***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Huomenet. Tääl oltiin eilen netti pimennossa, vaan eipä tuo mua haitannu. Menin jo kymmeneltä nukkuun ku oli niin mieletön väsy. Kun toissayö meni tosiaan sairastaessa kipujen ja supistusten kans. Ja eilinenkin meni, no, olin ihan varma että lähtö tulee tähän aamuun mennessä. Eipä tullut lähtö, vielä ainakaan. Supistelee edelleen, saas nähdä miten reagoi masu kun mennään esikon kanssa ulos.
Eilen sitten sain otettua masukuvankin, kun olin niin varma että lähtö tulee :D



Ei mikään paras kuva, oon huono kuvaamaan itteeni :ashamed: Eli toi rv 36+4

takhisis tiedän tunteen kun miehen pitää vielä loppuraskaudessa alkaa kännäämään. Ikään kuin heitä ei edes kiinnostais pääsevätkö synnytykseen vai ei. Tyyliin "miksi sä just sillon alkaisit synnyttämään", ikään kuin se meidän käsissä olisi.. Taitais kuitenki harmittaa ku ku ite istuvat käytävällä humalaa pois samalla ku oma kulta yksin punnertaa pienokaista maailmaan.. Voimia sulle, toivottavasti miehes tajuaa että on ne pikkujoulut ens vuonnaki. Tai jospa yllättäis eikä ottais siellä tippaakaan :)

Koivunkäpy mäkin uhosin että kun on 36 viikkoa täys niin aletaan miehen puuhailemaan vauvaa ulos. Mutta täytyy sanoa ettei nappais yhtään koko touhu.. :(

Mä eilen noita teidän painoarvioita mietin. Siis kun meillä ei mitään painoarvioita normaalisti tehdä. Kukin menee synnyttämään sen mitä siellä tuloillaan, silloin kun se tuloillaan. Mulle kyl tehtiin painoarvio sillon viikol 31+ mut vain niiden supistusten takia joiden takia tuli lanssilla lähtö osastolle. Nyt ei mitään tietoa minkä kokoinen tonttu jo on, eikä tietoa tuu ku syntyessä vasta..

Enni mäkin eilen sain kuulla miten pieni masu mulla on. Mutta ko. emäntä muisti lohduttaa mua sillä et nythän se sit kasvaaki oikein kunnolla viimesen kuukauden aikana :headwall: Kiitos siis rohkaisusta :LOL:

Mulla ei kyl paniikki iske yhtään ku alkaa supisteleen. Toivon vain koko ajan et supistukset voimistuis niin et viittis johonki suuntaan lähteä. Eilen olisin takuulla käyny lääkärissä näytillä jos täällä sellanen on. Mutta ku lähimpään päivystykseen 140km matkaa niin en viittiny vaivautua. Toivon joka supistuksen kohdalla et jospa ne puhkaisis kalvot ja vedet menis.. Siihenhän ei tietenkään pitäis sokeana luottaa kun eihän tää synnytys välttämättä etene samalla lailla ku esikon synnytys. No, nyt sais tonttu pysyä yksiössään ainaki perjantaihin asti, kun mies lähti tänään taas aamulla töihin. Eikä sieltä kyllä synnytykseen lähdetä :(

Eilen tosiaan kaikista villeintä oli se, että supistukset oli samaa luokkaa ku edellisessä synnytyksessä olivat. Ja sitten kun ei supistellu niin ei tuntunu kipua missään. Outo paineen tuntu oli alapäässä ja jomotti koko alapäätä, mut kipua ei ollu.

Olis neuvola klo 13. Pitää lähteä pian pihalle ja käydä samalla kysymässä mun isovanhemmilta josko ne pärjäis esikon kanssa sen aikaa. Että eipä kai se auta ku ruveta valmistautuun ulos. Jospa ne supparitki voimistuis :saint:

Myräkkä ja keiju 36+5
 
Tervehdys!
Äippäpolilla kävin aamulla ja nyt kun tulin kotiin niin huomasin et vuodan verta :eek:
Johtuukohan sisätutkimuksesta, ei kyllä ikinä ennen oo vuotanut.. Soitin polille niin käskivät vaan seurailla tilannetta! Nyt hermostuttaa.
Kaikki oli kunnossa, kohdunkaula oli alkanut jo lyhentyä. Painoarvio 2,8 kg :heart:

takhisis + tonttutyttö 37+4
 
Ja se olis sitten 37 *poks* Mies antoi vauvalle luvan tulla ens viikon keskiviikosta lähtien, ei kuulemma ihan vielä ole valmis :LOL: No toivotaan ettei pikkunen päätä sitten ihan vielä tulla, vaikka itse olisinkin valmis jo luopumaan masusta. Tosin ei ole kyllä läheskään kaikkea vielä laitettu valmiiksi. Mulla oli eilen illalla ensimmäistä kertaa todella kipeenä paikat, mutta ei kyllä kunnollisia supistuksia ole vieläkään näkynyt eikä kuulunut. Viimeksi kun niitä alkoi tulla niin ne sitten jatkuivat loppuun asti ja sitä ennen ei ollut mitään merkkejä synnytyksestä. 21h kylläkin ehti supistella ennen kuin oli poika maailmassa.

Mutta voimia teille joilla ihan oikeasti supistelee kipeästi ja on supistellut ja pidemmän aikaa. :hug:

Saini ja tintti
 
Se olis POKS 34 viikkoa täynnä. Eli päästiinpähän näille "hyville viikoille" =) . Viimeyönä TAAS valvottiin suppareiden kanssa ja menkkamaisten kipujen kourissa. Alavatsaa jomotteli omituisesti. Voi hitto, pääsisipä edes pari viikkoa vielä eteenpäin, tää meijän tonttu kun on niin pienikokoinenkin, kaksiviikkoa sitten painoarvio oli vasta 1600g.

Ja oikeesti kauhee pelko on tullut takaraivoon koko ajan. Olen aina pelännyt synnytystä ja viime kerralla kävin "pelkopolillakin", mutta miun kohdalla siitä ei ollut mitään hyötyä, siksi nyt en ole edes ajatellut sinne mennä. Ja varsinkin kun lääkäreiden mielestä miun synnytykset on suoraan kuin oppikirjasta, eli mitään ei ole mennyt vikaan, niin kattoovat meikäläistä kuin halpaa makkaraa :D .
Mutta kun olen niin kipuherkkä, niin pelkään sitä kipua ihan sikana, varsinkin kun viimeeksi en kerennyt edes saamaan mitään kivunlievitystä, kun eteni mahotonta vauhtia ja syntyi nopeesti. Mutta sehän just noissa "pikasynnytyksissä" on vialla, kun supparit tulee kokoajan ihan putkeen ja todella kovina, niin että meinaa taju oikeasti lähteä.
Viimeyönäkin aloin taas jo täristä, vaikkei kovin kivuliaita suppareita ollutkaan, mutta esikoisen synnytyksen jälkeen olen ruvennut reagoimaan kipuun tärinällä :( .

Tämän miun pelon takia ei kolmatta meille pitänyt koskaan tulla, mutta tässä sitä taas ollaan. Ainut lohtu on, että tää on TODELLAKIN sitten viimeinen kerta.

Huomenna olis neuvolalääkäri. Terkka laittoi miut hiukka aikaisemmin lääkärille tän miun "valahtaneen" vatsan - ja lisääntyneiden supistusten takia. Ja sitten pitäisi tuo viisivuotinen typy viedä possupiikille neuvolaan ja rukoilla, ettei olisi jonoa, en nimittäin pysty kovin kauaa seisomaan, kun tuntuu, että tonttu tulee pihalle, paine aivan kamala :/ .

Täällä taas aikas omanapainen kirjoitus, mutta johonkin pitää tätä synnytyspaniikkia purkaa. On se vaan jännä, miten esim. myräkällä, koivunkävyllä + muilla jotka jouduitte vuodelepoon oli niinkin tiukat paikat, ettei tonttu lähtenyt syntymään liian aikaisin ja nyt kuitenkin ootte saaneet lähes kaikki tonttunne täysiaikaiseksi ja joutuu jopa tontunhäätö yritykseen, kuten koivunkäpy :D .
Jospa miekii vaikka saisin vielä muutaman viikon lisäaikaa, että kerkeisi nappula kasvaa isommaksi ja vahvemmaksi ;) ...

Jessie + :xmas: 34 tasan
 
Takhisis Minä olen vuotanut verta pariin otteeseen sisätutkimuksen jälkeen. Viime kerralla tuli pari päivää, mutta määrät oli tosi pieniä ja kun vuoto ei ollut kirkasta, niin ei ollut kuulemma syytä huoleen.
 
Huomenna neuvola, lääkärissä ei tarvii enää käydä kun pari viikkoa sitten kävin äippäpolilla rappusissa kompuroinnin jälkeen. Terkka sanoi ottavansa samalla käynnillä sit streptokokki näytteen, se kuulemma otetaan nykyään aina kaikilta synnyttäjiltä, onko muilla paikkakunnilla sama käytäntö? Täällä ei ainakaa ollut vielä vajaa puoltoista vuotta sitten.

Mun pitäs kaivella vauvanvaatteet ullakolta, pinnis on kyllä jo otettu esille, muttei sänkyä pedattu ja uusi turvakaukalo hommattu. Jotenkin tuntuu et sinne synnytykseen on vielä vaikka kuinka aikaa, vaikka onhan mullakin viikot jo 36+2 Ehkä se johtuu siitä et mulla on niin hyvä olo, ei oikeastaan minkäälaisia vaivoja, yöt menee hyvin, toisinaan joutuu käydä kyllä vessassa (en ilmeisestikään juo tarpeeks vettä...)

Supistellu ei ole koko aikana, oikeastaan ainut vaiva on närästys, ja siihenkin auttaa onneks rennie :) Tokihan sitä välillä väsyttää, mut se nyt on aika normaalia tähän pimeään aikaa vuodesta, eli hyvillä mielin täällä.

Tosin joulua ehkä pitäis alkaa valmistelemaan, nyt kun on vielä voimissaan, lahjat on tosin jo omille lapsille pääosin hommattu, kummilapsille ei ihan kaikille vielä

Vointeja kaikille!!! :hug:
 
kivitasku, ei ainakaan meidän paikkakunnalla oteta kaikilta odottajilta streptokokkinäytettä.. Mutta herkästi kuitenkin otetaan jos aikaisin alkaa supistelut jne, ilmeisesti sen takia että n.2vuotta sitten erään naisen vauva kuoli synnytyksen jälkeen, koska hänellä oli streptokokki eikä sitä tiedetty eikä näinollen tiedetty hoitaa synnytyksessä pois antibiooteilla -> bakteeri tarttui vauvaan joka sitten kuoli :'(

Joulua pitäs täälläki laittaa...mutta lahjaostoksillekin ollaan lähdössä vasta reilun viikon päästä, niin että toivottavasti oon kasassa sinne asti. :D Reissun päätteeksi voin mielelläni kyllä jäädä synnärille kunhan kaikki ostokset on hoidettu, otan sairaalakassinkin mukaan varalta.. ;)
 
takhisis voi hyvinkin johtua vain sisätutkimuksesta. Sillon ku makasin osastolla (kk sitte) niin huoneeseen tuli joku raskausmyrkytysepäily joka oli jo 39+ viikoilla. Ja oli tietty sisätutkimus tehty ennen ku osastolle oli tullu. Vaatteita vaihtaessa oli huomannu et pöksyihin tullu verta ja vissiin aika kunnolla. Hoitajat tarkisti ja olivat sitä mieltä että sisätutkimuksesta tulleet. Eli ei syytä huoleen, mut tosiaan tarkkaile tilannetta.

Nyt on ulkoiltu, tunti siellä oltiin. Nyt kuorin potut ja porkkanat valmiiks niin ei tarvi ku ne keittää ja eilistä lihakeittoa lämmittää ku tuun neuvolasta. Pojan iso-isovanhemmat lupasivat hoitaa häntä sen aikaa ku neuvolassa käyn. Kun ei tuota auta edes lahjoa tikkarilla tai millään, se on aina ihan yhtä mahdoton..
Eilenkin yhtäkkiä huomattiin kun se roikkuu olohuoneen verhossa, ehti sit tanko mennä rikki ennen ku ehdittiin hätiin :headwall: Toivottavasti tää kakkonen ei oo yhtä vallaton tapaus, muuten meillä on kohta täällä apinalauma, roikkuvat sit varmaan jo kattolampussaki :kieh:

Ei mut potun kuorintaan ja sit neuvolaan.. Supistaa taas yhtä kipeesti ku eilen.. Tais ulkoilu tehä tehtävänsä. Jospa neukka käskis äkkiä lähteä kohti rovaniemeä ;) Tai ainaki kohti lähintä lääkäriä..
 
Täällä otetaan kaikilta streptokokkinäyte, ihan just siksi että se on vaarallinen sitten vauvalle jos on hoitamaton. tosin kökkömäinen pöpö kun voi olla ettei tänään näy mutta huomenna näkyy testissä. :| multahan tuo on otettu vissiin neljä vai viiskertaa tän raskauden aikana.

Ukolta hajin pankkikortin ni tuumin että jos edes ehtis auton viedä kotio ennen ku pitääl aitokselle mennä, tuumas vaan että mitä sitä turhaan kotio ajelemaan jos siltä tuntuu, ajaa suoraan saikulle :LOL: no eipä nuo tuostaan tihentyny vaikka kävin prismasta ammeen ja vaippoja ja vihdoin sain sen pienen kypärämyssyn ostettua.

Myräkkä, tsemiä koitokseen, jospa sää kohta pääsisit!

~Käpy, Tinka ja 36+0!~
 
Kivitasku Ranskassakaan ei mun mielestä sillon viime vuoden keväällä vielä otettu streptokokkia kun esikoinen on syntynyt, mutta nyt ilmeisesti otetaan kanssa kaikilta. Ainakin meidän sairaalassa viime kerralla siis multa se otettiin.

Myräkkä teidän poikahan kuulostaa ihan samalta kuin meidän pikkuherran touhut, tosin ihan ei vielä ole verhoihin asti ehtinyt roikkumaan, mutta aika apinamaista touhua on kyllä välillä ;) Ja toivon myös että kakkonen olisi rauhallisempi tapas, mutta ainakin näin mahan läpi tuntuu vielä vilkkaammalta kuin esikko... *huoh*

Saini ja tintti
 
Ihan p**** neuvolakäynti. Sijainen oli vanha itseriittoinen nainen, joka tietenkin tiesi kaikesta kaiken. Painoakin oli tullut muka yhtäkkiä 1,6kg viikossa, vaikka kotivaaka ei näytä nousua (ja juu, oli ihan erilainen vaaka, kuin missä normisti neuvolassa käyn. Eri huonekin kyseessä siis). Täti kyseli fiiliksiä synnytyksestä ja kun sanoin, ettei kauheasti innosta, alkoi pelottelemaan käynnistetyn synnytyksen kovilla kivuilla. Sanoi, ettei siihen kannata lähteä, parempi vaan odotella itsestään käynnistymistä. Sf:kin oli 35,5cm ("onpas iso"), mun mielestä mittasi liian alhaalta sen alamitan. Ja hb:kin liian korkea (133).

Turha käynti, ens kerralla käännyn ympäri, jos tuo nainen on sijaistamassa!

ärtynyt Sisely 37+3
 
Hah just ku pääsin kehumasta, ettei oikeastaan ole mitään synnytykseen viittaavaa tms... Niin niin :LOL: Oliskohan tonttu torvinen tajunnut kääntyä :D Alkoi yhtäkkiä paineentunne tuolla alapäässä.... On parina iltana ollut kyl aika hissukseen ja olenkin tehnyt joka ilta liikelaskentaa, ja saanut ne 10 vaadittua alta tunnin, joten en nyt ole huolissani...
No toivotaan nyt et olis tosiaan tonttu kääntynyt pääalaspäin ja yrittäis punkea itteensä ulospäin :saint:
Täällä ei neuvolassa ole ultria ja tosiaan tohtorillekin pääsee joskus ja jouluna, eli ei hyviä pääsymahiksia... Ja taysiinkin matkaa tuo50km, niin en jaksais lähtöö sinne asti katsasteleen tilannetta..... Siis mulla eräs tuttu joka ravas nelosta oottaessaan jo piruuttaan kuulemma lopussa..... et ronkkis alapäätä jotta lähtis syntyyn ja vielä kertoi asian näin avoimesti :eek: tais kuitenkin ajallaan syntyä....
No hyvähän se tilanteet aina tarkistaa on jos siltä tuntuu, mutta minä en kyllä kirveellä täältä lähe ennenkuin pakko :p Mä inhoon sairaaloita ja kaikkia tutkimuksia ihan kamalasti ja ehkä siis pelkään.... Ja viimeksi oli ihan tuskaa olla viikko sen section jälkeen... itkin siellä kun ahdisti ja nyt tosiaan ahdistaa meno sinne jo valmiiksi :ashamed:
No toivotaan et kaikki menee hyvin ja pääsen seuraavana päivänä pois.

palailen jälleen :wave:
 
Hei tonttumasut!

Ohoh! Olipas ärsyttävä sijainen Siselylla! :kieh: Tuli tuosta mieleen, että millä perusteella tuo hb 133 on liian korkea, tai siis mitä haittaa siitä on? Itsellä pari käyntiä takaperin tuo sama 133 ja sijainen mullakin oli silloin ja moitti, että turhan korkea.

Painoarviosta: Meillä ultralla tehtiin viikko sitten. Oli vaatimattomat 3,4kg. Arvioivat että 4kilon kieppeillä ois rv 40... :eek:

Mukavaa päivää kaikille!

Delfis ja Vili Vilkas
38+0 POOKS! :heart:
 
delfis, en tiedä tuosta hb:sta, mutta täti tiukkasi vaan, että "tarviiko sitä rautaa nyt noin paljon syödä, ootko syönyt enemmän kuin joka toinen päivä?". Kaiken kaikkiaan huono käynti ja tuon takia kaikki tuntuu nyt musertavan pahalta. Että osaakin KAIKKI olla mussa yhtäkkiä huonosti. Onneksi se oma neukkatäti on aivan ihana :heart:
 
Sisely jopa oli täti! :kieh: Olikohan sekään ihan oikella alalla... Pitäishän jo tajuta seki, että näillä viikoilla ei kannata mammoja pahemmin ärsyttää. :)

Täällä alakulopäivät ainakin jatkuu... Itku on niin herkässä, että itseäkin hirvittää tää nyyhkytys.
Onko muuten muilla väsy ilmestyny takas kuvioihin? Voisin nukkua kellon ympäri.
Siis toki uni on mitä on, mutta väsy on koko ajan valtava.
 
Jisse78:
Mä inhoon sairaaloita ja kaikkia tutkimuksia ihan kamalasti ja ehkä siis pelkään.... Ja viimeksi oli ihan tuskaa olla viikko sen section jälkeen... itkin siellä kun ahdisti ja nyt tosiaan ahdistaa meno sinne jo valmiiksi
No toivotaan et kaikki menee hyvin ja pääsen seuraavana päivänä pois.
Miulla on kanssa aivan armoton sairaalakammo, sitäkin pelkään ja jännitän tuon synnytyksen ohella kuollakseni. Jos miulta kysyttäis, niin lähtisin heti seuraavana päivänä kotia, mutta tuolla EKKS:n sairaalassa on ainakin ennen ollut vauvan lääkärintarkastus 3 päivän ikäisenä ja sen jälkeen voi vasta päästä pois ja se kolme vuorokauttakin on yhtä tuskaa miulle, kun en osaa yöllä nukkua, vaikka saisin nukahtamiseen apua pilleristä. Viimeeksikin olin kolme yötä ja koko aikana nukuin noin 3 tuntia, pikkuisen oli univelkaa kun kotiutui. Ja kaikki yrittää lohduttaa, että mikäs siellä on levätessä ja ollessa, mutta miulle se ympäristö ei todellakaan kaikkine stresseineen ole mikään lepopaikka...

 
Jessie, täysin sama juttu mulla. Mua häiritsee muiden vauvojen kitinät (sen oman toki myös), kaikki ovien kolinat ja muut. Ja jotenkin tuntuu siltä, että häiriin muiden unia. Ja oma nukkuminen on vaikeaa, on vaikea nukahtaa niissä hormonihöyryissä. En todellakaan odota sairaala-aikaa innolla. Ja se aika - se kuluu siellä niin mielettömän hitaasti.

delfis, mietin ihan samaa. Mikä ihmeen into saada toinen lytättyä... Mutta tästä noustaan taas. Ihmettelevät varmaan neuvolassa sitten viikon päästä, että miten ihmeessä mamman paino on nyt sitten pudonnut viikossa 1,6kg... Huoh.

Juu ja väsyttää kyllä. Ei vaan ehdi (eikä malta) nukkua tarpeeksi :|
 
Viimenen lääkärikäynti takana. Ulkosuu auki, kaulaa jäljellä 2cm ja pehmeää... Mitäköhän tuo sitten tarkottaa??? Limaa tuli eilen ja lääkäri kehotti pakkaamaan sairaalakassin, vaikka voi olla että meneekin vielä viikkoja.
Sairaalassa olo muakin mietityttää. Viimeksi siis pääsin aikasemmin pois kun en kans saanut siellä nukuttua ja lääkärintarkistukseen päästiin sit aiemmin. Nyt ehkä otan itsekin rennommin vauvan kanssa niin voipi olla eri juttu, mutta kyllä sitä kotiin kuitenkin haluan varsinkin, kun tuo esikko ei onneksi enää öisin valvota, niin on täälläkin sitte rauha öisin, siis mitä nyt vaavi antaa nukkua.

Täällä ei mitään streptokokkeja tutkita???

Nyt pesukone pyörimään, jotta saan sitten sinne sairaalakassiini edes puhtaat alushousut...

Enni
 
Jessie mie olen sitten siun vastakohta.. :D mie nukun osastolla kuin pieni porsas :ashamed: ;)

niiiiiiiiin kävin sielä äippä polilla.. joo eikä ollut koko arvio kuin 3,5 kg.. odotellaan ainakin kaks viikkoo vielä..nou paniikki saanpahan pähkältyä että onko se sitten alatie vai laikkurin kautta..

nyt menen niistelemään nenäsiä..

Dare ja manfred 36+1
 
Hei minäkin tuosta hb:stä, mun neukkatäti ainakin sanoi et mitä "korkeampi" on ennen synnytystä sen parempi... ELi siis rajoissa tietty, mutta 140 sais olla. Perusteli asian sillä verenvuodoilla mitä synnytyksessä menee. Ja olen kyllä ihan sitä mieltä et mitä korkeampi sen parempi.
Tuosta sairaala-ajasta... En nyt ihan vannomaan mene, mutta jotenkin olis sellainen muistikuva, et tays:istä pääsis jopa saman vuorokauden puolella pois, jos on arkipäivä ja lääkäri pystyy tarkistaan laåsen. Mutta itse joutuu muistaakseni käymään muutamana päivänä sitten jossain tarkistuksilla vaavin kanssa.. Mutta en nyt tosiaan vanno.
Niin ja synnytyksen pitää olla sitten ilman komplikaatioita ja lapsi hyvässä kunnossa, et tarkkoja ne siitä on.

Tosin mielellänihän mäkin siellä makoilisin kun ruokakin eteen melkein kannetaan, mutta ehkä just kaikki hajut ja tädit/lääkärit vaan ahdistaa mua tosi paljon.... :ashamed:

Yleinen galluppi tähän väliin... Mitä mieltä olisitte mieskätilöstä? Olen lukenut et jossain on? Tietääkö kukaan?? Mua ei kait sinänsä haittais, ku viimeksi pyöri kuvausryhmä salissa--> oltiin nelosen sairaalasarjassa ekalla kaudella.... Ja mikis tähän suostuin.... Ajattelin et en jännittäis niin paljoa kun on sairaalakammo, mutta kun sectiopäätös tuli, ei paljon kuvausryhmä mielessä pyörinyt... :whistle:
 
Minä en odota yhtään osastolla oloaikaa. Oon niin huono nukkumaan vieraissa paikoissa. Pitää siis vissiin nyt nukkua koko ajan, kun siltä tuntuu, että unta riittää.

Mies on vissiin saamassa lentsua kanssa. Sillä on ääni ihan painuksissa. Leivoin tuossa hanna-tädin pikkuleipiä, kun eilen sanoi, että olisipa kiva pitkästä aikaa niitä syödä. Ja tekee hyvää mun linjoille :D. Pipareita ole puputtanut tänään ja nyt vielä pikkuleipiä. Hups.

Masukki sitten tuikkas pyllyn vasemman kyljen alle ja jalta oikeaan kylkeen. Mikäs siinä :D. Mä en pysty juurikaan oikealla kyljellä pötköttämään, kun tämä potkii sinne suuntaan. Onhan se kiva jotain vasten tietty potkia.

Kattiina
 
Onpa tosiaan osalla ärsyttäviä neuvolatätejä :kieh: Ei 133 ole liian korkea hb, vaan ihan ok. Mutta lisärautaa ei tarttene syödä joka päivä enää. Mulla oli viimeksi 120 pinnassa ja terkan mielestä se oli naftisti riittävä... Rautaa oon syönyt vain silloin tällöin ja nyt sen vähäisen määrän mitä on Multitabsin raskausvitamiineissa (otan 2 tbl päivässä). Maha ei enää oikein kestänyt Obsidania.

Mutta hb:n ei siis tartte olle mitenkään kovin korkea raskauden aikana, jotta veri "mahtuu" hyvin kiertämään myös kaikki istukan pienimmätkin suonet. Mutta ei tosiaan tuo reilu 130 ole vielä liikaa.

Arvatkaapa mitä.... Eilen kun tarkastettiin (ja ultralla varmistettiin) perätila niin tänäänpäs sitä oltiin taas oikein päin :LOL:
Menin sitä akupunktiota varten neuvolaan, mutta varmistettiin vielä asento ultralla ennen neulottamista, kun kerroin tontun eilen riehuneen oikein urakalla....

Taitaa olla toivotonta mun vielä saada pysymään sitä oikeassa asennossa kun se noin siellä hyörii vielä... Millähän se tajuais asettua lähtökuoppaan... Ja nimenomaan PÄÄ sinne asemiin |O

Maanantaina on äitipoli, mutta sovittiin että halutessa voin käydä tarjonnan tarkastuttamassa tässä viikollakin. Mä oon vähän hermoheikko sen kanssa :ashamed:

T. Tintukka ja tonttu 36+1
 
jah, löysin läjän vyöhyketerapiapisteitä millä voi kokeilla saada supistuksiin voimaa.
Olin pahis ja kopasin alakerran, reilu 2sormelle auki. tämä tietää sitä että pitää kytätä sitä nyt sit alvariinsa ettei tuu ylläriä, on siis supistellu mutta ei kipeesti..
Poju kun liikkuu niin tuntuu että pää pyörii huulilla jo.

Nyt ruuanlaittoon!
 
Vika neuvolalääkärikäynti takana... eipä ollut kummoinenkaan tutkimus. Tai no, en nyt oikein tiennyt mitä odottaakaan. Alakautta kuulemma mahtuu tulemaan ja semmoista kolmekiloista vauvaa olis tulossa sf-mitan mukaan.... kuinka paikkansapitävä se sitten on mittarina - en tiedä?! Proteiinit oli yhdellä plussalla :( mutta oli kuulemma sillä rajalla, että onko plussaa vaiko ei. Eniten kyllä huolestutti, että rr oli lähtenyt nousuun! :eek: nyt oli 135/91! Kotimittari näytti jo aamusta korkeita lukemia... eikä ole tähän asti näyttänyt. Kokeilin vielä kotiin tultuani, niin mittari ei näyttänyt mitään lukemia - oli vissiin liian korkeella paineet! Prkl - en nyt mitään raskausmyrkytystä halua loppumetreillä itelleni, kun kaikki on menny niin hyvin... :| Eilenkin oli ihan kumma olo, syke oli reippaasti yli sadan, mutta paineet oli ihan kohtuulukemissa 130/80... Mittailen nyt kotona lukemia ja sitten neuvolaan jos paineet nousee 150/100 lukemiin tai yli...

Kohdunsuu edelleen kiinteä ja kiinni...

Tää oli tämmöinen omanapaviesti :ashamed: - ketuttaa toi verenpaineennousu. Nyt meen lukemaan muiden kuulumiset.

Killi ja Topi 36+1 :heart:
 
koivunkäpy mitä mitä mitä?! missäs tuommosia pisteitä löytyy? :D Tahtoo häätää Vilin kämpästään... ;)

Hyvä kun oli tajunnu Tintukan pikkunen kääntyä ihan itse. Toivotaan, että vielä sinne jumiutuis, eikä ylös pääsis. :)

Ennillä ei taida olla lähtö enää kaukana... :D

Killi älä liikaa ala murehtimaan tuota paineen nousua. Nostat murehtimalla sitä. Tuo ei vielä ole hälyttävän korkea. Itsellä rr-seuranta myös päällä ja muutamia kertoja ollu tuo alapaine yli 90. Ei vielä hätää, mutta seuraile. :) Tuo pulssi ollut itellä kans usein yli 100 ja se selitetään sillä, että sydän tekee extrapaljon töitä välillä, että masukille riittää happea. Ei pitäis olla mitenkään hälyttävää. Toki kaikki tämmöset riippuu myös henkilöstä ja mitkä on arvot ollu aiemmin. Älä kuitenkaan liikaa murehdi. :hug:

(.) Täällä Vili riehuu, ku heinämies pellolla... Miten se vielä jaksaa, ku tilaki loppuu?! Supistelee supistelee ja supistelee. Vielä kun sais niihin lisää ytyä. Nyt ihan täpinöissä odotan lisätietoja koivunkävyltä nuista pisteistä :D

Delfis ja Vili VILKAS
 

Yhteistyössä