***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Katrinaiselle onnittelut pienokaisesta :heart:

Täällä ollaan taas oltu menossa koko päivä ja jalat poikki ja paikat kipeänä, mutta supistuksista ei jälkeäkään. Gynellä kävin ja sf oli 31-32cm, paikat pehmeät, mutta kiinni. ja Sanoi että kaikki kunnossa ja enää pitäisi synnyttää vauva, kun on tosiaan reilun kokoinen ainakin ranskalaisella mittapuulla katsottuna. Voi kun olisikin niin helppoa. No seuraava tapaaminen kätilön kanssa 3.12. jos siihen mennessä en ole jakautunut, mutta on kuulemma ihan minusta nyt sitten kiinni koska haluan synnyttää :eek: Olisi nyt sitten antanut jotain vinkkejä että miten tämän kaverin saa pihalle, jos kerran häätö pitäisi antaa, kun ei meillä ainakaan ole mitkään konstit auttaneet :kieh: Täytyy varmaan lähteä jonnekin yökerhoon hillumaan, kun esikoista odottaessakin alkoi supistella, kun kotona tuli tanssahdeltua :D Viikonloppuna olisi kyllä helpompi miehen päästä mukaan synnytykseen niin ehkä pitää todella tähdätä sinne ensi lauantaille, jos se kerran minusta on kiinni...

Myräkälle ja muille myös supistuspuhureita ja voima :hug: sitä tarvitseville!

Saini ja tintti (joka sai häätökäskyn) 38 *poks*
 
Onnittelut katrinaiselle ja muille vauvoista. :heart:

Grace83: Meillä soitetaan synnyttäjien päivystykseen kätilöopistolla kun synnytys käynnistyy, osaavat kuulemma siellä varautua etukäteen.

Vaipoista, meillä on kokeiltu monia merkkejä ja parhain josta ei ole tullut ihottumaa tai läpi pissiä on pampers, ostin nytkin suoraan pampersia, mutta kokeilemalla yleensä selviää mikä sopii omalle lapselle. :)

Eilen kättärikäynti ja piikitykset alkaa sit taas, loppuajan pitäis sokeriarvoja mittailla ja mulla niin kipeät kädet ja turvonneet et tän aamun eka piikitys oli ihan tuskaa. Sieltä edes mitään verta tule kunnolla ja kaks reikää piti tehdä et saan tarpeeks verta. Nyt pistokohta on tosi kipeä ja punoittaa.

Vauva oli sellanen 3080g, kuulemma isokokoinen viikkoihin 36+2 nähden ja siitä olivat huolissaan et jätti kun syntyy, mun mielestä ei nyt niin iso ole.
Käynnistystä ei tehdä, tässä nyt odotellaan et milloin päättää tulla. Kiva juttu on se et ukko määrättiin päivystäjäksi koko jouluviikoksi, yksin sit meen jos synnytys alkaakin just silloin, ja mun tuurilla se tapahtuu niin.
Mieli on niin maassa kun pelottaa, mut tikkuakos niitä kiinnosti mun pelkotilat tai muut, tosi inha olo ja itkettää kahta kauheammin. en tiedä mihin sitä purkais näitä juttuja, pelottaa niin paljon kaikki tuleva..

Joulukuun 9pvä uus aika ja sit katsellaan miten vauva on kasvanut, jos noin huolissaan oli koosta ja vauvan voinnista niin miks sit ei käynnistetä, uhkailtiin et kohta tulee insuliinit käyttöön jos en noudata niiden ohjeita, no alankin sit tästä dieetille ettei vauva kasva liian isoksi.

meemee ja stella di natale 36+3
 
Darelbeida hurjat kokemukset sulla, mä en varmaan tuollaisten jälkeen uskaltaisi uudesta vauvasta edes haaveilla...

Grace83 meillä ainakin pitää soittaa, kun HUS-alueella on useampia synnytyspaikkoja. Osaavat sitten sanoa jo lähtiessä jos jonnekin ei mahdu.

Meemee ei tuo mustakaan kovin isolta kuulosta, eikö se olis n. 3,5-kiloinen viikolla 40?

Bellona 36+2
 
Onnea Katrinainen! :flower: :flower:


Meemee: Ei minunkaan korvaan kuulosta jättiläiseltä vauvasi. Itsekin haluaisin vähän tarkemman arvion kuin vaan käsikopelolla...

(.) Mua vähän pelottaa että tämä meidän vauva on kamalan pienikokoinen... johtuen siitä että masu on pieni ja neuvolalääkäri kysyi multa viimeksi että "olikos sulla 25 viikkoa".. no ei kun melkein 35 jo!!!! Sanoi masun olevan pieni mutta kokeili sitten tuosta päältä ja sanoi että ihan normikokoiselta vaikuttaa... jaa.. tiedä sitten. En viitsisi kuitenkaan lähteä yksityiselle tässä rahatilanteessa kun asialle ei kuitenkaan sitten muuta voi. No, mies sanoikin että sieltä tulee kuitenkin joku jättiläinen joka on vaan piilottelee tuolla lantiossa. HUI! :D

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!! Meidän masukki ei ole ilmoitellut itsestään koko raskausaikana pientä keskivaiheen väsymystä lukuunottamatta, joten en odota hänen vielä ulostautuvan aikoihin. Ollaankin varmoja että tammivauva tulee. =)

Nyt tää lähtee ajeleen vähän etelämmäksi ystävien luokse. Tsemppiä ja supparituulia!

J 35+5
 
meemee joo ei tuo minustakaan kovin isolta kuullosta. Mut ultrattiin maanantaina, viikolla 37+4 ja painoarvio oli 3158g. Eikös me aikalailla samoissa mitoissa mennä? Ja ihmettelin, kun mulla la 10.12. ja ultraan tuli että la 13.12. koon mukaan. Että aikalailla taitaa täsmätä :)

Vaipoista. Meillä ei esikoiselle pampers sopinu ollenkaan, liberoa käytettiin alusta loppuun asti. Joskus käytin lidlin vaippoja, mutta vain kun oltiin kaupungissa käymässä.

Onpas huonosti nukuttu yö takana. Pyöriskelin koko yön. Ja 7ltä jo heräsin. No ens yönä sit nukun taas paremmin..?

Jaa vieläköhän sitä vuotoa tänäänki tulee :/

Myräkkä ja keiju 37+6
 
Myräkälle täältä jaksuja! :heart:

Uskon, että sillon toissailtana tuli vaan osa limatulppaa, kun supistukset ei edelleenkään ole voimistunu. Onneksi puoliltapäivin on neuvola, niin ehkä pääsee kuulemaan onko tuolla alakerrassa tapahtunu mitään.

Mukavaa päivää tonttumasuille! :xmas:

Delfis ja Vili
39+1 :heart:
 
Täällä kans liskojen yö takana, kertaakaan tarvinnu nukkua tuntia pidempään. |O <-- hemmetin iso haukotus..
Jahka poika saa syötyä niin lähden sen kanssa anoppilaan kun ukon veljenpoika on siellä ja kaipailee leikkikaveria, sit käyn samalla neuvolassa ja hakemassa hiivanhäätöjutut, nyt meinaa alkaa vaivaamaan, ei oo kiva lähtee synnyttää jos moinen vaivaa :whistle:

tulppaa vaan tulee ja tulee, illalla taas supisteli 8-15min välein mut tästä valmista tule ikinä.
Sais kyllä syntyä tän kuun aikana, ei pysty kohta tekee turvotuksen takia mitään.

Meemee, mulle edes ole annetttu mitään ruokavalio ohjeita, käsketty vaan katsoa mitä syö
:LOL: pohdinkin että just, sehän se katsominen varmaan muuttaa suklaan porkkanaksi jne?
:xmas:
 
Koivunkäpy olikos se tälle päivälle se meidän kisa? :D
Saa nähdä ollaanko illalla täällä seuraavin elein---> :kieh:
Musta tuntuu, että ainakin minä. :D

Katotaan saisko suppareita aikaseks mun suunitellulla shoppailureissulla...
 
Huomenta :wave:

Onnea paljon jakautuneille :flower: :flower: :flower:
Kiireellisille supistuksia sekä kärvistelijäille haleja!

Tää tyttö ei enää nuku öisin, pyöriskelee vaa sängyssä.. Vaivoja on näin loppuu kohden tullut enemmänki riesaks, kai se jo korkee aika on kokea kantavansa pikkupoikaa mahassansa.. Mulla ei sinänsä oo kiirettä saada masukkia ulos, tuskin tuleekaan ennen la.


Grace83 se varmaan riippu synnytyspaikasta.. Meillä ei tarvi soittaa, ainoo sanoivat että jos veet menee ni soittelee et mitä tehdä.

Koivunkäpy söin kans aamupalaks pari rivii porkkanaa :whistle:
..ja sit mä mietin, ku on tullu kiloja niin paljon. Tänään onkin neuvola ni saa taas kuulla ripitystä painonnoususta :(
 
Delfis, mä järkytyn jos synnytän tänään :LOL:

Namimami, mun puolustus on että voin syödä vain tummaasuklaata ja sehän on terveellistä :xmas:

Mä oisin kypsä vaikka käynnistykseen tän turvotuksen takia, nakit ei vaihteeks taivu toisesta kädestä juuri lainkaan ja toisestakaan ei kunnolla |O kantapäissä tuntuu että seisoo vesipatjojen päällä.. ja tuo nivelkipu.. ja kun naapaki on niin turvoksissa että näytän krapulaiselta kun silmät on puoliummessa kokoajan. :| ei oo enää kivaa.

tulis edes nuo supparit säännöllisiksi.. *natinativalivali*

Saini, kerro sit mullekkin mitn päätit että tänään syntyy jos se kerta on meistä vain kiinni.. :LOL:
 
Joo hei päätetään ja synnytetään kaikki tänään, eiks juu :) Ei kenenkään tarvi yksin jäädä kärvisteleen vaan kaikki viivalle yhtä aikaa ;)
Toisaalta kiire loppu eilen ku mies lähti kotiin. Mutta tämä potilashotellissa oleminen :headwall: Ei mitään kaksista touhua oo..
 
Huomenet, se oli 37viikkoa täynnä tänään :D Päästiin (tai mentiin) yli esikoisen syntymäajasta joka siis oli 36+6.

Ja tuohon edelliseen viitaten meemee: esikoinen syntyi 36+6 ja painoi 3420g eikä kukaan sanonut että olisi mitenkään erikoisen iso, toki hyvänkokoinen viikkoihin nähden ja olisi ollut iso jos olisi mennyt laskettuun aikaan asti :D Jänskättää kamalasti torstain äpkl käynti että mikä on natiaisen koko nyt ja pääseekö käynnistykseen jos hän nyt jo painaa 3,5kg :eek:

Rapsu ja Mötkö-T. 37 tasan.
 
huomenta kaikille! =)

mua on ruvennu jännittämää toi että miten pärjään kun vauva syntyy... esikoinen jää kotiin, on nyt laskettuun päivään asti hoidossa perhepäivähoitajalla ja jää sit mun kans kotiin. ja laskettuun päivään on vaan 5pvää jäljellä!! nyt sit on ruvennu jännittää toi tuleva synnytys+se et miten jatkos pärjään... :ashamed: kait nää tuntemukset on sit ihan normaaleja... ja sit mua pelottaa että onks vauva kasvanu tarpeeks mun mahassa, kun viikol 36+2 paino 2,6kg.... ja että meneekö kaikki hyvin.. onko kellään muulla samanlaisii ajatuksii??? esikoist oottaes ei osannu pelätä näin paljoo vaan luotti siihen jotenkii et kaikki menee ok... kait se tieto lisää tuskaa sitten...

äippäliini ja rv 39+1

ps. myräkälle iiiiso :hug: toivotaan ettei sun tarvis siel erossa perheestä olla enää pitkää aikaa.... =)

muoks* esikoinen paino 4,355kg syntyessään, niin tää mahakii tuntuu ihan ylipienelt siihen verrattuna...
 
Koivunkäpy aika samalta kuulostaa toi sun olotilasi :hug: täällä kanssa sormet turvoksissa, sattuu, eivätkä taivu etenkään aamuisin ja tuntuu kuin seisoisi tolppien päällä. Ehkä pitäis vaan hetki olla miettimättä koko raskautta ja tosiaan pitää kunnon rentoutumispäivä niin tuliskohan se pieni sitten?! Mun pitää nyt ensin päättää tarkemmin se päivä millon syntyy niin kerron sitten miten päätin :LOL: Jos mä sinne ensi lauantaille tähtäisin tai perjantai-iltakin on jo aika hyvä niin ehdin vielä vähän järjestellä sitä ennen.

äippäliini täällä on kanssa tullut mietittyä just että miten pärjään tuon meidän uhmailevan esikon ja vauvan kanssa ja mitä sitten jos joudunkin olemaan pidempään sairaalassa tai joudun sektioon tai muuta eikä kaikki sujukaan normaalisti niin kuka sitten hoitaa esikoisen, kun meillä ei ole oikein ketään, joka voisi koko päiväisesti olla auttamassa. Ja täällä ei ole mitään tahoja mistä saisi tarvittaessa apua eikä mieskään voi olla töistä poissa kuin muutaman päivän.

No ehkä tää tästä ja alan valmistautumaan sitä lauantaita varten ;) Katsotaan vaan niin olen täällä mahani kanssa vielä joulunakin ja tulossa joku jättivauva :LOL: Tosin meillä käynnistetään viimeistään laskettuna-aikana eli viikot 41+0 jos ei siihen mennessä ole itse tajunnut tulla.

Saini ja itsepäinen Tintti 38+1
 
Joo, mulle sopii tänään synnyttäminen. Se vaan, ettei mitään siihen viittaavaa oiretta oo... :/

Eilen oli neuvola:
vko:t 37+5
sf 35,5 (viimeks 37, mut eri mittaaja, tiedä sit oisko laskeutunu...)
RR ok
paino n.+1000g (yllätys joopajoo...)
pissa ok
sydänäänet ok
Ei oo neuvolakorttia vieressä, ni en muista tarkkoja lukemia.
Eilen illalla hoidin esikkoa yksin, ni sit loppuillan vihlo kovasti rakkoa.
Nukuin myös hyvin katkonaisesti.

Joulujutuista vielä, niin onhan meillä jo joulukortitkin askarreltu valmiiksi ja oottavat postilaatikkoon viemistä.
En yhtään oo aatellu, miten paljon oon tehny jo valmiiks. Normaalisti vasta joulukuun puolella alan hommiin. Nyt piti ottaa varman päälle, että saa kaiken haluamansa valmiiksi, koska voimat alkaa jo loppua ja tiedän, että vauvan aikana en jaksa enää mitään valmisteluja.

Lähen tästä ompelemaan kestoja ja sit saankin ompelukoneet kaappiin piiloon.

äityli75, eemeli 2v1kk ja joulu-tonttu 37+6
 
Grace83 tääl suositellaan soittoa.. et ei sinä ainakaan väärin tee jos soittaa.
vaipoista: mä olen ostanu niitä pabersin 1:koon vaippoja paketillisen tuonne jemmaan, aloitetaan niillä. Esikolle ei passannu liberot ni alotetaan tuosta. Mietin et ostanko saman tien jemmaan toisenki paketin, ku täältä on tuota matkaa kauppaan, mut eiköhän me nuilla pärjätä.

Eilen tuli sellanen olo, et onkohan mulla kaikki ostettuna mitä tarvii ja sit hoksasin et vanutuppoja pitää viel ostaa ja talkkia.

Myräkkä: puhkasisivat edes kalvot ni etenis johonki suuntaan tuo sun kärvistely. Terveisiä Rovaniemelle.. asuin siellä 7v ennen ku tän ukon löysin ja muutin takas "etelämmäs".. tekis ihan hirveesti mieli tulla käymään Roissa!!

Mä kans voisin lähteä messiin, jos lähetään porukalla synnärille.. tipahti eilen iso kivi sydämeltä, ku rohkenin kysymään tuosta naapurista (isännän veljen perheestä) et voiko tytön tuoda sinne jos lähtö täs tulee (ku mummu ja pappa muualla lapsenlikkana),ni kuulemma ilman muuta ja voi tuoda yölläkin :D Niille on itellekki tulossa vauva tammikuun lopussa, ni en meinannu kehata kysyä..
Kattelin tuos vähän lisää leivonta vermeitä, jos leipos pakkaseen piirakkaa vierasvaraksi.. onko kukaan tehny koskaan marenkia? ku mul tekis mieli tehä, mut haaveilen et niihin sais jotain makua mut miten.. väriaineita mul onki
 
Noh, jos se olikin elämäänsä kyllästynyt lekuri joka halus johonkin pahan mielensä purkaa. Mulla jäi tosi ikävä olotila tosta käynnistä, vaik yritän ajatella ettei se iso ole, mut paha mieli silti.
Ultran mukaan la näytti 15.12. (jalan, masun ja pään mittaukset mitattiin) et sitten olis eilen ollut viikkoja 37, mut sitä 20.12. ei muuteta siltikään, että ottaa sitten selvää tostakin. Ihan virkeä ja hyvin liikkui ja potki ettei vauvassakaan mitään vikaa ole.

Poika syntyi 40+6 viikoilla 3830g ja tyttö käynnistettynä 39+4 3345g, ettei tää vauva sit kaiken järjen mukaan ole iso sisaruksiin verrattuna..

Mulla myös esikon aikaan oli verenvuotoa, hemppa 68 ja kolme pussillista verta laitettiin, istukka oli repaleinen ja kohtuun jäänyt istukan palasia ja muutama tunti synnytyksestä tuli pissi ja veret vyöryllä ulos. Kiireellisesti kaavintaan, tästä jäänyt kamala trauma ja nyt pelottaa että samalla lailla tapahtuu, nyt varsinkin loppuvaiheessa tää odotus on tuskaa kun näen painajaisia jatkuvasti et jompi kumpi meistä kuolee.

Kiva kun unohdin rintsikat ja suojukset, paita märkä kun vuotaa oikea rinta ihan älyttömästi, eli paidan vaihtoon ja ukkoa odottelemaan kotiin. :heart:
 
Huomenta!

Täällä herätty toosi aikasin, kun piti ennen miehen töihinlähtöä laulaa eskoiselle joka täyttää tänään 2 vuotta :heart: Sai tollasen työkalupöydän, kun noita työkaluja on kertynyt ja nyt sitten meinaavat, että alkavat kuulemaa viihtyä autotallissa hommissa isänsä kanssa kun vauva syntyy. Saa nähdä. TÄhän asti olen kyllä saanut ihan lähes yksin huolehtia esikoisen kanssa olosta. Siis kaikki nukutukset, ruokailut, vaipanvaihdot, ulkoilut, leikkimiset..... Niin olisi kyllä ihanaa jos edes vähän saisi apua sitten kun vaavikin syntyy. Kunhan ei tänään synny, niin saavat omat synttäripäivänsä, vaikka juhlat todennäköisesti ovatkin tulevaisuudessa samat. :/

Oma olo on tällä hetkellä se, että joulukuussa synnytetään ja se on ihan ok. Pitä vaan asennoitua siihen.

Enni ja pikkuinen 38+4
 
meemee, mulla siis toissapäivänä oli rv 38+2 ja vauvan painoarvio silloin 3,4kg. Eikä mun mielestä (eikä lääkärinkään) mikään jätti. Joten ole ihan huoleti vaan, mukavaa, että asiaa kuitenkin kontrolloidaan.

Itse ostin vauvalle sekä Liberoa että Pampersia, paketit molempaa. Ja jätin suosiolla ne ihan minikokoiset (2-4kg) vaipat kauppaan - ei ne ole ennenkään meidän vauvoille oikein mahtuneet =)

Niin ja mä en meinaa synnyttää vielä ainakaan viikkoon, en siis mitenkään usko näin käyvän...

Sisely 38+4
 
Huomenta Rovaniemeltä :wave:

Onnea vaavin saaneille :flower:

jaksuja muillekin mammoille ja Myräkkä pääsetkö sieltä kylille ? :) kahviteltasko huomenna :D ? laita viestii =)

Äityli 75 kiitos viestistä :hug:

itellä menee rv 35 rikki :heart: äkkiä mennyt aika...ihmeen hyvin sain yön nukuttua,vaikka vasta puolilta öin nukahdin..ajattelin pakkailla sairaalakassia valmiiksi varuilta..vaikka ei tässä tunnu et olisko vielä lähtöä tulossa synnärille..ensi viikolla jotain joululahjoja pitää taapertaa vielä pojille kaupoista =) neuvola on 3.12..ensi viikko onkin aikas menoa joka suuntaan..

ilma on surkee..lumet sulaa ja kaveri sanokin et on liukasta kuin mikä..mie ajattelin kestovaippoja kokeilla mutta Pampers vaipat ostan kaupasta :)

Huomenna mennä keskusteleen sosiaalityöntekijän luo,että menenkö sinne ensi ja turvakodille vaavelin kans vai tuleeko kotiapua yms..kaikkee järjesteltävää,mutta asiat järjestyy jollain tapaa ;)

nyt alan touhuileen tässä ja ulkoilla pitää vähän..

voimia mammat :hug:

mamma ja rv 35 jo :heart:

ihanat viikarit vm 99 ja vm 03
 
juu..hurjia juttuja jos vaan miettis näissä synnytyksissä niin en ois ekan jälkeen yhtään tehnyt :D ..

mutta tämä viimenen onkin sitten se mikä varmaan aiheuttaa päänharmaantumisen ihan varmana.. mie olen taas nukkunut 1.5 tuntia.. ei koske ..ei pakota ja hengityskin kulkee..mutta päässä on vaan se että |O MIE EN SYNNYTÄ ALAKAUTTA |O ..olikohan se tintukka joka haluis alatiesynnytyksen.. mie olen valmis vaihtamaa osia ihan heti ..

eilenkään kukaan ei ehtinyt puhelimeen..tai no en mie.. kun miun piti uudelleen käydä labrassa ..raskausmyrkytys kokeissa.. kun ne edelliset meni kuulema susiks.. :headwall: ..ja koululainen..meidän ainokanen tyttö oli ihan hävyksissä koulu matkalla..neiti oli leikkinyt kahden ekaluokkalaisen kans jotain luontotieteilijää metsän puolella..siinä tuli jo vaikka mikä mieleen kun täällä on taas ollut niitä tyttöjen vikittelijöitä tänäkin syksynä..meidän viides luokkalainen perusteli asiaa niin että ainakin huolehti ettei kukaan vikitellyt niitä kahta pienempää neitiä :saint:

ja siinä se sitten jäi neuvolatätille soittaminen.. :headwall: ja tänään kyllä soitan ja kysyn että minkähän takia miuta ei vois tämän kerran ottaa tosissaan..

ja ennen puhelin tuntia pötköilen ja kattelen noita ilmaisksi näkyviä lasten kanavia :D ja leikin kotia..mie saan olla vauva..

:LOL:

Dare+manu 37+2
 

Yhteistyössä