***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

mulla pissa ollut tähän asti puhdasta,soitin äippäpolille että tullako sinne..kätilö sano et jos alkaa vointi oleen huono ja 100 alapaine sit..mut seurata tässä ..ti meno on muutenkin ultraan :heart: mitata illalla uudestaan..ja jos ei oo laskennu menen kyllä.. :p

mammaroi, täällä tuo alapaine ihan riippuu paljon se normaalisti on ollut, esim. mulla jos se pomppaa 90 niin sikäli pitää mennä näytille koska normaalisti alapaine on alle 60.

Ruoka tulilla, katotaan vaan nifile kuivaa, perunat palaa jne.. |O

Firesunille onnea huomiselle :hug:

Mammaroi: Mittaat illalla uudestaan ja sitten et soittele vaan meet vaan, niin saat asiaan selvyyden.

Mäkin pakkasin tonne lämpöpussiin kottintulovaatetukseksi bodyn, potkarit, villahaalarin, villasukat, villamyssyn ja villatumput. Esikoisella oli ton lämpöpussin tilalta sitten toppahaalari. Nyt tosin sairaalamatka on 35km pitempi kun sillon pari vuotta sitten. :/ Mutta lämmin auto kuitenkin on.

Meillä ensi viikko onkin kiireistä, kun huomenna on esikoisen 2v neuvola ja ti sen hammasneuvola j amun lääkärineuvola ja illalla vielä muskari... No siinä ne kiireet kyllä tais ollakin, mutta ompahan pariksi päiväksi ohjelmaa. Sitten la vietetään 2v synttäreitä ja sitten saisikin vauva mun puolesta syntyä. :D Minulta sitä tosin tuskin kysytään. :/

Eilen kävin siellä messuilla ja 3 tuntia kävelin pitkin halleja. Ai että mutta tuntui jaloissa. Yöllä ei ihme kyllä vetänyt suonta pohkeesta, mutta nilkat on vieläkin tosi kipeät.
Mulla on muuten nykyään sellanen vaiva, että aina kun käyn pissalla, niin vaikka kuinka kaikkeni sinne ponnistan, niin ylösnoustessa lirahtaa vielä pikkuisen :kieh: Ärsyttävää!!!!

Meillä on vauvalle ruskovillan silkkimyssy. Se on sellainen siskon kanssa vuoroin käytetty ja on jo aika keltainen. Oisko kellään vinkkiä miten sen sais puhtaaksi?

Enni ja pikkuinen 37+1 (täysiaikaisia ollaan)

Ei tästä taida tulla enää yhtään mitään. Me ei yhtäkkiä enää mahduta miehen kans saman katon alle. Mä en enää jaksa itkeä yksin :'(

*muoks* Anteeksi purkaus. Mä en käsitä että voi olla niin vaikeaa auttaa. Pyysin että eikö nyt jo vihdoin vois kantaa tietokoneen pöytineen pois makkarista ja pinnis siihen paikalleen. Niin oli mies niin vihaisena et hänen täytyy.. Jos minä kannan ja synnytän tämän lapsen, onko kohtuutonta pyytää edes pinnasängyn kantamaan paikalleen? Minä kuitenki kaikki pessy jo valmiiks sitä varten..

:headwall:

kai tämä juhannuksena on jo parempi. Olisko kohtuutonta pyytää miestä muuttamaan pois siksi aikaa? :D

Tsemppiä firesunille huomiselle! :wave: Toivottavasti käynnistyy nopeasti!

Myräkälle megaiso voimahalaus :hug: :hug:

Itelle ei kummempaa, alkanu päivittäin tulee useampia oikeesti kipeitä supistuksia, toivon että pehmittelis hyvin, en vastusta ollenkaan :D

Iltaskaa!!!

Firesun kovasti täältäkin tsemppiä huomiselle!!!! :heart:
Mun serkun eka muksu käynnistettiin aikoinaan, ja hällä muistaakseni syntyi saman vuorokauden puolella, et ei joutunut kärvisteleen sitten pitkään, mutta ihmiset on yksilöllisiä. Ja jos kohtu ja muut kaulat hirmu epäkypsiä, niin voi tosiaan kestää...

Eilen oltiin illalla tosiaan teatterissa ja oli tosi ihanaa :heart: Tänään oltiin kädentaitomessuilla ja kolmisen tuntia jaksoin kävellä, ja sitten alkoi lonkissa tuntua pahalta, ja ilmoitin haluavani pois.. Ei kyllä supistele siltikään yhtään.... No eipä tuo kyllä haittaakkaan, kyllä niistä ehtii kärsiä vielä :kieh:

Enni mulla taitaa olla sama ongelma tuon pissalla käymisen suhteen :/ Välillä kyllä tuntuu et lorahtaa enempikin....

Käytiin muuten vielä kodin ykkösessä katsoon sänkyä ja lipastoo, ja löydettiinkin, mutta ei tilattu vielä... Ku lattia vielä maalista märkä, ei pääse mittaan...

Kivaa sunnuntai iltaa, taidan mennä sohvalle ootteleen isompia kotiin!!!

Jisse

Firesunille tsempit huomiselle!!! Ja Myräkälle paljon jaksamisia :hug:

Täällä TÄYSIN toimeton sunnuntai... mitään en oo jaksanut tänään tehdä. Kipuja ei oo ja ihan hyvä olo kaikin puolin, mutta laiskottaa niin pirusti - ja mies on samanlaisella tuulella. :) Ruokaakaan ei tartte tehdä, kun perjantailta jäi makaronilaatikkoa, niin sitä voi kohta lämmitellä... Huomenna on pakko olla pirteempi ja jatkaa lastenhuoneen siivousta.... plääh!

Tää oli täysin omaa napaa...sorry :ashamed: Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!
Killi ja Topi 35+6

Huhhuh, tulikohan tänään rehkittyä sitten liikaa... Käveltiin miehen kanssa 7. kerrokseen, kun kotiuduttiin. Tuntuu, että alapää hajoaa ja nyt polttaa alaselkää. :kieh: Mahaankin meinaa koskea.

Myräkälle :hug:

Jaa-a, jos ruokaa taas ettis. Minusta tuntuu, että voisin syödä kuin hevonen. Koko ajan ja jatkuvaan jotain :D.

Myräkkä :hug: eipä voi taas tuumata ku että MIEHET. meillä ukko sai suunnilleen slaagin kun aloin kesällä pesee mattoa minkä olin pyytänyt jo viikkoa aikasemmon pesemään, ei tapahtunu mitään. sit se tuli huutaa että se pöytä pitää siirtää minkä päällä pesin sitä mattoa, no helvetti, se pöytä on tuomonen 170*2.5m pöytälevy on filmivaneria, eli painaa ihan halvatusti. oottelin sit että tulee kait se auttamaan että siirretään se sitten kun kerran on liian lähellä seinää, eipä näkyny aloin sit yksin ähräämään sitä ni sit se rääkyy kun ite teen jotain.. :headwall:
Mut sen jälkeen kun vessanpesun jälkeen jouduin osastolle niin en ookkaan saanu tehdä mitään. Eli kaksi vaihtoehtoa, joko saat tehdä kaiken itse tai et saa tehdä mitään.
Mutta pitäs ukkos tajuta että se on miehen tehtävä siirtää niitä painavia asioita jos ukko kerran talossa on. |O

Mulla on tuskanen olo, supistaa, ahdistaa, kolottaa, vetä, viiltää jne.. :kieh: mä toivon että viikon päästä mä oon jakautunut, ihan vain siksi että meillähän on koko ollut kokoajan viikkoa edellä menkoista laskettua mutta laskettua aikaa ei ole lähdetty muuttamaan.
eli ultranmukaan on jo menossa kohta 37vk vaikka muuten alkaa vasta vk36 tiistaina.

Kattiina, nostan hattua! mulla jäis kiipeämättä jopa kolmanteen kerrokseen, omaan yläkertaan pääsykin on jo saavutus :LOL:

Noni, siirtyhän se pinnasänky makkariin, ja tietokone pöytineen alakerran varastoon ;)

Porkkanalaatikot valmiit ja uuninki pesasin. Sit pitäis lähteä saunaan.. Saas nähdä, jos ei tänään illalla supistele nii ei koskaan :D En toki toivo että kotona taas synnytys käynnistyis, mut toivoisin sen kyllä jo tapahtuvan :ashamed: Jotenki tuli tänään sellanen fiilis et ens sunnuntaihin mennessä oon jo pamahtanu. Mut eipä tuota tiiä, toisaalta olis hyvä sinne Rovaniemelle ehtiä ennenku käynnistyy synnytys.

:hug: myräkkä..miulta pääsi itku siunkin puolesta.. :'(

ja miun ukko säikähti kun luuli että miuhun sattuu..sitten vaan kommentoin että jollakin toisella mammalla on ukko vihanen pelkän sängynlaiton takia..ja sen tietsikan siirtämisen..

no mies suuttu ihan hurjasti sitä että eikö moinen mies LAPSEN ISÄ tajua että äidillä pitää olla rauhallinen mieli näin lopussa..kuulema ite seisois vaikka aidanseipäänä räntäsateessa jos miulla ois siitä hyvä olo..mie kyllä luulen että liiotteli :snotty:

ja nyt mie lähen pötkölleen.. jalat on turvoksissa ja muutenkin kauhee olo :x

Dare ja manfred :xmas: 35+6

Myräkkä: Hyvä että homma hoitui, olisi vaan voinut toki hoitua aikasemminkin.... Meillä mies kanssa sanoo välillä, että en saisi jotain tehä, mutta sitten se jäisi tekemättä. Taitaa kyllä olla itessäkin vika kun en paljon jaksa valitella väsymystä tai muuta. Pitäisi vaan osata pyytää enemmän kuin pyydän. Kyllähän tuo sitten tekee kun pyytää. No nyt kun viikot jo hyvällä mallilla, niin mielelläni itsekin tässä touhuilen. Enemmän mua harmittaa, kun miehen aika menee minun mielestä välillä turhissa asioissa, eikä ole minun ja pojan kanssa sitten... Ja mietin että mitäs sitten kun se vauvakin tähän sirkukseen tullee.... No eipä siinä.

Välillä kyllä kun oikein sapettaa mietin, että olis helpompaa jos tuo mies ei olisi tuossa silmien edessä ärsyttämässä tekemättömyydellään.... No onneksi tuo tunne on vielä mennyt ohi.. Ja tiedänhän minä että yrittää parhaansa jne. Ja hyvä mies on ei siinä mitään... tulipahan purettua...

Ajattelin jos vaikka ottas tässä viikolla jonkun illan itelleen, että pyytäs vaikka kavereita syömään ja jättäis ukon ja pojan viettää omia juttujaan.

Vertailin tuossa esikon ja tämän neuvolakortteja. Painoa tullut vähemmän ja maha selvästi pienempi. Sykkeet samoja, että siitäkö vois päätellä että toinen poika tulossa?

ENni

Firesunille tulin minäkin tsemppejä toivottamaan! Kyllä siellä Kättärillä saa olla mies mukana koko ajan. Tosin yöksi pitää lähteä pois, jos mitään ei tapahdu. Valot sammutetaan muistaakseni klo 222. Itse olin ko. osastolla edellisesssä raskaudessa 10 vuorokautta suppareiden takia ja sitten uudestaan lapsivesien mentyä ennenkuin synnytys ihan oikein käynnistyi. Ja nyt olin muutaman tunnin käyrillä siellä makoilemassa. Useimmat kätilöt on tosi mukavia ja siellä pidetään tosi hyvää huolta :) . Kannattaa kävellä paljon ja siellä on jumppalloja, joita kannattaa myös hyödyntää.

Sonja ja vaavi rv 33+3

Me käytiin vihdoin tänään hommaamassa se turvakaukalo, käytettynä kaverin kautta ostettiin Emmaljungan First Class -istuin. Vuosi sitten uutena ostettu, ovh 189eur ja me maksettiin 90 eur. Hyvässä kunnossa ja vähällä käytöllä ollut :) Nyt alkaaki kaikki kamat olla valmiina, vauva vaan enää puuttuu :xmas: :heart: Täällä vointi edelleen hyvä, tsemppiä kaikille vaivaisille :D :hug:

Myräkkä kyllä sua nyt koitelaan, toivottavasti olis nyt ollu niitä oikeita suppareita.

Tänne ei muuta, kun että sais syntyy jo!! sf jo 37cm ja masun ympärys viimex 111cm. Flunssakin vaivaa ja veto pois. Että sellasta valivalia.

rv38+3

tuli neuvolantätiltä käsky alkaa hätää junnua yksiöstään sokereitten ja koon takia.. :whistle: muuten lähden minäkin käynnistykseen..
Kuulemma perjantain käynnillä laittaa taas saikulla käymään jos en tajua jakautua. kait se sit on jossai vaiheessa alettava miettimään moista..

Firesun on mielessä, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Huomenia! Piti vaan tulla "hehkuttamaan" että nyt on sit muakin ENSIMMÄISEN KERRAN supistellut, kellotin niitä nimittäin eilen illalla 22.45-01.00... ekan tunnin ajan supisti 5min välein ja sen jälkeen välit piteni 5-15min kunnes lopulta ilm. loppuivat kun kerran nukahdin :D On niitä odoteltu kun en minä oikeastaan tätä ennen edes tiennyt miltä tuntuu kun supistaa. Nyt vaan toivotaan että nämä sais jotain aikaan kun vauva kuitenkin on kooltaan keskikäyrän yläpuolella ja esikoinenkin oli tosiaan melko hyvänkokoinen ennenaikaiseksi.

Mutta nyt muihin hommiin, tänään olis neuvola ja pitäis muistaa ottaa toi streptokokkinäyte tms. ennenkuin menen sinne :wave:

Firesunille tsemppiä!

Raparperi ja Mötkis 35+5

Ä-polilla käyty. Painoarvio 3,8 kiloa ja kahden viikon päähän uusi aika (silloin viikkoja 40+4). Pää on ylhäällä. Tällä kertaa ottivat sydänkäyränkin. Kaikki ok. Ensi kerralla katsellaan kohdun suun tilannetta ja jos jatkaa kasvua samaan malliin, niin vissiin ruvetaan miettimään käynnistystäkin. Tiedä nyt sitten. Jäi jotenkin hämmentynyt olo tästä käynnistä, jotenkin tuntui, että koko hoitohenkilöstö oli kireää ja jäi vähän vaivaamaan, että kai kaikki nyt on sitten hyvin. Itseään vaan alkaa mietityttää vauvan koko ja synnytys sitten sitä kautta tietty. Nyt meinaa kyllä itselle ihan surku tulla.

Kattiina ja Möykky 38+4

ehkä vika neukka käynti takana, ja neukkatäti epäilee et on outoa jos antavat tontun olla masus viel ens kuun puolella...iiiik, eli kun ens viikon maanantaina klo8.15 on synnytystapa arvio, niin voivat siis antaa pvmäärän jo tämän kuun puolelle... :eek: ...

Noh, kaikki oli kumminki hyvin, pissa puhdas, paino 104,8kg (lähtöpaino oli 96,6kg, eli ei viel kymppi kiloa täynnä )
sf-mitta oli 37cm??...neukkatäti vaan sit siihen et, tontun peppu on niiiiin ylhäällä että sen takia tuo sf-mitta on noin korkee..
sydänäänet meni siinä 150 paikkeilla, yleensä tonttu nukkuu jolloin on se 130..

Eli eli innolla ens viikon maanantaita odotellen...iiiih... :xmas:

Joo, on kyllä koeteltu. Miksei se vois jo tulla ulos yksiöstään, alkaa oleen jo niin raskasta.

Yöllä kahteen asti pyörin kipujen ja supistusten kans. 2 panadolia otin 23 aikaan ilman minkäänlaista vaikutusta. Lopulta supistukset tuli 6 minuutin välein kovilla kivuilla. Nukahdin kuitenki lopulta, mut neljältä jo heräsin vessaan. Ja 7 jälkeen soi miehellä herätyskello, johon poikaki heräs. Ihan räjähtäneen näkönen oon ja pitäis lähteä käymään norjassa verotstossa. Nyt kun vielä pääsee..

Firesun aamusta heti mielessä oli, toivottavasti kaikki on ok :)
Nyt on pakko lähteä käymään siel norjassa, kahdelta tulee vieraita ja ruokaki pitäis saada tarjottua ennen sitä..

Myräkkä ja keiju 36+4

Firesun täälläkin mielessä heti puolikuudelta kun esikko herätti :whistle: :wave: Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja käynnistyy nopeasti!

Itekin oisin jo valmis synnyttää, oon ihan malttamattomana...vauva vaan on vielä kai alle 2,5kg että ei sen puoleen tarvis viel tulla, sais kasvaa viel hetken. :)

Ylimääränen painoarvioultra ois 2.12., en muista mainitsinko sillon neuvolakuulumisten yhteydessä... ja viikon päästä neuvola,jospa siel tarkastettais alakerran tilanne, nyt kun on supistellu kipeämmin ja on paineentunnetta.. :whistle:

Upp3 ja masukki 34+6

Täältä merkkiä... tasaviikkoja 36 - jee! :wave:

Huomenna on neuvolalääkäri, saa nähdä onko nuo mekkakivut tehneet mitään vai onko paikat vielä tiiviisti kiinni.

Toivottavasti Firesunin käynnistys menee hyvin.

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Yhteistyössä