***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Syntykää vaan tänään pienokaiset, perheenne saa ihanaisen skorpparilapsen, kuten minä :saint:
Olis ihana kun saisinkin niin ihanan synttärilahjan :flower:
Lupaillu on, eilen oli niin tautiset supparit ei kasasin jo kassinkin valmiiks ja tytöille varasin hoitajat ja mitä vielä :kieh: ei tullu lasta ei paskaa. Turhauttavaa!!!
Tytöiltä kun oli tollaset supistukset se oli menoa.
Tästä tuleekin äitinsä kiusaaja!!

Eilen ku lukasin noista sänkyjen laitoista, niin oon vaan oottanu et kaveri tois sen mein pinniksen takas, kunnes tajusin et enhän oo ees kaivanu varastosta niit lakanoita ja pientä täkkiä ja muita sänkykamoja. Ei muuta ku tautisis supistuksis valjastin isotsiskot varstoon ja laatikkoa kantamaan.
:LOL:
No sillon ei naurattanu yhtään, enkä jaksanu ettiä niitä täkkejä ja muuta.
Miehelle soitin töihin et varaudu lähtöön. Yöl soitin takas et ei vaiskaa. Aamul ku se tuli kotiin kömysin just vessaan. Uskals kysyä et mites menee. Meni ihan totaalisesti hermot :headwall:
Aikasa kuunteli ja sano et eiköhän rouva koiteta nukkua!!
Seuraava vapaa aika miulle on sit 27pvä, jos ei sillo tuu, ni en enää välitä tulkoot vaik ens jouluna, riitti!!
Vastahan nää viikot on 38+1, edellinen synty 38+5 ja esikoinen 40+5

Hermoheikko Tuubi ja äitinsä kiduttaja

Katrinaiselle onnea koitokseen, toivottavasti suppailut on jo alkaneet itekseen!!! :wave:

Täälläkin oltu päivä kipeenä |O päivällä tuli jonku aikaa n.7min välein kipeitä suppareita,nyt sit harvemmin loppuilta... :whistle: kävely on tuskaa, en voi tajuta voiko nuo oikeesti olla VAAN liitoskipuja kun sattuu niin pirusti!!! |O :headwall: en pysty varmaan gynetutkimuksessa tai synnytyksessä levittää haaroja tarpeeksi ku huuto meinaa päästä jos liikaa erehtyy levittelee.... :whistle: :snotty:

vaan alanpa taas laskeskelee suppareiden kestoja ja välejä ja koitan ottaa rauhassa että pysyis tasan 2viikkoa viel pesässään, sit saapi tulla kun oon jouluostokset saanu tehtyä.... :xmas:

Upp3 ja masukki 35+4

Nanuu..
ennen 12 lähdettiin pojan kans ulos. Sen jälkeen en oo istahtanu ennen tätä. Eka ulkoiltiin 1,5 tuntia, sit sisälle ja äkkiä ruokaa. Ruoan jälkeen laitoin pullataikinan kohoamaan. Sillon istuin ehkä 5 minuuttia ja aloin kaulimaan pipareita. Pipareiden jälkeen pullat. Nyt on niidenki jäljiltä kaikki siivottu ja mies läks salille. Selkä huutaa hoosianna mut muuten ei tunnu missään.. Tiedättekö, ei tää taida syntyä ikinä :headwall:

katrinainen varmaan jo tosi toimissa :) Voimahaleja :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuubi:
Syntykää vaan tänään pienokaiset, perheenne saa ihanaisen skorpparilapsen, kuten minä :saint:
Olis ihana kun saisinkin niin ihanan synttärilahjan :flower:
Lupaillu on, eilen oli niin tautiset supparit ei kasasin jo kassinkin valmiiks ja tytöille varasin hoitajat ja mitä vielä :kieh: ei tullu lasta ei paskaa. Turhauttavaa!!!
Tytöiltä kun oli tollaset supistukset se oli menoa.
Tästä tuleekin äitinsä kiusaaja!!

Eilen ku lukasin noista sänkyjen laitoista, niin oon vaan oottanu et kaveri tois sen mein pinniksen takas, kunnes tajusin et enhän oo ees kaivanu varastosta niit lakanoita ja pientä täkkiä ja muita sänkykamoja. Ei muuta ku tautisis supistuksis valjastin isotsiskot varstoon ja laatikkoa kantamaan.
:LOL:
No sillon ei naurattanu yhtään, enkä jaksanu ettiä niitä täkkejä ja muuta.
Miehelle soitin töihin et varaudu lähtöön. Yöl soitin takas et ei vaiskaa. Aamul ku se tuli kotiin kömysin just vessaan. Uskals kysyä et mites menee. Meni ihan totaalisesti hermot :headwall:
Aikasa kuunteli ja sano et eiköhän rouva koiteta nukkua!!
Seuraava vapaa aika miulle on sit 27pvä, jos ei sillo tuu, ni en enää välitä tulkoot vaik ens jouluna, riitti!!
Vastahan nää viikot on 38+1, edellinen synty 38+5 ja esikoinen 40+5

Hermoheikko Tuubi ja äitinsä kiduttaja
kiusaaja on täälläkin..

unohdin äsken lisätä että prisman irtokarkki hyllyköllä piti nojailla hyllyihin kolmesti kun tulli niiiiin tukala olo..tuskahiki tirskui päästä vielä autossakin..

isäntä ois vielä *juoksuttanut* lidlissä kun halusin mutta peruin kuitenkin.. ihan vaan sen takia että ei tarviis ihan vielä laitokselle poiketa.. muutama jutsku tekemättä vielä..

kohta saan ihanaa lasagnea ja rapsakkaa salaattia.. eikä sitten huomen aamulla ole sokerit yhtään koholla.. :LOL: :ashamed: :whistle:

mutta nyt taas hipsimään hiljalleen ja hengittämään.. :D

Dare ja manu 36+5... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
...voin kertoa että nyt ahdistaa, AHDISTAA.... :$ :/ ...
Mikä niin ahdistaa?

Täällä kivut loppu ku otin pari panadolia. Olin varma ettei ne kivut mitään enteilly, niin ihan raakasti 2 panadolia otin.

Ei tää varmaan synny ikinä |O
:hug: Mä otan ite lähes poikkeuksetta sen 2x500mg panadolia, sillon harvon ku särkylääkettä otan.. oon aatellu et otan sit kans kunnolla, et auttaa!

tääl on ollu koko päivän ihan ihmeellinen olo, välistä tekee pahhaa ja välistä vain on muuten huono-olla.. vauva möyryää minkä kerkeää ja tunkee päätä alaspäin.. hikka tuntuu entistä inhottavammalle.
Onko teil muilla näin lopussa maha alkanu naksumaan? mul on täs ehkä viikon verran maha kurahellu ihmeellisesti (niin ku ilma liikkus tuol mahassa) ja tänään on muutamaan otteeseen napsahtanu ihmeellisesti..

dare:lle synttärionnittelut!! :flower:

Täällähän on muutama saanut vauvan jo mahan ulkopuolelle :attn: Onnea hirmuisesti :flower:

sukkapari mulla on mahasta kuulunut naksuntaa n. rv 30 lähtien. Välis naksahdukset kuuluvat kun vauva liikkuu mutta pääsääntöisesti silloin kun ei liiku. Googlella joskus etsiskelin mistä johtuvat mutta ei löytynyt selvää vastausta :)

(.)Torstaina oli äippäpolinlääkäri. Arvioi vauvan painon olevan 3kg ( rv 36+3 ) Joten mun puolesta saisi lähteä syntymään jo. Tosin en ole ainuttakaan supistusta tuntenut ja muutoinkin tuntuu että vauva on vielä aika ylhäällä vielä. Mitään sisätutkimusta mulle ei ole tehty koko raskaudenaikana joten ei ole mitään tietoa kohdunkaulan yms tilanteesta. Luulin että ensisynnyttäjillä katsottais edes lantion tilavuus jotenkin ennen synnytystä mutta ei kuulemma tarvitse jos vauva kasvaa käyrien mukaan :eek: oon silti vähän huolissani että jos ei mahdukaan syntymään ja kukaan lääkäri ei ole sitä etukäteen viitsinyt sitä tsekata!!!!

Huomasin että moni on pakannut vauvalle kotiintulovaatteisiin kypärämyssyn. Kiertelin monessa kaupassa ja en löytänyt kun 60cm alkaen kypärämyssyjä...saman kokoinen oli äitiyspakkauksen kypärämyssy. Mistähän niitä pienempiä löytäisi??????

Tälläistä tälläkertaa...koittahan jaksaa niiden suppareiden kanssa, mun tonttu syntyy varmaa 2 viikkoa yliaikaisena koska ei minkäänmoista merkkiä ole antanut syntymisestä

Tiinuli 36+5

Tervetuloa uusille ja Katrinaiselle voimia vauvan hakureissulle!

Takhisis mulla ei ollut kohdunsuun tilanne mitenkään synnytystä enteilevä, olikohan sormelle auki, eikä yhtään kivuliasta supistusta esikoisen raskausaikana ennen kuin sitten yhtenä iltana alko supistella kunnolla noin 4-10minuutin välein jatkuvasti ja seuraavana iltapäivänä syntyi esikko. Yhteensä 21h ensimmäisistä supistuksista meni siihen että pikkuinen tai no nyt jo aika iso poika oli ulkona. Ja nyt toista odottaessa ei myöskään ole varsinaisesti mitään merkkejä, joten jännityksellä odotetaan meneekö samalla tavalla.

Täältä löytyisi vaikka miten pieniä lastenvaatteita ja vaikka millä mitalla, kun koot alkaa muistaakseni jostain 44cm.

Meillä ei sitten olekaan mennyt viime aikoina ihan putkeen mikään. Pari viikkoa sitten hajos imuri tai se ei jaksa käydä vaan sammuu kesken kaiken. Eilen sitten pyykkikone jäi jumiin ja nukkasihdin tyhjentämisen jälkeen saatiin tänään toimimaan, mutta veteli ihan omia ohjelmiaan |O Uus käytiin tänään katsomassa, mutta vielä harkitaan ostetaanko nyt vai myöhemmin. Riippuen suostuuko tuo nyt sitten pesemään vai ei. Samalla ostettiin uusi imuri, mutta myyjä möi vahingossa väärän ja loppujen lopuksi vaihdettiin yhteen toiseen joka saadaan vasta tiistaina. Uusi mikro/grilliyhdistelmä sentään saatiin ostettua ja mukaankin. Mutta ettei siinä olis vielä kaikki niin onnistuttiin kauppaan lähtiessä jättämään itsemme lukkojen taakse. Jäi avain lukkoon sisäpuolelle ja vaikka olikin toiset avaimet mukana niin niilläpä ei voi sillon avata lukkoa ulkopuolelta :headwall: Lukkoseppä olis maksanut 500e, mutta onneksi sitten saatiin "tiirikoitua" ovi auki ja ei hajonnut edes mikään. Tässä vaiheessa olisi pitänyt tajuta pysyä loppu päivä kotona, mutta käytiin ostamassa vielä miehelle ulkoilutakki jonka olin luvannut syntymäpäivä lahjaksi ja eiköhän kotona huomattu, että sen takin irralliseen fleecevuoritakkiin oli jäänyt hälyytin kiinni... Tonttu ei sentään päättänyt syntyä tänään, kun ei olisi oikein ollut sopiva hetki. Että tällästä meillä ja ei ollut edes se perjantai ja 13päivä :D

Muuten turvotusta paljon ja maha niin pinkeenä ettei sinne voi enää mahtua, mutta potkuja tulee silti kiitettävän paljon ja tuntuu myös niin kuin olisi keilapallo tuolla jalkojen välissä mikä vähän hidastaa menoa ja erilaisia vihlaisuja sun muita tulee vähän väliä, mutta ei merkkiäkään supistuksista tai muusta. Ehkä ne sieltä sitten aikanaan tulevat. Tänään olisi tosiaan ollut vähän huono hetki.

Saini ja Tintti

Täällä oli kamala ilta eilen kun menin nukkuu..otin raudan appelsiinimehun kanssa ennen nukkumaan menoa ihan normaalisti kuten koko raskauden ajan oon tehny, mutta tällä kertaa makuulle mennessäni kokoajan röyhtäytti ja oli appelsiinioksu suussa.. :x rennietä napsin ja istueltaan koitin nukkua mut maha painoi ja selkään sattui... sit lopulta onneks sain unen ja pystyin nukkumaan pää korkealla tyynyllä....en taida enää tuota mehua juoda,tai ainakin vois alkaa ottaa raudan vähän ennen nukkumaan menoa... :x

huomenna neuvolaan tarkastukselle..mitähän se täti sanoo, että onko lähtö lähellä vai paikat edelleen "hieman pehmeät,kanavaa 3cm", kuten ollut jo 20viikkoa supisteluista huolimatta... :kieh: :D

Upp3 ja masukki 35+5

Täällähän on vaikka kuinka moni lähtöasemissa, itsellä ei ole mitään "oireita" lähestyvästä synnytyksestä ja ihan hyvä niin. Mies nimittäin lähti keskiviikkona reisssuun ja perjantaina hälle nousikin hetkessä 39 asteen kuume. Varmuutta ei ole onko sikainfluenssaa, kun ei ole testattu. Nyt makoilee siellä vuodepotilaana, eikä tiedä koska on niin voimissaan, että voisi ajaa kotiin... Myös neljästä lapsesta kolme on kipeänä, on flunssaa ja yskää ja vatsatautia, jokuhan noista varmasti kohta tarttuu muhunkin :(

Tänään ajattelin pestä kaikki vauvan vaatteet valmiiksi, että on edes jotain tehtynä. Ja olisihan se sairaalakassikin hyvä olla pakattuna.

Synnytysasennoista oli puhetta. Itse olen ponnistanut kaikki lapset puoli-istuvassa asennossa. Se on ollut hyvä asento ja kaikissa on ponnistusvaihe ollut nopea 1. ja 4. lapsi tulivat noin 2 minuutin ponnistamisen jälkeen, ja kaksosissakin taisi mennä viitisen minuuttia per vauva.

:D sukkaparille kiitos vaikka mun synttärit onkin vasta tammikuussa.. tuubilla tais olla eilen onnea.. :flower:

ja siitä tuli mielen ttä miun oma la oli 31.12.70 ja mie olin omasta syntymisestäkin myöhässä kaks viikkoa.. :LOL: ..eli synnyin 16.1.71

ihan kivasti meni yö.. siis ei nirvinyt alamahaa tai muuta paniikin poikasta.. mutta aamulla kun heräsin niin kurkku oli kuin raastin rauta..korvia vihloo..ja kaksi lapsista tuli äänet käheenä kysymään että saisko teetä jos vaikka ääni aukeis.. ja kauheeta räkämössöä valuu jo neljästä nenästä :x :snotty:

ainoa mukava asia taitaa olla seettä tänään ei näyttäisi satavan vettä.. =)

taidan minäkin ottaa mukillisen teetä ja toivoa että tuo korvan vihlominen loppuis.. |O

Dare+manu 36+6

Huomenia!

Täällä paistaa aurinko! Olen niin ihmeissäni, kun ei ole moneen päivään näkynyt.

Huomenna olisi aamusta neuvola. Minä niiiiiin toivoin, ettei sinne tarvitse enää mennä, mutta näinhän tässä kävi. Noh, jäänee mahdollisesti sitten vikaksi, kun 1.12 on ä-polille meno ja ei tarvitse samalla viikolla neuvolaan mennä. Pitäs varmaan ruveta tuijottamaan tuota päivämäärää ja odotella sitä, eikä miettiä koko synnytystä ennen sitä.

Äidin kanssa oli eilen puhetta synnytyksista. Lohdutteli, että ei hällä ole ollut mitään merkkiä siitä, että synnytykset mahdollisesti alkaisi. Ja kuitenkin molemmat synnytykset olleet alle 6h kestoltaan ja ponnistusvaiheet molemmissa n. 5 min luokkaa.

Mutta kai se on aamupalaa lähdettävä ottamaan, kun meinaa ihan nälkä jo olla.

Kattiina ja Möykky 39+3

Älkää nyt palstalaiset panikoiko, kyllä ne vauvat syntyy kun on sen aika! Mulla olis sen verran paljon tekemistäkin ennen syntymää, että tavallaan olis ihan hyvä että menis vielä vähän aikaa, kun kaikki touhuamiset on kuitenkin sitten niin paljon vaikeampia vauvan kanssa. Ja kauhulla kyllä muistelen sitä ekaa viikkoa synnytyksen jälkeen... sitä ei oo ikävä. En nukkunut kuuteen yöhön oikeastaan yhtään ja epparihaava oli niin kipeä, ettei siihen ne Panacodit mitä määrättiin auttaneet kuin aina hetken kerrallaan. Seisaallaan ei pystynyt olemaan kun se paineen tunne oli ihan toista luokkaa kuin raskausaikana, taju meinas lähteä aina kun muutaman minuutin seisoi, eikä tietty istumaankaan pystynyt ja makuullaankin kyljen kääntäminen oli vielä vaikeampaa kuin odotusaikana noiden kipujen takia.

Tän raskauden aikana mulla oli olo tuskaisimmillaan varmaan joskus rv 30:n paikkeilla. Sit rt ja laskeutuminen on helpottaneet oloa, vaikka tietty paine sisäreisissä on kova ja yöllä tosi tuskaista raahautua vessaan. Päivät oon kyllä pystynyt olemaan kokonaan liikkeellä, kipeitä suppareitakaan ei ole tullut enää aikoihin. Eilenkin heräsin puoli seiskalta, siivosin, kävin jumpassa, sit kirppiksellä ja parissa kaupassa tytön kanssa ja vielä lopuksi peuhattiin pari tuntia HopLopissa. Varmaan seiskalta illalla istahdin seuraavan kerran. Kun ei tällaiset touhuamiset mitenkään edistä synnytystä niin turha sitä on yrittääkään edistellä. :) Toisaalta tytöstä kyllä synnytys käynnistyi lepäillessä ja kätilöt mulle sanoikin, että myös synnytystä edistää se että on mahdollisimman rauhallinen ja rento.

Bellona 35+5

Huomenia kaikille!

Sukkapari: Mullakin masu kurahtelee ja naksuu välillä, lähinnä vauvan liikkeiden yhteydessä, mikä lie...Oon monelle yrittäny kuvailla tuntemusta ja saan lähinnä omituisia katseita... :LOL:

Täällä ollu paljon juttua ponnistusasennoista ja kivunlievityksestä ym. muusta synnytykseen liittyvästä. Mielenkiintosta lukea, koska näin ensarina ei ole mtn hajua koko hommasta ja en kyllä ole juuri pohtinutkaan. Täytyis varmaan piakkoin alkaa kiinnostamaan :LOL: , mutta olen ajatellu lähinnä, että kai se "tikanpojan puuhun ajaa" tämäkin tilanne ja homma hoituu jotenkin. (ja tulen lukemaan tämän kohdan sitten synnytyksen jälkeen uudestaan... :D ) Sellasta oon kyllä pohtinu tosta kohdunkanavan häviämisestä, että jos mulla nyt jo on paikat pehmeät, kanavaa 1,5-2cm ja sormelle auki, sekä vauva laskeutunut, niin avutuukohan mun paikat lopullisesti ensarina kuitenkin sit maltilla vai voiko olla nopeakin toimitus edessä? Lähinnä, et kauankohan täällä kotona sit kannattaa suppareissa kärvistellä?

Näin yöllä unta, et vauva käänty perätilaan ja syntyi samalla(luonnollisesti mun pallean kohdalta avautui luukku ja sieltä se kurkisteli...) ja oli potra tyttö! Saas nähdä kuin käy, poikaa on nimittäin 2 eri ultrassa lupailtu, mutta toisaalta tyttöolo oli itellä ihan alkuraskaudessa. Tulee sitten prinsessa sinisissä, koska sen verran poikamaisiin vaatteisiin ollaan varauduttu! ;)

Aurinko paistaa, jos lähtis höykyttämään isännän ja koiran uniltaan ylös aamulenkille seuraksi. Hyvää vointia kaikille ja edelleen niitä synnytysuppareita haluaville!

diiselikissa ja rv 35+0 POKS :heart:

Olipas makia nukkua kunnon yöunet :) Menin ennen kymmentä nukkumaan, puolenyön maissa tuskailin hetken mahan kanssa. Sitten sainkin unen ja nukuin puoli kahdeksaan. Edes vessaan ei tarvinu nousta :)
Panadolilla tosiaan hävis eilen kivut noin tunniksi. Kovat oli kivut taas ku laitoin nukkumaan. Sain siitä huolimatta nukuttua hyvin, ihana :)

tiinuli outoa jos ei kohdunkaulantilannetta koskaan katottu. Tai että synnytystapa-arviota ei tehty :eek: Mistä sen tietää mahtuuko se sieltä tuleen, jos ei tarkisteta. Aivan hullua minusta, riskaapelia.
Niin ja ruskovillalla ainaki pienenpiä kypärämyssyjä. Villaisia ja silkkisiä. ruskovillan sivuilta löytyy jälleenmyyjät..

saini niinhän se on, että kun asiat lähtevät menemään huonosti, niin ne myös menevät huonosti. Karman laki, tjtn..

kattiina just luki jossain odotuskirjasessa ettei pidä liikaa tuiijottaa sitä laskettuaikaa. Vaan pitäis keskittyä ihan muihin asioihin ku vauvan syntymään, vauva kyllä syntyy kun sen aika on.
Just joo, sehän on ihan phiis of keik :LOL:

diiselikissa en mäkään esikon aikana noita kivunlievityksiä miettiny sen kummemmin. Ainoastaan sen olin päättäny et ilokaasua en ota, enkä siis ottanu vaikka tarjottiin monesti. Enkä ota nytkään.

Taidan alkaa kaivaan lihakeittolihat pakkasesta. Vois vaunun kopan kankaatki pestä tänään ku ei muuta pyykkiä. Saas nähdä lähteekö isäntä tänään esikon kans anoppilaan. Poika menee sinne ens viikoks hoitoon ku mies töihin (sinne vuorelle josta ei pois pääse maanantaista torstaihin) ja mä lähden tiistaina rovaniemelle potilashotelliin synnytystä odottamaan.

Jaksuja mammat :) On varmaan paljon jo syntyneitä, alkuviikosta varmaan moni tulee uutiset kertomaan kotiuduttuaan :)

Myräkkä ja keiju 37+3

Täällä kans maha naksuu ja posuu ja värisee (sekä tekee paljon muutakin)

Oon saanu tulokkalla ITE villapökät liki valmiiksi, muutama kerros toista lahjetta jäljellä ja sit toinen lahje enää.. aikaihanat tulee vaikka itse sanonkin :LOL: ja luonnollisesti onnistuin kämmäämään kun aloin tekemään lahjetta, neuloin parikerrosta vääräänsuuntaan ja nyt on lahkeensuussa pari kerrosta nurjaa :LOL: neuloin siis tuosta novitan puro-langasta, värinä ruska.
Pitää kiireellä neuloa lahkeet niin ehtii huovutella pikkusen haaaruksia, ja ajattelin haaraan neuloa vielä suikaleen että ois siitä kaksinkertainen..

Jos kerran jollahi on ollut synttärit niin onnea täältäkin :flower:

Pitäs vielä lattiat moppailla mattojen ympäriltä, saan tänään uuden maton, anttilassa on matot -20% :xmas: jääpipähän kurat siihen sitten..

Myräkkä Niinhän se on, ettei laskettua aikaa pitäisi tuijottaa, tosi helppoa :LOL: Mutta jos sitä vaikka sitten rauhoittuisi ja tulisi seesteinen olo :D. Ei kai muuten, mutta kun lähipiirisä mokomat menivät samaan vauvansa ennen aikojaan, niin sitä kai sitten ajatteli, että minä kanssa. Pitäisi kai ajatella, että yli menee, kun itsekin olen mennyt :D.

Pitäisi ruveta pyykkiiä pesemään ja astianpesukonetta tyhjentämään. Huomaa, että on pari päivää laiskotellut, niin tuntuu sitten, että joka paikka on rempallaan. Jos rupeaisi hommiin, niin jotain tapahtuisikin :D.

36 viikko tänään täyteen! :heart:

Eilen tuli siivottua tytön ja pojan makkarit, pesin kaikki pestävät lelut mäntysuopaliuoksella suihkun alla ja siitä sit saunaan kuivumaan, ja niitä leluja kun on paljon, aikaa meni 8h yhteensä. Imurointi ja lattioiden pesu siihen päälle koko kämpälle, illalla selkä ihan sökö. Tänään vuorossa olis lasten matot, mut joudun odottelemaan mäntysuopaa kun kaupat aukeaa vasta 12 aikaan.

muoks. Nää kun oon saanut tehtyä loppuu kaikki tekeminen kun ei oo mitään tekemistä enää, kaikki kaapitkin on sataan kertaan koluttu ja siivottu, tylsää tulee..

Niin ja toi sämpylätaikina odottaa, huomenna vois puolukka herkkua tehdä.

meemee ja stella di natale rv36

Heippa vaan!!!

Kiitän kaikkia onnittelijoitamme :heart:
Ja Leppikselle onnea täältä paljon nyytistä :flower:

En valitettavasti ehdi lukea tämän viikon juttuja, mutta nopeasti kuulumiset tulin kertomaan..

Eli tyttölöisemme tosiaan syntyi 35+5 viikoilla. Lapsivedet alkoivat vaan illalla tihkuileen... ei suppaillut. Vasta yöllä alkoi kivuliaat supparit ja pääsin heti saliin nauttimaan ilokaasua, jota seuraavat 6tuntia otin... ei auennut paikat ei :/ Ja tuskaa oli. Siinä vaiheessa olin luovuttamassa alatiesynnytksen suhteen niiden kipujen takia, mutta,,, paikat oli 5cm auki ja sain spinaalin, ja ai taivas mikä oli :saint: Loppu sujuikin 1,5 tunnissa tyttö oli maailmassa. En saanut edes yhtään tikkiä ja ponnistusvaihe ei sattunut, eikä edes vaavin maailmaan tulo sattunut :heart: Tyttö oli kanssani vuorokauden osastolla, mutta joutui sokerien haittelyjen takia lastenosastolle. Neiti on vielä seillä, minä lahdin jo seuraavana päivänä kotiin... Ilmeisesti saamme prinsessamme huomenna kotiin jos se keltaisuusarvo laskee ja valosta apua siis.
Näin meillä. Kaikkea hyvää loppukoitokseen muille. Yritän käydä lukemassa tässä juttujanne ja olla hengessä mukana, tosin haasteellista on kun aika on todella kortilla :whistle:

Jisse ja Viena 4vrk (tytön tuleva nimi siis) :heart:

Yhteistyössä