***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Neuvolapäivä:

37+6
Rr 132/80
Paino +300g/vko
Pissa -/-
Sf 35cm (esikko 37+3 35cm ja 38+3 32cm)
Syke ok, samoiten liikkeet, mutta selvästi tuo vauvan iltajumppa on vähentynyt, joten käski terkka seurailla iltaisin liikkeitä ja laskemaan niitä.

Valitin puristavasta ylävatsakivusta, jota ollut jonkin verran ja valvotti viime yönä, niin laittoi mut sitten verikokeisiin ja huomenna soittelen tulokset. Samalla sitten katsotaan seuraava neuvolakäynti, kun ensin selviää onko mitään erityistä. Ennen ei ole mulla ollut tuollaista kipuilua.

Aamupissalla käydessä pöntössä bongasin isohkon valkoisen limaklöntin, ihan sellaista kiinteää/sitkeää kamaa oli, kun vähän paprulla sitä tökin. En muistanut neuvolassa tosta mitään sanoa. Esikosta en limatulppaa koskaan bongannut, joten en tiedä oisko tuo ollut sitten se.
 
Raparperitaivas Miks lääkäri sitä ihmetteli että vauva ei oo vielä kiinnittynyt? Eikai se mitenkään harvinaista oo vielä noilla viikoilla. Mulla esikoinen laskeutu ja kiinnitty vasta synnytyksessä 40+1, siihen asti majaili hyvin ylhäällä ja samaa kaavaa näyttää tää toinenkin noudattavan. Lääkäri sanoi että mulla on niin tukevasti kohdunsuu ja kanava ettei ne päästä vauvaa laskeutumaan ja on vaan positiivinen merkki siitä ettei niillä oo aikomustakaan etuajassa syntyä.
 
ansku tuohan saatto just se limatulppa olla. Tai sitä tulppaa.. Mulla ainaki tuli se pikkuhiljaa. Ku oliski kaikki tullu kerralla ja vieny vedet mennessään |O

Tuli käytyä kaupungilla :) Kivat reffit oli ;) Ja pari vaatekappaletta tarttu vauvalle mukaan. Tähän mennessä oon ostanu vauvalle vaan tumput, töppöset ja pipon, nyt tais tarttua matkaan body ja sellanen puku :/ Miksihän sitä sanotaan :D Ja esikolle tietty juhlapaita piti ostaa :) Ainaki jouluksi. Jos ristiäisiin mahtuis vielä lapin puku.. Sen aika näyttää..

Oli kyl tuskaa taapertaa meneen tuolla.. Ja nyt tuli ripuli d :) b
Jos se nyt lähtis syntyyn.. :LOL:
 
Nonniin, kävin karvein kanssa kaupoilla pyörimässä ja mitään muuta saanut aikaiseksi kuin kipeän alaselän. *mutinaajupinaa* Noh, mikäs tässä nyt on odotellessa. Autolla ajaminen on vaan tuskaa, kun masukki on tuossa ylhäällä ja tykkää sitte pöngätä itsensä tuohon oikeaan kylkeen. Njoo, onneksi ei tarvitse pitkiä matkoja ajella.
Vatsa on ollut omituinen monta päivää. On aika löysähkö, muttei voi sanoa, että on ripuli.

Myräkkä Toivottavasti syntyy pian! d =) b
 
Tiistaina neuvolassa sf 37 ja laittoi lähetteellä synnärille kun vauvan sydän äänet nopeet 150-180.Käyrillä oli edelleen vilkas kaikki näytti olevan kunnossa kuitenkin.Sisätutkimus osoitti paikkojen edelleen kypsyneen kaula 1,5 cm ja kahdelle sormelle auki.Uudestaan käyrille laittoi ja vauva rauhoittu :) Vauvan painoarvio 2,9-3,3 kg.Mitään syytä ei löytyny miksi sydänäänet koholla?Onko kellään omia kokemuksia?

Ai niin RV POKS 36 :flower:
 
Onnittelut jakautuneille!! Taitaa kohta myräkkäkin saada vauvan kainaloon ;)

Omaan oloon ei uutta, eilen poksu viikot eli 36+1 tänään täynnä. Kovasti olen yrittänyt siivota ja touhuta, että saisi ajan kulumaan, eikä koko ajan toivoisi synnytyksen käynnistymistä. Vauvan vaatteet sain pestyä, mutta kaikki muu onkin tekemättä.

Lapset ovat sairastelleet vuoron perään ja mieskin sairasti sian, itse on toistaiseksi säästynyt taudeilta...
 
Dare:
ja tuli mieleen että EKKS:n kätilöt ja neuvoloissa höpöttäminen peloista on ihan yhtä tyhjän kanssa..mitään ei voi toistamiseen heidän mielestään pieleen mennä..ainakaan ei tarvitse ottaa äitejä vakavasti jos niitä pelottaa
Tuo on kyllä niin totta!!! Viimeeksi kävin siellä juttelemassa, kun on kamala synnytyspelko, vaikka miulla ei ongelmia edellisessä synnytyksessä ollutkaan, niin se todellakin oli ihan turha reissu. Ne porukat ei yksinkertaisesti voi ymmärtää mikä siinä synnytyksessä voi pelottaa ja miullekkin vaan sanottiin, että kyllä se vauva sieltä nyt tulee nopeammin kuin edellinen......no niinhän siinä kävi, mutta kivutkin oli ihan toista luokkaa, kun paikat avautui hetkessä. Nyt en edes viittinyt raahautua sinne juttelemaan, kun ei siitä mitään apua tähän pelkoon ole kuitenkaan. Olen niin hemmetin kipuherkkä ja ei tartte olla kummoiset supistukset, kun iskee paniikki ja rupean tärisemään ihan horkassa ja koko kroppa on ihan jännityksessä sitten tuon tärinän takia ja tietty sit koskeekin vielä kovemmin :ashamed: :( ... Voi kun voisi vaan nukahtaa ja herätä nyytti sylissä kotona :) , ei tarviaisi stressata tuota synnytystä ja sairaalassaoloaikaa...

Jessie rv 35+2
 
mitääh??? joko se myräkkä meinaa niinku täräyttää TYTÖN maailmaan??? ;)

Tajusin että supistelee, ihmettelin vaan kun välillä on niin outo olo ja hengitys kamalan raskasta. toivottavasti jos nyt sit on tosi kyseessä ni kroppa kertoo ENNEN ku kakaralla on pää huulilla :xmas:
 
koivunkäpy mä meinasinki jo kaivaa peilin esiin ja kurkkaa joko näkyy pää :D

Suppareiden väli tihenee koko ajan. 7minsasta lähti niin nyt alle 5 minsaa enää kesto.. Mä en oikeesti ala jos tää on TAAS väärä hälytys.. Mahassa kiertää koko ajan, mut ei sieltä mitään tuu.. Siis ku ripulillahan nää supparitki alko, niin nyt kans tuntuu koko ajan et tulis lisää vaan ei.

Huomenna olis mun veljen synttärit :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
7minsasta lähti niin nyt alle 5 minsaa enää kesto.. Mä en oikeesti ala jos tää on TAAS väärä hälytys..
JAIKS! Jospa se ois nyt sitä itteään. b =) d

Mua oikeesti jännittää vähän se, että millon tiedän lähteä sairaalaan.. :whistle:
Kun kahdesta aiemmasta ei supistellut OLLENKAAN ennenkuin synnytyksessä, ja nyt supistelee joka päivä ja välillä kipeästikin..
No, kai sen vaan tietää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
7minsasta lähti niin nyt alle 5 minsaa enää kesto.. Mä en oikeesti ala jos tää on TAAS väärä hälytys..
JAIKS! Jospa se ois nyt sitä itteään. b =) d

Mua oikeesti jännittää vähän se, että millon tiedän lähteä sairaalaan.. :whistle:
Kun kahdesta aiemmasta ei supistellut OLLENKAAN ennenkuin synnytyksessä, ja nyt supistelee joka päivä ja välillä kipeästikin..
No, kai sen vaan tietää..
Pian varmaan sitten sinäki :D
 
Heippa =)

Eihän täällä enää pysy perässä kun kaikilta tulee tekstiä niin mahottoman paljon...ei ennätä lukemaan millään.

Me päästiin tiistaina tytön kanssa kotiin (8 päivää oltiin sairaalassa kaikkiaan) tänään käytiin sitten vielä siinä bili-kontrollissa ja ei ollut arvo noussut hälyyttävästi niin ei jouduttu enään valon alle hoitoon, huoh mikä helpotus sekin.

Kovasti ollaan totuteltu kotona olemiseen ja meidän neiti on kova nukkumaan, herää syömään ja taas unta vaan. Yöllä jaksais muutaman tunnin seurustella ja hymyileekin koko ajan (mie luulin että ne aloittaa hymyilemisen vasta reilu kuukauden iässä...)... tuntuu kyllä ihanalta olla vauvan kanssa kotona pitkän odotuksen jälkeen.

Kovasti voimia kaikille loppumetreille ja tosiaan noita synnytyskertomuksia on todella mukava lukea. Itellehän jäi tosi hyvä mieli ite synnytyksestä eikä minkäänlaisia traumoja.

Firesun ja neiti 9vrk jo.. =)
 
Katotaan vaan, niin kaikki muut tällä hetkellä kärvistelemässä olevat saavat nyyttinsä ja Vili antaa vaan odottaa :D

raparperitaivas sun tilanne ei kauas tunnu omastani menevän. Meillä oli Vilin painoarvio 37+1 3465g ja arvioitu la:n aikoihin noin 4kg. Mulla tiistaina laskettu ja vasta loppuviikosta todennäköisesti kutsutaan siihen uuteen painoarvioon. Sitten päätetään käynnistyksestä. Lääkäri oli sitä mieltä ettei mikään mahtimötkäle tästä lantiosta mahdu.
Tsemppiä! :flower:
 

Yhteistyössä