***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

tääl nukuttu kans piiitkästä aikaa hyvin,kun poika suostui/nukkui koko yön omassa sängyssä 2 viikon jälkeen ,kun tervehtynyt..en edes heränny yöllä vessaan..
miehelläni ois synttärit tänään,en oo jaksanu ees leipoo mitn,viedään lasten kans se syömään ja kun ens viikolla pääsee yksin ostoksille niin lahja jälkikäteen..
ihanaa kun aurinko pitkästä aikaa paistaa ,huomaa et heti itsekkin pirteempi..
tääl olo kun norsulla,ei enään hyvin taivu mihinkään..
tuleeks muilla maitoo jo rinnasta,mul valuu aamuisin,iltaisin ja varsinkin saunas/lämpimäs suihkus..?
pipareit pitäis lasten kans leipoo vähän tänään..
kaikille oikeen hyvää sunnuntai päivää voikaa hyvin..
 
Täällä takana taas yksi valvottu yö, ei supistuksen supistusta, mutta muuten vaan sitä tuttua pyörimistä ja kyljenkääntöä, tyynyjen vaihtoa puolelta toiselle... taitaa sama rumba jatkua tosiaan sinne joulukuulle, nyt jo asennoitunut siihen vaihtoehtoon, ei tu sitten pettymyksiä, kun päivä päivältä mennään kohti joulukuuta :xmas:

Eli kasassapa hyvinkin... :saint:

Eikun reippaalle kävelylenkille, ihana aurinkoinen ilma =)

Kuiskaten 40+1 (tosin ultran mukaan la 24.11)
 
Kuiskaten: Nyt hetkeksi ajatukset muualle, niin voihan sitä alkaa tapahtuakin kun tuo ultran laskettuaika lähestyy...

Jisse: Kiva kuulla kuulumisianne. Toivottavasti saatte tytön kotiin pian!!!

Täällä nukuttu hyvin. Eilinen meni POjan synttärikahvitteluissa ja sain jopa elämäni ensimmäisen kinuskikakun onnistumaan suhteellisen hyvin. Ja poika sai uusia kirjoja =)

Nilkkoja ja pohkeita särkee ja turvottaa. Tiedä sitten mitä on... Keskiviikkona ois seuraava neuvola ja sillon ois eskon oikea synttäripäivä. Saa nähä kuinka lähekkäin saavat syntymäpäivänsä nämä lapsukaiset.

Eipä tässä ihmeellistä, sunnuntaita viettämään... Noi ulkoilut vaan ei nappais yhtään..

Enni ja pikkuinen 38+1
 
Moi!

Mullekaan ei ole KOSKAAN tehty mitään synnytystapa-arviota. :eek: Esikoisenkaan aikana siis..

Nilkkoja ja sääriä pakottaa täälläkin. :/ Inhottavaa, turvotustako lienee sitten? Sormus mahtuu kuitenkin ihan hyvin vielä.

Kypärälakista Ostin Tutan 60cm ja kun pesin sen, kutistui kyllä aikas lailla.

Masuasukki on liikkunut ihmeen paljon eilen ja tänään, kunnon jumppapäiviä oikein pitänyt!

Joulunavaus olis kaupungissa tänään, täytyy lähteä sinne pukkia moikkaamaan. :xmas:


Miracles 39+0 *poks*
 
Tervehdys täältäkin :wave:

Oli kiva lukea Jissen synnytyskertomus - toivottavasti saatte pienen neitosen huomenna kotiin :heart: .
Täällä ei kummempaa, eilen oltiin shoppailureissulla ja hyvin jaksoin vaappua mukana, vaikka koko päivä mentiinkin kaupasta toiseen. Alapään luut oli kyllä illalla hellänä ja kävely on jo aika kaakerrusta, illalla oli menkkamaisia kipuja, mutta niitä nyt on ollu jo yli 2 viikkoa ja mitään ei ollut ainakaan viime viikon neuvolalääkärin mukaan tapahtunut....
Siskon käly(?) on vyöhyketerapeutti ja neuvoi eilen pisteet joista synnytys kannattaa käynnistellä... ens viikon lopussa vois alkaa yrittää painella niitä jos vaikka sillä sais homman käyntiin :) .

Nyt jos vaikka ryhtyis siivoushommiin, kämppä on kuin pommi. :( Joka päivä täällä touhuilen ja teen ja missään ei käden jälki näy... on se kumma! :kieh: Ja jouluostoksillekin vois lähteä... eilen kun käytiin kaikissa muissa liikkeissä paitsi sellaisissa joissa olis ollu jotain joululahjaostettavaa ;)

Mukavaa sunnuntaita mammat

Killi ja Topi 36+6 :heart:
 
Nonni, täällä suunnataan käyrillä käymään, kun on huoli pienestä, kun liikkeitä ei ole tuntunut tarpeeksi. En usko, että mitään hätää on. Kätilökin kehotti tulemaan, niin ei jää ainakaan mieltä painamaan.
 
Ei mullekaan ole kummassakaan tehty synnytystapa-arviota... Kait ne laittais sitten jos epäilis, että iso vaavi tulossa.... tiedä häntä.... Eka oli 3,5 Kg ja nyt ainakin sf menee monta senttiä pienenmpänä, kun esikosta, että eiköhän tämänkin ulos tule... Sitten aikanaan

Mä en Myräkkä ymmärrä miten uskallat olla siellä kotosalla noine supisteluinesi... Mä kun jännitän jo tätä 35 Km sairaalaan, että koska on aika lähteä ja siell teillä päin noi välimatkat tosiaan taitaa olla vähän eri mittasuhteissa. Mutta tsemppiä jos lähtö tulee ja voimia muutenkin!!!

Kattiinalle :hug: Toivotaan että kaikki hyvin ja saat mielenrauahan käyntisi jälkeen!!

Nyt lepäämään, kun tuo isäntä meni tuota esikoistakin nukuttamaan. Ja sitten jos jaksais Ideaparkkiin lähteä vähän ostamaan valmiiksi. Tajusin just, että jos mulla menee pari viikkoa la yli niin sehän on jouluaatto :eek: Mä oon niin elänyt ajatuksessa että tulee tässä marras-joulukuun vaihteessa, mutta eihän se tosiaan niin välttämättä menekään...

 
Enni sikshän mulla alkaaki oleen kärsivällisyys lopussa. Menis veet tai alkais säännölliset kivuliaat supistukset niin vois lähtee.. Mut toi äskönenki kipupiikki oli vain ainut laatuaan. Ei vihti ees päivystykseen lähteä käyrille tai kohdunkaulan tarkistukseen ku sinneki 140km suuntaansa..
 
Darelbeida ups.. mut voihan sitä näin jo etukäteen :LOL:
olipa mukava kuulla jissen kuulumisia .

Minä uhkasin isännälle, et joko kattoo koko illan tätä kiukuttelevaa esikkoa tai sit lähetään käymään jossain.. menee hermot, ku tyttö koittelee ihan tosissaan
 
Oon nyt reilu tunnin istunu sohvalla ja kellottanu suppareita. Pääsääntöisesti 6-7 minuuttia väliä, mut harvemmin ja tiheemminki tullu.
Nyt sit mies jotain pojan kanssa tuossa lattialla ja naurahdin, niin sattu alamahaa nauraminen. Siis voiko tämä nyt olla enää normaalia?
Miehen mielestä olen hullu ku oon vielä kotona. Mut missä mä sit olisin? Tuntuu et jos nyt johonki lähtee niin ihan turhaan.. Vai pitäskö mun muka oikeesti jo lähtee näytille.. :/
 
Nonni, käyrillä käyty ja kaikki hyvin. Eka sydänkäyrä oli ok, mutta hyvin vähän liikkui vauva ja kätilö sanoikin, ettei he minua kotiin laske ennen kuin olen itse tuntenut liikkeet. ei muuta kuin kävelemään ja lehtiä lukemaan ja mahaa tökkimään. Mieskin tuli siinä vaiheessa synnärille, kun ihmetteli, kun mulla vaan kestää. Sitten uudestaan käyrälle, kun olin liikkeitä jo siinä istuskellessakin tuntenut. Oli sykkeet jatkuvaan 150-160 paikkeilla ja tunsi kyllä mylläyksen koko ajan. Loppujen lopuksi mylläsi niin paljon, ettei enää mitään kone kirjoittanutkaan. Hyvä kun kävin, sain mielenrauhan ja vilkkaan masukin illaksi. Mylläys on jatkunut siitä asti <3. Kätilö sanoi, että hyvä vaan kun näytillä kävin, sain itselle mielenrauhan ja kun onhan noita ikäviäkin tapauksia, vaikkakin harvinaisia.

Nyt kahvia ja joulutorttuja, mies paistoi :).
 
Heippa vaan kaikille...

Meillä tosiaan syntyi sitten tyttö pieni suloinen 17.11 eli viime tiistaina, maanantainta menin käynnistykseen ja tiistai aamuna tyttö oli maailmassa, että eipä tarvinnut montaa päivää odotella.
Synnytyskertomusta voin tulla myöhemmin lisäilemään. Me ollaan tytön kanssa edelleen osastolla kun ensin neiti vietti pari päivää lastenosastolla sokereiden takia ja kun ne saatiin kuntoon niin tyttö kellastui ja nyt sitten ollaan jo kolmatta vuorokautta valohoidossa eikä loppua näy. Niin mieluusti veisin neidin jo kotiin hellittäväksi...kyllä se vaan tuo nyytti korvaa kaikki kivut ja säryt mitä on ollut.
Kauhiasti tullut viikon aikana tekstiä, että jos niitä nyt sitten lukemaan =)

Niin ja tytön mitat oli rv 36+1 3660g ja 50cm että ei mikään pieni tyttönen viikkoihin nähden, mutta senhän vuoksi käynnistettiinkin.

Oikein paljon paljon tsemppiä kaikille loppua kohden :hug:

Firesun ja neiti 6vrk
 
Myräkkä: kyl mä ainakin soittasin synnärille, et voisivatko laittaa vähän vauhtia.. tai lähe ainakin menemään lähemmäs roi:ta!!

Firesun: mukava kun kävit kertoon kuulumisia.. onnittelut pikku neitistä!! Toivottavasti tytön bili arvot korjaantuvat pian ja pääsettä kotiin, mut toisaalta parempi olla osastolla ihan huoletta sen aikaa, et arvot on kohillaan, ku viel tympeempi se on kotoa lähteä takasin osastolle :hug:

Ihana, et kattiinalla kaikki kunnossa.. ei sitä koskaan turhaan käy näytillä, vaik itestä joskus siltä tuntuuki, mieluummin yks kerta varulta, ku yks kerta käymättä..
 
Onnea firesunille pienestä tytöstä!
Eikös ollut joku toinenki jolla juuri samanlainen kertomus ku firesunilla, siiis et vauveli edelleen valokaapissa? Ja ihan tämän päivän aikana..? Vai muistanko mä nyt ihan väärin? :ashamed:

Miehenki mielestä mun pitäis soittaa äitipolille ja kysyä. Supparit ei säännöllisiä, mut n. 10 minuuttia väliä. Siis koko päivän supistellu. Niin, meneehän tässä tosiaan se 6 tuntia vähintään rovaniemelle, jahka ensin pääsee lähteen.. :/ Mutta mä tyhmä odotan et tulee ne kuuluisat kipeet säännölliset supparit. Tai et vedet menee.. Järkevämpihän se oli lähteä jo matkaan jo synnytys käynnistyny. Mut tyhmä mikä tyhmä.
Sehän voi olla et jos siellä sit suolentyhjennys sais synnytyksen oikeesti käyntiin.. Miksi sitä pitää asua niin kaukana :headwall:
 
Heippa! Toivottavast ei ole liian myöhästä liittyä.....Olen 27 vuotias äiti kymenlaaksosta ja kolmatta lasta odotan...mulla on kaks poikaa nuutti 6v ja oskari 4v ja nyt siis tyttö tulossa ja laskettu aika on 13.12.2009 ja synnäri koks.
Alkuraskaus oli 2täyttä helvettiä ja lääkäri oli monesti varma et kesken tulee mut eipä tullut....nyt kasassa viel, tosin supistellut mukavasti tänään....
Mulla siis viikkoja nyt 37+ :heart:
 
onnea firesunille tytöstä!

Täällä ukko ilmotti että mene kotiin, än jää venaamaan tytön partiosta ja pitää soittaa lapsenvahti paikalle :ashamed: supistaa, 5min välein, mut kumminkaan viel tänään valmista tule. tosin pahaa oloa pukkaa supistuksen aikana..
Ja kaverin isä oli eilen kuollut mökkipalossa :'( Tulee olemaan tytölle kova paikka koska piti setää ukkinaan..
 
Hei,

Onnea kovasti jisse ja firesun!

Tsemppiä loppuhetkien kanssa kärsiville!

Nyt pitkä kertomus synnytyksestä ja ekasta viikosta. Oon sitä pikkuhiljaa kirjotellut aina kun on ollut aikaa. Jääpä sitten itsellekin muistiin :)



Hyvin nukutun yön jälkeen tuli ensimmäinen supistus sunnuntaiaamuna klo.10.15, johon heräsin. Siitä parin minuutin päästä meni lapsivedet. Onneksi olin sopivasti sängyssä, koska lääkärin käsky oli hakeutua heti vaakatasoon napanuoran esiin luiskahtamisen vuoksi. Soitettiin kätilöopistolle ja he käskivät tulla ambulanssilla sairaalaan. Tuleva isä pakkasi sairaalakassi loppuun ja ambulanssi tuli hakemaan n. klo.11.00.

11.30 oltiin sairaalassa ja meidät vietiin suoraa synnytyssaliin. Lääkäri tuli tässä vaiheessa ultraamaan ja varmistamaan perätilan. Jalat edellä siellä oltiin tulossa edelleen ja lääkäri varmisti, että vauva oli alle kolme kiloa ja koska olen melko pitkä, niin myös lantiossa pitäisi olla tarpeeksi tilaa vauvalle. Röntgeniin ei tässä vaiheessa enää menty kipeiden supistuksen vuoksi. Tällöin olin sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä 0,5cm. Supistuksen tulivat jo säännöllisinä 2-4minuutin välein. Lääkäri suositteli alatiesynnytystä ja päätimme yrittää synnyttää alakautta, joka oli kyllä todella hyvä päätös.

En saanut liikkua sängystä perätilan takia, mutta supistuksiin auttoi oikein hyvin ilokaasu, lämpöpussi ja synnytyslaulu+joogahengitys ja niillä mentiikin sitten loppu avautumisvaihe. Puoli yhden aikaan olin saanut petidiinipiikin. Kahden aikaan rupesi tuntumaan, että kivut olivat sen verran kovia ettei niitä enää meinannut kestää ja pyysin kätilöä paikalle. Opiskelija sanoi kätilön tulevan tarkastamaan tilanteen kolmen aikaan. Opiskelija taisi kuitenkin ymmärtää ilmeestäni, että kätilö pitäisi saada paikalle heti. No, pian hän tulikin ja joutui tarkistamaan kaksi kertaa, kun ei ollut uskonut, että täysin auki ollaan ja lapsi oli jo tulossa. Jouduin kuitenkin pidettämään ponnistamista, että saatiin koko arsenaali paikalle, joita perätilasynnytyksiin tarvitaan. Huoneessa taisi olla parhaillaan kahdeksan ihmistä. 14.20 alkoi ponnistaminen ja 14.42 rakas tyttömme syntyi. Väliliha jouduttiin leikkaamaan , kuten aina perätilasynnytyksessä.

Synnystys oli kaikin puolin aivan mahtava kokemus ja upeaa kaikella tapaa. Olen niin onnellinen, että pääsin kokemaan alatiesynnytyksen ja ilman tujumpia kipulääkkeitä, kuten haaveilinkin. Olo synnytyksen jälkeen: MY BODY ROCKS! Kaikesta siitä tiedosta ja taidosta, jonka olen hankkinut hengityksestä ja synnytyslaulusta, oli todella suuri apu. En ikinä olisi uskonut, että miten suuri.

Siitä sitten illan suussa vauvan kylpyjen ja äitin suihkun jälkeen päästiin lähtemään osastolle. Saimme perhehuoneen, joten mies pystyi olemaan koko ajan meidän kanssa, joka oli aivan ihanaa. Siinä sitten harjoittelimme elämää vauvan kanssa. Äiti voi hyvin synnytyksen jälkeen ja kolmantena päivänä istuminenkin jo onnistui.

Torstaina pääsimme kotiin. Ensimmäinen päivä kotona oli jännittävä ja samalla ihana. Matkalla kotiin äitiltä pääsi itku, nyt sitten ollaan viemessä kotiin tätä kauan odotettua rakastamme. Itkuja on päässyt muutenkin joka välissä äitiltä varmaan enemmän kuin tytöltä, joka ei kyllä turhasta itke. Äitiä taas liikuttaa kaikki ihana vauvassa.

Lauantaina oli aamulla kontrolli sairaalassa keltaisuuden takia, ja valitettavasti keltaisuutta oli tullut ja jouduttiin jäämään taas vuorokaudeksi sairaalaan. Keltaisuus teki vauvasta uneliaan ja huonosti syövän, joten nyt sitten pakkoruokaillaan ja äitin harmiksi pullolla, että saadaan varmasti tietty ruokamäärä sisään. Onneksi kuitenkin omaa maitoa tulee hyvin, joten nyt syödään pullosta äitin evästä. Toivottavasti päästään taas pian rintaruokintaan ja tyttö huolisi vielä rintaa. Se on mulle kovin tärkeää ja helpottaisi elämää paljon. Tiistaina on seuraava kontrolli ja lääkärin mukaan fifty-fifty, että joudutaanko taas jäämään sisään. Toivon kovasti että ei! Tuskin enää saadaan perhehuonetta, joten jouduttais olemaan sairaalassa kahdestaan vauvan kanssa.

Onko jollain kokemusta tosta keltasuudesta ja pulloruokinnasta ja silti imetys onnistunut? Vauva oppi onneksi imemään jo oikealla otteella ja hyvin ennen pulloa.

Leppis ja tyttömme 7päivää
 
Onnea firesun pienestä prinsessasta! :heart: :flower:
Tosiaan tyttöjä tainnut tähän mennessä tulla.

Myräkkä Hophop matkaan jo!

Täällä meni maha sitten ihan sekaisin. Eilenkin tuntui, ettei ole ihan normaali. Saas nyt nähdä. Mies oottaa vaan, että synnytys käynnistyisi :LOL: , mutta minä sanoin, etät tuskin tässä mitään tapahtuu. Kummasti tämä päivä hurahti ohitse. Illan mussuttanut nyt vaan herkkuja :D, haettiin ruokaa, kun lähettiin synnäriltä ja nyt vielä jätskiä syötiin ja aikaisemmin niitä torttuja. Nooooh, ei kai se niin justiinsa ole...
 
firesunille suuret onnittelut :flower:

Mullakaan ei mikään kummempi kiire ole päästä synnyttämään, ihan hyvin tässä vielä odottelee. Viikkojakaan ei kuitenkaan ole vielä kuin 38+1, joten se laskettu aikakin on vielä edessä. Kyllä se sieltä ajallaan.

Huomenna polikäynti ja siellä katsotaan käynnistykseen vaikuttavia asioita. En yhtään tiedä, mihin sitten päädytään, mutta mukava on mennä. Näkee pienen ainakin ultralla ja kun viimeinen lääkäri jäi käymättä, niin muutenkin on kiva päästä kuulemaan vähän raporttia... Ja kuukauden sisällä nyytti on joka tapauksessa maailmassa :heart:

Voimia kaikille ja oliskohan tosiaan sitten jo poikavauvankin vuoro syntyä tähän joulukuisten tällä hetkellä kovin tyttövoittoiseen joukkoon..? ;)

Sisely 38+1
 
ONNEA FIRESUN :flower: :hug: tyttösestä
Tytöt rules!
Ihan tuli oman esikois tytön syntymä mieleen tosta Leppiksen tarinasta, itkin kokoajan jostakin, kaikki oli niiiin liikuttavaa.
Ja sit toisen tytön syntymän jälkeen itkin kans kokoajan ku miun mielestä suurin kiinnostuksen kohde oli ollu se esikoisen syntymä, silloin tuli puolitututkin onnittelemaan ja ihastelemaan vauvaa ja seuraavana vuonna ne kaikki ihastelijat olivat hävinneet.
:'(
Olihan niitä tärkeitä läheisiä, mutta silloin tuntui siltä :/

Ja on varmaan tosi rankkaa jättää vauva sairaalaan jos ite pääsee kotiin !!
Sitä oon miettiny ennenkin.

Juu minähän se vanhenin :ashamed: taidan olla tämän joukon vanhin, kaverit ovat jo kohta mummoja kun niitten lapset on jo yli 20-vuotiaita.

Toivottavasti se Myräkkä on valjastanut ittensä jo matkaa, ettei tipaha vauva matkan varrelle!!

Kyllä teillä Kattiina ja Kuiskaten on hyvät hermot!Ite oisin noilla viikoilla jo kahlinnut itteni sairaalan sänkyyn kiinni :LOL:
Katotaan parin viikon päästä :whistle:
 

Yhteistyössä