***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

tuubi hyvistä hermoista niin tiedä... mut ei tässä oikein voi muutakaan, kuin odottaa sitä ihmettä, että supistukset alkais omalla painollaan, ilman mitään turhia odotuksia, kyl tää niin kypsää alkaa olla, kun mitään ei tapahdu ja päiviä kertyy lisää.
 
Juu, ehkä vielä jaksas odotellakin jos ei ois mitään lupailuja :kieh:
Aattelin itse et odotan nyt sit sitä 41+jotakin kun pannaan uudelleen kokoarvioon. Vaik sit tää on jo varmaan n. 5kg jos on nyt jo about 3,5kg. Maha painaa vaan aika lailla!
 
Onnea firesun tytöstä :heart:

Myräkkällä taitaa olla nyytti sylissä jo :heart: koivunkäpy kaiketi myös laitoksella.

Eilen supisteli kokopäivän, mutta ei kipeästi. Toivoin kyllä todella että yöllä ois tullu lähtö, mut ei. Supistukset loppus. Joten ootellaan ja kattellaan.

Jännää kun aletaan todella jakautumaan ja eiköhän kohta melkeen jokapäivä joku lähde.

rv39+3
 
|O kärpäle mikä olo.. tiedä onko tämä nyt sitä tavallista flunssaa vai mitä mutta yskittää ja nenävuotaa kuin hanasta.. luojalle kiitos ei ainakaan vielä kuumettaole.. sekin tietysti kohta pukkaa päälle :headwall: ...

mie olen aika varma että voisin tehdä diilin sairaalan väen kans että odotan kiltisti 14.12 asti jos saan sektion nukutukssa ja sterilisaation kaupan päälle :D :LOL:

vois vaikka onnistuakkin :whistle: ..ukko vaan sano että mene äiti nukkumaan ..kun yritin saada asiasta keskustelua.. :/ :snotty: ..

lauantain ja eilisien on supistellut kolesti joka tunti silleen TODELLA KIVASTI että ois tehnyt mieli lähteä reppu selässä sairaalalle.. mutta jotenkin sitä vaan sai käppäiltyä kotona..2v8kk poikasen kans askarreltiin huopalevyistä lettuja jka mansikoita ja paistettuja munia ja porkkanoita..sitten kun piti olla kakkutarpeisiinkin munia niin hoksasi muutaman puumunan askartelu laatikosta ja niinpä meillä oli leikisti kokkausta ja kauppa leikkiä sillä aikaa kun isi kävi isompien kanssa hamstraamassa kauhian kasan hedelmiä ja irtokarkkia kaupasta.. :D

tuli vaan mieleen että la menkoista on 4.12 ja olo on oikesti niinku jo jotain muuta kuin ultran mukaseeen (14.12) laskettuun...enis vei.. mie otan pölpöttimen käteen kun päivä hiukan valkenee ja soitan joko neuvolalle tai suoraan äippäpolille miun ahaa elämyksestä..siis se sterilisaatio+sektio ..ja pitäskö tovoo yksityis huonettakin samalla..

:LOL:

no eihän ne miulle sellasta autuuttaa edes viimesellä kerralla.. :p

ja nyt luumupussin kimppuun.. :D

Dare+manfred the giant 37 poks :heart:
 
Huomenta mammat, tässä tulis teille heti aamutuimaan lukemista niiltä osin kun nyt synnytystä jotenkin muistan.

Viime maanantaina tosiaan aamusta menin laitokselle käynnistystä varten ja kymmeneltä laittoivat ensimmäisen tabletin josta ei tapahtunut mitään, kahdelta sitten seuraava ja sen jälkeen tuntui ihan pienen pieniä supistuksia, lääkärin mukaan kuitenkin tiukasti vielä kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm, joten veikkasivast useamman päivän kestoa. Kuudelta laitettiin taas tabletti ja lääkäri sanoi että aamulla sitten jatketaan että saan yön nukkua rauhassa.

Kahdeksan aikaan alkoi tuntumaan jo vähän enemmän, mutta ei mitään merkittävää. Mies lähti kotiin nukkumaan ja minä jäin katselemaan täydellisiä naisia ja sinkkuelämää kun yhtäkkiä alkoi tulemaan neljän minuutin välein suhteellisen tuntuvia supistuksia, kätilö totes että otetaan kipupiikki (joka ei auttanut yhtään) siinä sitten kärvistelin yksinäni ja yhden aikaan kätilö laittoin petidiini piikin kun en pystynyt enää olemaan. Ihmetteli vielä että kuinkas niitä nyt noin useasti tulee =)
Piikki kun alkoi vaikuttamaan niin vaivuin jonkinlaiseen horrokseen, en nukkunut mutta se terävin kipu oli poissa.

Kolmelta sitten taas kipu oli aika mieletöntä ja kätilö yllättäen totesikin että jaahas tämä onkin neljä senttiä auki että ei muuta kuin siirrytään synnytyssaliin...olin että täh..tässähän piti mennä monta monta päivää. Salista soitin sitten ukolle että alappas tulla tänne. Mies kun saapui niin mulla oli jo ilokaasu käytössä (josta tuli mun sen hetkinen paras kaveri, vei uskomattoman hyvin sen terävimmän kivun ja olo oli siedettävä)

Jossain vaiheessa kysyttiin että haluanko epiduraalia ja vastasin sitten että tottakai kaikki lääkkeet mulle vaan, sen laitto ei sitten ollutkaan niin helppoa ja vasta neljännellä kerralla lääkäri onnistui. Tässä vaiheessa voi jo mainita että mulla oli synnytyksessä aivan ihana kätilö joka koko ajan kehui ja kannusti kuinka hienosti menee. Epiduraalin vaikutus kun alkoi niin kaikki kipu hävisi ja torkahdin jopa nukkumaan jotain 20 minuuttia...havahduin siihen että tuntui aivan kuin jalkapallo puskisi takapuolesta ulos.

Niin sitä sitten oltiinkin yllättäen valmiita synnyttämään, kätilö vain totesi että jos hetken vielä voisi olla ponnistamatta, mutta heti kun sain luvan niin aloin työntää ja kymmenen minuuttia niin tyttö oli ulkona klo 06.54 =)

Sen verran täytyy sanoa että kaikkein kivulian ja vaikeinta minulle oli tuo ponnistus vaihe...tuntui että kroppa repeää ja sattui niin perkuleesti. Muistan kun hetkeksi epätoivo valtasi ja meinasin jo luovuttaa ja hoin vaan että ei se tule ei se tule... mutta mies onneksi tsemppasi hyvin loppuun asti niin tulihan se sieltä. Eikä tullut kuin muutama nirhauma ja kolme tikkiä.

Pitkä tarina, toivottavasti jaksoitte lukea.

Paljon paljon onnea muillekin vauvan saaneille ja voimia niille jotka ovat nyyttiä hakemassa juuri nyt :hug:

Me ollaan vielä laitoksella valohoidossa mutta toivottavasti tällä viikolla jo kotiin.

Firesun ja pallero 7vrk
 
firesun ihana synnytyskertomus :heart:

darelbeida flunssa saattaa olla merkki lähestyvästä synnytyksestä. Itelle iski kunnon lenssu viimeviikolla ja nyt se on poissa ku taikaiskusta :eek:

(.) sen verran viel omaa napaa et täällä limatulppaa myös alkanut tulemaan, toiveet hieman korkeammalla synnytyksen suhteen. Vaikka tässä voi muutama viikko viel vierähtääkkin.
 
Tuubi en mä niistä hermoista tiedä. Mutta kun ei tässä ole mitään tapahtunut, niin kai sitä voisi ruveta olemaan sitten odottamatta mitään :D.

Neuvolassa käyty:
rv 39+4
pissa puhdas
paino +385kg/vko
turvotus +
RR 142/96 ja 115/74 (ai miten niin vähän laski)
hb 122
sf 37
RT
syke +141
liikkeet ++

Eikä tää ole edes kiinnittynyt, vaikka pää on kuulemma aikas alhaalla. Mutta voihan synnytys käynnistyä, vaikkei vauva olekaan kiinnittynyt? Voihan?

Uutta aikaa ei varattu, kun ensi viikolla mulla on ä-poli ja sitten tietää, mitä tapahtuu. Soittelen sitten itse aikaa, jos on tarve (minähän toivon, että ei ole).

Eka kertaa tuntu, että nään tähtiä, kun makasin selälläni, kun terkka sydänääniä etsi.

Kattiina ja Möykky 39+4
 
Huomenet kaikille ja onnittelut vauvan jo saaneille ja muille tsemppiä! Ei mulla tässä mitään kummempaa, ihan vaan merkkiä jätän itselleni. Yöllä supistelu lahjakkaasti mutta kyllä minä nukuinkin. Nyt ei taas ole mitään merkkiä mistään. Torstaina olis tosiaan äpkl käynti ja saadaan uusi arvio natiaisen koosta.... Hiukkasen alkaa jänskättää jos tää neitonen on samaa kaliiberia isoveljensä kanssa että on 3,5kg jo kolme viikkoa ennen laskettua aikaa... että mahtaiskohan sitä päästä käynnistykseen |O

Ilma on tommonen tasaisen harmaa ja kaikki lumet on poissa :( Mahtaiskohan sitä jaksaa kävellä vielä kotiin jos kävis tuon apiaanin saattelemassa kävellen kerhoon... Toisaalta jos kävis kävellen niin sit olis syy tulla kotiin ja sit sais ehkä laitettua vauvareppanan vaatteet tonne laatikoihin sillä aikaa kun poika on poissa ja ehkä vähän jo kiireisempiä joululahjoja vaikka paketoitua kun veljen perhe ei tulekaan jouluksi vaan käyvät vaan lahjanvaihtajaisilla ja ja ja... :D

Hauskaa päivää vaan kaikille!

Rapsu ja Mötkis 36+5
 
Pinjaaa!! Ootkos sie kouvolassa asustellut joskus silloin, kun Nuutti oli pieni?? Kun jotenkin tuntuis siltä, että tunnen sut... Terv. ansku jonka esikois tytön isä paljon saabbeja harrasteli(/ee)

Viime yö meni pyörien ja heräillen jatkuvasti. Nytkään ei oo hyvä olla mitenkään päin, vauva myllää kokoajan ja vasempaan reiteen säteilee inhottava kipu, mahaa ahdistaaa ihan kympillä jne jne... Noh vielä max. 4,5vkoa. :LOL:

ansku 37+3
 
Eilen yöllä parin tunnin ajan voimakkaita ja kipeitä supistuksia, jotka sit loppuivat taas kuin seinään. Nyt aamusta supistelee taas, neuvolassa käyty ja voimistuivat ja muuttuivat kivuliaiksi taas kun masua paineltiin.

Kuulumisia sieltä siis:
rv 36+1 (35+1)
painoa 73kg (73kg)
Turvotus + (+)
rr 127/80 (103/81)
pissi puhdas
sf-mitta 34,5cm (35cm)
lapsivettä normaalisti
rt (rt)
sydämen syke 145-155 (140)
liikkeet ++

Pää keikkuu alhaalla lähellä kiinnittymistä, mutta saa nähdä milloin niin tapahtuu. Huomenna nähdään pikkuinen taas ultrassa kättärikäynnillä ja se odotettu ihana käynnistys sovitaan, mie oon jo ihan kypsynyt tähän jatkuvaan kipuiluun, alavatsaa jomottaa ja polttaa ja virtsarakkoon vihloo ja polttaa, mut ei bakteerikasvua viime perjantain pissinäytteessä.

Tänään koirat pääsee taas pesulle, mä en ymmärrä kun aikaisemmin ei oo haissut ton uroskoiran karvat pissille ja nyt yhtäkkiä haistan joka kerta pissanhajun..
Narttu tulee sit taas mielellään pesulle ja rapsuteltavaksi suihkuun, örisee kuin karhu kun tykkää. Samalla se menee siinä siis.

Marsut siivoan kohta puoliin ja sit suihkuun, sen jälkeen vois ottaa pikku päikkärit et jaksan iltaan asti valvoa kun yöllä en saa oikein unta kunnolla. Kunhan nää supparit nyt laantuis sen verran et pääsen taas touhuamaan.
 
Huomenta!
Tää ei oo totta! Esikoinen nukkuu edelleen??? Valmistuukohan sekin tulevaan koitokseen vauvan kanssa :LOL:

Kiitos Firesun synnytyskertomuksesta!

Myräkälle tsemppiä, samoin Koivunkävylle, joka ilmeisesti myös on päässyt astetta pidemmälle tässä odotuksessa!!!

Kyllä tänäänkin varmasti joku ilmoitus tulee uudesta vaavista!

Missä Delfis???

Itse kun yöllä heräsin esikon ääntelyyn noon vauva mylläsi tosi kipeesti. Hyvin sitten kuitenkin nukutti tänne saakka. Nyt olis levännyt olo synnyttämään ;)

JOspa sitä kahveelle lähtis ja yrittäs tänään taas ulkoilla tuon jäpikän kanssa, niin päikkäritkin maistuisivat jossain vaiheessa hälle.

Enni ja pikkuinen 38+2 (virallisesti vasta 37+4)
 
juu...saattaapi olla lähestyvä synnytys tiedossa ;)

nenän tukkoisuus ja kuiva kurkku ollut jo viidesti :D ..kerran oli ihan kunnon yskä kaiken muun lisäksi..

no joka tapauksesa tässä käppäilen hiljakseen ympyrää.. liikkeitä ei ole tuntunut taaskaan moneen tuntiin.. viimeksi yhdeltä yöllä..hörpin jo hirmusen imelää teetäkin että jos vaikka sais sokerihuoppeliin tän manun... :LOL: ..tai itseni..tuli ainakin jotenkin *humiseva* olo :whistle:

ja kun pitäis saada yhteys neuvolaan tai äippäpolille kysyäkseni noista liikke jutuista ja ehdotlla sektio+sterilisaatio touhuja niin eihän sitä tietenkään kukaan voi vastata puhelimeen |O :headwall:

taidan hipsiä poikien kans kattomaan jotain elokuvaa..

Dare+manu 37
 
Vielä kerran onnittelut jo nyyttinsä syliin saaneille ja kiitos synnytyskertomiksista :flower: =)

Täällä tuli eilen ekat kivuliaat supistukset, tai niin ainakin luulen :eek: On mua supistellu jo viimeset 20 viikkoa, mut ne on ollut vaan semmoista mahan kovettumista. Eilen tuli parin tunnin ajan sellaista kovaa menkkamaista kipuilua alamahaan ja selkään, kaipa ne sitten oli supistelua kun ei kokemusta ennestään :ashamed: Alkoi jo jännittämään et jokos tulee yöllä lähtö, mut mitä vielä!! Loppui sitten pikkuhiljaa kun menin sänkyyn pitkälleen..

Esikolla ois synttärit 4.joulukuuta eli just kun on la! Ajateltiin kuitenkin pitää juhlat jo ens viikonloppuna. Kun vaan jaksais alkaa leipomaan tässä.. Jouluvalojakin tekis mieli jo vähän laitella, oonkohan vähän aikaisessa ;) Onko kukaan muu vielä laittanut?

Tytön eskariporukasta lähes puolet on kuulemma enterorokon kourissa, aamulla sain kuulla. Viime viikolla joku oli tuonut lapsensa sinne rakkulavaiheessa ja nyt viikonloppuna muille on alkanut tulla oireita! Nyt pelottaa onko tyttö jo ehtinyt saada viime viikolla tartunnan.. Loppuviikon vois olla vaikka kotona, tosin myöhäistähän se enää on jos on tarttunut jo viime viikolla, itämisaika kuulema noin 7 päivää. Sitten se tauti on minussa varmasti juuri silloin kun tulee lähtö synnyttämään :(

Jokohan Myräkällä on pikkuinen sylissä =)

Pakko kai se on taas viikonlopun laiskottelun jälkeen alkaa siivoilemaan! Jaksuja kaikille, vähiin käy aika ennenkuin loppuu :)

takhisis + masutonttu 38+3
 
Lämpimät onnittelut Firesunille ja kiitos synnytyskertomuksesta! Odottelinkin jo teidän kuulumisia =) .

Kiitos myös Jisselle ja Leppikselle kertomuksistanne!

Taisi olla kaikilla näillä varaslähdön ottaneilla joulukuisilla olla tuota keltaisuutta. Toivottavasti keltaisuus häviää pian ja vauvanne virkistyvät :heart: .

Itse täällä vielä joudun pötköttelemään, että saataisiin vauvalle lisää viikkoja masuni sisäpuolella. Paikat on kypsinä ja vauva voi syntyä milloin vaan! Ja sitten kun syntyy niin syntyy todennäköisesti nopsaan. Täällä tuskin siis tarvii kärvistellä yliajalla... Pari viikkoa toivoisin vauvan vielä sisälläni pysyvän.

Tsemppiä kärvistelijöille! Täällä ei taida enää ollakaan muita, joiden pitäis hillitella supisteluita vaan tahdotte jo kaikki päästä tositoimiin :D .

Sonja ja vaavi 34+4
 
Huomenet :wave:

Kiitos Firesunille synnytyskertomuksesta :flower:

Täällä on jotenkin tosi outo olo. Eilisiltana oli menkkamaisia särkyjä selässä ja mahassa ja kokonaisvaltaisesti tosi kummallinen olo. Yöllä nukuin TOSI huonosti - näin painajaisia tai ainakin jotain tosi kummia unia kun nukuin... on niin katkonainen yö takana :(. Yöllä ei ollu kummempia kipuja, eikä vielä aamullakaan. En sitten tiiä onko nuo menkkakivut jonkin sortin supistuksia vai mitä. Tyhmä ensikertalainen kun olen....

Jotenkin eilisiltana alkoi oikeasti iskostua tajuntaan että kohta se on oikeasti menoa, synnytys jännittää ja jonkun suoran pikkupaniikki iskeä! Kai se on normaalia ensisynnyttäjälle?! Täällä kun niin monilla on jo lapsia ennestään useampiakin, niin tilanne on vähän eri.... :| Kaksi kaveria/tuttua on saanut ihan tässä viime aikoina vauvat näillä viikoilla/päivillä. Toinen tais olla 36+6 ja toinen 37+0.... Haluan itsekin vauvan pian syliini, mutten kuitenkaan ihan vielä... ihan sekava olo :ashamed: . Sorry valitusvirsi ja omanapaisuus. Jospa nyt tekis jotain aamupalaa ja sais päivän tästä käyntiin, tekemistä piisaa. Eilen kun kärvistelin niiden menkkasärkyjeni kanssa, niin mies totes, että jospa nyt yrittäisit pakata sen sairaalakassin... hän ei sitä osaa sitten kyllä tehdä. :)

Parempaa päivää muille, paljon supistuksia niitä haluaville! Taitaa jotkut olla nyytinhakureissullakin parhaillaan :heart:

Killi ja Topi 37 TASAN :heart:
 
Onnea jo vauvan saaneille! :flower:

Tänään aamusta käytiin ultrassa paino-arviossa, kun mua niin pelottaa että tulee kauhean iso jättiläisvauva. Viikot on nyt 34+6 ja vauva vastasi 35+1, 2640g. Pelottaa siitä huolimatta kauheasti, että ehtii kasvaa vielä vaikka kuinka kauheasti.. :'(
Aiemmat lapset ovat syntyny ihan lasketunajan tienoilla ja molemmat alle 3 kiloisia, paino-arviotkin pienempiä näillä viikoilla.
Mitä paino-arvioita muut on saaneet suurin piirtein samoilla viikoilla?
 
:wave: täältäkin
Ja vauvautuneille :hug: :flower:

Aika monella näyttäis supisteluita olevan, noh, kyllähän se joulukuu lähestyy ja niitä saa ollakin... Minulla vaan ei ole yhtään, mut se onkin kohdallani enempi normaalia... On se jotenki niin jännä ajatella miten se kaikilla menee niin erilailla, mulle on sanottu et kun tulee ensimmäinen kipee supistus, niin täytyy lähtee sairaalaan, tämä sen takia kun toisiks nuorimmainen tuli aika kiireellä maailmaan ja sairaalaan matkaa n. 50 kilsaa...

Ei sitä synnytystapa arviota ole tehty ikinä minullekaan, ei edes esikoisen kohdalla, ei sitä täällä ainakaan tehdä automaattisesti kaikille, ja suurimmalla osallahan se vauva kuitenkin mahtuu tulemaan luonnollista tietä.

Mä kans välillä epäilen et onkohan vauva raivotarjonnassa vai miten päin se oikein on, ei ole vielä kiinnittynyt, joten pääsee kyllä kääntymään jos niin haluaa, ainakin terkan mielestä... Olikos se leppis joka synnytti perätilavauvan, helpotti kuulla sun kertomus, et sellainenkin synnytys voi mennä hienosti :)

Voimia ja lepoa rv 37+1
 
ei tullu.. .ei lasta ei paskaa. :kieh: paiakt aukos johti 3cm ja sit supistelu loppu ku seinään yhenäkin :headwall:

Mutta jospa se Myräkkä ois päässy toimiin. :saint:

Nyt taas meinaa supistaa, mut ukolle just yöllä jupisin kun kotiin lähdettiin että ens kerralla tulalan vasta kun pää näkyy :LOL: sinne ois muka yöks pitäny jäädä, kysyin sitten että eikö pääsis kotiin kun ne suparit nyt ihan oikeesti loppu. tai no, tuli puolentunnin välein mut semmosilla ei oo varmaan kukaan ikinä synnyttäny..

Dare, mähän saan samalla sterilisaation jos sattuu että sektioon joutuu. mutta ne ei sitä välttämättä tee jokapaikassa, koska yleensä tahdotaan tehä joko klipseillä tai essurella se sterilisaatio. mä ilmotin että piuhat poikki ja kolmeen solmuun, kiitos. tuo essure kun ei mulle käy nikkeliallergian takia.

Ihania synnytyskertomuksia :heart:

Apila, meillä oli painoarvio vk 35+3? 2780g ja pipo 31cm :eek: tosin mä en oikein luota noihin arvioihin kun pojan piti olla pieni ja siro, vk37 ultran mukaan 2.8-3kg, likempänä sitä 2.8, synty 37+4 ja paino 3460g.

Olin eilen tyytyväinen etten ole ensisynnyttäjä, oisin varmaan muuten kiljuen juossu karkuun, oli joku mamma synnyttämässä ja synnytys ei menny ihan putkeen.. tuolla osastolla harvoin ihmiset juoksee, mutta kun siellä juoksi 6henkilöä pitkin käytäviä niin heikkohermoista hirvitti.. puhumattakaan se huuto :ashamed: mutta loppu oli onnellinen vaikka epäilivät ettei olisi. :xmas:

Jee sain eilen uuden maton eteiseen, eli kaupassa kävely ja shokkitieto tuttavan kuolemasta ilmeisesti laukaisi supistelun. :|
 
Enni täällähän minä edelleen yhtenä pallona... :kieh:

Firesunille lämpimät onnittelut pikkuisesta! :flower: :heart: Ja kiitokset synnytyskertomuksesta. :)

Koivukäpy kyllä se sieltä tulee piankin, siltä jotenki musta tuntuu... ;)

(.) Supistelee täälläkin, mutta oon jo menettäny toivoni :kieh: Katotaan niin käynnistykseen vielä mennään...

Delfis ja Vili
38+6
 
Kuulumisia luettu, omia kun ei ole edelleenkään :whistle:

apila87 kokemuksesta voin lohduttaa, ettei se paino siinä niin ratkaise, vaan synnytyksenkulku, itsellä kun on kokemusta 4030 kiloisesta, sekä alle 3,5 kiloisista,ja voin sanoa, että 4-kiloisen synnytys oli kaikkineen kuitenkin kivuttomampi, vaikka kesti pisimpään ja oli se ensikokemus. Itsellä kun jo reippaasti mennyt lasketun yli, alkaa tietysti miettiä, kuinkahan iso jässikkä sieltä mahtaa olla tulollaan, mitään painoarvioita kun en ole saanut, mutta jos nelikiloiseksi jää, en panikoi sen suhteen...

Kuiskaten 40+2
 
Sonja74, täällä kanssa vielä yksi, joka yrittää kestää kasassa sen viikon pari :wave: . No myö ollaankin näitä häntäpään porukoita ja tietysti kun oikein toivotaan muutamaa viikkoa lisäaikaa, niin meijän tuurilla ollaan joko just jouluna tai sit tammikuussa vasta laitoksella :LOL:... Onko Sonja siulla tuo nimimerkissä oleva 74 siun syntymävuosi? Jos on, niin sama vuosi on kuin miulla :D .

Killi12, miulla jo kolmas tulossa ja ihan yhtä kovasti panikoin täällä kuin siekii :whistle: . Itseasiassa esikon kohdalla kun ei tiennyt mitä on tulossa, niin paniikki oli pienempi kuin nyt. Viimeviikolla kun supparit tuli parina yönä todella tiheeseen ja säännöllisesti, niin tosissaan oli aivan järkyttävä paniikki päivisin miulla, itkua tihrustin ja pelotti ihan sikana kaikki, sairaalassaolo ja synnytys. Silloin se oikein jysähti tajuntaan, että ei hitto, pitäähän tää tonttu saada täältä mahasta jollain konstilla poiskin. Nyt on vielä onneksi nuo supistukset olleet lievempiä, eikä öisin ole noita säännöllisiä viikkoon kohta ollut, joten nyt taas mieli on kohonnut, eikä pelota niin paljon. Mutta herkkänä ihmisenä muutenkin olen sellainen asioiden vatkaaja ja miettijä, joten stressiä meinaa tuosta synnytyksestä tulla. Toisaalta ihan hullua, kun tosiaan jo kolmas kerta, mutta ei sitä mielelleen voi mitään :ashamed:

Niin ja firesunille paljon onnea pikku prinsessasta :heart: .

Näinköhän myräkällä on koitos jo ohitse?!

Jessie + :xmas: 34+6
 

Yhteistyössä