***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

Täällä jomottelee, mutta eipä näillä vielä synnytetä. Pari päivää on ollut menkkakipuja alamahassa ja selässä ja tänäähän tuo on jo reisiinkin säikinyt kipua ja alamahalla kuristaa välillä ilkeesti. MIks nää ei vois muuttua kunnon säännöllisiksi supistuksiksi niin pääsis synnyttämään. Mä oon jo niin kypsä tähän olotilaan vaikka onhan tässä vielä 1,5vko laskettuunkin aikaa. Yöt oon nyt saanu nukkua yllättävän hyvin. Tuo aamuyön unettomuuskin tuntuu hävinneen. Eilen ruvettiin nukkumaan tuossa 11 aikaan ja 4 aikaan heräsin vessaan ja sit nukuin sikeesti 8 asti kun poika heräs. Illalla hieman miehen kans ässääkin kokeiltiin mut eipä tuo vaikuttanut ainakaan synnytyksen edistymiseen millään lailla. Taidan ruveta netistä ettimään noita akupisteohjeita ja niitä hieromaan. Tahtoo tästä mahasta ja olotilasta jo eroon!

Kiitos synnytyskertomuksista kaikille jotka niitä ovat jaksaneet jo kirjoitella. Ei kenelläkään kuulosta mitenkään kauhukertomuksilta. :D

Upp3 Ei kannata todellakaan tuntea huonoa omaatuntoa tuosta imetyksestä. Sama se mistä se vauva sen maidon saa, oli sit rinnasta tai pullosta äidinmaitoa tai korviketta niin pääasia että kaikki voi hyvin ja lapsi kasvaa. Itellä toiveissa että imetys onnistuisi paremmin kuin esikoisen aikaan, mutta luulen että jos tämä vauva osaiskin imeä paremmin kuin isoveljensä niin siitä huolimatta se voi kaatua just tuohon että itse en koe sitä kovin miellyttäväksi. Siks hommasin jo varulta tuon kunnon pumpunkin että sais sitten edes pullosta annettua pidempään omaa maitoa. Esikoisen aikaan mullakin oli rinnat tosi verillä ja huusin ääneen ensimmäiset imaisut. Voi toki että se johtu tuosta pojan huonosta imuotteestakin että rinnat meni niin pahaksi ja siihen ei kaalinlehdet eikä lansinohikaan auttanut. Mä lähden aika avoimin mielin tuohon imetykseen, jokainen onnistunut imetyskerta on voitto, mutta väkisin en sitä yritä enkä stressiä ota.

Meemeelle jaksamisia pojan sairastelun kanssa! :hug:

Sanle ja veturi 38+2
 

saini,apila ja tintukalle onnittelut nyytistä :heart: :flower:
mistä tota lansinohista voi ostaa?itse olen aikasemmin käyttäny bebanteenia ja muita rasvoja,kun menny niin kipeiks..tääl olo ihan hyvä juuri tällä hetkellä,ei mitn supistuksii tai muuta..
38+4rv
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli81r:
saini,apila ja tintukalle onnittelut nyytistä :heart: :flower:
mistä tota lansinohista voi ostaa?itse olen aikasemmin käyttäny bebanteenia ja muita rasvoja,kun menny niin kipeiks..tääl olo ihan hyvä juuri tällä hetkellä,ei mitn supistuksii tai muuta..
38+4rv
Apteekista saa lansinohia. Tosin itse ostin nyt ihan Prismasta Ainun 100% lanoliinirasvaa jonka pitäs olla vastaavaa. Eli kyseessähän on puhdas villarasva. Bebanthenia ei täällä ainakaan lääkärit enää suosittele käyttämään imetyksen yhteydessä ja laitoksellakin antavat tuota lansinohia kun se on täysin turvallinen eikä sitä tarvitse poistaa ennen imetystä.
 
Ensinnäkin onnittelut vauvautuneille!!! :flower:
meemeelle erikois halaus :hug:
Tetasha tutulta kuulostaa.. meil esikoinen teki juuri tuota, mut rauhoittui kun aloin käärimään sen kapaloon ts. laiton sen ympärille paksun peiton tiukasti. Käärin sen siten, et vain naama jäi näkyviin (laiton peiton vinoon, et pää peitty myös takaa ja helmat sai vauvan alle "jumiin" ). Isompana käytettiin sit unipussia (tein ite tikkikankaasta)

sukkis ja änkyrä 40+5 olo on :'( ei merkkiäkään synnytyksestä..
 
Sukkapari oi kun ihana et jollain muullakin kokemusta moisesta! Me ollaan kans kokeiltu tuota kapalointia mut ehkä me on tehty se useimmin "liian myöhään" kun ei ole pientä enää rauhoittanut.

Missä vaiheessa ruukasit pienen kapaloida illalla?
 
onnea KATTIINA ja RAPARPERITAIVAS yhtä-aikaa ollaan synnärillä oltu, olinkohan mieki teijän kans samassa huoneessa? Kotiuduttiin itsenäisyyspäivänä...

onnea myös muille vauvautuneille :heart:

Synnytyskertomusta kirjoittelen kunhan aikaa löytyy :)

mm ja tirppa 9vrk
 
Vauvaonnittelut, Sainille erityisesti!

Oma olo on onneksi helpottanut eilisestä, kun makoilin illan kaurapussin kanssa. Illalla olo oli niin tuskainen että verenpaineet oli parhaimmillaan jo 179/94. :eek: Mietin jo että pitäiskö soitella jonnekin mutta hyvin nukutun yön jälkeen oli 145/86 joten ilmeisesti ihan ok kuitenkin. Neuvolatäti sanoi viimeksi että vasta sitten jo alapaineet on yli 100 pitää soitella, yläpaineista ei ilmeisesti väliä.

Tetashalle meinasin minäkin kapalointia ehdottaa. Ja toisekseen sitä, että jos nukkuu rauhassa vieressä, niin ehtiihän sen myöhemminkin omaan sänkyyn opettaa... Meillä tyttö huusi suoraa huutoa ekat kuukaudet säännöllisesti joka ilta klo 19-22 ja siitä eteenpäin jonnekin kahteen asti heräili pikkuisen itkeskelemään jatkuvasti. Mies joka tykkää kukkua sitten katseli tv:tä tyttöä sylissä heilutellen niin pitkään kuin ohjelmaa riitti. Meillä sitten nuo kitinät ilmeisesti johtui maitoallergiasta, joka ei ole vieläkään lähtenyt pois. (Uh, näitä kun muistelen niin eipä ole taaskaan niin kiire synnyttämään... Mies just meinasi että ensi viikko olisi hänen vielä hyvä olla töissä, sit sopii synnyttää. :LOL:)

Bellona 38+5
 
tetasha, meillä edelliset on nukkunu vieressä aluksi, tämä tulokas on ainut jolka suostuu omassaan nukkumaan, toki viereen hänkin pääsee jos ei omassaan nuku. mä arvostan omaa nukkumista sen verran paljon että oon valmis nukkumaan vaikka seisaaltaan jos se takaa edes kolme tuntia katkotonta unta.

mua mietityttää että voiko tuolla pätkällä kaikki olla ok kun se vaan syö ja nukkuu pari kertaa päivässä kuikuilee ehkä tunnin hereillä :ashamed:
 
Bellona ja Koivunkäpy: Olishan se helppo antaa viereen nukahtaa, mutta ei haluais sitä opettaa ettei jää tavaksi. Olis niin mahtava kun nukkuis omassa sängyssään tuo mussukkainen. Jännä miten nuo yöt voikin olla niin erilaisia! Jospa tässä löytyisi joku muu ratkaisu kuin perhepeti, toivotaan niin :)

Täytyy kokeilla edelleen tuota kapalointia. Otan jonkun vähän isomman kankaan, vaikkapa lakanan, ensi yöksi niin sais napakammin kapaloon. On niin vekkuli neiti että monesti saa livautettua käden näkösälle tuosta kankaasta johon oon nyt kapaloinu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja saini81:
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :) Ja pikaisesti ilmoittamassa täällä että meidän nyytti päätti vihdoin kanssa syntyä ja juuri kotiuduttiin.

Eli 8.12. klo 8:22 syntyi ei niin pieni poika 3980g, 52cm ja pipo 37cm, viikkoja tasan 40. Synnytys oli erittäin nopea ja meinasi tapahtua kotona. Maanantaina illalla alkoi ensin ilmeisesti vatsatauti ja samalla tuli jonkin verran epäsäännöllisiä polttoja. Jossain vaiheessa iltaa aina kovemman supistuksen jälkeen aloin lisäksi oksentaa ja lopulta kävin sairaalassa kääntymässä. Pitivät tunnin verran käyrillä, mutta olin vain kahdelle sormelle auki eikä tilanne muuttunut supistuksista huolimatta sinä aikana niin sain palata kotiin kolmen maissa yöllä. Aamulla supistukset kuitenkin alkoivat olla sietämättömiä ja alkoi olla myös ponnistamisen tarve niin soitettiin ampulanssi paikalle. Ensin tuli kolme palomiestä ja sitten odoteltiin lääkäriä. Palomiehille meinasi jo tulla hätä, kun tunsin tarvetta ponnistaa, mutta onneksi lääkäri ja ampulanssi miehet saapuivat vihdoin paikalle. Lääkäri ehti jo tehdä päätöksen että synnytetään kotona, mutta vauva päätti nousta vielä hieman ylemmäs niin päätettiin lähteä sairaalaan ja pikkumies oli ulkona aika pian kun sinne päästiin ilman mitään kivunlievitystä. Muutama tikki tuli ja olo on ollut paljon parempi kun viime kerralla, vaikka kaikki menikin niin äkkiä. Sairaalasta kotiuduttiin tosiaan vasta äsken kun tälläkin pojalla on paino mennyt alaspäin paitsi tänään oli saatu 10g lisää eiliseen nähden ja saatiin lupa kotiutumiseen. Imetystä ja syömistä nyt taas harjoitellaan.

Saini ja Tintti 4vrk

oikein paljon onnea SAINI81 pienestä pojasta :flower: Aatella että meilläkin tuo poika on jo 3vk3 päivää

kaikille muillekkin joulutontun saaneille hurjasti onnea!!

Meiltäkin löytyy kotoa 2 tonttua jotka on syntyneet vuosina 2004 ja 2005
 
ONNEA kaikille vauvan saaneille! :flower:

Täällä kans saatu supparit kaveriks... eilen illalla alko ennen nukkumaanmenoa, ei vielä kipeitä mutta tuntuvia. Sit yöllä ravasin vähän väliä wc:ssä ja nousin muutenkin jalotteleen kun ei nukkumisesta tullu mitään. Supparit muuttu kipeemmiks muttei säännöllistyny, väliä 10-20 min. Aamulla ne kipeyty entisestään kunnes lopahteli. Nyt pitkin päivää tullu harvakseltaan ja koko ajan kipeempää tekee... toivottavasti ens yön sais nukkua tai sit niin että alkais OIKEESTI jotain tapahtua, nää on kyllä ärsyttäviä. Jotenki alkaa paremmin ymmärtää teitä jotka kärsitte/ ootte kärsiny kipeistä suppareista monia päiviä "turhaan". :kieh:

Ei viittis siä synnärilläkään turhaan käydä kääntymässä... mut jos näin kipeitä koko ens yön tulee ja välit tihenee niin pakko kai se on mennä, ei pysty kotonakaan oleen. :(

no, ei auta kun kattoo mitä tuleman pitää.

meemee :hug:

jaksuja kaikille muillekin!

elisar 38+6 (muutaman tunnin päästä poksahtelee 39+0!)
 

Tulin ilmoittamaan, että meille on syntynyt 10.12. klo 00.11 pieni joulutonttu tyttö! Paino 3515g, pituus 49,5cm ja pipo 36cm. Kaikki meni lopen nopeasti ja hyvin! Kotiuduttiin juuri tänään iltapäivällä. Minuthan käynnistettiin uudestaan 8. pv ja synnytys kesti n. vähän yli 7 tuntia. Kerron myöhemmin lisää, kun saan itteni kotiin kunnolla tuon kirpun kans. <3 Voimme koko prehe hyvin!

Voimia ja jakselmuksia kärvistelijöille ja pientä nyyttiä kohta hakemaan meneville!

Punatulkku ja joulutonttutyttö kohta 3vrk
 
ONNEA yhteisesti uusille vauvautuneille! :flower:

Olispa jo oma vuoro pian...Ehkä mä jään yksin piteleen pinoa, kun tuntuu että kaikilla alkaa olemaan jo nyytti tai sit ainakin "oireita" synnytyksestä. Täällä ei sitten niin mitään!!! :kieh: Supistelee joo harvakseltaan siten että vähän puhalluttaa, mutta eihän näillä mitään vauvaa vielä synnytetä. Ja vauvahan ei ollu vielä kiinnittynyt viime torstain neuvolassa ja ensari kun olen, niin yli taidetaan mennä. Ehkä täytyy suuntaa esittäytymään tonne tammikuisiin...
 
Diiselikissa Mulla ei esikoisesta ollu yhtään ennakoivaa supistusta ja viimesessä lääkärineuvolassa oli paikat visusti kiinni. Eikä poika laskeutunu ku vasta synnytyksessä. Olin sillon ihan varma että yli mennään että paukkuu, mut sitten 39+6 limatulppa rupes irtoomaan ja supistukset tuli ku salama kirkkaalta taivaalta ja niin se poika vaan tulla tupsahti maailmaan ajallaan. Eli kaikki mahdollista. Nyt näitä ennakoivia on ollut jo vaikka kuinka kauan ja ei näytä homma etenevän niin turhauttaa. Todennäköisesti se on sitten tämä joka yli menee kun on jo vaikka kuinka kauan kuvitellu että etuajassa tulee.

Sanle 38+2
 
Kiitos Sanle tsempeistä! :) Eihän näistä vauvoista voi joo tietää. Samanlaisia supistuksia, kun on ollut jo 20+jtn vkoilta(tai no onhan nää nyt jo jkv napakampia), vauva laskeutunut vkolta 32 lähtien ja kanavaa 2cm + sormelle auki...Joko tuleekin pian tai sitten pitelee vielä jännityksessä. K O V I N malttamaton on vaan se tulevan äipän mieli! :heart: Jaksuja sullekin ja muille "kärvistelijöille"! :hug:
 
Huomenta kaikille!

Täällä taas kukutaan aikaseen sunnuntai aamuna =)

Itellänikään ei ole ollut mitään supistuksia tai muita ennakoivia oireita. Olenki alkanut miettimään, että entä jos en tunnekaan mitään ja alan yhtäkkiä synnyttää kotona :eek: Reilu pari viikko on tosin vielä la:han, mutta luulis nyt jotai merkkejä olevan ilmassa. Ilman mahaa ja liikkeitä en uskoisi edes olevani raskaana :D
Ensisynnyttäjä kun olen niin tuleehan sitä kaikkea mietittyä, jos synnytys alkaisikin täysin salamana.. huh hui..

Rauhallista sunnuntaita kaikille :heart:

Zilla ja Lumi 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tetasha:
Sukkapari oi kun ihana et jollain muullakin kokemusta moisesta! Me ollaan kans kokeiltu tuota kapalointia mut ehkä me on tehty se useimmin "liian myöhään" kun ei ole pientä enää rauhoittanut.

Missä vaiheessa ruukasit pienen kapaloida illalla?
Laiton saman tien, kun olin ilta maijot antanu.. nukutin myös päivällä kapalossa tai sit vaunuissa ja laiton peiton tiiviisti ympärille! Toisille voi olla apua jo siitä, et laittaa vauvalle lakin päähän. Ite en kans oikein tykänny et olis nukkunu vieressä.. oon sen verran kova pyöriin ja mies vielä kovempi, et pelkäsin vauvan litistyvän.

Kyl tämä loppu aika on yhtä hermojen kiristystä, varsinkin kun tuo joulu on jo ihan liian lähellä! Onneksi A: on vielä niin pieni ettei ymmärrä koko joulusta mitään.
Nämä aamut ainaki on yhtä tuskaa :'( Nyt useampana iltana poltellu ku menny nukkuun ja yöllä herää et on kippeenä, mut ei muuta :'(
Nyt alkaa ottaan tosissaan mielenpäälle.. tuntuu ettei jaksa enään päivästä toiseen tsempata itteä eteenpäin.. :kieh: Herot kirreellä, ni sit raivostuu vuoron miehelle ja vuoron tytölle, ja sit on :'( mieli ku piti taaaas mennä avautuun. Mies on onneks ens viikon lomalla ni on joku joka touhuaa A:n kans. Luulen et se km joka oli tuossa alkuvuodesta myös vaikuttaa fiilinkeihin (ku just joulunalla sain tietää oottavani).
Tänään on kylän joulujuhla pitää alkaa siihen henkisesti valmistautuun.. :saint:
Toivottavasti suostuvat ottaan perjantaina äitipolille vaik viikkoja on sillon "vasta" 41+4, kattosivat etes et vauvalla on kaikki OK. Huolettaa, kun se liikkuu niin vähän..
 
heips!
Ja onnittelut täältäkin kaikille viimepäivinä vauvan saaneille , tässä ei muista enään ketä on onnitellut ja milloin :heart: :flower:

Kapaloinnista: Minäki laitoin esikon aina kapaloon nukkumaan niin alkoi samantien kiltisti unille , suosittelen..
ihan siihen vauvapeittoon sai kyllä kivasti käärästyä =)

bellona; kyllä niillä yläpainneillakin on väliä! pahempi on jos alapaine korkea mut ei sekään hyvä ole jos yläpaineet paukkuu. mun ohje on soittaa synnärille jos paineet yli 150/100. toistuvasti. että jos tyyliin kerran on yli tuon ja sit mittailee tiheään ja muut tulokset pienempiä ei tarvitse soittaa..
Suosittelen sinun mittailee niitä paineita ja jos toistuvasti paineet on noinki hurjat ku 179 niin soita ihmeessä synnärille vaikka alapaine ei ois sitä 100.
Mä soittaisin jo varmaan siinä 160:n paikkeilla.....

jaksuja kaikille

 
Huomenia!

Ei syntynyt tämä vauva 12.12 vaikka se niin selkeän hieno päivämäärä ois ollutkin, aamu aloitettiin tiiviillä kolmen ässän ohjelmalla ja päivä ravattiin varmuuden vuoksi kauppakeskuksessä ja lopputuloksena tasan yksi supistus, joka ei ollut kovin kipeä edes sekään.

Nooh, tänään ois Lucian päivä, josko tänään?

ONNEA TAAS KAIKILLE TUOREILLE ÄIDEILLE!

Iiriksen äiti 39+3
 
sukkapari :hug: ...naapurissa lapset ulvoo kilpaa..mikähän niilläkin mättää..no jokaisella omat ongelmansa..meillä kukaan ei halua kuunnella kun äiti jotain sanoo.. kuuluu vaan *päläpälä.. kyllä myö saahaan tehä mitä halutaan...* :headwall: :heart: ...

lopujen lopuks noi ei edes tee mitään mitä ei sais tehdä.. ne vaan leikkii liian tiiviissä kasassa..ja sitä rataa..ja miun nenä on ihan tööt.. ei se aukee ennen synnytystä ilman tököttejä..oiskohan muuten jotenkin liitoksissa turvotukseen tämä nenä vaiva.. :whistle: ...

ja kun kukaan muu ei kysele "jokojoko" niin sitten teini ja tuo 11v neiti..onneks ne oli tyytyväisiä vastaukseen että tiistaina iltapäivällä tiedän tarkemmin..

just joo..toi tämän hetkinen kuopus haluu pelata korista..isi kyhäili sellasen sisäkorin pahvista kun iso veikan oikee kori ei mahu sisälle..no mikäs muukaan vois olla pallona kuin KLEMENTTIINI...menenkin etsiskelemään eilisen pehmopallon jotta poika päsee harjottelemaan donkkeja..

Dare ja manu 39+6...herttinen huomnna poksuu..ainakin viikot :D
 
Täällä kans kärvistellään edelleen. Eipä tämä tonttu taida syntyä ennen joulua. Kaikki supparit on kadonnu johonkin ei ees harkkasuppareita enää tuu.. Onko jollain ollu vastaavaa loppua kohden???

pippur1 ja masumuru 38+3
 

Yhteistyössä