tetasha Meillä ei varsinaista hoitopöytää edes ole. On sellainen vanha kirjoituspöytä, jossa kaappi ja kaksi laatikkoa ja sitten päällä on sellainen hoitoalusta. Vauvan vaatteet on sitten pienessä kaapissa pöydän vieressä, pöydän laatikoihin mahtuu kaikki hoitotavarat, talkit, vaipat yms. Itse en nähnyt tarpeelliseksi hankkia varsinaista hoitopöytää, koska luulen, että hoidan vauvaa aika paljon sängyn päällä, tai sohvalla tms. Ikinähän ei tietenkään voi tietää. Kaverilla oli sellainen muistaakseni unipuun hoitopöytä, jossa oli lipasto alla ja hoitotaso päällä, mun mielestä sellaiset yhdistelmät on aika käteviä, ja niissä on usein korkeat reunat, joten liikkuvammankin lapsen hoito onnistuu, ja saa sitten lipastoksi kun hoitotasoa ei enää tarvita.
Tällä myös isyyspakkaus alkaa olla valmiina. Muutama ompelujuttu vielä pitää tehdä ja sitten kaikki on valmista. En malttaisi millään olla sitä jo antamatta
no ehkä jotenkin, mies ei tunnu arvaavan yhtään, että mulla on joku ylläri isäinpäiväksi, kun puhuin jotain niin hän käsitti, että toivoisin vauvan syntyvän isäinpäivänä, että saisi lahjan
hyvä, ettei arvaa mitään.
Vauvan koosta. Meillä mennään käyrällä myös keski ja yläkäyrän välissä. Maha on tosi iso ja eteenpäin työntynyt. Kertaakaan kukaan ei ole sanonut, että liian iso olisi, mutta kokoarvio oli muistaakseni viikolla 32 1950 g, mikä oli mun mielestä melko iso, uskon vauvan syntyvän lähes nelikiloisena, jos menee lasketulle ajalle. Ens viikolla olis torstaina synnytystapa-arvio.
Supistuksia on alkanut tulla säännöllisesti. Kävelyn yhteydessä aina ja yöllä heärilen supistuksiin, viimeyönä kaksi kertaa heräsin kipeisiin supistuksiin, mutta aina nukahdin ja kai ne sitten ohi meni. Hieman jännittää, että kauanko se vauva siellä malttaa pysytellä. Mies kun on vielä sairas, ja sairaalaan tutustuminen siirtyi siksi ensi viikkoon, että sielläkään ei olla käyty. Ja jo mes on sairas, niin voiko se tulla ollenkaan synnytykseen? Sairaalakassia aloin tänään pakkailla. Olikin yllättävän hankalaa jotenkin. tarviiko vauvalle pakata vaippoja ja itselle siteitä?
voimia kaikille loppuodotukseen Haltia ja mönkijä 35 + 3