***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Oonkohan mä ainoa, jolla ei oo mitään merkkiäkään supistuksista tai muista vaivoista? Tätä menoa tää pienokainen varmaan vielä juhannuksenakin asustelee tuolla yksiössään :LOL: Ainoo vaiva on toi sikarokotteen tuoma käsivarsipakotus, lievää sekin.
No, kai sitä pitäs olla vaan tyytyväinen... :xmas:
 
vau mä oon sulle NIIn kade!! Just nimittäin poikaa nukuttaessa mietin että haluaisin vielä yhden lapsen, mutta pakko yrittää muistaa nämä vaivat. Tuolilla en pysty istumaan, ylävatsa puutuu ja muutenkin alkaa ahdistaan. Kummallakaan kyljellä ei voi nukkua kun painaa, mahallaan nukkumisesta puhumattakaan. Jatkuvasti supistelee tai muuten vain ahdistaa/oksettaa. Sohvalla voin istua, mutta ei sillai voi nukkua.. Mä en kestä :headwall:

Viikon päästä mieskin saa kyllä ruveta uhrautumaan että saadaan vauva pois masusta :whistle:
 
vau2009 et sinä ole ainoa :)
Neuvolan täti lohdutti että tietääpä sitten lähteä lasareetia kohti kun alkaa jotain oireita ilmaantuun. Meillä lähtään liikkeelle kun suppareita tulee säännöllisesti 10 min välein, matkaa reilu 300km ja lanssilla lähdetään kun lähdetään.
Tänään oli neuvola päivä ja kaikki ok. SF oli lasku suunnassa ja täti meinas että ei ainakaan yliaikaiseksi mene. Viikon päästä synnytystapa-arvio, ihan mukava kun saa tietää minkä kokoinen tonttu on ja mitä alakerrassa on tapahtunut vai onko mitään. Minulle ei ole koko raskauden aikana tehty yhtään alakerran tutkimusta...Täti meinas että saan LKS:ssa selitellä miksi en ole possupiikkiä ottanut, no olen kuiten 32v ja aivan täyspäinen päättäämään omat asiani.
Minulla sektio haava ja munatorven poistoista jääneet tähystysarvet on olleet ihan rauhalliset ei mitään oireita senkään suhteen. Sitä vähän ennakkoon huolehdin kuinka niitä repii ja kiskoo.
Inhottava sade päivä ollu ja edelleen sataa vettä kuin kesällä. Oli jo niin jouluista kun lunta 15cm ja puissa paksu lumi...nyt melkein kaikki on poissa. Tässä saa nyt varoa ettei lennä pyrstölleen.
Hyvää yötä!

Kuurakeiju + :xmas: 35+4
 
täällä koossa edelleen vaikka supistaa joka halvatun kerta kun pikkusen liikahtaa. :kieh: vielä kaks viikkoa sais kyllä tonttu pysyä siellä missä on, ja pysyyhän se kun niin päätän :LOL:
Aamulla ihme ettei kylkiluita menny, herra pikkusen venytteli, tuntu että toisen puolen kylkiluut antaa periks justiinsa.
Se on muuten 34+0!
 
Heipä hei..

vau2009 älä oo huolissas vaikka mitään synnytykseen ennakoivaa ei tunnukkaan. Vauva saattaa yllättää ja kannattaa nauttia jos on hyvä olla. Kurjaa se on kärvistellä kaikenmaailman kipujen kanssa ja siltikään mitään ei ole tapahtunut tuolla kohdunsuulla (näin mulla) |O

haltia onnea naimisiinmenon johdosta :heart:


jisse meillä on suunilleen samanikäset lapset ja meillä myös tapellaan. Alan oleen niin väsynyt, että en jaksa aina ees puuttua. Muutenkin tekis mieli vaan odotella rauhassa vauvan syntymää ja sulkeutua jonnekkin siksi aikaa.

(.) Tosiaan lääkärineuvolassa viime viikolla käväisin ja paikat kiinni ja kiinteät. Eli vaikka LA tämän kuun puolella, niin jouluvauva meille tulee. Nyt vaan odotellaan :D

rv 36+4 (esikoinen syntyi rv37, siihen ois enää 3 päivää :LOL: )
 
Huomenia.
Mä inhoan iltoja!! :headwall: Eilenkin väsytti kovasti mutta en vain kertakaikkiaan halunnut mennä nukkumaan. On niin kamalaa pyöriä siellä ja etsiä hyvää asentoa. Vasemmalla kyljellä ei pysty nukkumaan, rupeaa ahdistamaan ja ylämaha "puutuu". Ja oikealla kyljellä on vaan kyllästyny nukkumaan, solisluu jo kipeytyny..

Anteeksi valitus :ashamed:

Isänpäivä lähestyy.. Minä, kuten moni muukin täällä, meinasin antaa miehelle isyyspakkauksen isänpäivälahjaksi. Annan tietty sen mitä sinne sain kerättyä, mutta kovin vajaaksi paketti jäi. Vaikea täältä käsin sitä koota, etenki näistä kaupoista. No, onhan sinne jotain kertyny kuitenki. Ja täytekakun meinaan vääntää :p Sitä vain aloin miettimään että missä vaiheessa te muut kakku-kahvit tarjoatte? Heti aamupalan jälkeen, vai ruoanko jälkeen vasta? Kun jossain välissähän se on koristeltavaki.. Että pitäiskö se koristella heti aamusta, jos antais miehen nukkua pidempään. Vai lähettäiskö miehen ja pojan ulos aamupäivästä ja koristelis kakun sillon. Tosin sit sais kakkua vasta ruoan jälkeen (meillä yleensä syödään ruoka 2-3 aikaan).
Miten te muut teette?

Voi kun pääsis jo kotiin.. Kauhea koti-ikävä. Oma tupa oma lupa :heart: Ja alkaa jo ahdistaan ku poika herää ennen 7:ää. Ku ei kuitenkaan nukahda ku 9 jälkeen vasta. Päästäis kotona normaaliin unirytmiin.. Olis se ihana vielä hetken aikaa nukkua vähän pidempään :) Kun siihen vielä mahdollisuus..
Ja täältä kun päästään niin aion kertoa pojalle että herkkuja ei tarvitse syödä kuin jouluna vasta :D On kyllä kolmessa viikossa saatu ainaki kolmen kuukauden kiintiö täyteen..

Hauskaa päivää kaikille :) Mulla onkin tänään kolmelta neuvola :) Oma neuvolatäti, niin saa oikean sf-mitan.. En usko sen kasvaneen juuri yhtään.. Mut jos alle sen 23,5 senttiä niin on se kumma :eek:

Myräkkä ja keiju 34+5
 
huomenta!
voimia koivunkävylle! :hug: sekä muille kipuilijoille :hug:
Haltialle onnittelut rouviintumisesta!!! :flower: tuskinpa se pikkulasillinen mitään vauvalle on aiheuttanut :)

Täällä ois tänään possupiikille meno iltapäivällä.. pelottaa kuin sairaaksi siitä tulee, kun esikon kans pitäs jaksaa olla kaksin huominen, sit miehellä loppuu vissiin työt... huomenna ois myös ultra, entä jos kuume nousee :eek: :headwall: ei oo sillon paljo menemistä ultraukseen, prkl....enpä oo tätä aiemmin tullutkaan miettineeksi :/ no, sit täytyy vaan aikaa siirtää jos niikseen tulee. :(

Pyykkit taasen pyörimässä, tällä kertaa turvakaukalon lämpöpussi sekä pari pientä pukua muiden vaatteiden ohessa. :) ja kasa liivinsuojia jotta oisivat imussaan kunhan niiden käyttöönottoaika tulee :whistle:

Pitäs miettiä mitä tolle miehelle ostais isänpäivälahjaksi...monta juttua mietittynä mutta vähän rahaa käytössä joten mitään kallista ei oo varaa laittaa. ehkäpä se on se yks kirja josta herra on puhunut monta kuukautta :)

Tänään TAAS poksuu!!! mihin nää viikot häviää?? aina on tiistai ja poksupäivä :LOL:

Upp3 ja masukki tasan 33!
 
haltijalle onnittelut :flower:

isänpäivä..sitä vietetään niinku ennenki ..kortteja ja koulussa tehtyjä pikkulahjoja..
JA KAKKU :p

eipä siinä sitten muuta.. isinisä on muutaman tuhannen kilsan päässä ja ei tiedä pelittääkö sinne yhteydet niin soittaminenki voi olla toisen päivän juttu ja oma isä on ollu kuollut ja kuopattu jo jonkin aikaa..sori karkea lkommentointi :ashamed: mutta mitä sitä totuutta kiertämään.

käsi on niiiiiiiiiin kipee kun vaan voi.. mutta se voinee johtua siitäkin että nukuin melkein koko yön vasemmalla kyljellä..ja sinnehän se piti se piikkikin tuikeksia..

kolulaisille tuli rokotuslupa laput.. siis ysi lokkalaiselle ja kakkoselle.. viides luokkalainen tokaisi * älä äiti huoli kyllä ne sen joskus muistaa * :D rento asenne tuolla neidillä..
pitääkin neuvolasta kysellä kuinkas näiden ale kouluikäsien kanssa menetellään..

:headwall: äidin miesystävä *papppuoli* on lievästi sanottuna hullu |O :headwall: ..kuuluu sydänsairaana ja diabeetikkona riskiryhmään ja ei kuulema halua ottaa rokotetta kun pelkää piikkiä..siis elämän kevät että osaa olla outo.. no pelkäähän se kejukaisiakin.. :LOL:

ja nyt suihkuun ja valmistautumaan äitipolille :heart: eilen vasta isikin tajusi että ei ole ketään lapsistaan nähnyt ultraus vempeleen kautta..ekaan ei ehtinyt kun ei, ollut suomessa ja lopuilla on ollut aina vahtina kun miulla on ollut ultraukset..no hyvähän tuo että edes nyt pääsee.. jos tämä on meidän iltatähti :whistle: ;)

Dare ja Maradona 34+1 :heart:
 
Huomenia!

Tänään olisi tiedossa neuvola, jonne raahaan miehen mukaan, kun ei päässyt eilen ultraan. Mulla olisi omalle neuvolatädille meno ja tajusinpa tuossa, ettei oma neuvolatäti ole vielä kertaakaan multa sf-mittaa mitannut eli taas on eri mittaaja :D. Tää on aika hyvin, kun se on kuitenkin mitattu muutamaan otteeseen ja aina eri mittaaja :D. Eipä tuolla, jospa käyrillä pysyttäs nyt, kun sinne viimeksi päästiin. Mies saa lähtee jututtamaan tätiä, minä en jaksa jutella mitään.

Pitäisi kai tuo ruveta paikkoja raikkoamaan, kun miehen kaveri tulee parin tunnin päästä. Minun pitäisi käydä vielä hänet asemalta hakemassa, kun mies ei varmaan ehdi töistä ennen hänen tuloaan. Enpä ole taas aikoihin ajanut ja ei ole enää kyllä kiva autolla ajaakaan, kun tällä pikkusella on tapa pakkautua tuonne oikeaan kylkeen ja sitten painaa. Ja tämä tapahtuu aina autossa, ajoinpa tai istuinpa pelkääjän paikalla.

Täällä tuntuu, että alapää hajoaa. Koko eilisen illan oli tosi kipeä ja vieläkin on. Sitä reippailu teettää. Varmaan pitää ruveta noita rappusia kävelemään ylös alas (asutaan 7. kerroksessa), jos vaikka tapahtuisi sitten jotakin :D.
Ja olisi kiva, kun vatsa toimisi.. Levolac auttoi viime viikolla, mutta nyt ei taas tunnu auttavan yhtään. Huoh.

Mutta kai se on noita kotihommia ruvetta miettimään.

Kattiina ja Möykky 36+5
 
huomenta kaikille! täällä tänään rv 36+0 :heart: :heart: :heart:

eilen illal suppaili taasen kipiästi, mut tuntuu siltä ettei ne mitään saa aikaseks tuol alakerras... ylihuomenna ois äippäpoli niiden sokereiden takia, synnytystapa- ja painoarvio. ukko on tulos mukaan ja esikoinen viedään hoitoon ennen sitä. mua jännittää et minkä kokonen poitsu sieltä on tulossa.. ja vois tietty kysyy että vieläkö se poikaa näyttää. viimeks rakenneultras käyty ja silloin kätilö oli sitä mieltä että pojalta näyttää. onneks kaikist pienimmät vaatteet on neutraalit, niin ei haittaa oli sukupuoli kumpaa vaan... :D jeps, koht on aamupalast kulunu tunti ja mun pitää mennä mittailee sokerit. ja siivottii ukon kans viikonloppuna ja taas kämppä on kuin pyörremyrskyn jäljiltä...

äippäliini ja rv 36+0 :heart:
 
ja by the way, mäkin pyörsin puheeni ja otin viime perjantaina sen sikarokotteen... ei tullu mitää muita oireita kun käsi tuli tooosi kipeeks... vieläkii lihas arka kädestä, mut tänään on ensimmäinen päivä ku liikkuu normaalist.
 
vau2009 ei mullakaan ollut ekasta mitään vaivoja, esim. jumpassa kävin ihan vika päivään asti, ja tyttö syntyi 39+6. Ei se syntymäajankohta ole lopulta harjoitussuppareista yms. kiinni.

Darelbeida mulla tuli käsi niin kipeäksi ettei kyllä moneen yöhön voinut ajatellakaan sillä vasemmalla kyljellä nukkumista.

haltialle onnittelut! Kyllä mäkin olen kaksi kertaa tän raskauden aikana viinilasillisen ottanut.

Nyt alkaa olla jo sellainen olo että mieluusti ottaisin pian tänne sen vauvan - tähän asti en ole juuri ehtinyt ajatellakaan.

Bellona 33+1
 
Täälläkin kärsitään sikarokotteen aiheuttamasta käsikivusta. Ihan järkyttävä patti nousi tuohon vasempaan käteen, ja kun se vasen kylki on se millä mun on paras nukkua, eipä tullut yöstä sitäkään vähää mitä yleensä. Muuten ei ole ainakaan kuumetta noussut, vaikka hieman pelottaa, että nappaan jonkun taudin tässä, kun mies valittaa, että kurkku on ihan järkyttävän kipeä.

Onko normaalia, että tässä vaiheessa raskautta oksentelee päivittäin. Mulla on nykyään niin huono olo, ja närästys, että varsinkin iltaisin oksennan melkein poikkeuksetta. Tänään oksensin myös aamukahvin jälkeen. Paino on laskenut viikon aikana noin kilon, vaikka normaalisti on kyllä noussut. Onkohan syytä huolestua. Verenpaine ei ole mikään korkea kuitenkaan.

Isäinpäivänä mä leivon miehelle kakun varmaan vasta ruuan jälkeen. Muutenkin aamukahvin kanssa tarjoilen varmaan jotain suolaista, ehkä leivon sämpylät tms. Isyyspakkausta olen kasannut jonkun verran. ajattelin lähteä tästä kohta kaupoille jotain pientä kivaa vielä etsimään, mutta mies soittikin, että on pian kotona, joten täytyy piilottaa kaikki jo hankkimani asiat ennen lähtöä. Jotain taidan sinne itse ommellakin.

Kiitos hirmuisesti vinkeistä harsokankaan ja sen muovifroteekankaan kanssa, taidan samalla reissulla käydä myös eurokankaassa. Sitten taidan vähän pakkailla sairaalakassia, kun eihän sitä tiedä koska se lähtö sitten tulee, olispa nyt edes jotain valmiina. Huomenna meillä olis illalla tutustuminen sairaalaan, sitä odotan innolla.

Vauvan vaatteet olen pessyt ehkä vähän turhankin ajoissa n kuukausi sitten, olen laittanut kaikki kaappeihin sitä mukaa kun olen saanut sellaisia kassillisia, että on kannattanut pestä koneellinen. Jotain toppapukuja yms on vielä pesua vailla. Odotan, että saan sopivan satsin pestäväksi. Turvakaukalokin saatiin vihdoin ja viimein. Nyt on sitten melkein kaikki "pakollinen" hankittuna.
 
Nyt vasta huomasin marraskuun listan on niin ankeita pviä ollut,ilman suhteen et hyi |O

Äippäliini mun laskettua aikaa ei ole listassa,se on 30.12.09 :heart: =)

saa nähdä meneekö yli vai ali ;) possupiikistä sain kamalan nuhan ja käsi alkaa vasta nyt oleen normaali,ollut tosi kipiä..pojatkin tuli suomeen espanjan lämmöstä pe iltana :heart:
hyvin oli reissu mennyt!

minulla on kaikki melkein valmiina vaaville,hoitopöytää en nyt halunnut,kaappitilaa on sen verran paljon,mitä nyt vaavin punkka,ja pientä kampetta mut suurin osa =)
yksin mie tässä olen nämä laitellut..isä (vaavin) ei ole osallistunut,kun ei yhessä olla..tympeetä mut hyvin olen saanut hommattuu kaikki =) ja tukiverkosto on ympärillä,
ihanaa ensi kuussa se nyytti on sit kainaloossa toivomme niin =)
ja kattelin listaa et jo tässäkin kuussa joillakin!

hirmusti jaksamista ja voimia mammat teille !!


:heart: :heart: :hug:


eilen piipahdin neuvolalekurilla,kattelin ton kohdun suun,pehmee on,olen synnyttänyt 2 muksua,sanoin et johtuu siitäkin..mut kaikki oli okei =) eli ootelllaan...

nyt siivoustouhuja....

mammaliini huomena rv 32 :heart:

ihanat pojat vm 99 ja vm03
 
Täälläkin käteen koskee eilisen rokotteen jäljiltä... aamulla piti tukka pestä vaan oikeella kädellä, ei kärsi nostaa ollenkaan. Ja yölläkin nukuin vain oikeella kyljellä. No, onneksi ei muita oireita.

Isänpäivä tosiaan lähestyy ja vaikka tuo mies ei vielä isä olekkaan niin sen isyyspakkauksen ajattelin vääntää. Tosin hankintoja en oo siihen juurikaan tehnyt, taitaa jäädä vähän vaillinaiseksi koko paketti. :/

Töissä pitää kiirettä vielä viimeisenä viikkona - eilen pomo nakitti vielä tekemään osaston budjettia ja muutenkin satelee palaverikutsuja yms, ihan kuin kaikki nyt yhtäkkiä tajuis, että mä olen lähdössä ja kaikki viimeinenkin tiedonmuru pitää saada akasta irti! :eek: . Illalla mennään työpaikan tyttöjen kanssa askartelemaan joulukortteja ja huomenna pitäis illalla leipoa "läksiäiskakku" töihin torstaiksi. Viikonloppuna jos lähtis käymään viimeisen kerran ennen synnytystä kattomassa porukoitaan E-Suomessa.. sitten ehkä voikin aloittaa hyvillä mielin äitiyslomailun =)
 
Aamupäivää ja terveisiä neuvolasta!

Kaikki oli ihan ok, vauveli tukevasti pää alaspäin ja viuhtoi niin että sykettä ei meinattu saada kuulumaan ja kun kuului niin meni kyllä ihan ylärajoilla. Normaalin rajoissa kuitenkin kuulemma. Mitäs muuta... No painoa olen saanut kerättyä 8,5kg suunnilleen, hemog. oli laskenut ja on enää 111 joten kaivelin jo Obsidanin kaapista. Pissa oli taaskin +-, on ollut tässä nyt ainakin parin kuukauden ajan mutta eipä siinäkään kuulemma mitään. Ja mitäs vielä? Verenpaine oli normaali ja sf-mitta 31cm. Possupiikin sain ja jännityksellä odottelen mitä oireita tulee. Mulla on jo valmiiksi ihan turpaansaanu olo kun kurkku on kipeä ja vaikkei nuhaa varsinaisesti olekaan niin tuntuu että naama on tukossa ja pää turvoksissa.

Mutta siinäpä ne kuulumiset, ei tänne tämän ihmeempiä. Äpkl:lle on aika kolmen viikon päästä, katotaan taas ultralla vauvelin kokoa ja sellasta.

Mutta ei kai tässä muuta, pitänee mennä laittamaan apiaanille ruokaa että ehtii isänsä mukaan.

Raparperi ja Mötkis 33+6
 
Ite teen kakun valmiiksi jo lauantai-iltana, ja tarjoilen poitsun kans kakkukahvit sänkyyn kunhan herätään. :) Tämmönen "aamukakkukahvi-perinne" on omasta lapsuudestani jäänyt, siis isän- ja äitienpäivänä, joten on luontevaa jatkaa samaan malliin oman perheen kans :)

Eilen katselin tän uuden kämpän olohuonetta, ja kyllä se taitaa mun pää sittenkin kääntyä siihen suuntaan että sittenkin on "pakko" se joulukuusi saada vaikka esikko onkin tuollanen rasavilli että varmaan kuusi nurin 100x päivässä tai vähintään koristeet ympäri kämppää ennenku ehtii kissaa sanoa. :whistle: kun aluksi suunnittelin että saa ulkokuusi riittää kun lapset on pieniä, mutta ainahan sitä voi testata tuleeko siitä kuusen sisälle tuonnista mitään ;)

Itelläni on napalävistys (ollu 6v) ja sen "yläreikä" ja sen ympärys on nyt parin päivän sisään muuttunu punertavaksi... vissiin mahanahka kiristää, kun lävistys muutenki ollu menossa umpeen... korua siinä ei oo ollu koko raskausaikana, mut nyt mietityttää että repeääkö toi reikä kun masu viel kasvaa.. :snotty: tuli vaan mieleen kun jotkut jutteli sektioarvista. :D
 
vau 2009,kuurakeiju ja bellona, nauttikaa raskaudesta täysin sydämin jos ei vaivoja!!
Olisin itekkin mieluiten teidän joukossanne!!
Tää jää nyt kuitenkin viimeseks vauvaks, niin olisin halunnu nauttia tästä raskaudesta :'(

Haltia ONNEA tuoreelle avioparille! Kyllä sitä pitää vähän juhlistaakkin, unohda pahat tädit, niitä löytyy aina kommentoimaan!

Myräkkä ja muut yön vaivaset, tiedän mistä puhutte!! Yöt yhtä kärvistelyä. Ja nyt kun pitäs levätä!! Jos päivä menee suht helposti ni kaikki vaivat maanpäällä iskee yöllä tuplana takas!

Darelbeida kerrohan äippäpoli kuulumiset!!

Itse on oo saanu kutsua vieläkään ja tänään radielis kattovat et terkkari ei oo laittanu ees viestiä eteenpäin, :headwall: Soitan koht et hopihopi!
Ja nää sokerit, miten teillä muilla mittaajilla, hyppiikö arvot paljonkin vai onko pysyny kurissa??
Mie meen seuraavaks radiel tutkimuksiin vast synnytyksen jälkeen ,JES!!

Rokotuksesta tuli käsi pirun kipeeks, mut ei ainakaan viel muuta. Mut onneks tajusin haluta sen oikeeseen käteen kun "nukun" vaan vasemmalla kyljellä.

voihan supistus, perskannikkaan vetää kans.

Tuubi ja yön hälläpyörä 35+4
 
Niin, kaipa sitä pitäs osasta vaan nauttia tästä olotilasta ilman vaivoja :saint: Yöllä oli hieman tuskaa ku ei pystyny nukkuu vas. kyljellä ollenkaan ton käsikivun takia, mutta onneks sain silti ihan hyvin nukuttua. Edelleen käsi kipeä, mut ei vakavampaa oiretta oo ilmaantunut!
 
tuubi mulla on sokeriarvot pysyneet kurissa ruokavaliolla. oottelen siks niin innokkaasti tota äippäpolikäyntiä että näkee onko ollu vaikutusta vauvan kasvuun vai onko mun "pojat" vaan isokokosii geenien takia. voihan se olla niinkin... :D mut ylihuomenna (ei malttais oottaa....) saa painoarvioo...
 
tuubi: Mun tarinahan sokerien suhteen on se, että paastoarvo oli juuri rajalla, jonka vuoksi oon mittaillu sokereita raskausajan. Ruokavalio-ohjeethan mie sain, mutta ihan normaalia, tavallista ruokavaliotani oon noudattanu kuin ennenkin ja sokerit on ihan normaalit ollu koko raskauden. Mittauskerratkin on laitettu ihan minimiin, kun kaikki on ollu paremmin kun hyvin. Onki tullu fiilis, et olikohan edes aiheellinen toi raskausdiabetes-"diagnoosi" mun kohdalla, kun ei mun sokereissa ole kertaakaan ollu minkäänlaista ylimenemistä, ei kertaakaan edes ole ollu lähelläkään niitä rajoja! Harmittaa kuinka helposti rd-leima lyödään otsaan.

Haltia: Hirviän isot onnittelut tuoreelle avioparille :flower:

vau2009: Mie myön kuulun samaan kastiin sun kanssa, joilla raskaus on ollu kyllä todella helppo. "Vaivat" joita mulla nyt loppuraskaudesta on, on harjoitussupparit (joita ei vaivoiksi kyllä voi ees sanoa kun eivät ole kipeitä, masu vaan kovettelee välillä ) , närästys (joka on nyt menny varsinki öisin inhoksi, Rennie on pakko olla yöpöydällä valmiina) ja turvotus sormissa ja jalkaterissä (mulla oleva turvotus kertoo neukkutädin sanoman mukaan, et istukka toimii hyvin). Yöt nukun hyvin (paitsi kun herään pissalle, niin mihin hitsiin mun uni katoaa kun ei meinaa saada unta enää sänkyyn palatessa?). Siinäpä ne "vaivat" taitaa ollakin, muutan voidaan ihan niinkuin ennen raskauttakin.

Viikonloppuna oltiin mun kotikotona, ja äitikin tuumasi mulle, että mie kyllä olen tosi hyvinvoivan oloinen ja että hän ei todellakaan tässä vaiheessa raskautta pääsisi esim. lattialle istumaan ja nousemaan sieltä ylös (istuskelin lattialla siellä kun telkkaria katseltiin).

On kyllä harmittanu lukea kuinka vaikeaa monella täällä on odotusaikana ollu, kun itse on päässy niin helpolla.

Isyyspakkaus on vielä mulla vähän vaiheessa, meinaan varmaankin huomenna suunnata kaupungille hankkimaan muutamat viimeiset lisäykset sekä jonkun johon kaiken pakata, sittenpä sunnuntaina odottaakin tulevaa isiä ylläri jota ei kyllä osaa aavistaa ollenkaan :)

Possurokotteen (otin viime perjantaina) rokotuskohdan kipuilu on nyt sitten hellittäny ja pystyy nukkumaan taas vasemmalla kyljellä, turvotuskin laskenut, joten taisin päästä oireettomana tästä rokotuksesta. Mukava niin, pelotti kuinka sairaaksi siitä iskee.

Mutta niin, pitipähän tulla sitä alunperin hehkuttelemaan, että tämä tuleva äipyli onkin sit virallisesti tästä päivästä lähtien elämänsä ekalla äitiyslomalla! Hihih, niiiin ihanaa! :heart:
Ja poksuukin vielä!

Tetasha :heart: Milli 35+0!
 
:wave: Ilmoittaudun kans joukkoon kivuttomat odottajat, tokihan tää on välillä raskasta ja väsyttävää kun on pari muutakin pientä kotona ja aina ei saa levätä tarpeeks.... Mut niinkuin neuvolalääkärikin totesi,e t mun raskaus on edennyt aivan kuin oppikirjat opettaa ja ilman vaivoja

Eilen kävin ottamassa rokotuksen ja ainakaan viel ei ole tullut muuta kuin pientä arkuutta kädessä...

Huh huh kun teillä joillakin on niin pitkä sairaalamatka... mulla se on pikkasen vajaa 50 kilsaa ja sekin tuntuu musta liian pitkältä, ois tässä toki puolet lähempänäkin yks synnytyssairaala, mutta kun se kuuluu eri sairaanhoitopiiriin.... Tuskin ne sielt pois käännyttäis jos sinne vaan menis, mut eihän niillä taida olla tietoja minusta siellä??

Meil isäntä sai roimat ylinópeussakot (ekat elämässään), lupasin maksaa ne sen puolesta, isäinpäivälahjaks :) ei tartte sitäkään siis miettiä, toki teen täytekakun, jota syödään heti aamupalalla ja aattelin ostaa kuitenki jotain suklaata hälle....
Lapset voi tehdä kortteja ja kirjoittaa niihin vaiks, aja hiljaa isi nyt vain, niin sitten ens vuonna äitiltä lahjan saat, aja hiljaa isi nyt vain.... :LOL:
 
Meillekin tuli vihdoin viimein äitiyspakkaus :) !

Mutta auttakaa noissa kestovaipoissa. Ne sopis hyvin tämmöisen tumpelon käyttää, joka ei osaa ommella. Mutta ei niissä ollut käyttöohjeita... Tarviiko niihin jotain lisäimua tms. vai riittääkö todella se flanellijuttu ja kuori? Kun siinäkin meni hetki, että tajusin, että toinen on sisäosa ja toinen kuori :snotty: . Ei toi pakkaus kyllä kannusta kestojen käyttöön, jos ei itsellä omaa kiinnostusta ole. Niin ja jos vanhaa pyyhettä eli frooteeta käyttää lisäimuna niin mihin se laitetaan kun eikös märkä pyyhe tunnu ihan kauhealta vauvasta?

Täällä on ollut jo aikaisemmin keskustelua noista kestoista mutta en mitään niistä tajunnut. Kestovaippayhdistyksen sivuillakin olen käynyt. Jos jollain vinkkejä olisi niin kovin kiitollinen olisin :wave:

Ihana, että tuo pakkaus tuli nyt niin on muutakin mietittävää kun tämä oma olo ja ennenaikaisuuden riski. Kun tuntuu, ettei oikein osaa mitään kirjoitella ja kommentoida tänne kun kaikki ajatukset pyörii vaan oman navan ympärillä.

Sonja ja vaavi 31+5
 

Yhteistyössä