***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

huomenta vaan kaikille!

nyt on syntyneet päivitelty, olikin tullu monta vauvaa! :heart:
kertokaa jos pitää korjata tietoja...

täällä on nivuset/lonkat niin kipeet kun vähä aikaa on samas asennos että huh heijaa!!! :/ esikoisen kans käveltiin eilen kauppaan ja takas, onneks toi 3wee kävelee suht hissukseen, koska mä en ois muuten pysyny perässä. nyt eilen taas suppaili kipeämmin pitkin päivää, mut edelleen harvoin, epäsäännöllisesti ja ei tarpeeks kipeästi... ens maanantaina ois neuvola ja sit laittaa lähetteen yliaikaiskontrolliin ä-polille 41+3 jos sinne asti päästään... kait täs varmaan sinne mennään, kun ei mitää suurempii merkkei oo... tosin esikoinen lähti 40+0 käyntiin vesien menolla, joten voihan se yllättääkii...

äippäliini ja rv 40+2
 
ONNEA Sonjalle!!!! :heart: :flower: ihanaa =)

upp mä voisin synnyttää sun puolesta tänään :wave: Sopisko? Saat vaikka :flower: siitä hyvästä :D
Eilen taas supisteli ihan koko päivän, kipeesti. Illalla oli jo sellaset poltot että |O Mut ei nää mun supistukset auta mitään. Miten ne meinaa sit synnytyksessä riittää mihinkään? Tosin tuskin tässä päästään IKINÄ synnyttään..

Tosi hyvin nukuttu yö takana :) Teki vissiin terää tirauttaa illalla itkut.. Alkaa oleen jo niin mieletön koti-ikävä :'(

Jospa tästä lähtis pikkuhiljaa aamupalalle. En tiedä mitä keksis päiväksi, ei varmaan jaksa päiväunia nukkua ku niin hyvin tosiaan nukuin :)
Mä haluun jo kotiin |O :'(

Myräkkä ja keiju 39+0
 
delfis sopis mulle! =) hyvä idea! luin itseasias just ton saman sähköpostista, minkä laitoit... :D mul nyt sinänsä ei oo mikään kiire synnyttämään, mut kyl se joka supistuksen kohdal käy mielessä, että joko nyt... ja ei näit särkyjäkään enää jaksais... alkaa nyppimään tuo kun esikoisen kans ei jaksa/pysty touhuamaan...
 
Täällähän on moni ihan lähtökuopissa! Tsemppiä synnytykseen jos lähtö tulee!

Itellä aika huonosti nukuttu yö takana. Mitään varsinaista syytä ei kyllä valvomiseen oo, ei vaan uni tullu. 1 aikaan heräsin, kävin vessassa ja pyörin tovin sängyssä. Sitten olin torkahtanut ja heräsin 3 aikoihin uudelleen. Siinä sit pyörin useamman tunnin, 4 aikaan taas vessaan ja lisää pyörimistä sängyssä, kävin vessassa ja kuuntelin ku poikakin äänteli ja yski omassa huoneessaan. Sit varmaan torkahin taas jossain vaiheessa ja heräsin siihen ku miehellä soi kello puol 6 aikaan. Siinä sit kuuntelin ku aamutoimiaan teki. Kuulosti vähintään siltä niinku norsulauma ois täällä tallustellu. :kieh: No sit varmaan siinä puol 7 aikaan nukahdin vielä uudelleen ja heräsin 8lta kun poika tallusteli huoneeseen. Ärsyttää niin tuommonen sängyssä piehtarointi mut ei viiti nousta ylöskään mitään tekemään ettei toiset herää.

POjalle tuntuu tosiaan tauti iskevän. Yksiny pari päivää ja tuntuu vaan pahenevan. Varmaan tarttu mun siskosta kun se oli sairastanu viime viikolla ja kävivät viikonloppuna kylässä. Ehkä sen vauvan ei nyt tarttiskaan syntyä ennen ku poika paranee ettei tartu siihen heti. Toivottavasti ei itteen enää tuu toi tauti. Ei paljo huvittas kehukoja pihalle yskiä tän mahan ja supistusten kans.

sanle 37+0 Jee, täysiaikasuus saavutettu!
 
huomenta!!
Sonja74:lle isot onnittelut pienestä!!

Voi ku tuo esikko nukkuis nuin ihanan pitkään sittenki ku vauva syntyy.. eilenki herättelin vasta puol 10 tytön, ku lähettiin Ylivieskaan ja tänäänki näyttää uni maittavan!
Tänään kympiltä neuvola.. veikkaan et saan taas mukavia kommentteja terkkarilta.. on 3 viimestä viikkoa passittanu mua laitokselle ja viimeksi jo huikkas et jos nyt en ole lähteny ni hän alkaa kattoon jo pitkään |O |O
Onko teiltä muilta th kysyny mitään synnytysajatuksista? tääl ei olla sanallakaan puhuttu, muuta kuin sen verran et paljonko esikko paino ja minkäverran se meni yli..
Mua alkaa nyt ihan tosissaan jännittään se synnytys, en osaa sanoa et pelottas mut jännittää ihan hirveesti.
sukkis 39+3
 
Koivunkäpy: Ei me kaikki meinata synnyttää, täällä ei ainakaan Mötkis oo halukas yhteistyöhön. Lääkärisetäkin eilen sanoi että paikat on vielä ihan epäkypsät kenenkään syntyä. Sais kyllä tulla laskettuun päivään mennessä, mulla on nyt jo semmonen takakeno että kaikki selän lihakset oikein huutaa apua, liitokseen koskee niin että ilman särkylääkettä en tahdo enää pärjätä ja mun vatsanahka on tosta navan yläpuolelta ihan sinisen kirjava kun ei nahka riitä enää ja on pakko raapia ja siihen tulee ihottumaa ja vali vali... Mutta ei ole turvotusta, ei närästä eikä supista. Että näillä mennään.

Rapsu ja Mötkis 38+1
 
Sukkapari Meillä tuli terkkarin kans puhetta synnytyksestä ja omista ajatuksista siinä yhteydessä kun se huomas ultrakuvat äitiyskortin välissä ja näki jalkovälikuvan ja totes että ei oo sitten mitään jännitettävää kun on sukupuoli tiedossa. Totesin vaan että eiköhän siinä synnytyksessä oo ihan tarpeeksi jännitysmomenttia. Terkkahan heti kyselemään että jännittääkö minua ja onko jääny jotain mielen päälle edellisestä ja haluunko käydä juttelemassa jollekin. En todellakaan tarkottanu että mua mitenkään pelottas mutta onhan se synnytys nyt jännittävää, näkee oman lapsensa ekaa kertaa jne. En koe että kenenkään kanssa keskustelu auttaa siihen jännitykseen.
 
POKS 39!

Eilen oli flunssainen olo, kurkku kipeä. Olin myös tosi väsy, nukuin kahet päikkärit.
Illalla ei sitten uni tullutkaan ja joulu-tonttu melskasi oikein olan takaa, välillä ihan sattui ja tietty vihloi kovasti.
Yhen jälkeen menin vasta sänkyyn ja jossain vaiheessa yöllä alapäähän sattui todella kovasti, mielestäni ei ollut supistusta, kun kipu vain pysyi pitkään. Jossain vaiheessa sitten nukahdin ja viideltä heräsin aivan tajuttomaan pissahätään, vessaan kävellessä sattui niin, että lirahti jopa housuun :ashamed:
Loppuyön nukuin hyvin ja aamulla vessassa mielestäni tuli pikkasen limatulppaa, ei ollut veristä, mutta oikein paksua, venyvää.
Ihan ok olo, jännittää vaan niin pirusti...
Esikoinen käynnistettiin yliaikaisena ja vasta epiduraalin saatuani irtosi limatulppa.
Joten nyt melko toiveikas olo ;) Tänään ois viel neuvolakin...

äityli75, eemeli 2v2kk ja joulu-tonttu39
 
Huomenta kaikille!

Onnittelut vauvan saaneille! :flower: :heart:

Täällä ollaan vieläkin yhtenä kappaleena. Eilen supisteli 8 tuntia 10min välein suht. koht. kipeästi, muttei tarpeeksi kipeästi. Rauhottuivat kun meni nukkuun, muutaman kerran yöllä supisti niin että heräsin siihen. Verta tuli eilen niin kuin menkkojen aikaan, mutta sitäkään ei tule enään yhtään.

Esikon ja kakkosen kohdalla ei ole ollut mitään tällaista.. Toivottavasti kaikki on hyvin..

Onkos täällä muuten muita jotka synnyttää kokkolassa? :wave:

Apila ja poitsu 36+2
 
Huomenia.

Se olisi 41+0 POKS vaan.

Viime yönä jomotteli alavatsaan tosi kovaa välillä, välillä ihan puhallutti. Huomasin sitten, että tulee vähän rusehtavaa vuotoa ph-suojaan. Josko olisi merkkiä jostain? En yöllä ainakaan asiasta huolestunut, kun masukki mylläsi, minkä ehti. Nytkin jomottaa koko ajan, mutta ei mitenkään kovin pahasti.

Miss Mindylle tsemppiä (vaikkei tätä varmaan enää ennen nyytin saamista luekaan). Kyllä mä perästä tulen, mutta millon, niin sitä ei tiedäkään :D.

Ihanaa kun paistaa aurinko! Ja on pakkasta! Kohta rupean siivoamaan. Viimeksi olen varmaan siivonnut kesällä ja mies on huolehtinut muuten. Joten jokohan tuo olisi minunkin aika...
 
Kattina Mulla esikon synnytys alko noin että rupes ruskeeta limaa irtoomaan. Ei menny montaa tuntia siitä ku alko supistukset ja synnytys käynnistyi.

Myräkkä Mulla on koko raskausajan saanu käyttää pikkuhousunsuojaa ja kyllä siitä huomaa että siihen on jotain tullut. Millon kellertävää ja millon rusehtavaa. Mutta eipä tuo oo mitään merkannu. Mut oisko sulla voinu lapsivettä tulla huomaamatta? Luulis kyllä että sitä tulis sen verran että ois pöksytkin kastunu ku eihän noi phs:t oikein paljoa ime ja pieniä ovat kooltaankin.
 
Juu siis kyl mäki ph-suojaa koko raskausajan oon käyttäny, ja aina tuntenu ku valkovuotoa tulee..
Mut nyt tuli ihan hetkessä (vessakäyntien välissä, ja ne välit ei tiettävästi tässä vaiheessa kovin pitkiä enää oo :D ) aivan täyteen.
Kävin äitipolilla sen siteen kans niin testas mitä on. Ihan hiukka oli lapsivettä tihkunu; todella vähän, et pääsääntösesti kuitenki tosi vetistä valkovuotoo.. Mut sano kyl hoitaja et hyvinki voi olla et vedet menee tänään..

Pidämme siis peukut pystyssä :)
 
Tännehän satelee vauvauutisia... Paljon paljon sydämellisiä onnitteluja kaikille vauvan saaneille :heart: :heart:

Itellä päätä särkee jonkun verran mutta 1 g panadol ihme ja kumma tuntuu auttavan... paineetkin onneksi normaalit. Yöllä heräsin mahakipuihin, mutta ei nää vissiin ollu mitään suppareita, kun oli enempi sellaisia pitkäkestoisia, niinkun menkkakipuja.... Ei mulla oo ollu mitään suppareita tässä loppuraskaudessa, joskus puolivälissä oli niitä selviä kohdun kiristymiä, mutta ei enää. No, eiköhän niitä kivuliaita suppareitakin sitten joskus tule. Mistään mitään tiiä kun oon ensikertalainen :ashamed:

Ulkonakin näyttäi olevan ihana ilma... kohta työkaverin kanssa lounaalle ja kaupoille.

Tsempit kaikille nyytin hakijoille :hug: ja jaksamisia kipulijoille :hug:

Killi ja Topi 38+3 :heart:
 
ONNEA UNNA, SISELY, MASSULIINI JA SONJA74 :hug: :flower: =)

MYRÄKKÄ.. mie olen ottanut vissiin tavaks *ajatuksissa ponnistaa* aina kiun luen siun tekstiä.. jospa silä sais siulle synnytyksen käyntiin.. :) :hug:

mie olin eilen illalla ihan valmis laitokselle.. :kieh: .. koski niin ihanasti alamahaan että en voinut istua enkä olla pitkällään.. :headwall: ..mieskin oli ihan täysissä pukeissa ihan puoleen yöhän asti..mutta ei siitä mitään tullut.. :saint: ..ja mie olen nukkunut yhteensä 9 tuntia.. :D ..kolmen tunnin pätkissä tosin.. mutta kuitenkin..

ihanan kirpakka pakkas aamu taas =)

ajattelin tuossa äsken että hiljaa hyvä tulee vaikka hermot meneekin..el jaksuja kaikille vielä koossa oleville.. :hug: :heart:

Dare ja manu 38+3
 
MITÄMITÄ, täällähän pukkaa vauvoja oikein urakalla, :hug: :hug: Kaikille onnellisille äideille!!!, En ees kestäny laskuissa enää.

Miuta säälittää työ marraskuiset, jos oma olo on jo nyt näin kakka, niin uskon et teillä se vasta lystiä piisaa :hug:
No tehdään myö enkat lasten koon suhteen :kieh:
Ei kyll huvittas! Kävin just neuvolas ja kaikki on niiiin hyvin kun olla voi, siis lukemien puolesta. Äidin olotilasta viis!
Viikon päästä sit vasta neuvola ja lähete äitipolille kurkartaan taas kokoa. :(
EI ENÄÄ KURKATTAS vaan ulos vaan tyyppi jos kerta on sitä kokoa!!
Supistaasupistaa, mut mitä iloa tästä on |O |O MASENTAA!!!
 
neuvolassa käyty, paino uusilla kymmenillä, ikinä ookkaan painanu näin paljoa :LOL: täti nauro mun uljaille raskausarville huolella, samoin sille kun totesin että lähden hyppäämään narua jos tää vaikka tippus pihalle.
Käski soitella että koska pääsen kotiin laitokselta niin tulee sit käymään.
Paineet vähän koholla, mutta ei mitenkään huolestuttavasti, pissa ok
SF huimat 36cm :eek: pitkä kaveri tulossa.
ja jännitystä elämään, paikat auki 4cm, jos yhtään venyttää niin n.6cm aukee, kohta oikeesti uskalla aivastaa yksin ollessa.. :kieh:
Ihmetteli suuresti tuota saikun toimintaa että miks ei voinu avittaa synnytystä vaikka kalvojenpuhkasulla sillon maanantaina.
Nyt sit taas supsitelee aika imakasti kun on ronkittu paikkoja.

Jaha, se on sit myräkkäki menossa hakee sen nyytin tälläviikolla.. :heart: ja moni muu... paitsi minä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuubi:
MITÄMITÄ, täällähän pukkaa vauvoja oikein urakalla, :hug: :hug: Kaikille onnellisille äideille!!!, En ees kestäny laskuissa enää.

Miuta säälittää työ marraskuiset, jos oma olo on jo nyt näin kakka, niin uskon et teillä se vasta lystiä piisaa :hug:
No tehdään myö enkat lasten koon suhteen :kieh:
Ei kyll huvittas! Kävin just neuvolas ja kaikki on niiiin hyvin kun olla voi, siis lukemien puolesta. Äidin olotilasta viis!
Viikon päästä sit vasta neuvola ja lähete äitipolille kurkartaan taas kokoa. :(
EI ENÄÄ KURKATTAS vaan ulos vaan tyyppi jos kerta on sitä kokoa!!
Supistaasupistaa, mut mitä iloa tästä on |O |O MASENTAA!!!
no :hug: ..miulla on neuvola ens viikolla tiistaina..ja äitipolille sovittu tapaaminen 15.12...päivän yli lasketun ajan..ja mie en siitä pitemmälle paljoa koossa pysy..jos pysyn siihenkään asti..

jospa siekin sill uusitulle osastolle sitten kipasisit.. ;) ..muuttopäivät on 10.-11.12...oiskin kiva siinä mylläkässä olla osastolla.. :whistle:

tekis mieli lähtee vaikka tuohon lidlille ostelemaan namia ja silleen mutta kun mie en jaksa takasin.. :LOL: ..pelkkää ylämäkee.. :headwall: ...autolla kuulema pääsen asioilleni jos odotan tunnin ainakin :heart: ..tai sitten laitan vaan lapun ukolle mukaan ja itse pötköilen..vaikka se ei hvälle tunnu sekään.. :/

Dare ja manu
 
Onnittelut vauvautuneille :flower:

Neuvolassa heti aamusta käyty ja kaikki taas kunnossa, sf mitta 32, paineet ok eikä painoakaan ollut tullut yhtään, vaikuttikohan se kun en kerinny eilen illalla syömään mitään :eek: mussutellaan sit nyt senkin edestä :ashamed:

Mullekin tuli eka tuntuva supistus viime yönä, oikein heräsin siihen ja mietin et hetkinen mitäs tää nyt on... ei siis ollu mikään kipeä, mut sellainen et tuntui ja herätti mut....
Mut ei mitään merkkiäkään muuten olossa et ois laskettu aika jo kohta käsillä, eli parempi varautua joulun aikaan ja yliaikaiskontrolliin...

Ihana kun olette jaksaneet kirjoitella synnytyskertomuksia, ne jotenkin tsemppaa tätä oloa, et kyllä tästä synnytyksestä taas selvitään ja kuinka ihanaa se onkaan kun sen vauvan saa sitten syliin... Kylläkin esikosta muistan et olin niin poikki, ettei mua kiinnostanu vauva siinä vaiheessa juuri ollenkaan :eek: Mutta tälläisetkin tunteet ovat kuulema normaaleita...
Ja tiedän jo useamman(4) synnytyksen kokeneena, et jokainen synnytys on erilainen ja vauvojen kootkin ovat heitelleet alle kolmikiloisesta yli nelikiloiseen. Kuopuksen painoarvio oli syntymäpäivänä ultrattuna 3100, painoin synnyttyään 3850g ja Esikoisen paino arvio viikkoa ennen syntymää 3700 ja painoi vastaavasti syntyessään 3140g, Et kauheesti ei kyllä kannata noihin painoarvioihin luottaa....

Muistakaahan myös levätä!!!

Rv 38+4
 

Yhteistyössä