***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

täällä ultra kuulumisia,eli olin äippäpolilla ja katottiin vauvan paino-arviota kun neuvolas sf mitta on taivaas...vauva oli perätilasta kääntynyt nyt pääalaspäin ihanaa..siel kaikki oli hyvin..kokoarvio oli nyt 2919g...seuraava aika ultraan on 8.12 ja jos sillon iso niin käynnistetään..nyt normaalisti neuvola siihen asti..
mymmeli+poitsu rv 34+6

Täällä kans eilen supisteli, välistä kipeästikin. Oli huono olo koko iltapäivän ja illan. Tänään vihlontaa oli kävelyreissulla, sekin kipeää. Tylsää.

kattiinalla mukavan kokoinen vauva jo. Toivottavasti pieni lähtisi pian syntymään :heart:

Sisely 37+2

Minusta kyllä tuntuu ettei pikkunen kovin kauaa viihdy enää yksiössään.. Vai liekö toiveajattelua :LOL:

Nyt parin tunnin aikana tullu pari sellasta yhtä kovaa supistusta ku synnytyksessä oli. En siis oo muistanu miltä synnytyssupparit tuntuu, nää supparit toi ne mieleen.. Voi toivon niin että pian tapahtuu! :heart:

Maanantaita ja tervetuloa kaikille uusille mukaan mahtuu aina :) Täällä oli tullut mahdottomasti juttua taas viime kerran jälkeen ja tosiaan kivasti uusia tulokkaita näin viime metreille.

Tsemppiä Firesunille ja muille, jotka ovat päässeet tai pääsevät pian nyyttiä hakemaan :D Voi kun itsekin olisi jo siinä tilanteessa... Tosin jos meille kovin itkuinen vauva tulee niin voi olla että perun puheeni aika äkkiä :LOL:

Koivunkäpy piti kommentoida, että mulla sama tilanne eli ultran mukaan vaavi on reilun viikon vanhempi kun menkoista laskettuna. Tiedä sitten häntä. Mulle kyllä kelpaa se ultran mukaan tehty arvio, ettei enää ihan hirveen kauaa tarvis kärvistellä tämän masun kanssa.

(.) Ei kummempia. Vaavi potkii edelleen aika lailla, vaikka tuntuukin olevan tosi alhaalla. Vauhti on hidastunut entisestään enkä meinaa enää jaksaa roikottaa tuota meidän esikkoa (12kg) noita 4-5 kerrosta portaita ylös ja siihen päälle kaikki ylämäet yms. Iltaisin yleensä aina tuntee kantaneensa, mutta päivällä on muuten ihan kohtalaisen hyvä olo. Lähinnä tulee niitä vihlontoja tuonne nivusiin niin ettÄ meinaa jalat mennä alta ja yöllä saa aina ponnistella että pääsee kyljeltä toiselle. Tosin nukkuminen onnistuu edelleen ainoastaan vasemmalla kyljellä kun muissa asennoissa tulee huono-olo eikä saa henkeä. Pitää tällä viikolla yrittää pestä kaikki pienet vaatteet, koota pinnis ja laittaa vaikka sairaalakassikin kuntoon. Sairaala vaan niin lähellä ettei ole jaksanut miettiä tuollaisia.

- Saini ja Tintti 36+6

Sisely Sitä toivon minäkin, mutta eipä tämä tunnu mitään sellasesta tietävän.

On ollut aika itkuinen päivä. Itkettää vaan ja huolettaa ja on jotenkin ihan maassa koko mieli. Jospa se tästä taas helpottas.

Terveisiä neuvolasta, kaikki ok edelleenkin.
Hemog. noussut 111 ->126 kahdessa viikossa, aika hyvin noussut
protskut edelleen +/- niinkuin on ollutkin melkein koko ajan
sf-mitta oli 2vkoa sitten 31 ja nyt 33
ja eipä siellä kai muuta, raivotarjonnassa on kaveri ja syke oli hyvä ja sitä rataa. Ainut mistä terkkari sanoi oli että lapsivettä tuntuu olevan paljon mutta mene ja tiedä.

Iltaa ja uusia suppareita odotellessa

Rapsu ja Mötkö 35+5

Täälläkin jännätään miten Firesunin käynnistys lähtee etenemään. Ja porhaltaakohan joku muu edelle siltikin :)

Itse kävin vauvelin tarjonnan tarkastuksessa tänään ja tietysti PERÄTILA jälleen |O Pysyihän se melkein viikon oikeinpäin... En tiiä miksi ne mulla viihtyy nurinpäin, mutta minkäs teet.

Eilen aloin vähän epäilemään että taitaa olla ipana kääntynyt. Hikkakin tuntui tuossa ylhäällä....
Terkka tunnusteli käsin, että kyllä täällä rt:ssä ollaan. Pää on tuolla alhaalla tai hän irtisanoo itsensä. Itse sanoin, että jokunen potku tms. tullut tuonne alaskin ja yöllä olin paniikissa vähistä liikkeistä. Ne ei ilmeisesti tunnu kunnolla kun pieni on pt:ssä. Ultra näytti totuuden asennosta, joten tervemenoa vaan terkalle :LOL:

Vähän myöhemmin istuin tk:n aulassa odottamassa poikaa toimintaterapiasta niin pikkuinen aloitti kamalan möykän masussa. Siinä vaiheessa hikka tuntui taas alhaalla ja mietin jo, että pitääkö mennä takas tarkastuttaan, että joko se kääntyi... :D Kotiin tultua on sitten potkinut siihen malliin tuonne alas ja kohdunsuulle ettei ole tarvinnut pohtia mikä on asento |O

No, huomenna sitten kokeillaan sitä akupunktiota... :whistle: En kyllä tiedä onko siitä mitään hyötyä kertaluontoisesti, vai pitääkö mun neulottaa itseäni sitten kotonakin... Aamulla se selviää...

T. Tintukka ja tonttu 36+0 (poks!) :heart:

Iltoja!
Uusille vaan tervetuloa täältäkin, kiva kun vielä liitytte joukkoon :)

Myräkkä, et ole ainut jota mies ottaa päähän tällä hetkellä!
Meillä mies sitten ilmoitti menevänsä ensi viikonloppuna työpaikkansa pikkujouluihin ja mulla poksuu silloin jo rv 38. Kuitenkin tulee lähtö synnyttämään just silloin, en kyllä anna ukolle ikinä anteeksi jos kännäilyn takia missaa synnytyksen :kieh: :(
Ja nuo työpaikan pippalot ei todellakaan ole sieltä kuivimmasta päästä, seuraava päivä menee takuuvarmasti sängyn pohjalla..

Muuten mies ollut niin kultainen koko raskausajan eikä ole kertaakaan käynyt missään, niin nyt sitten kun oon viimeisilläni |O Ei pitäisi yhdestä reissusta valittaa, mut mua vaan tosissaan ärsyttää! Ja paha mieli jo ennakkoon :'(
Anteeksi purkautuminen, mut kukaan ei tunnu ymmärtävän..

Huomenna olisi taas äitipoli kontrolli, saas nähdä onko tämän raskauden viimeinen! Toivoisin et tonttutyttönen syntyisi ajoissa, alkaa olla aika tukala olo varsinkin öisin. Yöt tuntuu niin pitkiltä kun tuskissaan pyörii.. Nyt on alkanut sormiakin pakottaa (kaiken muun lisäksi) aamuyöstä, vaikka ei pahemmin turvotusta päällepäin näy.

Toivottavasti Firesunilla kaikki menee hyvin =)

Ei kai tässä kummempia, jos menis kurkkimaan pakastimeen vieläkö on jäätelöä yhtään jäljellä :p

takhisis + tonttutyttö 37+3

Iltaa!

Mies lähti yövuoroon, harvinaista. Tekee normaalisti ihan päivävuoroa, tää viikko ois ollu pakkolomaa, mutta sai onneksi vuoroja tehtäväkseen.. Parkaa vaan pelotti jos synnytys käynnistyy nyt yöllä. :heart: No ei ole pelkoa!!! Mulla on kaikki vaivatkin hävinneet! :eek: :eek: Tai kaikki muut paitsi tuo häpyluun vihlominen.. Ei supistele juurikaan enää, alaselkää ei säre, menkkakivut tipotiessään... Pitäis kai olla tyytyväinen vaan nyt. :saint:

Pesin tänään (tai pyyhin kun ei ollut oikeasti likaiset) kaukalon pehmusteet. Ja jalusta asennettiin jo autoon. =) Jotain ainakin tehty!

Huomenna ois taas neuvola.. Josko paineet ois lähteny laskuun.

Tetasha pidän peukkuja että teidän pikkuinen ois kääntynyt itsekseen ennen kääntöyritystä, niinkuin meillä kävi! b =) d

Miracles ja Tyyne 38+2 :heart:

Miracles: Kiitos :heart: Mulla ei ole mitään hajuakaan miten päin tuo mykyrä tuolla oikein on, välillä tuntuu että selvästi olisi pää rinnan alla, toisena päivänä että on ihan toisinpäin. Varmaan kuitenkin on perätilassa edelleen minun tuurilla :/ Noh, huomenna viisaampia..I hope.

täällä on alotettu operaatio tontun häätö, ja ai että miten kivaa se oli, näin 10vk jälkeen :snotty: saapi nähdä onko vaan mitään iloa häädön suhteen, muuten toki iloa oli..

Tetashalle ja Tintukalle lykkyä kääntöön!

:hug: ..kaikille tasapuolisesti..

miuta pyörryttää ja maha on lievästi sanottuna sekaisin..huomisen äpolin takia.. :/ ..iik jos ne käskeekin jo tällä viikolla käynnistykseen..mie en oo millään valmis vielä |O

no kaik loppuu aikanaan...

hirmu hienosti muuten reilu 2v poikanen otti possurokotteen..ainoa nolo oli pojalla kun piti housuja ottaa alas ja vieras täti tiiraili kannikkaan päin.. :heart: :saint: ..vielä ainakaan ei ole tullut mitään oireiluja..aika väsy oli kuitenkin koko päivän..aina siin asti jolloin ois jaksanut käydä leikkimään kotista siskon kans joka taas halus mennä nukkumaan..

mutta nyt lähen psyykkaamaan itseni huomiselle tuonne ukkelin kainaloon :D :heart:

Dare ja manfred 36 :heart:

huomenta kaikille! täällä rv 38+0 tänään :heart: ! mulla on tänään neuvola ja uusi neuvolan täti kun edellinen jäi eläkkeelle... ois ollu kiva jos ois ollu sama täti loppuun asti... no ei voi mitää. ens viikol ois sitten torstaina uusi aika äippäpolille uutta painoarviota varten.

Darelbeidalle kovasti stemppiä äippäpolikäyntiä varten!

jokohan Firesunilla on nyytti sylissä... :)

Eilen neuvolalääkäri ja paikat pehmenneet, kiinni ja 2,5cm kohdunkaulaa edelleen..
Sf-mitta 35! ,esikoinen oli viimeisillä viikoilla 40+2 samoissa mitoissa ja 3830g syntymäpaino 40+6, pelottaa tajuttomasti jos on iso vauva kun komplikaatioita oli esikon syntymän jälkeen.. verenpaine 103/81 ja hemppa 117.

Flunssa vaivaa, nenu kipeä ja olo kuin jyrän alle jääneenä. 3vkoa jo kestänyt tätä tautia, lääkäri määräsi lepoa ja kuumaa juomista. Uudet kustulehduksen tai hiivan oireet ilmassa, mä en kestä näitä kipuja kun muutenkin mieli ihan musta. Ens viikon tiistaina on diabeteslääkäri ja siellä sit päätetään milloin joulutähtemme syntyy.

Itken siis ihan kokoajan, möllötän seinää ja nukun, nyt lapset kotona ja on kyllä kova tsemppi päällä kun yrittää olla. Neuvolassa käski aloittamaan masennuslääkityksen, juu vähän vaikeaa kun se piti nyt marraskuun loppuun mennessä muutenkin lopettaa synnytykseen asti. No meen nyt juomaan kuumaa mehua, jee.....

meemee ja stella di natale 35+2

Ei tullut lähtöä ei. Mutta nukuinpahan paremmin ku varmaan kahteen viikkoon yhteensä :LOL:
Alapäätä jomottaa, ehkä se joskus syntyy..

Darelle tsemiä tällepäivää!

Meemee, itellä kans välillä olo että lääkitys ois hyvä olla, mut jos se tästä.. pikaista paranemista!

Onpa täällä jo loppuraskauden vaivoja monilla. Vaikka niinhän niitä vähän kuuluukin olla, mukavampi lähteä synnyttämään, kun vauvan (eli sen parhaan palkinnon) lisäksi ekstrana pääsee eroon monista vaivoista. Motivaatiota synnyttämiseen on enemmän ;)

Itsellä kanssa lantiossa monenmoista kolotusta ja särkyä, käytännössä vain iltaisin. Selvästi päivän touhuista johtuvaa tuo särky, koska aamuisin kaikki on sitten poissa. Lepo auttaa. Kohta neuvolaan, viimeinen käynti ennen maanantaista poliaikaa.

Sisely 37+3

Huomenta! :)

Eilen illalla alkoi menkkamainen jomotus alavatsalla ja alaselässä, joka jatkui 7 min. välein myös levossa. Yön aikana helpotti, nyt aamulla alaselkään koskee sillain jännän aaltomaisesti. Mitäs tämä mahtaa olla? Suppareita on ollut kuitenkin jo rv 14 asti, eikä nuo nyt tuntuneet lainkaan samanlaisilta kuin supparit ovat tuntuneet. Ei siis tunnu edes kivuliaalta, vaan lähinnä tosi inhottavalta, just niinkuin kova menkkakipu.

Neuvolaan pitäisi kohta lähteä..

Pööpötti ja Masukki 37+2 :heart:

Huomenia! Me ollaan jo käyty esikon hammasneuvolassa... |O Oltiin jo kovin totuttu nukkumaan hieman pidempään, mutta hyvin meni.

Darelle tsemppiä ja muillekin sitä kaipaaville!! :hug:

Itsellä yö oli supistisvoittoinen. Eli 22-1.30 supistelin ei niin kivuliaasti, mutta niin, että ei syvään uneen vaipunut, sitten oon nukahtanut ja 3.45 heräsin kipeään suppariin. Kyllä siinä jo tuli mietittyä mihin esikoinen jne. No onneksi meni sitten ohi. Hassua kun kovin oottaa, että tää syntys ja sitten kun alkaa merkkiä tuleen niin kauhistus, ei kai tää vielä synny. :whistle:

Eilen sain taas kuulla kauhisteluja, miten pieni maha mulla on. No ajattelin, että eipä mun mahan pienuutta ole ikinä muuten kauhisteltukaan, että otetaanko positiivisesti..

Jaaahas eskoinen huuteleepi..

Enni, jolla tänään neuvolalääkäri

Voi rähmäti.... Mihin se mun teksti katos????? :kieh:

No täällä ei ole kyl mikäänlaisia merkkejä, et synnyttään sais lähtee :/ Tahtoisin minäkin jo jakautua, vaikkakin viikkoja vasta 35+.... Ei liiemmin ole supaillut tai muutakaan...
Yöt menee ihan ookooo, vaikka tuo kyljeltä toiselle kääntyminen tekeekin tuskaa. Paikat vaan poksuu ja naksuu :LOL:

Ilma on ihan kamala, ei lunta, harmautta ja vettä, kuraällöö siis... :eek:

Illalla olis isompien rasastustunti ja nyt pitäis päättää jatketaanko vai ei... Molemmat kyl haluis, mut kun ei kumpikaan oikein uskalla edistyä mihinkään suuntaan siinä touhussa, niin pitäisköhän oottaa kevääseen jatkamisen kanssa??

Kiva on tulla käväseen useesti päivässä, kun odottelee jonkun saaneen jo pikkutontun :heart:
Neitini tuossa toivoo pääsevänsä heseeh syömään :/ Ja tätä mammaa kun ei oikeesti kiinnosta tuo idiksessä pyöriminen.... Tää kävely tän jalan kanssa on ainoo tosi iso miinus, ei jaksais ees seisoa pitkään kun jo jomottaa.... :(

Kaupassakin pitäis käydä ja kellokin käy koko ajan eteenpäin.... Niin et tällä menolla en taas mihinkään ehti :headwall:

Nenät edelleen valuu ja yskäkin tullut kuvioihin :snotty:

Koittakaahan mammat jaksella, vaivoja löytyy monelta, mutta lopussa kiitos seisoo :heart:

Jisse

Täällä eilisen päivän oli järkkyjä liitoskipuja ja kipeitä supistuksia, ja sit illalla tosiaan en enää napaa nähnyt kun katoin masua ylhäältä päin. :) alkaiskohan tuo pikkuinen vähitellen kiinnittyä tuonne alas.. :whistle:

Tänään poksahtelee viikot, viis viikkoa la:n!! Just pyykkikoneessa pyörii viimeset välttämättömät kangasjutut mitkä täyty ennen vauvan syntymää saaha pestyä, eli kaukalon ja vaunukopan kankaat ja vauvan fleecepeitto. :) löysin viel pinon kestoliivinsuojiakin yhdestä pussukasta niin onpahan niitäkin kunnon kasa.. :D

meemeelle jaksamista! toivottavasti heti synnytyksen jälkeen pääset aloittaa lääkityksen jotta olo helpottuisi! itse toisaalta en jännitä (ja toisaalta taas pelkään hulluna..) että uusiutuuko mun synnytyksen jälkeinen masennus tän lapsosen synnyttyä... luulen, että esikon aikaan se johtui vaan siitä että olen aika nuori, ja sitten yhtäkkiä olinkin sidottuna kotiin ja vauvaan, joka tarvii mua 24/7 eikä oo mahdollista tehdä ja mennä kuten huvittaa. nyt oon täysin tyytyväinen kotiäitiyteen, joten en usko tän toisen vauvan syntymän olevan niin paha kriisi kun on tottunut tähän elämäntilanteeseen.. :)

Upp3 ja masukki tasan 35!

Huomenia!

Mä alan olla tän lentsun kanssa kypsä. Edelleenkään ei nosta edes lämpöä, mutta aamusin on kiva rykiä löydöksiä ja äsken tuntui, että niistän aivot pellolle. Aamut ja illat on pahimpia kun on eniten tukossa. Ja olo kuin jyrän alle jääneellä. Tuntuu, että mitään ei jaksa tehdä ja pää hakoaa siihen sitten kohta. Kohta lähteä juomaan lämmintä mehua.

Minä olisin niin valmis synnyttämään just nyt. Minua rupesi oikeasti hirvittämään se painoarvio. Muutenkin jäi jotenkin eilisestä käynnistä paska fiilis. Tuli olo, että kaikki pitäisi olla käyrällä ja nyt olen itse tehnyt jotain täysin päin peetä.

Kattiina ja Möykky 38+5

Yhteistyössä