***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Myräkkä: Ne on ne hormonit! Ei kannata tehdä radikaaleja johtopäätöksiä eikä päätöksiä ennen pääsiäistä :LOL: Siihen mennessä saatetaan olla jo selväpäisempiä. Ehkä.
Kiitos :) Tähän asti pääsinki ilman hormoni häiriöitä. Korkea aika niiden kai tullaki :D
Ja tekeehän seki varmaan tehävänsä, ku kärvistelee näiden kipujen ja supistusten kans yötä päivää. Ei enää tunne olevansa oma itsensä..

Tekisi mieli käpertyä peiton alle mahan kanssa loppu ajaksi, naurria pienen potkuista. Kun tämä varmaan viimeiseksi jää :'(

Kiva Myräkkä kun ilmoittauduit :D
Täällä kans noita hormoni-itkuraivareita on ollu parin viikon aikana. Ukolle loukkaannun heti jos ei samalla sekunnilla saa jotain kommenttia tai vastausta puheisiin. Jos ei heti tuu niin ei sitä kiinnosta :LOL: Sit menee hermot siihen, jos ite yrittää olla pirteä ja toisella naama norsun v**ulla. Tulee sellanen olo, että älä sä siinä murjota. "Mä oon tuskissani ja paskana ja sulla ei oo mikään, silti oot tollanen!" :D

Hormoneista: Täällä meinsas äsken tulla itku, kun kerroin että teen uutta ruokaa, että kokeillaan tätä ja mies kun ei minun mielestä reagoinut niin kuin odotin (eli hyppinyt innosta kaulaan tai jotain) :kieh: :LOL:
Onneksi sain sanottua asiasta, niin selvisi sekin asia ilman kohtausta =)

Raparperitaivas, mun mielestä ainakin ois kiva jos jatketas sit tuolla vauva-ikäsissä jne.. Edellisen jouluntähden pino meillä on edelleen pystyssä, toki on väkivähentyny mut kumminki.

Koskee supistukset, tuleevat vaan miten sattuu. ja liitoksiin koskee niin helvetisti. |O

Myräkkä, hyvä että viel oot koossa!

tsemppiä hormoonimyrkyjen kanssa kärsiville, sitä on liikkeellä täälläkin :) voisin napsahtaa miehelle sekunnissa jostain ja en yhtään siedä jos se on pahalla tuulella.

Raparperitaivas: sulla vissiin poika on ollut perätilassa ja käynnistynyt vesien menolla. tuolla synnytyspuolella olit siitä kirjottanut. menitkö ambulanssilla ja jouduitko oleen vaakatasossa. Viitsitkö kertoa siitä, kun itseäni toi tilanne vähän jännittää (joko yv:nä tai sitten tänne) olisin tosi kiitollinen!!

Leppis

Myräkkä :hug: Syytetään nyt niitä hormoneja. :D

Mulla kans tuntuu olevan pinna tiukalla... Mua NIIN sapettaa miehessä, kun itse olen nyt ollut TOSI kipeä, supistukset ja liitoskivut.. Niin mies "valittaa" mun mielestä turhasta koko ajan. |O Millon on tukkonen olo, millon särkee päätä, millon väsyttää, millon on selkä niin jumissa ettei pysty mitään tekemään yms... :kieh:
Jumalauta, JOKAISEN miehen pitäis kokea edes vuorokausi olla viimeisillään raskaana!!!!! NIH! B)

Ja oikeesti mun mies on maailman paras ja kultaisin. :heart: Tekee PALJON kotihommia, hoitaa lapsia yms. Mutta kai mä oon tottunu liian hyvälle, heti kun on pari kotihommaa (miesten) rästissä, niin meinaan kilahtaa.. :saint: Vauvan juttuja pari laittamatta, hajulukko vessasta putsaamatta...

Delfis Melkosen painoarvion olette saaneet! =) Mä kyllä suhtaudun nykyisin niin skeptisesti noihin ultralla tehtäviin arviohin, mutta me saatiin viime viikolla (36+4) 2900g arvioksi ja itsekseni ajattelin, että aikas iso. :D Kuopus oli 3320g syntyessään 4 päivää la.n yli.

Minä kans kannatan Vauvapuolella jatkamista :wave: Me aloitettiin lokakuisten 2006 näin odotusaikana, jatkettiin vauvapuolella jonkun aikaa ja sitten perustettiin suljettu kerho, johon kirjoittelen vieläkin melkeimpä päivittäin. Porukka on toki pienentyny huomattavasti alkuajoista, mutta me ollaan kyllä supertiivis porukka nykyisin!

Miracles 37+5

Minusta myös kiva idea, että juttu jatkuisi myös synnytysten jälkeen! :)

Raparperitaivas: Mie kans tosi mielelläni kuulisin tuosta mitä Leppis sinulta pyysi, jos vain jaksat kirjoitella aiheesta :)

Tetasha :heart: Milli 36+3

Voi myräkkä :hug: ja muut :heart: Itsellä myös noita hormooniheitoksia, mutta pakko sanoa, et huomattavasti vähemmän kuin silloin ku söin minipillereityä :kieh: Kuulkaa ei mitään järkeä mun elämässä ja touhuissa.. Mies silloin sanokin, et nyt rouva heittää pillerit pois ja katsotaan miten käy, ja tietäähän sen miten käy... Raskaana ollaan, mutta onneksi hormoonit paremmassa kunnossa nyt ;)
Ruoat olis syöty ja lapset onneksi leikkii hetken keskenään.... Mä niin taas odotan, et mies tulis jo kotia....mut ei näy, ei kuulu... Välillä oon sanonut et ei ole kivaa kun menee niin myöhään aina töissä, et me vähän haluttais et tulis aikaisemmin.. :ashamed:
Ja kyllä tosiaan mietin et pitääköhän isyyslomaa tällä kerralla, viimeksi oli tasan kaksi päivää ja sectio alla, kolmen kanssa kotona yksin.... Joo ja jos nyt noin käy, niin palkkaan hoitajan kotiin :kieh:

No mutta taas meni tappeluksi, joten eikun väliin ja kehittään muuta....

leppäkerttu3 ja Tetasha: Mitäs minä nyt kertosin. Mitään ennakkotuntemuksia ei ollut, vedet meni sänkyyn (ja lattialle kun nousin sängystä ) keskellä yötä siinä kahden maissa rv 36+6. Vessassa vielä kävin vaikken kai olis saanu mutta kun pissitti kamalasti. Mies soitti ambulanssin joka tulikin melkeistä heti. Siinä sit pitkällään sairaalaan ja sairaalassa ei saanunna sängystä nousta. Kauhea jano oli joten laittoivat tipan ja sit mua pissitti koko ajan. Ja kun hoitsut oli kahdesti käyny alusastian kanssa niin laittoivat katetrin :LOL: Siinä sit odoteltiin aamuun kun silloin yöllä oli joku päivystysleikkaus menossa. Tietystikin jos olis alkanut supistella niin päivystävä lääkäri olisi hälytetty leikkaamaan keskellä yötä. Mutta kun ei alkanut, niin poika syntyi klo 9.12, oli 48cm pitkä ja painoi 3420g :D Että ei mikään pienikokoinen ennenaikainen todellakaan. Senpä takia tätä Mötkylää nyt seuraillaan ettei kasva kovin isoksi. Tulehdusarvot mulla nousi silloin seuraavana päivänä, olivat parhaimmillaan 180, olisko johtunut siitä kun vedet meni ja jouduttiin leikkausta odottelemaan. Mutta mitään sen kummempaa ei tullut eikä käynyt. 8vrk oltiin sairaalassa, poika kellastui ja oli bilipedillä vierihoidossa. Eikä siinä tilanteessa ollut yhtään epämiellyttävää olla sairaalassa niin pitkään, kerkesin toipua leikkauksesta melko hyvin ja jälkivuotokin oli ihan minimaalista kotiinlähtiessä.

Olisko vielä kysymyksiä? :D

Raparperi ja Mötkyliini rv 35+2

:wave: siiiiiiiiiis voi kettu kauniisti sanottuna.. lähde tässä nyt sitten mihinkään pirkuleen prismaan kun ei pysty kunnolla kävelemään edes kotona :headwall: ..jalko väli tuntuu tasan samalta kuin silloin vuosia sitten teininä kun kaaduin pyörällä..ja lapset ei tajua että äit nyt vaan ei kykene juoksemaan superpallojen perässä.. :kieh:

ja koivunkäpy..nopeus pelottaa miutakin 4v sitten meni 1h50 min ja 2v sitten 1h 39min.. saa nähdä onko tämä sitten joku *ruokatunti* vai *kaffepaussi* :LOL: ..eikä kärsis edes nauraa :whistle:

Hyvän kokonen pikkupötkylä oli raparperitaivas sun esikko :D

miracles tuo raskaanaolo miehille tekis hyvää! Mistä saatais niiden päät sekasin, niinku meillä hormoneista ja sit vielä hirvee monen kilon reppu roikkumaan tuohon eteen :D Ole siinä sitten iloinen ja kuuntele toisen mussutusta :D

Home sweet home!
Tuli sitten vrk vietettyä osastolla. Hakeuduin lopulta eilen aamupvästä päivystykseen niiden vähentyneiden liikkeiden vuoksi. Masuasukilla oli kaikki onneksi hyvin, mutta kohdunkaulan tilanne olikin sitten edennyt hälyttävästi ja aloin vielä tutkimuksen yhteydessä vuotamaan reippaasti. Ei muuta kuin osastolle ja kortisonipiikit pyllyyn, suppareiden estolääkkeet joutuivat keskeyttämään, ku paineet laski niin paljon ja kieltämättä vähän heikko olo niistä tulikin...Tänään sitten onneksi siihen eiliseen jäljellä olevaan "senttiin" löytyi toinen lisää ja pääsin kotiin jatkamaan lepoa. Olo on kuin "osuuskaupan hevosella" ja vihlonnat taas kävellessä kohdunsuulla USKOMATTOMAT, mutta koti silti kiva paikka ja tosiaan masukin vointi oli mitä mainioin. Painoarvioksi saatiin 2,3kg eli hyvissä mitoissa jo mennään. Nyt vaan pari vkoa jos lisäaikaa saatais, niin ois jees.

Vaakatasoon siis ja teijän kuulumisia lukemaan!

diiselikissa ja :xmas: 33+5

diiselikissa onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä.
Pisti kuitenki tekstistäs silmään et lopettivat supistusten estolääkityksen koska paineet putosivat. Siis olitko sä laitteissa kiinni koko ajan vai mittailivatko tietoisesti paineita lääkityksen jälkeen?

Tääl taas suppailee ja häpyluuhun sattuu.. No, tuskin se sieltä nyt tulee kuitenkaan. Joulunaki varmaan vielä maha pystyssä kävelen :headwall:

Isät eivät pääse synnytykseen
Perjantai 13.11.2009 klo 17.49

Länsi-Pohjan keskussairaalassa isien vierailu synnytysosastoilla on kielletty sikainfluenssan takia.

Länsi-Pohjan keskussairaala Kemissä on kieltänyt isien pääsyn mukaan synnytyksiin sikainfluenssaepidemian takia. Isät eivät myöskään pääse vierailemaan synnytysosastolla ainakaan ennen maanantaita.

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009111310596697_si.shtml

Ompas kamala tilanne tuolla suunnalla.Toivottavasti joulukuun vauvamasuista ei kukaan nyt rupea siellä suunnilla synnyttämään.

Koittakaahan jaksella.

meil menny päivä kotosal ja jouduin käymää pojan kans lekurissa kun poika oli niin räkänen,mut ei sil sit mitn ollu lääkärin mukaan,mut nyt 1h sit noussu vähä kuume 37,6 ja sit valittanu pääkipuu ja vatsa kipuu,vähä iskeny ns huoli ettei ois nyt sit sikaa tulossa,pitää toivoo vaan parasta et ois vaan pelkkä flunssa,sil kyl yskäkin tullu..ääh oma olo nyt ollu ihan ok..liitoskivut oli yöl kauheet ja nyt välillä kun tekee jotain niin vihloo..
kaikkille vointeja ja yrittäkää kestää...rv 34+3

Myräkkä: En ollu laitteissa kiinni koko ajan. Piti ottaa 4 nifanginia tunnissa 15min. välein. Mittasivat joka tabletin jälkeen paineita ja 2 jälkeen oli jo niin matalat ja mua pyörrytti, ni lopettivat annon. Sit seurailivat illan paineita kerran tunnissa ja lopettivat kun olivat normalisoituneet. Piti aloittaa joku toinenkin lääke(nimeä en nyt muista...), mut eivät uskaltaneet. Siirtyivät tarvittaessa linjalle eli jos supparit ois alkaneet säännöllisinä, niin sitten. Ja onneksi eivät alkaneet. Mä en oikeestaan tiedä miksi niin agressiivisesti estolääkitystä edes aloittivat, koska ne supparit ei pääasiallinen syy päivystykseen hakeutumiseen ollu ja en käyrillä ollessakaan tuntenu kuin yhden pienen, joka ei ees piirtyny. Kai ne pelästy sitä mun kohdunsuun tilannetta tai vuotamista sen verran ja kun kuitenkin x-määrä joka päivä suppailee, mene ja tiedä! Eipä tullu itellekään kysyttyä, ku niin pelästyin käännettä...Kuvittelin vaan käyväni käyrillä tarkistamassa liikkeet ja vauvan voinnin, ja takas kotiin, mutta tulikin vähän erilainen reissu.

diisselikissa, nyt vaan pariviikkoa raahallisesti!

Mä alan olleen niin kypsä että voisin lähteä vaikka het huomnna synnyttämään, ollu niin tuskanen päivä ettei mitään rajaa.

Dare, mulla on tosiaan molemmat ollu kaamalan pitkiä synnytyksiä kun ensin menee aikaa että tapahtuu mitään, mut sit ku tapahtuu niin tapahtuu melko rivakasti, ekasta meni 2h 5cm->kakara maailmassa ja tokasta 6cm->kakara maailmaan n.20min. ja kumminkin molemmat ponnistusvaiheet on kestäny yli 10min.

Ompelin muutaman kestositeen ja loput utareläpykät valmiiks. pitäs varmaan oikeesti jossai vaiheessa perehtyä siihen sairaalakassiin.. :whistle: laitoin mä sinne jo kameran varapatterit..

Käpy hiilenä ja Tinka 35+3~

kicva tuo ettei kemissä pääse isät mukaan synnytykseen ainakaan nyt viikonloppuna,itse nimittäin asun kemissä ja synnytän juuri kyseisessä sairaalassa!! eli kaikki peukut ja sormet pystyyn ettei synny ihan vielä. onneksi viikkoja vasta 35+3.

Mä en ole vieläkään uhrannut ajatustakaan sairaalakassille, enkä varmaan uhraakaan. Oon vaan miettynyt, että kaukaloon heittäisin lapselle kotiutumisvaatteet.

Äidin ystävälle oli tässä jokin päivä sitten tullut omituinen tunne ja oli sitten soittanut äidille, että joko olen synnyttämässä/synnyttänyt tai onko jotain ihmeellistä. On se kiva, että muilla on tuollaisia tuntemuksia :D. Minusta tuntuu, että tää ei pihalle tule ennen kuin joulukuussa. Äiti oli oottanut tälle päivälle tapahtuvaksi jotain (veljeni syntymäpäivä), mutta ei :D. Tai jos nyt tosi nopee synnytys tulee, niin ehtiihän tuota :LOL:

tukkoinen Kattiina ja Möykky 38+1

Heippa kaikille!

Ajattelin liittyä seuraanne. :) Esikoista odotellaan ja tällä hetkellä on rv 33+3 menossa, LA on siis 29.12. Saapi nähdä meneekö ensi vuoden puolelle ennen kuin pikkunen maailmaan tulee. :p

Moikka!
Vieläkö ehtii liittyä mukaan? :)
LA olisi 3.12 ja esikkoo odotellaan. Sukupuolesta ei ole tietoa vaikkakin on vahva poikatunne.
Keskustelujanne olen seurannut monia viikkoja jo, mutta en vaan ole saanut itseä tänne aikaisemmin mukaan muuton yms. tähden. :D

Torstaina kävon äippäpolilla ja painoarvioiksi tuli 2100 g, eli pienenpieni prinsessa siis. Onneksi tosin oli sitten viimekäynnin kasvanut. Mutta tällä näkymin painoarvio loppuvaihessa vain jotain 2700 g. Olo alkaa tosiaan olemaan jo aika tuskainen ja todenteolla jos vauva ei olisi noin pieni toivoisin sen jo heti syntyvän!

Toivottavasti toi isien sikainfluenssa kielto ei yllä tänne pk-seudulle.

Iiriksen äiti 35+2

siis..kettu..kuka on keksinyt sen että näiden :xmas: tarvitsee kaivaa niinsanotusti tunnelia ulospääsemisekseen.. :kieh:

meillä on makkarit yläkerrassa ja silleen.. :headwall: ..eilen illalla pääsin ylös kun olin ottanu panadolin ihan muuten vaan kun oli sen verran särky olo..ja aamulla sitten hyvä että noissa 15 askelmassa ei mennyt vartti kun kömmin alas!! :eek:

ja ei siinä kaikki.. korispoika joutu karanteeniin eikä päässyt aluesarja otteluun.. isin mielestä on lian iso riski kuletella pöpöjä mukanaan tänne jo toipilaiden joukkoon..eli täällä asuu nyt vihainen teinikin.. :headwall: :kieh:

mutta miepä lähdenkin hiipimään sinne prismaan tänään.. mies sanoi että luvataan lapsille iso vuori irtokarkkii ja leffa sillä ehdoilla että vahtivat pienemmät kotona ja mennään ihan kahelleen kauppaan :heart: tai no siis onhan tämä tonttu mkana :heart: :xmas:

Dare+manfred :heart: 35+5

Yhteistyössä