***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

No onhan meitä sitten täällä tosiaan vielä useampi.

Palstavakoilija täällä tutki asiaa ja ei oo Jenninho eikä MammaRoi kirjotelleet profiilitietojen mukaan useampaan viikkoon mitään tälle palstalle. Liekköhän jo vauvat syntyneet...
 
en olekaan tainnut muistaa ilmoittaa täällä että meille syntyi pieni poika 15.12 klo 03.00 synnytys kesti huimat 3h17min josta ponnistus 4min. Ja ilman vaurioita :) Pojalla oli painoa 3625g ja pituutta 49cm.... ihanan rauhallinen ja tyytyväinen poika, välillä unohtaa että mitään vauvaa onkaan kun pieni herra vaan nukkuu ja välillä pyörähdetään tissillä... viimeyönäkin sai nukkua ruhtinaalliset 5h putkeen :) syntyi siis viikoilla 40+3 :)
 
ONNEA Vatukka! :flower:

Jepajees, itseäni toistaakseni: tällä ollaan ja pysytään...Eilen illalla olin saunan jälkeen taas jonkun aikaa hyvinkin kipeänä, mutta uni vei taas mahd. "oireet" pois. Täytyisköhän mun luopua näistäkin surkeista unistani, josko sit jtn alkais tapahtumaan? :kieh: Eilen pvällä kävin päivystyksessä käyrillä, kun tuntui vauva niin hiljaiselta. Kaikki hyvin ja kaveri sit päätti myllätä koko sen 40min. käyrän ajan... :) Noh, ihanaahan se oli, mut tulin sit niine hyvineni kotiin, ei mua sen paremmin ihmetelty tai esim. mitään lääkäriä en tavannu, joka ois vaikka sisätutkimuksella voinu vähän vauhdittaa.

Juuh, jos tästä sit sinne neuvolaan parin tunnin päästä, minne ei todellakaan ollu tarkoitus enää yhtenä mennä... |O

diiselikissa 40+4
 
Se ois sitten Uuden Vuoden aatto ja vauva edelleen masussa. :| Pitäneeköhän meikäläisen sitten siirtyä tuonne tammikuisiin vai pitäneekö pysyä ylikypsänä joulukinkkuna loppuun asti. :D

Se ois tänään sitten 41+0 eikä edelleenkään mitään tuntemusta että synnyttämään pitäs lähteä. No suunnataan katseet ja odotukset uuteen vuoteen. Pitäs lähteä kaupassa ja apteekissa käymään kunhan poika herää uniltaan ja sitten kaveri aiko tulla kylään. Mitähän herkkuja sitä tänä iltana söis?!

ylikypsä joulukinkku 41+0
 
Tämä sai tänä aamuna sitten yliaikakontrolliin ajan Taysiin. Ja se oli -yllätys, yllätys- ensi viikon perjantaille eli justiinsa niinkuin arvelinkin, silloin kun on tasan 42 rvk. Musta tuo on aika myöhään, varsinkin kun tyttäreni on syntynyt 10 pv yliaikaisena ja silloin hänen sanottiin olevan selvästi yliaikainen. Eikö niillä ole sairaaloissa mitään tiedostoja edellisistä synnytyksistä? Mä en tajua, eikö kaikki pidä jotenkin raportoida? Vähän huolettaa, että kuinka tässä käy. Eikä sekään ollut kauhean kivaa, kun neiti painoi tuolloin 4,2 kg ja tuntui jo selkeästi hankalammalta synnyttää kuin 3,5-kiloiset pojat!!No, pitänee miettiä, josko sitä vaikka viikonloppuna kävisi kolkuttelemassa ovea...
Taas tuli vähän omanapaista jutttua. Mulle tää vuoden vaihtuminen on jotenkin pettymys. Mä en yhtään ajatellut, että vauva voi syntyä vasta ensi vuonna! Sillä sinänsä mitään väliä... :)

Osloni ja masuasukki 40+6
 
Oikein hauskaa uuttavuotta! Eipä tuota mitenkään meillä juhlita, oikeestaan ärsyttää tuo ensiyö, kun tietää, että sitä pirun pauketta saa kuunnella läpi yön muutenkin vähillä yöunilla, kun meitin herralla tuo unirytmi vielä hakusessa ;) ...

Muuten todella rauhallinen poju ja aivan ihana, joten en valita jos nyt pikkuisen aikaa ollaan hiukka väsyneitä. Kyllä se unirytmi sieltä jossain vaiheessa löytyy =)


Sanle, minuu nauratti tuo siun loppukommentti, "ylikypsä joulukinkku" :LOL:

Halauksia lopuille joulukuisille :hug: , voimia viimeisille päiville...

Jessie + poju 4vrk
 
Kaveri laitto tuossa aiemmin viestiä synnäriltä että heille oli iltapäivällä syntynyt tyttö. :heart: Kerkesivät mokomat ennen minua! Heillä ois laskettu ollu vasta tammikuussa mutta raskausmyrkytyksen takia alkoivat käynnistellä jo maanantaina ja tänään sit lopultakin tyttö suostui ulos tulemaan. Jospa sitä minäkin kohta..

Nyt nakkien ja ranskisten syöntiin! :p
 
Sanle, alkaa oleen kinkut suorastaan homeessa kohta! :LOL:

Neuvolassa ei uutta, kiinni ollaan tiukasti niinku jo vko sitten, sf-mitta tippunu 1cm, samoin paino -200g! Ens vkon alkupuolella "saan" sitten soitella ekaa yliaikaiskontrolliaikaa äippäpolille...Mä oon supistellu koko päivän, aika epäsäännöllisesti mutta tasaisesti kuitenkin, ja oksettaa. Alavatsaa särkee ja painaa jatkuvasti, mutta tällaisia päiviä ollut ennenkin ja ei mitään, joten enpä nyt usko kuitenkaan, että tässä mihinkään tarvii lähteä. Toiveunta...

:hug: meille kaikille ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!! Tuokoon se viimeiset "tontut" pian tullessaan :heart: Upean painon laskun myötä aion minäkin herkutella taas kunnolla illalla :p , sitä ennen lähdettävä vielä tuon mahdottoman paukkuaran koiran kanssa lenkille.
 
Huomenta! :wave:

Oli ja meni "meidän kuu"...ja eikä mtn kuulu. Mä alan nyt henkisesti varustautumaan siihen käynnistykseen, jos ens viikko olis sit yhtään helpompi kestää. Mä en enää ees ymmärrä miten synnytys voi muka käynnistyä ihan yht'äkkiä, ku ite supistellu ja tehny vaikka mitä viikko tolkulla. Eilenkin olin puolet päivästä niin pirun kipee, et jo vähän koiran hoitajaa varoiteltiin, mutta paskat tästä mihkään oo lähetty! :headwall: :headwall:
masentavaa...Ja anoppi tulossa tänne tänään hämmentämään soppaa kyselemälä eikö mitään?? Soitteli jo eilen ja ihmetteli "onko tämä enää normaalia" ettei vauva ala tulemaan, kun on itse kaikki lapsensa 37 viikolla pyöräyttäny. Mä sille sit latelin, ku oppikirjasta, et normaaliraskaus kestää 40 vkoa +-14pvää ja RÄJÄHDÄN, jos sil ei muuta asiaa tänne oo, ku että onko mitään merkkejä!!!

Elikkäs erittäin "pirteää ja hyväntuulista" uutta vuotta täälläpäin liikenteessä... :(

diiselikissa 40+5
 
Täällä edelleen :wave: pitäsköhän meijän alottaa uus "ylikypsät joulukuiset tammikuussa" pino vai jatketaanko viimesten kesken tässä vanhassa?

Eilen illalla supisteli, ei kylläkään mitenkään erityisen kipeesti mutta tiheään niitä tuli. Tuntu ettei väliä ollu ku pari minuuttia. Mut hyvin nukuin yön ja miehen kans kokeiltiin aamujumppaakin jos auttas ja nyt on taas supistellu ja pahaolo niin että äsken piti aamupalat käydä oksentamassa. Jokohan tää enteilis synnytystä? No joo, varmaan turha toivo edelleen, tiistain yliaikakontrollia odotellessa. Pitää varmaa ruveta siivoamaan tai jotain niin jos se edistys.

Sanle 41+1
 
Sanle, toi ylikypsät ois hyvä, mut eiköhän pidetä tää... :kieh: Pakkohan tän on reilun vkon päästä loppua viimestään kaikilla. Just laskeskelin, et itellä vois käynnistys olla tuolla 11.-12. tammikuuta...thinkin' positive... :ashamed: Toivon todella, et siellä jo synnytystä enteilis, mulla tuo eilinen pahoinvointi tais olla yksi härnäys taas vaan ja nyt tähän aamuun supistelutkin loppuneet. Käyhän ilmoittelemassa miten käy, jos ehdit! Mä varmaan parin tunnin välein roikun netissä kuitenkin...
 
Painoa 3920g ja pituutta 49,5cm. Synnytys kesti 14,5h ja ponnistusvaihe 17min.
menin Maanantai aamu käynnistykseen ja käynnisteltiin noin klo.8.30 kalvojen puhkaisulla ja tipalla. Yhteentoista mennessä olin auennut 4cm ja iltayhdeksältä oltiin vielä samassa 4cm:ssä.
En ollut tarvinnut kivun lievitystä ja tähänsaakka oli siis menty ihan luomuna. Olisin vieläkin pärjännyt, mutta omat supistukset tuli tässä vaiheessa 3-5min välein ja minulle nousi sitten kuume. Tässävaiheessa kätilö ehdotteli, että jos ottaisin kuitenkin epiduraaalin. Monesti synnytys lähtee etenemään kun pääsee rentoutumaan. Sekä kun saan kivunlievityksen minut voitaisiin panna taas tippaan...Näin siis sitten teimme. Epiduraali auttoi 2tuntia. Sitä ihanuutta kun ei sattunut mihinkään. kahdentunnin päästä kun kätilö katsoi tilanteen oltiinkin reilussa 6cm...Siitä tunti niin täyskymppi ja pääs ponnistelee. Ponnistusvaihe oli tooosi kivulias. Ensimmäisen synnytyksessä ponnistusvaihe oli jotenkin helpotus nyt se oli yhtä tuskaa. Sattu aivan pirusti. Supistukset rupesi hiipumaan ja tippaa ei voinu panna yhtään kovemmalle kun olin jo niin tuskanen. Ponnistaa piti vaikkei tullu edes suppareita, mutta niin minä päätin että syntyyyhän se per**le ja ponnistintelin nin että puolet naamasta ja hartiat kokonaan tuli verenpurkaumille =). Tyttö syntyi 01.47 ja kerkesi vielä viime metreillä kakkia lapsiveteen. Tyttö oli koko aamun kiukkuinen ja ottivat crp:n. Se oli yli 20 ja tyttö joutui keskolaan tarkkailuun infektion vuoksi. Yli viikko oltiin sairaalassa ja eilen päästiin kotio. Nyt sitten totutellaan tähän kotiarkeen.

OIKEIN HYVÄÄ UUTTAVUOTTA kaikille!!!! Onnea kaikille vauvatuneille ja tsemppiä tulevaan kaikille nyyttiään hakemaan menossa oleville
:heart:
 
juu meillekin ke 30.12.09 syntyi poika 22.34 3550g ja 50cm ja pipo 35,5cm..kerron myöhemmin lisää miten meni..imukuppisynnytys ja sektio oli 20s päässä..voidaan hyvin..kotiin päästiin tänään..en ole ehtiny lukee muiden mut muillekin onnea ketkä saanneet vauvan..
 
Meille syntyi 27.12 terve tyttö. rv 39+3 ja alateitse. Painoa 2790g ja pituutta 47cm, pipo 34cm.
Synnytyksen kesto 8 tuntia ja 25 min ja ponnistusvaihe 1 tunti 12 min. Kotiin päästiin keskiviikko iltana. Imetys on vielä hankalaa mutta eiköhän se ala sujumaan kun sinnikkäästi yritetään.
 
Illalla taas supisteli säännöllisesti ja aattelin sit ruveta kellottamaan niitä niin ekan kellotuksen jälkeen olin nukahtanut :LOL: Että niin kauan niitä taas kesti...

No ehkä mä lopetan tän synnytyksen odottamisen ja unohdan koko asian tiistaihin ja synnärivisiittiin asti.

Sanle 41+2
 
sanle tsemppii viel viime päiville :hug:
tääl nukuttu eka yö poitsun kans kotona,kyl suht hyvin menny,nyt noussu kunnolla maito rintoihin ja osaa vaan imeä rintakumin avulla..yöl ja illalla ois kokoajan rinnalla..tänään ois pakko mennä kauppaan,vaik 15 pakkasta,vaunuil tai sit autolla..jälkisupistelut aikas kovii..nimi meil ihan hukassa viel...
muillekin kärvistelijöille tsemppii..
mymmeli ja poika 2vrk(illalla 3vrk)
 

Yhteistyössä