***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

|O puolviiden herätys poitsun kaa... tosiaanki tuntuu aina varsinki yöllä pissahädässä että kalvot poksahtaa kun niiin painetta pukkaa.. :/ ja päivällä myös kun pitää punnertaa ylös sohvalta tai lattialta... napsuu ja paukkuu täälläkin mahassa,aina jännityksellä ootan millon holahtaa vedet :D vaikka en usko oikeesti että menis veet, kun esikostaki puhkottiin vasta salissa ja oli tosi tiukassa.

nyt syöttelee poitsua ja vaippaa vaihtelee jne... jos liittys parin tunnin päästä miehen seuraan vielä nukkumaan :)

Upp3 ja masukki 36+4
 
Huomenta. Olen käynyt pinoa lukemassa, mutta tekstiä tulee niin paljon, etten ole paljon ehtinyt kommentoida kuulumisia Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!! Ja voimia piinailijoille, varsinkin myräkän tilanne vaikuttaa tukalalta, tsemppiä.

Mulla kans eilen illalla alkoi supistella n.10-15 min välein, loppui kuitenkin ja sain nukuttua hyvin. Nyt heräsin 5.36 ärhäkkään supistukseen, siitä lähtien niitä on tullut noin 6-2 min välein, nyt nousin, kellotan niitä, ja katson mitä tapahtuu. Miehelle sanoin, että voi olla, että lähtö tulee, mutta nuku sä vaan vielä, herätän sitten. Kylläpäs jännittää, mitä tässä tuleman pitää. Säikäytteleekö pikkuinen, vai olisko se oikeasti tulossa.Ja tuollainen narahdus/naksahdus tapahtui mullakin eilen kun nousin pöntöltä. Säikähdin, että mikä se oli, istukkako irtosi, mutta mitään ei tapahtunut. limaa, eikä lapsivettä ole tullut yhtään, nyt nää alkaa olla kyllä tosi voimakkaita, toivottavasti saisi jo vauvan syliin.

Haltia ja pikku-peikko 38 + 6
 
Huomenta.
Jaa jokohan sen haltia on tositoimissa. Voimia paljon jos näin on :)
Entä onko muita jotka olis jo vauvaa hakemassa?

Täällä niin katkonainen yö takana ettei toista. Heräilin vähän väliä ku supisteli. Yöllä meinasin jo miehelle puoli viiden aikaan viestiä, et jokohan se nyt aikois vauveli tulla maailmaan. Mutten viestiny kuitenkaan. Puol 8 nousin suihkuun ja nyt on aamupalallaki käyty. Eikä nyt oo enää pahemmin supistanu, et taidan lähteä päivällä kaupunkiin joulukadun avajaisiin.

Oli eilen illalla kyllä fiilikset vähän pohjassa :( Kova koti-ikävä jo on. Ja tuntuu ettei mies ja poika ikävöi mua yhtään kun ei niistä koskaan mitään kuulu. Tuo on miehessä se puoli josta en tykkää; se ei koskaan viesti tai soita mulle ite, vaan mun on huolehdittava yhteydenpidosta. Tosi kurjaa :( Ymmärrän tietty että kun se on töissä niin asia on vähän eri, mutta jos on kotona tai muualla reissussa niin ei siitä mitään kuulu. Haluais vaan sen pystyvän ajattelevan muaki; sitä ei sais ikinä mihinkään sairaalan hotelliin makaamaan kaupunkiin, jossa se ei tunne juuri ketään. Ja kaiken lisäksi ilman autoa. Makaamaan vaan ja odottamaan..

Noh, tulipa taas purkaus :( Alkaa käymään voimille tämä odottaminen. Kun täällä se on nimenomaan sitä, odotat vaan että vauva syntyis. Ei sitä kotona niinkään odottais, aika menis nopeaa. Mutta kun täällä ei muuta ole ku odottaa vaan.

Jaahas, jos sitä ottais vielä tirsat ja lähtis tuossa puolenpäivän maissa (ruoan jälkeen) kaupunkiin. Jaksuja kaikille :)

Myräkkä ja keiju 38+2
 
Ei mitään uutta tähän napaan. Eilen yritin taas ahkeroida ja siivota kovasti, mutta jotenkin tuntuu että mikään tekemäni ei näy missään. Sitä mukaan, kun siivoan, tytöt sotkevat ;)

Sen verran taas homman nytkähti eteenpäin, että sain pakattua sairaalakassin ja pesin loput vauvan vaatteet. Muuta ei sitten tarvitse tehdäkkään, koska olen tilannut ensimmäiseksi 4 kuukaudeksi sellaisen siirrettävän sängyn, niin pinnasängyllekkin on tarvetta vasta sen jälkeen.

Josko sitä jatkaisi siivoilua ja yrittäisin saada supistuksia aikaiseksi ja vaikkapa lähdön laitokselle...

motherof5 36+3
 
Tervehdys!

Nyt alkaa yöt olla täynnä niin omituisia unia, etten aamulla tiedä enää, mikä on totta ja mikä ei. Kunnon mylläkän piti mahassa nukkumaan käydessä ja ihme vellomista ollut koko eilinen. Jos söisi kohta jotain ja tassuttelisi tuohon lähikauppaan hakemaan leivinpaperia ja kananmunia, kun unohtui eilen prismasta... Josko huomenna vaikka pullia tekisi, kun lanko tulee käymään, saisi tuoretta pullaa. Pitkään aikaan en ole leiponutkaan. Kohta se olisi tiistai ja tietäisi, jatketaanko odottelua vai aloitetaanko masukin häätö.

Kattiina ja Möykky 40+2
 
Alottelin tässä leipomishommelit kun talon miesväki paineli mummilaan.. :D uunissa pian valmis piimäkakku, ja pullataikina altaassa kohoamassa.. Ja kohta unelmatortun taikinan vatkaukseen.. :p tossa vihloskeli tosi kipeesti alapäästä,tai kipu tuntu jossai sisällä niinku ois kalvot kohta halkeemassa, säikähin että tässäkö nyt yksin lähetään lanssilla sairaalaa kohti ku mies ei ihan 5min ajomatkan päässä oo... :D ei onneks oo kipuillu enempää, jospa ei ärtyis tässä leivonnan aikana... ;)

ens viikolla ois kasvunseurantaultra ja lauantaina vihdoin ja VIIMEIN se ostosreissu jolloin haluaisin jäähä sairaalalle samalla reissulla. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jouluäippä:
Sukkapari. Ai sori, minäpä lähen selailemaan sivuja taaksepäin. Olin muutaman päivän lukematta kirjoituksia, niin oli kertynyt NIIN PALJON tekstiä, että jo unohdin... :ashamed:
Ainahan sitä voi uudestaan kysellä... :D

Isäntä ja tyttö lähti rattoriajelulle, ni emännällä on siivouspäivä :D
sukkis ja masu 38+6 (enään 8+14)
 
kattiinamarraskuisista :wave: huijui, synnärillä sit varmaan nähdään :D onko sulle annettu jo yliaikais kontrolli aika? Terkka yritti mulle sitä nyt loppuviikosta varailla mut äippäpoli kiinni muuton vuoksi, joten en saanu.. mut ma 7.12 olis sen 2vko yli ja pitäs vissii alkaa käynnistelemään.... minen taho :D tsemppiä sulle, tää on niiiiiiiiiiiiiiin turhauttavaa :D tuu sit repimää hihasta jos aavistat mun olevan samaan aikaan siellä, tyttö pitäs kainalossa olla :D

Hyvää päivää muillekkin luultavasti marraskuisista siirto joulukuisiin tulossa niin huutelen täällä jo :D tuolla alkaa pino jo kovin hiljetä ja tää nyytti antaa odottaa itseään niin täällä saattaa uusi pälli kommentoida juttujanne :LOL:

Eli esikois-tyttöä odotellaan, la 25.11 <- minun mukaan (kattiina, neuvolan mukaan mullaki on 26 pvä :D) ja ja Mks on synnytys-sairaala ja mitäs muuta!?

Täällä ei tosiaan mitään tuntemuksia ulos tulosta, ei yhtä ainutta kipeetä supparia ei mitää muutakaa, limatulppaakaan ei oo tullu jne jne :headwall:

mm ja tirppa 40+3
 
Taidampa taas kirjoitella. Niin onnea kaikille vauvan saaneille! (en viimeksi muistanut onnitella). Jännä juttu, kun nyt pari päivää oli supistellut hirveästi ja jalkataipeet (vai mitkä onkaan) oli älyttömän kipeät ja sattui kävellä ja muutenkin on ollut hirveä olo, mutta nyt tänä aamuna kun heräsin ei koskenut mihinkään ei oo yhtään supistellut ja tuntuu et mahakin ois pienentynyt (ihan kun oisin jo synnyttänyt) On siis ihan semmonen olo kun ei ois raskaana :D . Nyt on siis viikkoja 38+3. Tai sitten tää on joku hämäys juttu ja kohta menee lapsivedet :D . Onko muutes muille sanottu, että paljon painoarvio ois laskettuna aikana? Mulle kirjoitettiin vaan neuvolakorttiin painoarvio 2600g tarkottaakohan se sen sen aikasta painoa vai lasketunajan? (tyhmä ensikertalainen olen :ashamed: )
 
Miss Mindy Kävinkin sulle marraskuisiin kommentoimassa jo! Mä linnottauduin alunperin jo joulukuisiin, kun ajattelin, ettei tää ajallaan synny ja niinhän tämä alkaa vaikuttaa, että joulukuun puolelle mennään. Masukki tahtoo olla tonttu.

Pullat on leivottu. Miehelle totesin, että pitäisi kai useammin korvapuusteja leipoa, kun tuli ensimmäisistä ihan omituisia. en tiedä, miten onnistuin tekemään liian ohuen rullan ja sitten muotoilin oman näköisiä pullia. Toinen rullaus jo onnistui ja mies sanoi, että kai mä tiedän korvapuustit kuuluu painaa keskeltä. Kyllähän mä ne painoin, mutta ne kohos siitäkin. Mutta ei se ulkonäkö vaan maku. Voilla ja rakkaudella leivottu. :LOL:

Muoks. Tai ehkä mun pitäisi leipoa vaan normaaleja voisilmäpullia, kun niitä mä osaan :D
 
Moi :wave:

tässä touhunnut,siivoilin vaatekaappia,serkulle kerännyt ppieneksi menneitä äippä vaatteita,ja vaaville laittelin vaatteet valmiiksi kassiin,kotutumisvaatteet ja petasin petin valmiiksi pinnikseen :heart:
jouluvalot on nyt olohuoneessa ja keittiössä..Myräkkä,jaksamista sulle kovasti... :hug: :hug: olet ajatuksissa!!
synkkä keli ulkona..ulkoilla poikien kanssa tässä..piipahtaa kaupassa..
yön nukuin hyvästi..nyt on sellanen möryäminen masussaa että hiih ;)

jaksamista muillekin,joilla kipuja,supisteluja..on minullakin lonkka kivut..yhtä vaappumista tää loppuaika heh :whistle:

joku puhui tammikuun pinossa että kun vauva värisee masussa,on tyttö,pissaa silloin hmm..onko muut kuulleet ? =)

nyt päiväkahville ja ulkoileen...

haleja kaikille !!!! :heart:

mammavm 75 ja ihana masukki rv 35+3
ja mussukka pojat
 
meillä on kaks edellistäkin värissy, ja tämä värisee kanssa, ja meillä siis on tyttö ja poika jo :LOL: tosin noi nyt on muutenkin hieman erilaisia lapsia tuntuu aina välillä.

Mua tympii.. tahtoo jo toimintaan, kun kokoajan on semmonen -jokojokojoko-olo, kamalan levoton siis.. mutta ei mahda tämä tonttu itekseen tulla, vaikka vois tippua kohta matkasta kun nuo soekrit.. ei ny viittis syömistäkään lopettaa..
 
Tuo väristely kiinnostaisi minuakin. Muistelen, että esikoinen väristeli myös. Esikoinen on siis tyttö, mutta tästä tulokkaasta ei ole tietoa ja tämäkin väristelee.

Isäni tilanne on tänään taas heikompi. Hoitaja jo selitti, miten sairaalaan voi jäädä vaikka yöksi ja saa soittaa vaikka yöllä jne. Kuulosti siltä, että ei uskonut isän enää toipuvan. Mut en mä voi sinne sairaalaan jäädä, kun nytkin alkaa masuun sattua, kun siellä vietän aikaani. Kait ne sitten tekee sektion, jos isä kuolee ens viikolla ja mä en jaksa synnyttää. Isän äitikin on kuulemma huonona, makaa vain. Mut hän on jo 100v, joten ei hirveän yllättävää. Elämä on tosi kummallista. Sorry omanapaisuus.

Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille! Nauttikaa täysillä.

Masuliini 40+5
 
Masuliini: tuo on niin jännä.. että kun yks syntyy, niin toinen lähtee :'( :hug: (meil suvussa useamman kerran käynyt niin)! Voimia raskaisiin päiviin!! :hug:
Toivotaan kuitenkin että isäsi tila kääntyy vielä paremmaksi.. tai sit "kärsimyksen" tie ei olisi pitkä (et sais nukahtaa rauhassa)
 
Mie kans haluan masuliinille antaa paljon voimia, varmasti kovin raskasta aikaa :hug:

Eikä omanapaisuutta pidä anteeksi pyydellä kenelläkään, omia tuntojahan täällä on tarkoituskin purkaa!

Tetasha :heart: Milli 38+4
 
Masuliinille iso voimahali :hug: surullista tämä elämän kulku, todellakin kuten sukkapari sanoi niin monesti elämässä yhden tärkeän ihmisen tullessa toinen lähtee.. :'(

Mulla esikko poika, ja väristeli melko paljon. :) Tämäkin pari kertaa muttei niin paljoa kuin esikko.. :whistle:

Pitäis varmaan kännykkään valmiiksi näpytellä Luonnosviesti vauvan syntymästä (" *esikon nimi* sai pikkusiskon/-veljen sillon ja sillon. Mitat *g, *cm, *cm." ) Ja valmiiksi viestiin liittää myös niiden numerot joille viestin lähettää sitten. Ei tarvi synnytyssalissa sit alkaa räveltää. :D

 
Mie oon yrittäny kans ettiä jotain tekstaripohjaa, mutta ei oo oikein mieleistä löytyny. Kaikki on jotenki tylsiä ja tavallisia, tai muuten vain jostain jo tuttuja.
Kertokaapa toki jos ootte löytäneet jotain kivoja :)
 
Täällä just kotiuduin kaupungilta. Kaveri juoksutti mua 4 tuntia edestakas. Yks supistuski jo tullu, mut tuskin tästä vielä valmista tulee kuitenkaan..
Tää kenen kans olin kaupungilla, oli mukana myös esikoisen synnytyksessä kunnes isäntä ehti paikalle. Lupas tulla nytkin mukaan jos vain soitan :) Ihanaa, ei tarvi yksin synnyttää :) Yksi huoli vähemmän..

Kiitti mammaroi, mäkin sua mietiskelly. Oot urhea :hug:
Mä oon kuullu tuosta mahan tärinästä, että olis poika ja kun poika pissaa niin tärisee.. Mutta en kyllä sit tiedä, tuntuu olevan niin yksilöllistä seki.. Kun heilillä näemmä värissyt tytön aikaan ja mulla värisi esikko-pojan aikaan..

upp onpa sulla mahtava pallukka :heart:
Laittaisin omaaki masukuvaa mutta kameran piuhat kotona niin ei saa laitettua..

masuliinille voimia :hug:

Mulla on jo jonkulainen vauvantuloilmoitus tallennettuna puhelimeen. Mutta nyt sanoin jo miehelle et esikon synnytyksestä mul on jääny yks juttu häiritseen. Ja se oli se et heti ku poika oli maailmassa niin molemmat oli puhelin kourassa ilmottamassa kaikille syntymästä. Ihan ku ei olis myöhemmin ollu aikaa.. Et nyt laitetaan viestit vasta osastolta, ei siellä salissa tarvi niitä ruveta laittaan.. Ku on kuitenki uus ihana tulokas jota ihailla :heart:

Väsyttäis kauheasti. Mut nukkumaan en kyllä laita näin aikasin. Jos pesis meikit niin ei väsyttäis ihan niin paljoa. Jostain syystä ripsiväri väsyttää silmiä..
 

Yhteistyössä