***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Tännehän tulee paljon väkeä, mukava :) Teretulemast vain.

diiselikissa, ei mulla vaan verenpaineita mitattu kertaakaan kun estopiikkiä sain. Liekö sit ollu eri merkkistä? Kotiin sain ventoline tabuja matkaan estolääkitykseksi, en tosin oo ottanu niitä..

Illan supisteli taas 8-9 minsan välein, ja aina ku supisti niin tuli jumalaton paineen tunne alas. Siis ihan ku vauva olis jo päätään yrittäny työntää ulos :/

Tuota, oon noita vauvan kotiutumisvaatteita koittanu kattella. Mitä sen lämpöpussin sisään tarvii laittaa villahaalarin lisäksi? Riittääkö pelkkä body ja puolipotkarit? Nää puolipotkarit joita katoin, eivät oo ihon myötäset. Enemmän sellaset löysät collari-tyyppiset. Pärjääköhän niillä? Te keillä kokemusta aikasemmin.. Autohan kyllä on lämmin, mutta jos ulkona sattuu oleen -20 ja yliki pakkasta. Ettei vaan pikkunen palellu.

Jos sais tänään tuon makkarin kuntoon. Siis pinniksen sinne ja lakanat siihen.. Ulkonaki -18 niin en tiedä onko ulkoilijoita.. :D

Myräkkä ja keiju 36+2
 
Myräkkä: Minä just eilen laitoin kaukaloon pussukan sisään vaatetta ja pakkasin ihan vaan bodyn ja potkikset, villahaalarin ja kypärämyssyn ja vielä varulta toisen vaatekerran ja semmosen itseneulotun kypärämallisen hatun, semmosen minkä ohje on Ruskovillan ohjevihossa. Juu ja sit pakkauksesta ne sukat ja tumput kans laitoin. Eiköhän sitä niillä tarkene, tosin näillä leveyksillä tuskin joulukuussa vielä on kovin paljoa pakkastakaan.
 
Myräkkä: Mulla lähtötaso paineissa jo matala, oisivatkohan siksi mittailleet. Ja täällä käytettävät tabut on verenpainelääkkeitä, joilla myös ilmeisesti(??)suppareita estävä vaikutus, joten varmaan siksi myös. Tuntuu näitä käytäntöjä riittävän eri sairaaloiden välillä!

Ihana pakkasaamu täällä etelässäkin! =) Kotisängyssä hyvin nukutun yön jäljiltä lähdin pikku pikkuiselle happihyppelylle koiran kanssa, kun olo oli hyvä ja voi kääks, missä on mun kunto! Päivässä menny ihan alas. 10min ja voi huohotus, pyörrytys, hengästys...Milläs voimilla tää kaveri pungerretaan maailmaan muutaman vkon kuluessa, kysyn minä? Taitaa siinä tilanteessa kehittyä se kuuluisa apinan raivo vai mikä lie... :LOL:

Mies remppailee tänään huoneen loppuun, niin voi aloittaa vauvan kamojen laiton :heart: Ja anoppia odotellaan siivous avuksi. Taidanpa painua siis vaakatasoon voimia keräämään(että pysyy langat kuitekii omissa käsissä, eikä anopin ;) ) ja valmistaudun työnjohdollisiin tehtäviin! :D
 
Huoooh, tekstit katos taas |O |O |O

Tervetuloa uusille! :wave:

Myräkkä tossa jo ehtikin ennen mua kyselemään vauvan kotiintulovaatteista kaukalopussin kans. :) Ite kun mietin että tarviiko pussin sisään villa- tai fleecehaalaria, ilmeisesti? Ja sit tietty kypärämyssy ja toppamyssy ja tumput? Mutta entä toppatöppöset, vai riittääkö potkareiden päälle sukat?! Hankalaa kun ei oo kokemusta näin pienen talvivauvan vaatetuksesta..

Täällä masu kurnii, lasagne uunissa tulossa.... :p Yöllä herättiin taas koko porukka ku poika heräs kesken unien, en sit meinannu ite saaha enää unta kun poika vihdoin nukahti uudelleen. Pyöri mielessä synnytys :whistle:

Upp3 ja masukki 34+4
 
raparperitaivas, onko tuota kypärämyssyn ohjetta netissä??

Mää lätkäsin kaukalopussiin anopin tekemät silkkivilla pöksyt ja takin, jos sattuu vaikka pakkasta olemaan kun kotiin päästään :D lisänä siellä on bodi ja puolipotkarit sekä plyysihaalari. jos on leutokeli niin en laita tuota villa-asua tai vaihtoehtoisesti jätän tuon plyysipuvun pois.. Meillä edelliset on niin kuumaverisiä ettei mitään järkeä.

Mulla on pamahtanu semmonen turvotus päälle että tänään pyydän kyllä mittaamaan verenpaineet samalla kun muut saapi possupiikin.

Aamulla supisteli 5-6kertaa tunnissa mut ny on laantunu |O mä oon oikeesti ihan kypsä, mut jos nyt kestäs tiistaihen asti koossa.
Pitääpäs muistaa tänään leikellä noita kuivaliinoja vaippoihin.
 
täällä on onneksi muitakin kärsimättömiä kuin minä. RV:t vasta 37+2, mutta tuntuu, että olisin ihan valmis poksauttamaan vauvan ulos koska tahansa. Mullahan oli tuo kohdunkaula kadonnut jo 1,5 viikkoa sitten. esikko syntyi 37+0 ja kaitpa siksi tuntuu, että aika matelee. Vaikka eihän noita synnytyksiä voi verrata. Eka voi mennä reippaasti yli ja toinen ali ja sitten taas toisinpäin. Limatulppaa tulee kyllä, mutta sehän voi tulla jo pitkä aika ennen synnytystä.

Täällähän alkaa kuitenkin jo tapahtumaan onnea matkaan kaikille ensi viikolla jakautuville. Hyvin se menee. Ehkäpä se vähän helpottaa tätä omaa oloa kun muut alkavat jakautumaan. =)

seksistä saako sitä siis harrastaa, jos limatulppaa jo mennyt? Mieli tekisi... Mulla nämä halut näköjään vaan lisääntyy loppuraskaudesta.

Supistuksista... Kun on paljon supistuksia ja osa tekee kipeääkin, niin saattaako se lyhentää varsinaista synnytystä vai onko ne vaan ns. harjoitussuppareita jotka ei tee mitään?
 
Huomenta tonttumasut ja tervetuloa uusille jännäämään loppumetrejä! :wave: :flower:

kotiintulovaatteita mä oon pähkäilly... tietty kun esikko tulossa, niin oon aivan pihalla mitä pitäis varata mukaan. Jos joku viisaampi vois auttaa? Eli onko riittävästi jos nyt on body, potkuhousut, villahousut, villatakki ja toppahaalari? Päähän kypärä ja villamyssy. Turvakaukaloon kudottu viltti. Vai pitäiskö olla just joku lämpöpussi vielä. Meillä siis kotimatka taittuu autolla ja matka 4km.

katrinainen yks lähtövalmis lisää ilmoittautuu :)

supistuksista täällä vaihtelee nuo... joskus tulee pariki tuntia 4-8min välein, mutta sitten taas lakkaa. Eilen alkanu ihan uutena niin, että tulee harvemmin, on kipeempiä ja niiden väliin jää jäljelle kuitenkin tuo menkkajomotus selkään, alavatsalle ja reisiin.

Täällä kans tuntuu, että vauvan pää poraa reikää tuonne alakertaan :D Niin järkky kipu ja paine siellä tuntuu..

Mukavaa lauantaita naiset!

Delfis ja Vili
37+4
 
Mä en kestä enää :'(
Itkua oon tuhertanu koko aamun ku on niin helvetin kipeä! Menkkamaista jomotusta alamahalla ja alaselässä. Siis ihan oikeasti kipeää käy! Äsken otin 2 panadolia, jospa ne edes vähän helpottais.

Eikä itkuisuutta vähennä yhtään miehen asenne :'(
 
Kiitos raparperitaivas kun viitsit kertoa esikkosi synnytyksestä!

Tervetuloa uudet! Mukaan mahtuu!

Ite oon pakannut vauvalle kaukalopussiin puuvillasen haalaripuvun ja pörröhanskat - ja tossut ja kevyen fleesepuvun. Hattu on vaan ihan ohut kun fleecepuvussa on huppu, kun en oo ostanut ihan miniä toppahattua...

yö meni hyvin ja heräsin vasta kymmeneltä kipeään suppariin ja se jäikin tänä aamuna siihen yhteen. Seksiä tekis täälläkin mieli, mutta kun oon nyt jotenkin varovainen noiden supisteluiden suhteen... toisaalta haluisin jo niin kovasti oman vauvan syliini!

Onko teillä muuten nimet päätetty?

Ekat kummit suostuivat tehtäväänsä viime viikonloppuna ja edelleen arvon kahden hyvän kaverini välillä, joista toisesta tulisi siis sylikummi. en vaan osaa päättää kumman niistä valitsisin. molemmat varmasti olisivat tosi hyviä kummeja! Yhteensä meille tulee viisi kummia. Kaksi pariskuntaa ja sitten tuo kaverini, josta nyt en osaa vielä päättää. No ehkä ajatus selkenee tässä viikonlopun aikana...

Hauskaa lauantaipäivää kaikille! supistuksia niille, ketkä niitä toivoo ja jarruja niille ketkä niitä ei toivo :)

Leppis rv36+3
 
Katrinainen, ainakaan täällä ei ole kielletty seksiä vaikka tulppa olisi mennyt ja paikat auki. edellinen :xmas: lähti syntymään pikasession jälkeen seuraavana aamuna. tosin itse homman jälkeen tuli yks semmonen supistus että olin kontillaan lattialla sen jälkeen ja näky tähtiä :LOL:
Täällä kans mieli tekis, mutta vasta ensi viikolla..

Loppu perhe sai possurokotteen, poika ei ees inahtanu, vaikka odotin että huuto ois mitä kamalin. meinas lähtee kävele ennen ku täti ehti ottaa neulan kädestä :LOL:

Myräkkä, kokeile panadolien lisäks kuumaa suihkua.. ainakin se tuntuu kivalta jos ei muuta. :hug:

Paineeet mittasin terkkakeskuksessa ihan ilivat hyvät vaikka turvotus on mitä kamalin.

Delfis, meillä oli kahdella edellisellä bodi, puolipotkarit, joku haalari, oisko ollu plyyssiä ja toppapuku kun tultiin kotiin sit tietty pipot jne lisäks.

 
Mä pakkailin vauvalle bodyn, sukkahousut, velourpuvun, semmoisen pörröhaalarin, kypärämyssy, hattu, tumput ja villasukat, haalarissa on käännettävät hihan- ja lahkeensuut.

Meillä on tytölle nimi päätetty (tyttöveikkaus saatu), jos onkin poika, niin sitten alkaakin vääntö nimestä...

Yleensä oon yöt nukkunut hyvin, mutta viime yönä heräilin vähän väliä ja joka kerta alavatsaan sattui, sekä kylkiin ja lantioon. Nyt meinaa väsyttää, mutta pitäis lähteä maalaamaan pinnasänky, jotta sen vihdoista viimein sais laitettua makkariin valmiiksi.

ansku 36+1
 
Koivunkäpy: En ainakaan äkkiseltään googlaamalla löytänyt, pitäis keksiä millä nimellä sitä hakis. Mutta siis se on sen silkkimyssyn mallinen Novitan Woolista neulottu, siis sellainen kypärän mallinen nauhahattu missä tulee ne ns. kolmiot otsalle ja poskille :D Hienosti selitetty :D Mutta jos vielä ihmetyttää että mistä on kysymys niin voin ottaa kuvan ja laittaa näytille... onkohan mulla muuten ihan tiedostoissa kuvaa...miepäs tsekkaan. Mutta jos ei ohjetta löydy ja kiinnostaa niin voin kyllä kirjoittaa ohjeet tuohon hattuun, on niin yksinkertainen ettei ohjeen kirjoituksessakaan varmaan kauan mene.

Jee, löytyi kuva eli tämmösiä ihanuuksia on mulla suunnilleen kaikissa sateenkaaren väreissä (siis lähinnä hattuja, parit pökät on myös). Tuli neulottua kesän aikana. Kuvan hattu on hahtuvasta, eiks oo syötävän ihanan värinen.

 
raparperi, ihanat pökät ja lakki ;) anoppi neulo meijän pojalle kans tismalleen samanvärisestä vihreästä samanlaisen lakin joskus keväällä :D lanka vaan eriä...

vauvalle nimi on kutakuinkin kait vissiin tiedossa. :whistle:

mikähän mua vaivaa kun jo kolmas päivä putkeen kun yhtäkkiä iskeny huono olo (lähinnä tässä päiväsellä syönnin ja kahvin jälkeen) ja vetäny mahan sekasi, semmonen äklö olo muttei kuitenkaan likimainkaan mahatauti-pahaa oloa, ennemminki alkuraskauspahoinvointia. samaan syssyyn särkee päätä.. ja sormia turvottaa |O
 
Jaa sainkin jatkaa... mies olikin kultainen ja laittoi vaipanvaihdoksi ;)

Meillä maalattu makkari tänään, ja voi ällötys mikä haju :eek: Aivan kamala lemu koko kämpässä...

Kohta pääsis teatteriin, oon vaan ihan väsynyt ku yöt menee huonosti nukkuen :snotty: Ja juuri nuhan takia, ja masun.... Täällä myös naksuu ja paukkuu ja sattuu tuonne jonnekin kun kääntää kyljystä :wave:

Isommat on mummulla yökylässä ja pienin menee toiselle mummulle :heart: Aamulla suuntaan messuille ihan yksikseni :kieh: Ja miehelle jo vinkkasin et vois muutaman eeron antaa, kun pussi on toosi laiha :D

Mutta jännittyneenä odottelen ensimmäisiä jakautumisia!!!! Itse kun kuulun tuonne loppupuolelle :p

Jisse
 
Mää ajattelin että sulla ois ollu ihan semmonen kypärämyssy malli :D tosin kun en osaa ite neuloa, tahtosin junnulle villahousut hahtuvasta, vaan kun en tajua ohjeita. pitäs melkei kokeilla tuolla ottobren ohjeella, ehkä sillä onnistusin..
Mutta toi vihree väri on ihana!
 
täs on sellanen "kolmiomyssyn" ohje.. isontamalla/pienentämällä saa sopivan
http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=92278
myös tuolla on erilaisia ohjeita
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3964429

vaate tuksesta, jos on kova pakkanen/tuuli ni kannattaa varata harsomukaan, laittaa se kopan yli kun siirtyy sisältä autoon.. tuo kylmä ilma on tosi raakaa pienille keuhkoille..
 
37+0 POOOOKS =)

Reippailtu on tänään useamman kilometrin lenkin ja puolen tunnin aerobicin merkeissä. Ihan hyvin vielä jaksaa, illalla sitten nivuset vähän kiukuttelevat... Masulaisella liikkeet on muuttuneet rauhallisiksi. Tila lopussa. Ja kun ei sitä viimeistä lääkärineuvolaa ole, ei ole mitään tietoa vauvan koosta eikä kohdunsuun tilanteestakaan. Veikkailen meille reippaan kokoista poikaa, kohdunsuukin tuntuu omasta mielestä pehmeältä, eikä ainakaan ole tiukasti kiinni :D . Totuus selviää viikon päästä.

Siksakmyssyt on tosiaan ihania. Meillä niitä pienelle valmiina monta.

Sisely 37 tasan
 
Tervehdys täältäkin!

Nyt on huomiseksi tehty piparkakkutaikina. Vaaleita piparkakkuja tulee, pitää tehdä ruskeitakin toinen erä ennen joulua. Noista vaaleista tulee osa ristiäispöytään tarjolle.

Nimiyhdistelmä löytyy sekä tytölle että pojalle. Ristiäispäiväkin olisi tiedossa, jos tämä ei vaan yliaikaiseksi mene. Ristiäisiä varten olen jo jotain hankkinut valmiiksi ja loput sitten ehtiikin, kun vauva on syntynyt.

Täällä ollaan kanssa kärsimättömiä! Minä voisin ihan hyvin lähteä synnyttämään, niin saisin pikkuisen syliin.

Jaa, jos lähtis katselemaan kaukaloon kotiutumisvaatteet valmiiksi. Pakotan miehenkin valitsemaan :D. Eilen ostin ristiäisiä varten tavaraa ja totesin, että minähän nämä maksan, niin minä päätänkin :D. Mies totesi, että jaa, että hän ei sitten saakaan päättää mitään. En kyllä ihan sitä tarkottanut, mutta kun tiedän, että tuo rakas luottaa mun makuun ja olisi kyllä ilmaissut mielipiteensä, jos olisi ollut nyt ihan sitä mieltä, että eiei.

Kattiina ja Möykky 38+2
 
Kiitos kaikille noista pukeutumisvinkeistä! :flower: :heart:
Siselylle täysiaikaispoksuista onnea! :D Monet täällä onkin jo ylittäny tuon rajan.

Just tultiin kaupasta. En ole tuntenu yhtään mitään alakerrassa, mutta aloin riisumaan kauppavaatteita, niin housut oli märät. Ihan ku ois "vahinko" käyny. Ikinä aiemmin raskauden aikana ei oo virtsa karannu, mutta eihän se mahdotonta ole. Nyt side pöksyissä tarkkaillaan tilannetta... :D Katsotaan...
 
Heippa!

Siis apua, joko teillä on kaukalot lähtövalmiina vaatteiden kanssa?? :attn: :snotty: :attn:

Meillä on kaukalo vielä varastossa jätesäkissä.. Vaatteet sentäs pesty, mut en ole yhtään kattonu mitä laitetaan. Luulen, että kietaisubody, puolipotkarit, velourhousut/velourpuku ja pörröhaalari tai toppahaalari riippuen onko pakkanen vaiko ei. Mulla on Kivatin semmonen vastasyntyneen lakki, päällinen villaa ja vuori puuvillaa. Se varmaan päähän. Ruskovillan silkkimyssykin löytyy.. Jos saan ostettua sen kaukalopussin ennenku vauva syntyy (en ole löytänyt mieleisen väristä, kun on ruskee kaukalo :snotty: ) niin sinne otan varmaan sit fleecepuvun alle.
Itelleki pitäis varmaan pakata jonkunmoinen reppu mukaan........

Mulla ei ole IKINÄ ollut mitään menkkakipuja, mutta tänä päivänä alamahassa on tuntunut tosi häijyltä. :x

Delfis Ai vitsi jos olikin lapsivettä?? :D


Miracles 37+6
 
Miracles vähän alkoi mietityttämään mitä on. En tosiaan tuntenu mitään valumista kaupassaollessa. Ainoastaan hirmuinen paineentunne alavatsalla. Tuntuu, että koko ajan jotain tuonne siteeseen tiputtelis. Jäädään jännäämään...
 

Yhteistyössä