***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

huomenta!

Toivottavasti en nyt saa montaa naista takajaloilleen , mutta ei kai ne ihmiset pahalla utele joko joko vaan uteliaisuuttaan ja kiinnostustaan, kun odottavat varmaan jo vähän itsekkin milloin pääsevät nyyttejä tuoksuttelemaan.
Varsinki jos ovat tulevalle pikkuiselle läheisiä ihmisiä..
täällä mä oon ainaki jo 2 vkoa toitottanu ite että tää syntyy ja tuntuu et läpi tulee niin ei se oo ihme että kaikki utelee etteikö vieläkään :D

sitten syntymäajankohtaan kans joudun valitettavasti myöntämään että lukeudun niihin jotka ovat toivoneet että paras olis jos menis tammikuulle niin ei olis aina luokkansa nuorin (esikko syntyny 28.12 la oli silloin 3.1) nyt laskettu 29.12 ja tosiaan jos joku minulta kysyy niin niin vilpittömästi toivon, koulumaailma on muutenki kovaa niin tekeehän se vuosi ihan hirveesti siinä.. Mutta se ei sitä sano etteikö lapset ole ihan yhtä rakkaita syntyykö ne joulu vai tammikuussa, mutta mielipide on vain tuo.. Ja moni on asiaan samaa mieltä, eikä ne halua kenenkään mieltä varmastikka niillä "voivotteluilla" pahoittaa!!!!!!!!

Yrittäkäähän jaksaa viimeiset metrit masuasukkien kanssa, kohta nää odotukset varmana palkitaan!!!!!!! Pitkää pinnaa vain :D

s-a-j 39+5
 
Pikaisesti ilmoitan kännykällä,että meille syntyi poika 27.12 klo 5.22,painoa 3428g,pituutta ei vielä mitattu.Synnytys taas nopea,sairaalassa kerettiin olla vajaa 20 min.Lähemmin kertoilen,kun pääsen täältä joskus pois!Jaksamisia kaikille.
 
onnea jessie nyytistä :heart:

tääl nukuttu erittäin huonosti yö,painaa vauva jo niin paljon ja tuleva synnytys pyörii vaan mielessä..eniten pelottaa et miten mahtuu ulos kun eka ei jäi jumiin ja oli liki 4kg...noh kyl se jollain taval tulee ulos..huoh..mä oonkin tääl sit varmaan vikana joka sit saa tän nyytin joskus ulos..ja sit ärsyttää kun rinnat vuotavat jo todella paljon,eikä vauvasta mitn tietoo...
huomenna ois aamulla sairaalaan meno kun melkeen viikko yli..saa nähä mitä taas ehdottavat..en kyl haluis niin tabl taas käynnistykseen kun olin jo viime ti-la aamu+tipal..ei vaan lähe käyntiin..vai saanko taas uuden ajan ja kotio takas...
rv 40+5
 
Nyt vähän sitä synnytystarinaa... Olin siis ollut tarkkailussa 16.-17 välisen yön ja tilanne oli 3 cm auki ja kanavaa jäljellä. Lauantaina alkoi taas supitelemaan säännöllisesti, mutta ei kipeästi, myös veristä limaa irtoili. Jossain vaiheessa ajattelin, että olisi lapsivettä tiputellut vessakäynnin yhteydessä. Supistukset laimeni, joten ei tullut lähtöä. Aamulla päätin, että jossain vaiheessa kyn testauttamassa, että tiputtaako lapsivettä. sitä kun tuli vain muutama pisara vessassa käydessä. Neljältä iltapäivällä menin hyvinkäälle ja testi näytti positiivista, joten sinne jäätiin. Koska olin epäillyt tiputtelua jo lauantaina, piti homma pistää käyntiin vielä sunnuntain aikana. Vähän ennen kuutta lääkäri pisti pinnin vauvan päähän ja puhkaisi samalla kalvot. Supparit koveni pikku hiljaa. Puoli yhdeksältä oli 5 cm auki ja tilattiin spinaali. Puudute tuikattiin yhdeksän aikaan. Siinä sitten köllöttelin, kunnes tunti puudutteen jälkeen ( klo 22 ), vauvan sydänäänet romahti. Kätilö tuli paikalle ja ilmoitti, että paikat on täysin auki. Koska en tuntenut yhtään mitään, en voinut alkaa ponnistamaan. Kätilö käski mut kontalleen ja näin saatiin korjattua syke. Vartin yli kymmenen puudutteen vaikutus alkoi hälvenemään ja sanoin, että voisin alkaa ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti papereiden mukaan 9 minuuttia, vaikka aika tuntui paljon pidemmältä, oli nimittäin todella kivulias. Tosin syykin selvisi, kun poika syntyi klo 22.27, päänympärys oli huikeat 38 cm. Vauvan koko oli muutenkin yllätys, koska kaikki arviot ja veikkaukset olivat kaukana totuudesta. Vauva oli koko ajan arvioitu pieneksi ja syntymäpainoksi oli veikkailtu maksimissaan 3,2 kiloa, syntymäpäino oli kuitenkin 3,8 kiloa.
Vauva on todella ihana ja kaikki neljä siskoa ovat aivan innoissaan veljestä...

motherof5
 
Voi Jessie, ONNEA tuhannesti poitsusta!!! :heart: Ihanaa, että joku meistä kärvistelijöistä sai jo nyytin!

Itelläriks,raks, poks rv40+0 ja ei mtn oloja synnytykseen lähdöstä. Hemmetin huonosti nukuttu yö vaan takana, valvottu klo 4-7 ja vauva monotteli ihan ihme paikkoihin, ei oikein kumpikaan kylki ollu hyvä yrittää nukkua. Ja tokikin mietitytti kans taas moni asia... :ashamed:

s-a-j, ihan varmasti kaikki kyselijät ovat yhtä innokkaita vauvan näkemään ja kun itelläkin tää on olevinaan ollu tulossa jo monta viikkoa, mutta just siksi mä pitäisin myöskin suuni kiinni, koska tää aika vaan on NIIIIN pitkä ja varmasti kerron sitten kun jtn kerrottavaa on. Mutta toisaalta saapahan sitten samalla marmattaa turhautumistaan kaikille kyselijöille, koska mulla ainakin alkaa ärsytyskynnys olemaan suht alhaalla... :kieh:

Jaksamista kaikille ja kyllähän tässä jaksaa, kun tietää palkinnon!!! :heart:


diiselikissa 40+0
 
Tuubi, mä hain suoraan antibiootit, ihan vain siksi että mutsilla kehitti rintatulehdun mätäpaiseen rinnan sisään ja siihen loppui imetys. ja täällä on käsky käynyt että lääkäriin kun tissitulehtuu. ja missään tapauksessahan sitä ei saa lämmittää, kotikonsteina on tyhjennys ja kaalihauteet.
Mulla siitä hyvä että on tissin alareunalla tuo tulehdusalue niin pitkällään kun imettää niin jätkä saa hyvin tyhjättyä. ja juu aika helvettiä tuossa oli imetellä, varsinkin kun poitsu tykkää vanuttaa tissiä samalla kun syö |O
Nyt ei ole enää kuumetta, mutta muuten olo on tööt.

jessielle onnea nyytistä! ehditte sentään sairaalaan ettei matkelle syntynyt. :D

Motherof5 meillähän kanssa synnytyksessä sykkeet laski, mutta johtu vauvan laskeutumisesta, en kylläkään ehtiny kääntyä mihinkään kun sykkeet jo korjaantu.
 
Paljon onnea Jessie Ihanaa että edes joku saa nyytin syliinsä meistä kärvistelijöistä. Nopeestihan se sitten tuli, eilen et vielä mitään tienny :)

S-a-j Joo kyllähän se ymmärtää tuon kyselyn ja onhan sitä itekin tullu tehtyä. Mutta se nyt vaan ärsyttää kaikki, kun muutenkin on pinna kireellä koko ajan. Esikoisen aikaa mua ei niinkään ärsyttäneet noi kyselyt mutta nyt kun tää on rassautunut niin monta viikkoa ja itekin luulut että ois syntynyt jo aikapäiviä sitten niin turhauttaa vaan. Ja sitten kun joka ikinen kysyy samaa ja samoilla sanoilla ja päälle heittää jotain kliseisiä "lohdutuksen" sanoja niin tekis mieli toivottaa kaikki niin pitkälle ku pippuri kasvaa.

Eipä supistellu viimekään yönä yhtään. Aamulla oli taas alapää sen tuntonen niinku ois melonia kannatellu jalkovälissään. Kävelin ainakin metrin jalat harallaan ja peräpukamat on taas villiintyneet täysin. Mitähän ne mahtaa olla sitten synnytyksen jälkeen :|

Mun mummo joutu tuossa joulun alla sairaalaan. Sai lievän aivoinfarktin. On ollut hyvävointinen tähän asti ja vaikka ikää onkin jo 85 niin on asunut yksin omassa talossaan. Tai no äitin veli asuu siellä myös myt on niin paljon töissä ettei juuri oo paikalla kuin öisin. Nyt on sitten terveyskeskuksessa kuntoutusyksikössä. Vaikka mitään halvausta ei tullutkaan niin on vähän hitaanlainen nyt ja muisti hieman pätkii. Ei ilmeisesti pysty enää yksin olemaan tän jälkeen. Vähän meinaa tuokin masentaa kun mummu on ollut aina niin tekevä ja virkeä ja pää on toiminut ku partaveitsi. Äiti ja sisko oli sitä nyt käyneet kattomassa niin ei se ollut edes muistanut että minä oon raskaana ja joidenkin tosi vanhojen asioiden ja ihmisten perään oli kyselly :(

Joo mut jospa sitä tällekin päivälle jotain kehittelis. edelleen täällä aamutakki päällä viuhdon, nukuttiin pojan kans 9 asti niin vähän hitaanlaisesti tää päivä meinaa taas käynnistyä.

Sanle ja veturi 40+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli81r:
onnea jessie nyytistä :heart:

tääl nukuttu erittäin huonosti yö,painaa vauva jo niin paljon ja tuleva synnytys pyörii vaan mielessä..eniten pelottaa et miten mahtuu ulos kun eka ei jäi jumiin ja oli liki 4kg...noh kyl se jollain taval tulee ulos..huoh..mä oonkin tääl sit varmaan vikana joka sit saa tän nyytin joskus ulos..ja sit ärsyttää kun rinnat vuotavat jo todella paljon,eikä vauvasta mitn tietoo...
huomenna ois aamulla sairaalaan meno kun melkeen viikko yli..saa nähä mitä taas ehdottavat..en kyl haluis niin tabl taas käynnistykseen kun olin jo viime ti-la aamu+tipal..ei vaan lähe käyntiin..vai saanko taas uuden ajan ja kotio takas...
rv 40+5
Nyt on ihan pakko kysyä, kun en ole ihan alusta asti keskustelua seurannut, että millä perusteella sulla käynnistellään? Vai onko sairaaloilla eri käyntänteitä? Täällä Tampereen seudulla yliaikakontrolliinkin pääsee vasta kun on 42 viikkoa kasassa. Muakin pelottaa se, että edellinen tytsymme oli yli nelikiloinen ja muutenkin synnytykset ovat olleet nopeita. Pelkään etten ehdi perille, kun matkaan menee puolisen tuntia + sitten taksien soittelut yms. Ensi viikon olen muutenkin yksin kolmen lapsen kanssa, kun miehen on mentävä töihin... Taas valittelen samaa asiaa, mutta kun ei enää mitään muuta ole mielessä...

 
Onnea vauvautuneille!! :flower:

Täällä pääsi äippä lenkille, typylle on vielä liian kylmää. Kunto on kyllä rapistunut hirmuisesti! Ensi viikko hurahtaakin ristiäisiä valmistellessa. Onneksi anoppi tulee leipomaan, niin ei tarvitse itse ehtiä kaikkea!

Kattiina ja typy 22 vrk
 


Nyt on ihan pakko kysyä, kun en ole ihan alusta asti keskustelua seurannut, että millä perusteella sulla käynnistellään? Vai onko sairaaloilla eri käyntänteitä? Täällä Tampereen seudulla yliaikakontrolliinkin pääsee vasta kun on 42 viikkoa kasassa. Muakin pelottaa se, että edellinen tytsymme oli yli nelikiloinen ja muutenkin synnytykset ovat olleet nopeita. Pelkään etten ehdi perille, kun matkaan menee puolisen tuntia + sitten taksien soittelut yms. Ensi viikon olen muutenkin yksin kolmen lapsen kanssa, kun miehen on mentävä töihin... Taas valittelen samaa asiaa, mutta kun ei enää mitään muuta ole mielessä...

[/quote]

osloni..siks kun mulla ei pitäis mahtuu yli 4kiloisest syntyy alakautta..tääl espoossa mis olin käynnistykses niin aloitetaan 39viikon jälk käynnistää jos tarve,mut eipä mulla se onnistunut ..mulla molemmat aikasemmat käynnistetty 39viikolla ja syntyneet 6h:n päästä ..
 
ONNEA VAUVAUTUNEILLE!!
jessie ainakin saanut kirjaimellisesti joulutontun :heart:
Koivunkäpy: hyvä nimi teidän pojalla.. m yritetään saaha ritiäiset loppiaiseksi tai siitä seuraavalle v.lopulle.. nimi on viel hakusessa, ku ei tuo isäntä tiiä miä haluaa :|

sukkis ja nassikka 11vrk
 
s-a-j. Täällä toinen, joka ajattelee just noin koulumaailman asioista. Kerran tämä nyt yliajalle meni ja vaikka olo jo hankala, niin eihän tässä montaa päivää oisi enää ensi vuoteen.

Onko teillä muilla näin loppusalla muuttunu valkovuoto tosi runsaaksi? En epäile, että se mitään lapsivettä oisi eikä tule lorahtelemalla, mutta vessassa käydessä jää paperiin aika paljon. Vaivannu jo useamman viikon, mutta tuntuu vaan lisääntyvän. Neuvolassa epäiltiin, että ei nyt kuitenkaan hiivaa oisi, kun ei muita oireita. Kuuluuko vain loppuraskauteen?

Ja Jessielle onnea! :flower:

Jouluäippä rv 40+3
 
Jouluäippä: mulla tullu koko raskausajan valkovuotoa, kuin saavista kaatamalla ja tuntuu että lisääntyy vaan. Kerran vaan mullakin ollu hiiva ja ei oo enää ees tutkittu, ku ei ole oireita. Inhottavaahan se on ja oon aatellu heittää koko odotusajan alkkarit roskiin, kun tää päättyy. Ph-suojia kun en oo hautumisen takia juuri viittiny käyttää.

jouluäippä & s-a-j: mä taas aattelen koulujutuista ym. niin, että jos ei ole valmis, niin aina sinne kouluun pääsee vuotta myöhemminkin. Mä toivon vaan tervettä lasta. Teen töitä vakavasti sairaiden lasten parissa ja heidän vanhempansa ottaisivat lapsensa syntymäpäiväksi vaikka 31.12., jos lapsi vaan olisi terve. En nyt yritä hurskastella tässä yhtään ja terveyttähän kaikki lapsillensa toivoo, mutta liippaa niin läheltä, että mä en vaan osaa muuta ajatella.
 
Jouluäippä Se lisääntynyt vuoto voi kertoa siitäkin että kohdunsuulla alkaa edistystä tapahtumaan ja sieltä sitä limaa vuotelee. Multa ainakin terkka kysyi viimeks neuvolassa että onko vuoto lisääntynyt että kertoisi just tuosta kohdunsuun kypsymisestä.

Koulujutuista Mä en jaksa ajatella tuota että onko lapsi luokan nuorin tai vanhin. Lapsi menee kouluun sitten kun on siihen kypsä. Joko oman ikäluokkansa mukana (mikäli siis tälle vuodelle vielä syntyy) tai sitten sitä lykätään vuodella. Ite oon koulutukseltani lastentarhanopettaja ja vielä gradu pitäs tehdä että saisin luokanopettajan paperit ja tiiän että noi koulukypsyys jututkin riippuu monesta muustakin asiasta kuin syntymäkuukaudesta. Itse en ainakaan koe että joulukuun lapsilla olisi syntymäajankohtansa vuoksi 6-7vuotiaana enää hirveän isoja eroja esim. loka-marraskuulla syntyneisiin. Ja jos syntymäajankohta on lapsen suurin murhe niin aika vähällä pääsee. Mun serkku esim. syntyi tammikuussa ja aloitti koulun vuotta "liian aikasin" eli lähti aikasemman ikäluokan mukana kouluun jo 6-vuotiaana neuvolan suosituksesta. Toi on niin yksilöllistä että mä en suostu tuota syntymäkuukautta ajattelmaan minkään koulunaloituksen kannalta. Me alettiin lasta yrittämään sillon kun huomasin ovulaation ja laskin jo silloin että mikäli raskaaksi tulen niin laskettuaika tulee olemaan jouluaattona ja ei se sillonkaan merkinnyt mulle mitään. Ei ois tullut mieleenkään että hei odotetaanpa kuukausi ja yritetään vasta sitten. 2vko myöhemmin raskaustesti näytti plussaa ja lasketuksi tuli tosiaan tuo aatto. Mulla raskautuminen on molemmilla kerroilla onnistunut heti kun ollaan niin haluttu joten sen puoleen olisin varmaan voinut tuon syntymäajan kanssa pelatakin koska raskaaksi tuleminen ei ole ollut vaikeaa, mutta minusta se on jotenkin väärin. Siis ymmärrän kyllä niitä jotka eivät sitä halua mutta henkilökohtaisesti ajattelen että menee jo pikkasen liian pitkälle lapsenteon suunnittelu jos joku kuukausi ei kelpaa syntymäkuukaudeksi. Kyllähän tässä nyt on miettinyt sitäkin että vois mennä sitten jo tammikuulle kun kerta yli on mennyt mutta en mä pettynyt oo vaikka syntyis viimenen päiväkin. Kunhan vaan nyt syntyis ja kaikki menis hyvin vaikka sitten syntyis 31.12 klo 23.59.

Hitsi nyt meillä on sitten taas koirahuolia. :( Kolme viikkoa tuli täyteen eilen koiran kuolemasta ja eilen sit meijän pihalle tuli yks kylän hullu piski, jonka tiedetään tappaneen jo ainakin 2 koiraa. Sattu meijän toinen koira olemaan just pihalla irti niin tappeluhan siitä tuli ja kun olin yksin kotona niin en pystynyt enkä uskaltanutkaan väliin mennä kun tuossa metikössä rähisivät. Soitin sit miehelle joka sai naapurin isännän hälyytettyä apuun ja se sai tuon meijän koiran otettua kiinni. Nyt sillä on sitte kaula turvoksissa puremasta ja kipeenä vaan makaa eikä syö eikä juo. Päivällä oltiin tuossa pihalla ja koira hävis näkyvistä niin oli menny tuohon metsään kuusen juureen makaamaan eikä liikkunut minnekään. Mies sit lopulta kantoi sen sisälle. On tosi kipeen olonen. Nyt onneks saatiin sille lääkekuuri niin jospa se alkais puremaan ja olo kohentua. Nukkuu nyt meijän sängyn päällä ja välillä vikisee joten kipee on tosiaan. :/
 
Onnea vauvautuneille! Ja voimia viimoisiin hetkiin vielä odottajille!
Sanle Tosi ikävä tuo koira homma, toivottavasti parantuu!

Koulujutuista En minäkään osaa tuosta kouluun menemisestä olla huolissani, kakkonen on tammikuun lapsia ja nyt tämä kolmonen joulukuun, eli ääripäät. Menevät kouluun kun ovat kypsiä siihen!

Nimeä ollaan mietitty eikä meinata keksiä, taitaa jäädä vauvaksi koko iäkseen... Edellisille oli nimet jo valmiina synnärillä ja nyt pikku-ukkeli on JO 6vrk vanha eikä ole nimestä mitään hajua.... :LOL:

Kerhosta Nyt on salasana tiedossa mut miten sinne muuten pääsee??? Pikkasen alottelija näissä hommissa....

Tintiäinen ja ukkeli 6vrk
 
Minäkin täältä huutelen tuohon koulujuttuun. Olen luokanopettaja ja opettanut mm. luokkaa, jossa oli kokeiluna 6-vuotiaana koulunsa aloittaneita. Tosiasiahan on se, että lapset ovat hyvin erilaisia kehitykseltään riippumatta siitä koska ovat syntyneet. Usein pojat kypsyvät vähän hitaammin koululaisiksi kuin tytöt, mutta siinäkin on tietenkin eroja. Nykypäivänä koulussa pystytään kyllä ottamaan erilaiset lapset huomioon, eikä iän pitäisi olla ensisijainen asia kun koulumenestyksestä puhutaan. Itse työskentelen koulussa, jossa hyvinkin joustavasti otetaan monenlaiset oppijat huomioon. Liian usein kuitenkin mielestäni kouluun on enempi kiire ja lapsia yritetään sinne turhan aikaisin tunkea. Mikäs kiire tässä on? Jos tuntuu, että lapsi on pieni tai kypsymätön vielä kouluunmenoiässä, ei pitäisi olla suurikaan synti lykätä kouluunmenoa vuodella. Kyllä siellä sitten ehtii olla!!

Taitaapa tässä vaan käydä niin, että meidän tulevasta tyttelistä tulee luokkansa vanhin... Mä olin niin valmistautunut tähän vuoteen, mutta kaipa se ensi vuosikin käy. En vaan jaksaisi enää yhtään odotella. Kaikki liikkuminenkin on jo tukalaa, jalat kramppaavat ja hermot palavat herkästi. Tuskaista...
 
Moikka!
Auttakaas tyhmää tässä kerhojutussa.. Kun pyysin sukkaparilta jo tunnukset sinne, mut mistä pääsen sinne? :ashamed:
On varmaan aikaisemmin ollut jotain ohjeita, mutta en nyt ehdi selailla pitkään kirjoituksia taaksepäin. Ihan yksinkertaista varmaan, mutta ei juokse järki ei :D
 
Pitkään etsittyäni, näin mä löysin tieni kerhoon: etusivulta aika alhaalta löytyy linkki kerhot, sitä klikkaamalla avautuu sivu missä on tuoreimpia kerhoja ja myös tonttulan lapset 2009. Klikkaat sitä, pyytää salasanan, jonka jälkeen muistaakseni automaatisesti tuli jtn, että hae jäsenyyttä tms. "Anomus" lähtee sukkaparille, joka sit hyväksyy hakemuksen. Siitä tulee yv myös. Tämän jälkeen pääset helpoiten sisäänkirjautumaan tonttulan lapsiin kerhot etusivun alavalikon Omat kerhot kautta. Mä olen huono selittäjä, toivottavasti näistä "ohjeista" oli apua... :ashamed:

Täällä bongattu mielestäni vähäsen limatulppaa ja harvakseltaan supistelee. Mutta ei kai sekään merkkaa, ku et JOSKUS joo oon syntymässä... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli81r:
onnea jessie nyytistä :heart:

tääl nukuttu erittäin huonosti yö,painaa vauva jo niin paljon ja tuleva synnytys pyörii vaan mielessä..eniten pelottaa et miten mahtuu ulos kun eka ei jäi jumiin ja oli liki 4kg...noh kyl se jollain taval tulee ulos..huoh..mä oonkin tääl sit varmaan vikana joka sit saa tän nyytin joskus ulos..ja sit ärsyttää kun rinnat vuotavat jo todella paljon,eikä vauvasta mitn tietoo...
huomenna ois aamulla sairaalaan meno kun melkeen viikko yli..saa nähä mitä taas ehdottavat..en kyl haluis niin tabl taas käynnistykseen kun olin jo viime ti-la aamu+tipal..ei vaan lähe käyntiin..vai saanko taas uuden ajan ja kotio takas...
rv 40+5
Mä sitkeesti oottelen sun kanssa täällä :wave:
Mulla siis alkaa huomenna rv40 ja ois laskettu aika eikä mitään tietoa tulevasta.. keskiviikkona olis synnärille aika, ilmeisesti käynnistyksestä pitäisi jutella..
 
heippa taasen!

Ajattelinkin kirjottaessani että joku/jotkut kommentoivat kirjoitustani, ja eikä siinä mitään, lapset on yksilöitä ja erilaisia oppimaan. Monesti ero on kuitenkin havaittavissa jos ikäeroa on se vuosi. ja toki yksilöitä on suuntaan jos toiseen..
Lähinnä puolustin hieman niitä jotka "laukovat" odottaville äideille että voi kun syntyis tammikuussa jne.. että ei ne meitä odottavia halua varmaankaan tieten tahtoen loukata, eikä mua ainaka loukkaakkaan koska ite myös olen nähnyt vinhan perän tässä asiassa. en niinkään koululaisissa vaan esikouluikäisissä. eikä asia todellakaan ole niin suuri että sen takia mitään raskautumiskuukausia laskisin, tuskin näin moni muukaan..
:) Ja tässä sikäli muutenkin ristiriitaisin tuntein kirjottelen nimittäin iso osa mua toivoo että ensyönä olis lähtö laitokselle, esikko on syntynyt tosiaan 28.12 niin olishan seki aika ihanaa että sisarukset olisivat syntyneet samana päivänä!

mutta mutta, tsemppiä loppumetreille teille kaikille, yrittäkäähän edelleen jaksaa..
Ja onnea uusille vaavin saaneille
:heart:
 
Maaliskuun pinosta toista odottava äiti ei malta olla kommentoimatta, että meillä esikoinen syntyi 31.12. iltapäivällä. Täyttää kohta 2 vuotta. Koska meillä molemmat, mies ja minä, olemme syntyneet joulukuussa, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Ollaan miehen kanssa molemmat menneet kuusivuotiaina kouluun ja hyvin pärjätty, ehkä ollaan jopa tultu hieman sinnikkäämmäksi, kun ollaan oltu luokan pienimpiä :) Itsekin hieman toivoin tai odotin, että vauva syntyisi tammikuussa, mutta näin jälkeenpäin, tuo oli ihan paras päivä syntyä. Meillä joulukuu on todellakin juhlakuu ja esikoisella sitä vasta on joka vuosi mahtavat juhlat ja ilotulitukset!

Mutta siis, onnea kaikille joulukuussa vauvan saaneille/kohta saaville :)

SuTi ja pikkukakkonen 28+2
 
Neuvolassa käyty. Eipä siellä ihmeitä taaskaan. Ei se vauva oo sittenkään vielä kiinnittynyt. Verenpaine oli koholla mutta en usko että toi on oikea tulos. Kotimittauksissa paljon matalammat lukemat. Pitää nyt kotona mittailla ja anto noita pissatesti tikkuja niin parin päivän välein niillä tarkistaa pissa ja soitella synnärille jos jotain ilmenee. Viikon päästä ois aika varattuna synnärille yliaikaiskontrolliin. Sillon ois viikkoja 41+5. Saa nähdä rupeeko ne sit käynnistämään vai meneekö sit loppiaisen yli perjantaille. No jospa se ennen sitä tulis ettei tarttis koko kontrollia.

Sanle ja veturi 40+4
 
pienuu hyvä et on viel muitakin mun kans tääl odottamas..tänään kävin synnärillä ja piti ruveta käynnistää mut kas olikin taas salit täynnä,sain uuden ajan äippäpolille ke aamuksi..lääkäri teki paino-arvion ja oli 4kg..et tulee isoin vauva minkä synnytän ehkä ala-kautta..sanoi lääkäri..muuten olo hyvä,ainoo et yöt rikkinäisii..vauvakin oli vihdoin laskeutunut ihan alas..
mymmeli 40+6..rv
 
kerhosta oli kyselyä:
- Salasanan saa minulta yv:nä
- Kirjaudu salasanalla tonttula lapset sivustolle (löytyy mm. uusimmista kerhoista)
- Tee jäsenhakemus sivustolla, kun minä hyväksyn jäsenhakemuksesi saat siitä tiedon yv:nä.
- Vaik kerho on olemassa ei se estä sitä et joku halukas vois perustaa yleiselle osiollekkin oman pinon meille, kun kaikki ei halua kerhoilla jne.
- Kerhossa voi lisäillä kuvia + tarinoita, jotka hyväksymisen jälkeen on nähtävissä kerhon jäsenille
- Yhteisesti on sovittu, että asiat mistä kerhossa keskustellaan on kerhon jäsenten sisäisiä, koska osa niistä on hyvinkin henkilö kohtaisia ja toiseksia ettei kukaan kerhoon kuulumaton koe itseään ulkopuoliseksi.

Loppu kuun odottelijoille :hug:
 

Yhteistyössä