***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** kesäkuussa

Mun tissiläpykät on tosiaan halk.20cm kun ne kaupan pikkuriikkiset oli aina ihan jossain muualla kun siinä missä niitten PITÄIS olla :kieh: ja ei mullakaa normisti isot ole, mutta jos menee niinku ennen ni e kipot on synnytyksen jälkeen :headwall:

Menisköhän kaupaks syksymmällä tuomoset setit missä ois vauvan tumput, töppöset ja vaikka pipo? tai pelkät tumput ja töppöset, tehtynä kaksinkertaisesta fleecestä?
 
Jee, ihanaa, eilen oli eka neuvola ja siellä kesälomasijaisena toimiva "neuvolatäti" aivan itse ehdotti, että kuunneltaisiko sydänääniä, josko kuuluisivat jo! Viikkoja siis eilen vasta 9+5. Ikinä ei aikaisemmin kukaan ole aikaisemmissa raskauksissa edes suostunut kuuntelemaan, kun eivät kuulemma kuulu kuitenkaan...

Mutta, mutta, ei edes tädin tarvinnut etsiä kuin pari sekunttia, kun alkoi pienen sydämmen äänet kuulumaan ja todella selkeästi kuuluivatkin vielä :heart: :D .
Oon todella onnellinen, sillä ei tarvitse kärvistellä tuohon np ultraan asti saadakseen varmuus, että onko siellä masussa elämää. Kyllä helpotti elämää kummasti :) .

Painoa on oman vaa´an mukaan tullut pari kiloa, neuvolan mukaan kolme, kun hyppäsi vaakaan vaatteet päällä. Toivottavasti tää nousu rupeis hidastumaan, mutta miulla ainakin tää helle on tuonut armottoman turvotuksen jo tässä vaiheessa. Sormet ja jalat on ikävän tuntuiset varsinkii iltaisin.

Ja tuo työpaikka on kuin sauna :( , eilenkin asteita noin 34 sisällä, ei auttanut vaikka kuinka oli läpiveto ja vielä tuuletin päällä. Siinä kun vielä kuumat föönit on päällä, niin kyllä on yhtä tuskaa yrittää jaksaa seista koko päivän. Jos tulee lämmin kesä, niin en tiiä kuinka jaksan töissä olla. Normaalitilassakin tuollainen lämpötila on kestämätöntä, saatikka sitten raskaana olessa :headwall: ... Tänään onneksi vapaapäivä ja loppuviikolle luvattu hiukan viileämpää...

Ja heidille tervetuloa =) :flower:
 
Kiitos kaikille! =)

Tänään oli eka neuvola, sydänäänet kuului pienen etsinnän jälkeen :heart: Piti käydä verikokeissa samalla, ultra on kahen viikon päästä :) Laitto korttiin lasketuks ajaks 21.12 vaikka se ei oo mitenkään mahollista, la on 25.12..sano et ultrassa varmaan muuttuu..joo sen voi jo kyllä etukäteen tietää :D

Seuraava neuvola on 13.7.

Heidi ja masukki 10+4 :heart:
 
Heippa!

Kesäkuu, jee :D Oon niin kesäihminen ku olla vaan voi..

Kivoja kuulumisia on taas tullu neuvoloista yms, kiva juttu! :)
Itellä oli kans eilen neuvola ja kaikki muuten ok, mitä ny painoa tullu pari kiloa n.kuukaudes :whistle: Ja sit kun koitettiin kuunnella doplerilla niin ei löytyny sykettä sitte millää. Ja katottiin ultralla ja neukkatäti sanoi että hänen mielestään näkyi jotain liikettä että syke olis ollu. Meinas ettei toukka näyttänyt sellaiselta kuin viikkoihin nähden kuuluisi. No asia jäi vaivaamaan, ja vaikka eka meinasin että ens maanantaihin maltan oottaa ku sit on np ultra mutta otin neukkatätiin yhteyttä ja sovittiin että huomenna katotaan uusista ja paremmalla ultralaitteella. No pelottaa ihan prkeleesti tietenki!

Heidille tervetuloa munkin puolesta :wave:

Kihomatoihin en oo törmänny koskaan mutta jaksamista äippäliinin taisteluun niitä vastaan!!

Tästä odotusasiasta kerrottiin muutamille lähipiirin ihmisille, nyt tietää muut ihan lähimmät paitsi appiukko kun ei mies saanu sopivaa tilaisuutta. Ihan hyvin ottivat asian vastaan, äitini oli yllättynyt mutta hyvällä tavalla. Käskettiin olla vielä hiljaa asiasta kun ei olla lapsille vielä kerrottu, sen jälkeen asia on varmasti julkinen kun he sitä alkavat innoissaan kertomaan kaikille, se saakoon odottaa vielä. Ihan kiva olo että lähimmät tietää ja vieläpä tuo salaisuutena pysyy kun ei musta huomaa kuin lihoamisen. Ihan ottaa aivoon kun kattoo peiliin ja näkee kertyneet kilot.. :x Noh, eiköhän niistä eroon pääse taas ja tasoittuu ne makkaratki sitte kun vauvamaha on tarpeex iso :kieh:

Ei tänne ihmeempiä, vointeja kaikille :wave:

Maukkis ja toukka 11 vissiin nyt tasan??
 
Moikka moi kaikille.

Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin!
Siellä se masukki liikkui ja sydän äänet kuului!
Ensin ultrasi päältä ja näkyi siintäkin hyvin, sitten alakautta tarkemmin, oli kyllä ihana kätilö tekemässä, tosi huolella otti kuvia (6kpl!!) ja selitti kokoajan mitä näkyy ja mitä tekee!
Pituutta masukilla oli 3,4cm ja niskaturvotus vain 0,4!
Raskauden kesto on se mikä mun omien laskujen mukaan ei 10+2 kun neuvolan mukaan oli 11+3. Kuulemma kaikki näkyi silti niin hyvin ettei tartte tota ultraa tehä uuestaa. Toisaalta sitten ois kyllä päässyt yhteen ylimääräseen, mutta hyvä näin! ihanaa ku saa vähän mielen rauhaa!
Täällä mennää pää pilvissä! Ainii ottivat samalla labrassa sen verikokeen ja meinasin pyörtyy ku rupes huippaamaan.

jenninho+masukas 10+2

ainii huomenna laitan kuvia kunhan saan koneelle laitettuu, ei viitti töissä ruveta skannailee.
Joo ja miehen mielestä masukki näytti yhessä kuvassa ihan pikku alieniltä.
Mut ihanan hempee oli mieskii, taitaa nyt pystyä hänkin iloitsemaa kunnolla ku näki ja kuuli pienen.
 
:hug: kiitos ihanasta pinosta,juttuja on mukva lukea,voin mie olla kummassakin :LOL: pinossa :kieh: vettä satelee ulkona kiva olis ulkoilla mut jotenkin on väsykin..isommat pojat laulaa karaokea Abba biisejä,ihanaa kuunneltavaa :LOL:
 
Nopiasti tulin kertoileen, et lääkäri-neuvola takana ja kaikki ol hyvin!!! Paino oli noussut 2oog, jee eli ei oikeastaan siis yhtään. Ja tässä kuulemma olis vielä hyvä pysyä seuraavaan neukkaan asti :/ jep yritys hyvä kymmenen :LOL: Itseni tietäen kohta alkaa mässäily kun pahaolo hellittää!!!! Niin ja siis pissa puhdas, paineet hyvät ja lääkärintutkimuksessa kaikki ok, ja mikä parasta, ne pienet sydänäänet kuului, ja ihan heti :heart: oon niin onnellinen!!!!! Torstaina pääsee sitten ultraan katsoon koska se laskettu on!!!

Nyt pakko mennä vaihtaan juniorin kakka-vaippa....
 
:wave: :wave: :wave: Te ketkä muistatte.....kuuluin tähän pinoon, vaan nopeast itipuin pois. alkuun kävin lukemassa teidän kuulumisia, sittwn kotiuduin hyvin tuonne km kokeneiden pinoon....Nyt sitten saan taas liittyä odottajien puolelle, täti ei tullut kylään ja olen testaillut jo useamman viivan. tosin haamuja olleet, mutta viiva kuin viiva ja täti pysynyt poissa. Menen vielä yksityiselle verikokeisiin jotta saan varmuuden ja hcg arvon.
Kaikkea hyvää teille kaikille ja suojelusenkelit pikkuisen odotuksen matkalle :wave:
T: entinen viides09
 
Huhhuh. Minä olen nauttinut lämpmistä päivistä, mässäilystä ja kaikesta mahdollisesta. Ihanaa olla hetki kotona ja huoahtaa, kun huomenna suunnataan taas reissuun. Mukavaa kyllä nähdä sukua. Tosin mässäilyn jälkeen on vaikea päästä normaaliin ruokailuun kiinni, vaa'alla uskaltanut vielä käydäkään.

Ummetus vaivaa edelleen, nyt on syönnin alla luumut ja saa nähdä auttaako vai pitääkö turvautua apteekin tuotteisiin. Inhottava olla kun koko ajan mahassa painaa :/ .

Töihin ei ole ollut yhtään ikävä! Vuoden painoin putkeen ilman lomaa, kun aloitin sijaisena ja sain siihen perään vakituisen paikan. Nyt on ollut ihanaa, kun ei tarvitse kuunnella sitä metakkaa ja hulinaa, mikä meillä työpaikalla yleensä on. Siis ole ohjaajana kehitysvammaisten palvelutalossa ja siellä on välillä sellainen elämä, että. Itsekin saa välillä korottaa ääntään, että viesti menee perille - tosin ei tiedä kuinka pitkäksi aikaa :LOL: . Työ on raskasta, mutta onneksi on suht paljon niitä hyviä hetkiä ja ehdottomasti hyvä työporukka, joten jaksaminen on huomattavasti helpompaa. Yötyö vaan tuntuu nykyisin raskaalta, vaikkei ennen siltä tuntunutkaan :/, kummasti se raskaus muuttaa kroppaa.

Olipas nyt stooria, mutta vähän minustakin jotain tänne.

Ainiin, ostettiin tänään yhdistelmät, käytetyt. Tuntuu vähän aikaiselta, mutta sattui saamaan läheltä (eli näin ne) ja hinta oli ikään nähden passeli. Pikkuhiljaa alkaa tavaraa jo kertyä varastoon. Vanhemmilla oli tallessa vanna, jossa minä ja veljeni ollaan kylvetty ja se on ollut jo silloin perintövanna! Muovi on huomattavasti kestävämmän tuntuista kuin nykyisissä vannoissa, mitä olen nähnyt. Pinnasänkykin tulee perintönä, on kiertänyt jo pitkään suvussa, ikää on sängyllä vissiin 40 vuotta!
 
Pikana käväisen.. Söpöläisiä kuvia jenninholla :)
Ja mammaRoi: Samaa mieltä ku muutki, et mene minnekkää :D

Kattiina: Itellä on aina välillä ongelma (siis ei raskaana, raskaana olles aina ongelma ) ummetuksesta ja tautisen hitaasta mahan toiminnasta. Joskus on toiminu ku vetäsee aamulla ison lasin vettä, sellasta huoneenlämmintä, joka on aika hirveetä mut sitä voi maustaa tipalla tiivistemehua. Ja sit aamupalaksi lesepuuroa ja kaffetta jos sitä saattaa juoda. On maha toiminu uskollisesti sitten. Mutta näin raskaana olles itellä ei kyl tuo oo auttanu enää..

Jeps eipä kummempia.. :wave:
 
Jenninho, ihania kuvi! ylihuomista odottaessa..

Mammaroi, mihkään mene, mä tiedän, olen siis ihan 100% varma että tää tulee marraskuun puolella ulos, mut silti en mene marraskuisiin ;)

Ja NYT tiedän miksi tuo logico S istuin ei käy kaikkiin autoihin taakse keskelle :saint: maahantuojalle ku soitin ni sielä täti vaan sanoettä se nyt vaan on valmistajan suositus, no kait siihe on joku syy jos autoon A saa laittaa keskelle ja autoon B ei saa laittaa, soitin sit tänää paikkaan mistä tuon ostin kun meidän toista eutoa ei edes ole tuossa listassa että mihin sen saa laittaa..
 
Kiitos kun olette kyselleet kuulumisiani, vasta pääsin koneelle. Tarina lyhykäisesti meni näin: eilen en lähtenyt ensiapuun, täällä Tampereella kun se ei toimi eivätkä varmasti olisi auttaneet minua yhtään. Tänään pääsin aamulla työpaikan kautta ultraan ja gyne teki myös sisätutkimuksen: kohdunsuu ok, masukilla kaikki hyvin, huoh!! Otettiin streptokokkinäyte, josta tulokset saadaan muutaman päivän päästä. Kohtu on minulla oikealle kovasti kallellaan ja kuulema alkaa pikkuhiljaa painamaan virtsanjohdinta ja munuaista, josta voi aiheutua kipua. Istukka on ihan kohdun suun vieressä, sitä nyt pitää seurata liikkuuko siitä, voi kuulema aiheuttaa supistuksia jos on ihan kohdunsuulla.
Kipuja, lähinnä vihlontaa, on ollut tänäänkin, ja alavatsa on jotenkin pinkeän tuntuinen, ihan kuin lihakset olisi koko ajan jotenkin supistuneena. :/ No, olin töissä kuitenkin, täytyy kait nyt seurailla vointia. Minun täytyy nyt vaan uskoa siihen että kaikki menee hyvin. Kivut eivät sinänsä minua haittaa, tärkeintä että pienellä on kaikki hyvin!

Ihanaa että monet ovat saaneet hyviä masukuulumisia, piristää mieltä kivasti! :)

En nyt jaksa enempää kirjoitella, olen ihan poikki ja verenpaineet huitelee 145/95, pikkuista stressiä ja väsymystä siis ilmassa.

pööpötti ja masukki 13+2 :heart:
 
Pööpötti vointeja sinulle :hug:
tässä kävin lenkillä,pojat kun on oman isänsä kanssa karting kilpailuissa,tässä hetki omaa aikaa ;) heti piti leipää alkaa mussuttaan :LOL: ja mahaan pistää.. :/
ollut jotenkin veto pois-päivä,mutta en ole kyllä uniakaan ottanut,nukun sit varmaan aikasin muksujen kans..
jaahas nyt töllön ääreen

mammaliini ja piiperö,poitsua vm 99 ja vm03
 
pööpötti :hug: Ihana että kaikki kuitenkin hyvin. :heart: Koitahan lepäillä.

jenninho :heart: :heart: :heart: Ihania ultra kuvii :heart: :heart:



Heidi1985Onnea hyvistä ultra kuulumisista :heart:

Onnea myös kaikille muille jotka saaneet iloisia uutisia ultra reissuiltaan.

ON:pahaolo alkaa helpottamaan. Vieläkin syöminen on mitä on, mutta voi sanoa, että paljon useampi eväs jo menee suusta alas. Töissä yksi kaveri tuli onnittelemaan ja eihän siinä pokka riittänny kiistää asiaa. Töissä en siis ole kertonu kuin esimiehelle.Nyt voi kyllä sanoo, ett varmaan tietää parinpäivän päästä kokotalo :D No eipä tuo enää haittaa. Massu ruvennu pullahtaa jo hieman esiin ja pitäis mennä tilaamaan uusii isompii vaatteita.

Joku kyseli noista ostamisista. Esikon aikaan rupesin ostaa vaatteita ja tarvikkeita vasta reilua kuukautta ennen, mutta nyt syyhyttäs jo hirveenä :kieh: Jos vielä hetken malttais. Melkein kaikki olis ostossa.

Ihanaa ja mieskin tykkää :D ............halut alkaa palata. Ja peittoo onkin viime päivinä heiluteltu urakalla.
Ens viikolla neuvola...pääsee kuuntelee sydänääniä. Jospa ne siellä edelleen sykkii. Kyllä se vaan edelleen jännittää...

Ainiin ja POKS :)

 
Eilen kävin siellä neuvola lääkärissä ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuului! :heart: Jotenkin on levoton olo. Mitään ei tee mieli mut sit kuitenkin kaikkea tekee mieli, vaikeaa ja ennen kaikkea haasteellista :kieh: Onnea kaikille jotka saaneet hyvä ultra kokemuksia :flower:
 
12+0 POKS! :heart: huomenna np-ultraan heti aamulla, iik. En siis ole käynyt varhaisultrassa, vaan ainoastaan yhden kerran neuvolassa "kirjoittautumassa sisään". Joten aika kuumat paikat tuntuis olevan! Mutta on helpottanut kaikki nämä teidän ultra-kirjoitukset (ja tietysti muutkin). :hug:

Heidille tervetuloa pinoon ja Äippäliinille kiitokset uudesta pinosta. Se on tosiaan kesäkuu
B)

Grace & Little :heart:
 
Täällä olo aikas hyvä.
Etomista eioo ollu enää pariin viikkoon =)
Eilen oltiin korkeasaaressa koko pv 09-16 ja sen jälkeen kyllä alavatsa oli kipea, liikaa kävelyä. Väsynykki olin ku mikä!

Pe ois jo toka neuvola ja lääkäri. Paino lähinnä huolettaa...kotona en oo uskaltanu ees kokeilla puntaria. Herkkuja uppoo joka päivä. Eilen meni jätskiä ja suklaata :ashamed:

Liivinsuojista: oon käyttänyt niitä kaupan valmiita ja tosiaan, ne seilaa välillä kainalossa asti. Omatekoset ois kyllä kätsyt.

äityli75, eemeli1v7kk ja joulu-tonttu 12+6

 

Yhteistyössä