***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

jouluksi vauva, mulla oli esikon aikaan rd ja ihan insuliinille jouduin. Mutta synnytyksessä hävis moinen vaiva kokonaan, enkä sen jälkeen oo tarvinu enää mitään hoitoja. Eli ihan samana päivänä lopetettiin ku vauva synty. Mut kai tämäki on yksilöllistä?

Nyt olis aamupala syöty ja tiskipöytä tyhjä. Vois leikata salaatin valmiiks ruokaa ajatellen ja lähteä sit kohtapuoliin ulos. Tosin ei sinne mikään kiire, kun en kuitenkaan kauaa jaksa siellä käveleskellä. Tunti jos oltais niin eiköhän se riitä :)

Pidättehän peukkuja ettei mun synnytys käynnisty nyt vknlopun aikana? En halua että joudun pohtimaan mihin esikon työnnän, jos vaikka yölläkin vedet menee; tai ihan milloin vaan..
 
Ensin Myräkälle iiiiso :hug:

Ponnistusasennoista sen verran että keskimmäiselle, joka on ainut alakautta syntynyt, ponnistin aluksi seisaallaan. Halusin kokeilla jakkaraa, mutta se ei ollut mua varten. Oli kamala nojata taaksepäin isäntään, ennemmin olisin halunnut nojata eteen. Siinä jäi mulla myös lonkka "lukkoon" (tekee sen herkästi joskus esim. sekstaillessakin...). Niinpä kapusin sitten kiltisti tuoliin. En tykännyt siitä, mutta kun en silloin tiennyt että se on aina salissa valmiiksi laitettuna, niin en kehdannut kieltäytyä kun kätilö sitä tarjosi. Ajattelin että on sen mulle "petannut" valmiiksi, niin mentävähän siihen on... :LOL:

Jos nyt saisin alakautta synnyttää niin polviseisonta / kontallaan olo kiinnostais eniten.

Darelbeida alakautta on yleensä aina se turvallisin. Kumpikaan tapa ei ole riskitön, mutta sektiossa riskit yleensä suuremmat. Toki asiat joutuu pohtimaan tapauskohtaisesti. Ja harvoin kummallakaan tavalla onneksi mitään sattuu. Ja jos ois sattuakseen, niin sitä ei voi väistää. Mä uskon siihen että se tapahtuu silloin, oli synnytystapa mikä hyvänsä.

Puudutusten ei pitäisi vaikuttaa niin että menee liikuntakyky. Heti puudutuksen jälkeen voi olla jonkun aikaa käsky pötkötellä ja paineita seurataan, mutta sitten pitäisi päästä normisti liikkeelle. Joskus ne vaan menee vähän "vikaan" ja turruttavat liiaksi.

ON; Oli pakko soittaa terkkarille, että tarkastaisi TAAS vauvan asennon. Vaikka musta tuntui etten kehtaa enää soittaa :ashamed: Eilen musta tuntui kuitenkin että hikka oli taas tuossa ylhäällä, vähän tuntui alhaallakin... Ajattelin, että hyvähän se ois tietää jos pieni on kääntynyt. Jos tulee vaikka lähtö niin tietää että nurinpäin ollaan. Paitsi, että kiinnittynythän tämä ei ole joka tapauksessakaan, kun näin pyörii... Joten makuulla kai se olisi mentävä, jos lähtö tulisi. Täytyy nyt vielä varmistaa neuvolassa.

Yöt on olleet huonoja. En ole varma, mutta musta tuntuu kuin olisin herännyt kipeään supistukseen jo parina yönä. Päivisin niitä ei oikeastaan ole, vain sellaisia harjoitussuppareita. Tai sitten mulla on yöllä jotenkin muuten vaan kehno / kipeä olo ja herään siihen...

Mutta alkoi tosiaan pelottaa, että jos tämä ei menekään ihan laskettuun aikaan asti... :/ Eipä ole sellaista tarvinnut ennen pohtia. Piti oikein alkaa miettimään että onko vauvalle kaikki valmiina... No sinkkirasvaa, liivinsuojat ja pikkuvaipat pitää vielä ostaa. Kokeillaan kyllä kestojakin, mutta se on varmasti aluksi sellaista opettelua niiden kanssa, että pitää olla noita kertiksiäkin kotona. Punkka on vielä vintillä, mutta sen ehtii pestä kunhan ollaan tultu nyytin kanssa kotiin.

Sitten hoksin, etten ole pessyt enkä edes etsinyt kaapeista pieniä liinavaatteita :LOL: Vauva nukkuu meillä alussa isännän perintökehdossa, ja täytyy etsiä jostain yläkaapista siihen se pieni peittokin... Tänään täytyy nuo hommat laitella ja katsella ne kotiintulovaatteet valmiiksi. Petiä mä en vauvalle petaa koskaan valmiiksi ennen kuin ollaan turvallisesti täällä kotosalla. Se on mummon horinoita, että sitä ei saa valmiiksi laittaa, enkä pääse siitä yli vaan aina se kummittelee tuolla takaraivossa :ashamed: Kyllä siellä patja ja täkki, ehkä joku nallekin on yleensä valmiina ollut, mutta lakanat laitetaan vasta kun nyyti tulee kotiin :heart: Ehtii ne sittenkin.

Nyt vähän kahvia ja sitten sinne neuvolaan. Voisin tällä hetkellä epäillä että on oikein päin mutta eipä niillä mun epäilyillä ole ollut mitään merkitystä aikaisemminkaan... No, joskus oon aavistellut oikein, mutta varmaksi en osaa mitään sanoa.

Sori kun nämä on tällaisia romaaneja aina nämä mun jutut :saint:

T. Tintukka ja tonttu 36+4
 
Taivas että on muuten ollu nyt useempana päivänä liitoskipuja |O meinaa kiljasu aina päästä kun nousee jostai tai jos levittää haaroja yhtää enempää :D mut siedettävää kipua kuitenki, ja noiden kipujen myötä tuntuis vauvakin menneen alaspäin, oisko mahdollista..? Toivottavasti neukka tarkastaa maanantaina alakerran tilanteen kun on ollut nyt kipeemmät supparit yms niin tietäis tilannetta vähän...

Myräkälle peukutusta, ettei synnytys käynnisty vlopun aikaan!! d =) b
 
37+0 :heart:

Sain esikoisesta epiduraalin, ei vienyt tuntoa (eikä sen kuuluisikaan viedä tuntoa), puoli-istuvassa ponnistin, olin kokoajan sängyssä, koska ilokaasu sai mut niin sekaisin/pahoinvoivaksi etten tajunnut mistään mitään kunnolla/uskaltanut liikkua mihinkään. Nyt onkin toiveissa ja ehdoton ei ilokaasulle, ja haluaisin olla mahdollisimman pitkään liikkeellä, oli se sitten kävelyä, jumppapallo, keinutuoli tms, ei kuitenkaan sänkyyn kahlittuna. Ja kiinnostaisi kokeilla ponnistaessa polviseisontaa tai synnytysjakkaraa. Esikosta sain pari tikkiä, kun leikkasivat hieman välilihaa, jotta pää mahtui kunnolla tulemaan pihalle, pari päivää synnytyksestä pystyin jo istumaan melkein normaalisti.
 
Huhhuijaa, täällä olo tällä hetkellä hyvä, mutta tiedä sitten taas iltaa kohden. Nyt olisi sellainen olo, että voisin ihan hyvin lähteä synnyttämään, mutta mä vaan epäilen, ettei mitään tässä tapahdu. Huoh. Olen niin kärsimätön ja malttamaton. Haluan tän pihalle marraskuun puolella! Yksi mun kaveri veikkaisi toukokuussa, että muksu syntyy tänään. Tänään laitoin viestiä, ettei merkin merkkiä sellaisesta :LOL:

Antakaa tänne niitä suppareita! Lupaan antaa ne heti takaisin, kun en tarvitse niitä :D.
 
kattiina täällä ihan samat fiilikset. Nyt on päällä pahimmat jomotukset koko tänä aikana. Selkää, kylkiä ja alavatsaa polttaa. Alapäässä kovia viiltokipuja... :eek: Tais tuottaa mun päiväinen shoppailureissu tulosta. Sen jälkeen kokosin vilin pinnasängyn.
Vielä ajattelin lähteä käymään tiimarissa hakemassa värkkejä joulukortteja varten :D

Tahtoo kans synnärille jo :D
Kuinkas muut kärvistelijät jakselee?

Delfis ja Vili
38+3
 
Moi tytöt.

Mä en kyllä vielä ole lähdössä synyttämään, vaikka täällä tuntuu kovasti olevan sellaista ilmassa. Välillä suppailee ja pikkuinen on vähentänyt liikkumistaankin selvästi - tilanahtautta uskoisin. Juuri nyt hirmuinen hikka.

Mulla kun on synnytykset olleet tosi nopeita, niin vain ensimmäisen lapsen sain ponnistaa maailmaan jakkaralla. Muut sitten sängyssä puoli-istuvassa, koska lapset ovat syntyneet niin vauhdilla. Eli tuo asento on valittu ihan hidastamaan liian nopeaa syntymistä ja toki myös niitä repeämiä estämään. Ja hyvin on toiminut, ei ole tullut repeämiä ja vauvoilla kaikki hyvin. Tulevalle synnytykselle en ole miettinyt mitään toiveita - kunhan jäisi hyvä mieli ja vauvalla ja itsellä olisi kaikki hyvin :heart:

Huomenna poksuu 38 täyteen...
Sisely 37+6
 
TINTUKKA76.. :hug: tiedän tiedän ..alatie on se oikee tie..ja siihen se varmaan menee..katoin nimittäin Macleodin tyttärien jakson tänään missä joku niistä tytöistä synnytti ja vaikka se olikin ihan näytelty juttu niin se kolahti..

elikkä mahdollisimman pitkään seisten kävellen ja kumarrellen ja siten polvilleen.. tai no kunhan jotenkin..tapahtukoon mitä siten on tapahtuakseen..

positiivinen asenne miuulla ainakin on.. :D ..latailin vauvan vehkeet kassiin..ja jokaisen vaatteen kohdalla kysyin herraskaisen mielipidettä.. :saint:

ja tutinkin valkkasin sen mille tuli eniten muksautteluja.. :D ..eli en mie oikein osaa "selvästi" pelätä liikaa..
mieskin sanoi että kuulostellaan olotilaa ja jos jotain hitusenkaan hankalaa on kontrollissa niin päätetään sitten uudelleen..onneksi meistä on toinen ajattelu kykyinen.. ;)

Dare+manu 36+4
 
Supistellut koko päivän, tänään tullut siivottua ja viimeinen tikki tais olla noi koirien kanssa tehdyt pienet kävelyt, ja yhden kerroksen rappusten nousu, alavatsa ihan tulessa ja puolen tunnin sisään tuli 8 kivuliasta supparia, nyt vähän laantuneet kun kävin suihkussa, mut vielä kivuliaita et vähän henkeä pitää välillä haukkoa. Alaselkään jomottaa ihan urakalla ja issias pamahti päälle, huono olo ja ilmavaivoja.

Keltaista limaa valunut nyt viikon verran, puol teelusikallista kerrallaan monta kertaa päivässä ja haisee ihmeellisen imelälle, ihana selostus.. Oiskohan tulppaa kun sitä tullut aikaisemmin..

meemee ja stella di natale 35+5
 
meemee tuota samanlaista keltasta tullu täälläki ja samaa mietin... Ekaks siis viikko sitten hulahti kunnolla jotain (ihan ku ois kuset housuissa :D ) Ehkä ma tai ti alko tuota keltasta. Ihan pihalla ollaan... :eek: Jos saat jostain vastauksen, niin ilmottele mitä oli.
 
neuvolassa käyty, alapaine pikkasen koholla (alle 80) joten jos koskee päähän tai tulee näköhäröjä niin välittömästi mittauksiin. pissa puhdas, samoin streptokokki, tosin lievä hiiva oli testissä näkyny, mutta kun ei vaivaa mitenkään niin ei tarvi tehdä mitään.
Sf huimat 34cm vaikka on pää ihan alhaalla, saapi kuulema silitellä alakautta, mut ei viel tukka tunnu.
paikat niin kypsät että lähtö tulee koska vain, tänään tai 3vk päästä. prkl.
ja hemppa oli 112!! jeee! koittanu sitä saada useemman kk yli 110.
Sokerit on nyt ollu rajoilla, oli puhetta että jätän perunan nyt synnytykseen asti koska se selkeesti nostaa. no pitikin kehua, kävin tytön kanssa kiinalaisessa syömässä kun kaupungilla oltiin niin en tosiaan syöny perunaa ja het oltiin rajoilla. :kieh:

Kiva oli käydä shoppailee, mutta prismassa en meinannu saada kassalla ostoksia ladattua kärrisä kun ei eksinkertaisesti kykene kumartumaan :kieh: siis koski niin vietävästi kun koitti kumartua että meinasin laatata ja mulla kumminkin on melko korkea kipukynnys.

Lindeksissä on maanantaihin asti lasten ulkovaatteet -30% se olikin ainut kauppa mistä löyty sopivat toppahousut neitille. ja muistin jopa ostaa vauvalle sukkia..
Ja anttilassa näky olevan lelut ja pelit ota 4 maksa 3 :eek: pitäs päästä ilman lapsia sinne siis..

neiti osteli loisto-ostokset omillarahoilla: olipakerran elämä DVD-boksin, suihkusaippuaa, hammasharjan ja tahnaa :LOL:
 
Siis apua, mulla on turvotusta. :eek: Ei koko aikana ollut ollenkaan.. Nyt sukista on jäänyt järkyt painautumat nilkkoihin.
Näköhäiriöitä ei ole onneks ollu sen eilisen jälkeen.. Pää on kyllä sillain ärsyttävästi lievästi kipee.

Ihana toi mies. :heart: Soitin sille töihin eikä vastannu heti. Hetken päästä soitti takas hädissään: " Joko pää näkyy?" :LOL: JUUEI! :heart:

Prisman reissulla ois voinu kyllä synnyttää. :x Karsee pallo jalkojen välissä joutuu vaappumaan ja tuntuu että tavara lelviää just siihen paikkaan. IHANAA!
En jaksa uskoo siltikään (vaikka vauvan pää roikkuu ihan huulilla) että tämä tuolta tulis ennen la.ta.
Esikoinen synty 38+6 (eli niinku huomenna) ja kuopus 40+4.


Miracles 38+5 :heart:
 
Miracles ihana mies :D Tuo pallo jalkojen välissä on ihana tunne... Oon yrittämällä yrittäny tänään kierrellä kauppoja. Jos sillä sais korvattua pitkän lenkin.. :whistle: Oisit sä voinu siellä prismassa synnyttää. Iltapäivälehdet ois kirkunu huomenna: Nainen synnytti kassajonossa :D
 
Delfis Juu, mun miehen kauhuskenaario on, että synnytän kotisohvalla ja hän avustaa tyttöjen 3v ja 9v kanssa... :saint: Toivon TODELLA ettei niin käy!

Otin äsken vaahtokylvyn (joka muuten rentouttaa ihanasti ja poistaa lihassäryt) ja kun yritin kammeta roppaani ylös sieltä, kuopus 3v sanoi siinä: " OI, oletpa sä äiti iso! Teletapeilla on kans tommonen iso PYLLY! " :LOL: :LOL:
JEPJEP, takamuskin siis levinny ilmeisesti..
 
Jouluksi vauva kyseli synnytyksen jälkeen raskausdiabeteksen hoidosta...
Itselläni oli diabetes jo ennen raskautta ja minulle diabeteslääkäri kertoi, että sokerit palaa normaaliksi (tai sellaiseksi mitä ne olivat ennen raskautta) synnytyksen jälkeen, joten heti sitten aletaan käyttämään lääkitystä samalla tavalla kuin oli ennen raskauttakin. Voisin kuvitella, että samalla tavalla toimitaan raskausdiabeteksenkin kanssa... Tosin en tietenkään varma ole.
 
Keltaisesta limasta... mulla sitä on tullut jo useampi viikko. Ei siis välttämättä enteile mitään, ainakaan pikaista lähtöä. Tänään maha on kovettunut kovaksi palloksi vähän väliä ja olo ollut aika huono - voimaton ja öllöttävä.

Koivunkäpy, mulla kans vauva tuntunut alakautta jo useamman viikon. Ihan selvästi. Ei todellakaan tukkaa, mutta pieni pää :heart:
 
miracles tyttöä odotat? ;)

Täällä masukki liikuskelee älyttömästi. Välillä pelottaa et tuleeko se tuosta vatsanahan läpi :whistle:

Piparitaikinan laitoin jääkaappiin, jos huomenna sais tehtyä ainaki ne piparit. Sit voisilmäpullia ajattelin, saas nähdä..
 
Myräkkä Täälläkin on tarkoitus tehdä pipareita, mutta saas nyt nähdä. Ei ainakaan huomenna, jkun en jaksa taikinaa tehdä ja kaksi räkänokkaa tekemään niitä, niin ei välttis hyvä tule.

Nukuin toiste päikkärit nyt illalla. Tietää, että uni ei tulekaan ihan heti, mutta puolta yötähän tuo on viime aikoina ollut muutenkin kun olen ruvennut nukkumaan.

Minä huomaan olevani kärsimätön. Tahtoo, että jotain tapahtuu. Se, riittääkö mulla nyt voimat, niin en tiedä, mutta jotenkin ajattelen, etten tätä oloa siinä vaiheessa edes muista...

Kattiina ja Möykky 39+1
 
Kurkkasin tännekin ketjuun ihan varuksi, kun alkaa tuntua sille, että marrasvauvasta saattaa hyvinkin tulla joulukuinen, h-hetki olis huomenna 21 pvä, mutta ei kyllä mitään merkkiä siitä, ett pääsis punnertamaan synnärille nyt vkonlopun aikana...

mun tuurilla tää menee 2 vkoa yli ja käynnistetään joulukuun puolella... mut odotus jatkuu, ja katsotaan, päädynkö lopulta tänne :xmas:

Kuiskaten marraskuisista 39+6
 
Leipomisen vuoksi piti tulla kertomaan ja hehkuttamaan että leivoin tänään piparipuusteja, eli siis ikäänkuin tekis korvapuusteja mutta ennen rullaamista siihen väliin kaulitaan vielä piparitaikina. Sit rullalle ja ah miten ne on hyvä! Onneks mies laittoi suurimman osan pakastimeen :xmas:
 
kattiina luulis sulla voimien riittävän. Siis jos saat noin hyvin päivälläkin nukuttua :)
Musta makuullaolo on niin inhottavaa etten todellakaan halua päivällä makoilla vaikka kuin väsyttäis. Yöllä vaan nukun, sillonki huonosti.

raparperitaivas kuulostaapa hyvälle :) Taidan noitaki kokeilla pellillisen niin ei tarvi koko taikinaa kaulia, kuitenki lähetän pojan ja miehen matkassa sunnuntaina piparit anopille. Se niistä tykkää pipareista tykkää..
Ihanko kuin ohueksi pitää kaulia? Tuleeko siihen kuitenki se margariini ja kanelisokeri?
 
Tervetuloa vaan marraskuisetkin tänne!!

Mulla on illan ollut tosi huono olo ja huomannut ihan istualtaankin kovasti. Voipi olla syynä, että koko päivän oon touhunnut, kun päätin sitten tehdä huomiseksi kinuskikakun ja väliin sit se kinuski-kerma mönjä jne. Oli vähän hommaa kun ekaa kertaa tein, mutta toivottasti on hyvvää. Lakkojakin sinne väliin työnsin. Ei välttmättä lasten suosikkeja, mutta aikuisia ton pojan synttäreille pääasiassaa tulossakin. Sit jo huomenna pyöräyttäisi vielä kinkkurullia, niin ois siinä sitten mun jaksaminen.
Pojalle tuntuu olevan päasia, että saa puhaltaa kynttilät ja ne voisi varmaan olla vaikka sämpylän päällä....

Noita piparipullila vois kokeilla juu. Meillä vaan kun mies tarttee gluteinittomat pullat, niin tietää sitten kuka ne kaikki tavalliset syö :whistle:

Miracles: Hauska tyttö sinulla :LOL: Meillä kommentout vaan isoa mahaa ja isoja tissejä :/

Eipä tainneet auttaa aamuiset hellät hetket tähän synnytykseen. No hyvä vaan jos ne synttärikahvet sais juotua, sitten voiskinn lähtee synnytämään kun ois esikoisella hoitajia tupa täynnä.

Nyt suihkuun ja nukkuun, jotta taas jaksaa. Onneksi saanut pari yötä nukkua tosi hyvin. Ja onhan tässä vielä aikaa odotella ensin tuohon la:han ja sitten jos yli menee niin hermostuis sitten vasta.

Enni ja pikkuinen 37+6 (vielä puolituntia.... sotten POKS)
 

Yhteistyössä