Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Minua arveluttaa kovin tämä raskaus.. oireet hävinneet viikossa lähes kokonaan. :O Olotila tavallinen... pientä tuhrua tulee välillä mutta ei paljoa. Ensi viikolla on verikoe ja 20.5. on neuvola. Onko normaalia,että oireet häviävät vaikkapa hetkeksi ja palaavat myöhemmin? Entäs tuo tuhruilu? :| ...epätodellinen olo...
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Moi taas :)

Merve: me ei osallistuta niihin veriseuloihin, ultriin kylläkin :) Esikoisen aikana pidettiin periaatteena, että jos ultrassa näkyy jotain niin sitten verikokeeseenkin, mut nyt siinä on käytäntö muuttunu niin että ne verikokeet otetaan paljon aikasemmin.

DiipaDaapa: ihan normaalia että oireet vaihtelee vaikka joka päivä! Ja pieni tuhru ei tarkoita mitään, on aika yleistä :hug:

Neuvolassa kaikki hyvin, seuraava neuvola 30.5. ja sitä ennen labraan, myös sokerirasitukseen ääh. Harmi kun meillä on uusi neuvolalääkäri, saa nähdä miten sujuu, kun puhuu huonoa suomea :( Toivottavasti ymmärretään toisiamme, ettei jää mikään vaivaamaan.

Esikoinen antoi tänään pusun mun pallomahalle :heart: :heart: :heart:

Voikaa hyvin
tömpsis ja persikkabanaani 9+3 (neuvola keksi jonkun ihan ihme lukeman, pari päivää vähemmän, en tajua mistä...no parin viikon päästä tiedetään tarkemmin :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Hei kaikki!

Meille kiinalainen kalenteri ennustaa tyttöä. Jännä nähä, pitääkö paikkaansa.

Viimiset pari viikkoa menny kyllä melko tasitellessa olojen puolesta. Pari viime päivää on ollu vähän helpompaa, enkä ole edes oksentanut aamulla... Odotan kyllä jo keskiraskautta, jospa sillon mulla olis enemmän energiaa ja voimia tehdä asioita. Nyt saan vaan pakolliset asiat hoidettua, enkä yhtään mitään muuta...Huonon olon lisäksi tajuton väsymys on myös vieny voimia... No kyllä tämän kaiken kestää, jos vain pikkuisella on kaikki hyvin ja se pysyy kyydissä :)

Toivottavasti Annamay sun vuodot oli harmittomia ja pikkuinen pysyy kyydissä :)

Stormy 9+0 poks
 
Varhaisultra takana.. siellä näkyi pieni puolisenttiä pitkä otus, hento sykekkin kuulemma löytyi ja kyllä nyt tipahti kivi sydämeltä. Siellä se pieni on ja toivottavasti jatkaa kasvamistaan. kahden viikon päästä olisi sitten eka neuvola ja kuukauden päästä seuraava ultra. Koon perusteella nyt siis 6+1 joten vain muutamalla päivällä heitti omasta 6+3 arvauksesta. Nyt on kyllä hyvä mieltä :heart:

Tänään ajattelin kertoa myös vanhemmille varovaiset uutiset, huh kun jännittää miten ottavat asian vastaan..
 
Helena 2013 ei ole outoa iltapahoinvointi, mulla oli esikoisen alkuodotuksessa pelkästään iltapahoinvointia, se alkoi aina kivasti kun pääsi töistä kotiin.. =) Aamuisin ei ollut mitään. Ihan kuin nyt tässäkin raskaudessa alkaisi sama, on meinaan himpun huono olla nyt ja aamulla ei ollut mitään.. Nää on näitä, kaikilla erilaisia oireita ja sama tauti.. :D

Tiikeli ja kakkospapunen 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Tulin tänne piiitkän tauon jälkeen pyörimään: matkustelun vuoksi nettipimentoa ja toisaalta totaalista epäuskoa raskauden onnistumisesta.
Voimia Ellia, annamay ja tattis :hug: .
Olen käynyt nuo keskenmenokuviot jo mielessäni läpi miljoonia kertoja - pääsin varhaisultraan 7+0, mutta löytyi vain 6+3 vastaava sikiö ilman sykettä. Gyne oli sitä mieltä, että kesken on mennyt, mutta seurataan. No seurantaan en reissujen takia ole päässyt vieläkään. Huomiselle onnistuin onneksi saamaan ajan. Raskausoireet on jatkuneet pahoina. Ihan vetämätön olo, huimaa, turvottaa ja oksettaa aamusta noin kolmeen iltapäivällä. Onneksi aina illaksi helpottaa. Ja sitten tuo henkinen puoli... Olen jo sujut molempien vaihtoehtojen kanssa - että oli vaan liian aikaista mennä ultraan tai keskenmeno, tämä epätietoisuus vaan on murhaavaa. Mitään vuotoja ei ole, mutta eiväthän nuo voimakkaat oireetkaan mitään takaa. Sitä vaan pyörittelee noita ajatuksia mielessään loputonta kehää. Huomenna ollaan viisaampia.

Ihana lukea teidän muiden onnellisia juttuja ultrakuulumisista ja neuvolavisiiteistä -antaa toivoa josko sittenkin...

Ben&Jerry's yhdeksännellä viikolla
 
Voih.. onpa tullut ikäviä uutisia :'( voimia ja halauksia Ellia ja Ben&Jerry

Helena2013 mulla oli täysin iltapainoitteinen pahoinvointi viime raskaudessa. Alkoi noin klo 16 ja oli yön aikana loppunut. Illat koomasin sohvalla enkä pystynyt tekemään mitään enkä syömään. Töissä pystyin sit normaalisti olemaan aamuisin.

tuntuu että maanantaihin on ikuisuus! Pääsee vihdoin näkemään onko siellä ketään !

Anazu & Hesus 6+6, huomenna poksuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Haleja ja tarrasukkia ihan kaikille teille ja teidän pienille.. :hug:

(.) Nää viikot kuluu ihan hirvittävän nopeesti ja tuntuu, että tuun jotenkin jälkijunassa ajatuksieni kanssa, ylihuomenna poksahtaa jo 11! Musta tuntuu, että niitä olis korkeintaan 7, kun plussailin viikolla 6 ja se tuntuu ihan eiliseltä. :D
 
Heippa pitkästä aikaa taas. En oo hirvesti kirjotellu, lukenut kylläkin olen. Ekana voimia teille kaikille vaikeaan tilanteeseen, joilla murheita on!

Itellä alkoi maanantaina sitte pahoinvointi.. Ja ihan kamala sellanen! Monta kertaa päiväs pitää yökkiä, aamulla ja päivällä ja illalla, jopa vessas asti, mut jostain syystä ei kuitenkaa oksu tuu.. Väsy ja voimaton olo, ja palelu! Ja nyt muuten jäi kahvinjuonti, saas nähdä kauanko pysyy salassa just ton takia et kahvin vaihdoin teehen ;) Kellekkään ei olla vielä kerrottu.
Musta tuntuu et aika ei mee millään eteenpäin, kun tein testin niin varhain! ( rv 4+1) Mut pianhan se neuvolakin jo on, parin viikon päästä :) Mut keskenmeno ajatukset alkaa olla takanapäin, ja alan olla vahvasti raskaana, just noiden oireiden takia. Tänään ostin jo parit äippähousut, toki vaan siks ku sattu oleen halvalla niin piti heti hakee :D
Kävin tossa vähä aika sitten lenkillä. Sekin on jääny ihan liian vähälle näiden olojen takia. Juoksinkin jopa ;) Kuinka muut ootte harrastanu liikuntaa nyt?

Mä oon katellu jotain vaunuja, ja haluisin ihan uudet. Sattuu vaan maksamaan aikasta paljon, joten täytynee kerätä rahaa hyvissä ajoin tai ostaa käytettynä.
Onko teillä muilla vaunuasiat ollu mietinnäs, ja mistä merkistä tykkäätte tai mitä ootte ajatellu?

Tafgu 7+1
 
Mj.
Taisinkohan viimeksi kehua kun ei ole oireita juurikaan.. No, nyt sitten närästää (juon varmaan litran maitoa päivässä, tuntuis tehoavan lääkkeenä ainakin toistaiseksi) , sattuu alaselkään ja pientä pahoinvointiakin pitkin päivää, mutta ei aamuisin. Turvotus on kauheaa, itsekkin kun olen hoikka niin näytän hetkittäin siltä kun raskaus tosiaan olisi jo pidemmällä..

Meinasin tänään möläyttää äidille raskaudesta kun verhoja vaihtelin sille ja totesin et syysverhot vaihtaa sitten pikkuveli ja äiti esitti että jouluverho-vuoro olis sitten taas mun ja siihen salaperäisesti vain totesin "eikun veljen" .. Noh, säästän äitienpäivään. Meidän äiti odottaa mielettömästi mummoutumista, sen kahdesta siskosta tuli mummoja viimekuussa ja kun se talvella kuuli tästä niin siitä asti se on puhunut mummoksitulemisesta ja tarkoitus olisi ostaa sille äitienpäiväkortti jossa lukee "Mummolle" ja sisälle kirjoittaa arvioitu saapumisaika :))

Kerrottu on muutamalle ystävälle, mies tainnut enempi puhua kuin minä :D Oli kyllä rankkaa viettää vappua ja kokoajan kieltäytyä alkoholista, luojankiitos saatoin vedota siihen että ajan auton kotiin vielä illalla..

Me ollaan jo tehty käytännönjärjestelyjäkin; etsitty yhteistä kotia, taisiis omakotitaloa että elämä olis koirien kanssa mahdollisimman helppoa ja autokin tarttis vaihtaa vähän tilavampaan. Tosiaan tuon miehen kanssa ollaan asuttu yhdessä, mutta katteltiin maailmaa erillään pari vuotta ja kasvettiin aikuisiksi. Nyt sitten olisi tuo yhteinen koti (joskin mies kyllä aika paljon majailee mun luona) ajankohtainen. Ja se hölmö kosikin :))

Myös vaunuja ja muuta "Mitä-kaikkea-tarvitsemme" listaa ollaan yritetty tehdä ja no, ehkä se siitä. Tekisi jo mieli ensimmäiset pienet vaatteet käydä ostamassa, mutta jos nyt vielä hetken malttaisi..

Huomena eka neuvola, jännittää!
8+5 :)
 
Käytiin tänään varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin! Kohdusta löytyi yksi viikkoja 7+6 vastaava alkio, jonka sydän hakkasi vimmatusti. Saatiin oikein 4D-kuvakin, jonka laitoin fb-ryhmään. Myös dvd-tallenne saatiin ja näytin sitä jo esikoiselle, mutta mitäpä taapero siitä ymmärtäisi. Varmaan vain pettyi, kun en laittanutkaan muumeja :) Ultrakuvat kyllä kiinnosti, hyvä kun sain niitä edes pelastettua! Kyllä heti muuttui raskaus todellisemmaksi ja olo huojentui. Nyt sitten odotellaan sitä np-ultraa, jonka jo mainitsinkin olevan 28.5 (rv 11+3). Tosin haaveilen jo 4D-ultrasta, johon kannattaisi suunnata vasta joskus elo-syyskuussa....

Aina_ 7+5
 
ellia: Jaksamisia ja halaukset :hug:

Ben&Jerry's: Toivotaan, että pieni olisi vain ollut kehityksessä muutaman päivän jäljessä ja nyt huomenna saisit hyviä uutisia. :hug: Eikös sydän ala sykkiä vasta ton 6+ viikon loppupuolella, eli 6+3 ei kai välttämättä vielä näykään sykettä? Pidän peukut ja varpaat pystyssä hyvien uutisten puolesta :heart:


Vähän kyllä jo tekis mieli tonne FB-ryhmään liittyä, mutta odotan silti äitienpäivään asti, että julkistetaan tää tieto. En vaan kuitenkaan luota tohon FB:iin, ettei tieto leviäis liian aikasin :D
 
Te, jotka ette odota esikoista. Miten pitkään teillä kesti edellisessä raskaudessa pahoinvointi?
Sitä alkaa pikku hiljaa kaivata jo "normaalia" olotilaa pahoinvoinnin suhteen. Joinain päivinä on ihan ok olo, kaikki vähän ellottaa, mutta sen kanssa pärjää. Sit tulee tollasia iltoja kuin eilinen, että on suunnilleen itku silmässä, kun on niin hirvee olo ja siinä samalla halailet posliinia. Ja väsymys yhdistettynä siihen huonoon oloon on aika "tehokas" paketti. Jep, enkä varmaan oo ainut, vaan tää kuuluu tähän. Ja silti rakastan raskaana oloa :heart:
Mut ehkä tää oli mun kropan vastaus siihen, kun eilen aloin taas pohtia, että onkohan tuolla mahassa vielä joku elävä. Kroppa tais kertoo, että on :heart:

Sori avautuminen, se vaan helpottaa tätä oloa : /
 
Na-dene, mulla on tainnut olla siellä rv 11+ tai 12+ kun on helpottanut..Itsekin jo kovasti odotan, että tää väsymys helpottaisi. On niin vetämätön olo koko ajan.

Eilen sain postissa ultra-ajan ja se on 24.5. Kolmisen viikkoa pitäisi odotella. :heart:

Kettula ja Kosti 9+0
 
Pahoittalut menetyksen kohdanneille.

Pahoinvoinnista: Mulla kesti ekan kanssa jokapäivästä oksentelua vkolle 21. Toisen kanssa muutama yökki viikossa viikolle 19. Eli en tosiaan odota tämänkään loppuvan vielä pitkään aikaan.

Vaunuista: Haluan emmaljungat mielellään edget, toisaalta mietin niitä kääntyviä etupyöriä. Pitää lukee kokemuksia niistä käytännössä.. Kaupassahan ne rullaa niin pirun hyvin.

Mulla on ihan tyttö olo. On niin samanlainen raskauskin, kun tytöistä. Yritin eilen laina dopperilla kuunnella ja siihen hyvin pikaseen välähti lukema 152. Laukkaa en saanu kuuluviin. Tiedä sit.. Vu:ta odotellessa se oli 23.5. Menispä aika nopeaan.

Mmm 9+3
 
Juuri palasin kotiin 1. neuvolakäynniltä. Ihan oli mukava täti, vähän ehkä hajamielinen muttei ainakaan paasannut mistään aiheesta erityisesti :) Kaikki arvotkin oli minulla kohdillaan vaikka luulin hemoglobiinin lähteneen jo laskuun. Sydänääniä en päässyt kuuntelemaan vaikka kuinka ruinasin, ei kuulemma kuulu hänen laitteellaan kun vasta rv 10+... :( Ei auta muu kuin jatkaa jokailtaista salakuuntelua kotona omalla dopplerilla :D Np-ultraa sitten seuraavaksi.

Saru. & Pallomasi 8+6
 
Ellia: :hug:

Voimia kaikille tiputteluvuodoista kärsiville! Toivottavasti on vain harmitonta vuotelua!

Na-dene: Mulla pahoinvointi on kestänyt muutaman viikon. Yleensä se on vain sellaista ellotusta ja närästystä. Harvoin siis oikein oksennan. Tällä kertaa ei ole vielä oikein alkanutkaan. Täytyy muistaa syödä tiheään, ettei ehdi tulla nälkä ja toisaalta syödä niin vähän kerralla, ettei tule sen takia huono olo.

Barbbis 5+5
 
Heippa kaikki! Täällä reissusta kotiuduttu ja hyvin meni! juttua tullut niin paljon etten kaikkea kerinnyt lukemaan vielä, mutta muutamat suru-uutiset taisi täällä olla, iso halaus heille. Uusille tervetuloa.

Mulla meni reissu ilman pahoja vointeja, mutta nyt on vuorokauden ollut niin hirvee olo, että hyvä kun pystyssä viittii edes olla. Huh huijakkaa!

Liikunnasta joku kyseli, niin mulla neuvolassa nainen sanoi että saan harrastaa ihan normaalisti liikuntaa, mutta sykkeet ei saisi olla hirveän pitkään kovissa lukemissa, että tottahan toki esim spinning spurtit on sallittu, mutta sykkee pitää palautua nopeasti normaalille tasolle, että vauvallekin riittää happea :).

Appivanhemmat otti muuten uutisen aivan suunnattomalla ilolla vastaan :) ihanaa!

Kaislanen 8+5
 
Tervehdys kaikille!!

Haluaisin varoen liittyä seuraanne. Varovasti siksi, että edellinen raskauteni päättyi keskenmenoon 10/12. Km todettiin np-ultrassa vkolla 11+4. Pieni oli lakannut kehittymästä vkolla 6. Osasin odottaa tylyä tulosta ultrasta, koska oireeni olivat hävinneet muutamaa päivää aiemmin ja edellisenä iltana oli vuoto alkanut.

Sitten iloisempaa asiaa!! Odotan nyt neljättä lastamme, meillä on ennestään 07/01 identtiset tytöt ja poika"vauva" 08/07. Nuorimmaiselta kysyin, että haluaisiko hän pikkusiskon tai -veljen, niin mieluummin ottaisi Angry Birdseistä jonkun possualuksen :LOL: !

Olo on ollut aikamoisen kamala: väsyttää, kuvottaa, huimaa, janottaa, pissattaa jne. mutta hetkeäkään en antaisi pois! Ajattelin liikkua todella paljon koko raskauden ajan, mutta nyt pystyn oikeastaan vaan makaamaan sohvalla töiden jälkeen. Huono juttu, koska minulla on hieman ylipainoa valmiiksi (n.5kg). No, ehkä olo jossain vaiheessa helpottaa.

Ensimmäinen neuvola on varattuna 20.5. Silloin viikkoja (laskureiden mukaan) 9+1. Sydänäänet voisivat periaatteessa kuulua jo silloin.
Tässä vaiheessa en pelkää ainoastaan km:a, vaan myös ikäni aiheuttaa stressiä: onko lapsi terve!! Jännityksellä odotan siis myös np-ultraa, veriseula hälyyttää jokatapauksessa ikäni vuoksi.

Tulihan romaani näin alkuun! Hyvää loppuviikkoa kaikille!

LA 23.12. / Alexa / 40v. / 4. lapsi / KOS

T: Alexa ja Olio 6+5

P.s. todellisuudessa odotan varmaankin tammikuun vauvaa, koska nuorimmainen meni todella paljon yli, käynnistys vkolla 42+1.
 
Voih, aika paljon tuntuu olevan täällä myös noita huonoja uutisia.. :/

Eilen sitten vilautettiin mun vanhemmille varhaisultrasta saatua kuvaa pikku "katkaravusta" ja vastaanotto oli kyllä aivan ihana! Niin onnellisia olivat meidän puolesta ja ylpeitä tulevia isovanhempia. Isääni jouduin jopa hieman toppuuttelemaan että älä nyt liikaa innostu kun vielä ei olla niin kovin varmalla pohjalla kuitenkaan. Itse olin tuota heille kertomista niin paljon jännittänyt että nyt tilaiuuden tullen se oli pakko tehdä, en olisi millään jaksanut äitienpäivään odottaa kuten ensin olin suunnitellut. huh.

Jotenkin tuon ultran ja asiasta puhumisen jälkeen on itselläkin jotenkin varmempi olo tästä raskaudesta, ei tarvitse jatkuvasti miettiä onko siellä nyt joku ja miten pitäisi suhtautua. Nyt aion vain nauttia tästä ja koitan olla kehittelemästä mitään ylimääräisiä kauhukuvia. Neuvolaan on nyt tasan kaksi viikkoa ja seuraavaan ultraan neljä viikkoa. Kun se aika nyt kuluisi äkkiä ja näkisi pian onko pikkuinen kasvanut niinkuin kuuluukin.

Nyt viikonlopuksi töihin, ihanaa viikonloppua kaikille! Ja toivotaan että pikkuiset pysyy mukana menossa :heart:

eva ja pikkunen 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulle nyt iskeytyi kauhukuvia avopuolison armeijasta ja pakko tulla kyselemään täältä.. Kellään ollut tilannetta, että puoliso ois ollut armeijassa raskauden aikana tai sen jälkeen?

Meillähän LA 1.12. ja jos herra pääsis puolella vuodella niin tulis kotiin joskus joulukuun puolessa välissä, mut alkanut nyt mietityttää, et mitenköhän painava syy pieni lapsi on.. Totta kai eletään loppuun asti siinä toivossa, et selviää sieltä mahdollisimman nopeesti, mut ainahan on sekin mahdollisuus, että viettää siellä pidemmän ajan.
 

Yhteistyössä