***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Jaaha, ultrassa käyty ja slaagi saatu, täti, törkkäs härvelin sisään, katto hetken ja ennen ku oli ottanu ensimmäistäkään mittää ni tokas ettei tämä vastaa viikkoja kun on niin iso. nojoo, 3-5päivää isompi ku menkoista katottuna, eli la pysyy ennallaan.
Tosi loistavasti näky kaikki, kuulemma harvemmin näillä viikoilla näkyy näin hyvin, oli sydämen kammiot yms ok.
Pari kuvaa sain, mutta kun skanneri ei toimi ni ei voi laittaa kuvaa.
Istukka takaseinässä (missäpä muuallakaan) mutta kohdunsuun päällä, oletettavasti siirtyy kyllä siitä pois.

Täällä oli tuossa sähköt poissa n.5h, onneks on tuo pyyhella ni sai evästä laittaa ;)
Migreeniä pukkaa, lähden makoilee.
 
Heipat! Eipä ihmeempiä kuulumisia ole, vointi on ollut ihan suht hyvä, pahoinvointi alkaa olla takanapäin. Mutta se on nyt myönnettävä että ne prkleen liitoskivut alkaa pikkuhiljaa vaivata. JO NYT!!! Viimeksi niitä sai kestää 16 viikkoa ja siinäkin oli tekemistä. Toivossa on hyvä elää ettei nää tästä ihan äkkiä niin pahoiksi äityisi. Nyt on vaan pientä juilintaa tuossa häpyluun päällä mutten oikein vielä osaa yhdistää että mikä asento tai teko sen juilinnan saa aikaiseksi.

Ja sitten olennaiseen, rakkaat sisaret :D Tässä tulee nyt yli viikon palstatauko, lähdemmä huomenna miekkosen kanssa kohti Leviä ja palajamme vasta viikon päästä sunnuntaina. Joten älkää olko huolissanne jos ei minusta mitään kuulu (jos nyt kukaan muistaa olemassaoloani) :LOL:

Oikein hyvää viikonloppua ja tulevaa viikkoa kaikille

Raparperi ja Taimikki rv 12+2 tai 13
 
unna84, jos punktion tulos vaikuttaisi päätökseenne raskauden jatkumisesta, niin sitten tietysti kannattaa mennä, muuten en kyllä suosittelisi, mielestäni riskit punktiossa ovat kuitenkin suhteellisen suuret. Kannattaa jutella rauhassa ja miettiä sitten ihan rauhassa mitä tekee. Voimia!

Olikos täällä muitakin jotka ovat joutuneet jäämään supistusten takia pois töistä? Minulla tuli eilen rankan työpäivän jälkeen kohtuu reippaasti supistuksia (aluksi en oikein edes tajunnut mistä on kyse). Gyne sitten tänään oli sitä mieltä että ei missään nimessä nyt töitä vaan lepoa. Onneksi kohdunsuu kiinni niin ei tarvitse ihan vuodepotilaana olla. No, nyt jää sitten palkka saamatta (on niin lyhyt työsuhde), eli miehen tuloilla pitäisi pärjätä kun ei opintotukiakaan tule kuin vasta taas syyskuussa. Hohhoijaa.. Onneks masukilla kaikki kuitenkin hyvin!

pööpötti ja masukki 13+4 :heart:
 
Moi !

tervetuloa uudet ja ihanaa lukea että jaksatte hyvin :hug:

met olimma poikien kans kylillä tänään,meinaa olla paha olo-päivä..yön nukuin huonosti... :ashamed:

voi jee aamulla jo se 8 neuvola :heart: eka sellainen,mietinkin et miten maha voi olla näin iso jo vai onko kilojen takia kun tullut..hmm :/

tässä juhlittu mun 34vee synttäreitä pikkuisen,mutta ei isommasti :flower:
ihana oli mieskin saada kotia työhommista,ihanataaa :heart: :p
pööpötti mie jo mietin kun teen siivous töitä että kun mahaa kovoo,vaikka viikkoja ei ihan oo 10,et supistaako jo :snotty: yritän töitä tehä kuitenkin niin pitkälle kun pystyn..

mutta nyt katteleen mitä pojat touhuaa..

mamma ja piiperö ,pojat 9vee ja kohta 6vee
 
Mulle ei kerrottu sitä seulan tulosta, vaan että hälyttää.. Mietitään varmaan sitä punktiota sitte ku saa tietää että kuinka suuri riski häiriöille on.
Mutta mun mielestä punktion riskit ei niin isot oo ettenkö siihen uskaltas tarvittaessa mennä.
Pitää eka keskustella pitkään ja hartaasti lääkärin kanssa
 
Raparperitaivas, paljon lämmintä vaatetta mukaan Leville! Lupasivat tosi kylmää vkonlopuksi, nytkin kulmilla vain +4 ja pohjois tuuli. Aamulla oli +1, että onneksi tämä suomen kesä on vähä luminen. Ihanaa reissua!
 
Hei!

Olisin kuulunut pinoonne mutta meidän salamatkustajat eivät jaksaneet rv 10 pitemmälle. Olisivat olleet identtiset kaksoset :'( La olisi ollut 10.12

Meillä veriseulaa ei oteta ellei niskapoimuturvotusta ole. Meidän kuopuksella turvotusta oli 3mm ja halusimme punktion. Lähinnä siksi että tietäisimme mitä tulevan pitää. Koska rv 12 päätin että menen punktioon, otettiin veriseula. Veriseula ei hälyttänyt millään lailla. Punktio tehtiin kuitenkin ongelmitta ja tuloksena terveet kromosomit.

Onnea jokaiselle yhdessä ja erikseen, saatte maailman parhaimman joululahjan, ennen tai jälkeen joulun!!
 
Tipunen :hug: :hug:

Täällä järkyttävä herätys yöllä puol 12.. äitini soitti että kotona on hevostalli yms piharakennukset tulessa. Sinne meni talli, heinälato/halli, autotalli, liiteri, vanhahevostalli, varastot.. Ja yksi koira :'( Hevoset ja toinen koira kerettiin pelastaa.. Ei ollut kaukana ettei talokin palanut.. onneks palokunta ei tullu hetkeäkään myöhemmin tai ois kaikki menny. Järkyttävää.. :(

Yöllä tuntui kyl suppareita ton puhelun jälkeen.. meni tovi ennenku uni tuli, vähän meinaa väsyttää vaik sainki nukkua vähä yli kuuteen (poika heräs joskus ennen puol 6 mut mies nousi hänen kans)...

Ois ollu hammaslääkäri klo 9.30 mut peruin sen ku äitin ois pitäny tulla esikkoa katsoo siksi aikaa mutta ei nyt luonnollisestikaan jaksa lähteä ajamaan kun ei oo nukkunu ollenkaa ja lieskat vaan näkyy silmissä.. aika siirtyi elokuulle (mun synttäripäivälle vieläpä ) mut ei haittaa mua järin suuresti......

Sekaisin tunnelmin Upp3 ja masukki 13+1
 
Pööpötti, mähän oon slomalla jo ollu suppareitten takia ja todennäkösesti tulen olemaan lopppuun asti slomalla, koska ei tarvi oikeesti mitään tehdä kun supistaa, tiskikoneen tyhjentämiseen menee puoltuntia :kieh:

Jee sähköä on, ainakin hetken, eilen meni sähköt heti uudestaan ku olin tuon edellisen viestin laittanu, ja tulivat yöllä takas 00.45, ja kokoyön räpsi sähköjä. kahvia ei saa kun maidot happani, onneks mulla on pakastimessa vähän liian kylmää, just näitä tilanteita varten, olisin voinu olla hiilenä jos pakastin ois sulanu, siel on litratolkulla marjaa yms..

Pitänee lähteä kauppaan että saa kahvia, jossai kahvilassa käydä..

Tipuselle :hug:
Samoin upp:n äidille voimia, onneksi on kesä niin pollet pärjää ulkona, eikä tosiaan talokin menny. :hug:

Niin ja TRinkan pää-perämitta oli 63mm, eikä kaveri ollu edes suorana. :eek:
 
Moikka moi. Kaameesti on taas juttuja tullut.

Omaan napaan ei uutta, salmiakkia vedän kun paineet oli taas niin alhaalla eilen ja taas tuntuu siltä.

Kamalia uutisia oli upp saanut aamulla, onneksi kävi onni onnettomuudessa ja talo sentäs säästyi ja suurin osa eläimistä säästyi.

Hyvää viikonloppua kaikille! :hug: :flower:
 
Moikka vaan,

Olen kyllä lueskellut taas teidän kirjoituksia, mutta taidan vain olla todella laiska kirjoittelija...

Harmillisia joillakin noi supparit! Toivottavasti ne laantuu (jos se on mahdollista). Täällä pikkuhiljaa alkaa pahoinvointi hellittää. Aamupäivisin välillä oksennan, mutta se on enää pientä. Kaveriksi olen kuitenkin saanut jatkuvan päänsäryn. En oikein tiedä mistä johtuu. Niskat on kyllä todella jumissa, mutta alkuviikosta kävin jopa hierojalla ja salilla (mikä yleensä auttaa) Eilen illalla mitkään särkylääkkeetkään ei tuonu helpostusta niin laitoin tuota mobilat icea, joka onneksi auttoi. En löytänyt netistä tietoa saako käyttää raskaana, mutta niin pienen määrän laitoin ettei luulis olevan haittaa. Haen tänään sitten ice poweria, jota kuulemma saa käyttää raskaana. Onko jollakin näistä kokemusta?

Eilen tuli postissa kirje, että np-ultrassa oli kaikki hyvin. Ihanaa!!

Tässä vähän jännät paikat kun meillä on juhannusviikolla lähtö kahdeksi kolmeksi kuukaudeksi los angelesiin ja hieman jännittää miten nuo kaikki ultrat yms. saa hoidettua siellä ilman että tarvii maksaa itseään ihan kipeäksi. oon yrittänyt selvitellä, mutta todella huonosti tietoa saa. Matkavakuutukset ei vissiin korvaa kun raskaus on tiedossa jo ennen lähtöä eikä ole tapaturma... Olen viikolla 16 kun lähdetään, mutta tuota viikon 18-21 ultraa ei vissiin pysty tekemään vielä viikolla 16?

Hyviä vointeja kaikille! todellinen kesälomaolo kun vettä tulee kun lokakuussa :)

Leppis ja tonttu rv 13+2

 
Leppis, ainakin normaali mobilatia saa käyttää pienelle alueelle raskausaikana. Ei siis kuitenkaan kovin laajalle alueelle. Ite jouduin viime raskaudessa käyttämään selkään kun varsinki öisin särky oli aivan mieletön, ei ihan mitenkään pystynyt nukkumaan kun niin särki!! :eek: Toivottavasti ei ois nyt sama edessä.. :/

Jotain Ice geeliä mulla on myös, josta en löydä tietoa saako käyttää raskausaikana mutta pari viikkoa sitte laitoin jalkaan epähuomiossa..
 
Mulla on kaurapussi jota lämmitän mikrossa, toimii tosi hyvin. Itse kyllä muistelisin että IcePoweria saa ja Mobilatia ei saa käyttää.

Nt-ultra käyty, siellä kaikki hyvin. Vaikka jotenkin nuo ultraajat on musta aina jotenkin epävarman oloisia niin että vähän jää aina kaivelemaan että kertoiko siltikään kaikkea... Turvotusta 0,8 ja vastasi paria päivää isompaa (11+6). Kovasti pomputteli tämä pieni ja sydänäänetkin kuultiin.

En lähtenyt sinne verikokeisiin sitten, jotenkin vain tuli sellainen olo, ettei ole tarvis. Musta on outoa että Downin syndroomaa seulotaan kun se on kuitenkin kehitysvammoja lievimmästä päästä ja itse pitäisin kyllä Down-lapsen, mutta jos olisi jostain vakavammasta kyse niin sitten ehkä en.

Joku kyseli miten se veriseula toimii. Tämä kätilö ainakin selitti, että siinä lasketaan nt, äidin ikä, paino yms. ja veritesteistä sitten tutkitaan joitain hormonien määriä, joista voidaan mahdollisesti päätellä jotain. Äh, olipa tarkasti selitetty...

Pitää mennä pakkaamaan, huomenna suunta kohti Islantia! Mun osalta siis tulee varmaan about kuukauden palstailutauko.

Bellona 11+4
 
Heippä hei !

täällä rovaniemellä varmaan sataa kohta lunta kun on niin kylmä :x

se olis eka nla takan,pojat oli ihana mytyä kun kuulivat jumputukset masusta :heart: veet tuli silmiin kyllä mammallakin :'( onnesta!

Laskettu aika olis 3.1.1010,mut se ulrassa vielä selvii,paremmin,menkkojen aikaa selvitetty la:a :)

viikkoja tässä on 9+2 ja painoo 67,8..verenpainetta katellaa oli vähän koholla..sydän sykki 140,ja hb oli 130..22.6 on sitten lääkäri neuvola..verikokeen otti myös..

aika sippi olo jo 6 herännyt..tuossa tein nakkikeiton ..pojatkin väsyneitä reissusta,hellu vielä viimeistelee meidän uutta kotia :heart: pääsemmä muuttamaan..

jaksuja ja haleja mammat :hug:

katja -mamma ja piiperö
 
ralli
Meidän enkelivauvamme lensi pilven reunalle, ei vielä Taivaan Isä päästänyt häntä tulemaan. Tänään sain surullisen uutisen. Viikko sitten vielä eli mukanamme, tänään sykettä ei ollut enää. Raskas taakka on hartioilla. Järjellä koitan ajatella mutta kaipuu on valtava, sanat eivät tahdo löytyä. Tänään olisi ollut 12+1.

Onnea teidän matkaanne, iloitkaa olostanne, ehkä joskus tulen tänne taas johonkin pinoon.

t. Ralli
 
Voimia rallille ja :hug:

ON: veriseulatuloksia ei sitten koskaan tullut - syy: olivat jättäneet kokonaan ottamatta tuon näytteen, ottivat vain ne perusnäytteet. Menen sitten siihen kakkosseulaan vajaan kahden viikon päästä. Ärsyttävää tuollainen sössiminen näinkin tärkeässä asiassa :(

Sisely 13+6
 
Koivunkäpy, sinulla kun on supistuksia ollut, niin millaisia ohjeita olet saanut, että pitääkö olla miten paljon levossa ja mitä kaikkea saa tehdä? En tajunnut kysellä gyneltä eilen kun olin niin jännittynyt. Tiistaina on neuvolalääkäri joten siellä pääsen kyselemään, mutta olen tunnetusti niin malttamaton. :D Ja tiedätkö pitääkö kohdunsuun tilannetta seurata ja kuinka usein supistelujen vuoksi? Tänään en ole ainakaan huomannut että olisi supistellut, lepo näköjään helpottaa, hyvä niin. :)
 
Tänään sain sairaalasta postia, nt:n ja veriseulan yhteistulos oli normaali. Mitään veren tuloksia en ole itse nähnyt ja 26.05 otettu nt oli 1.6mm. Näillä mennään. Mukavaa vkonloppua kaikille ja voima halit niitä tarvitseville !!!

Kuurakeiju ja :xmas: 14+1
 

Yhteistyössä