***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

täällä on kaukalo valmiina ihan siksi että ei tarvi ku nakata ukon autoon se (ja asentaa telakka jne) :LOL: eiköhän siinä ole tarpeeksi että se saapi täällä pärjätä keskenään kakaroitten kanssa kun mä olen sairaalassa, meillä ei siis anoppi todellakaan tule tyrkyttämään meille apuaan (toiselle pojalle tekee ruuat omilla rahoillaan pakkaseen ja kuskaa ne 450km päähän)

Luoja tätä turvotusta, millä tästä pääsee eroon??? mulla repee kohta jalkapohjista nahkat jos vielä turpoo lisää :kieh:

Delfis, jos omistat mustat pikkupöksyt mitkä jopa mahtuu jalkaan niin laitappa ne hetkeksi että jos niihin lorahtaa jotain, jos on lapsivettä niin kuivuttuaan ei näy, valkovuoto jää kuivuttuaan näkyviin. ja viimeistään aamulla käyt tarkistuttamassa jos et ole varma mitä valuu, ihan infektioriskin vuoksi.

Täällä joku kaivaa ilmeisesti lapiolla tietä ulos ja välillä se neuloo, jumalattomia sukkapuikkokohtauksia taas ollu :kieh:
 
jos delfis on ensimmäinen joulutontun hakija! =)

Tervetuloa uusille! :heart:

Iiriksen äiti laitatko sun la:n, ei jaksa alkaa laskemaan mikä on laskettuaika... :snotty:

mul on menny aika noit esikoisen synttäreit järkätessä, en oo ehtiny ees hirveest lukemaan täällä. Jaloilla oleminen on aikasta tuskasta kun käy koskemaan alaselkää, reisii ja persuksiin... Suppareita tulee, välillä kipeitäkin, mut yksittäisii. Nyt on kuitenkii helpottunu olo siitä, kun esikoisen synttärit ehdittii viettää. Oikeet synttärit vast ois viikon pääst, mut halusin että poika saa omat juhlat ennen vauvan syntymää ja eikä munkaa tarvi enää hötkyillä suuntaan tai toiseen... Paitsi ois kiva jos maanantain ois viel kasassa ku ajattelin joululahjat käydä silloin ostamassa.... :D sit saa tulla ku haluaa...

Mul on pakattuna sairaalakassi. Pakkasin sen valmiiks rv 34 ku jouduin pötköttelemää synnäril niiden suppareiden takia. Ja kotiintulovaatteet on valmiina pakattuna hoitolipaston vetolaatikkoon muovipussiin. Sieltä on ukon helppo napata mukaan ku tulee kotia hakemaan. Pakattuna vauvalle on töppöset, tumput, kypärämyssy, ulkopuku, body, sukkahousut, potkupuku ja villatakki. Luulis selviävän 4km matkan niillä... :D
 
mitä delfis kuuluu?

hei, jos jollain on tuuttu tääl palstalla ni ois toooosi hauska jos lähtee nyt vauvoja syntyyn, ni vois käydä vinkkaan meille et et vaavi syntyny B) ei tartteis meiän jännittää.. :whistle:
tietty omien tuntemusten mukkaan.. :saint:

Tääl on kans kotiutumisvaatteet laitettu valmiiksi. Meil on sairaalasta kotiin 50km, mut kylmin vaihehan on se ku siirrytään laitokselta autoon. Oon pakannu pitkähiasen bodyn, sukkikset, päälypaidan + housut, tumput + tossut, kypärälakin + hatun, harson ja taiteillu nuo talvihaalareitten sissään.
Sairaalakassiaki tuos aloin pakkaileen sen verran, et laiton sitte jo imetysliivit, paksumpia siteitä (matkalle), huulirasvan, dödön, pompuloita, shamppoota, käsirasvaa.. viel pitäs jotain naposteltavaa ostaa + isännälle joku lehti (ja itelle ristikko). Lähtiissä pitää muistaa vain sit ottaa tärkeimmät, eli nauvolakortti ja puhelimen laturi + kamera§
 
Nyt on sitten suurin osa pikkuisen varusteista laitettu valmiiksi. Enää oikeastaan puuttuu jotain ihan pientä, kuten kylpyamme ja jotain tuttipulloja ja sukkia.

Viime yö oli aika tuskaisa, tuntu et kun kylkeä kääntää niin sattuu niin maan perk...

LA mulla on siis 17.12. Tyttölupaus on. =)
 
Huomenta.

Kamalasti jännittää jo huominen...ihan paniikki iskee, tänään pitäis tehdä kaikenlaista valmiiksi.
Niin olen siis huomenna aamulle menossä käynnistykseen (jos joku ei ole tietoa aikasemmasta tekstistä bongannut). Kovasti varoittelivat tuolla Kättärillä että saattaapi kestää useita päiviä kun paikat on niin kiinni kun olla ja voi... eli useamman päivän odotteluun varauduttava. Onneksi miehellä melkein koko viikko vapaata niin voipi olla seurana niin paljon kuin siellä nyt saa olla...yhtään ei ole tietoa tosta että onko se kuinka rajoitettua.

Tänään tosiaan ajattelin vielä siivoilla keittiön kaapit ja laittaa lastenhuoneen lopullisesti valmiiksi ja muutenkin tuollaista yleistä tarkempaa siivousta niin ei miehen sitten tartte viikolla (kyllähän tuo osaisi, mutta....ite tehtynä parempi =) )

Tervetuloa uusille ja jaksamista kaikille. Iloisen pirteää sunnuntai päivää, minä ainakin aion nauttia kaikin mahdollisin tavoin =)

Firesun ja pallero 36+1
 
huomenta kaikille! tääl hyvin nukuttu yö takana! esikoinen tosin herätti jo vähän seitsemän jälkeen... mut kuitenkin, lähes katkeamatonta unta takana n.7h...

päivittelin tietoja, jos jotakin puuttuu/laitettu väärin, niin laittakaa yv:tä!!!!

tänää tulee vielä mun äiti käymään pojan synttäreillä, mut siitä en ota mitää stressii kun saa olla ihan niin kuin haluaa...

just muistin, että pinnasängystä puuttuu reunapehmuste, jos sen silittäis ja laittais paikalleen... :D

äippäliini ja rv 37+5
 
Firesun, tsemppiä kovasti huomiselle!

Täällä ollaan niin kypsiä ettei mitään järkeä. valvoin yöllä 1-4 torkuin sit johki 9. pinna ihan riekaleina, jokapaikkaan koskee ja sitten viellä sokerit alko vittuilemaan, paastoarvo huimat 3.4 kun illalla oli 8.9 |O ukolle just sanoin että se alkaa ens viikolla häätö kaverille, MÄ en lähde käynnistykseen. Riitti kun tytön aikaan iskivät oksitosiinitipan kouraan.

jos mänis vaikka tekee jotai järkevää..
 
Firesunilla tsempit huomiselle! =)

Mä yritän muistaa ottaa synnärille työkännykän mukaan, kun työnantaja maksaa puhelinlaskut niin sillä viitsii surfata netissäkin, joten tulen kyllä sitten heti piakkoin ilmoittelemaan, kun vauva syntynyt, tosin sitä uutista saa varmaan odotella tuonne joulunpyhien tienoille asti :LOL:

Meillä ei oo ammetta, porukoilla ois kyllä yksi amme, mutta ei sitä viitsi sieltä hakea, kun sitten jos ja kun lapsukaiset sinne menee yökylään/saunomaan, niin tuo esikkokin viihtyy vielä ammeessa tosi paljon. Muuten on suunnilleen kaikki tarpeellinen olemassa, pinnasänky saa tänään vielä toisen kerroksen sävyllistä lakkaa pintaansa ja pääsen laittamaan sen valmiiksi sitten alkuviikosta, kun on kuivanut.

Meijänkin pitäis pikkuhiljaa käydä lahjaostokset hoitelemassa, ettei jää sitten enää joulukuulle, nyt vielä jaksaa lähteä shoppailee ihan hyvin. Miehen lapsille lahjat onkin jo selvät. Eli ei tarvis kun mun neidille ostaa ja sitten miehelle jotain. Molempien porukoille varmaan viedään vaan jotkut joulukukat tms.
 
firesun tsemppii paljon huomiselle...mullakin esikoinen käynnistetty mut sillon kesti 2päivää et tuli,ja toinenkin käynnistetty mut tuli nopsaan..

tääl nukuttu suht hyvin vaik poitsu nukkuu välis kun on kipeenä,kuumetta ollu..kauheit liitoskipuja tääl,ja sit inhottavaa kun istuu niin iltaisin rinnasta tiputtelee visiin jotain ens maitoo,tehny jo parina iltana..
mulla huomenna äippäpolille aika kattoo onxs poitsu viel perätilas vai miten?ja kokoarvio..
vähän jännittää et mitä sanovat...
esikoinen ollu niin kiukkunen kun sen kans ei voi touhuta täysil kun toinen muksu kipeenä,mut päivä kerrallaan

hyvää sunnuntaita kaikille..

mistä päin muuten ihmiset on jos saa udella?itse asumme espoossa..
rv 34+5
 
Huomenta naiset! :wave:
Oli varmasti väärä hälytys tuo eilinen. Mitään ihmeellistä ei tuon jälkeen tapahtunu, eli oli varmasti sitten valkovuotoa tai sitten tapahtui ekan kerran tän raskauden aikana pieni vahinko :D

Tänään tosin supistelut jatkuu ja selässä menkkajomoa. Lupaan tulla ilmoittamaa, jos lähtö koittaa.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Delfis ja Vili
37+5 =)
 
firesunille tsemppiä huomiselle!
Aamulla ku heräsin tuli sellainen olo että joku meistä poksahtanut. ONKO??

Täällä jumalaton ahdistus. Liekkö vauva vaihtanu asentoa tai jotain, henkeä ahdistaa tosi paljon.
Yöt menee pyöriessä, niinku vissiin monilla monilla muillaki täällä.. Miestä en kestäis yhtään, mut eiköhän tämä tästä. Sit pääsiäisenä :D

Myräkkä ja keiju 36+3
 
Firesunille tsemppiä huomiseen! Jänniä aikoja eletään monien masukkien kotona! =)
Itsekin alan olemaan jo aika malttamaton, vaikka meillä pari vkoa vielä saisi masussa pysytellä. Illalla supisteli 2h 15min. välein ja sit loppu, yön nukuin niin makoisasti ja nyt mieli sen mukainen! :D

Täällä jatkuu paikkojen laittelu, täytyis vissiin kanssa kattoo itelle sairaalakassia ja "tiitiäiselle" kotiutumisvaatteita. Oisivat sitten valmiina, jos lähtö etuajassa tulee. Mä oon kyllä ihan varma, että kun tämä masukki nyt pitelee meitä ihan varpaillaan, niin syntyykin sitten kaikessa rauhassa vasta Tammikuun puolella! :)

Jaksuja kaikille ja hyvää sunnuntaita!

AI NIIN, rv 34 *POKS* :heart:
 
Heips!

Kertokaapa ekakertalaiselle noista vauvan liikkeiden laskennasta. Miten paljon niitä piti tuntua ja missä ajassa että ei tarvi huolestua? Liikkeet kyllä kuuluu joka päivä mutta oon nyt tässä ruvennu tarkemmin seurailemaan kun tuntuu että oisivat vähempänä. Mutta taitaa tässä vaiheessa olla jo normaaliakin, että vähenevät kun tila loppuu, vai?

Onko teillä muilla lähteny paino nousuun yhtäkkiä näin lopussa? Tähän asti painon nousu ollu tasaista ja sallituissa arvoissa, niin nyt oli viikosssa paino noussu 1,2 kg. Ja kotipuntarillakin tuntuu, että menee huimasti ylöspäin. Samoin nyt parin viikon sisään on tullu sormien turvotus, josta ei tähän asti oo ollu mitään ongelmaa. Jaloissa ei sinällään turvotusta tunnu, mutta kyllä talvikengät tuntuu ahtaammalle kuin viime talvena. Muita oireita ei supistusten lisäksi oo, mutta niitä onkin ollut jo niin pitkään, että eivät nyt tähåän liity ollenkaan.

Huolestunut Jouluäippä rv 34 + 3
 
joulunäipälle liikkeistä, 10 liiketä tunnissa, jos ei tunnu niin makeeta kitusiin, tönimistä jne ja toinen tunti laskentaa, jos ei vieläkään tunnu niin sitten käyrille.
Ja mullahan on paino noussu kutakuinki kokoajan tässä kilon viikossa, nyt oli tullu 1,3kg/vk, huomenna pitää soittaa neuvolaan kun on tuota turvotusta ihan hillittömästi.

Hermot edelleen ihan PIIIP. kyllä se joskus sitten..
 
38+0 *POKS* B) B)

firesunille Tsemppiä huomiselle!! :wave:

Mä olisin ollut eilenillalla NIIN valmis luopumaan tästä pötsistä, joka paikkaa särki, varsinkin tuota häpyluuta. :kieh: Liitoskivut siis tuli takaisin, kun vauva kääntyi rt:hen, kun oli perätilassa ei niitä ollut yhtään.

Mutta tänä aamuna taas.. :saint: olo! Voisin kanstaa pallomasua vielä vaikka kuinka. :xmas:
 
Heipsis.

Onpa aika taas mennyt nopeaan. Siis itsellä jo 38. viikko meneillään :eek:

Me asutaan Espoossa. mymmeli81r kyseli. Ja Jorviin mennään synnyttämään, toivottavasti sinne ei nyt tule näitä isirajoituksia.

Käynnistyksestä sovitaan sairaalassa sitten viikon päästä, saapa nähdä mihin päädytään. En erityisemmin liputa käynnistyksen puolesta, mieluummin lähtisin synnyttämään luonnollisesti käynnistyen. Saapa nähdä.

Mutta firesunille tsemppejä. Toivotaan, että synnytys käynnistyy helposti.

Sisely rv 37+1
 
Tervehdys!

Täällä on leivottu pipareita, tehty omena-raparperikiisseliä, vatkattu sille kermaa kaveriksi, laitettu paikkoja, pesty pyykkiä ja vaikka sun mitä. Nyt alkaa selässä jo tuntua. Kohta ruokaa kitusiin ja sitten pitäisi lähteä kaverin tytön synttäreille. Tietää, että illan saa sitten ottaa rauhassa, mutta onpahan tehty kaikki, mitä olen ajatellutkin.

Firesunille tsemppiä huomiselle!

Mulla on huomenna painoarviokontrolli ä-polilla. Mieskin tulee tällä kertaa mukaan, on mukavampi mennä. Minun yksi kaveri on veikannut vauvan syntyvän tänään, mutta en usko :LOL: Ei mitään merkkiä, ei edes jomottele.

Nyt ruokaa kitusiin!

Kattiina ja Möykky 38+3
 
Niin tosiaan mymmeli kyseli mistä kukin on. Mä täältä korkeimmalta pallilta huutelen ;) Eli Karigasniemeltä.

Mä kuorin 2 kiloa porkkanoita; porkkanalaatikot joulua ajatellen pakkaseen.. Lanttulaatikon ehtii sit myöhemmin. Jos jaksaa niin tekee sit ens viikonloppuna ne piparit. Ja jos on jo jakautunu niin ei mitään hätää enää tehä mitään :LOL:

Kermapotutki uuniin laitoin paistumaan. Tullu sit kuorittua ja pilkottua aivan olan takaa.. Ja ihan järkytyin ku huomasin miten turvoksissa sormet ja ranteet on nyt.

Monta päivää vauvan liikkeet tuolla alhaalla on tuntuneet kipuna. Nyt tuntuu liike ilman kipua, ihan kuin vauva olis tuossa ihan hollilla. Pitäskö kokeilla joko se pää tuolla tuntuu :D
 
firesunille tsemppia huomiselle sen kaynnistamisen ei valtamatta tarvitse kestaa kauaa vaikka paikat kiinnikin. Kaverille riitti yllattaen yksi murunen ja sisatutkimus ja vedet meni. toivotaan, etta lahtee synnytys nopeaan kayntiin.

Taalla ei mitaan merkkia synnytyksesta. Tanaan ei ole edes supistellut. :(
No onneksi ei ole montaa viikkoa jaljella.

esikoinen sai eilen hurjan astmakohtauksen ja jouduttiin sairaalaan koko paivaksi. paasi yoksi kotiin ja univelkaa on meilla vanhemmilla. Nukkui onneksi aika rauhallisesti koko yon. Me ei uskallettu nukkua. Luulin jo etta vauva syntyy siina samalla, kun stressi laukaisi hurjat supparit. Ei syntynyt ei, ja ihan hyva vaan. Eilen en olisi synnytysta edes toivonut tuon meidan pikkuesikon huonon voinnin takia.

Hitaasti ja varmasti taalla edetaan kohta LA:ta. :D
Niin ja Norjasta olen.

katrinainen ja poksuli 37+4?
 
mie kysyn teiltä apua..miehän olen seurannut omaa verenpainetta,kotona,nyt alapaine huitelee 95 :eek: pittääkö tässä lähtee tai soittaa äippäpolille... :ashamed:

tervetuloa uudet :flower: ihanaa että saamme uusia..mukaan :D

pe kävin katsoon ystävän kanssa leffan ,sen 2012 oli hyvä =) ja pizzalla kävimmä..tässä nyt ollut rauhassa kotona..masukki on villi välillä kuin mikä heh =)

mutta nyt sunnuntaita viettään..

mamma 33+4 :heart:
 
mammaroi menisin naytille, tosin mulla alapaine koko ajan nyt tuo ja ei mulla vaarallista, riippuu onko sulla proteiineja. Jos alapaine nousee yli 100 niin sitten jo kiireesti sairaalaan.
Mutta tuo on yksilollista ja mulla ei vaarallista koska verikoe tulokset hyvat, mutta se ei takaa etteiko olisi sulla halyyttavaa.
 
Voi vide kun jänskätti jo tulla lukemaan päivän "uutiset" täältä, mutta eipä ollu vielä vaaviuutisia kuitenkaan kelläkään.

Firesunille tsemppiä hurjasti huomiseen ja tuleviin päiviin, pian saat mussukkaisesi tähän maailmaan sieltä masusta :heart:

Taidetaanpas tästä kullan kanssa lähteä päiväkävelylle. Vauhtihan ei päätä todellakaan huimaa, mutta pääasia että liikkumaan pääsee :)

Tetasha :heart: Milli 36+5
 

Yhteistyössä