***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

tääl vointi ihan hyvä,nyt kaupas käyntien jälkeen selkä pikasen kipeenä..
huomenna ois neuvola ja muksuille sikapiikit...ja olen viel menossa päiväristeilylle tallinnaan kun ei oo mitn supisteluja yms muita esteitä..tänään tehtii lasten kans joulutorttuja..

kaikille makoisii unii =) :)
 
Hehheh, mullekin tuli tänään ensimmäinen "joko" -puhelu... :LOL: Juu en näillä viikoilla ole ennenkään synnyttänyt, joten kyllä hymyilytti.

Muutamia kipeitä supistuksia on ollut, mutta muutamia vaan. Hyvin jakselen yhä, mutta vähän enemmän kyllä masusta haluaisin luopua eiliseen verrattuna. Hyvä merkki =)

Huomenna neuvolaan minäkin, kerran viikossa on nyt laukattava.

Öitä kaikille :wave:

Sisely 38+4, vielä reilun tunnin
 
Mulle soitti tänään appiukko ja kyseli joko... Siis ihan niin kuin ei ilmotettaisi tuleville isovanhemmille, että nyt synnytetään :headwall: :headwall:

Mä päätin, että lauantaina vois seuraavan kerran olla hyvä päivä synnyttää tai sitten vois mennä ihan tuonne 4.12. :D Siis voihan ton ite päättää, voihan? ;)

Huomenna aktiivipäivä heti aamusta ja pe-la ollaankin minun äidilläni, kun mies työreisussa. No ollaanpahan sairaalan vieressä sitten, jos lähtö tulee.

Enni ja pikkuinen 38+4 (tai 37+6)
 
Huomenia.
Täällä loppu unet puol 6 aikaan. No, nukahdinhan eilen 10 maissa, niin eihän tuota unta loputtomiin ole. Nukuttuakin tuli hyvin, vois vaikka lähteä ponnistamaan :) Supistuski tuntuu taas kipeemmältä ku eilen. Mutta tänäänhän poksuuki, jospa poksuis kalvotki sen kunniaksi :D

Ihmeellinen käsi- ja hartiakipu.. Johtuuko se tästä sängystä vai tuosta nojatuolista? Vai pelkästään siitä ettei tee enää mitään. Kotona kuitenki tulee koko ajan touhuttua jotain, täällä vain on ja odottaa..

Olin esikolle ostanu sellasen subaru auton lahjaksi, että saa sen sitten kun tulen kotiin tai jos olisi tullut osastolla esikko käymään. Unohdin sen kuitenki autoon.. Ja mies oli tunaroinu ja esikko oli eilen löytäny auton. Tuli kyllä niin kurja olo; kaikki mitä mä suunnittelen niin epäonnistuu aina :(
En sano etteikö tässä nyt ollu vika mussaki, minähän sitä autoa en muistanu sieltä hanskalokerosta pois ottaa.. Mutta ku tuntu alusta asti et mies ei sitä ideaa ymmärtäny ollenkaan. No, pitää ostaa pojalle sit jotain muuta. Toi oli vaan niin hieno auto, just sellanen minkä se halus. Ja nyt se sai sen ihan vaan, saadakseen jotain uutta.
Oli se sit isänsä kertonu et olin meinannu antaa sen sille kun vauva syntyy ja tullaan kotiin. Niin poika (3v) oli sanonu et hän odottaa äitiä ja vauvaa kotiin sitten auton kanssa :)
Mut ei tuo mua silti lämmittäny :(

Jaaha, pitäskö lähteä suihkuun. Odotella et yks meidän kylän äiti soittaa mut aamupalalle. Näin sen jo tiistaiaamuna aamupalalla, ei oo ehditty sen jälkeen viel treffaamaan. Oli poikansa kans osastolla..

Myräkkä ja keiju 38+0 (vielä 5 päivää niihin viikkoihin ku esikko synty)
 
Enni kyllähän sen voi ite päättää :D Mullakin oli viimeks yks isompi projekti mikä piti saada valmiiksi ennen synnytystä ja sainhan sen sitten päivää ennen.

Täällä ollaan neuvolalääkäriin lähdössä. Jännittää vähän mikä on tilanne; viimeks oli synnytystapa-arvio just näillä viikoilla joten ehkä siihen vertailemalla vois sitten jotain päätellä tulevasta syntymäpäivästä.


Bellona 36+3
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille! :heart:

Täällä vihdoin taas netti pelittää. IHme säätöä tän yhteyden kanssa kun tänne maalle muutettiin. Tännehän ei tietenkään tavallista laajakaistaa saa ja mokkula systeemit ei pelitä kun ei olla 3g alueella. Piti sitten hommata tonne katolle oma lähetin ja eihän se meinaa kunnolla pelittää kun on metsää ympärillä. Viikko sitten saatiin toimimaan ja toimi joten kuten päivän ja sit ei inahtanutkaan. No mies vei sitten päivytykselle laitteen että suuntasivat sen toiseen mastoon ja sitä sai odotella ties kuinka monta päivää ja eilen sit lopulta malttoivat 15min homman tehdä kun mies meni sitä kyselemään ja viereen odottamaan. :headwall: Ymmärtää että liikkeellä on kiirettä mutta hittoako ne aina lupailee kaikkea seuraavaksi päiväksi kun meneekin viikko ja joka päivä saa olla kyselemässä että joko, joko...

Eilen sain sit tehtyä ekat jouluostokset. MIks nää aina jää niin viime tippaan. Nyt ois omille kummilapsille lahjat ja vanhemmille. Ens viikolla pitäs vielä mennä kaupunkiin ja sit saa luvan löytyä loput. Sen jälkeen suostun kaupunkiin menemään vasta synnyttämään. Ei oo herkkua enää tuo kaupungilla ravaaminen kun nivuset rutisee ja jatkuva pissahätä ja vielä tuota esikoista mukana roudata ja sehän ei tykkää yhtään noista pienemmistä kaupoista. Esikoisen aikaan olin vielä laskettua päivää edeltävänä päivänä ostoksilla ja ihan hyvin jaksoin ja illalla sitten alkoikin limatulppaa irrota ja kipeät supistukset alkoi, joten kai se oli ihan hyvä juttu ostoksilla käydä. Nyt on vaan niin paljon laiskempi että haluaa vaan kotona olla.

Kypärälakin koosta oli aikasemmin ollu puhetta. Mä ostin esikoiselle 60cm Tutan lakin ja ei se mitenkään älyttömän iso ollu. Niissä on varsinkin tuo naama-aukko suht pieni. Ja pesussa kutistui. Ostin myös sillon Prismasta Marlonin kypärälakin niin se on niin älyttömän leveetä mallia että jäi tosi vähälle käytölle. Sitä käytettiin vaan sillon kun toinen oli pesussa.

On muuten tosiaankin ihme että ollaan ihan joulukuun kynnyksellä ja vasta näin vähän on vauvoja syntynyt. Ja nekin mitkä ovat syntyneet ovat ihan hyvillä viikoilla ulos tulleet. Tuntuu että nykyään syntyy niin hirveästi keskosia ja varsinkin kun täällä on niin monella ollut ennenaikasesta synnytyksestä enteileviä supistuksia ja muita vaikeuksia raskauden kanssa niin todella ihme että ollaan keskosilta vältytty. Hyvä me!!

Sanle ja veturi 36+0 (viikon päästä sais jo tulla!)
 
Huomenet! Joka kerta jännittää tulla lukemaan että kuka on nyt lähtenyt synnyttämään :D No en minä ainakaan. Tänään olis kympiltä se äpkl käynti, saa nähdä mitä ne sanoo, jänskättää kyllä :xmas:

Viime yö oli kauhea, nukahdin ihan erittäin helposti klo 23 ja nukuin hyvin johonkin kahteen asti. Sit piti kammeta ittensä vessaan ja sen jälkeen sit ei nukuttanut yhtään ja joka helkkarin paikkaa koski ja särki. Sen siitä saa kun lähtee urheilemaan...eilen nääs kävelin meiltä tuonne keskustaan, oliskohan joku kolmisen kilometriä ihan matkaa :D No puoli tuntia sain siihen vaappuen kulumaan kuitenkin. Yölläpä en sitten saanutkaan kylkeä vaihdettua kun liitos on niin saakuran kipeä että tähtiä näkyy ja kaiken hyvän lisäksi se vielä paukkuu niin että pelkäsin jo naapureidenkin heräävän :LOL: No juu, sit torkuin siihen asti kun mies lähti töihin ja sit piti taas nousta vessaan ja nyt on olo kuin jyrän alle jääneellä |O

Jep jep, vauvan vaatteet saatiin eilen laitettua odottamaan käyttäjäänsä... juu ei tartte vauvan alasti olla :LOL: Ei niitä kaikkia mitenkään ehdi käyttää mutta eipähän tuo hirveesti harmita kun taitaa joukossa olla ihan kokonaista 2 vaatetta jotka olen kaupasta uutena ostanut. 70% kamppeista on iiiiiihania retroihanuuksia kaikissa sateenkaaren väreissä :D Siellä on mm. punainen joustofroteinen kokohaalari jossa on tikun ja takun kuvia kauttaaltaan :D Ai-van syötävän ihana. Ja sit on joustovelourinen punainen haalari mihin on ommeltu rintaan vihreä norsu, norsuhaalari on ollut minulla päällä pienenä :heart:

Jaha, nyt on kyllä mentävä kohta jo suihkuun jne. jotta ehdin sinne äippäpolille ajoissa.

Rapsu ja Mötkis 37+1 (esikoinen oli jo syntynyt 2 päivää sitten)
 
Mulle lävähti illalla ihan oikeasti tajuntaan että maanantaihin ei ole montaa hetkeä, ja että mä en ihan oikeasti tahdo käynnistykseen :ashamed: *hyppii tasajalkaa että tajuaa tulla ulos ilman käynnistelyä*

Sanle, samaa oon miettiny että kukaan meistä ei tainnut synnyttää "huonoilla"viikoilla. Tammikuisissa useampi kuitenkin on jo synnyttänyt, voimia heille kaikille.

Meillä on tasan omille kakaroille ostettuna yhdet paketit :LOL: no tyttö ei mahda saada meiltä kuin kaksi pakettia tuon synttärilahjan takia, pojalle pitää keksiä vielä jotain..

Täällä on ihan pskakeli, sataa ööö.. kait tuo vettä on ja tuulee kamalasti. jos sais aikaan sen verran että veis pojan hoitoon kun tänään on kelton päivä hällä.. ja imurois ja moppais laittiat ja lämmittäs uunin.. pyykit onkin jo koneessa. joutuu vaan ite hakee uunipuut ni pitää joku kärri tuolta kaivaa kun en jaksa kantaa sitä kanttia tuolta pihan perältä sisään.. tai sit synnyttäsin tuohon matkalle.

Jännä kyllä että kun tuli 37+0 niin supistelu loppui kutakuinkin seinään. välillä koskee niin jumalattomasti, mutta ei tapahdu ei niin sitten mitään. Illalla tosin tuntui että tonttu koittaa siitä 3cm reijästä tunkea itsensä pihalle.. :kieh: Saapi nähdä kui pitkä homma on tälläkertaa, mulla on siis vähän vääränmallinen värkki alatiesynnytykseen niin siksi nuo synnytykset on ikuisuusprojekteja, mutta sitten kun päästään 5cm ohi niin loppu tapahtuu yleensä pian.

Ja täälläkin odotellaan että kuka seuraavana..
 
Huomenta vaik tässä ollaan 6 asti oltu hereillä. Poitsu viety kouluun kun pimeää ja mie en tykkää et yksin tuolla kävelee. Teki hyvää pieni aamulenkki, supistuksia tulee ihan kivasti taas, vauva ollut tosi tosi hiljainen tän aamun, illalla kyllä oli sellaiset bileet et sattui kylkiin kun potki ja kääntyili.

Yöllä en nukkunut taas yhtään, pissalla ravasin kahen tunnin välein, ja mitään tuntunut tulevan sieltäkään, kädet turposi palloiksi ja tunto hävisi kyynärpäihin asti, pisteli ja särki, sormet ei liikkuneet mihinkään ja itku lensi. Nyt sormet on kipeät, turvonneet ja pistelee, ei tee mieli mitään tehdä. Pitää soitella neuvolaan ja kysellä et mistä tää vois johtua kun vettäkin juon sen 2,5l muiden juotavien lisäksi..

Sokeriarvot tänä aamuna ennen aamupalaa 3.2 ja aamupalan jälkeen 6.8, ilta-arvo oli 4.4, näitä sormia kun vielä piikittelee turvonneina, niin on tosi haastavaa kun joko sieltä purskahtaa verta paljon tai sit ei saa kuin pienen punaisen pisteen jonka just erottaa ja joutuu tekemään uusia että tulee tarvittava määrä.
Nyt väsyttää, paha olo fyysisesti ja henkisesti, nälkä ja hirveän iso tikutus päällä..

meemee ja stella di natale 36+5
 
Enni sitä mieltä se mun gyne oli että nyt vaan päätät että vauva syntyy, kun ei tarvis enää paljoa isommaksi kasvaa masussa :D On kuulemma ihan itsestä kiinni, mutta onkohan se tosiaan ihan noin? Päätin nyt sitten että ylihuomenna syntyy eli katsellaan nyt sitten ;) Luultavasti jouluaattona vielä yritän kammeta johonkin tämän mahani kanssa... :headwall:

Myräkälle ja Koivunkävylle ja tietysti kaikille muillekin niitä toivoville paljon supistustuulia :whistle: Itsekin voisin vähän niitä ottaa, mutta kun ei näy eikä kuulu. Se tanssahtelu vaikka yksin kotosalla on aika hyvä keino, mutta pitää paikat ensin olla varmaan vähän edes kypsät.

Mietin tässä että missähän asennossa sitä synnyttäisi, kun viimeksi olin koko sairaalassaolo ajan sängyssä ja nyt en voi edes olla selälläni enkä puoli-istuvassa asennossa hetkeä kauempaa kun meinaa taju lähteä. Viime yönä kummallakaan kyljelläkään ei enää loppuyöstä voinut olla vaan piti vaihtaa vähän väliä että sai hengitettyä.

Saini ja Tintti 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iiriksen äiti:
Jihaa 37+0 ja synnytystapa-arvio kättärillä tänään iltapäivällä! Mitäköhän siinnä noin tarkalleen tehdään?, jänskättää.

Iiriksen äiti 37+0
miulla ainakin ekalla otettiin ihan röntgenkuva latiosta jotta nähdän mahtuuko tulemaan..ja kohdunkaulan tilanne arvio ja ultraamalla mitat..

muissa sitten on vaan tehty kohdunkaulan tilanne arvio ja otettu ne mitat..

ja * huokaus* mitä miuhun tulee niin en mie minnekkään soittanut mistään sektiosta :ashamed: ..meni pupu pöksyyn ;)

mieskin oli sitä mieltä että katotaan mitä ne sanoo sillon 2.12 kun seuraavan kerran menen äitipolille..ja voinhan mie sanoakkin että käynnistetään.. mutta jos ei ole lskeutnut kunnolla kun supparit tulee 1-2 min välein niin haluan siinä vaiheessa aika pian leikkurille.. kun on noita istukka ongelmia ollut..

ja tuli mieleen että EKKS:n kätilöt ja neuvoloissa höpöttäminen peloista on ihan yhtä tyhjän kanssa..mitään ei voi toistamiseen heidän mielestään pieleen mennä..ainakaan ei tarvitse ottaa äitejä vakavasti jos niitä pelottaa :headwall: |O

voi kun ois jo tammikuu B)

Dare, jolta juuri lohkesi hammas!!! :$ ja manu 37+3
 
Mä otin viel torkut aamupalan jälkeen :saint: Nyt jaksaa lähteä kaupungille lyllertään.. Outo olo, mutta eipä kai tuo vielä oo syntymässä..

Näky lehdessä et lastentarvikeliikkeessä tyhjennysmyynti, tuotteista jopa -50% pakko käydä tsekkaan.. Ainaki uus itkari tarvitaan ku edellinen hajos..

Nyt soittaa viel norjan kelaan et missä sairasrahat TAAS viipyy :headwall: sit suunnata nokka kohti kaupunkia :)
 
Täällä vieläkin!!! Saako vuodattaa omaa turhautumista ja kiukkua??? :ashamed:

Tuntuu, ette tuo sitkeä möyrijä lähde tuolta mihinkään ennen juhannusta! :kieh:

Eilinen neuvolareissu oli niin iso pettymys. Ei kätilö edes kurkannut kohdunsuun tilannetta. Kerroin tiheistä suppaeista ja limatulpasta, niin tuumasi "nuo on niin lupaavia merkkejä, että eiköhän ole avautumaan päin" Aijaaa!!!? :whistle:

Viimeisellä lääkärikäynnillä sovittiin, että koska vili on niin iso, kirjottaa tämä kätilö lähetteen äippäpolille uuteen painoarvioon lähelle laskettua aikaa. Eihän se mitään ollu kirjottanu! Se alkoi vielä väittämään vastaan 2 eri lääkärin puheita vastaan ja oli sitä mieltä, että Vilillä hyvin vieläkin tilaa, niin ei voi olla niin suuri. Myönsi heti perään, että kun oon niin pitkä, että se saattaa kyllä hämätä ja kun vauva on niin alhaalla niin yläosassa reilusti nyt tilaa. Hirmuisen taistelun jälkeen sain hänet suostumaan kirjottamaan sen lähetteen.

Muuten neuvolassa oli kaikki ok. Painoa oli tällä kertaa tullut vähän maltillisemmin vain 200g viikossa. Verenpainetta pitäis seurata vähän tiheämmin, kun oli 125/96 ja ei sais yli tuon 96 kuulemma mennä.

Anteeksi kauhiasti naiset tämä omanapa höpinä. :ashamed:

Muuten mukavaa torstaita naiset! Torstai on toivoa täynnä! ;)

Delfis ja Vili Vitkastelija
39+2 :heart:
 
Täällä levätään persehomeessa, oli rankkaa kantaa puukantti pihan perältä, tuolla kun on satanu silläaikaa ku pojun vein ni räntää sen verran että sitä on maassa pareisenttiä, ja viettävä piha, eli tooossiiiii varovasti mamam lyllerti. tuntu että häpyluu vähintään katkeaa :kieh: mitenköhä mäki kuvittelen pusaavani tuon kakaran maailmaan sitten kun se suostuu tulemaan ulos..

No jos löis uuniin tulet, tekis piparitaikinan ja sit imurois, ja pesis keittiön lattian hyvin (niin sitten on hyvä leipoa lasten niitä pipareita :LOL: )
 
Sama oli tilanne kuin esikoisesta samoilla viikoilla: laskeutunut, kiinnittynyt, kohdunsuu pehmentynyt, kiinni ja pituutta 2 cm. Sf-mitta ei ole kolmeen viikkoon kasvanut vaan 29 cm eli alakäyrillä, kun on niin alhaalla jo vauva. Näillä siis odotellaan että sinne joulukuun loppupuolelle mennään.

 
Moikka moi!

Kylläpä olikin taas kova lukeminen... vaa tommonen 15 sivua. Mutta urhoollisesti kävin kaikki läpi.

Vauvaantuneille suuren suuret onnittelu halit!!!!

Mullakin on nyt ihana fiilis, sain tänään vihdonkin äitiysraha ja vanhempainpäiväraha päätöksen kelasta. Olivat hyväksyneet mun hakemuksen vaikka oli vähän epäselvää ku hain työtulojen perusteella ja sitte sitä sotki sairaslomat yms. Hyväksyivät kuitenkin sen ajanjakson mikä oli mun kannalta paras. :D :D

Nyt mie pääsen vihdoinkin kattelemaan uutta autoa meille :saint:

Olotila on vieläkin uskomattoman huono, oksentelua joka päivä, ja masukki painaa tosi paljon tuolla häpyluussa, joenkin en usko että menee ainakaa yliaikaseksi. Ei ole enää k 30 päivää laskettuun aikaan! :heart:

Olikohan jotain mitä piti kommentoida.. ei pää enää pelaa niinku ennen..
Noh lisää sit jos muistan.

Onnea matkaan kaikille ja palaillaan taas :flower:

Jenninh+masukas poika 35+4
 
Heippa!

Onnea täältäkin kaikille jo vauvan saaneille =) :heart:
Minulla alkoi äippäloma tiistaina, mutta jäin saikulle jo perjantaina supistelujen takia.Nyt ne onkin jo vähentyneet kun kotona saanut olla.Tosin ei sitä levätäkkään osaa kun tottunut olla liikkeellä.Aina täytyy siivota, tai muita kotiaskareita ja pieniä kävelylenkkejä.Iltaisin sit tulee tv:tä katsottua ja vähän huilittua.

Tiistaina oli neuvola.Paino noussut 1,167kg/vko! Yhteensä tullut jo 16kg :ashamed:
Terv.hoitaja sitten kokeili nilkkoja ja sanoi että naamakin on pyöristynyt ja johtuu ihan nesteen kerääntymisestä.Kehotti suolan välttämään kokonaan.Sitten verenpaineen alapaineet oli koholla, jonka vuoksi uusi käynti jo ensi viikolla.Verenpaineet olleet tähän asti tosi hyviä niin siksi ihmetteli.

Valerie ja vauveliini 35+0 :heart:
 
Tervehdys! Jos sallitte, niin liityn seuraanne. Tuolla marrasmasuissa on hiljaista, nyytit sylissä kun on jo melkein kaikilla. Olen 38v ja pk-seudulta. Esikoinen syntyi 41+6, joten en voi sanoa olevani kovin yllättynyt, kun nyt mennään 40+3 eikä mitään merkkejä synnytyksestä ole. Tänään kävin neuvolassa ja kaikki arvot on hyviä, hemoglobiini jopa elämäni paras 137.

Esikoisen odotus oli näin jälkeenpäin ajatellen niin paljon helpompaa. Silloin vain kävin kävelyllä ja näyttelyissä ja mitä nyt tuli mieleen. Nyt iski tähän loppumetreille muutto putkiremontin takia ja laatikoiden katselu oli viedä hermot, kun en saa niitä nostella. Päälle tuli sitten vielä pitkäaikaissairaan isäni sairaalareissu tällä viikolla. Alkuviikosta mietin, että ehdinkö synnyttää ennen kuin isä kuolee ja jaksanko synnyttää, jos valvon kaikki yöt surren. Onneksi nyt tilanne näyttää isän kohdalla jo hyvältä.

Jos tästä nyt lähtisi ostamaan joululahjaa kummitytölle. Synnytyksen jälkeen minusta tuskin on kaupoissa kävijäksi.

Masuliini 40+3
 
Pikaiset kuulumiset äippäpolilta. Eli viikkoja on nyt 37+1 ja Mötkiksen painoarvio oli 3500g :eek: lasketunajan kieppeille ennusti 4kg noin suunnilleen. Siinäpä sitten lääkäri kokeili luita sun muita ja sanoi että kiinni on paikat, vähän pehmenneet kylläkin ja että lantion ulkomitta riittää mutta kun sisämitasta ei ole tietoa niin sain lähetteen pelvimetriaan Mikkeliin. Aika on 2.12. ja sen jälkeen ollaan sitten varmaankin viisaampia asian suhteen. Lähinnä lääkäri sitä "ihmetteli" että kun ei vauvan pää ole vieläkään kiinnittynyt, että onko tilaa niin paljon että pää mahtuu heilumaan vielä vai onko lantio niin ahdas ettei pää mahdu kiinnittymään. Kauheasti ei minua himota yli nelikiloisen puskeminen alakautta mutta ei kyllä kauheasti himota uusi sectiokaan. Se spinaalin laitto oli kauheinta mitä minulle on ikänä tehty johtuen selkärangan rakenteellisista jutuista. Kerroin niistä aiemmin. Mutta näillä mennään eteenpäin.

Rapsu ja Mötkö-T 37+1
 
raparperi, saako kysyä mikä tuo on tuotuo... pelvimetria?

Masuliini, aina on tilaa uusille!

Hyväminä! olen imuroinut, toinen koneellinen pyykkiä pyörii, tiskikone pitäis tyhjätä, uuni on palamassa ja ruoka on perunoita vaille valmis! vielä kun pesee tuon keittiön lattian niin sitten voi heiluttaa puikkoja loppupäivän, jäi tuota puro-lankaa sen verran että liki riittää toisiin villapöksyihin ja anopilta ostin kiekon hahtuvaa.. :xmas: osaan siis neuloa villasukat ja todistetusti myös villapökät :LOL:
 
Neuvolakuulumisia täältäkin. Eli rv:t 38+5:

sf 35cm (-0,5cm)
paino +450g/viikko (ja se edellinen mittaus oli yli kilon yläkantissa, jos muistatte viime viikkoisen kauhusijaisen eli nyt oltiin reilusti sen alle, kuten arvasin..)
paineet ok, jopa vähän laskeneet
sikiön syke 140 ja tiukka rt

Kaikki hyvin siis. Ja tervetuloa masuliini - itselläkin taipumusta masussa hienosti viihtyviin vauvoihin :heart:

Sisely 38+5
 

Yhteistyössä