***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Ai niin, Sonja74 :wave: , diiselikissa oli se loppu! Ja eipä mtn unohtamisesta, normaalia...Ja kaiken maailman virityksiä sitä joutuu nimimerkin kanssa tekemäänkin, ku tuntuu et kaikki on jo varattu. Oli tuokin kovan puristuksen ja päivän hikoilun tuotos!!! :LOL:

Seksikielto myöskin täällä. Sopii mulle, ei vois vähempää kiinnostaa ja miehellä toivottavasti terveet kädet tai jtn..., ei oo ONNEKSI toistaiseksi valitellu! :)
 
Heipsan pitkästä aikaa tännekin puolelle. Aktiivisesti olen kirjotellu tuolla tammikuisissa mutta jos se vauva kumminkin tulisi jo joulukuun puolella.

Ultrassa kävin ja painoarvio oli jo 3000g.. eli ei kyllä tarttis sinne La:han ees mennä.

Tosi ahdistunu olen jo vatsaani ja saikkarilla oon jo kauan ollu suppareiden ja kohdunsuun tilanteen takia..

Mutta onnea kauheasti jo vauvautuneille!!

Ja myräkälle halauksia surullisiin uutisiin :heart:

pippur1 ja masumuru 35+0!
 
Myräkälle voimia hurjasti, raskas paikka todella :'( :hug:

Koivunkäpy, kertaahan tälle lahopäälle, mitä akupisteitä oli joilla vaavin saisi kääntymään, on menny multa ihan ohi? Kiitos :heart:

Tetasha :heart: Milli 37+2
 
Myräkälle :hug: voimia !!! kamala uutinen..

ja jaksuja muillekin... :hug: neuvolassa tuli käytyy..huvittaa kun masu ollut tosi ahkerasti liikkeellä aamusta asti ja yölläkin.. :D nukuin levottomasti yön..siksi alapainekin oli taas korkea..ottaa pienet unet..
neuvola kuulumiset siis. rv 34+1
painoa +1.647 :whistle:
rr 134/97
pissa puhdas
hb oli 129
kohdun pohjan korkeus 31
ja rt tarjonnassa olis..

isommista pojistakin on ollut tuo verenpaine ollut korkee loppu ajasta mutta pissa silti puhdas,mitata vaan kotona aamuin ja illoin..

vaavin juttuja pakkailla valmiiksi laukkuun ja itselle myös..joululahja juttuja käydä ostaan vielä 2 ja 4.12 :saint: supisteluja ei ole onneksi..

nyt pötkölleen =)

mamma ja ihana piiperö :heart:

rakkaat pojat vm 99 ja vm 03
 
Tetasha, olikohan se piste pikkuvarpaan kynnen vieressä? jos en nyt väärin muista.

Possunliha-sienikermakastike ja muussi tulossa, jatkuva nälkä, sokerit jos laskee alle 5 niin tulee ihan hirvee olo :eek: huimaa, törkee nälkä (ihan sama vaikka ois vasta syöny) jne..
 
Tetasha selaa mun viestejä taaksepäin. Saman asian kanssa kun täällä painin. Maanantaina pt, tiistaina rt, tästä päivästä ei taas mitään hajua. Hemmetti soikoon... :kieh:

Mutta mä oon noista akuhommista kans kirjoitellut. Jotain lääkäri kertoi., että olisi kuumentanut neulaa ja sitten kai se olisi laitettu siihen akupisteeseen ja tämä toistettu 3 kertaa. Tai jotain sellaista. Ei sitten vielä ainakaan olla kokeiltu kun tajusi kääntyä (hetkeksi?) itsekseenkin...

Itse olen vain kynnellä painanut tuohon pikkuvarpaan ulkosyrjään. Googleta vaikka tuo piste. Ainakin muistaakseni 6.11. kirjoituksessani höpisen asiasta :)
 
Niin ja myräkälle voimia :hug: , et siekään olisi nyt enää tällaista stressiä tähän loppuun tarvinnut :( .
Kysyit kuinka voit olla tukena, itse paljon läheisen kuolemasta johtuvaa surua läpikäyneenä ainakin arvostin pelkästään sitä, että ystävät ja tuttavat ottivat osaa suruun,joko ihan viestein tai puheluin, en kaivannut ketään ylimääräisiä kotiin. Henkilökohtaisesti halusin ensimmäiset päivät olla ihan oman perheen parissa ja itkeä ja surra niin paljon kuin pystyi. Ja kun itse oli asian saanut käsiteltyä, puhuin paljon asiasta, enkä miettinyt asioita yksin.

Joten jossain vaiheessa, kun pahin shokki on ohi, ystäväperheesi tarvitsee kuuntelijaa ja voit olla siinä täysillä mukana. Tietysti myö ihmiset olemme erillaisia ja jokainen käsittelee asiat omalla tavallaan, mutta näin mie selvisin hengissä oman isän kuolemasta ja miehen isän kuolemasta.

Jessie rv 34+2
 
ja noista akupisteistä ja vyöhykepisteistä sen verran viellä että niitä pitää hieroa MYÖTÄPÄIVÄÄN, paitsi jos poistaa esim. migreeniä niin silloin vastapäivään. mut kumminkin. niinkuin kaikki muukin hieronta pitäisi suorittaa myötäpäivään.
kyllä on ihan p*rseestä olo..
 
Myräkälle jaksu :hug: ja voimia!

Täällähän taitaa mammat alkaa jo valmistautua tulevaan, kun noin aikaisin olette heräilleet. Itsellä on jo pitkään ollut herätys joskus viiden maissa, mutta sitten kun saan uudestaan unen päästä kiinni, jos saan, nukun kyllä ainakin siihen asti kun mies lähtee töihin. Päikkäreitä en uskalla ottaa, kun olo on ihan sekava sen jälkeen ja piristyn vasta illalla kunnolla.

delfis ihan mun normi päivä, kun tosiaan hissiä ei ole niin portaita saa ravata jatkuvasti ja lisäksi asutaan keskellä korkeaa rinnettä niin portaita ja mäkeä riittää tuolla pihallakin eikä tässä patonkien, viinin ja juustojen luvatussa maassa ikinä toimi ne vähät rullaportaat tai hissit (ja kun ei niitä edes ole) vaan aina ovat epäkunnossa niin pitää yrittää suunnitella reitit niin ettei ihan hirveästi joudu ylimääräistä kantelemaan, jos tuonne kaupungille lähtee. Tosiaan ihan normaalistikin saa urheilla tarpeeksi ainakin tässä olotilassa.

Diiselikissa mulla on myös vasen kylki ainut millä voin nukkua. Selällään ei saa henkeä ja oikealla kyljellä tulee usein pahaolo heti tai en saa henkeä. Mutta varmaan vauvan asento vaikuttaa paljon tuohon nukkuma-asentoon. Meillä pikkuisella on selkä vasemmalla kyljellä ja potkii tuonne oikealle niin ehkä se on sitten mukavampi nukkua selällään.

Liikkeistä tuleeko teillä koko ajan liikkeitä tai siis tunneittain vai vaan tiettyinä aikoina? Meillä välillä ei ole mitään elämää ja välillä alkaa hirveä show, mutta näin on ollut jo pitkän aikaa eli eikai siitä sentään tarvitse olla huolissaan?

Jos vaikka herättelisi tuon meidän pikku simpanssin uniltaan, että ehditään vielä nauttimaan syysauringosta ennen kuin tulee pimeä. Oli aamupäivällä aika kiukkupussia niin jos nyt menisi ulkoilut vähän paremmin...

Vauvauutisia odotellen =)

- Saini ja Tintti
 
Eipä oo Firesunista kuulunu mitään...
Toivottavasti nautiskelee sairaalassa olostaan nyytti kainalossa :heart:
Huomasin muuten et miulla itelläni on ollu LA 30.11, niiku ultra näytti meidänkin vauvalle, ja oon ite syntyny 21.11. =)
Katotaan meneekö lähimaillekkaan, tuskin...
Ite oon ollu aika rääpäle ja tää tyyppi on jo nyt varsinainen jässikkä. Toivottavasti ultra näytti oikeesti yläkanttiin!!
Nyt kun pitäs ruveta tapahtumaan, ni supparit on hävinneet jonnekkin, tosi harvoin tulee enää, mut silloin ei kyll voi valittaa etteikö tuntus missään :kieh:


Myräkälle voimia :hug:
 
Heippa kaikille! Olen viihtynyt tuolla marraskuisten pinossa, mutta jos alkais nyt täälläkin käymään, kun taitaa mennä joulukuun puolelle synnytys. Joka paikkaa kolottaa ja yöt on tuskaa, mutta eiköhän se tästä:)

T:peggy+Emmi 38+6
 
Saini, täällä kans vauvan liikkeet tuntuu tuolleen tiettyinä aikoina, nukkunee ne hiljaiset ajat tms.. :) liekkö sitten suuntaa-antava tää rytmi mikä vauvalla nyt masuaikana on, siis siihen että millaista tulee olemaan syntymän jälkeen? tällä kaverilla on ainaki mieletön iltavillittely joka ikinen ilta, kiva kiva... :kieh: :D

äh kun särkee päätä |O mies ja poika lähti käymään kaupassa, lähetin ne pitsanhakureissulle :p

Upp3 ja masukki 35+2
 
Paljon onnea Leppikselle ja Jisselle!! :flower:

Mulla oli tiistaina ylimääräinen neuvolalääkäri ja ultra tuon yläkäyrille nousseen sf-mitan takia. Vauvan painoarvio oli jo 2700g ja vielä 5vko laskettuun. Pää on edelleen tuossa navan korkeudella eikä lääkärin mukaan ihan heti siitä laskeudu, sen verran visusti on paikat kiinni. Eipä mulla esikoinenkaan laskeutunut kun vasta synnytyksessä. Esikoinen synty 40+1 ja painoi 3300g joten astetta isompi jäpikkä on nyt tulossa. Parin viikon päästä viimenen lääkärinneuvola ja ultra, sitten katotaan taas miten paljon on vauva kasvanut.

Nyt kävin ullakolta kaivelemassa jo valmiiksi vaununkopan, turvakaukalon ja muut tarvikkeet. Enää pitäs asentaa lipastoon hoitotaso ja laittaa pinnasänky valmiiksi niin sitten saa vauva tulla.

Sanle ja Veturi 35+0 ja eka mammalomapäivä!
 
Neuvolassa käyty aamulla, kaikki ok, noh painoa ois tietty voinut vähemmänkin tulla, mut........ :kieh: about kilo viikossa. Pissa puhdas, paineet 126/83, hb 122, sf 34cm. Tuossa kai nuo tärkeimmät. Viikon päästä taas uudestaan.

Huomenna poksuu ja vauva täysiaikainen, uskomattoman nopeesti tää aika on mennyt, toisaalta vähän harmittaakin, kun on ollut muuta projektia tässä yhtäaikaa päällänsä, niin mennyt tämä raskauskin ihan huomaamatta, ja tämä kuitenkin näillä näkymin on viimeinen raskaus, olisi ehkä voinut enemmänkin tästä nauttia ja keskittyä, mutta eipä ole päässyt ainakin pitkästymään.

Kauhea tuo marraskuisten pinossa ollut juttu :'( meillä kesällä kuoli tutuilta vauva lasketun ajan tienoilla kohtuun, silloin meni pitkän aikaa, että itse pelkäsi ties mitä, ja nyt taas alkaa kummittelemaan mielessä, että mitä jos kaikki ei meniskään hyvin, mutta yritettävä vaan työntää tuollaiset ajatukset pois.

ansku 36+6
 
Merkkiä itselle jätän :hug: . Pakkasin poksumisen kunniaksi sairaalakassin ja näin varmistin, ettei varmasti mitään tapahdu. Jomotusta oli pitkään, mutta loppui sitten. Jos alkaisi odotella seuravaa ä-polikäyntiä 1.12, jos vaikka sitten jotain suuntaa annettaisiin :D.

Kattiina ja Möykky 39+0
 
liikkeistä: täällä kans vähän sama juttu, eli välillä on kova mylläys menossa ja sit voi olla pitkäkin aika, ettei tunnu mitään. Nythän toki alkaa vauvalla olla tilakin vähissä, mikä luonnollisesti vähentää liikkeitä. Kyl niitä silti pitäs se 10 kpl/h tuntea, paitsi tietysti jos vauva nukkuu.
 
MYRÄKKÄ :'( :hug: .. mie olen kakille lapsen menetyksille ihan yli herkkä.. vaikka en ihmisiä tuntiskaan jotka suuren surun ovat kohdanneet..

LIIKKEISTÄ täällä on sellaiset valvomis ajat ihan tarkkaan..tai no lähimain..

ja kuka kolauttais miuta vaikka kaulimella jotta selkiäis miten synnyttäisin..kumpikin tapa hirvittää.. :headwall: :eek: :ashamed:

Dare+ Manfred the giant 36+3
 
myrakka :hug:
lapsen jo saaneet onneaonnea ihan hirvittavasti! :heart:

Taalla sita vaan supistellaan ja verista limaa tulee... veikkailivat ettei kauaa menisi kun paasisi synnyttamaan! Mutta katsotaan nyt!

katrinainen ja pikkuinen 38+2
 
Kiva. Täällä tuntuu, että saa yskiä keuhkot pellolle. Sitten rupesin miettimään, oonko tuntenut kunnolla liikkeitä tänään... Onneksi saman tien toinen punki toiseen kylkeen kiinni. Äh, tahtoo tervehtyä ja vauvan syliin jo. Jomotuksetkin yllättäen hävisivät.
 

Yhteistyössä