Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Onne: Syön toki :) Kuten tuossa aiemmassa kirjoitinkin niin tänään söin aamupalaksi pekonia ja munaa ;) Nyt vaan sattui olemaan sellainen päivä, ettei tullut syötyä lihaa. Yleensä mulle siis riittää aivan hyvin se salaatti (iso lautasellinen kasviksia ja paljon fetaa sekä siemeniä) ilman lihaakin. Nyt lisäsin välipalan pahoinvoinnin vuoksi ja vielä yöpalakin piti syödä ennen nukkumaan menoa.

Tänään söin aamulla tosiaan pekonia, munaa ja tomaattia, lounaaksi salaattia, välipalaksi turkkilaista jugurttia ja pähkinöitä ja kohta ois tarkoitus tehdä kana-kasvis gratiinia :) Tää on vaan vaikeeta, kun tiedän ettei paino putoa jos syön paljon ja toisaalta tulee huono olo, jos en syö vähän väliä...

Ei ole siis tarkoitus varsinaisesti laihduttaa, mutta pari kiloa saisi pudota nyt alussa kun sitä tulee kuitenkin niiiiiiin paljon loppussa ja mulla on jo ihan liikaa :/
 
Pakko miettiä koska tää on tosiaan mulle jo neljäs lapsi ja raskaudet on tuoneet mulle aina 10-20 kiloa ylimääräistä painoa. Nyt kun on jo reippaasti sitä ylimääräistä valmiiksi, niin täytyy olla tarkkana. Ikääkin on jo sen verran, ettei kunto kestä niitä kiloja siinä loppuvaiheessa : / Ei siis todellakaan ole tarkoitus "laihduttaa" vaan saada paino pysymään kurissa mahdollisimman pitkään. Tiedän kuinka helposti mulle sitä tulee niin siksi näin...
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Hei!

Minä tulen kans mukaan tähän ketjuun.

Judidi, 19 vuotta, 2. lapsi. Nettilaskurin mukaan laskettu aika 29.12. Synnyttämään joko OYS tai OAS. Testejä on tehty reippaasti, ja toissapäivänä viimein näytti plussaa :) Viikkoja viimeisistä kuukautisista laskettuna 5+6. Oireena ollut tähän mennessä vain kuukautisten poisjäänti ja alavatsan turvotus.
 
Miten teillä joilla on ny tulos toinen tai ennestää jo useampi, niin imettäminen? Meidä esikoinen on 12pv 1v5kk ja roikkuu viel tissil sen minkä kerkee, pikku hiljaa oon ajatellu vähentävä tuota tissil olemista, mutta pohdin mite ihmeessä vierotan pienen tissitakiaisen tissiltä ennen kuin toinen syntyy, onha täs viel aikaa, mutta oon jo yrittäny 4kk vierottaa :D. Toinen mitä oon pohtinu milalset sisarus rattaat olsii hyvät, onko kenelläkää toisella jo sisarusrattait joita voi suositella?
 
Kiitos kaikille vielä kerran kannustuksista, tsempistä ja myötätunnosta!

Tulin tänne vielä päivittämään, että poistun ryhmästä kun selkeä keskenmeno tämä on. Viimeyönä oli selvä "synnytys", kovat supistuksenomaiset kivut ja aamulla raskausmateriaali tyhjentyi kerrasta, nyt jälkivuoto meneillään. Hassulla tavalla henkisesti helpotti saada piste tälle epätietoisuudelle, vaikka lopputulos olikin harmillinen. Olen päättänyt että keskenmeno tekee musta vaan astetta enemmän naisen ja entistä vahvemman. Olen kiitollinen esikoisestamme ja koitan nyt fokusoida kaikkeen hyvään. Toivottavasti meitä onnistaa uuden raskauden kanssa pian.

Hirmuisesti onnea ja tarrasukkia teidän vauvoille! Nauttikaa odotuksesta kiitollisin mielin joka solullanne, lapset ovat elämän suurin lahja :heart: =)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
annamay: :hug: Voimia ja peukkuja pikaisen uuden raskauden puolesta!

chariot: Jos haluat niin voithan sä myös tandem-imettää eli imettää molempia :) Meillä ei ole sisarusrattaita enkä ainakaan etukäteen niitä aio hankkia. Ikäeroa tulee 1,5 vuotta. Alkuun pärjätään liinaillen eli isompi kävelee ja pienempi kulkee liinassa. Ensimmäisten kanssa oli tuplarattaat, mutta todella vähän niille tuli käyttöä. Uskoisin siis, että pärjätään liinan ja tavisrattaat + seisomalauta yhdistelmän avulla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annamay
Olipas tänne ilmestynyt huonoja uutisia useammallekin sitten viime käynnin..Suuret pahoittelut kaikille ja toivotaan että tärppää pian uudestaan ja paremmalla onnella! :flower:

Mä kerroin töissä tästä raskaudesta ja ei olisi kyllä parempaa vastaanottoa voinut kuvitella! Kerroin siis toistaiseksi vain yhdelle ihmiselle (lähin esimies), koska hän tiesi aikoinaan hoidoistammekin. Onnitteli kyyneleet silmissä ja vakuutti että hoidat sitten vauvaa niin pitkään kuin haluat, työpaikka odottaa kyllä :heart: Siis tottakai sen tiesin ettei raskauden takia saa ketään töistä pois potkia, mutta kyllähän se on helpottavaa kuulla että siellä päässä ollaan hyvillä mielin asiasta ja vieläpä noin liikuttuneesti onniteltiin :) Tulis vaan nopeesti se äitienpäivä niin pääsisi kertomaan muillekin..

Onko kenellekään tullu aiemmissa raskauksissa tai kenties jo nyt näkyviin linea negraa? Itse bongasin tuon viivan hyvin vaaleana varmaan joskus viikko sitten. Aluksi ajattelin että housujen sauma on painanut juuri siihen kohtaan, mutta kun oikein aloin asiaan kiinnittämään huomiota niin siinä se vaan sitkeästi on, ja ei kyllä johdu vaatteista. Vaikka vaalea tosiaan onkin niin mieskin sen huomasi :) Nuo taitavat ilmeisesti synnytyksen jälkeen hävitä..Ihan kiva kun tulee lisää merkkejä raskaudesta, tällä hetkellä on taas se vaihe menossa että tämä tuntuu niin epätodelliselta!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Amalia 8+1
 
annamay: Voi surku, että kävi noin :( Mutta hyvän asenteen olet asiaan ottanut. Toivon teille nopeasti uutta raskautta ja sen myötä sitten myös onnellista odotusta. Tulehan kertomaan, kun on jotain kerrottavaa :heart: Tsempit ja suuret halaukset vielä :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
Mua alko naurattaa, kun mies tossa äsken oli pää mun mahalla ja sano, että kuuluu kummallista kurinaa, niinkuin joku siellä olis. Sanoin vaan, että tuskin sieltä ihan vielä mitään kuuluu ja sydämen kuunteluunkin tarvittaisi erillinen laite, että kuuluis. :heart:
 
Tapatalk kännyyn hommattu niin onnistuu kirjoittelu paremmin:)

Hirveesti tulee tekstiä joka päivä, hyvä et on aktiivista porukkaa! Itekkin luen jokä päivä jutut mut kirjoittaminen aina vaan jää.

Pahoittelut menetyksen kohdanneille :(

Itsellä kova pelko että kaikki ei olekkaan masussa hyvin. Sainkin terkusta ultra ajan tiistaille:) Toivottavasti näkyis vaan jo jotain kun sillon on vasta rv 6+2 :D

Hiukset meinaan värjätä jos tarve vaatii ja meikkiäkin käytän kuten ennenkin:) Niin tein ekankin raskauden kans.

Nii ja mul olis laskurin mukaan LA 29.12 Oliks muita joilla sama pvä?

- SnowFlakes ja 5+6 pikkukakkonen<3

Nyt ei tuu muuta äkkiseltään mieleen:)
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Annamaylle isot halaukset ja onnea tulevaan. :heart:

Omaa napaa pienesti, elikkä täälläkin pahoinvointi lisääntynyt huomattavasti, huono olo häviää oikeastaan vain kun nukun.. Eli hereillä ollessa koko ajan äklöttää ja se tekee olosta ärtyneen ja on vaikea keskittyä mihinkään kun olo on tämmöinen. Miehelle vähän valitin ja se sanoi vaan: "nii-i mutta iteppä halusit". :LOL: Oikeessahan se ukko on, joten pitänee vaan kestää toiselle kolmannekselle ja toivoa että sitten helpottaa..
Mullakin myös kokoajan NÄLKÄ, ihan koko ajan vaikka mitä söis.. Sopii niin hyvin tän pahoinvoinnin kanssa yhteen, öklöttää ja nälättää yhtäaikaa ettei tiedä mitenpäin olis.
Täällä joku kyseli siitä imetyksestä vieroittamisesta, mä vieroitin esikoisen sillain että pikkuhiljaa lopetin päivätissittelyt, sitten aamutissittelyt ja viimeiseksi iltatissittelyt, olin siis päättänyt että nyt loppuu ja pidin pääni. Tietysti mua helpotti se että esikoinen oli jo myös itse valmis lopettamaan, joten kauhean hankalaa imetyksen lopettaminen ei ollut. =)

Tiikeli ja kakkospapunen
 
  • Tykkää
Reactions: annamay
pahoittelut annamaylle keskenmenosta :hug:

kierron pituudesta itse en voi hedelmöittymistä kuukautisten mukaan laskea vaan lasken ovulaatioajankohdasta. Sen tunnen sen verran vahvasti ja tikutinkin joten ovulaatioajankohta on satavarma. Kierron mukaan olisin paljon pidemmällä jo.. tässä kierrossa ovulaatio oli jotain kp 23-25 eli kierto lähemmäs 40 päivää.. Eli ei ihan tuokaan että jos kierto yli 35 päivää niin ei vauvoja pidä paikkansa kaikkien kohdalla =)...

linea negra tuli viimeraskaudessa eikä ole ihan kokonaan vielä edes häipynyt

äitiysvaatteista ostin eilen yhdet housut.. eka mietein etten uskalla kun huomenna vasta varhaisultra mut päätin et jos sit tulee huonoja uutisia niin ainahan ne voi palauttaa.. Oli ihanaa ostaa jotai itselleen tätä raskautta ajatellen..

7+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: annamay
annamay pahoittelut :hug: ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

muistankohan oikein, et joku kyseli paljonko fb-ryhmässä on tällä hetkellä ihmisiä.. meitä on siellä nyt yhteensä 30 :) eli tosi kiva porukka kasassa jo, mut mukaan mahtuu edelleen! varmaan jossain vaiheessa sit laitetaan sellanen takaraja, et minkä jälkeen ei enää ryhmään pääse, mut odotetaan nyt ainakin et kaikilla on np-ultrat takana :) tuokin vaan sen takia, et ryhmässä jutut on henkilökohtaisempia ja ryhmän jäsenetkin tulee koko ajan tutummiksi :) tai tää on vaan mun mielipide, en tiedä mitä muut ryhmän jäsenet on mieltä :D
 
Täällä heiluttelee kättä odottaja. toinen lapsi, 27.12. äidillä kohta 30v ikää esikoinen kohta 11kk ja hauskaa huomata, että Barbis35 taitaa olla kesäkuunkastelehelmistä 2012? esikoinen osaimetyksellä, tarkoittaa 3x päivässä. Hiukan on osoittanut kiinnostuksen menettämistä ja me lopeteltiin iltatissi muutama viikko aikaa. Eikä mitään reaktiota ole ollut. Mä oon miettiny tandemimetystä (jota ei siis tule olemaan, aijo lopettaa 1v ikää jollei poika ite vierota aikasemmin jo) kun täällä neuvola sano että pitäisi pian lopettaa raskauden takia ettei supistukset tuo keskenmenoa.

En ooo neuvoloihin soitellu enkä tie koska sinne kuuluis mennä kai kohta pian täytyy rimpauttaa, laskurin mukaan ois joku 6+ jotain menossa. Yllätyksenä tuli tämä uusi raskaus epämääräistä ehkäisyn käyttöä niin eipä ihme. Toiveissa siis toinen ollut, ehkä oisin ite halunnut odottaa kesän yli. :) No tässä ollaan ja tällä mennään. Toivottu lapsi kuitenkin tulossa. Vaikka eka reaktio oli järkytys testin ollessa plussalla. Oisin halunnu hetkeksi olla imettämättä, raskaana tai mitään tähän viittaavaa ja nauttia esikoisen kanssa kesästä..Älkää silti siis ymmärtäkö etten halua paketin matkassa pysyvän, todella toivon..

Nälkä on kaamea täällä myös ja sama oli esikoisesta ja se syöminen ei loppunu ikinä :) Esikoisesta ei ollu pahoinvointia ja nyt on kyllä äklöä oloa, se ei tosin invalidisoi mua tai estä elämästä ym. nieleskelen vaan ettei tuu ylös. matala verensokeri myös aiheuttaa vahvasti pahoinvoinnin oon huomannu. Mulla tuntuu alavatsalla venytystä ja vihlontaa joka ei oo kipua.

Pahoittelut teille jotka matka jo loppunut alkuunsa. Voimia ja onnea uuteen yritykseen.
 
Mun täytyy nyt tulla taas valittamaan. Mun olo on järkyttävä. Eilinen etova olo yltyi viime yönä järkyttäväksi närästykseksei, itkin sängyssä kun kolmatta tuntia yritin nieleskellä vuoron perään oksua ja happoja. Ja olo ei ole pahemmin helpottunut tänään. Töissä istun 12 tunnin työvuoroa.
 
annamay olen niin pahoillani sun puolesta :hug: ihan todella kurja uutinen kerrassaan. Mutta onneksi sulla on siellä se esikko tuomassa valoa tähänkin tilanteeseen. Pidän peukkuja ihan tuhannesti jatkon suhteen. Monethan kyllä tulevat keskenmenon jälkeen nopeastikin raskaaksi uudelleen. Paljon zemppihalia teidän koko perheelle.

Joku kyseli linea negrasta, en tiedä mikä kumma maha mulla on mutta alavatsassa on aina tuo viiva. Joku verisuoni menee vissiin juuri siinä todella pinnassa, mutta aina näkyy sellai haalea viiva mulla siinä.

FB- ryhmään voisin hyppää viikon päästä jos lekuri mulle saa sydänäänet kuuluviin tarkastuksessa. Sillon olen myös kertonut jo kaikille perheenjäsenille.

Täällä myös aika karmea olo ollut koko viikonlopun..yökh!
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja annamay
Sandrastiina: :wave: Meille kävi sama juttu eli ei tämä raskaus ollut ihan suunniteltu juttu, mutta iloinen yllätys :rolleyes:

Fb ryhmään hyppään itse mukaan, jos varhaisultrassa kaikki on hyvin :)

Kierron pituus tosiaan vaihtelee tosi paljon minkä vuoksi on aika hassua, että neuvolassa tuijotetaan niin siihen 28 päivään. Mulla ovis tulee jo kp 10 eli neuvolan laskujen mukaan menee 4 päivällä metsään. Onneksi meidän neuvolassa VU:n mukainen laskettu aika otetaan huomioon eikä tarvitse sen enempää asiasta taistella.

Barbbis 6+0 POKS!
 
Halusin nyt erityisesti erikseen pahoitella kaikille jotka on saaneet suru-uutisia ja toivon todella, että onni vielä teitä pian kohtaa uudelleen.

Tuntuu itsellä menevän aika tosiaan siihen pelko perseessä elämiseen että kaikki muu ympärillä sumentuu. Onko kellään muulla refluksitauti ja mitä vinkkejä olisi tähän järkyttävän närästyksen poistamiseen?
 

Yhteistyössä