***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Ralli pahoitteluni :'( :hug: ikäviä uutisia..

Meillä on känkkäränkkä olluna jo eileistä,miehellä,olisko 40 kriisi :/ tehnyt nyt yötöitä,väsynyt...
minulla meinaa kurkku olla kipeä ja täällä heittelee räntää ja vettä ei kivaa :/ omat pojat lähtee huomena eksälle,itse lähden töihin maanantaina,olen siivooja ja lähihoitaja ammatiltani,nyt teen siivooja hommia Iss firmassa.

(.) masu kuulumisia,minun tuo 5vee poika tosi kiinnostunut mahasta,silittelee ja kyselee että äiti mitä se vauva nyt tekee,syökö se :) muuten olo ollut ihan jees,mitä nyt väsymystä..
nukahdin äsken sängylle,touhunnut tässä päivän,nytkin mies lähtee töihin..kait tuo ärrin purrin menee ohi.. :(
minä rakastan kalaa ja suola lohta :p nam!
nyt pojille poppareita tekemään..

mamma ja piiperö,ja pojat
 
ralli
Kiitos sanoistanne. Haikeaa tulla tänne lueskelemaan nyt mutta onhan tämän asian kanssa opittava elämään. Tänään alkoi vuoto eilen sairaalassa saadun lääkkeen ansiosta, huomenna otan 4 cytotec lääkettä ja siitä se sitten alkaa varsinaisesti. Ihan pelottaa mitkä tuntemukset saan omalle kohdalleni. Mutta kunhan vuoto ajastaan sitten loppuu niin pitää taas laittaa pökköä pesään jotta saisi uuden raskauden.

Kokemus se on tämäkin elämässä. Eilen olin shokissa, aamukin meni itkuisasti, nyt alkaa jo helpottaa kun olen saanut syötyä ja ajateltua muutakin. Onneksi tuo 2vee pitää liikkeessä ja mies on tukena. Hän on meidän järki, ajattelee että periaatteessa on hyvä että pieni ei jaksanut sillä hän ei ilmeisesti ollut terve. Ja hyvä nyt eikä myöhemmin. Tuttavapiirissäkin on saman kokeneita ja heidän kanssaan on ollut helpottavaa puhua.

Piijuskalle myös kiitos. Kyllä me kestetään! Tilanne nollautuu ja suunnitelmat viivästyy mutta joskus taas saa jännittää alkuraskauttaan naama valkoisena.

Kasvakaa mahtaviksi kaikki! Oli hauskaa jutustella kanssanne. Älkää pudotko enää kukaan. Ja Taivaan Isin siunausta kaikille.
 
:hug: rallille ja Tipuselle :hug: tiedän tunteenne erittäin hyvin.

Minä poistun nyt joukostanne. Meidän rakas muru ei ollut jaksanut kasvaa :'(
Mulla oli keskiviikkoillasta saakka joka vessakäynnillä tullut paperiin verta ja eilen töistä lähtiessäni tunsin kuin sitä oikein valui. Saman tien soitin gynelle, jonne lähdettiin puhelun jälkeen. Siellä lääkäri ultrasi ja kävi ilmi, että pienen sydän ei enää sykkinyt ja kokokin vastasi vain viikkoja 9+5. Kalenterin mukaan kun niitä olisi pitänyt olla 11+1. Jäin saman tien sairaalaan ja tyhjennykseen.

On niin todella tyhjä olo :'(

On ollut ihanaa olla täällä teidän kanssanne. Sydämestäni toivon, ettei kukaan enää putoa. Ehkä joskus vielä nähdään :)
 
Rallille vielä :hug:

Galluppiin: oon kevään 2008 ylioppilas, ja nyt maaliskuulta asti ollu paikallislehdessä avustajana eli kirjoitellut juttuja aina sillon kun oon ehtinyt vauvanhoidolta yms. Tää tuntuu omalta alalta kyllä,ja sille ois tarkotus kouluttautua joskus. :) Just tulin pitkästä aikaa juttukeikalta, olipa virkistävää. Nyt vois kirjoitella jutun valmiiks ku mies lähti lenkille ja poika ilmeisesti nukkuu.. raasu sairaaksi ilmeisesti tulossa kun ollu päivän vähän levoton ja nenästä valunu kirkasta räkää.. :(
 
heip, en oo hetkee käynynnä. :wave:

meitil oli np ultra ja kaikki on oikee loistavasti masussa. tuli melkeen tippa linssiin ku näki sen sielä kääntyilemässä ja vilkuttelemassa! aivan upeeta! en tienny että on näin upeaa olla raskaana!

kysyisin teiltä että onko muilla alkanut oksentelut vasta viikon 10 jälkeen? mä en meinaa oksentanu kertaakaan ennen viikkoa 10, nyt jos syön ruuan yhtään liian nopeesti ni tulee samantein ulos. aika rassaavaa. ruuan tuhlausta. eilen onnistuin polttamaan kurkkuni oksennuksella :ashamed:
 
Nopeasti ilmottelen itsestäni...
Kipeänä ollut ja nettipimennossa. Raskaus on todennäköisesti herkistänyt minut nyt kaikelle mahdolliselle, leipoessa turposi silmät kiinni jauhopölystä ja kotona pitää rätin kanssa heilua joka päivä että ei tule pölyä tai siitepölyä.

Neuvolassa kävin tällä viikolla ja sydänäänet löytyi sieltä :heart: Painoa ei ollut itselle tullut kuin joku kilo :/ mutta syynä saattaa olla nyt myöskin se että olen joutunut oksentelemaan todella paljon, hajut tekee kaikki pahaa jos joku haisee liikaa, hyväntuoksuinen tai pahantuoksuinen niin oksennan :x Myöhäinen pahoinvointi :(

Maha on kasvanut huomattavasti ja nyt sain viimein ostettua parit äitiyshousutkin tuolta kirpputori puolelta =)

Seuraava ultra olisi heinäkuussa ja sitä ennen neuvola. Terveydenhoitaja sanoi että kun minulla ei ole paljoakaan noita vatsanpeitteitä niin joskus myöhemmässä vaiheessa voi laittaa vaikka tyhjän wc-paperirullan mahan päälle ja sillä lapset tai mies voi kuunnella sydänääniä, tai sitten ihan pelkästään korva mahaa vasten. Mutta se että ne sieltä löytää kärsimättömille lapsille on jo ihan toinen juttu :D

Lapset on kovin innoissaan uudesta tulevasta sisaruksesta, silittelevät mahaa ja puhuvat vauvalle. Tyttö keksi jo toisen nimenkin: IMPI :x Sillä hän nyt vauvaa kutsuu mutta tuskinpa tuosta vauvan nimeä tulee jos tyttö olisi.

Nyt pitää mennä, koitan päästä kirjoittelemaan useammin. :wave:
nedee ja vaaveli 14+2 :heart:
 
mimomamo: minä kuulun tähän 10 viikon jälkeen oksenteleviin, mutta minulla syynä ovat nuo hajut! Nyt on sinänsä hyvä että nenä on tukossa niin en ole oksentanut kolmeen päivään =) kop kop kuitenkin...
 
:hug: kaikille joita ei ole onni kohdannut, otan osaa!

Istuksta, miten se vaikuttaa että missä istukka sijaitsee? mulla se on edesä.

muoks viel, että mulla on paino laskenu noin 2 kiloo verrattuna että mitä olin ennen raskautta (tietenkii)

12+5
 
Mimonmamo, istukanpaikalla ei oikeestaan ole väliä, takaseinässä jos on niin on toisaalta turvallisempi, toisaalta riskialttiimpi. ja jos on takaseinässä niin YLEENSÄ (ei aina) liikkeet tuntuu aiemmin. Eli jos etuseinässä istukka, suojaa vauvaa paremmin, mutta saattaa onnettomuustilanteessa irrota.
Takaseinässä taas istukka on suojassa, mutt aei suojaa luonnollisesti vauvaa lainkaan. Näin mulle yks lääkäri selitti kun asiaa joskus kysyin.

Voi jessus että on taas hermot kireellä |O

Jejulle :hug:

Ja täällä on oksennettu viimeiks viimeviikolla.. toivottavasti oksentelu ois ohi, tosin pahoinvointia muuten löytyy..
 
Mimomamo Mä esikoisen aikaan rupesin oksentelemaan vasta rv10, kun luulin jo välttyneeni koko pahoinvoinnilta. Ei sitä onneks kestänyt ku pari viikkoa, mut sekin pariviikkoa oli kyllä sitten niin totaalista että :$ Välillä saatto olla parempi välipäivä mut useimmiten oksensin aamusta iltaan. Nyt pahoinvointi alko rv7 ja on ollut paljon lievempää mutta pitempi kestoisempaa. ISTUKANPAIKASTA:Mulla esikoisen aikaan oli istukka etuseinässä. Ei se muuten mitään vaikuttanut, paitsi että liikkeet tuntui alussa tosi vaimeina ja meni pitkään ennen kuin edes niitä tunsin. Ja oon jostain saanu sen käsityksen että jos istukka on etuseinässä niin esim. perätilavauvaa ei ehkä voida yrittää kääntää ton istukan sijainnin takia. Ainut "huono" paikka istukalle on kohdunsuu, joka voi estää alatie synnytyksen ja se voi vuotaa vertakin ja "irtoilla" etuajassa.
 
niin lisäyksenä, mulla on kahdessa edellisessä ollu takaseinässä istukka, nytkin se on sielä, mutta myös kohdunsuunpäällä, mutta niin että pitäisi siirtyä viikkojen edetessä pois siitä edestä. Siitähän sen näkee sitten.
Jaaha, jo saunaan lähtis.
 
Ultrassa sitten tarkennettiin hiukan laskettua aikaa ja tämä neiti siirtyy marraskuun odottajiin, joskin todennäköistä on että syntyy joulukuun puolella kun tapana on suvussa mennä parilla viikolla yli kuten ensimmäisen kanssakin... :) Hauskaa odotusta kuitenkin joulukuun vauvamasuille!
 
Jeju81 oikein suuri :hug: ja kovasti jaksamista!

Tääl kirjoteltiin ammatteista. Mä oon sairaanhoitaja. Nyt oon töissä terveyskeskuksessa... varmaan aika vihattu ammatti asiakkaiden näkökulmasta... noh, ei se mitään. Työ on mielenkiintosta ja päivittäin ollaan vähän eri toimipisteissä, niin ei kyllästy hommaan. Esikoista kun oottelin niin silloin oli teho-osastol. Siel oli rankkaa siks, koska 3viikon aikana oli aina 4yövuoroa ja niitä mun oli todella vaikea valvoa. Enkä tajunnu että yövuoroissa supisti aikas kipiästi... oisin saanu lääkärintod.ettei niitä tarvi tehdä, mut kun ei tajunnu ei... Onneks nyt on päivätyö! Yhtä juhlaa kun on päivissä rytmi! =)

Ulkona paistaa aurinko! Jokohan se kesä alkais kunnolla! B)
 
huoh. yöllä naksahti selkä ja nyt vetää toiseen jalkaan. Ja aamulla kaikessa rauhassa pötkistelin punkassa ku olin et seä alko räkä valuu, kissanposket mitää räkää ollu, verta tuli ku häränkurkusta. |O
Pitäs lähtee auto pesee ja imuroimaan, jos laittas vaihtoilmon farmariin, meinaa pieneks käydä tuo.
 
Jeju81, taas vetää ihan sanattomaksi. :'( Toivon sinulle paljon voimia suureen suruun. :hug:
Todella tuntuu kamalalta kun tulee koko ajan huonoja uutisia pinoon, toivotaan todella nyt meidän kaikkien pienokaisille Taivaan Isän suojelusta.

Eilen oli anoppi kyläilemässä, ja vaikka ihan vaan makoilin nousi kyllä verenpaine siitä hösöttämisestä, ja taisi vähän supistella. :( Pitäis ilmeisesti saada olla ihan stressivapaassa ympäristössä, heh helppoa just nyt miehen kanssa kun oli taas eilinen hänellä yhtä känkkäränkkää. Taitaa olla yksi iso lapsi. :ashamed:

Anopilla on tapana nähdä enneunia jne. jotka kyllä yleensä pitävät paikkansa. Ei ollut ilmeisesti unta nähnyt mutta oli kovasti sitä mieltä että masukki olisi poika. Heh, saas nähdä. :D

Eipä tänne ihmeempiä, kirpparilla ajattelin lähteä käymään, ja toivon ettei alkais supisteleen kun lähtee liikkeelle.

pööpötti ja pikku masukki 14+0 :heart: (oho, näyttääpä tuo jo isolta luvulta =) )
 
Moikka moi kaikille! :wave:
Vieläkö mahtuu mukaan? =) Pahoinvointi ja väsymys alkaa olemaan siinä määrin siedettävää tällä hetkellä, että jaksaa tulla tännekin kirjoittelemaan. Taustaillut olen kyllä aina aika ajoin :)
Toista siis odotellaan ja laskettu aika on 6.12.
Laitanpas itseni tuohon listalle nyt ensi alkuun ja palaan paremmalla ajalla lukemaan juttujanne (eli saatuani pikkuapinan päikkäreille ;) ).
 
Elikkäs nimimerkki..........ikä......mones lapsi......synnäri


Marrakuu 25.pvä
Yön Musta Ninjapinja..28v............toinen..........SEKS


Marraskuun 26.pvä
kattiina.............23v..............esikoinen........MKS


Marraskuun 27.pvä
E-V-A...............27...............kolmas.................
katrinainen........26v.............toinen.............Norja
PeggyBundy......32v..............neljäs.......Hyvinkään sairaala


Marraskuun 29.pvä
Miracles............30v............kolmas.............K-S


Marraskuun 30.pvä
tikruliini.............24v..............kolmas/1. yhteinen
Punatulkku.........29v.............esikoinen...................


Joulukuun 1.pvä
delfis.................29v................esikoinen.......VKS
Enmppu ja vintiö...31v.............toinen...........TYKS
Saya.................23v...............toinen.............Naistenklinikka
unna84.............25v...............esikoinen.........LKS
Margaret............34v...............toinen............TYKS
äippäliini83.........25v...............toinen.............KOKS
viivie.....................................toinen.....................
HEIZI................................toinen.............kättäri


Joulukuun 2.pvä
smesmira...........24v...........toinen/1.yhteinen......TYKS


Joulukuun 3.pvä
NPS....................27v..........toinen.....................PHKS
Kuurakeiju.........32v..........toinen.....................LKS



Joulukuun 4.pvä
Jojo79.................29v..............esikoinen.........Englanti
nedee...................25v..............kolmas.............SKS


Joulukuun 5.pvä
äityli30..................33v..............kolmas...........Salo
JuliaK....................................esikoinen.................
Enni1980.........................toinen...................
Sisely............33v..........viides........Jorvi


Joulukuun 6.pvä
pööpötti.................27v............esikoinen......TAYS
Hedukka.................30v............toinen..........PHKS
Kaneli79.................30v............toinen...........HYS

Joulukuun 7.pvä
leppäkerttu3........26v......esikoinen......KOS/ Naistenklinikka


Joulukuun 8.pvä
sukkapari.........28v............toinen.......OAS
annmarii..........32v...........toinen...............
Tetasha..........24v.........esikoinen.......OYS


Joulukuun 10.pvä
äityli75.........34v..........toinen.........Jorvi
eve85........................toinen.........TYKS
Myräkkä................27v............toinen............LKS


Joulukuun 11.pvä
Vatukka.......21v.........toinen..........KAKS
Pii-a............30v..........toinen..........TAYS
upp3.........20v...........toinen...........OYS
anskuuuu..........25v........2./1.yhteinen/miehen 3...P-HKS


Joulukuun 12.pvä
joke-81............................esikoinen......................
malttamaton.......................toinen.............................
mamx2....................................................................
tuuhu..........20v..............esikoinen............................LKS


Joulukuun 13.pvä
elisar................27v..............esikoinen..............


Joulukuun 14.pvä
milsku.................................esikoinen............Jorvi
Tintukka76........32v.............viides..................KPKS
Darelbeida..............38v.............kuudes...........EKKS


Joulukuun15.pvä
Koivunkäpy..........................kolmas........Tikkamäki
mimomamo.........................esikoinen......................
Grace83..............................esikoinen.....Vaasan keskussairaala
pesukarhu.....................neljäs...........Satakunnan keskussairaala
Kaikku.....................................................TYKS
saanak..........................................................


Joulukuun 16.pvä
raparperitaivas....................toinen/1.yhteinen...........
hipsu1978............................kolmas........................


Joulukuun 17.pvä
saini81.................................toinen..........................
MOLLA-77..........32v......1.yhteinen/neljäs/miehen 2.........
Ralli...................36v.............toinen..............MKS
Pippi..................30v..........esikoinen............................
Tuuulis............................toinen...........................OYS
Sydänkäpynen.......................toinen.......................


Joulukuun 20.pvä
meemee.......27v.........kolmas.........KOS


Joulukuun 22.pvä
bellona...............30v.............toinen...............NKL
Mauahtavaa...........................neljäs..................
Heili82............................toinen........................
LilEdie.................22v............toinen.................KYS


Joulukuun 23.päivä
Henna1989.........20v...........................


Joulukuun 24.pvä
Sanle.................25v.............toinen...............KAKS
Jeju81................27v..........esikoinen..............VKS


Joulukuun 25.pvä
pippur1............22v............esikoinen...............TYKS
Kribe...............27v..............toinen..........................
Heidi1985......................................................



Joulukuun 27.pvä
jenninho..........................esikoinen...............KOKS


Joulukuun 29.pvä
Mansikka87................................................................
Valerie....................esikoinen.................................


Joulukuun 30.pvä
apila87..........21v......................kolmas...........KPKS
Jessie............35v....................kolmas............EKKS


Joulukuun 31.pvä
Kiaraz............23v.................esikoinen.........Jyväskylä


Ei vielä laskettua aikaa:
tyttö onnellinen......24v...........esikoinen..................
Jisse78.................31v...........neljäs..........................
miisuliini................23v............kolmas.............TAYS
Linneja....................................esikoinen.................
jerpuska...............32v..............toinen.....................
mammaRoi..........34v.............kolmas/miehelle viides

Aikaisemmat keskustelut

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1361214
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368662
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1398322

 
Moikka kaikki!

nedee minusta olis ainaki kiva laittaa lapselle nimeksi jonku jonka isosisarus keksiny raskausaikana. Vaikkei se oliskaan omasta mielestä kaunis nimi. Ja eihän sitä tarvi kutsumanimeksi laittaa?

ON: Mä kotona "lepopotilaana". Sängystä noustessa ei ollu mitään ongelmia, mut aamupalaa ku aloin laittaan niin pukkas pahaa oloa ja päässä pyöri. Sain puolikkaan sämpylän syötyä, sit oli pakko mennä vaakatasoon. Aina kun seisoo/kävelee tuntuu että näkökentän alaosassa pelkkää valoa.. Kävin poitsun kans ulkona sen aikaa et mun äiti tuli hätiin, pääsin sit takasin sisälle lepäämään.
Parin tunnin päästä olis naapurin tytön 3v synttärit, jos siihen asti sais kerättyä voimia. On tämä rankkaa.. Ja minä kun olin ihan satavarma että voin hyvin olla töissä marraskuuhun asti.. :/

Myräkkä ja keiju 12+3
 
Täällä on tänään nukuttu aivan liikaa. Aamulla nukuttiin koko sakki 9 asti ja otin sitten pojan kanssa 2,5h päikkäritkin. Kylläpä nyt tuntee selässä että on tullut makoiltua. IHan jäykkänä koko akka. Pojallakaan ei pahemmin onneks kuumetta oo, yöllä oli kyllä ku kekäle mut nyt päivä on mennyt ilman lääkitystäkin. Ruoka ei oo vaan pahemmin maistunut, mutta kyllähän tuo jaksaa leikkiä touhottaa vaikka välillä kiukuttaakin.

Sanle

 

Yhteistyössä