset äidit haluavat olla rauhassa edes siellä odotushuoneessa.. se ei kovin rauhallista ole, jos on lapsia mukana itsellä tai muilla. Tämä tietenkin on vain minun mielipide ja toivon vaan, etten itse kanna mukanani odotushuoneesta pöpöjä itselleni tai kotiin muille ja etten joudu väistelemään leikkiviä lapsia mahani kanssa, tilat on ahtaat ja käytävät kapeita. Kukin tekee tavallaan ja ajattelee asiat omalla tavallaan.
Onhan se tietysti hyvä,jos on hoitopaikka lapsille,mutta jos ei ole ja haluaa miehensäkin näkevän oman tulevan vauvansa niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa,kun ottaa lapset mukaan..monissa sairaaloissa on muutenkin ultra aivan eripaikassa,kun missä ns.synnyttäjät/odottajat,yms(äitiyspoliklinikka) oleskelee..eli siellä samassa on aivan kaikki ihmiset,jotka erilaisiin ultriin on menossa..esim.Kätilöopistolla on näin ainakin toinen ultrista.Eli jos ei halua pöpöjä on syytä jättää ultrakin käymättä :/ tai sitten vaan ottaa riski..muutenkin siellä käytävät on isoja ja ultrahuoneet valtavia..joten mahtuu lauma opiskelijoitakin katsomaan ultria..ja tuleehan niistä opiskelijoistakin pöpöjä,,joten syytä sitten varoa niitäkin :LOL:

Jokainen tekee siis niinkuin haluaa välittämättä muiden mielipiteistä..minä ainakin pidän omani :D

Hauskaa harmaata päivää kaikille :flower:
 
Osaanottoni äittä-67 :hug: ja voimia.Täällä pikkunen on alkanu myllertämään oikein kunnolla.Mieskin on ihan innoissaan! silittelee massua koko ajan. =)
Mahakin on alkanut pikku hiljaa kasvamaan.

Juli+nuppu 16+4
 
rakenneultraterveisiä!!

aikaisemmin meillähän on luultu että on yksi istukka, mutta nyt ne oli jakautunu eli niitä oliskin kaksi! eli ei identtiset olis tulossa.
kaikki oli tosi hyvin ja painot oli n200g molemmilla...
sukupuolia yritettiin tiirailla... b-vauva olis todennäköisesti tyttö ja a-vauva näytti musta pojalta mutta kätilö ei sanonut siitä vielä mitään! eli toivoa olis vielä että tulis molempia... :D

millimenninkäinen ja murut 18+4
 

Yhteistyössä