Joulukuusen ötökät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yäk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yäk

Vieras
Onko teidän kuusessanne paljon ötököitä? Itse en ole aiempina vuosina näitä huomannut( tai tajunnut edes katsoa), mutta nyt kun kuusen suihkutin niin kylläpä sieltä paljon ötököitä tulikin. Osa toki kuolleita mutta paljon myös eläviä, varsinkin ihan pieniä n. 1mm kokoisia. Tiedän kyllä että kuusessa aina ötököitä on, mutta nyt kun noita on noin paljon, niin pääsisikö niistä jotenkin nopeasti eroon? Osa toki kuolee sisätiloissa itsestäänkin.

Meillä on monta vuotta ollu muovikuusi just noitten ötököitten takia. Viimeks ku oli oikea kuusi niin sitä pois heittäessäni huomasin pieniä matoja/toukkia luikertelemas pitkin käsiä... Koskaan aiemmin en ollu huomannu kuuses ötököitä. Noi ällötti niin paljon että hankin sit sen muovikuusen.
Nyt oon taas alkanu kaivata oikeeta kuusta niin paljon että ens vuonna taidan sellasen hommata.

Kokemusta noitten häädöstä ei siis oo mutta yhtäkkiä tulis mieleen just suihkutus ja jos sit vielä sielä suihkus suihkuttaa siihen raidia ja lopuksi vielä suihkuttaa? En tiedä mutta luulis suurimman osan katoavan noin.

Ötököitä siis useita erilaisia. Ja kun olen lukenut näistä kuusen ötököistä niin niitä saattaa olla useita satojatuhansia per kuusi. Joten uskoisin että aivan jokaisessa kuusessa niitä on, toiset vaan ei huomaa. Ärsyttäviä silti moiset!

Kuusen lähettyviltä en ole bongannut enempää ötököitä sen suihkutuksen jälkeen, onneksi. Varmuuden vuoksi suihkautin vähän raidia ja laitoin illaksi tuulettumaan jotta raidin hajut häviää :D vaikeaksi menee joulukuusihommatkin :)

Yhteistyössä